• foto's van Rokkaa in Rotterdam - 1

• 7.9

Rokkaa doet mee!

Reserveer nu!

Genieten in mediterrane sferen

Het interieur is best strak en modern, maar de mediterrane sferen en invloeden maken het zeer warm en gezellig van binnen. Sinds de opening van het restaurant enkele jaren geleden verovert Rokkaa steeds meer harten met hun Turks-mediterrane keuken. Een hip en tegelijkertijd knus restaurant op het sfeervolle Westelijk Handelsterrein.

InekeFrans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een geweldig avond gehad bij Rokkaa! Gezellige sfeer, prima ontvangst en heerlijke kwalitatieve gerechten! Zeker een aanrader. Gebakken ossenhaas was uitstekkend met als voorgerecht de verschillende soorten tapas! Helemaal tevreden en bedankt Rokkaa!

Gegeten op 18 april 2014

MarktenBrugge
  • Recensies in de laatste twee jaar

Redelijk restaurant, wat naar mijn idee ten onrechte als Turks ten boek staat. Menu heeft zeer weinig met (echt) Turks eten te maken. Echt, hetgeen wat er wel op staat is redelijk tot zeer goed. Voorgerecht was een redelijk Carpaccio, maar wat ik in veel restaurants merk, leek deze kant en klaar en ontdooit in de magnetron. Hoofdgerecht was een formidabel stukje vlees, met zo'n beetje de lekkerste saus die ik ooit heb mogen eten. Nagerecht was een stuk simpeler dan beschreven op de kaart. Wat ijs op een bord gekwakt, meer niet. De Kunefe van mijn tafelgenoot leek haar wel aardig goed te smaken trouwens.

Al met al een redelijk, standaard restaurant, met soms een uitschieter naar boven. Is echter niet een Turks restaurants, de eigenaar misschien wel, het menu zeer zeker niet.

Gegeten op 22 maart 2014

edith2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij Rokkaa is een feestje. Dat wisten we al. Maar gelukkig gingen we er deze keer naar toe met onze Turkse schoondochter .Zij vestigde onze aandacht op de Turkse gerechten van de menukaart ,die we misschien zelf niet zo snel hadden gekozen. We begonnen met Icli Köfte ( gehaktballetjes met uien en walnoten), daarna Ali Nazik (gegrild lamsvlees met aubergines) en eindigden met gedroogde vijgen met room en pistache. Heerlijk! Overigens heeft Rokkaa niet alleen Turkse gerechten, maar een ruime keuze uit de Mediterrane keuken. De bediening is vriendelijk en attent. Je voelt je gelijk welkom in dit restaurant.

Gegeten op 19 februari 2014

iensproever010
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben gebruik gemaakt van de diner deal bestaande uit vier gangen.
Het eten was heerlijk. Ook de Turkse bier en huiswijn waren erg goed. Extra friet, mayo en salade wordt niet moeilijk over gedaan en niet extra berekend op de rekening.

De bediening was top. Heel behulpzaam en vriendelijk. We hadden die dag zo'n trek dat we zelfs de dagschotel hebben bijbesteld. Deze was overigens redelijk goedkoop. We kregen aan het eind ook nog eens lekkere drankjes van de zaak. Als teken van dankbaarheid hebben we een ruime fooi gegeven. Dit verdient Rokkaa!

We hebben heerlijk gegeten en een leuke avond gehad. Voor de prijs die we hebben betaald en zoveel goed eten en drinken een dikke tien voor Rokkaa!

Gegeten op 13 februari 2014

lekkerbekje64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren hier op 14 februari. Vrij vroeg op de avond. Natuurlijk, zou ik bijna zeggen, ook voor de Dinner Deal. Wij vonden het geserveerde erg goed. Natuurlijk smaken verschillen, maar de soep vonden wij heerlijk van smaak en lekker romig. Ter plekke heb ik aangegeven dat ik geen vis eet en dus de risotto wilde overslaan. Nou de bediening ging even in overleg en ik kreeg heerlijke knapperige deegrolletjes met feta en munt in plaats van de risotto. Dat vind ik service. Het vlees vonden wij heerlijk en dat gaat ook op voor het nagerecht. Een heerlijke turkse rode wijn maakte onze maaltijd compleet. De frietjes, waarover ik andere mensen hoor, waren bij ons juist super goed! Wij waren verbaasd over de hoge kwaliteit hiervan. De salade was simpel maar knispervers. Ook vonden wij het uitserveren van de gerechten zeker niet te snel achter elkaar. Wij hebben met nog een goede koffie na bijna 3 uur heerlijk zitten eten. Wij komen zeker wel weer terug hoor! Niet in de laatste plaats om eens lekker van de kaart ook te eten.

Gegeten op 14 februari 2014

lekker1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op valentijnsdag gegeten en via de Iens deal gereserveerd. Het mediterrane restaurant wordt druk bezocht deze avond en we zien vrij veel van de stelletjes met een mediterrane achtergrond. Dat belooft dat we waar voor ons geld gaan krijgen. Eenmaal binnen willen we toch ook wel graag op de kaart kijken en bestellen we een als extra voorgerecht om samen te delen de zes soorten Mezze.
Vrijwel iedereen maakte gebruik van de Iens deal maar wij vonden de Mezze met turks brood erbij zo lekker dat we besloten om toch a la carte te gaan eten. Nog een keer de Mezza maar nu voor twee personen en daar zaten dan ook nog twee warme tapas bij. Daarna bestelden we een vegetarisch hoofdgerecht van artisjok en gamba's uit de oven. Het vegetarische hoofdgerecht was heerlijk. De gamba's waren te ver door en dat was dus jammer. We sloten af met een dessert van pompoen met verse room en noten. De fles Ripasso was top en met 31,50 zeker niet te duur betaald. Wij hadden een heerlijke avond en kunnen dit restaurant absoluut aanbevelen.

Gegeten op 14 februari 2014

Brigitter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de Iens deal gegeten bij Rokkaa. Lastig om te omschrijven wat we er van vonden. Voor de prijs was het okay, maar absoluut niet bijzonder en zeker niet geweldig. Vooral jammer dat het niet mediterraans was. Later zagen we op de menukaart mooie gerechten staan, maar die hebben we niet op tafel gezien. Daardoor hebben we het idee dat dit menu niet representatief voor het restaurant was. En dat zou het eigenlijk wel moeten zijn Want nu twijfelen we of we er nog wel een keer terug zullen gaan. De kaart belooft veel, onze ervaring van vanavond maakt die belofte in het geheel niet waar.

Gegeten op 15 februari 2014

Leosnijders
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag via een Iensdeal hier gaan eten. Het was een redelijk gevulde avond en de ontvangst was warm en hartelijk, het personeel was heel gastvrij en vriendelijk. Het eten was smakelijk. We begonnen met asperge soep die heel vol van smaak was en lekker romig. Hierna kregen we risotto met zeevruchten. Deze waren heerlijk van smaak. Het hoofdgerecht bestond uit, runder ribeye met rodewijn saus salade en frietjes. Het vlees was goed mals met een goede saus. Als dessert kwam er een variatie zoetigheden van de chef.
Met de juiste Turkse wijn erbij kwam alles zeer goed tot zijn recht.
Het interieur zag er zeer verzorgd uit
En dit Iensmenu voor een bedrag van € 19,50 p.p kan ik dit zeker aanraden en kom hier zeker nog eens terug.
Minpuntje vond ik dat alle gerechten zeer snel na elkaar kwamen, je gaat tenslotte een avondje dineren en dan wil ik er in ieder geval ook de tijd voor nemen.

NorbertVroon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met ons managementteam (10 mensen) zijn we uit eten geweest bij Rokkaa. We hebben een uitgebreid menu genomen waar veel verscheidenheid in was. Van vis tot ossenhaas en grill. Het eten was met een woord heerlijk. Echt lekker gegeten en gedronken. Toetjes waren ook divers en vooral lekker. Kregen ook een fles wijn van de zaak. We waren ook zeer tevreden over de service. Absoluut voor herhaling vatbaar.
Groet, Norbert ????. Een dikke 8 voor Rokkaa ????

Serap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn afgelopen zaterdag uitgenodigd door vrienden die via Iensdeal hier zouden eten. Wij zijn met hun meegaan. Het was een hele drukke avond hier ondanks de drukte zijn wij heel hartelijk ontvangen, het personeel was heel gastvrij en vriendelijk. Het eten was zeker smakelijk. We begonnen met asperge soep die heel vol van smaak was en lekker romig. Hierna kregen we risotto met een volle bord van soorten zeevruchten. Deze waren precies goed voorbereid en heerlijk van smaak. Het hoofdgerecht bestond uit, runder ribeye met rodewijn saus salade en knapperige frietjes. Het vlees was heerlijk mals met lekker volle saus. Hier zaten we eigenlijk al heel erg vol van maar de salade en frietjes konden we ook niet laten. Te lekker we bleven maar door eten. Als toetje kreeg ik special gemaakte fruitbordje van de eigenaar omdat ik suikerziekte heb. Dit vond ik heel speciaal. Heb hier heel erg genoten van gezellige sfeer en lekkere eten zeker een aanrader personeel was heel vriendelijk ondanks de drukte kwam de eigenaar ook regelmatig vragen of alles naar wens was. Ik kom hier zeker terug!

Gegeten op 25 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Rokkaa in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Rokkaa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!