Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Rokkaa in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 225 04 40

Genieten in mediterrane sferen

Het interieur is best strak en modern, maar de mediterrane sferen en invloeden maken het zeer warm en gezellig van binnen. Sinds de opening van het restaurant enkele jaren geleden verovert Rokkaa steeds meer harten met hun Turks-mediterrane keuken. Een hip en tegelijkertijd knus restaurant op het sfeervolle Westelijk Handelsterrein.

Elwi

Via online reservering

Ondanks de maandagavond was de zaak redelijk bezet.Vriendelijke ontvangst en wijziging van het hoofdgerecht van vis in vlees zonder probleem gerealiseerd. Zowel voor en hoofdgerecht een palet van mooie smaken. De grote van de porties waren voor ons ruim voldoende en lieten ruimte voor het na gerecht.
Genieter heeft genoten

Gegeten op 18 augustus 2014

ienskatten

Via online reservering

Wij hebben inmiddels al diverse malen bij Rokkaa gegeten en dit restaurant aanbevolen bij vrienden. Wij hebben er zowel vlees als vis gegeten en het was altijd prima van kwaliteit en heerlijk bereid. Ook de voorgerechten en nagerechten zijn heerlijk en de (witte) huiswijn is uitstekend. Alles is vers bereid en dat proef je. De bediening is vriendelijk en probeert het je op alle manieren naar de zin te maken. Alles kan en niets is teveel. Wij hebben uitsluitend op het terras gegeten en dat was gezellig en levendig.

Gegeten op 14 augustus 2014

smaakenkraak

De tweede keer dat we in dit restaurant gegeten hebben en er komt zeker een 3e keer. Het personeel is attent en vriendelijk.
We hadden een 4-gangen arrangement via een aanbieding bij Iens geboekt dus het menu stond in principe vast. Omdat mijn vrouw een knoflook allergie heeft werd echter zonder problemen de met kalfsvlees gevulde ravioli vervangen door een ander pasta gerecht. Alles was verzorgd en smakelijk: Lekker vers brood met tapenade, smakelijk soepje, heerlijke gevulde ravioli met champignons, lekker scholletje met saffraansaus met goed gezouten frietjes en salade en als dessert en heerlijk griesmeel taartje doordrenkt met honing gegarneerd met ijs, slagroom, wat rode besjes en munt bladeren.
Tel daarbij op de leuke overdekte lokatie in het Westelijk handelsterrein, de mooie inrichting en het vriendelijke personeel en je hebt een prima avond.

Gegeten op 16 augustus 2014

Theodorus45

Via online reservering

We hebben op het overdekte terras gegeten: zeer gezellig en sfeervol. De bediening is vlot en heel ongedwongen vriendelijk. Zonder vragen of betalen krijg je een karaf water. Het menu was echter simpel, doch niet verkeerd klaargemaakt. Goed dat we een zomer menu aanbieding hadden, dat maakte de prijs/kwaliteit verhouding toch weer goed.

Gegeten op 13 augustus 2014

Ila87

Restaurant Rokkaa zit in een soort overdekt, industrieel hofje met aangrenzend allemaal andere restaurants. Wij zaten overdekt buiten, wat prima te doen was ondanks dat het wat kouder was. Bij Rokkaa hadden we via Iens gereserveerd. De Iens Deal hield een vier-gangenmenu in. We begonnen de avond met Turks brood en een bijzondere sesampasta om in te dopen. De eerste gang was een Mediterrane tomatensoep. Niet heel bijzonder van smaak. Na de smakelijke sesampasta had ik wat meer kruiden/specerijen verwacht.

Het tussengerecht bestond uit huisgemaakte ravioli met kalfsvulling. Erg lekker en met de paddenstoelen in de saus een mooie smaakcombinatie. Als je alleen de ravioli at, was het een beetje droog. Gelukkig zat er genoeg saus bij.

Het hoofdgerecht was het lekkerste: een stuk schol met verse groenten in een saffraansaus. De saus was heerlijk romig en de schol zacht. Wederom een lekkere combinatie dus.
Het toetje bestond uit een stuk gebakken griesmeelcake met een bolletje ijs, wat slagroom, rode besjes en pistachenoten. Lekker, maar minder speciaal dan de vorige twee gerechten.

De bediening was erg vriendelijk en de sfeer, zeker voor een maandagavond, was prima. Het was erg rustig in het ‘hofje’ maar zeker niet ongezellig. Leuk om eens te gaan eten, maar zonder de Iens Deal wel wat aan de prijs voor wat je krijgt.

Gegeten op 11 augustus 2014

Alique

Apart om binnen buiten te zitten. Goed voorgerecht van diverse mediterrane mezze, als hoofdgerecht allebei een biefstuk ossenhaas. Ruim van portie, maar medium rare is echt anders dan geserveerd. Wel lekker, maar over het algemeen wat vlak van smaak. Het toetje was een strakke espresso. Leuke bediening!

Gegeten op 9 augustus 2014

Moque

De mezzes vooraf waren erg lekker! Het hoofdgerecht en dessert waren ook goed maar vielen qua smaak een beetje tegen. Verder een mooie inrichting. Het personeel was vriendelijk maar niet erg vrolijk. Leuk voor een keer met de AH - Iens kortingsactie, maar zelf zou ik het geld er niet voor uitgeven. Overigens wel heel fijn dat we gewoon alles van de kaart mochten kiezen met deze actie.

Gegeten op 5 juli 2014

A_v_G

Vriendelijk ontvangst, moderne inrichting. De kaart is een bijzondere mix van Italiaanse en Turkse gerechten. Beide waren prima uitgevoerd (ik had een Italiaans hoofd- en nagerecht, mijn tafelgenoot een Turks menu). Porties van het hoofdgerecht waren wat aan de kleine kant en de friet en salade die erbij geserveerd werden, pasten niet echt bij de rest. Bediening was erg snel. Soms iets té snel (bord werd bijna weggehaald terwijl ik nog aan het eten was).

Gerrit57

Eerlijk eten voor een eerlijke prijs!

Met zijn vieren zaterdag 26 juli gegeten bij Rokkaa gebruikmakend van de AH - actie en het is ons goed bevallen. Vooraf mezze was lekker en uitgebreid. Het brood kon iets meer en wat verser zijn. Het hoofdgerecht met name de talbotfilet was om te smullen. De witte Turkse wijn was heerlijk en paste goed bij het gerecht. Kwaliteit en prijs zijn uitstekend in evenwicht. Kortom Rokkaa is om aan te bevelen. Zeer gastvrije bediening en mijn vrouw kreeg als service vanwege de warmte ter verkoeling een medewerker met een wapperende doek. Zelfs een grote groep mensen die duidelijk teveel hadden gedronken en zich niet konden gedragen hebben deze avond voor ons niet verpest!

Gegeten op 26 juli 2014

fraukez

Hier afgelopen zaterdag gegeten via de AH Iens actie. Je mocht gewoon van de standaard kiezen, waarna het goedkoopste gerecht gratis was. We mochten ook gewoon buiten zitten, zonder dat we dit al bij de reservering aangegeven. (Met een regenbui, wordt je toch een beetje nat, onder de afkapping helaas, je kan dan naar binnen verhuizen.)
Het eten was lekker. Vooraf de Vitello Tonato, gevolgd door Mix vis met als toetje Tiramisu. De porties zijn niet heel groot.
Leuke locatie, ook binnen ziet er goed uit. Bediening was aardig, je moest wel vaak even specifiek roepen.

Gegeten op 26 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Rokkaa in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Rokkaa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.