Het Kreitenhuys

• 7.7

• 7.4

jort31
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag gaan eten met een sweetdeal aanbieding, daags van te voren gereserveerd en daarbij werd vermeld dat we in de serre zaten. Nog gevraagd of dat het daar frisser was maar dat was volgens degene die de reservering aannam niet zo. De fleece dekentjes die direct bij binnenkomst opvielen deden anders vermoeden en inderdaad dicht bij de deur en toch wel wat fris.

Voorgerechten carpaccio en salade Forel waren kwalitatief niet onaardig. Alhoewel het niet leek alsof er veel "vers" bereid was. Bij de soepen werd dat nogmaals bevestigd, smaakte beide naar instant en was als tussengerecht een veel te royale portie.
De hoofdgerechten daarin tegen waren vertassend veel beter dan we verwacht hadden, de kogelbiefstuk was erg goed, dik,mals, mooi rood maar helaas niet warm genoeg. De Pasta met gamba's was wederom een enorme portie, paste werkelijk niet in een 4 gangen menu. Frites perfect, lekkere mayonaise, de salade was niet lekker. Desserts waren erg simpele ijsjes en weinig creatief.

Gegeten op 25 januari 2014

wimvant
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het eten viel fors tegen, de bediening was heel vriendelijk, zo vriendelijk dat we eigenlijk niet tegen hem durfde te zeggen dat het eten was tegengevallen en het decor is heel aardig.

Om met dat laatste te beginnen: het etablissement ziet er knus uit, de serre waar we werden geplaatst voor het eten, was een beetje klein, zonder knus te zijn, maar wel lekker warm. De verwarming stond zo hard te loeien, dat we hem zelf maar iets zachter hebben gezet.
De jongeman die bediende leek in het begin wat bedeesd, maar hij was vriendelijk en meedenkend. Al vroeg hij net iets te vaak of het goed gesmaakt had, en daar zat het probleem.

We hadden gekozen voor het vaste menu van €25. Met keuze uit 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten. We waren met 2, dus we hebben alles gekozen. Het soepje was OK, werd in een grappig pannetje opgediend. Aan de andere kant was er een variatie op de goede oude Hollandse garnalencocktail. Een beetje sla, garnalen en dan saus. Zonder ook maar enige creativiteit opgediend, of het moet het takje rode bessen zijn geweest dat er op lag. Rode bessen bij garnalen in cocktailsaus? Kom op, zeg! Het smaakte zoals het klinkt: saai.
De hoofdgerechten waren erger. Enerzijds de mixed gril. De spareribs waren zo uitgedroogd dat ze nauwelijks weg te werken waren, ook met de -ook weer- inspiratieloze bijgeleverde koude sausen. Het varkensvlees idem, alleen de kip had nog iets van zijn sappen behouden. Aan de overkant een tongfilet, en ook die was zo droog dat het echt niet meer te eten was. Zelfs de friet was droog... Alleen de bijgeleverde koolsalade krijgt een voldoende.
De toetjes: veel en veel te veel cacaopoeder over de tiramisu. Tenslotte de ijskoffie die was wel OK, alleen de daarvoor gebruikte likeur had nogal de overhand.
Nee, dit was geen feest. Als je kijkt naar vroegere recensies, dan herkennen we niets als het over de kwaliteit van het eten gaat. Zou er een wisseling van kok geweest zijn? Zelfs als dat niet het geval is, moet deze kok in elk geval op herhalingscursus en er moet iemand bij komen die wat meer creativiteit in het menu legt.

Gegeten op 9 oktober 2013

beoedje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van een zeer vriendelijke medewerker de specialiteit van de chef genomen,
Wat een teleurstelling een bedje van slecht gegaarde bleekselderie en een frietzak die
op de hoek van de straat beter gebakken is. ( noemt de chef dit een specialiteit?)
Als je de specialiteit van de chef besteld verwacht geen gerecht wat een doorsnee huisvrouw beter en verrassender kan presenteren.
Groet van een zeer teleur gestelde bezoeker uit Udenhout van restaurant het Kreitenhuys

Gegeten op 7 juli 2013

corne4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vaderdag samen met mijn schoonouders hier gegeten. Als voorgerecht hadden we het 'Udenhouts Rondje' een samenstelling van diverse hapjes Erg leuk en lekker!
Als hoofdgerecht had ik asperges met lamsfilet en groene pestosaus. In eerste instantie moest ik wennen aan de combinatie maar het was me toch lekker! De pestosaus overheerste qua smaak helemaal niet! Ook het lamsvlees was lekker mooi rosé en boterzacht.
Echt een compliment!

bart36
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 8 personen hier gegeten met de Kerst. Helaas waren er te weinig menukaarten waardoor de opstart relatief traag was en we lang moesten wachten.

Gelukkig werd dit uiteindelijk helemaal goed gemaakt. Het extra mandje brood van het huis is aardig, maar was echt niet nodig. De voorgerechten waren erg ruim geportioneerd en uitstekend op smaak! Ik deelde een voorgerecht met mijn partner en we hebben erg genoten van het voorgerecht dat op een draaischijf werd geserveerd. Een mix van salades en carpaccios, die erg geslaagd was.

Het restaurant ziet er erg sfeervol uit en is onlangs gerenoveerd. De bediening is erg vriendelijk en heeft ook tijd voor een leuk praatje. Met name de eigenaar leek er zin in te hebben die avond en was erg vriendelijk.

De hoofdgerechten vielen ook bij iedereen enorm in de smaak. Zowel het vlees als de vis waren erg lekker en goed op smaak. Ze waren erg sappig en ook dit was weer ruim geportioneerd. Ook de bijgerechten waren prima in orde.

Tenslotte nog een lekker nagerecht op in de vorm van drie winterse likeuren. Erg leuk gepresenteerd en dat geldt ook voor het ijs dat mijn overige tafelgenoten op hadden.

Kortom; een restaurant waar je je erg thuis kunt voelen door de hartelijkheid van het personeel en waarbij je goed kunt eten.

Gegeten op 25 december 2012

Questa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier genoten van de high tea via Sweetdeal, vooral het warme gedeelte was bijzonder, huisgemaakte saté en gefrituurde garnalen met een dip, erg lekker, de sandwiches ( aparte broodjes en gelukkig een keer bruin! ) ook erg smaakvol al met al een prima high tea, en wat afwijkend van een standaard high tea, ga zo door!

Gegeten op 30 december 2012

ans14
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben zondagmiddag bij jullie High wine gedaan van .sweet deal. Het was fantastisch.De wijn en de hapjes paste mooi bij elkaar en de uitleg erbij was uitstekend. We komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 2 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Het Kreitenhuys in Udenhout

Schrijf hieronder je recensie over Het Kreitenhuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!