Grand-Café De Walrus

Grand-Café De Walrus

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 058 213 77 40

snetje27

weekendje Leeuwarden gehad en dit restaurant weer bezocht omdat het de vorige keer goed bevallen was. Vriendelijk ontvangst, snelle bediening, voldoende jong vlot personeel.
Leuke gerechten op de kaart. Heerlijk hoofdgerecht en dessert gegeten (chocolade taartje was goddelijk) Echt een aanrader dit restaurant.

Gegeten op 22 maart 2015

Janvissen

Na 2 keer gebeld te hebben om te reserveren was dit niet mogelijk voor twee personen en voor een vrijdag zou het geen probleem zijn om ter plaatse een tafel te krijgen. Het parkeren is echt niet te doen in de buurt van het restaurant en de maximale parkeertijd is 2 uur (Voorstreek). Bij binnenkomst kregen wij al te horen waar ik bang voor was, we moesten naar de bar om te wachten voor een tafeltje. Tot mijn verbazing mochten wij na een minuut meelopen naar boven (3e etage) om plaats te nemen, tevens een mooi uitzicht op de Eewal aan het Gouverneursplein. Zeer aangenaam verrast was het hier rustig en ruim, veel beter dan op de 1e en 2e etage waar het zeer lawaaierig was.
Het decor is warm en ruimtelijk met oude prenten van personen, net alsof je hun gast was.
Als vooraf nam ik het vis palet wat qua hoeveelheid mijn menig te weinig was. 1 kroketje en 2 stukjes makreel en een hoopje zalm was niet prijs hoeveelheid gerechtvaardigd. Ook een Westmalle tripel voor 5 euro is aan de stevige kant. als hoofd gerecht nam ik de Schotse tournedos, deze was zeer smakelijk en ook de stoofpeertjes en salade en patat (met verrassende lekkere saus) viel goed in de smaak. Jammer dat het nagerecht niet konden nemen i.v.m. de parkeertijd. Dat het hier goed vertoeven is blijkt wel dat het hier zeer druk was. Om hier even door te zakken (Grand-Café) zou ik niet doen vanwege de prijs voor een lekker Belgisch biertje.

Gegeten op 16 januari 2015

Advanwinden

Warme, gastvrije ontvangst. Mooie, sfeervolle zaak. Attente, aardige bediening. Goede ingrediënten, leuke gerechten. Garnituur is verrassend en uitgebreid. Helaas werden de gerechten te koud opgediend, dat is het enige minpunt. Verder (opnieuw) een prettige avond in dit bruisende restaurant.

Gegeten op 2 januari 2015

AGB

Met kinderen en kleinkinderen eerste kerstdag bij De Walrus van het kerstmenu genoten. Ook onze kieskeurige kleinkinderen (13 en 11 jaar) aten hun bordje schoon leeg. De bediening was voortreffelijk: vriendelijk en efficiënt. Met dieetwensen was goed rekening gehouden en een klacht over slappe crostini werd direct verholpen.
Vooraf was er keuze tussen een vispalet (zalm, garnalen en makreel) en een Duo van wild (wildragout, crostini met wildpaté en cranberry compote). Smakelijk was de ossenstaartbouillon.
Bij het hoofdgerecht konden wij kiezen tussen een Schotse runder ribeye en gebakken zeezeebaarsfilet. Bij de zeebaarsfilet was een perfecte risotto. Het garnituur was goed met name de stoofpeertjes. De frites waren tot vreugde van de beide kleinkinderen krokant gebakken. Het dessert bestond uit een chocolade brownie met een ganache van witte chocolade en chocolade mousse. Met een kopje koffie sloten wij de maaltijd af.
De bediening was zoals gezegd perfect en het interieur zoals dat bij een grand-café past: eenvoudig maar geriefelijk. De prijs/kwaliteitsverhouding was normaal. Ik betaalde inclusief fooi voor zes personen E 300.
AGB.

Gegeten op 25 december 2014

baco2000

Onnederlands hartelijk welkom en dito bediening. Komt dat zien en leer, horecamensen! Voor mij snert voor de lunch. Lekkerder heb ik het zelden tot nooit geproefd. Mijn vrouw had een trio van mosterdsoep, klein broodje zalm en een broodje kroket. Ook erg smakelijk. En de rekening was ook zeer vriendelijk. Aanrader!

Gegeten op 29 november 2014

sheik

Vriendelijke bediening. Na vorige week voor de eerste keer geweest te zijn werden we al weer herkend. Vlotte bediening met oprechte interesse ook als het druk is.

Lekkere biertjes van het vat.

Kaart is eenvoudig maar goed. Bijgerechten zoals stoofpeertjes of appels zijn heerlijk. Bavette is aanrader. Super mals vlees.

Kortom zeker. Een aanrader als je in Leeuwarden bent!

Gegeten op 17 november 2014

AGB

Een druk restaurant. Wat lawaaiïg, maar dysnamisch. Goed gegeten. Uiensoep, goed warm. Wat geraspte kaas zou de scherpe smaak van de uien hebben verzacht. Heek (vis) uit de oven was prima. Een mooi stuk dat uitstekend was toebereid. Garnituur (frites, pruimencompote en slaatje)
voldoende en lekker. Irish coffee was goed warm, wat te veel slagroom maar ruim voldoende whisky.
Bediening was vlot en attent. Het decor is dat van een grand-café: eenvoudig en stevig.

Gegeten op 2 november 2014

bert110

Druk bezocht, maar toch gezellig. Bediening was goed, adviserend en er was zelfs gelegenheid voor een praatje. Menukaart is beperkt maar de dagkeus maakte alles goed! De pompoensoep smaakte prima, het stoofpotje mag je rustig 'stoofpot' noemen. Het vlees was goed gaar en de saus/marinade van kruidkoek en beerenburg maakte het af. Als toetje het 'vloeibare' chocoladetaartje gekozen. Daarna was er werkelijk geen ruimte meer voor koffie. Ondanks de drukte werden we na het eten niet 'van de tafel weggekeken'. We kregen alle tijd om even 'uit te buiken'.

Gegeten op 25 oktober 2014

Fijnproeverromano

Heerlijk gegeten, zeer attent en vriendelijk personeel en dit allemaal voor een goede prijs.
Want ons opvalt is dat het hier altijd druk is, onlangs de drukte hoefde wij niet lang te wachten.

Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 3 oktober 2014

Angellans

Laat je niet afschrikken door de grote van dit restaurant. De saté is goed, mals kippenvlees. De bediening liep aan het begin van de avond gesmeerd. Het drinken en eten stond zo op tafel. Wat erg fijn was, want het is geen restaurant om lang te tafelen. Als alle tafels bezet zijn is het echt een gekakel van jewelste. Wel een goede prijs-/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 18 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Grand-Café De Walrus in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Grand-Café De Walrus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.