Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Grand-Café De Walrus

1. Frans

Grand-Café De Walrus

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 058 213 77 40

bert110

Druk bezocht, maar toch gezellig. Bediening was goed, adviserend en er was zelfs gelegenheid voor een praatje. Menukaart is beperkt maar de dagkeus maakte alles goed! De pompoensoep smaakte prima, het stoofpotje mag je rustig 'stoofpot' noemen. Het vlees was goed gaar en de saus/marinade van kruidkoek en beerenburg maakte het af. Als toetje het 'vloeibare' chocoladetaartje gekozen. Daarna was er werkelijk geen ruimte meer voor koffie. Ondanks de drukte werden we na het eten niet 'van de tafel weggekeken'. We kregen alle tijd om even 'uit te buiken'.

Gegeten op 25 oktober 2014

Fijnproeverromano

Heerlijk gegeten, zeer attent en vriendelijk personeel en dit allemaal voor een goede prijs.
Want ons opvalt is dat het hier altijd druk is, onlangs de drukte hoefde wij niet lang te wachten.

Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 3 oktober 2014

Angellans

Laat je niet afschrikken door de grote van dit restaurant. De saté is goed, mals kippenvlees. De bediening liep aan het begin van de avond gesmeerd. Het drinken en eten stond zo op tafel. Wat erg fijn was, want het is geen restaurant om lang te tafelen. Als alle tafels bezet zijn is het echt een gekakel van jewelste. Wel een goede prijs-/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 18 oktober 2014

Stuitertje23

Midweek Leeuwarden en we kwamen hier terecht rond etenstijd. Lex had de vissoep vooral, ik de drie soepjes in de veronderstelling dat het champignonsoep, mosterdsoep en ossestaart zouden zijn. Deze soepen staan namelijk op de vaste kaart. Helaas zat er ook vissoep bij dus had mijn man een extra volle kop want dat vind ik niet zo lekker. De mosterdsoep was van de twee overgebleven soepen het lekkerste. Romig, pittig, hartig, prima op smaak. Mijn man was lyrisch over de vissoep.
ALs hoofdgerecht had ik een voorgerecht namelijk geitenkaas cremebrulee met geitenkaaskroketjes op een bedje van sla. De brulee was lekker maar na drie happen heb je wel genoeg. De zoet/hartig combinatie vond ik uiteindelijk niet super. De geitenkaaskroketjes zijn een absolute aanrader.
Mijn man had de entrecote (dagmenu) met kruidenboter. Was prima, precies goed. Erbij lekkere frietjes die jammergenoeg wel overstrooid waren met peterselie. Waarom blijft mij een raadsel want zout is echt genoeg. De perencompote was heerlijk, de koolsla ook. Toen het bakje friet leeg was, werd gelijk een tweede bakje aangeboden.
Het interieur vonden wij wat gedateerd maar dat is een kwestie van smaak. Het personeel is aardig, attent en vriendelijk. Aan het eind nog kop koffie met borreltje.
De prijs was meer dan redelijk.

Gegeten op 15 oktober 2014

Vosje103

Ter gelegenheid van een 50e verjaardag een etentje met 5 vriendinnen van de jarige, die dit restaurant/grand-café had gekozen. Voor mij de eerste keer. Een enorme kaart met een redelijke keuze en ook nog eens drie extra gerechten. Ik ging voor de entrecote die buiten de kaart werd aangeboden: oa geserveerd met een frisse venkelsalade, de gebruikelijke gebakken aardappels en frieten, een lekkere (en originele) rode fruitcompote en kerriemayonaise. Een prima combinatie: goed gebakken vlees en een salade waarvan ik kon blijven eten.
Zoetekauw als ik ben, ging ik natuurlijk ook voor een toetje: het een bananendessert leek mij wel wat. Dat bleek nog een behoorlijk bord vol te zijn, dat ik amper weg kreeg. Twee vriendinnen kozen de monchoutaart, maar vonden 'm niet bijzonder lekker en wel zwaar.
De koffie ging er daarna wel weer uitstekend in.
Al met al een leuk restaurant met een verrassende indeling - veel ruimtes, zodat je niet het gevoel hebt dat het vol en druk is - en prima bediening. Ik kom vast nog wel eens terug!

Gegeten op 10 oktober 2014

pietenjoke

Afgelopen vrijdag bij jullie geluncht met vrienden .
heerlijk gegeten leuke kleine kaart , de day dream was voortreffelijk.

Gegeten op 8 augustus 2014

martijn165

Ik heb hier afgelopen zaterdag gegeten en het was echt heerlijk! Het ging in een mooi tempo, niet te snel. Het is een sfeervol pand en de bediening is goed. Vooral het chocoladetaartje was echt een genot voor de tong.

Gegeten op 9 augustus 2014

linda333

Gezellig restaurant, best groot maar door de vele aparte ruimtes heb het idee dat er maar een paar gasten zijn. De bediening was snel maar ik miste wat passie b.v bij het beschrijven van de gerechten buiten de kaart. Een kleine kaart met eerlijke gerechten en wekelijks wisselende weekspecials. Wij aten een zalmfilet met krokante korst en de spareribs beiden erg lekker. Alleen de 2 sauzen bij de ribs waren niet zo dit kan beter. Zalige frieten erbij en een wat simpele salade.
Leuk adres voor een gezellige avond.

Gegeten op 28 mei 2014

byamanda

Bij een bezoek aan Leeuwarden als tip dit restaurant gekregen. Helaas is dit tegengevallen. De entourage is sfeervol en het personeel zeker vriendelijk. Het is alleen onwijs zonde van de kwaliteit van het eten, het wordt namelijk aantrekkelijk en meer dan voldoende gepresenteerd! De carpaccio bijv. flink dik gesneden, de zalmtartaar heel waterig. De tournedos gaf ons het vermoeden niet vers te zijn, dit werd heel netjes opgelost en van de rekening gehaald. In z'n totaliteit was het niet heel slecht, het is tenslotte een 'doorsnede' eetcafé. Maar voor de toch wel eenvoudige gerechten, had het zeker beter gekund!

Lorne

Je wordt hier heel gastvrij behandeld, bediening besteedt écht aandacht aan je. De sfeer is gezellig en informeel. Populair terras tegenover stadhuis. Ik was die avond alleen, maar werd niet in een zielig hoekje weggezet. Ruime porties, smakelijk gegeten. Ook keus voor vegetariërs.

Gegeten op 20 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Grand-Café De Walrus in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Grand-Café De Walrus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.