Grand-Café De Walrus

• 7.9

• 8.1

Lorne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je wordt hier heel gastvrij behandeld, bediening besteedt écht aandacht aan je. De sfeer is gezellig en informeel. Populair terras tegenover stadhuis. Ik was die avond alleen, maar werd niet in een zielig hoekje weggezet. Ruime porties, smakelijk gegeten. Ook keus voor vegetariërs.

Gegeten op 20 maart 2014

sarah-lea
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lunch hier regelmatig. Geen hoogstandje wel prima lunch, goede grote porties. Prijs-kwaliteit klopt naar mijn idee. Koffie zou wat mij betreft veranderd mogen worden. Echt Hollandse slappe bakkies (geef mij maar een straffe Italiaanse)

Bart1988
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie locatie, gezellige sfeer, erg vriendelijke bediening. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, dan ben je gewoon aan het verkeerde adres. Verder een prima tent!

Gegeten op 29 december 2013

Sazuu
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat wij een avondje moesten vertoeven in Leeuwarden vanwege een verjaardagsfeestje van mijn kinderen in Leeuwarden, zijn wij op aanraden van een collega naar grand Café De Walrus gegaan. Een vriendelijke dame verzocht ons even aan de bar in het gezellige café te wachten. We haddens ons net geïnstalleerd en toen werden we al opgehaald. Bijzonder dat de ober direct wist wie hij moest hebben. Op de eerste verdieping werd ons een gezellig tafeltje aangewezen, binnen een mum hadden we een heerlijk wijntje (de Rioja , heerlijk qua geur en smaak) en een cola-vieux voor ons staan. Het voorgerecht hebben we overgeslagen, maar het drie-soorten vlees menu (biefstuk, varkenshaas, kip) met heerlijke in de oven gebakken aardappeltjes met crème fraiche mayonaise, salade en appelcompôte met rode bessen en de geitenkaas salade (heerlijke warme geitenkaas met maanzaad en honing, subliem) met olijven en gedroogde tomaten (zonder pasta genomen, dat vind ik niet passen) stond zeer snel voor ons klaar. Het eten was ronduit heerlijk en aangezien mijn beste vriendin mij altijd Zandstra of Hermus noemt zegt dat wel wat. De sfeer was uitermate goed wat niet in de laatste plaats het gevolg was door de bediening. De medewerkers hebben plezier in hun werk, zijn vriendelijk en vrolijk naar elkaar en naar de gasten. Zoals mijn vriend zegt, 'Top-tent met Top-bediening'. Één van de medewerkers liet verderop een gevuld bord sneuvelen, nam alles mee om alle gerechten opnieuw te laten maken (dus niet 2 personen eerst laten eten en de derde laten wachten) en collega's snelden gelijk toe om te helpen opruimen, met een lach en uiteraard excuses. Kortom, naast het eten en de entourage maken de medewerkers de sfeer en zijn goed op elkaar ingespeeld. Dikke pluim en tot zeker weerziens!

Gegeten op 28 februari 2014

dennis46
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een weekend weg in Leeuwarden zijn wij De Walrus gaan eten. Na de positieve ervaring met hun zaak in Sneek, waren de verwachtingen hoog. Ik kom meteen tot mijn conclusie: het was een top avond! De bediening is attent, snel en vriendelijk. De inrichting is een gezellig bruin cafe. Ik heb een vleestrio genomen. Lekker mals vlees en de bijgerechten zijn ook heerlijk. Vooral de appelmoes met bosvruchten. Als dessert suikerbrood pudding genomen. Een heerlijke afsluiter! De Walrus is een aanrader en een voorbeeld voor menig grand cafe in Nederland.

Gegeten op 22 februari 2014

johan1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een weekje geleden hier geweest. Sfeervolle zaak, bruin ingericht en knus. Zeer vriendelijke bediening. Het eten was matig. Bij de soep werd ook een broodplankje gesuggereerd, dat was niet per se nodig. Belangrijker: de smeersels waren niet smakelijk, de tapenade was veel te groef. De mosterdsoep was te koud, bij de biefstukjes die we hadden zaten spekjes die niets toevoegden. De salade en patatten, evenals de stoofperen waren op orde. Maar waarom dat allemaal er bij als je ook al gecaramelliseerde uien bij je biefstuk hebt ? M.b.t de te koude soep heb ik wel een opmerking gemaakt, meer dan ""ik zal het doorgeven"" leverde dat niet op ...
Kortom, een net acceptabel zeg maar

Gegeten op 30 december 2013

mp230710
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met 3 vriendinnen heerlijk gegeten bij de Walrus. Vlotte bediening, heerlijk eten en een zeer gezellige sfeer! een opmerking: een van ons wilde de saus niet op het vlees, dit was niet gelukt!! Verder een echte aanrader!

Gegeten op 2 januari 2014

RonPl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren, zaterdag 21 december 2013, met de trein naar Leeuwarden afgereisd, we hadden een treinaanbieding met chocolademelk voor Serious Request 2013. Na 2 1/2 uur met de trein arriveerden we in Leeuwarden. Even zoeken naar de Walrus en we werden hartelijk ontvangen. Het hele personeel liep in Serious Request T-shirt. Heel toepasselijk dus. Heel Leeuwarden was trouwens in de ban van SR13. We kregen een tafeltje boven toegewezen en met onze trein voucher bestelden we de chocolademelk. Omdat het lunchtijd was besloten we gelijk een hapje te doen en ik en mijn zoon Wesley kozen voor de kroketten met brood, mijn vrouw Annemieke nam het broodje brie met honing en walnoten. Inmiddels werd de warme chocolademelk geserveerd die ons heerlijk smaakte. De aardige dame van de bediening maakte nog een foto voor ons met z'n drieën. Wat later kwam de bestelling. Mooi opgemaakte borden en het smaakte ook allemaal prima. De zaak heeft een gezellige sfeer en zat goed vol. Bij het afrekenen moest ik iets meer dan 20 euro afrekenen omdat de chocomel al in de prijs van de treinaanbieding zat. Het is dat de Walrus in het Hoge Noorden ligt want anders zouden we er zeker nog een keer gaan eten ! Voor de rest hadden we een topdag en genoten bij het glazen huis van 3fm Serious Request. Rond een uur of vier vertrokken we weer richting Rotterdam.

Gegeten op 21 december 2013

Boer_Gondier
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een absolute aanrader! Laat ik daarmee beginnen. Volgens mij is dit Grand café het verzamelpunt van Leeuwarden, want bij het vragen naar de weeg kwam steeds terug: "dat is daar bij de Walrus" en bij vragen in winkels waar je leuk/lekker kan eten kwam steeds de naam "De Walrus" terug. Dus dan ook maar daar eten en geen spijt.
Snel het nummer op internet opgezocht om te reserveren (het was immers zaterdag 19u) maar er stond op de site dat je altijd kan binnenlopen en anders even aan de bar kan wachten... bij aankomst was er meteen een tafel (het is dan ook zeer groot met 3 of 4 verdiepingen). De zeer sfeervolle Grand Café uitstraling deed me vermoeden dat het eten niet zo denderend zou zijn, gebaseerd op een groot grand café bij mij in de buur dat qua eten niet veel kost maar ook niet voorstelt. Maar bij het serveren van het voorgerecht zag ik direct al dat ik er helemaal naast zat. De prijs is laag en de kwaliteit is zeer goed en je krijgt ook nog eens ruime porties waarbij de gerechten ook nog eens prachtig gepresenteerd worden. Wij hadden een 3 gangen menu die bestond uit een proeverij van voorgerechten een hoofdgerecht naar keuze en een grand dessert. De bediening is zeer vriendelijk, attent en houd ook wel van een grapje en een gesprekje aan tafel. We hebben een heel leuke en gezellige ervaring gehad waarbij we heerlijk hebben gegeten en met volle buik naar ons hotel gingen. De 9 voor het eten is zeer terecht, misschien dat de kwaliteit niet dat van een sterren restaurant maar de kwaliteit is gewoon goed en de kwaliteit/prijsverhouding is zeer goed en eigenlijk misschien wel in onbalans doordat deze zo veel richting de kwaliteit helt. Maar daar kan je natuurlijk niet over klagen. Als ik weer in Leeuwarden ben dan kom ik weer terug.

Gegeten op 9 november 2013

arjenzeevenhooven
  • Recensies in de laatste twee jaar

De walrus is altijd top. Super prijs kwaliteit verhouding, vlotte vriendelijke bediening en een ruim assortiment wijnen per glas.

Gegeten op 7 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Grand-Café De Walrus in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Grand-Café De Walrus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!