Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Grand-Café De Walrus

1. Frans

Grand-Café De Walrus

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 058 213 77 40

pietenjoke

Afgelopen vrijdag bij jullie geluncht met vrienden .
heerlijk gegeten leuke kleine kaart , de day dream was voortreffelijk.

Gegeten op 8 augustus 2014

martijn165

Ik heb hier afgelopen zaterdag gegeten en het was echt heerlijk! Het ging in een mooi tempo, niet te snel. Het is een sfeervol pand en de bediening is goed. Vooral het chocoladetaartje was echt een genot voor de tong.

Gegeten op 9 augustus 2014

linda333

Gezellig restaurant, best groot maar door de vele aparte ruimtes heb het idee dat er maar een paar gasten zijn. De bediening was snel maar ik miste wat passie b.v bij het beschrijven van de gerechten buiten de kaart. Een kleine kaart met eerlijke gerechten en wekelijks wisselende weekspecials. Wij aten een zalmfilet met krokante korst en de spareribs beiden erg lekker. Alleen de 2 sauzen bij de ribs waren niet zo dit kan beter. Zalige frieten erbij en een wat simpele salade.
Leuk adres voor een gezellige avond.

Gegeten op 28 mei 2014

byamanda

Bij een bezoek aan Leeuwarden als tip dit restaurant gekregen. Helaas is dit tegengevallen. De entourage is sfeervol en het personeel zeker vriendelijk. Het is alleen onwijs zonde van de kwaliteit van het eten, het wordt namelijk aantrekkelijk en meer dan voldoende gepresenteerd! De carpaccio bijv. flink dik gesneden, de zalmtartaar heel waterig. De tournedos gaf ons het vermoeden niet vers te zijn, dit werd heel netjes opgelost en van de rekening gehaald. In z'n totaliteit was het niet heel slecht, het is tenslotte een 'doorsnede' eetcafé. Maar voor de toch wel eenvoudige gerechten, had het zeker beter gekund!

Lorne

Je wordt hier heel gastvrij behandeld, bediening besteedt écht aandacht aan je. De sfeer is gezellig en informeel. Populair terras tegenover stadhuis. Ik was die avond alleen, maar werd niet in een zielig hoekje weggezet. Ruime porties, smakelijk gegeten. Ook keus voor vegetariërs.

Gegeten op 20 maart 2014

sarah-lea

Lunch hier regelmatig. Geen hoogstandje wel prima lunch, goede grote porties. Prijs-kwaliteit klopt naar mijn idee. Koffie zou wat mij betreft veranderd mogen worden. Echt Hollandse slappe bakkies (geef mij maar een straffe Italiaanse)

Bart1988

Mooie locatie, gezellige sfeer, erg vriendelijke bediening. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, dan ben je gewoon aan het verkeerde adres. Verder een prima tent!

Gegeten op 29 december 2013

Sazuu

Omdat wij een avondje moesten vertoeven in Leeuwarden vanwege een verjaardagsfeestje van mijn kinderen in Leeuwarden, zijn wij op aanraden van een collega naar grand Café De Walrus gegaan. Een vriendelijke dame verzocht ons even aan de bar in het gezellige café te wachten. We haddens ons net geïnstalleerd en toen werden we al opgehaald. Bijzonder dat de ober direct wist wie hij moest hebben. Op de eerste verdieping werd ons een gezellig tafeltje aangewezen, binnen een mum hadden we een heerlijk wijntje (de Rioja , heerlijk qua geur en smaak) en een cola-vieux voor ons staan. Het voorgerecht hebben we overgeslagen, maar het drie-soorten vlees menu (biefstuk, varkenshaas, kip) met heerlijke in de oven gebakken aardappeltjes met crème fraiche mayonaise, salade en appelcompôte met rode bessen en de geitenkaas salade (heerlijke warme geitenkaas met maanzaad en honing, subliem) met olijven en gedroogde tomaten (zonder pasta genomen, dat vind ik niet passen) stond zeer snel voor ons klaar. Het eten was ronduit heerlijk en aangezien mijn beste vriendin mij altijd Zandstra of Hermus noemt zegt dat wel wat. De sfeer was uitermate goed wat niet in de laatste plaats het gevolg was door de bediening. De medewerkers hebben plezier in hun werk, zijn vriendelijk en vrolijk naar elkaar en naar de gasten. Zoals mijn vriend zegt, 'Top-tent met Top-bediening'. Één van de medewerkers liet verderop een gevuld bord sneuvelen, nam alles mee om alle gerechten opnieuw te laten maken (dus niet 2 personen eerst laten eten en de derde laten wachten) en collega's snelden gelijk toe om te helpen opruimen, met een lach en uiteraard excuses. Kortom, naast het eten en de entourage maken de medewerkers de sfeer en zijn goed op elkaar ingespeeld. Dikke pluim en tot zeker weerziens!

Gegeten op 28 februari 2014

dennis46

Tijdens een weekend weg in Leeuwarden zijn wij De Walrus gaan eten. Na de positieve ervaring met hun zaak in Sneek, waren de verwachtingen hoog. Ik kom meteen tot mijn conclusie: het was een top avond! De bediening is attent, snel en vriendelijk. De inrichting is een gezellig bruin cafe. Ik heb een vleestrio genomen. Lekker mals vlees en de bijgerechten zijn ook heerlijk. Vooral de appelmoes met bosvruchten. Als dessert suikerbrood pudding genomen. Een heerlijke afsluiter! De Walrus is een aanrader en een voorbeeld voor menig grand cafe in Nederland.

Gegeten op 22 februari 2014

johan1

Een weekje geleden hier geweest. Sfeervolle zaak, bruin ingericht en knus. Zeer vriendelijke bediening. Het eten was matig. Bij de soep werd ook een broodplankje gesuggereerd, dat was niet per se nodig. Belangrijker: de smeersels waren niet smakelijk, de tapenade was veel te groef. De mosterdsoep was te koud, bij de biefstukjes die we hadden zaten spekjes die niets toevoegden. De salade en patatten, evenals de stoofperen waren op orde. Maar waarom dat allemaal er bij als je ook al gecaramelliseerde uien bij je biefstuk hebt ? M.b.t de te koude soep heb ik wel een opmerking gemaakt, meer dan ""ik zal het doorgeven"" leverde dat niet op ...
Kortom, een net acceptabel zeg maar

Gegeten op 30 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Grand-Café De Walrus in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Grand-Café De Walrus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.