Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

La Société Restaurant

2. Frans
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 071 517 31 88

CulinairOegstgeest

Aardig gegeten in de Beukenhof. Alhoewel het restaurant een mooie, monumentale sfeer uitstraalt, ervaar je hier binnen weinig van doordat de tafeltjes in het restaurant te dicht op elkaar staan. Na binnenkomst duurde het erg lang voordat het eerste drankje werd opgenomen en ook de rest van de avond liet de bediening te wensen over waarbij we elke keer moesten vragen om bijgeschonken te worden uit flessen die niet binnen handbereik stonden. Tot 3 keer toe werd nieuw neergelegd bestek verwisseld. De gerechten waren standaard en vielen soms erg tegen, zoals de zwezerik die erg droog was en het sjalottensoepje dat erg saai was.

Gegeten op 7 november 2014

Aadd

Via een Groupon-aktie, waren wij hier (inclusief een overnachting) beland. Wij kregen een mooie tafel in de hoek met uitzicht op de schiiterende tuin en de prachtige grote beukenboom. Het geserveerde 6-gangen menu zag er mooi uit. Op ons verzoek werden een paar gerechten aangepast aan persoonlijke voorkeuren. We lieten alles begeleiden door een wijnarrangement.
Het begon met een gebraden tamme eendenborst met munt, rettich, mango en cashew noten; Heerlijk. Gevolgd door een Thaise bouillon met kokos en gambas die je werkelijk aan Thailand deed denken. Vervolgens een steak tartaar met truffel en kwartelei waarbij mijn disgenote voor een zalmrolletje met zalm mousse gekozen had. Beide dik in orde.

De gegratineerde oesters met spinazie smaakte uitstekend, waarbij de zilte smaak nog goed tot zijn recht kwam. Anders dan de tonijn met kaasgratin van mijn tafelgenoot, waar de tonijn in smaak wegviel bij de gratin. Jammer.

Het hoofdgerecht van zijlende was heerlijk. Het menu werd afgesloten (je kunt het nog uitbreiden met een kaasplateau) met rood fruit, lemon curd, vanille en mascarpone. Ook weer heel smakelijk en mooi opgemaakt.

Tot het hoofdgerecht werden witte wijnen geschonken. Het nagerecht werd voorzien van een rose / riesling en dat paste niet zo volgens ons.

Al met al een heerlijk menu, geserveerd in een mooie omgeving door een hele prettige bediening. Een mooie plek om nog eens terug te komen.

Gegeten op 10 augustus 2014

faith2you

Hoge verwachtingen van dit legendarische restaurant. Met alle respect voor de goede bedoelingen van het personeel, wat een deceptie.
Het begon goed met een amuse van verse filet americain, smaakvol, goed van temperatuur, mooi gebakken brood. Daarna volgde een aantal smaakloze plakjes spek, volgens zeggen tamme eend, met mierzoete mango-jam en rettich. Daarna een Thaise bouillon, die niet met het eerdere gerecht paste. Pikant en verder weinig smaak. Als derde een bijzonder klein gerecht van steak tartaar, met kwartel eitje, prima, maar klein en ook dit gerecht kon zout gebruiken. Als vierde stond een gegratineerde oester op het menu. Ondanks navraag, ja het is een gare oester, van de oester rauw en koud, met daarop een laagje aangebrande kaas. Als hoofdgerecht rund; zijlende met een puree van groente. Ook dit miste zout en peper. Het dessert, een brownie met rumijs (heerlijk!) en gekarameliseerde banaan.
Als wijn hebben we een BOB-arrangement genoten. Dat was prima, voor een goede prijs.
Samengevat. Als ik de recensies hieronder lees, dan blijkt dat we niet de eerste waren die dit menu aten. De kok zou dus inmiddels veel ervaring kunnen hebben met het bereiden van bovenstaande eten. En ervaring is een goed ding in de keuken. Helaas bleek dat niet, geen enkel gerecht was goed op smaak. Het was ook weinig eten. Het maakt dan ook de prijs en de naam niet waar.

Gegeten op 4 oktober 2014

hyoui

Gegeten op 11 oktober 2014

anoeshkababoeram

Ik snap niet waarom dit restaurant hoge cijfers krijgt toebedeeld. We zijn hier met een grouponbon gaan eten. We zijn begonnen met een aperatief van champagne, hazelnootlikeur en wat sinasappelschil, (€12) heerlijk, een aanrader. Daarna kregen we een amuse van huisgemaakte filet americain en een creme van parmigianno, verassend lekker. Daarna tamme eendenborst met mango creme, rettich en cashewnoten, (koud voorgerecht) er zat weinig smaak aan. De tweede gang was een thaise bouillon met kokos en gamba, dit was ronduit niet lekker. Kleine stukjes gamba met veel bosui, bah. Derde gang: steak tartaar met truffel en een kwartelei, dit gerecht leek meer op een amuse dan een volwaardige gang. Smaak was prima, helaas geen tongstrelend gerecht. Vierde gang (na anderhalf uur verder te zijn), was één gegratineerde oester met parmezaan en spinazie. Dit was het enige gerecht met een verassende smaaksensatie. We hebben maar nog wat brood gevraagd om onze trek te stillen, ik heb nog nooit zo weinig geserveerd gekregen na 4 gangen. Het hoofdgerecht, gang 5 was zijlende van de rund met knolselderijpuree. Ook dit was erg weinig, de smaak was prima. Daarna kwam het dessert van chocolade brownie, banaan en bruine rumijs. Dit was een heerlijk dessert met mooie smaken. Helaas na 6 gangen hadden we ons buikje nog lang niet volgegeten, terwijl we geen grote eters zijn. Dit gaf een domper op de hele avond en we zijn daarna naar een fastfood restaurant gegaan, vreselijk. De entourage en de service zijn wel geweldig. Ook hebben we een 6 gangen bob wijn arrangement genomen voor 22 euro, dit was een aanrader. Jammer van de kwaliteit en kwantiteit van het eten, ik kom hier nooit meer terug helaas.

Gegeten op 11 oktober 2014

martinschoon

Gegeten op 24 augustus 2014

deberk1965

Met zijn tweeën een avond genieten van een zesgangendiner. Met zoveel gangen zeg je dus geen "nee" als er iets tussen zit wat niet direct je smaak is en we werden bijzonder verrast. Van de eendenborst via de Thaise soep naar de steak tartare en de gegratineerde oester om als hoofdgerecht een heerlijk stukje runderlende te proeven. Het einde was een eveneens prachtige smaakervaring ondermeer met verse vruchten.

Het bijpassende wijnarrangement was overdadig maar zeer geslaagd. We hebben voor de zekerheid maar een paar glazen gedeeld. De bediening was wederom zeer kundig en vriendelijk. Enige minpuntje was dat het restaurant een beetje rumoerig is maar dat heeft de pret niet al te zeer gedrukt.

Gegeten op 14 augustus 2014

drdjrnl

Inderdaad een zeer goed restaurant. Bij aankomst al een bijna perfecte service (we hadden ook nog een overnachting) van de dames en heer.
Tafel setting prettig met genoeg ruimte en een fijne ronde tafel - altijd beter als je een groepje bent.
Echt alle onderdelen van het menu waren zeer smaakvol, uitgebalanceerd en meer dan de moeite waard.
Heerlijk gegratineerde oester die nog zo vol van oester/zeesmaak was dat de gratin echt alleen een fijne toevoeging was. Knap. En die gegaarde Lende was top van structuur en smaak - hier snappen ze het.
Zelfs het nagerecht was een verfijnde combi van smaken - niet alleen maar zoet en opsmuk.
Echt een uitstekende combi van gerechten - alleen, de prijs/kwaliteit verhouding wordt door de wijn wel geweld aangedaan. Ook een niet te moeilijke of byzondere wijn is al behoorlijk aan de prijs. Dus als je iets moois wilt proeven kom je behoorlijk hoog in de prijs. Dat valt gewoon op.
Volgende ochtend ontbijt was ook al zeer compleet en zeer prettig van smaak en aankleding. heerlijk dus.
Invulling van het restaurant en gebouw is mooi klassiek en toch met hedendaagse twist.
Zeker een aanrader als je er een aanbieding voor kan vinden.

Gegeten op 15 augustus 2014

Riccardo92

Op een mooie zomeravond heerlijk gegeten in de prachtige tuin van De Beukenhof!!

Vanaf het ontvangst tot aan het vertrek (4.5 uur later) helemaal in de watten gelegd door het zeer gastvrije en vriendelijke personeel!!
Onze 7 gangen waren tot in perfectie bereidt en smaakte fantastisch.

Wij komen hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 18 juli 2014

Maaarten

Op een mooie vrijdagavond heerlijk gegeten in de tuin van De Beukenhof.

We hebben genoten van een heerlijk menu met o.a. gegrilde griet, gebakken zeebaars, tonijn en een mooi stukje ossenhaas. Heerlijke gerechten met mooie combinaties en vooral heel goed klaargemaakt.

De wijnen die bij de diverse gerechten geserveerd worden zijn echt erg goed en zorgen ervoor dat het eten nog beter smaakt.

conclusie: Wij worden hier heel erg blij van!

Gegeten op 18 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over La Société Restaurant in Oegstgeest

Schrijf hieronder je recensie over La Société Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.