La Société Restaurant

Toon telefoonnummer 071 517 31 88

• 8.3 10 38

• 8.0

• 8.4

La Société Restaurant doet mee!

Reserveer nu!

Sassenheim06
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij de Beukenhof semi-zakelijk gegeten met 14 personen in een aparte ruimte met chique, zakelijk en intiem karakter. De ontvangst was vriendelijk, jassen werden aangenomen, gewaarschuwd voor de afstapjes. Ook bij vertrek werden we vriendelijk geholpen. De bediening was attent gepast aanwezig. We nuttigden een vooraf gekozen 3-gangen menu, dat goed getimed geserveerd werd. Ik nam parelhoenderborst, gebraden rugfilet, apple tarte tatin geserveerd op mooie plateaux en koffie met chocolade toe. De porties hadden groter mogen zijn. Het eten was heerlijk. Een aanrader!

Gegeten op 14 april 2014

Tobber
  • Recensies in de laatste twee jaar

Grappig, ik kan mij totaal niet vinden in de reactie onder mij, terwijl ik er op dezelfde avond gegeten heb.

Bij aankomst werden wij vriendelijk ontvangen door een gastvrouw die ook onze jassen aannam. We werden naar een leuk, romantisch, tafeltje geleid bij het raam met goed uitzicht op de mooie tuin. Het personeel was vriendelijk en correct en het eten was prima.

Even per onderdeel:

Eten: 8/10
Weliswaar was de keuze vrij beperkt (keuze uit twee verschillende voorgerechten, slechts één mogelijkheid van hoofdgerecht en één dessert (althans zonder 6,50 bij te moeten betalen voor het andere dessert)), maar ons werd wel duidelijk gemaakt dat als we iets niet lekker vonden of allergieën hadden, dat er dan ook iets anders bereid kon worden. In feite gewoon zoals het in een goed restaurant hoort.

Als voorgerecht had mijn vriendin de parelhoen en ik de tartaar. De parelhoen was - naar ik van mijn vriendin begreep - oké, de tartaar was lekker. Vooral het bij de tartaar gevoegde sausje zat vol smaak en was erg lekker.

Als hoofdgerecht beiden 'staartstuk' gehad. Het gerecht was mooi opgemaakt en smaakte goed.

Als dessert beiden de cheesecake gehad met witte chocolade en yoghurtijs. Zéér lekker en wat ons betreft - by far - de lekkerste gang van de drie gangen die we gegeten hadden.

Service: 8/10
Het personeel was vriendelijk en correct. We vonden het leuk dat een medewerker telkens nog even kwam vertellen wat het gerecht precies inhield. Jassen bij aankomst aangenomen, bij het weggaan weer ons omgedaan. Prima.

Opvallend vond ik wel dat niets met de opmerkingen waren gedaan die we bij de reservering gedaan hadden. Zo hebben we duidelijk aangegeven dat mijn vriendin (behoorlijk) allergisch is voor pinda's, maar tot onze grote verbazing leek één van de lekkernijen (geserveerd bij de koffie) mogelijk pinda's te bevatten. Navraag leerde ons dat het personeel niet precies wist of er ook pinda in verwerkt was (omdat het niet door henzelf gemaakt werd), maar ze konden ons wel vertellen dat het in een fabriek gemaakt werd waar ook pinda's in producten verwerkt werden. Het sierde hen overigens wel dat ze vervolgens met een zelfgemaakt (extra) toetje voor haar kwamen.

Voorts viel het ons in (enigszins) negatieve zin op dat na ons hoofdgerecht ook direct ons mandje met brood werd weggehaald. We vonden dit jammer, maar op zichzelf wel begrijpelijk.

Waar we wel - zeer - over te spreken waren was het plekje wat ons toegewezen werd. We hoopten op een romantisch avondje en dat was met dit plekje heel goed ingeschat! We zijn ook niet te dichtbij andere mensen gezet en ook dat konden we waarderen.

Decor: 10/10
Het decor is gewoonweg prachtig. Ziet er ontzettend chique en luxe uit, maar toch straalt het een romantische, zakelijke en fijne sfeer tegelijk uit. Onze plek bij het raam met uitzicht op de tuin was gewoon heel fijn. Grappig momentje voor ons was de kraan op de wc: het was even stoeien met hoe die kraan nou eigenlijk aanging. Echter verder helemaal niets op het decor aan te merken.

Conclusie: het eten was lekker, maar het was niet het lekkerste wat we ooit gegeten hadden. Onze verwachtingen waren vrij hoog en die zijn gedeeltelijk uitgekomen. Via de restaurantweken vonden we de totaalprijs van 100,- goed te doen, maar gaan eten in dit restaurant zonder kortingsactie zouden we toch iets teveel van het goede vinden. Zoals gezegd vonden we het eten lekker, maar we hebben wel eens lekkerder gegeten.

Let op:
- fles water kost 7,50;
- bij bestelling van een kopje koffie krijg je gelijk een 'heel arrangement' à 7,50 per persoon (met een paar bonbons);
- de porties zijn niet heel groot (al lag dat bij ons ook wel in ons verwachtingspatroon). Wil je grotere porties, dan moet je naar de koetjes en kalfjes gaan (die overigens van dezelfde eigenaar is). We zaten overigens wel vol aan het einde van het diner, dus al met al prima :-)

Gegeten op 19 maart 2014

jacque
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de restaurantweek weer eens na jaren gegeten bij de Beukenhof. We hoopten op een positieve verandering maar daar bleek niets van. We werden bij binnenkomst niet begroet en hebben enige tijd in de hal gewacht tot onze aanweziheid werd opgemerkt. Er waren blijkbaar instructies dure wijn en water te verkopen wat aan ons niet besteed was, want de vriendelijkheid van de stijve bediening zakte naarmate de avond vorderde. Zowel het personeel als de gasten komen erg zakelijk en formeel over wat de sfeer niet bevordert. Na betaling heeft niemand afscheid genomen van ons en hebben we maar zelf de jassen gepakt en zijn weg gegaan. La Societe pretendeert heel wat te zijn maar kan het niet waarmaken. Het eten was ok maar niet bijzonder en de stoeltjes te laag en diep waardoor je de hele avond aan tafel hangt. Nee, dit gaat weer jaaaaaaren duren voordat we hier weer terugkomen.

Gegeten op 19 maart 2014

vHout
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van onze studentenzonen hadden wij een Bongo Gastronomie gekregen. Deze bon gaf, bij La Société, recht op een gastronomisch driegangendiner en verrassingsamuse voor 2 personen, exclusief dranken.
Om 19.10 uur arriveerden we bij het restaurant. We gaven te kennen aan tafel het aperitief te willen nuttigen. Tegelijkertijd bestelden we een wijnarrangement bij het diner. Voordat we aperitief hadden opgedronken, werd de wijn voor het voorgerecht al ingeschonken. Ietwat overdonderd keken we elkaar aan. Onze verbazing was nog groter toen direct het voorgerecht werd opgediend. Daar dit een warm voorgerecht, hebben het toen maar opgegeten. De wijn van het voorgerecht was nog niet op, of men wilde alweer de wijn voor het hoofdgerecht inschenken. We waren nu voorbereid en attendeerde de ober op het feit dat we de andere wijn nog niet ophadden. Met een kwinkslag werd de wijn toch ingeschonken. Wederom werd direct na het inschenken van de wijn, het volgende gerecht geserveerd. Dit had tot gevolg dat we om 20.00 uur (!) al aan het hoofdgerecht zaten.
De wijn van het hoofdgerecht was nog niet op of men wilde de wijn voor het nagerecht al inschenken. We waren inmiddels alert genoeg om aan te geven, dat dit toch echt te snel was. Het inschenken werd toen, ietwat geïrriteerd, uitgesteld.
Na het nagerecht bestelde we koffie. Bij afrekening bleek dit een koffie "servies en friand" te zijn. Dit was geen verzoek van ons. Door de bediening was niet aangegeven dat dit geserveerd zou worden.
Bij weggaan vroeg de ober of het gesmaakt had. We hebben toen aangegeven dat we ons opgejaagd voelden. We gaven aan, binnen 3 kwartier het hoofdgerecht voorgezet te krijgen, te snel was. De ober betreurde onze gevoelens en daar bleef het bij.
Uiteindelijk kostte dit diner 185 euro. Een bedrag wat bij lange niet in verhouding staat tot hetgeen geboden is. Een teleurstellende avond.

Gegeten op 22 februari 2014

ivonnesmit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met Groupon 6 gangendiner wezen eten.We zaten jammer genoeg niet in het restaurant maar in de aanbiedingen zaal. Eten top, wijnarrangement goddelijk. Bediening is prima. Heerlijke avond gehad, koffie met friandises toe. Toen kwam de rekening, bleken we op zaterdag een toeslag van 10 euro pp te moeten betalen. Stond in de kleine lettertjes tussen de kamertoeslagen en de toeristenbelasting voor de kamers. Niet gelezen dus, heel jammer. Was het toch nog een pittige prijs zo alles bij elkaar.

Gegeten op 15 februari 2014

Questa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Groupon hier genoten van het 6 gangendiner, prima ontvangst, mooie sfeervolle locatie, we kregen een fijne grote tafel, er werd netjes gevraagd of er bepaalde zaken in het menu je niet aan stonden zoals het hoort, een gerechtje voor mijn tafelgenoot aangepast, het diner was prima maar geen spectaculaire ervaring alles was gewoon lekker op het tonijngerechtje na dat was me toch zout, jammer, geen bijbetaling voor het brood en gratis parkeren, voor mij geen locatie om zo weer naar terug te keren

Gegeten op 16 februari 2014

MadMaster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren via een Travelbird aanbieding kennis gemaakt met dit restaurant.
Aanvankelijk werden we in een koude achterruimte geplaatst, waarmee impliciet duidelijk gemaakt werd dat we 'slechts' van een aanbieding gebruik maakten.
Later op de avond, toen er tafels vrij kwamen in het voorste gedeelte van het restaurant, werden we daar wel naar verplaatst, maar echt welkom voelde ik me in eerste instantie daaroor niet.
Het eten, een 7 gangen menu voor slechts € 35,50, was prima in orde. Met vooraf gevraagde onze wensen was uitstekend rekening gehouden.
Het was alleen jammer dat de champagnespoom, die op het menu stond, geheel vergeten werd. Ter compensatie daarvan kregen we wel kosteloos een kaasplankje aangeboden als dessert.
De keurig in bedrijfskleding gekleede bediening deed wat stijfjes en niet echt spontaan aan. Op de vraag wat 'oplegkaas' was, moest de ober het antwoord schuldig blijven en hij zou navraag doen. Het antwoord hebben we echter niet gehad. Ook het bestelde 2e kopje koffie hebben we nooit gekregen, waardoor de service in z'n totaliteit als matig tot voldoende beoordeeld kan worden.
Hoewel het in veel restaurants helaas gemeengoed is geworden, zo ook hier, vind ik € 7,50 voor een fles 'plat' water ook nog steeds belachelijk. Die prijs staat simpelweg in geen enkele verhouding tot het produkt.

Siobhan
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier gegeten met een grote groep, in een apart deel van de Beukenhof. Erg lekker voorgerecht met tonijn carpaccio en little gem salade, hierna een dubbelgetrokken consommé (superlekker), gevolgd door een heerlijke tournedos en een heerlijk toetje. De bediening was prima. Het is groter dan het op het eerste oog lijkt en er zijn een aantal gangetjes waardoor je weer in een ander deel komt. Het ziet er allemaal zeer verzorgd en mooi uit. We hebben genoten en als we weer in de buurt zijn gaan we zeker hier nog een keer eten.

Gegeten op 20 december 2013

peter229
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een grote regionale Ondernemersvereniging in de duin- en bollenstreek (ONDB) zijn wij op zoek geweest naar een unieke lokatie om ons kerstgala te vieren met onze leden en hun partners (170 gasten). Deze lokatie hebben wij gevonden in De Beukenhof – La Société. Vanaf het moment van de eerste besprekingen tot de laatste momenten van de bijeenkomst was alles tot in de puntjes geregeld. De ambiance van dit restaurant, het personeel, het verrukkelijke diner en de heerlijke wijnen maakten er een onvergetelijke avond van. Alle lof voor Erwin Rozendal en zijn team. Chapeau!

Gegeten op 17 december 2013

aleyd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag samen heerlijk gedineerd in een prachtige omgeving, het eten en de ambiance waren fantastich! Wat een tikkeltje minder was het lange wachten op een 3 gangen menu bijna 3 uur is wel erg lang!! wat opvallend was dat heel veel mensen zaten te wachten!

Gegeten op 15 december 2013

Schrijf zelf een recensie over La Société Restaurant in Oegstgeest

Schrijf hieronder je recensie over La Société Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!