Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Asian Fusion Restaurant Merlina

1. Restaurant
  2. Fusion

Asian Fusion Restaurant Merlina

1. Restaurant
  2. Fusion
  1. Toon telefoonnummer 076 542 92 81

Pipje85

We hebben hier 2x gegeten.
Eerste keer met een bon van onze verjaardag, hoefden we alleen de drankjes te betalen. We vonden het toen voor de verandering best ok.
2de keer omdat het restaurant waar we eigenlijk heen wilden vol zat...
Toen was het eigenlijk ronduit slecht!
Eten niet goed, bediening slecht, zaten de laatste ronde die we wilden bestellen meer dan een uur te wachten geen eten, geen drinken, geen bediening te bekennen.
Zijn toen af gaan rekenen met commentaar en dat als ze dan nog van plan waren het bestelde eten ooit te komen brengen, dat dat dan niet meer nodig was...
Hopelijk voor hun was dit iets eenmaligs en gaat het normaal gesproken gewoon zo als de eerste x dat we er geweest zijn...
Wij zullen er waarschijnlijk nooit meer gaan eten.

Gegeten op 8 maart 2014

dennie2

Dit is een van onze favoriete restaurants. We zijn bekende gasten daar en worden altijd warm ontvangen. Het eten wat je kan kiezen voor vijf rondes is super kleine goede porties sushi saté nasi noem maar op miso soep enz is allemaal te verkrijgen. De bediening is snel accuraat en vriendelijke en maakt en neemt de tijd ook bij drukte voor een praatje. Verder makkelijk te bereiken ruime voldoende parkeerplaatsen kort om een aanrader voor wie van sfeervol en afwisseling houdt ook rekening met de kinderwagen maar helaas geen babychanging station

Gegeten op 18 juli 2014

Praline

Restaurant met de bekende 'all-you-can-eat'-formule met Aziatische hapjes. Helaas niet de beste in zijn soort. De sushi en (te)maki waren nog best oké, maar vlees- en vishapjes, zoals eend en zalm waren totaal doorbakken en smaakten gortdroog. Ook vreemd dat er mayonaise zat op de temaki. Helaas zat dat ook op de krab- en zalmsalade. De groene salade was regelmatig niet vers. De misosoep bevatte bijna geen ingrediënten, in tegenstelling tot wat op de afbeelding stond. De gegrilde champignons, sojaboontjes, maiskolf en courgettes smaakten wel goed. De bediening was vriendelijk, maar soms te snel. De sojaboontjes werden al weggehaald terwijl we ze nog niet allemaal hadden opgegeten. Wat erg vreemd en teleurstellend was dat de afbeeldingen en bijbehorende namen op de kaart regelmatig niet overeenkwamen met de benamingen op de bestelkaart, of zelfs met wat geserveerd werd. Zo bestelde ik een temaki met avocado, en ik kreeg een temaki met zeewiersalade en komkommer! Slordig, en toch een kleine moeite om dit even te uniformiseren. De inrichting was niet onaardig, je had genoeg privacy en er was ook een terras aan het water. De omgeving is niet echt de moeite waard. Het restaurant zit in een bedrijvenpand naast station Prinsenbeek.

Gegeten op 15 juli 2014

edwin5

Op een dinsdagavond hebben wij gegeten bij Merlina. We werden niet erg gastvrij ontvangen (we werden doorgestuurd en even aan ons lot bij de bar overgelaten), maar we kozen een mooi plaatsje uit en werden verder geholpen door een vriendelijke bediende die wij uitleg vroegen over de verschillende eetconcepten. We kozen voor het "All you can eat" concept met allerlei kleine, vooral Oosterse, gerechtjes die je per ronde kunt bestellen via een invullijst. De toppers vonden wij de pikante & hete zoetzure soep, de temaki, de champignons en de eendenborst. Het overige eten smaakte aardig maar is niet van topkwaliteit. Zo is de sushi beter bij een menig ander Japans/gespecialiseerd Sushi restaurant. Het eten werd snel geserveerd. Ondank dat de ruimte niet heel bijzonder is (kantine-achtig met Tv's die aanstaan, tegenover een sportschool), is het wel mooi ingericht met Oosterse attributen en is er een serre aanwezig. Verder is het restaurant goed bereikbaar per auto.

Gegeten op 8 juli 2014

De gebroeders

Hier gaan eten met 5 personen. Mooi decor, half op een terras aan het water. Modern interieur. Je kunt hier in 5 gangen steeds 5 verschillende Aziatische gerechtjes bestellen. Van babi pangang tot sushi. O.h.a. goed klaargemaakt. Ongemerkt vult het je maag snel, dus wees in het begin niet te gretig. Uitgebreide menukaart. Glutenvrije en vegetarische gerechten staan vermeld met symbooltjes. De bediening is jong, en deels onervaren. Sommige hapjes en drankjes moesten meerdere keren besteld worden. Een gang wordt niet in één keer geserveerd, maar als er een gerechtje klaar is wordt het zonder toelichting direct op tafel gezet. Rara, wat is het, en is het wel voor onze tafel? We kregen gerechtjes voor andere tafels en wat we bestelden kregen we niet altijd. Advies: maak een kopie van de bestellijst op een papiertje of je servet. Eén persoon zit vaak al te eten, terwijl de ander nog moet wachten. Het gedoe met de bestellingen leidt af van het eten en gaat ten koste van de gezelligheid aan tafel. Schoon sanitair. Op zaterdagavond is er ruime parkeergelegenheid.

Gegeten op 8 maart 2014

Imeldaaah

Hoewel ik geen fan ben van het "all you can eat" principe" smaakte het eten prima. Het restaurant ziet er keurig en sfeervol uit. Je kunt er ook afhalen en dit gaat netjes een beetje buiten het eetgedeelte om. Bediening is vriendelijk en correct.

Gegeten op 9 augustus 2013

Quinn54

Het is al weer de vijde of zesde keer in een jaar dat we dit restaurant bezoeken en bij binnenkomst voelen we ons herkend worden we als altijd meteen gastvrij welkom geheten. Lekker zo'n begin! De kaart kennen we inmiddels en we hebben onze favorieten. Des te leuker zijn de nieuwe sushi's die de bedrijfsleider ons buiten de kaart om voorschoteld. Echt overtreffende trap in smaak en kwaliteit! Kortom: Merlina is de gang naar de Haagse Beemden in Breda zeker waard; kwaliteit en service worden daar nog met hoofdletters geschreven.

Gegeten op 11 oktober 2013

Wesley79a

Ik heb vandaag met mijn vriendin een bezoek gebracht aan dit restaurant en dit begon al met een goede ontvangst, waar ik veel waarde aan hecht. Niet alleen vanwege het feit, dat ik zelf een horecabedrijf heb en kritisch kan zijn, maar zeker ook, omdat de entree een avond kan maken of breken.
Ik vroeg of er een sigarettenautomaat in de buurt was, maar die was er niet. Enkele minuten later bracht, ik meen Esmat, een schoteltje met daarop twee sigaretten en een aansteker. Schoolvoorbeeld van "Verwachtingen overtreffen..." Top!
De fles wijn die ik bestelde bleek uitverkocht te zijn en zonder aarzelen werd door deze zelfde Esmat een alternatief aangeboden. Ook weer een typisch voorbeeld van iemand die weet wat hij doet en oprecht bezig is met zijn gasten!
Ook werd de wijn constant bijgeschonken en werd er perfect ingegaan op de kleine dingen. Een voorbeeld hiervan is, dat hij, bij het bestellen van een flesje mineraalwater, direct vermeldde dat zij deze ook in grotere formaten hebben en, ik dan in dit geval, ook een glas water mee zou kunnen drinken. Hij blij, wij blij! Uiteraard namen we de grote fles...
Al met al was dit voor ons een enorm prettige sfeer en deze sfeer wordt grotendeels bepaald door het bedienend personeel, waarbij oprechte betrokkenheid en kennis hand in hand moeten gaan en daarom bij deze onze complimenten voor Esmat! Wij zullen zonder twijfel vaker komen.
Ik ben inmiddels zelf ruim 20 jaar werkzaam in de horeca en het is lang geleden, dat ik oprechte betrokkenheid heb ervaren.
Dank daarvoor en keep up the good work!

ikgalieverlopen

Merlina hanteert het 5x5 concept. Je bestelt dus (maximaal) 5 keer (maximaal) 5 kleine hapjes per persoon. Dat is overigens -zelfs voor de grote eter- meer dan genoeg.
Al ben ik doorgaans geen fan van dit type concept, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het eten niet slecht is.
Het is Aziatisch, het is eten en je krijgt waarvoor je betaalt. Fair enough.

Gegeten op 25 juni 2013

Stapj

Wij zijn grote sushi liefhebbers, als je daarvoor naar Merlina komt kun je beter voor Ume gaan of desnoods Sumo. Een plus was de keus aan gerechten, ook voor kids was er genoeg keus. De inrichting is modern en hygiene op orde, daarentegen waren de gerechten van mindere kwaliteit ; een garnalenslade met vier minigarnaaltjes en leken uit blik, met veel cocktailsaus, is nu niet wat je wil. De nasi was donker en klef, de babi pangang echt te vet en de saus te smakeloos, loempia en kipspies etc wel op orde. Toen wij aangaven dat onze zoon wellicht van de kipfleugels niet alles op te kunnen, hij is pas 5, werd aangegeven dater dan voor betaald moest worden (!!) al met al, niet slecht, maar niet goed genoeg om hier nog terug te keren. Bediening was aardig, maar 5 keer vragen wat we willen drinken als het al is besteld, gaat ook te ver. Helaas, merlina heeft nog wat te verbeteren !!

Gegeten op 26 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Asian Fusion Restaurant Merlina in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Asian Fusion Restaurant Merlina. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.