Asian Fusion Restaurant Merlina

• 7.4

• 7.6

De gebroeders
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gaan eten met 5 personen. Mooi decor, half op een terras aan het water. Modern interieur. Je kunt hier in 5 gangen steeds 5 verschillende Aziatische gerechtjes bestellen. Van babi pangang tot sushi. O.h.a. goed klaargemaakt. Ongemerkt vult het je maag snel, dus wees in het begin niet te gretig. Uitgebreide menukaart. Glutenvrije en vegetarische gerechten staan vermeld met symbooltjes. De bediening is jong, en deels onervaren. Sommige hapjes en drankjes moesten meerdere keren besteld worden. Een gang wordt niet in één keer geserveerd, maar als er een gerechtje klaar is wordt het zonder toelichting direct op tafel gezet. Rara, wat is het, en is het wel voor onze tafel? We kregen gerechtjes voor andere tafels en wat we bestelden kregen we niet altijd. Advies: maak een kopie van de bestellijst op een papiertje of je servet. Eén persoon zit vaak al te eten, terwijl de ander nog moet wachten. Het gedoe met de bestellingen leidt af van het eten en gaat ten koste van de gezelligheid aan tafel. Schoon sanitair. Op zaterdagavond is er ruime parkeergelegenheid.

Gegeten op 8 maart 2014

Imeldaaah
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel ik geen fan ben van het "all you can eat" principe" smaakte het eten prima. Het restaurant ziet er keurig en sfeervol uit. Je kunt er ook afhalen en dit gaat netjes een beetje buiten het eetgedeelte om. Bediening is vriendelijk en correct.

Gegeten op 9 augustus 2013

Quinn54
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is al weer de vijde of zesde keer in een jaar dat we dit restaurant bezoeken en bij binnenkomst voelen we ons herkend worden we als altijd meteen gastvrij welkom geheten. Lekker zo'n begin! De kaart kennen we inmiddels en we hebben onze favorieten. Des te leuker zijn de nieuwe sushi's die de bedrijfsleider ons buiten de kaart om voorschoteld. Echt overtreffende trap in smaak en kwaliteit! Kortom: Merlina is de gang naar de Haagse Beemden in Breda zeker waard; kwaliteit en service worden daar nog met hoofdletters geschreven.

Gegeten op 11 oktober 2013

Wesley79a
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb vandaag met mijn vriendin een bezoek gebracht aan dit restaurant en dit begon al met een goede ontvangst, waar ik veel waarde aan hecht. Niet alleen vanwege het feit, dat ik zelf een horecabedrijf heb en kritisch kan zijn, maar zeker ook, omdat de entree een avond kan maken of breken.
Ik vroeg of er een sigarettenautomaat in de buurt was, maar die was er niet. Enkele minuten later bracht, ik meen Esmat, een schoteltje met daarop twee sigaretten en een aansteker. Schoolvoorbeeld van "Verwachtingen overtreffen..." Top!
De fles wijn die ik bestelde bleek uitverkocht te zijn en zonder aarzelen werd door deze zelfde Esmat een alternatief aangeboden. Ook weer een typisch voorbeeld van iemand die weet wat hij doet en oprecht bezig is met zijn gasten!
Ook werd de wijn constant bijgeschonken en werd er perfect ingegaan op de kleine dingen. Een voorbeeld hiervan is, dat hij, bij het bestellen van een flesje mineraalwater, direct vermeldde dat zij deze ook in grotere formaten hebben en, ik dan in dit geval, ook een glas water mee zou kunnen drinken. Hij blij, wij blij! Uiteraard namen we de grote fles...
Al met al was dit voor ons een enorm prettige sfeer en deze sfeer wordt grotendeels bepaald door het bedienend personeel, waarbij oprechte betrokkenheid en kennis hand in hand moeten gaan en daarom bij deze onze complimenten voor Esmat! Wij zullen zonder twijfel vaker komen.
Ik ben inmiddels zelf ruim 20 jaar werkzaam in de horeca en het is lang geleden, dat ik oprechte betrokkenheid heb ervaren.
Dank daarvoor en keep up the good work!

ikgalieverlopen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Merlina hanteert het 5x5 concept. Je bestelt dus (maximaal) 5 keer (maximaal) 5 kleine hapjes per persoon. Dat is overigens -zelfs voor de grote eter- meer dan genoeg.
Al ben ik doorgaans geen fan van dit type concept, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het eten niet slecht is.
Het is Aziatisch, het is eten en je krijgt waarvoor je betaalt. Fair enough.

Gegeten op 25 juni 2013

Stapj
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn grote sushi liefhebbers, als je daarvoor naar Merlina komt kun je beter voor Ume gaan of desnoods Sumo. Een plus was de keus aan gerechten, ook voor kids was er genoeg keus. De inrichting is modern en hygiene op orde, daarentegen waren de gerechten van mindere kwaliteit ; een garnalenslade met vier minigarnaaltjes en leken uit blik, met veel cocktailsaus, is nu niet wat je wil. De nasi was donker en klef, de babi pangang echt te vet en de saus te smakeloos, loempia en kipspies etc wel op orde. Toen wij aangaven dat onze zoon wellicht van de kipfleugels niet alles op te kunnen, hij is pas 5, werd aangegeven dater dan voor betaald moest worden (!!) al met al, niet slecht, maar niet goed genoeg om hier nog terug te keren. Bediening was aardig, maar 5 keer vragen wat we willen drinken als het al is besteld, gaat ook te ver. Helaas, merlina heeft nog wat te verbeteren !!

Gegeten op 26 mei 2013

Joana
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerste keer bezoek ik een all you can eat fushion restaurant. Het is een verademing om wat meer variatie te hebben dan gewoonlijk. Hierbij viel op dat het gegrilde vlees erg lekker was; lamsvlees was mals en precies goed gegaard. Het personeel is jong, maar erg beleefd. Het heeft een mooi terras en rustige ambiance. We hebben hier met genoegen gegeten.

Gegeten op 21 augustus 2012

johannahendrika
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben dinsdag bij Merlina gegeten,het was echt super,wij komen uit dordrecht hier hebben wij ook zulke restaurants.maar deze was echt heerlijk
De bediening heel goed in voor een praatje super lekker alles,wij zijn zeker van plan er daar weer gauw heen te gaan het is er ook heel gezellig en ruim een heerlijk terras

katwinge

• Slecht

Warme gerechten kwamen direct oo tafel, maar sushi duurde heel erg lang. droge rijst duidelijk snel evensnel opgewarmd de sushi daar moesten we bijna half uur per ronde op wachten met als reden dat er maar een iemand in de keuken stond en het op de afhaal ook druk was.., en wat je kreeg was lecht, nagenoeg geen vis en de krabsalade was een surimistik uit elkaar gehaald op een. bedje van sla... thuis maak ik betere sushi. zeer teleurstellend en ga lekker bij sumo eten voor sushi,maar dit nooit meer!!

willem n

• Uitstekend

Met zijn vieren hebben we uitstekend gegeten bij Merlina. We zaten aan een mooi tafeltje in de ruime serre. Op basis van een Groupon aanbieding genoten we een stevig 5gangen menu met veel japanse smaken. Salade en Sushi waren erg lekker. De vriendelijke ober vertelde ons wat de rol van Wasabi is bij het eten. Het vlees van het hoofdgerecht was heerlijk mals. Alleen het nagerecht paste niet in de japanse sfeer. De wijn was ook erg lekker.

Schrijf zelf een recensie over Asian Fusion Restaurant Merlina in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Asian Fusion Restaurant Merlina. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!