a TripAdvisor company

2. Fusion
  1. Toon telefoonnummer 076 542 92 81

Maurice_Tilburg

Enorme tegenvaller.
Uitgekozen omdat we een Bongo bon hadden gekregen.
We zaten in de serre: Vies dak, kapotte stopcontacten, ductape, afbladderende verf, etc.
Eten was redelijk (maar niet meer dan dat) en kwam zeker niet in de buurt van het nivo van de meeste, andere sushi tenten waar ik regelmatig eet.
Naarmate het drukker werd, kreeg het personeel en de keuken het ook steeds zwaarder.
Op een gegeven moment duurden bestellingen meer dan een half uur.
Eens maar nooit meer.

Gegeten op 10 mei 2015

reem

Op zich leuk decor in een toch wat aparte setting zo midden in een gebouw met allerlei sportgelegenheden maar toch wel een gezellige tent. De sushi is redelijk, alle andere soort dishes in het menu toch wel onder de maat. Niet zo lekker als bij de andere ketens. De eend was droog, de kip smaakte ook niet echt lekker en de gefrituurde garnalen smaakten ook te doorbakken. Voor de sushi komen we nog wel eens terug, de andere gerechten slaan we over. Bediening is verder prima op orde en is redelijk snel.

Gegeten op 24 mei 2015

Keukenprinses02

Wij namen bij Merlina het all-you-can-eat arrangement voor €24,50. Dit is toch echt aan de prijs, gezien de deplorabele kwaliteit van de producten die geserveerd werden. De rijst van de sushi was erg klef. Dat is jammer, voor een restaurant dat zich aanprijst als zijnde 'Asion Fusion'. Van de Spicy Tuna Temaki verwachtte ik iets anders dan een grote kleffe bal rijst met een zeer klein, dun lapje tonijn en bovenmatig veel chilisaus. De smaken van het eten waren vrij vlak en de ingrediënten leken veelal niet vers. Drie keer vragen om sambal, waarmee het eten nog ietwat op smaak gebracht kon worden, werd best vervelend. Wij bestelden sambal telor; een gekookt ei, Indisch gekruid. Helaas had dit ei wat lang gezwommen in de frituur, waardoor de structuur niet meer leek op wat een ei moet zijn. Daardoor werd het ei twee keer zo groot, omdat het zich volgezogen had met vet. Wat betreft het dessert was er geen keuze. Daarom kregen wij mierzoet banaan- en vanille-ijs voorgeschoteld. Daarnaast was de (jonge) bediening absoluut niet alert en weinig kundig. We moesten zelf bij binnenkomst melden aan de bar dat we hadden gereserveerd. De ambiance deed erg goedkoop aan, gezien de nep bloemen en de kerstverlichting. Ook stonden er nog plastic kerststerren. Op het (tuin)meubilair naast onze tafel werd tussen het eten door nog even een baby voorzien van een schone luier, waar het personeel klaarblijkelijk geen aanstoot aan nam. Wij wel, als je aan het eten bent; uiterst onsmakelijk. Desondanks een zeven voor service, omdat de -vermoedelijk- bedrijfsleidster daarentegen wél erg vriendelijk en correct was. Volgende keer slaan wij Merlina over.

Gegeten op 5 mei 2015

Dick1964

We zijn voor het eerst naar dit restaurant geweest nou door diverse reviews dacht ik is het eten goed, nou dat is het zeker echt lekkere sushi en diverse vlees soorten, genoeg om te eten na de derde ronde hadden wij genoeg, de bediening echt super al was het vol, en probeert ook nog een praatje te maken. Al met al komen wij zeker terug.

Gegeten op 7 maart 2015

kwijnhamer

Zoals altijd, ook deze kerstavond zeer hartelijk ontvangen door het vriendelijke personeel. Bediening is snel en zien je altijd meteen zitten als je iets wil bestellen/vragen. Het eten vonden we altijd al lekker,maar het lijkt alsof het alleen maar beter wordt. Vlees/vis-gerechten nog malser, heerlijke sushi, gyoza's enz. Nu waren we maar met 4 volwassenen, maar als we met de hele familie gaan, zijn ze ook altijd ontzettend lief & attent voor de kids. Schijnbaar worden er in het nieuwe jaar ook tapas toegevoegd aan het menu,die komen we zeker proeven! En dan nemen we heel de familie mee,want de jongste van het stel heeft stiekem een zwak voor de eigenaresse, "die lieve mevrouw die me al minipizza's komt brengen terwijl ik ze nog niet eens besteld heb". En nu ze ook nog eens een snoepzak voor m meegaf terwijl hij er niet eens bij was,zal het zwak alleen maar groter zijn geworden ;-)

Gegeten op 24 december 2014

Pipje85

We hebben hier 2x gegeten.
Eerste keer met een bon van onze verjaardag, hoefden we alleen de drankjes te betalen. We vonden het toen voor de verandering best ok.
2de keer omdat het restaurant waar we eigenlijk heen wilden vol zat...
Toen was het eigenlijk ronduit slecht!
Eten niet goed, bediening slecht, zaten de laatste ronde die we wilden bestellen meer dan een uur te wachten geen eten, geen drinken, geen bediening te bekennen.
Zijn toen af gaan rekenen met commentaar en dat als ze dan nog van plan waren het bestelde eten ooit te komen brengen, dat dat dan niet meer nodig was...
Hopelijk voor hun was dit iets eenmaligs en gaat het normaal gesproken gewoon zo als de eerste x dat we er geweest zijn...
Wij zullen er waarschijnlijk nooit meer gaan eten.

Gegeten op 8 maart 2014

dennie2

Dit is een van onze favoriete restaurants. We zijn bekende gasten daar en worden altijd warm ontvangen. Het eten wat je kan kiezen voor vijf rondes is super kleine goede porties sushi saté nasi noem maar op miso soep enz is allemaal te verkrijgen. De bediening is snel accuraat en vriendelijke en maakt en neemt de tijd ook bij drukte voor een praatje. Verder makkelijk te bereiken ruime voldoende parkeerplaatsen kort om een aanrader voor wie van sfeervol en afwisseling houdt ook rekening met de kinderwagen maar helaas geen babychanging station

Gegeten op 18 juli 2014

Praline

Restaurant met de bekende 'all-you-can-eat'-formule met Aziatische hapjes. Helaas niet de beste in zijn soort. De sushi en (te)maki waren nog best oké, maar vlees- en vishapjes, zoals eend en zalm waren totaal doorbakken en smaakten gortdroog. Ook vreemd dat er mayonaise zat op de temaki. Helaas zat dat ook op de krab- en zalmsalade. De groene salade was regelmatig niet vers. De misosoep bevatte bijna geen ingrediënten, in tegenstelling tot wat op de afbeelding stond. De gegrilde champignons, sojaboontjes, maiskolf en courgettes smaakten wel goed. De bediening was vriendelijk, maar soms te snel. De sojaboontjes werden al weggehaald terwijl we ze nog niet allemaal hadden opgegeten. Wat erg vreemd en teleurstellend was dat de afbeeldingen en bijbehorende namen op de kaart regelmatig niet overeenkwamen met de benamingen op de bestelkaart, of zelfs met wat geserveerd werd. Zo bestelde ik een temaki met avocado, en ik kreeg een temaki met zeewiersalade en komkommer! Slordig, en toch een kleine moeite om dit even te uniformiseren. De inrichting was niet onaardig, je had genoeg privacy en er was ook een terras aan het water. De omgeving is niet echt de moeite waard. Het restaurant zit in een bedrijvenpand naast station Prinsenbeek.

Gegeten op 15 juli 2014

edwin5

Op een dinsdagavond hebben wij gegeten bij Merlina. We werden niet erg gastvrij ontvangen (we werden doorgestuurd en even aan ons lot bij de bar overgelaten), maar we kozen een mooi plaatsje uit en werden verder geholpen door een vriendelijke bediende die wij uitleg vroegen over de verschillende eetconcepten. We kozen voor het "All you can eat" concept met allerlei kleine, vooral Oosterse, gerechtjes die je per ronde kunt bestellen via een invullijst. De toppers vonden wij de pikante & hete zoetzure soep, de temaki, de champignons en de eendenborst. Het overige eten smaakte aardig maar is niet van topkwaliteit. Zo is de sushi beter bij een menig ander Japans/gespecialiseerd Sushi restaurant. Het eten werd snel geserveerd. Ondank dat de ruimte niet heel bijzonder is (kantine-achtig met Tv's die aanstaan, tegenover een sportschool), is het wel mooi ingericht met Oosterse attributen en is er een serre aanwezig. Verder is het restaurant goed bereikbaar per auto.

Gegeten op 8 juli 2014

Gebroeders

Hier gaan eten met 5 personen. Mooi decor, half op een terras aan het water. Modern interieur. Je kunt hier in 5 gangen steeds 5 verschillende Aziatische gerechtjes bestellen. Van babi pangang tot sushi. O.h.a. goed klaargemaakt. Ongemerkt vult het je maag snel, dus wees in het begin niet te gretig. Uitgebreide menukaart. Glutenvrije en vegetarische gerechten staan vermeld met symbooltjes. De bediening is jong, en deels onervaren. Sommige hapjes en drankjes moesten meerdere keren besteld worden. Een gang wordt niet in één keer geserveerd, maar als er een gerechtje klaar is wordt het zonder toelichting direct op tafel gezet. Rara, wat is het, en is het wel voor onze tafel? We kregen gerechtjes voor andere tafels en wat we bestelden kregen we niet altijd. Advies: maak een kopie van de bestellijst op een papiertje of je servet. Eén persoon zit vaak al te eten, terwijl de ander nog moet wachten. Het gedoe met de bestellingen leidt af van het eten en gaat ten koste van de gezelligheid aan tafel. Schoon sanitair. Op zaterdagavond is er ruime parkeergelegenheid.

Gegeten op 8 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Asian Fusion Restaurant Merlina in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Asian Fusion Restaurant Merlina. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.