Le Pain Quotidien (Cornelis Troostplein)

• 8.1 10 3

• 7.9

• 8.0

hassan_240
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een café met uitzicht over de markt. Een geweldig aanbod van opties voor het ontbijt. Lekker eten en zeer fatsoenlijk porties vooral het brood. Service is ok, Ik had een zeer goede koffie en een hazelnoot fluffer met rozijnen, met hun eigen rabarber jam. Moeten proberen als je in de buurt bent.

Gegeten op 26 mei 2013

Betti
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is lekker maar in verhouding met de prijs zijn de porties klein. Helaas is de bediening aan de trage kant. We zaten in Le Pain Quotidien bij de Cornelis Troostplein.

Gegeten op 3 februari 2013

LODEWIJKVANDERPEET
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er zit een broodjeszaak op de hoek van de Cornelis Schuytstraat en de Johannes Verhulststraat. Nee, zo mag ik het niet noemen. Dat is te oneerbiedig. Le Pain Quotidien is een hommage aan brood. Kan ik het nog mooier zeggen? Misschien kan ik beter hun eigen filosofie, die op een groot bord én op de menukaart staat overnemen: ‘Het idee achter Le Pain Quotidien is: elke dag lekker en gezond brood maken, brood dat je het liefst met vrienden deelt, rond een tafel waar het leven goed is.’ Het is een keten (in België bedacht) die in Amerika veel succes oogst en in Amsterdam in korte tijd 3 zaken heeft geopend. Het idee is dat er lange tafels staan waar je aanschuift. Deze locatie maakt dat jammer genoeg niet mogelijk, er staan veel kleine tafeltjes waaraan je prima zit. De kaart begint met een opsomming van hun broden die je er ook kan kopen om thuis op te peuzelen. Dan een uitgebreide sectie met ontbijtgerechten, dat kom je bijna nergens meer tegen. Een biologisch gekookt ei met brood naar keuze voor €3,25. Of een omelet avocado en tomaat voor €6,75. Wat een feest. Het aanbod salades en tartines (duur woord voor boterham) is enorm, de prijzen zijn redelijk: de duurste salade (garnalen, mesclun, mango en tomaat) kost €12,50. De goedkoopste (warme geitenkaas met peer, walnoot en vijgencompote) is €7,95. Tartines zijn er vanaf €5,75 (ricotta met vijgen en biologische acaciahoning) tot €9,25 (gerookte zalm met dille en avocado). Dat is al meer dan genoeg om het mij moeilijk te maken bij het kiezen maar er is nog véél meer. De bediening is hartelijk, het voelt goed hier. Ik snoep van een proeverij van verschillende broodjes. Vooral de gegrilde kip met gerookte mozzarella is een aanrader. Vegetariërs kunnen hier goed terecht; de humus en artisjokkenpasta zijn onbeschoft lekker. De bediening heeft door wat ik hier aan het doen ben en trakteert me op een specialiteit: een meringue met witte chocoladeroom. Ik heb me door deze zoete heerlijkheid laten omkopen; wat een heerlijke plek.

Altijd-trek

• Uitstekend

Ik ben hier al vaker langs gereden met de tram en altijd de intentie gehad om het een keer uit te proberen maar het is er nooit van gekomen. Tot afgelopen week. Ik was er i.v.m. werkzaamheden in de buurt en had de mogelijkheid daar te lunchen. Jammer dat ik het niet eerder had gedaan want het is mij prima bevallen.
De ambiance geeft je het gevoel alsof je in een brasserie in Parijs bent. Bij binnenkomst een grote vitrine/counter waar veel waren staan opgesteld. Je kunt hier ook de zelfgemaakte producten aanschaffen. Een grote “Community table” in het midden en kleinere er om heen. Voor de inrichting zijn veel lichte en natuurlijke materialen gebruikt.
Dat er niet alleen aandacht aan het interieur is besteed wordt duidelijk als het bestelde wordt gebracht. Voor mijn tafelgenoot een tartine met gerookte zalm. Zalm op brood dus maar wat voor een brood! Ondergetekende had zich laten verleiden door de salade met gegrilde kip. Erg smakelijk en een zeer ruime portie! Ook deze werd begeleidt door twee heerlijke stukken brood. De prijs/kwaliteit verhouding is overigens prima in orde.
Hoewel we beide voldaan waren konden we het niet laten nog twee kleine taartjes naar binnen te werken. Ook deze waren bijzonder smakelijk.
De bediening is vlot en vriendelijk daar valt verder niets op af te dingen.
In het vervolg zal ik wat vaker uit de tram stappen op het Cornelis Troostplein.

Deni

• Uitstekend

Wij hebben hier een heerlijke high tea gehad met zijn vieren. We bleven lang plakken en kregen koffie van het huis. Hele aardige jongen die ons bediende!! Trouwens er was ook een meisje, die was ook aardig. Het eten was prima, hele lekkere zalm. We zullen zeker terugkomen.

MartinK

• Goed

Hmm...ik kan me niet vinden in de meningen onder me maar ben er ook maar 1 keer geweest en kom niet uit de buurt. Het oogt wel wat chaotisch en druk maar de kwaliteit van de salade die ik bestelde was prima! Had de "Speciale" salade die op het bord stond en was er zeer tevreden over...gegrilde groente, brie, bacon en sla. Cappuciono was ook erg lekker. Bediening is nogmaals wat chaotisch maar zeer vriendelijk en doen hun best. Kortom heb GOED gegeten. :-)

Sophie44

• Redelijk

The atmosphere is quite pleasant and it looks like you're up for a nice brunch or breakfast. The quality of the bread and patisserie in general is however not up to standard. Everything is overpriced given the quality. The staff is nice but not very professional. Go there for a cup of coffee and a croissant. Not more.

Fiets01

• Slecht

Het potje waarin de muntthee kwam, zat vol barsten. Bruingekleurde barsten die er al een tijd zaten. Bijzonder onhygienisch. Dat zo'n potje toch wordt geserveerd, toont weinig respect voor de gast. Ik heb een klacht ingediend, een nieuw potje gevraagd, maar verwacht dat het potje nog steeds aan gasten geserveerd wordt. Smerig.

Elfje_eet_graag_uit

• Slecht

High tea gedaan hier. Het is alweer een maandje geleden maar ik kan me er nog kwaad over maken! 3 onprofessionele, gestresste, onvriendelijke meiden die stukliepen op nog geen 20 gasten. De koffie die we er ook bij bestelden werd vergeten en toen we er eindelijk om konden vragen alsnog koud neergekwakt. Thee kregen we lang nadat we die paar karige hapjes ophadden die ze durven te serveren voor die 80 euro (voor 4 personen). In de laffe prosecco waar we een half glaasje van kregen is dat geld in ieder geval niet geinvesteerd...

Belachelijke toestand, hier gaan we NOOIT, NOOIT meer naar toe!!

Monique75

• Slecht

Hier dit weekend een "high tea" gehad. Wat een teleurstelling! Smaak was redelijk alhoewel de ansjovis op eiersalade was uitgedroogd..... 2 bordjes waarvan 1 met 3 kleine puntjes zuurdesembrood met eiersalade en ansjovis, een halve blini/wit klein bolletje met stukje gerookte zalm, en 1 boordje met een appel/rozijnkoekje, een stukje chocoladetaart en een stukje rijsttaart of iets dergelijks, met een afmeting van 2cm en dat wat de buitenzijde van de taartPUNT.... dit alles incl. een kannetje thee en een glaasje bubbels voor bijna € 25,= !!!! schande

Schrijf zelf een recensie over Le Pain Quotidien (Cornelis Troostplein) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Le Pain Quotidien (Cornelis Troostplein). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!