Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Ereburger in Alkmaar - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 520 30 98

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

kelly32

Via online reservering

Geen keuze uit eten. Veel dingen wat ik zelf totaal niet lekker vind. Chaotische avond (kon ze zelf ook niet zoveel aan doen) we werden een paar keer vergeten.

Gegeten op 18 december 2014

gerda50

Via online reservering

Het concept van 10 kleine gerechten vonden wij heel goed, omdat je dan veel verschillende dingen proeft en alles op krijgt! De gerechten waren erg lekker en werden mooi gepresenteerd.
De zaak is gezellig en stijlvol ingericht. Niet groot en fijne muziek op de achtergrond.
We hebben er heerlijk rustig gezeten en werden alleraardigst bediend!
Een aanrader!
Vriendelijke groet, Gerda en Daniel
Bezochten Ereburger op een woensdagavond en hadden het menu van de AH-actie

Gegeten op 17 december 2014

Steven1980

Via online reservering

heerlijk gegeten. Niets op aan te merken. 10 gerechten in 4 gangen met voldoende afwisseling. Snelheid van opdienen ook goed afgestemd op wensen van de klant. Interieur is eenvoudig, maar stijlvol.

De stoelen zaten niet top, maar kussentjes zijn inmiddels wel besteld. Dus dan is het helemaal goed.

Gegeten op 14 december 2014

carla124

Via online reservering

Wij hebben genoten van een heerlijke proeverij van 10 kleine gerechten. Zoals de aardige gastvrouw zegt "beroemd in heel Alkmaar". Kortom een echte aanrader!!

Groeten uit Tuitjenhorn.

Gegeten op 13 december 2014

sonja68

Via online reservering

We hadden een proeverij,kleine gerechtjes,en alles was heerlijk,bediening perfect,en de entourage was heel gezellig,alles met elkaar prima.

Gegeten op 13 december 2014

martijn207

Via online reservering

Op zich allemaal niet slecht, maar het concept oogt wat hysterisch. Beetje eclectische kaart, allemaal beetje bij elkaar geraapt. Verder gekke dingen als plakken grapefruit over sperziebonen met katenspek. Waarom?
Eigenaresse bedoelt het goed, is gastvrij, maar is wat neurotisch in klantencontact. Dit heeft zijn weerslag op de hele zaak, waardoor we het diner als wat onrustig hebben ervaren.

Gegeten op 12 december 2014

MarleenK

Spontaan besloten om uit eten te gaan zondagavond. Vanwege de perfecte kaasfondue wilde ik naar de Ereburger, want die is daar zo ontzettend lekker dat-ie de gespecialiseerde restaurants daarin overtreft. Toch besloten we ter plekke eens wat anders te bestellen en dat werd een driegangenmenu. We kozen de tournedos als hoofdgerecht. Hoewel we in het algemeen niet zulke vleeseters zijn, was deze helemaal top. Geserveerd met een krakend verse salade, dito frieten, een toefje puree, verse groenten en een heerlijke saus. Ook niet onbelangrijk: er staan enkele lekkere biertjes en wijnen op de kaart. Ondertussen word je door de oplettende en hartelijke bediening flink in de watten gelegd. Oh ja, een enorm fijne 'bijkomstigheid': de akoestiek. Het is een van de weinige restaurants waar je elkaar gewoon kunt verstaan (-;!
Het was niet bepaald de eerste keer dat we er kwamen, maar zeker ook niet de laatste. Wat ons betreft - en alle vrienden die we er in de loop van de tijd mee naar toe namen - is en blijft dit het fijnste adresje van Alkmaar.

Gegeten op 7 december 2014

Charly25100

We hebben een heerlijke avond gehad. Gastvrouw was erg vriendelijk.
We hebben een proeverij gehad en dat was heerlijk. Wij komen zeker een keer terug!!!!

Vriendelijke groet uit het Land van Bartje

Gegeten op 4 december 2014

mariƫlla10

Wat een ontzettend gezellig restaurant. De bediening is zeer vriendelijk, gastvrij en hartelijk.
Prijs, kwaliteit volledig in verhouding. Lekker gegeten en heel mooi concept. 10 kleine gerechtjes geserveerd in een menu voor 27.50 euro.
Nog meerdere keuzes uit andere menu samenstellingen en ook a la carte te eten. Echt een aanrader!

Gegeten op 6 december 2014

vlaartje90

Via online reservering

5 december gegeten bij Ereburger. We waren er nog nooit geweest maar we wilden, omdat we een boekje van ah spaaraktie hadden, er wel eens eten. Nou dat is zeker voor herhaling vatbaar. We hebben heerlijk gegeten, alles was zeer goed op smaak kortom wij komen zeker terug. Ook de bediening en de service zeer goed, leuk personeel. Kortom tot ziens bij de Ereburger

Gegeten op 5 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Ereburger in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Ereburger. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.