Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Ereburger in Alkmaar - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 520 30 98

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

cilena

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Heerlijk gegeten bij Ereburger. We hadden verschillende tapas via de diner actie van AH. Echt alle gerechten waren goed. Service was ook uitstekend. Bij elke gang werd er gevraagd of we al het gerecht wilden ontvangen of nog even wilde wachten. Heel prettig.

Gegeten op 31 augustus 2014

anja66

We hebben gisteren heerlijk gegeten bij Ereburger. Alle gerechten waren erg lekker. Het was wel veel wat we kregen. Het was een gezellige avond en we zullen zeker nog een keer terug gaan. Groetjes Erik en Anja Wijn

Gegeten op 30 augustus 2014

Proever80918

Het was lange tijd, op een enkele uitzondering na een niet al te spannende aangelegenheid als je in de Alkmaarse binnenstad ging eten. De kwaliteit van de maaltijden lieten nog al eens te wensen over. Maar daar is nu wat ons betreft verandering in gekomen met de aanwezigheid van de Ereburger op de Dijk in Alkmaar. Deze vriendelijke zaak blijkt er al bijna 5 jaar te zitten maar was ons nog niet opgevallen. Dankzij de zegelactie van onze landelijke grutter kwamen wij hier op 28 augustus terecht en, eerlijk is eerlijk, wij zijn sinds lange tijd niet zo aangenaam verrast als bij dit uitstekende eetcafé. Uitstekende kwaliteit van eten en een uiterst vriendelijke, persoonlijke bediening zonder al te 'Popie Jopie' te worden. En wat een gastvrijheid als je een grand marnier bij je kopje koffie besteld die vervolgens door de gastvrouw nog eens wordt bijgeschonken omdat zo'n klein bodempje toch niet in de fles kan blijven zitten :). Bij de Ereburger begrijpt men heel goed hoe je op een uiterst sympathieke manier aan klantenbinding doet. Nee, wij hebben geen zegelactie van de eerder genoemde kruidenier nodig om hier weer terug te komen. Lieve gastvrouw, dank voor de fijne avond en tot gauw ziens.

Gegeten op 28 augustus 2014

winette

Via online reservering

Verrast dat het 3 gangen menu een 4 gangen werd!
Het eten werd heerlijk warm opgedient, warmer dan onze andere ervaringen.
Gastvrij ontvangen en heerlijk niet alles volgens etiketten.
Zeker een aanrader, en ons zien jullie zeker nog een keer terug!

Gegeten op 27 augustus 2014

edgar4

Heerlijk gegeten in een intieme en vriendelijke sfeer. Het eten is kwalitatief zeer goed en smakelijk/creatief bereid. Op het juiste moment hartelijke en persoonlijke bediening. Hier kom je graag een keer (of meer) terug.

Gegeten op 28 augustus 2014

emase

Als voorgerecht namen we beiden pimentos. Dit is echt een aanrader! Als hoofdgerecht nam partner ribeyesteak. Deze was helaas wat taai, en was overgoten met veel knoflooksaus. Dit was wat teleurstellend. Ikzelf nam varkenshaas ereburger, die wel heerlijk smaakte. Als desert het grand desert voor 2 personen, wat ook een echte aanrader is! De kinderen kregen bijzonder veel aandacht, wat erg fijn was. Personeel is erg vriendelijk.

Gegeten op 7 augustus 2014

familieton

Gezellig restaurant, leuk ingericht, vriendelijke bediening en natuurlijk het belangrijkst: heerlijk gegeten. Wij waren met 5 personen waarvan 3 kinderen. We hadden het 3-gangen menu en het 4-gangenmenu met de kaasfondue. Alles was heerlijk en het zag er mooi uit. Een aanrader voor iedereen.
Klein minpuntje: de stoelen zaten niet zo lekker, maar verder alles top.
Groetjes uit Sint Pancras.

Gegeten op 17 augustus 2014

bert83

Vanavond hebben wij heerlijk gegeten bij de Ereburger in Alkmaar. De gastvrouw was bijzonder gastvrij en vertelde ook het een en ander over het ontstaan van dit gezellige en goede eetcafé.
Helaas hebben hebben wij in Obdam niet zo'n lekker eetcafé en daarom zullen wij zeker nog eens langs gaan bij de Ereburger. Wij kunnen het anderen zeker aanraden.

Gegeten op 6 augustus 2014

jasper52

Het eten is er heerlijk, gewoon precies goed. Lamsbout was mooi zacht en gleed zo van 't bot!
Daarnaast een hele warme, open gastvrouw, die naast serveren ook niet weg is van een babbeltje wat de sfeer ten goede komt en het allemaal wat dichterbij brengt. Buiten op het terras is het wat onrustig wegens de locatie, maar het geeft je ook wat te zien.
Binnen is het warm ingericht en je waant je zeker in een restaurant. Ook qua porties kom je niet te kort: een mooi gevuld bord, voor zeker een erg schappelijke prijs. Een aanrader!

Gegeten op 20 juli 2014

NuMandy

Wij hebben gekozen voor de tapas voor twee personen. Alle gerechten waren ontzettend lekker en een goede bediening en een hele vriendelijke gastvrouw. Wij hebben een heerlijk genoten van al gangen tapas.

Gegeten op 22 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Ereburger in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Ereburger. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.