a TripAdvisor company

foto's van Ereburger in Alkmaar - 1 foto's van Ereburger in Alkmaar - 2 foto's van Ereburger in Alkmaar - 3 foto's van Ereburger in Alkmaar - 4 foto's van Ereburger in Alkmaar - 5 foto's van Ereburger in Alkmaar - 6

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 520 30 98

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

lot5

Op vrijdagavond geweest voor de proeverij. Het was erg rustig en dat terwijl de Iens Diner Dagen waren begonnen. Volgens de gastvrouw zat het de dag erna helemaal vol, maar nu was het sinds maanden zo rustig. Het kon de pret niet drukken, we hebben heerlijk gegeten en vooral de service vond ik goed. Alleen loopt er een hondje van de bazin door het restaurant, naar mijn idee niet zo hygiënisch. De proeverij van alle gerechten was lekker maar de combinatie was niet zo goed. We komen zeker terug.

Gegeten op 1 mei 2015

kees182

Via online reservering

We werden vriendelijk ontvangen. Er warenal drie groepen. Wat waarschijnlijk verklaard wordt door de promotie van de proeverij speciaal voor groepen. Service was prima. We worden goed sin de gaten gehouden of alles nog naar wens was, op een ontspannen manier. Wij hadden ook de proeverij. 10 gerechten verdeeld over 4 gangen. Op zich waren de gerechten lekker, maar de combinatie vond ik een minder goed idee. Romige gamba's, gekruid gehakt en runderstoof gaan niet goed samen.
Al met al leuk en lekker gegeten.

Gegeten op 2 mei 2015

rembar

Bij restaurant Ereburger met een groep van 5 personen gegeten. Vriendelijke ontvangst bij de deur. Gastvrouw en twee jongedames liepen rond in de bediening. Bij aanreiken van de menukaart kregen wij eerst gedurende 4 minuten een heel verhaal over de 10-gangenproeverij. De gastvrouw bleef op sommige punten daarover in herhaling vallen. Prima als ik daar attent op wordt gemaakt, maar ik wil ook graag de rest van het menu zien. Het leek bijna een keuze die wij niet mochten weigeren. Menukaart was verder niet heel verrassend en/of uitlokkend. De overtuigingskracht aan het begin had gewerkt, en kozen wij toch maar voor het 10-gangen menu. In het geheel genomen was dit prima en goed te eten.
Bediening door zowel eigenaresse als jongedames was zo nu en dan chaotisch. Drankjes die besteld waren werden vergeten. Als een gang klaar was werd twee keer de tafel maar half afgeruimd, en de andere helft 10 minuten later. Drie keer terugkomen om te vragen of het smaakt...
Vriendelijkheid is zeker aanwezig en er wordt absoluut moeite gedaan om de gast een fijne avond te bezorgen.

Gegeten op 20 maart 2015

alex110

Als wij in de stad zijn en zin hebben in een happie buiten de deur, dan gaan we vaak naar de Ereburger. Alles op de kaart hebben we wel eens geprobeerd en elke keer is het eten weer verrassend lekker!
De gastvrouw is altijd vrolijk en we worden goed bedient.
Bij de Ereburger kun je erg lekker eten voor een enorm leuke prijs! Zeker een aanrader.

Gegeten op 3 april 2015

Naomiii

Wat een top ervaring zeg! Erg leuk dat het decor een beetje Oosters is, geeft een gezellige sfeer. Het menu is veelzijdig en het eten is heerlijk! Wie voor goede kwaliteit, weinig geld en een goede service wilt gaan eten zit bij Ereburger goed. Wij komen zeker weer terug!

Gegeten op 8 april 2015

Proeftkonijn

Laatst op de bonnefooi naar binnen gelopen en zeer zeker aangenaam verrast!
Beide een soepje vooraf met daarna salades en een ongebruikelijke, maar overheerlijke carpaccio. Ook bij het hoofdgerecht lieten wij ons gelijkstemmig verwennen: allebei een goeie, grote lamsbout die nagenoeg van het bot af droop!
In plaats van het toetje, standaard bij het menu, hebben wij twee cappucino gevraagd, dat was gelukkig geen probleem.
Een aanrader! Wij komen nog eens..

Gegeten op 4 april 2015

angelique96

Ik vind de sfeer in het restaurant echt super, en de bediening is erg aardig en beleefd.
Het eten is erg lekker.
Een minpuntje is dat er geen tussendeur is waardoor er een koude vlaag naar binnen komt als er iemand binnenkomt.

Gegeten op 9 april 2015

Barentsz

Wat een gekke tent is Erebuger! Maak een keuze!

- In het decor wordt niet gekozen tussen lounge; eetcafe of oosters.
- Als achtergrondmuziek wordt (op goed achtergrondvolume) lounge afgewisseld met klassiek, Braziliaans en oosterse muziek.
- De bediening vriendelijk, maar rommelig en net wat te formeel.
- En het menu is al helemaal een ratjetoe. Zelfs de eigenaresse verdwaalde er in haar uitleg in: het is lastig leesbaar en heeft weinig samenhang in gerechten.

Na wat vertwijfeling hebben wij gekozen voor een burger. Deze was prima (zij het niet helemaal gaar) en ook de frietjes waren heerlijk. De salade met amarettodressing was dan weer wat gek (en niet zo lekker).

Mijn positieve inborst wil ze nog wel laten wegkomen met 'fusion', maar dat concept komt hier toch niet echt van de grond.

Ereburger: kies iets! Het maakt me niet uit wat, maar kies!

Gegeten op 4 april 2015

sanne137

Ik heb voor de verjaardag van m'n zoon met z'n 7en bij ereburger gegeten. Heerlijk eten, supergezellig, hele aardige bediening, persoonlijk en prima prijs kwaliteit verhouding! Topper!

Gegeten op 28 maart 2015

nathalie93

Heel lekker gegeten met mijn ouders! Leuke eigenaresse. De bediening was ook erg vriendelijk. Tapas was ook heel lekker!

Gegeten op 19 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Ereburger in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Ereburger. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.