• foto's van Ereburger in Alkmaar - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 520 30 98

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

nathalie93

Heel lekker gegeten met mijn ouders! Leuke eigenaresse. De bediening was ook erg vriendelijk. Tapas was ook heel lekker!

Gegeten op 19 maart 2015

moosje1511

Afgelopen zondag met vrienden gegeten. Wat ik erg jammer vind. Dat de prijs op de website rond de 1 a 2 euro lager ligt dan de prijs in het restaurant. Die prijs op de website is dus onrealistisch. Aanpassen graag!!
Tijdens het eten hoorde we een hond blaffen die in het restaurant op een stoel lag. Erg on hygiënisch.
Ik had een kipsaté besteld krijg ik 2 mini stokjes voor €14,00!!
Een vriendin vond een haar op haar bord.
En bij een vegetarisch gerecht wordt sperziebonen met een plakje spek erom heen gedaan erbij geserveerd.
Erg jammer allemaal.

Gegeten op 22 maart 2015

Sunnie7

Via online reservering

1.Wij hadden een gastvrouw die helaas meerdere keren terug moest komen met vragen over onze bestelling
2. Er lag een hond op de stoel in de hoek van het restaurant, terwijl de tafel ernaast op gereserveerd stond.
3. Vriendin en ik wilden beiden de gevulde courgette (vegetarisch) daarbij vroeg de gastvrouw: ' de chef wikkeld de sperziebonen altijd om met spek, wilt U dat? (Vegetarisch??)
4. Eenmaal onze bestelling binnen: vond ik een haar tussen mijn sperziebonen. Na mijn verzoek werd het bord terug genomen. Gastrvrouw kwam langs om te vragen of het een mensenhaar was of dierenhaar. Nog even later kwam ze met haar vest aanzetten om te vragen of dat de mogelijke haar op mijn bord kon zijn.
5. Het eten was redelijk goed op smaak en het toetje was prima maar de service vind ik slecht en dan spreek ik namens mijn hele vriendengroep.

Gegeten op 22 maart 2015

Thijs80

Zondag in de late namiddag hier naar binnen gestapt, werden ontvangen door een alleraardigste gastvrouw. We hadden gereserveerd via internet. Begonnen met een lekker glaasje rode huiswijn, erg attent was het glaasje water ernaast. Niet teruggezien op de rekening. Kaart is niet heel bijzonder maar het eten is lekker en daar gaat het mij eerder om. Ik had een stokbroodje aiolie vooraf. Daarna nam ik varkenshaas gevuld met pesto en paddenstoelensaus, mijn vriendin nam een hamburger Hawaï. Allebei goede porties en zeker smaakvol. Als toetje namen we de dame blance. Ook lekker. Wij hebben hier heerlijk gegeten en een pluim voor de gastvrouw die als een soort moeder over haar tent waakt! Wij komen zeker terug!

Gegeten op 15 maart 2015

nora4

Ik ben zo verbaasd over de lovende recensies. Het was gewoon echt niet goed en de prijs-kwaliteit is al helemaal ver te zoeken. Een menu-kaart zonder iets speciaals, iets spannends. Dan maar een compleet doorgebakken varkenshaas, laffe sausjes, het smaakte niet vers. Door het goede cijfer hebben we mensen uitgenodigd om mee te gaan eten. We baalden enorm. Heel zonde! Ik raad het iedereen af.

Gegeten op 5 februari 2015

marije39

Dit was onze tweede keer bij Restaurant Ereburger en wederom hebben wij heerlijk gegeten. De vorige keer aten wij het Kaasfondue 4 gangen menu en nu hadden wij gekozen voor de proeverij. 10 heerlijke gerechten verdeelt over 4 gangen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar wij raden dit restaurant en vooral ook beide menu's van harte aan. Ook de sfeer en de bediening zijn echt top. Relaxte loungemuziek (niet te hard en niet te zacht), gezellig, aardige en gemoedelijke bediening. De gastvrouw komt altijd even gezellig een praatje maken en meerdere keren vragen (zonder opdringerig te zijn) of alles naar wens is. Kortom, als je lekker wilt eten, voor niet al te veel geld en ook op zoek bent naar een gemoedelijke sfeer, dan ben jij bij restaurant Ereburger aan het goede adres.

Gegeten op 12 februari 2015

Ping79

Via online reservering

Heerlijk gegeten, goede sfeer, vriendelijke bediening. Misschien kunnen de tafeltjes iets verder uit elkaar geplaatst worden, waardoor je beter door het restaurant kunt lopen, om bijvoorbeeld naar de wc te gaan. Verder helemaal top.

Gegeten op 14 januari 2015

akashamaaike

Het eten was heerlijk. Het 4 gangen proeverijmenu dat uit 10 gerechtjes bestaat, was perfect voor mij, omdat ik graag verschillende gerechten wil proberen. Elke gang is naast een feest voor het oog werkelijk om van te smullen.
De informele sfeer en vriendelijke bediening zorgen voor een ontspannen gevoel van een gezellig avondje uit, waardoor ik graag bij Ereburger kom eten, zowel knus met zijn tweetjes of gezellig met een groep.
Groetjes 'M&M'

Gegeten op 14 januari 2015

renateveldt

Via online reservering

Gewoon een goed restaurant met een goeie prijs/kwaliteitverhouding en leuke gerechten,dus voor ieder wat wils! Bereikbaarheid is ook ok.

Gegeten op 8 januari 2015

bram62

Via online reservering

We hadden goede berichten over dit restaurant gekregen maar het viel wat tegen.
We konden niet kiezen van de kaart maar er werd een proeverij van 10 gerechtjes gereserveerd. De tonijnsalade was heel eenvoudig en matig van smaak, het hoofdgerecht, vispotje en stoofpotje van vlees, was wat flauw en de patat was waarschijnlijk in vet gebakken waar ook oliebollen in bereid waren.
Het toetje was erg lekker en maakte wel wat goed.
Eigenaresse zeer klantvriendelijk.
Een verklaring voor onze kritische mening is wellicht dat wij " verwend" zijn; we gaan regelmatig uit eten en hebben om die reden veel vergelijkingsmateriaal.

Gegeten op 7 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Ereburger in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Ereburger. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.