Ereburger

• 8.7

• 8.0

Ereburger doet mee!

Reserveer nu!

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

FrederikeB

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Leuke locatie! We moesten klein half uur wachten tot ons gezelschap compleet was. Men was begripvol, heel relaxd.
Met 4 personen het 10 gerechten (verdeeld over 4 gangen) menu genomen, heerlijk! Allemaal lekker: gamba- of tomaat basilicumsoepje, griekse salade, carpaccio, tonijn mousse (vonden we ietsjes minder...), stokbrood kruidenboter, kipspies, vispotje, runderstoofpotje, gehakt empanada, frites erbij en tot slot verschillende zoete nagerechtjes. Echt super lekker allemaal!
Er werd steeds even gevraagd of we even tussen de gangen wilden wachten of dat we het meteen wilden, keurig!
Gezellige gastvrouw, correct en vriendelijke bediening

Gegeten op 19 april 2014

comidasabrosa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een ontzettend leuk en gezellig restaurant. Wij hebben hier gegeten met twee volwassenen en een kind en we zijn zeer hartelijk ontvangen en kregen bediening met een smile! Wij kozen voor het theater menu en onze kleine voor een kindermenu. Onze complimenten voor het eten; de biefstukken waren perfect, de porties prima en alles heerlijk op smaak. We komen zeker terug!

Gegeten op 4 april 2014

matt4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is echt een onwijs leuk restaurant, leuk aangekleed en hele vriendelijke aardige bediening. Hartelijk is een beter woord. Alle tijd om rustig het menu uit te zoeken met desgevraagd uitgebreide uitleg. Het eten zelf is uitstekend.
Het voorgerecht van carpaccio en Griekse salade was heerlijk. Ook het hoofdgerecht, een lekkere malse biefstuk, was verrukkelijk. De frietjes zijn lekker en de zelfgemaakte mayo ook. Super tent, hier kom ik zeker nog eens een keer.

Gegeten op 7 maart 2014

dirk35
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met mijn vriend, Gekozen voor het speciale 4 gangen menu.
Mini soepje was gewoon weg verrukkelijk, daarna Griekse salade en carpaccio, heerlijk vers.
Als hoofdgerecht een rijk gevuld bord met een gevulde pannekoek, vlees spies, en gegratineerde aardappel samen met twee Tajine's een met vlees en de ander met vis, heerlijk geurend en smakend. Daarna toetje. Bomvol naar huis gegaan zeker voor herhaling vatbaar.
Bediening . . . .gewoon weg goed, en de inrichting . . . een van de mooiste tentjes waar ik de afgelopen jaren ben geweest.

Gegeten op 7 maart 2014

RikSmit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gekozen voor de 4 gangen. Alles kwam snel en het smaakte goed, toetje was heel lekker. De gastvrouw was oprecht geintresseerd en ook zeer attent. Decor is leuk. Snap niet waarom deze zaak zo leeg was ( waren maar 2 tafels bezet in de hele tent.

Gegeten op 5 maart 2014

Culinair99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onverwachts vanavond binnen gewandeld bij dit restaurant, direct tegenover parking de karperton. Helaas voor de zondagavond slechts 3 tafeltjes bezet. Dat is jammer want het is wel een zaak met potentie. Stijl eetcafé, gezien de eenvoudige tafels/stoelen, maar er is wel zorg gedragen voor een warme iets Midden-Oosten like sfeer. Gezellige gastvrouw, oprecht geïnteresseerd. Gekozen voor de proeverij vooraf, 9.95 voor mini soepje,3 voorgerechtjes en stokbrood met zelfgemaakt aioli en kruidenboter. Niet gek! Over de sla onder de carpaccio zat dressing van amaretto.. Erg zoet, wat mij betreft niet passend bij het vlees. Huiswijn, zowel droge witte chardonnay als rode Franse merlot prima. Hoofdgerechten kipsate, zeer smakelijk en mals, en surf&turf met heerlijke zeevruchtensaus. Mijn biefstuk was op mijn verzoek prachtig rare gebakken, echter ik miste zout en peper op de biefstuk zelf. Borden niet mooi schoon, vegen en op mijn exemplaar een prachtige vingerafdruk.. minpuntje. Lekkere friet met mayo en salade. Aardappelgratin oké. Het groente gerecht bestond uit een rolletje groente met spek, en wederom een zoete (ananas?) vulling en een flinke hoeveelheid tomatensaus. Voor mij had het zoete wederom niet gehoeven, maar dit rolletje lag samen met mijn hoofdgerecht op 1 bord en de beide sauzen liepen in elkaar over, hetgeen totaal geen combi was. Al met al best lekker gegeten, maar er zijn zeker nog verbeterpunten! Nette prijzen.

Chris1809
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
De hamburgers waren heerlijk, de bediening vriendelijk en behulpzaam en de sfeer gemoedelijk. Een aanrader en we komen zeker nog eens terug!

sharonmeijer

Heerlijk gegeten!
Alle gerechten waren allen heel smaakvol en net even anders bereid,
waardoor veel gerechten verassend anders smaakte dan standaard.
Goede vriendelijke bediening met een huiselijke sfeer.

Gegeten op 28 februari 2014

Thijs1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met mijn hockeyteam bij de Ereburger gegeten, de Grillburger met frites zijn echt een aanrader! Het restaurant is echt een aanrader om met grotere groepen te eten, er wordt namelijk veel rekening gehouden met de wensen van de groep.

Gegeten op 8 februari 2014

fe1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ontzettend heerlijk gegeten met mijn kleine zwemkampioen. Wat ik altijd zo gezellig vind is de persoonlijke aandacht.
We hebben een verrukkelijke kaasfondue gehad, een aanrader!

Gegeten op 31 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Ereburger in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Ereburger. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!