Thai kitchen restaurant Deli Bird

• 7.7

• 7.2

sananas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Simpelweg heerlijk Thais eten. Er is veel keus qua gerechten, van mild tot zeer pittig. Ik heb zelf de fout gemaakt om voor een van de meest pittige gerechten te gaan; waar dit in de meeste restaurants matig pittig is, is dit hier daadwerkelijk heel erg pittig! De bediening is okee maar niet bijzonder, de wijn is niet om over naar huis te schrijven en het restaurant heeft een wat onhandige akoestiek, waardoor ik het wat luid vind. Wellicht is Delibird daardoor voor een lange avond tafelen wat minder geschikt.

Gegeten op 2 maart 2014

kipflo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onbetwist de beste Thai van Rotterdam, constante kwaliteit, goed gebruik van kruiden, smaakt heerlijk. Heeft nu ook een afhaal/bezorg afdeling in Rotterdam Noord (Deli Noord) heerlijk gewoon, daar kunnen de andere Thaise restaurants niet tegen op, ook een aantal keren per week te bestellen via Tante Bep Rotterdam

Gegeten op 7 maart 2014

Joaco
  • Recensies in de laatste twee jaar

Genoten van echt Thais eten. Met z'n drieën hebben we met opzet verschillende voor- en hoofdgerechten genomen, zodat er veel te proeven viel. We kwamen er niet uit wat nu het lekkerste was: de saté of de garnalen in loempiavel of de noedelsoep, en bij de hoofdgerechten de rode kokos curry, het rundvlees met kousenband of toch de overheerlijke mangosalade. De bediening was prettig, de koffie prima. Kortom een restaurant om aan te bevelen.

Gegeten op 7 maart 2014

pepertje3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk weer eens heerlijk Thais gegeten. Dit was ons eerste bezoek aan Deli Bird en wij kozen als voorgerecht de Thod Man Plah (viskoekjes) en de Koeng Hom Pa (garnalen in loempiablad). Beide hadden er een heerlijk sausje bij. Vooral de viskoekjes met verse basilicum en lenteuitjes erdoor smaakten zoals bij ons favouriete adresje op het eiland bij Phuket. We bestelden verder de Laap (pittige salade van rundergehakt), Phad Bai Krapau (pittig wokgerecht met pepers, basilicum) met varkensvlees en Kaeng Kheaw Whan (curry) met kip. gewoon witte rijst erbij en smullen. We zijn er nog niet uit welk van de gerechten we het lekkerst vonden, de spicy beef salad was heerlijk, de curry ook, maar het wokgerecht mocht er ook zijn, en alles met verse ingredienten. Ook was het een genoegen om de thaise groenten en tuinkruiden in de gerechten te herkennen.
Beide zijn we kleine eters en we hadden nog genoeg over om (bij ons voor de eerste keer) een doggie bag te vragen. Vanavond genieten we nog even dunnetjes na met de smakelijke restjes. We komen snel weer terug naar dit restaurant aan het Deliplein.

Gegeten op 6 maart 2014

karin 1

Thais eten in Nederland.
Da's niet makkelijk. De ene keer is het supermarkt-saus-Thais, de andere keer is zelfs het toetje ondergedompeld in de Thaise pepers..
Maar dit was heerlijk!
We hebben de tafel helemaal vol laten zetten met happen, waarvan ik de naam ik nooit meer zal weten, maar maakt niet uit.
Verrukkelijk. Kip, garnalen, viskoekjes (waar ik nou niet bepaald een fan van ben, maar zelfs dit was m m mmm) alles lekker.
Wel hadden we 2 gerechten met 1 vlammetje (aantal vlammetjes geeft aan, hoe heet 't gerecht is) besteld. Het ene was beetje flauw en van het andere liepen m'n ogen zo vol dat ik gelijk de eerste 3 kwartier niets meer zag. Maar goed, daar hebben we drank voor, toch?
De inrichting is pretty basic-grappig, de bediening was gezellig en licht chaotisch.
Maar - ook niet onbelangrijk om te weten - je knippert 3 x met je ogen en de tent staat in de leeg-loop-stand.
Verheug je dus niet op een avond lang romantisch tafelen, want dat gaat 'm niet worden.

Gegeten op 10 januari 2014

Tessa0
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten met vrienden. We waren met ze 6en en hadden allemaal een verschillend voorgerecht en hoofdgerecht genomen. Vooral de gefrituurde garnalen en de bekende Tom Kha soep waren goed in de smaak gevallen. Als hoofdgerecht sprongen de wokgerechten eruit, goed op smaak en flinke porties. Curry's waren heerlijk maar mochten echt veel pittiger. #3 flammetjes vonden wij gewoon mild smaken.
Service was stuk minder, ze hadden er niet zoveel zin in... En toen om half 10 iedereen weg was, ging de bediening de vuilnis doen (deur open, ijskoud!!) en zich omkleden.
Maar wij komen hier zeker terug voor het eten, de kaart heeft genoeg keuze en alleen een hoofdgerecht is al meer dan genoeg.

Gegeten op 2 februari 2014

rickp79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na de goede recenties hier moesten we het zelf natuurlijk ook eens proberen. En ik moet zeggen, de recenties zijn "spot-on". Heerlijk gegeten. Had wel wat pittiger gemogen, maar de gerechten waren goed op smaak en een prima hoeveelheid, alleen was de rijst wat krap bemeten.
Ik had de Tom Yam soep vooraf, welke erg goed was. Alles vers en lekker zout/gekruid, een aanrader. Daarna een rode curry met kokosmelk en rundvlees. Deze was lekker romig en prima op smaak. Mocht ietsjes heter volgende keer, maar dat mog de pret niet drukken. ook mijn tafelgenoot (collega) vondt het erg lekker allemaal.
Door de drukte zaten we in het afhaal gedeelte. Door de open en dicht gaande deur wel wat last van tocht, maar ze waren helemaal vol en wij hadden niet gereserveerd. Wel moeten doen.
Keurig schoon toilet, verder een verzorgde indruk.

Gegeten op 29 januari 2014

flodder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al meerdere keren hier gegeten en daar komen zeker nog meerdere keren bij. Heerlijke gerechten, voldoende keus, van mild tot vrij pittig. En alles smaakt even lekker, voor een prima prijs. Niet om de hele avond te tafelen, wel om na je werk een lekkere maaltijd te eten in een leuke omgeving.

Gegeten op 21 januari 2014

moremoir
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben je al eens in Thailand geweest en genoot je daar van de lokale keuken? Dan ga je in dit restaurant je vakantie opnieuw beleven.
Geen poespas, geen gedoe, gewoon de pure Thaise keuken.

Het decor is niks bijzonders; geen aankleding, maar laten we eerlijk zijn, als je "echt Thais" in Thailand wil eten, dan is dat over het algemeen ook niet in een sfeervolle zaak. Dus ik zeg prima!

De bediening is best ongeorganiseerd, maar dat is dan ook het enige wat ik als minpunt kan noemen. Ik kom hier zeker terug.

Gegeten op 4 januari 2014

Camminga
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoofdgerecht Phad Pai Krepau was voortreffelijk en eigenlijk al genoeg,maar we gingen toch nog voor het Thaise ijs gerecht : Subliem
Bediening was zeer vriendelijk,maar traag .Wel is er iets mis met de akoestiek en dat ervaren wij als erg onrustig,temeer daar de tafeltjes best dichtop elkaar staan

Gegeten op 2 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Thai kitchen restaurant Deli Bird in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Thai kitchen restaurant Deli Bird. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!