a TripAdvisor company

2. Grieks
  1. Toon telefoonnummer 040 243 50 10
  2. www.grieksrestaurant-lithos.nl

-Pas-

Bij dit restaurant erg lekker gegeten. Voor een Griek is de kwaliteit goed, maar in verhouding tot de prijs is dat super vandaar de 9. Ik had een grill schotel besteld met giros, souvlaki, kip en suzuki. De porties zijn groot en er wordt ook nog eens friet en een salade bij geleverd. Vooral de giros en kip vond ik erg smakelijk. Souvlaki was gemiddeld, deze heb ik elders lekkerder gegeten. Mijn tafelgenoten hadden een ossenhaas van de grill, erg lekker en gegaard volgens de bestelde cuisson. De ander had een traditioneel stoofgerecht van gemarineerd kalfsvlees (stifado) ook die heb ik geproefd en vond ik erg smaakvol. Ook dat waren flinke porties, voor een lekkere ossenhaas, een stoofgerecht of grill schotel is deze Griek een hele goede keus.

De bediening is vriendelijk, snel en gastvrij. Ook de keuken is rap met het uitserveren van eten nadat de bestelling is geplaatst. De zaak is wat groot maar als je eenmaal zit valt dat weg. Zo is er goede afscheiding aangebracht tussen de tafeltjes waardoor je geen last hebt van andere gasten.

Gegeten op 6 maart 2015

wendy103

Wij zijn hier nu voor de vierde keer geweest en het eten is gewoon erg lekker.vooral nummer 100 de varkenshaas aan spies. Maar gister ging ik voor de verschillende vis gerechten ook heerlijk vooral hoe mooi mijn bord was opgemaakt. Je moet wel reserveren want ze hebben veel mensen weg moeten sturen omdat er geen plaats was.

Gegeten op 1 november 2014

wortelwortel

Op een zonnige zaterdagavond zijn we naar Papadopoulos gegaan. Het terras zat bijna vol, binnen was nog genoeg plek. We warden netjes verwelkomd met een ouzo van het huis en kregen de uitgebreide menukaart. Naast de 'standardaard' gerechten staan er ook veel authentieke gerechten op de kaart.
We begonnen met Dakos (een soort bruschetta) en Rhodos dip (brood met 3 heerlijke dips, waaronder de bijzonder goede tzaziki). De gerechten waren heerlijk en mooi opgemaakt.
Als hoofdgerecht kozen we voor Specialiteit Tou Magira - een combinatie van griekse gerechten als giros, souvlaki en moussaka met een grote salade erbij. De porties waren zeer royaal, we kregen niet alles op.
Het kopje koffie toe was het enige dat er nog bij kon.

De rekening bedroeg 84 euro.
De bediening is vriendelijk, niet opdringerig (je wordt eerder overgeslagen), het zou allemaal nog wel iets hartelijker kunnen. Het eten is uitstekend en het decor is netjes.
Papadopoulos is absoluut een aanrader!

Gegeten op 2 augustus 2014

ikgagraaguiteten

Vanavond na ruim 2 jaar weer bij Papadopoulos gegeten. Interieur nog hetzelfde, gelukkig ook rium opgezet nog. Niet gereserveerd, maar voor 2 personen gelijk een tafel. Druk bezet maar geluidsniveau aangenaam laag en een ontspannen sfeer. Twee gratis ouzo - echte niet aangelengd - bij binnenkomst en gelijk de menu kaart. Naderhand gevraagd wat wij wilden drinken. Ondanks dat we ruim de tijd namen, geen probleem dat we daarna pas wilde bestellen. Twee combinatie schotels, 2 fris en 2 baklava. Euro 51 totaal. Opmaak borden netjes en boven verwachting nog steeds. Prettige droge frites, griekse paprika rijst, kool salade met dressing en verse olijven en tzatziki erbij. Schotel met souvlaki, giros, lamskotelet en beftiki en schotel met giros en souvlaki. Perfect gaar, vlees niet doorgeslagen, niet vet. Toiletten niet gebruikt, rolstoel toegankelijk. Nog steeds duidelijk de betere griek. Prettig verwelkomd, naar de tafel gebracht en uitgezwaaid met buitendeur open houdend. Enige punt van kritiek, degene die de drankjes, eten opnam en bracht en afrekende waren 4 verschillende personen, waardoor wij niet meer wisten wat 73 en 86 was. Griekse namen zijn lastig. Zet je nummers voor de gerechten, dan is het misschien ook verstandig te onthouden wie welk nummer besteld. Inderdaad, dit gebeurd bij weinig restaurants, maar het zou Papadopoulos qua service nog een tandje hoger zetten. Ons zie je zeker terug!

Gegeten op 21 april 2014

EsthertjeL

Wij konden op de drukke zaterdag avond gelukkig nog 2 uur lang terecht met een groep van 6personen. Heel vriendelijke bediening:ontvangst was gastvrij, service was goed en de jongedame wist veel en maakte ons goed wegwijs in de Griekse keuken, top! Restaurant was modern gezellig grieks aangekleed, prima.
Porties waren royaal! De borden waren allemaal mooi opgemaakt en goed gevuld. Heerlijk vlees en de gyros was precies zoals deze hoort; knapperig met mals vlees, super! Heerlijke tzatziki en goede salade erbij. Een heerlijke griek om graag nog eens naar terug te gaan. Echt een aanrader!

Maud0408

Het restaurant ging om 16.30 uur open. We kwamen net over half 5 binnen en toen was het al aangenaam warm. Zeer sfeervol en erg vriendelijke bediening. Ook het eten voldeed aan onze verwachtingen. Zeer smaakvol. Zeker een adres om vaker terug te komen.

Gegeten op 27 januari 2014

rita16

Zijn bij Papadopoules gaan eten. Ontvangst was zeer gastvrij. Bediening was netjes en vriendelijk. Het eten is een echte aanrader. De gerechten waren erg lekker en goed bereid en van flinke proporties. Bij veel Griekse restaurants smaken de gerechten allemaal hetzelfde hier dus echt niet. Groot succes komen hier echt nog een keer terug.

Gegeten op 25 januari 2014

wijngod

Eten bij Papadopoulos betekent zeer royale porties vlees en vis met ruime bijlagen. Typisch Grieks, dus verwacht geen spannende verfijning of culinaire hoogstandjes. Echte grote honger wordt hier ruim gestild voor een lage prijs. Voor echt lekker eten moet je niet bij een Griek zijn. De huiswijn is correct.

Madelief87

De sfeer in het restaurant was goed en het eten was erg lekker, het vlees was goed en de bijgerechten ook. Alleen de service was matig, er werd ons niet gevraagd of we nog iets wilde drinken, en toen de borden van het hoofdgerecht werden afgeruimd werd ons niet gevraagd of we een dessert wilden. Ook was het moeilijk om de aandacht van de bediening te trekken.

Gegeten op 11 oktober 2013

CulinairMedia

Snelle service, hier en daar zelfs verrassend smaakvol. Visgerechten zijn geen aanrader; droog en weinig vers ogend. Het vlees daarentegen mooi gegaard en goed gekruid. Geen eenheidsworst.

Gegeten op 19 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Grieks Specialiteitenrestaurant Lithos in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Grieks Specialiteitenrestaurant Lithos. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.