a TripAdvisor company

foto's van Zocher in Utrecht - 1 foto's van Zocher in Utrecht - 2 foto's van Zocher in Utrecht - 3 foto's van Zocher in Utrecht - 4 foto's van Zocher in Utrecht - 5 foto's van Zocher in Utrecht - 6 foto's van Zocher in Utrecht - 7 foto's van Zocher in Utrecht - 8 foto's van Zocher in Utrecht - 9 foto's van Zocher in Utrecht - 10

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 2322127

Echt eten

Een fijne plek in hartje Utrecht waar ambacht nog centraal staat. De chef pekelt, maakt zelf chutneys en paté, en serveert vlees dat de hele nacht staat te sudderen. Pronkstuk is de poussin, bereid in de rotisserie. Zo sappig, zo lekker en van de allerbeste kwaliteit. Waanzinnig!

Lienepien_1984

Heerlijke bourgondisch eetcafe. Befaamd om zijn kippen van het spit maar ook het andere eten is heel fijn. Zo heb ik er ooit spaanse gekruide mosselen met chorizo en een appeltaart waar je je vinger bij op eet. Simpel en eerlijk eten, goed bereid waar je bij staat.

Gegeten op 19 februari 2015

MennoGrandia

Geen poespas, gewoon (h)eerlijk eten in het centrum van Utrecht voorzien van goede wijnen. De attente en ervaren crew laten je iedere keer weer welkom voelen. Ik kom graag bij Zocher met z'n tweeën, maar ook met een grote groep vrienden.

Gegeten op 17 juni 2015

Magda01

Via online reservering

In de Tour de Franceweek gezellig gegeten op het terras, voorafgaand aan de voorstelling in de Schouwburg. Het aangepaste menu ( vanwege de drukte) bood toch voldoende keuze. De bediening was heel vriendelijk. Binnen was het lawaaiig, maar buiten zaten we prima. Vooraf gerookte zalm en heilbot ( prima, vers) en carpaccio ( viel tegen, het overigens wel smakelijke vlees leek verdacht veel op gewone rosbief, tomatensausje smaakte naar Ketchup). Prima gebraden lamsprocureur in eigen jus met goede beetgare groentes en wat verlepte friten. Dessert was ok, aarbeien Romanoff en creme bruléé, maar niks bijzonders.

Gegeten op 2 juli 2015

MariekeGr

Ik dacht altijd dat je nooit een overdosis olijfolie kon hebben, maar bij Zocher is het ze gelukt. Of was het boter? Onze kabeljauw met lamsoren dreef letterlijk in het vet. De vis was lekker, maar de smaak van de lamsoren verdronk in zoveel vettigheid. De huisgemaakte frietjes waren goed. Het voorgerecht, gerookte heilbot, was wel ok, maar niet heel bijzonder. Wat ons betreft al met al geen goede prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 26 juni 2015

Bumpie

Via online reservering

Leuk restaurant. Kippetje was lekker, maar had langer gegaard mogen zijn. Bediening niet echt aardig en professioneel. Cola werd al weggehaald terwijl er nog wat in mijn glas zat. Ongevraagd werd er wijn bij mij ingeschonken terwijl ik niet wilde. De kok had twee X een woordenwisseling met de serveerster (boven ons hoofd; open keuken). Hij oogde niet echt vriendelijk en bemoeide zich niet met de clientèle. De frieten waren super lekker!! Als je naar het theater wil prima plek om te eten. Kaart is niet erg uitgebreid, maar voor de rest weet ik in Utrecht veel leukere en betere restaurants.

Gegeten op 19 juni 2015

hilde15

Via online reservering

Voorafgaand aan de voorstelling van de Verleiders hebben wij voor het eerst bij Zocher gegeten.
De ruimte was helaas veel kleiner dan de website doet vermoeden en nogal rommelig ingericht.
Maar de risotto met groente van het seizoen smaakte verrassend heerlijk. Zo ook het toetje: sorbet met fruit van het seizoen. Ook de bediening was vriendelijk en attent dus al met al een fijne ervaring.

Gegeten op 19 juni 2015

sabine50

Via online reservering

Wij gaan hier altijd eten voor de superlekkere kikkerbillen. Ook het boerderijkippetje is een aanrader. Gezellige en bekwame bediening doen de rest. Ook een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 4 juni 2015

geronimo73

Via online reservering

Zoals altijd een prima intieme sfeer. Deze is absoluut in lijn met de het menu en de wijnen. De kok is niet bang om op zijn eigen manier een mening en suggestie te geven aangaande door de gasten keuzes mbt combinaties. Hij doet dat alleen om je avond nog beter te maken. Hij heeft nog gelijk ook.

Gegeten op 29 mei 2015

JVervoort

Wij hebben heerlijk gegeten bij restaurant Zocher. Je kunt duidelijk zien dat er veel aandacht aan het eten wordt besteed.

Echter de bediening en de kok viel ons zeer tegen. Wij hadden gereserveerd via de site van Iens, en hierop van het restaurant een bevestiging gekregen. Dit had echter terug bevestigd moeten worden en ons werd meer dan duidelijk gemaakt (op niet zo'n vriendelijke manier), dat deze fout toch echt bij ons lag. Maar geen probleem, er werd geregeld dat wij een tafel kregen.

We hadden met een aantal personen een goed fles wijn besteld. Deze werd door de bediening regelmatig in ons glas bijgeschonken. Er werd zelfs bijgeschonken als ons glas nog vol zat.

Dit en nog een paar andere niet al te vriendelijke ervaringen met de kok en de bediening heeft ons doen besluiten het toetje niet af te wachten, maar eerder onze rekening te betalen, en de eer aan ons eigen te houden.

Al met al, een restaurant waar ze ons nooit meer zullen zien.

Gegeten op 28 maart 2015

suren

Via online reservering

We kozen voor Zocher omdat het vlakbij de Schouwburg ligt, waar we die avond moesten zijn.
Een heerlijk theatermenu gekozen, mooi voorgerecht met Jacobsschelp, smakelijke tonijn en gestoofd lam als hoofdgerecht.
Goede porties ,lekkere groenten erbij.

De sfeer is genoeglijk en ongedwongen, de kok staat in de zaak te koken en is trots op zijn werk.
De eerste dame van de bediening was er niet zo bij, dat viel me wat tegen, later troffen we een betrokkener persoon.

We hebben ons aan een lekker biertje gehouden, dus over de wijn kan ik niets zeggen.

Kortom: een prima locatie en gezellig restaurant om vaker te komen.

Gegeten op 26 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Zocher in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Zocher. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.