• foto's van Zocher in Utrecht - 1

• 8.2 10 65

• 8.2

• 8.0

Zocher over zichzelf

Zocher is een gezellige kleine zaak tegenover de Stadsschouwburg Utrecht en heeft liefde voor de klassieke Frans-Mediterrane keuken en een uitgebreide keuze aan wijnen op glas. Wij zijn niet van de toefjes, de ditjes en datjes, maar van gewoon eerlijk, goed klaargemaakt eten. Wij bezorgen u graag een plezierige avond vóór uw theaterbezoek of als u gewoon eens in de watten wilt worden gelegd.

Proever56563
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is voor ons "vaste prik" als we naar de Stadsschouwburg gaan.
Maar eerlijk gezegd komen we er ook nog weleens "zomaar".
Wat een geweldige kwaliteit en echt vakmanschap.
Regelmatig wisselend menu met als vaste standaard de fantastische gegrilde kippetjes.
Bediening altijd vriendelijk en attent en nog een échte kok die er de scepter zwaait.
Kortom een echte aanrader en voor Utrecht een enorme aanwinst.
Wij blijven komen!

Gegeten op 14 april 2014

yuniper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je zou niet zeggen dat je hier zo lekker kan eten. Het decor is prima maar niets speciaals, en datzelfde geldt voor de bediening. Helaas wordt er geen verse sinaasappelsap geschonken, noch lekkere troebele vruchtensappen. Het biologische/scharrel kippetje was echter heel erg lekker, en de gegrilde groenten die daarbij werden geserveerd ook. Als je van kip houdt is dit een aanrader!

Gegeten op 11 april 2014

grandmasterb
  • Recensies in de laatste twee jaar

hmmm, toch behoorlijk teleurgesteld...

er heen gegaan obv de goede recenties op iens. geen voltreffer, helaas

- het gerookte vlees (specialiteit?) was meer rook dan vlees... zonde van het dure stukje boef!
- de wijn was erg matig.. na 2 slechte suggesties overgestapt op fris
- ambinace beetje gewoon eet cafe-tje...

Gegeten op 4 april 2014

-joep-
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een erg leuk restaurant! Naar mijn mening zelfs een van de allerleukste in Utrecht. De bediening is uiterst vriendelijk en het eten is heerlijk. Dit maal had ik gekozen voor de 'klassieke' Poussin Zocher. Erg lekker. Gezien het feit dat de kaart zeer regelmatig wisselt, zal ik zeker snel terugkomen om eens iets nieuws te proberen.

Gegeten op 28 maart 2014

bennieH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom af en toe in Utrecht en wat mij betreft is dit een van de leukste tenten van de stad. Erg fijne voorgerechten, heerlijke kippen en gezellige en vriendelijke bediening. Een ruime keuze uit open wijnen maakt het voor mij helemaal af: volgende keer als ik in Utrecht uit eten ga, zien ze mij hier weer terug!

Gegeten op 6 maart 2014

nicolet5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij gaan regelmatig met veel plezier naar Zocher. Altijd hoogwaardig eten en een gezellige sfeer. Personeel is aardig en betrokken en zorgen voor een echte huiskamersfeer met zeer goed eten. Vooral de kippetjes van het spit en de charcuterie vooraf zijn heerlijk. We zullen nog vaak terug komen!

Gegeten op 11 maart 2014

emmelydevries
  • Recensies in de laatste twee jaar

Absoluut een positieve verassing, Zocher! Op een drukke zaterdagavond hier gegeten, de tent zat vol. Hier hebben we niets van gemerkt, bijzonder hoe de kok het in de kleine keuken (deel van de bar) klaarspeelt om voor 7 personen alles precies tegelijk op tafel te krijgen. Dat hebben we in utrecht ook wel eens anders gezien! Vooraf heerlijke tartaar van zalm met asperges en bietjes, wel wat veel voor mij. Als hoofdgerecht kip a la provencale van het braadspit, heerlijk! Met een grote slab voor lekker kluiven. Als toetje genoeg keus maar toch maar voor een koffie gegaan. Bediening is erg attent en weet hoe het hoort. Toch heb je door de ongedwongen sfeer geen opgeprikt gevoel. Prijs-kwaliteit verhouding zeer goed!

Gegeten op 15 maart 2014

BSSM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren het weekend begonnen bij Zocher in Utrecht. Met het openbaar vervoer is dit restaurant goed te bereiken. Je pakt de bus naar de Stadsschouwburg van Utrecht en binnen 5 minuten lopen sta je in het restaurant. Het ontvangst was leuk en wij kregen snel een drankje. Via reserveringssysteem SeatMe vroeg ik om een leuk plekje, en dat kregen we ook! Een mooi plekje bij het raam. Handig om te weten dat de notitie die je aangeeft in het systeem ook daadwerkelijk wordt gelezen door het personeel, top service! We moesten wel lang op de kaart wachten, jammer dat bij het brengen van de drankjes niet meteen gevraagd werd of wij ook alvast de kaart willen bekijken. De wachttijd van de heerlijke kip staat netjes aangegeven op de kaart. Een poussin als hoofdgerecht! Een jonge Franse boerderijkip die 100% biologisch is. Er was een nieuwe kaart dus de kip met truffelboter was er helaas niet meer. Ik heb de Poussin a la Provencal genomen, poussin gemarineerd met tijn, rozemarijn, zeezout, knoflook en citroen. De kip was lekker, sappig en goed gemarineerd. Het decor doet Frans aan, en zo hoort het bij een brasserie met de Frans-Mediterrane keuken. Het was gezellig. Oh en een slabbetje voor diegene die kip eten? Wat een goed idee!

Gegeten op 7 maart 2014

Dirkdenvreede
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klein maar wel gezellig restaurantje. Je ziet nog duidelijk dat het eerst een café is geweest. Aardige bediening. Beperkte menukaart. De gamba's vooraf waren lekker, Meer carpaccio eetcafe stijl. Dessert keuze was zeer beperkt dus wij hebben het helaas slechts met koffie met een bonbon moeten doen. Wijntip bij het gerecht was prima maar de glazen werden niet bepaald vol geschonken.

Gegeten op 29 januari 2014

MennoGrandia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds de nieuwe inrichting is het nog lekkerder zitten in, naar mijn mening, het beste prijs-kwaliteit-verhouding-restaurant van Utrecht.

Wat allereerst opvalt aan deze knusse brasserie is de uitstekende wijnkaart, deze verwacht je hier niet direct. Daarnaast spreekt de wisselende kaart mij zeer aan omdat ik een met regelmaat terugkerende gast ben. Maarrrr.... niet getreurd om de klassiekers, deze komen iedere kaart weer terug.

Voorgaande in combinatie met de constante kwaliteit van het eten en het alerte bedienend personeel, maakt Zocher voor mij een uitstekende uitvalsbasis voor een goede hap eten met partner en/of vrienden.

Gegeten op 18 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Zocher in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Zocher. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!