Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Pompstation in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 692 28 88

Genieten in Oost

In het bruisende Amsterdam Oost vind je deze industriële zaak. Veel hout, ruwe materialen en warm licht: hier hangt een echte New Yorkse vibe. Je geniet hier van botermalse steaks, goede live muziek en een wijnkaart waar elke liefhebber direct verliefd op wordt. Steaks, kreeft en oesters staan altijd op het menu en dit wordt aangevuld met het mooiste van het seizoen.

Michielf

Via online reservering

Mooie warme tent met heerlijk vlees. Prachtige live muziek op achtergrond. Bediening erg voorkomend, beleefd en aardig. Grote minpunt is dat ze chaotisch georganiseerd zijn: 15-20 min wachten op opnemen drankje, kwartier voordat menu er is. En drankjes brengen duurt ook erg lang. Bij onze groep had iemand een tweede biertje besteld maar dat type was op en was erbij ingeschoten dat te vertellen. Het lijkt ook dat iedereen alle tafels bediend. Dus: heerlijke tent, maar raak niet geïrriteerd als eea niet soepel loopt.

Gegeten op 17 oktober 2014

Manuel1968

Wat een gezellig restaurant, live muziek (jazzy tot een uur of 10) en daarna een vrouwelijke DJ die herkenbare en lekkere nummers draaide maar dan gelukkig niet te hard zodat je je tafelgenoot nog kon horen. Gezellig druk, attente bediening (losjes, informeel, niet standaard gekleed) en het eten was lekker, een chateaubriand voor 2. Niet spectaculair maar wel zeer smaakvol.

Gegeten op 10 oktober 2014

Helena-Kowski

Wij hebben afgelopen vrijdag met z'n vieren bij het Pompstation gegeten, op aanrading van de recentie in het Parool. Bij binnenkomst waren we al totaal overdonderd, wat een prachtige locatie. Kosmopolitisch, onhollands en een totale verrassing in Oost en Amsterdam überhaupt. We werden heel vriendelijk en gastvrij ontvangen door de host die een werkelijke lust voor het oog is, twee meter lang en prachtig! Het was erg druk dus we moesten even wachten, maar hij legde ons enorm in de watten en zorgde ervoor dat we een tafel naar onze keuze kregen. Het wachten was de moeite waard want wat hebben we heerlijk gegeten, de steaks zijn van topkwaliteit: daar heeft het Parool niks aan gelogen! En de bediening was innemend en super. Aan het Parool: ook hier rent de bediening voor je. Tevens waren ze zo toegankelijk en warm en nemen ze echt de tijd voor je. En ze zijn eigen! Als het Parool dat met grillig bedoelde dan moeten ze het maar opvangen als compliment. Uitzinnige kleding, attent en durven opvallen, waar zie je dat nou in Nederland?! Voor ons was de hele avond een beleving en we komen zeker snel terug!

Gegeten op 10 oktober 2014

masterchef

Nieuwsgierig geworden door de biefstuktest in het Parool gingen we naar dit prachtige restaurant. Geweldige ruimte, hoog, mooi ingedeeld, smaakvol boeket bloemen op de bar. Vooraf coquilles met 1 gamba en wat pata negra ham, lekker maar dit vereist niet veel kookkunst, 3 goede producten op een bordje, de pompoenpuree erbij vonden wij soort babyvoeding.
De verwachting lag hoog wat betreft biefstukken. Wat een tegenvaller, de Angussteak was smakeloos en laf, de ladysteak niet veel beter, we vroegen medium voor de ladysteak, helaas die was haast rare, de agnus steak vroegen we meer rare dan medium, in ieder geval knapperig bruin van buiten rood van binnen. Hij kwam haast bleu, slap en smakeloos. Hij ging nog even terug en was daarna iets beter qua cuisson, maar de smaak was gewoon niet zoals een lekkere sappige steak hoort te zijn.
Ook patat en pofaardappel vonden wij geen succes, patat licht zoet ( dus niet vers) en kleine aardappel lag doorgesneden met beetje vettige gesmolten jus ( beurre de Paris?) in een bakje niet zoals je een gepofte aardappel verwacht voor €3.85 !
De verse groente waren misschien nog wel het beste van de maaltijd, knapperig en vers.
De wijnkeuze vonden we voor glazen ook erg beperkt en niet echt passen bij de steaks. Bediening erg aardig en voorkomend. Jammer want voor het interieur zouden we zeker terugkomen.

Gegeten op 8 oktober 2014

theuveg

Allereerst wat een geweldige bediening. Daar kunnen ze in Amsterdam van leren. Attent en service-minded. Goede uitleg van de kaart, en het eten was ook prima. Heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 25 september 2014

Justeatit

Een tijdje geleden bij Pompstation gegeten na een dagje shoppen in Amsterdam. Bij binnenkomst werd mijn tafelgenoot en ik hartelijk ontvangen. Onze tafel stond gereed, maar we konden nog even van de zon genieten op terras. Dit hebben wij natuurlijk ook gelijk gedaan. Twee rosétjes binnen besteld, maar het duurde lang voordat deze geserveerd werden. Ze waren ons vergeten. Na enige tijd kwam de ober met onze wijntjes. Deze kregen we ook van het huis voor het wachten. Top service!

Restaurant is heel kolosaal, maar dat neemt niets van de sfeer weg. Het blijft verassend intiem.

Als voor hebben wij de steak tartare en een dozijn escargots genomen. De steak tartaar was naar mijn mening meer een paté, maar prima op smaak. De escargots waren heerlijk. Alleen jammer dat het tangetje een beetje slap was. Als hoofd samen genoten van de Côte de boeuf. Het vlees was super mals. Er zat lekker veel vet aan en het werd royaal geserveerd met uitgebakken spek. Daar houden wij van! De Côte de boeuf is echt een aanrader en een verwennerij voor de smaakpapillen.
Bediening was lekker snel en amicaal, maar bleef professioneel en correct.

Pompstation ziet ons zeker nog een keertje terug!

Gegeten op 25 juni 2014

Sievie

Wij waren vandaag met de restaurantweken naar pompstation en hadden met het hoofdgerecht keus uit tournedos, kabeljauw of vega en namen beiden de tournedos. De tournedos leek echter varkenshaas te zijn en toen wij de ober hiermee confronteerde hield hij vol dat het tournedos was . Als voormalig kok weet ik echter wel beter, aangezien je dit kunt zien aan de kleur en structuur van het vlees. Daarnaast zal niemand je zo'n groot stuk tournedos geven omdat de inkoopprijs te hoog is. Verder waren de smaken wel goed al was het toetje aan de kleine kant. De prijs en kwaliteitverhouding is niet in balans. We kennen andere goeie tentjes waar je net zo lekker kan eten voor minder geld. Wij komen hier niet meer terug!

Gegeten op 30 augustus 2014

hugo24

Via online reservering

Alles klopte. Van de reservering tot aan de rekening. Prima diner.spontane en bekwame ober. Lekker ongedwongen. Wij komen hier zo n 2-3x per jaar. Daar gaan we vrolijk mee door zo!

Gegeten op 16 augustus 2014

olijvenmetknoflook

Veel gehoord over het Pompstation dus nu maar eens eten op de foto's is een prachtige ambiance te zien maar bij binnenkomst werden we gelijk verzocht buiten plaats te nemen dus daar baseer ik mijn cijfer op ik vond het kil, leuk een bloemetje op tafel maar gedurende de avond werd het steeds donkerder geen kaarsjes of andere verlichting ook miste ik een gezellig muziekje even naar binnen voor een bezoek aan het toilet dat stonk naar urine , maar opzicht ziet het er van binnen super uit. De bediening was vriendelijk en alert niets op aan te merken toch hou ik er zelf van dat ze zich onderscheiden ze zagen eruit als 1 van ons. Het eten was goed maar niet bijzonder er zat zelfs een dikke zeen in 1 van mijn ossehaaspuntjes en dan ben ik al klaar ( ligt aan mij hoor ) de frieten waren echt wel een topper en ook het toetje was lekker de koffie die we als laatste nuttigde was na genoeg afgekoeld beetje jammer , Ik had er meer van het pompstation verwacht.

Gegeten op 31 juli 2014

frederik5

Op een vrijdag avond om half acht telefonisch een tafel voor 20:00 gereserveerd en goed gegeten. Het is een mooie ruimte in industriele stijl, ik ben er helaas sinds het openingsfeest niet meer geweest. De wijnkaart is uitstekend en het eten is ook goed. We hadden steak tartaar als voorgerecht en die was een 9 waard, lekker en met goed en de juiste ingredienten op smaak gebracht. Het house steak was meer medium-well dan medium-rare, dat was de enige minpunt. De mayo was duidelijk huisgemaakt en lekker en de salade was een beetje zo als Oma hem zou maken en dat is een groot compliment! De service was bij ons heel goed en de mensen die er werken hebben flair, we komen zeker terug!

Gegeten op 25 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Pompstation in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Pompstation. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.