Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Sparkling in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 2331800

Intiem restaurant in een van gezelligste straten van Utrecht

Hier hebben ze heel goed begrepen wat gastvrijheid betekent. Je krijgt volop de aandacht van de gastheer en het ontbreekt je werkelijk aan niets. Ondertussen werkt in de keuken het creatieve brein van de chef op volle toeren. Smaken en ingrediënten waarvan je het niet verwachtte blijken boezemvrienden te zijn. Laat je verrassen!

fgro

Heerlijk om weer eens een restaurant bezocht te hebben waar met zoveel enthousiasme gekookt wordt en de patron hartelijk en voorkomend is. Je voelt je volledig ontzorgd, het eten en de wijnen zijn bij elkaar uitgezocht. Aanpassingen zijn mogelijk.
We hebben van elke hap genoten: de snoekbaars vooraf was heerlijk, evenals de Chablis. Het hert met de stevige Australische Shiraz wederom een prima combinatie. En waar we even twijfel hadden of het dessert niet over de top zoet zou zijn, bleek het juist een fantastische combinatie, zoet en fris. Sparkling is een aanrader!

Gegeten op 18 december 2014

bert129

Via online reservering

Zo verrasend, zo wat je zelf wilt, zo divers bereid. Een complete avond genieten met een prachtig uitzicht opeen heel groot fiestenrek overvol met fietsen en de dynamiek van een studentenstad op donderdagavond.
Kortom: hapiness!

Gegeten op 18 december 2014

meusse

Goede ontvangst. Vriendelijk en gastvrij. Eten was uitstekend, de porties wat beperkt, maar dat zorgde er wel voor dat je niet met een te vol gevoel van tafel ging. Aanrader.

Gegeten op 27 november 2014

mbkutrecht

Via online reservering

Ontzettend lekker gegeten. Was met een zwangere vriendin. Het eten is perfect voor haar aangepast. De service was zoals gewoonlijk weer uit de kunst.

Gegeten op 13 november 2014

Proever82281

Last minute binnen gestapt en de maître was in staat om een tafel voor ons te regelen. Leuk concept dat er geen a la carte beschikbaar is. Dat is ook niet nodig want het eten is zo ongelofelijk lekker, WAUW! Prachtige smaken, geweldige garingen en beeldschone opmaak van de borden. Mooie wijn en goede service, niets op aan te merken. Hier kom ik zeker nog eens terug, en snel ook!

Gegeten op 21 november 2014

sophiedehart

Op basis van de goede cijfers bij iens had ik hier geboekt om te eten, vorige week woensdag. Bepaald geen spijt van gehad! Perfecte service, zeker gezien we maar een half uur hadden om te eten (we gingen naar een voorstelling) en het restaurant vol zat. Overheerlijke longhaas gegeten, die zowat uit elkaar viel van malsheid als je ernaar keek. Beste vlees wat ik sinds tijden gegeten heb. Geraffineerd sausje en prachtig opgemaakt. De rode wijn was heerlijk erbij. Ik kom hier zeker nog een keer terug om het volledige menu te proeven.

Ducooo

Ik heb enkele weken geleden met mijn moeder bij Sparkling gegeten en was weer positief overdonderd. Aan de buitenkant krijg je niet echt een idee van het soort restaurant, binnen is de inrichting strak en sfeervol. Rick, de eigenaar / gastheer ontvangt iedereen vriendelijk en voelt precies aan waar zijn gasten behoefte aan hebben.
De wensen van de gast staan centraal, als je iets niet graag eet wordt daar rekening mee gehouden door de chef. Wij gingen voor het 4 gangen menu, en namen later nog een kaasplankje, dus 5 gangen totaal. Met ieder gerecht en ieder hapje sta ik versteld van wat ik eet. Prachtig opgemaakte borden, met heel verfijnde gerechten, ontzettend smaakvol. Ondertussen schenkt Rick water bij, en als je behoefte hebt aan wijn, kan hij je alles vertellen over de wijnen die hij heeft, zonder dat hij je probeert iets aan te smeren.
We aten: tartaartje van inktvis en octopus, kroketje van eekhoorntjesbrood met parmezan schuim en huisgemaakte mosterd, longhaas met mooie bijgerechtjes, kaasplankje, krokantjes met gepocheerd fruit.
Echt een aanrader voor ieder die een perfecte en bijzondere avond wil vol gastronomisch plezier.

Kortom, een avond waar ik weken later nog steeds blij van word en besluit een recensie te schrijven!

Gegeten op 23 oktober 2014

Miranda753

Aangezien Sparkling zeer goede recensies kreeg op iens, gingen wij vol verwachting naar Sparkling toe. We werden zeer gastvrij ontvangen en aan een tafel neergezet. Het menu bleek al vast te staan wat op zich een fijn en makkelijk idee is, maar het kan ook betekenen dat er iets bij zit wat je simpelweg niet wil opeten vanwege de smaak. Zo ook in ons geval. Wij vonden de gerechten allemaal te gekunsteld. Er leek iets té lang over nagedacht te zijn wat uiteindelijk naar onze mening de gerechten tegen werkten. Alsof er iets te veel geprobeerd werd bijzonder culinair te zijn! Toen wij een gerecht niet lustten werd iets anders voor ons klaar gemaakt, dus dat was heel gastvrij en attent. Brengt me gelijk op m'n andere (grote) negatieve punt: de gastheer is inderdaad zeer gastvrij, maar wat ons betreft teveel! We moesten bij binnenkomst erg lang wachten omdat de gastheer zo ontzettend druk was met de reeds aanwezigen het naar de zin te maken. Toen we uiteindelijk de aandacht kregen werden wij er op een gegeven moment iebel van. Mag een tandje minder!!
De ambiance en aankleding in het restaurant is niets bijzonders. Niet bijzonder gezellig, of uitzonderlijk mooi ingericht dus daar heb ik verder een neutrale mening over.

Gegeten op 26 augustus 2014

Sylleke

Via online reservering

heerlijk eten goede bediening. Eigenaar is tevens bediening. Heeft alles in de gaten en heeft tijd voor een ieder. Klasse

Gegeten op 6 november 2014

majtie

Na een keer heerlijk gegeten te hebben hier ging ik met veel plezier terug voor een tweede keer. Helaas beviel deze keer minder goed dan de eerste keer. We maakten gebruik van een IENS dinner deal waardoor het menu al vast lag. Geen probleem op zich. Alle gerechten waren het net niet, alsof ze teveel probeerden maar steeds net de plank missloegen. Het is dat ik er al eerder was geweest, anders had ik het weggezet als pretentieus. Ik wil het restaurant zeker nog een kans geven omdat de eerste keer zo fantastisch was maar door deze ervaring is het restaurant wel iets gedaald in mijn achting helaas.

Gegeten op 18 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Sparkling in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Sparkling. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.