• foto's van Sparkling in Utrecht - 1

• 8.4

• 7.3

Sparkling doet mee!

Reserveer nu!

Intiem restaurant in een van gezelligste straten van Utrecht

Hier hebben ze heel goed begrepen wat gastvrijheid betekent. Je krijgt volop de aandacht van de gastheer en het ontbreekt je werkelijk aan niets. Ondertussen werkt in de keuken het creatieve brein van de chef op volle toeren. Smaken en ingrediënten waarvan je het niet verwachtte blijken boezemvrienden te zijn. Laat je verrassen!

Beumer87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een donderdagavond met twee personen gegeten bij Sparkling op de Voorstraat. Hier werden wij verrast met een drie- of viergangenmenu in plaats van uit tientallen gerechten van de kaart te moeten kiezen. Als voorgerecht kregen wij een heerlijke makreel en het hoofdgerecht bestond uit een mals stuk vlees. Voor het dessert kon je kiezen tussen zoet of hartig. Ook dit smaakte allebei voortreffelijk (wentelteefjes en een kaasplankje bestaande uit drie verschillende, heerlijke kazen). De rode wijnen die geserveerd werden bij het eten waren ook erg smakelijk en de bediening ronduit vriendelijk en gastvrij. Een absolute aanrader dus!

Gegeten op 10 april 2014

TommieT
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vier personen vrijdagavond hier gegeten; leuk en sfeervol ingericht restaurant in de drukke voorstraat van Utrecht. Leuke lange tafel aan het raam en uiterst vriendelijke en enthousiaste ober(tevens uitbater?). Hij deed het in ieder geval alleen, samen met de keuken. Goeie uitleg bij de gerechten en lekkere bijpassende wijnen. Wij kozen voor het 4-gangen "verrassingsmenu" met o.a. een goed stukje kabeljauw filet en als hoofdgerecht een zeer smaakvol stukje schouder van het rund. Als dessert had ik de kazen; prima. Ook een erg lekker dessert wijntje daarbij. Kortom: voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 4 april 2014

Pdor
  • Recensies in de laatste twee jaar

De gerechten waren erg smakelijk, goede porties en mooi om te zien. Vooral de zeebaars was heerlijk.
De 1-mans bediening was prima: erg vriendelijk, beschikte over kennis van de gerechten en altijd in de buurt voor water of drankjes: water werd altijd bijgevuld en voor de drankjes waren een paar woorden genoeg.
De aankleding was strak en modern, passend bij de gerechten.

Uitstekende keuze en ik ben blij hier mijn verjaardag te hebben gevierd. Kreeg zelfs nog iets mee voor mijn verjaardag.

Gegeten op 23 maart 2014

huvenena
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk voorgerecht: Zeebaars met minikrieltjes in chinese klei en kervel met paling en een geweldig hoofdgerecht: Jodenhaas supergegaard, gewoon geweldig!
Een fantastische gastheer: gezellig, voor iedereen een vriendelijk woord en zeer vakkundig!
We hebben een fantastische avond gehad en gaan zeker (uit Amsterdam!) volgende keer in Utrecht zeker weer hier terug! Een aanrader voor iedereen, doen!!!!

Gegeten op 13 maart 2014

flegma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant was volledig bezet, en dat betekende dat één ober 15! tafeltjes moest bedienen. Er hoeft echt niet naast mijn tafel een knipmes te staan die in de gaten houdt of mijn glas al leeg is, maar hier ontbreekt het eerste wat je verwacht als je uit eten gaat: dat je gast bent, aandacht en zorg krijgt. De goede man had net tijd om af en toe met het gratis kraanwater langs te gaan en de gerechten in vliegende vaart op tafel te zetten. Reken maar uit: in drie uur kan hij 12 minuten besteden aan elk tafeltje, inclusief welkom heten, afrekenen en uitgeleide doen. Sterke afrader.
De borden zijn mooi opgemaakt, maar de vele smaken hangen als los zand aan elkaar, kaasbordje erg eenvoudig.

Gegeten op 13 maart 2014

jason75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst bj Sparkling gegeten vanwege de goede recencies. We werden bij de bar geplaatst op hoge krukken. Wat opzich niet erg is alleen je keek wel in het felle tl licht wat uit de keuken kwam. Dat vond ik wel storend. De man ie de bedienig (vermoedelijke eigenaar) stond alleen maar deed het wel goed. Er was geen menukaart alleen een keuzemenu. Het eten was lekker maar niet zo lekker als de prachtig opgemaakte borden deden vermoeden.
We vroegen de wijnkaart en die stond achterop een dinerkaart die ze schijnbaar vroeger hadden, daar konden we niet meer van bestellen. Je zou denken maak dan even een nieuwe wijnkaart. Al met al vond ik het allemaal net niet.

Gegeten op 5 februari 2014

AlinadB
  • Recensies in de laatste twee jaar

We werden heel hartelijk ontvangen en kregen meteen grote glazen water op tafel die de hele avond zonder te vragen worden bijgevuld. De bediening is zeer attent en wij hebben niets negatiefs geroken of ervaren in het restaurant. Wij waren ondanks onze verwachtingen heel positief verrast over het eten. Hele pure smaken, heerlijke combinaties en ook bijzondere bereidingen en de borden zijn mooi opgemaakt. Echt genoten! Een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding! En hartelijke bediening. Om het restaurant de allure te geven die aansluit met de kwaliteit van het eten, kan de inrichting nog verbeterd worden. Alhoewel we nu heel gezellig gezeten hebben, zou je van buiten niet zien dat het hier zo goed is!

Greetje81
  • Recensies in de laatste twee jaar

N.a.v. de website hadden wij hoge verwachtingen. Meteen bij binnenkomst moesten we echter al even slikken; aan aankleding is weinig aandacht besteed en er zaten een soort doeken in een ventilatierooster gepropt. Later bleken de toiletten ook niet heel schoon. In de bediening was men erg vrijpostig, te joviaal en vies (veel roken, maar geen handen wassen). Er kwam een doordringende walm sigarettenlucht mee bij het uitserveren van het eten. Bah. Waar we ook nog lang op moesten wachten; 3 gangen in 3,5 uur is echt niet netjes. Het eten was niet slecht, wel verre van 'puur', erg bewerkt, al met al nogal 'pretentieus'. Voornamelijk het dessert met 'wentelteefjes' kon me nog wel bekoren.

Linda_w
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is heel erg lekker. We waren er op Valentijnsdag, dus erg druk, maar dat was in de service niet te merken. De gastheer was erg aardig.
We hebben het 3 gangen verrassingsmenu genomen en konden daarbij aangeven of we vis en/ of vlees wilde. Voor kregen we Tonijn steak met een bouillon van tonijn, schuim van komkommer, een bolletje mozzarella (deze was heel goed, alleen in Milaan zo'n goede mozzarella gegeten) en nog een potje met iets erin. Het was erg mooi opgemaakt en verrassend.
Het hoofdgerecht was kalfsvlees met rode bieten saus, chlorofyl van boerenkool en een soort risotto van een ander soort graan. Dit was ook erg goed klaargemaakt en weer iets nieuws. Bij het dessert kon je kiezen uit een kaasplankje of een zoet nagerecht. Mijn vriend had het kaasplankje en dit was lekker, maar niet heel speciaal. Ik had het zoete nagerecht en heb genoten van een heel mooi opgemaakt bord met een chocoladecakeje, ijs en bananenparfait.

Gegeten op 14 februari 2014

roland22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten en een geweldige gastheer. De gerechten waren ontzettend mooi opgemaakt en de Italiaanse rode wijn was heerlijk!

Gegeten op 14 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Sparkling in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Sparkling. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!