a TripAdvisor company

foto's van Sparkling in Utrecht - 1 foto's van Sparkling in Utrecht - 2 foto's van Sparkling in Utrecht - 3 foto's van Sparkling in Utrecht - 4 foto's van Sparkling in Utrecht - 5 foto's van Sparkling in Utrecht - 6 foto's van Sparkling in Utrecht - 7 foto's van Sparkling in Utrecht - 8 foto's van Sparkling in Utrecht - 9

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 2331800

Intiem restaurant in een van gezelligste straten van Utrecht

Hier hebben ze heel goed begrepen wat gastvrijheid betekent. Je krijgt volop de aandacht van de gastheer en het ontbreekt je werkelijk aan niets. Ondertussen werkt in de keuken het creatieve brein van de chef op volle toeren. Smaken en ingrediënten waarvan je het niet verwachtte blijken boezemvrienden te zijn. Laat je verrassen!

barefootroeland

Via online reservering

Hier zaterdagavond 2 mei gegeten i.h.k.v. de Iens Dinerdagen: 3-gangen-menu voor € 30,--
Bediening leuk en persoonlijk door Rik, die meteen met koud water en lekker brood kwam waarbij zoute boter, heerlijk frisse tomaattapenade en olijfolie + balsamico. Het voorgerecht (licht gerookte tonijn met zelfgemaakte tonijnmayonaise, daarbij 2 soorten wortel: 2 flinterdunne schijfjes rauwe paarse wortel en 2 gekookte Engelse oranje wortels) zag er met die kleuren prachtig uit en vonden wij ook het lekkerste gerecht. De citroenchips: een vondst! Het hoofdgerecht was kalfsvlees met entourage van o.a. groene asperge en pastinaak. Alles heel lekker en verfijnd, maar wel erg kleine porties. Het nagerecht: panna cotta van boerenyoghurt met schijfjes verse aardbei en een meringue, ook weer omgeven door druppels balsamico en toefjes minitijm, die het gerecht een verrassende boost gaven. Enigszins hilarisch was de vermelding "dat er ook nog baobap-poeder op het bord ligt, maar dat je dat niet kan zien omdat het op een wit bord ligt". Proeven kon je het ook niet. Suggestie: vervang die door versgemalen zwarte peper (ook lekker bij aardbeien) of server het nagerecht op een donkergekleurd bord! Prima Franse Chardonnay (Pays d'Oc, € 29,50 per fles) erbij gedronken, leuke avond gehad (ook dankzij de persoonlijke approach van Rik die zich bijna als een danser door het etablissement beweegt).

Gegeten op 2 mei 2015

BenR

We werden door de gastheer erg gastvrij ontvangen. Wat een fijne binnenkomst! We kregen gelijk een koud glaasje water en lekker brood met olijfolie/tomatentapenade/parmezaanse kaas en balsamico. Vooraf een mooi opgemaakt bord met o.a. tonijn, biet en wortel. Als tussengerecht een maïscreme, artisjok en raviolo met truffel en roomkaas, heerlijk! Hoofdgerecht was kalf met paddenstoelen en pommes duchesse. Als dessert kon je zoet of kaas kiezen. De kaasjes waren erg goed. Heerlijke gerechten, die prachtig zijn opgemaakt en daarbij goede wijnen. Ook een bijzonder gebaar van de eigenaar dat de twee, ter ere van wie het diner was, een fles wijn kregen bij het weg gaan. We komen hier heel graag nog eens terug!

Gegeten op 22 april 2015

mbkutrecht

Via online reservering

Weer heerlijk gegeten. De bediening was als altijd uit de kunst. Net als het eten. We gingen voor de klassieke opbouw van vis voor en vlees als hoofdgerecht. Alles was even lekker. Bij het afrekenen verbaas ik me elke keer hoe redelijk geprijst het menu hier is.

Gegeten op 23 april 2015

Meuwissenm

Vreemd genoeg was ik nog nooit bij Sparkling geweest, wellicht komt dit doordat het restaurant niet heel aantrekkelijk eruit ziet. De bediening is heel vriendelijk en informeel en het eten echt heel lekker. Het verrassingsmenu is populairder dan de kaart en de wijnen wisselen. Het vegetarische voorgerecht met verse ravioli was heel mooi en de groenten bij het vlees perfect gegrild. Even slikken bij een rekening van zestig euro per persoon, maar royaal gegeten en gedronken. De karaf met water staat klaar en wordt voortdurend bijgevuld, geen gezeur over geen kraanwater.

Gegeten op 22 april 2015

Jvalent

Sparkling is al een aantal jaar een van onze favoriete restaurants in Utrecht. Gisteren leek het als of het nog beter was dan we gewend waren. Het voorgerecht van tonijn met citroenschijfjes uit de oven was super en tijdens het hoofdgerecht en dessert werd dit niveau vol gehouden. De bediening was zoals altijd meer dan goed. We komen snel weer.

Gegeten op 21 april 2015

corinepauline

Eigenlijk verdient de kwaliteit van het eten een hoger cijfer. Maar het is gewoon te weinig. Ook voor kleine eters. Daarbij is er nauwelijks keuze, het is eten wat de pot schaft. Op de deur staat nog wel de mogelijkheid van een 2 gangenmenuutje, maar dat waren ze binnen vergeten. Je moet eigenlijk wel 3 gangen nemen, dan heb je waarschijnlijk wel net genoeg. Mijn -slanke- zoon ging na het eten naar de supermarkt voor een maaltijdsalade. De combinaties, de vis, op zich heerlijke smaken. Verder: het was vol, maar slechts 1 persoon in de bediening; hij deed zijn best, maar had het te druk, dus hij kon geen aandacht aan de gasten besteden. Jammer allemaal, want koken kunnen ze wel.

Gegeten op 12 maart 2015

WEHA

Het eten was uitstekend en creatief, de smaken liepen erg goed in elkaar over. Vooraf een zalmachtige vis uit Denemarken waar ik de naam niet meer van herinner, deze was perfect gaar van buiten en nog heerlijk zacht van binnen.
De Kip van tante Door was in karnemelk gegaard en er zat een perfect krokantje aan, eveneens uitstekend. Wel erg veel (zelfgemaakte) hollandaise saus bij de kip, was niet nodig geweest.
Toe was een pannacotta met aardbeien die ook omfietsen waardig is.

De bediening door de eigenaar was gezellig en betrokken, soms wat aanwezig.

Binnen zag het er goed uit.

Enige minpuntjes voor mij:
-Dat ik aan de buitenkant niet kon aflezen dat je bij Sparkling zo lekker kon eten. De buitenkant is saai en niet uitnodigend, zonde omdat het eten en de beleving heel goed was.
- Ik had op iets meer groente gehoopt.

Ik was zelf heel verrast dat er baobab bij de pannacotta gebruikt werd, leuk. Iet wat veel liflafjes voor, mijn smaak, qua gels en cremes, maar dit wordt goedgemaakt omdat het allemaal goed combineerde.
De adviezen voor de wijn combineerde goed.

Gegeten op 8 april 2015

MaaikevanderH

Via online reservering

Heeerlijk gegeten bij Sparkling, in karnemelk gegaard kipje met oa pompoenmousse -echt lekker! Dit restaurant is niet pretentieus en (te?) onopvallend -mijn Utrechtse tafelgenoten die regelmatig erlangs fietsen, was deze zaak nog nooit opgevallen. De inrichting is basic. Maar het eten is een aanrader!

Gegeten op 3 april 2015

Pyrofoor

Via online reservering

De groenten hebben een stevige groentesmaak zonder dat dit met kruide wordt versterkt.
De groentesauzen hebben een aangename textuur die bij alle gangen terug te proeven was.
Bediening was efficient, aangenaam en in h4et juiste tempo.

Gegeten op 24 maart 2015

marjolein146

Via online reservering

Van buiten verwacht je niet dat zowel de bediening als het eten TOP zijn! Geen menukaart, dus we lieten ons verrassen. En dat lukte! De gerechtjes waren een kunstwerk op zich. Het eten is seizoensgebonden en komt vers van het land. De gastheer doet zijn uiterste best om alles zo aangenaam mogelijk te maken. Top!

Gegeten op 24 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Sparkling in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Sparkling. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.