Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Sparkling in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 2331800

Intiem restaurant in een van gezelligste straten van Utrecht

Hier hebben ze heel goed begrepen wat gastvrijheid betekent. Je krijgt volop de aandacht van de gastheer en het ontbreekt je werkelijk aan niets. Ondertussen werkt in de keuken het creatieve brein van de chef op volle toeren. Smaken en ingrediënten waarvan je het niet verwachtte blijken boezemvrienden te zijn. Laat je verrassen!

herma

We aten hier van de week met zijn vijven, en het verrassings-vijfgangendiner was werkelijk fantastisch! Niet alleen oogstrelend mooi opgemaakt borden maar ook nog heerlijk en bijzonder van smaak. Ik houd zelf erg van koken en wil dan ook graag verrast en overtroffen worden. Was hier zeker het geval. Vooral de gazpacho op basis van meloen was een ware smaaksensatie, de bietenrisotto met zwarte-truffel overheerlijk. De gastheer serveerde uitstekende bijpassende wijnen en was bovendien zeer attent. We gaan hier zeer zeker vaker komen.

Gegeten op 25 juli 2014

Martine233

Fantastisch gegeten en wat een goede bediening! De gemaakte combinaties in de gerechten waren erg bijzonder. Wij waren vooral onder de indruk van de panna cotta van bloemkool met cacao. Een absolute aanrader voor fijnproevers!

Gegeten op 24 juli 2014

LaraW

Gisteren hebben mijn vriendinnen en ik genoten van een heerlijk diner bij Sparkling.
We werden zeer hartelijk ontvangen en waren onder de indruk van de creativiteit waarmee de kok verschillende ingrediënten combineerde tot een heerlijk gerecht. Ook de gekozen Chardonnay smaakte voortreffelijk bij alle gerechten. Zeker een aanrader voor de liefhebber van lekker eten!

Gegeten op 22 juli 2014

Kbok

Geboekt via de IENS diner deal. Wat betreft de service waren we tevreden. Af en toe wel gewacht, maar het was een zeer drukke vrijdagavond. Pluspunten waren het water wat direct werd ingeschonken en ook werd bijgeschonken gedurende de avond en het prettige contact met de gastvrouw en -heer.
Na wat wachten het brood gebracht met tapenade en brood. De tapenade was wat ingewikkeld met meerdere componenten, maar wel heel lekker. De sardines en gazpacho vonden wij een mooie combinatie en was een veelbelovend begin (8.5). De panna cotta van bloemkool en cacao was echter geen sluitend geheel en de cacao werd op gegeven moment ook te machtig. Op het bord lagen verder ook nog pompoenpitten, zeekraal, lamsoor en bottarga - voor onze smaakpapillen en wat te grote invasie (6).
Als hoofdgerecht een heerlijk mals kalfsstaartstuk. De gerookte boter was hierbij heerlijk. Toch had ook dit gerecht iets eenvoudiger gemogen (7.5). De mousse bij het dessert was ook heerlijk, maar hierbij teveel smaken weer: lavendelgranita, aardbeien, donkere olijf, honey crest. (7)
De presentatie van het eten was prachtig, het erbij gekozen wijnarrangement ook.
Concluderend was ondanks een goede bereiding van de aparte componenten, de hoeveelheid verschillende smaken van dit menu voor ons wat te uitgebreid en te ingewikkeld.

Gegeten op 11 juli 2014

SandraV

We gaan hier vaker eten en de afgelopen keer was het gewoon weer helemaal top! Ik ben vegetariër en ook voor mij staat er altijd iets bijzonders op het menu. De kwaliteit van het eten overtreft zeer zeker de prijs en vooral daarom is dit restaurant een van mijn favorieten. Voor deze prijs kan je nergens zo goed eten! De service is goed, professioneel en persoonlijk . Het decor heeft recent een update gekregen en is strak en modern wat de beperkte ruimte zeer ten goede komt.

Gegeten op 10 juni 2014

HarseltjeJ

We hebben heerlijk gegeten. Een echte smaaksensatie die je proeft en ook zoals hieronder aangegeven is de presentatie goed. Tip voor de eigenaar om wat mensen aan te nemen voor in de bediening, de heer doet het al goed maar het zou nog sneller kunnen verlopen met extra personeel in de bediening. Sfeer is prima. Een aanrader.

Gegeten op 18 juni 2014

Vincent1977

Wilden al enige tijd hier een keer eten en naar aanleiding van ons ons 5 jarig jubileum besloten om hier heen te gaan. De eigenaar die de hele zaak in zijn eentje runt is nog een ouderwetse gastheer die je echt welkom laat voelen. Heel vriendelijk en correcte bediening en leuk om even een praatje mee te maken zodra de drukte het toelaat. Over het eten kan ik ik kort zijn, het was echt heerlijk! Presentatie prachtig en de smaak fantastisch. Spijt dat ik er niet eerder keer ben wezen eten en behoort nu al tot 1 van mijn favoriete restaurants

Gegeten op 2 juli 2014

e1984

Met vriendinnen hier gegeten met de Iens deal. Het menu was goed, origineel en het eten smaakte lekker. De sfeer in het restaurant was prima. Het enige minpuntje was dat we erg lang moesten wachten op drankjes en eten. De eigenaar bediende die avond in een vol restaurant alleen, en dat was waarschijnlijk de reden dat alles was langzaam ging. We hebben ons er maar kort aan gestoord. Het was verder een leuke avond en we komen graag nog eens terug.

Gegeten op 27 juni 2014

hanos1

Afgelopen zaterdag gegeten bij Sparkling. Bij de reservering voor het vier-gangenmenu aangegeven dat mijn vrouw zwanger was. Drie van de vier gerechten feilloos aangepast, duidelijke communicatie en oprecht goed eten. Service kordaat, maar beleefd. Ik hou van deze aanpak. Het pand/interieur is minimalistisch wat ruimschoots wordt gecompenseerd door de kwaliteit van de gerechten.

Gegeten op 28 juni 2014

Den-Cath

Het was alweer lang geleden dat we bij Sparkling hebben gegeten, na dit etentje bleek dat veel te lang te zijn. We hebben een top avond gehad. Het restaurant zat helemaal vol en de bediening moest hard werken. Echter de service had hier niet onder te lijden (oa direct een karafje water op tafel). Attent en vriendelijk werden we geholpen. Het eten was goed op smaak en de porties uitstekend. Voor dit geld is dit een uitstekende deal.

Gegeten op 20 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Sparkling in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Sparkling. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.