• foto's van Zuyd in Breda - 1

• 8.0

Zuyd doet mee!

Reserveer nu!

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

GerPat
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de eerste keer dat we dit restaurant bezochten na er veel positiefs over te hebben gehoord. En die mening delen wij volledig! Heerlijk gegeten, lekkere smaakcombinaties, alles goed verzorgd, attent en kundig personeel, mooie inrichting. Ook werd goed rekening gehouden met dieetwensen. Enig 'minpuntje' was dat het hoofdgerecht, hoewel erg lekker, wel heel machtig was. Maar verder was het echt af, van de pre-amuse tot en met de heerlijkheden bij de koffie. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 19 maart 2014

bas2011
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toevallig dat op de dag van ons diner Restaurant Zuyd een 'Excellent' beoordeling kreeg in een recensie van BN de Stem. Onze verwachtingen waren dus hooggespannen en dat heeft de brigade van Zuyd meer dan 'excellent waargemaakt. Wat een geweldige verrassingen kwamen op tafel ondanks dat het ook nog Restaurant week was. Geen beknibbeling op kosten of kwaliteit, het was werkelijk een fantastisch diner. Op tafel stond al een soort kroepoek maar dan veel spannender. Er volgden nog twee heerlijke amuses waarna we begonnen met een vrolijk gepresenteerde rundertartaar met onder andere koolrabi, piccalilly en mosterd. Vervolgens een tussengerecht met onder andere coquilles, schorseneren, aardpeer en hazelnoten. Het hoofdgerecht was een beetje veel voor de vrouwelijke gasten aan tafel maar wel een mooie smakelijke combinatie van kabeljauw en kalf met Hollandaise saus. Wij eindigden het diner met lekkere nieuwe kazen en een dessert van chocolade en kokos. Wat mij betreft is Restaurant Zuyd sterwaardig!

Gegeten op 20 maart 2014

Karelverlinden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de v restaurantweek hier gegeten. Erg leuke sfeer, bediening en aankleding. We hebben het 3-gangen verrassingsmenu uitgebreid met de dorade en een heerlijk wijnarrangement dat het hele diner echt compleet maakt. Wat een smaakexplosies, echt goddelijk! Zeker voor herhaling vatbaar

Gegeten op 19 maart 2014

marcel-natalie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gezeten tijdens een weekendje breda. Was restaurantweek en wij hadden dan ook al vantevoren gereserveerd. Heerlijk gegeten, mooie, spannende combinaties met ook leuke verrassende dingetjes (bijv bij de steak tartare lag er piccalilly op dat er uitzag als een eierdooier). Verder vond ik het BOB arrangement fijn. We hoefden niet te rijden, maar wilden niet zoveel drinken. Met het BOB arrangement kan je toch alle smaken proeven. Wij komen zelden in Breda, dus komen waarschijnlijk niet terug. Aan het restaurant heeft dat niet gelegen!

Gegeten op 15 maart 2014

Fabio46
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik kom hier zregelmatig met familie en we krijgen altijd het door ons verzochte tafeltje. De op franse keuken gebaseerde gerechten zijn zeer smaakvol en goed gebalanceerd met leuke details. Er wordt veel aandacht besteed aan de kwaliteit van de ingredienten en dat proef je. De bediening (en kok) is vriendelijk en professioneel. Het restaurant heeft een trendy inrichting, met wat akoestiek. Persoonlijk vinden we alleen de (ietwat harde) muziek niet passen bij het restaurant, iets klassieker zou meer passen.

Gegeten op 7 februari 2014

Hanneman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte gerechten, spannende combinaties die gewoon (verdomd) goed zijn. Lekkere (huis-)wijnen.
Bediening zeer aardig maar was niet van alle gerechten even goed op de hoogte wat het is. Gastvrouw beetje (te) kordaat (wat niet echt vriendelijk overkomt, maar zeker niet onaardig bedoeld zal zijn). Ambiance: redelijk goed, fijne stoelen. Ondanks dat het druk was in de zaak (vol), niet te veel last van herrie. Aanrader!!! wij gaan zeker een keer terug.

Gegeten op 11 maart 2014

Mikespanjaard
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke trendy zaak waar je een hele gezellige avond kunt doorbrengen wanneer je in Breda bent. De kabeljauw en rund waren super lekker klaargemaakt en de bijpassende wijnen waren ook goed uitgezocht door de leuke en spontane bediening. Een absolute aanrader.

Gegeten op 25 januari 2014

AngelaJansen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie zaak, schoon en stijlvol ingericht.
Het eten is zeer goed op smaakt gebracht en een feest voor het oog.
De porties zijn klein, dus niet voor de grote honger.

Gegeten op 14 februari 2014

jah85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een avontuur om hier te eten, je wordt constant verrast door de vele verschillende smaken en combinaties op je bord en heb ik zeker kennis gemaakt met ingredienten die ik nog nooit gegeten had. Ik heb genoten van de heerlijke rode wijnen, die met een leuke toelichting uitgeschonken werden aan tafel. Hier ga ik zeker nog vaker komen, hoewel ik daar elke keer wel even voor moet sparen want de prijzen zijn stevig. Ondanks dat, toch een prima prijs-kwaliteit verhouding met unieke en creatieve gerechten. Wat mij betreft het beste restaurant van Breda!

Gegeten op 14 december 2013

estherveldman
  • Recensies in de laatste twee jaar

leuk restaurant in het Bredase Ginneken.
met mijn vriend hier gegeten en we hebben een super leuke avond gehad. Mooie gerechten en verrassende smaakcombinaties, daar houden wij van, een chef die wat durft in de keuken.
Ook leuke suggesties voor de wijnen, bijpassend bij het gerechten en voor mijzelf een Bob arrangement. Niet goedkoop maar wel de moeite waard

Gegeten op 25 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Zuyd in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Zuyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!