a TripAdvisor company

foto's van Zuyd in Breda - 1 foto's van Zuyd in Breda - 2 foto's van Zuyd in Breda - 3 foto's van Zuyd in Breda - 4 foto's van Zuyd in Breda - 5

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 515 13 40

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

NRVD

Hier gegeten in het kader van de Iens Dinerdagen. Een prettige ontvangst door gastvrije dames gaf al direct een prettige indruk. En die indruk werd in de loop van de avond alleen maar bevestigd, vriendelijk, zorgzaam en toch niet te amicaal kortom de juiste toon. Ook het eten was goed hoewel wij toch wel een aanmerking hebben. De kok tovert de mooiste gerechten op prachtig opgemaakte borden op tafel, maar werkt naar onze smaak wel erg veel met contrasterende uitgesproken smaken. Gevolg is dat de heerlijke vlees- en vis smaken vaak vervliegen door de smaken die door de bijgerechten aan het geheel worden toegevoegd. En dat is jammer! Wij hadden bv. een stukje makreel waarbij zoveel bijsmaken op het bord kwamen waardoor de smaak van de makreel in combinatie met die bijgerechten helemaal weg viel. Dit ondanks dat de smaak van de makreel zelf echt heel erg goed was. Daarom wat ons betreft het advies aan de keuken: Werk niet te veel met die " extreme " smaken, hoe leuk de combinaties soms zijn, ze doen vaak geen recht aan het hoofdprodukt. Uiteindelijk hebben wij echter een heel fijne avond gehad en een volgend bezoek is wat ons betreft zeker te overwegen.

Gegeten op 2 mei 2015

Reb12

Via online reservering

Het menu was helemaal super! Heerlijke gerechten en goede wijnen bij het wijnarangement. Heerlijk gegeten. Bediening was goed. Aanrader!

Gegeten op 1 mei 2015

ndew

Heerlijk 7-gangenmenu op hier. Om te beginnen kregen we al een welkomsthapje, amuse en er stond zelfgemaakt sesamkroepoek op tafel. Het eten was heerlijk. Sommige porties waren erg groot. De eerste gang werd tussengerecht genoemd, maar leek haast een hoofdgerecht qua portie in een serie van 7.
De borden zijn prachtig opgemaakt. Er zitten ontzettend veel verschillende smaken in elk gerecht. Dat is super, maar soms ook jammer dat je maar een heel klein beetje van alles hebt.
De bediening was vriendelijk, maar kan echt wat meer vertellen over de gerechten dan alleen de naam. Hier laat Zuyd toch een flinke steek vallen. We gingen zelf maar op internet teruglezen wat erop ons bord lag. Voor deze prijs wil ik aangewezen krijgen wat er ligt, omdat ik dat wil weten.
De wijn die geschonken werd, kreeg wel een korte uitleg. Op zich was de wijn prima, maar wel gewoontjes voor bij de gerechten. De flessen komen vast niet boven de 10 euro uit. Bij een wijnarrangement bij dit soort eten hoort ook wat betere wijn bij op z'n minst een aantal gerechten.
Al met al top gegeten. Dus we gaan zeker terug!

Gegeten op 18 april 2015

adrian2

Via online reservering

Erg goed gegeten.Mooi opgemaakt,perfect op smaak en met creativiteit bereid.Kortom,een aanrader om te eten.Keuze wijnen waren enigzins beperkt maar verder prima.
Bediening vanuit de keuken was super vriendelijk en gerechten werden goed uitgelegd.
Gastvrouw vonden we niet buitengewoon hartelijk.Misschien had ze een "slechte dag ".
Wel een restaurant waar we terug zullen keren .

Gegeten op 21 april 2015

paul15

Via online reservering

Gekozen voor het 2-gangen lunchmenu. Wat een feest qua smaak en service. Erg lekkere huiswijn en een mooie balen tussen hoeveelheid, kwaliteit en prijs. Als we in de buurt zijn komen we zeker weer!

Gegeten op 8 april 2015

gerben12

Tijdens de restaurantweek in goed gezelschap hier het 4 gangen diner mogen nuttigen. Omdat de smaken van mij en tafelgenoot verschilden kregen we 1 keer het met vlees aangepaste menu en 1 keer het volledige verrassingsmenu... Hierbij een Bob wijnarrangement genomen en met zijn 2en heerlijk genoten. De combinaties die chef Stefan Dirkx met zijn team aandurft zijn gedurfd maar pakken keer op keer goed uit... De bijpassende wijn was ook steeds spot on... Het tempo tussen de gerechten door was perfect en de bediening wist precies wat ze ons voorschotelden... Ondanks dat alle stoelen bezet waren was er genoeg tijd om alle klanten de aandacht te geven die ze verdienden.

Na het viergangen diner (meer dan genoeg vullend zelfs voor de grote eters) de avond afgesloten met goede koffie en op huis aangegaan.

Restaurant Zuyd.... Het was voortreffelijk... Tot de volgende.

Gegeten op 5 maart 2015

joriske92

Via online reservering

Een gezellig en leuk restaurant. De tijd tussen de gerechten door was erg goed. Mijn broer had een wijnarrangement en ik zelf 1 witte en 1 rode wijn. Erg lekkere en smaakvolle wijntjes die goed aansloten bij de gerechten.
Aandachtspunt; Sommige gerechten hadden iets meer op smaak gemogen.

Gegeten op 20 maart 2015

Daniellevos

Restaurant Zuyd is en blijft geweldig. Vorige week hier weer heerlijk en gezellig gegeten. Mooie en lekkere gerechten. Een aanrader voor een leuke en gezellige avond.

Gegeten op 7 maart 2015

hans374

Via online reservering

Zuyd blijft een heerlijk restaurant waar we al vaker zijn geweest. We hebben er heerlijk vegetarisch gegeten dit keer en het bob wijn arrangement was ook prima. De bediening prettig persoonlijk en aandachtig. Op zich dus niets dan lof! Het enige wat helaas nog steeds zeer storend is , is de akoestiek. Ook nu weer zat er een grote groep waardoor gesprekken met zijn vieren eigenlijk onmogelijk waren simpel weg omdat je elkaar niet verstaat! Dat was en is al een paar keer hier het geval geweest, anders zouden we er wel vaker komen want koken kunnen ze!!

Gegeten op 4 maart 2015

dwdeklein

Via online reservering

Het eten is zeer smakelijk en de borden worden prachtig opgemaakt.
Glutenvrij was totaal geen probleem.
Restaurant is rumoerig.

Gegeten op 28 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Zuyd in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Zuyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.