a TripAdvisor company

foto's van Zuyd in Breda - 1 foto's van Zuyd in Breda - 2 foto's van Zuyd in Breda - 3 foto's van Zuyd in Breda - 4 foto's van Zuyd in Breda - 5

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 515 13 40

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

evdelft

Via online reservering

Een werkelijk perfect gepresenteerde maaltijd die heerlijk smaakte en die omringd met verschillende zeer originele bijpassende Amuses een culinair hoogtepunt vormde.
De bediening was uitermate correct, geen moment opdringerig maar voortdurend beschikbaar. Compliment voor de gastvrijheid.

1 puntje aftrek omdat er geen karafje water beschibaar was. Alleen gebottelde waterversies. Altijd weer jammer dat zoiets basaals ontbreekt.

Maar ik kan zuyd van harte aanbevelen voor een perfecte avond met heerlijk eten in een leuke ambiance.

Gegeten op 24 juni 2016

anoukendick

Via online reservering

Het was heerlijk!! Hebben ons laten verrassen met 4 gangen. Vooraf langzaam gegaarde scholfilet, toen inktvis gevuld met een farce van gamba, kalfsentrecote als hoofdgerecht en een dessert met verschillende bereidingen van aardbei en yoghurt. Dit in combinatie met vier amuses, een pre-dessert en ook de vriendelijke en vakkundige bediening maakte het tot een top avond!

Gegeten op 21 juni 2016

inekejacobs

Via online reservering

Het eten was zeer lekker, prachtig opgediend.
Het enige minpuntje is het zitcomfort van de bank: zeker als je een zwakkere rug hebt.

Gegeten op 18 juni 2016

LLoi

Via online reservering

Gisterenavond weer prima gegeten bij Zuyd. Beiden erg tevreden met ons 3 gangen verrasingsmenu met bijpassend wijnarrangement. De amuses maken het helemaal af: creatief in opzet en smaken en bovenal erg lekker! Het ijsdessert waarbij een bolletje chocolade gevuld met gin: heel orgineel.
Wij komen zeker terug!

Gegeten op 17 juni 2016

martbloem

Via online reservering

Vooral de visgerechtjes van het surprisemenu waren erg lekker. Het vlees was wat minder. Bediening soms wat stijfjes. Vanuit bank eten is altijd wat lastig voor me (veel gebruik van banken, zeker ? van de zitgelegenheden).

Gegeten op 17 juni 2016

armand-schins

Verrassende amuses.
Goed smakende "a la carte" gerechten, zonder overdadigheden maar mooi opgediend in prima porties.
Ook de nagerechten waren top.
Geen Michelin-ster waardig maar veel scheelt het niet.

Gegeten op 7 juni 2016

mario51

Via online reservering

Gerechten waren goed. . Smaken waren mooi op elkaar afgestemd. Alleen de eend viel bij ons iets minder in de smaak. Heel leuk en lekker waren de diverse amuses.
Bedoening was zeer vriendelijk en goede uitleg bij de gerechten en de wijn uit het arrangement.
Vooral de dessert wijn viel goed in de smaak bij mijn vrouw.
Kortom een gezellige avond met lekker eten!

Gegeten op 1 juni 2016

janssens.ria

Via online reservering

eten was verfijnd maar eentonig, in elk gerecht asperges en geserveerd in hetzelfde model bord. Wijnarrangement was ondermaats. Wel zeer vriendelijke service en gezellig kader.

Cherriese

Het 5-gangen verrassingsmenu genomen daar alle gerechten op de kaart ons heerlijk leken. Helaas geen van deze gerechten geserveerd gekregen bij het verrassingsmenu. We hadden het gevoel dat het de goedkopere gerechten waren welke bij dit menu werden geserveerd. Geen uitblinkende gerechten waarbij je het wauw gevoel krijgt. Gerechten waren goed en zagen er mooi uit maar dus niet een wauw gevoel. Hierdoor vonden we de prijs-kwaliteit verhouding niet goed. Voor deze prijs kun je ook bij veel betere restaurants gaan eten waarbij je wel dat euforische gevoel krijgt. Bediening was prima maar ook niet uitmuntend. Gerechten werden uitgelegd maar we werden niet geënthousiasmeerd om met eten te beginnen. Al bij al dus prima om te gaan eten maar geen topper, zeker niet voor deze prijs.

marjolein23

Via online reservering

Mooie gerechten met lekker bijpassende wijnen. 5 gangen verrassingsmenu was mooi opgebouwd met makreel, coquille, tonijn, eend en dessert met lychee en framboos.

Schrijf zelf een recensie over Zuyd in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Zuyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.