Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Zuyd in Breda - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 515 13 40

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

yvonne215

Afgelopen vrijdag hier gegeten voor de eerste keer. We hebben heerlijk gegeten en de aparte combinaties van ingrediënten waren verrassend lekker. Bij elk gerecht had ik n bijpassend glas wijn welke gewoon werd ingeschonken zonder te proeven. Dit zijn wij, ondanks dat t n wijnarrangement is, niet gewend. De gast dient altijd zelf de wijn vooraf te proeven of hij/zij deze wel lekker vindt. Op n nette manier zeiden wij dat dit ons verbaasde en de gastvrouw reageerde op n zeer arrogante, dominante manier die ik zeer vervelend vond. Dit voelde alles behalve gastvrij. Voor het eten zou ik terug komen maar voor de gastvrouw niet, zij is niet in staat zich te verplaatsen in de gast die uiteindelijk de rekening betaald.....

Gegeten op 23 januari 2015

sjoerd49

Inmiddels zo'n 5 keer gedineerd en de kwaliteit is zeer constant: ook gisteren weer genoten van de zeer smaakvolle, mooi gepresenteerde gerechtjes en heerlijk bijpassende wijnen in een ongedwongen sfeer. Met name het voorgerecht met hert, bietjes, wilde kastanje en mousse van eendenlever was voortreffelijk! Ons favoriete restaurant in Breda.

Gegeten op 17 januari 2015

Jolientje89

Hier tot nu toe twee keer geweest, maar wij zullen Zuyd zeker vaker gaan bezoeken. Heerlijk eten, elk gerechtje is een verrassing! Service is ook heel goed, uitleg bij alle wijnen, we zijn echt in de watten gelegd.
Wij komen heel snel weer!!

Gegeten op 8 november 2014

HansBiezemans

Via online reservering

Perfect diner. Mooie gerechten en dito wijnen. De bediening liep in eerste instantie wat stroef. Begreep de tafelhumor niet, maar allengs verbeterde sfeer. Al met al een aanrader.

Gegeten op 13 december 2014

maarten181

Wat hebben we hier lekker gegeten... Een 7 gangen proeverij. Elke gang was een klein kunstwerkje. Mooi bereid en heerlijke smaakcombinaties.
We hadden hier een wijnarrangement bij. Bij elke gang werd enthousiast de passende wijn geïntroduceerd.. Een geslaagde avond en een echte aanrader.

Gegeten op 12 december 2014

fredsevriens

Via online reservering

We hadden een 5-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Rekening houden met de wensen van een tafelgenoot die niet zo'n liefhebber van vis is, bleek geen enkel probleem te zijn. Het eten bij Zuyd is uitermate smaakvol en verfijnd; de gerechten zijn origineel en elegant. De geschonken wijnen pasten perfect bij de gerechten (klein aandachtspunt: misschien zou de sommelier kunnen aangeven waarom juist voor die specifieke wijn bij dat bepaalde gerecht is gekozen). De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Al met al is het diner een aangenaam avondvullend programma; je wordt absoluut niet gehaast en kunt zeer relaxt tafelen.
Een klein minpunt was de prijs van het voorgestelde huisapperitief. Dit lijkt in de horeca meer en meer een melkkoe te zijn.

Gegeten op 22 november 2014

Zoes

Heerlijk gegeten en een hele fijne avond gehad! We hadden een 5-gangen verrasingsmenu. Gerechtjes waren prachtig en lekker, goede doorloop achter elkaar door, maar toch een hele avond kunnen zitten. Goede uitleg over de gerechten en wijnen. Leuke gastvrouw! Alles bij alles was het een hele leuke ervaring!

Gegeten op 12 november 2014

wendy105

Via online reservering

Het eten was fijn, verzorgd, kwaliteitsvol. Prijs/kwaliteit zeker een aanrader. De gastvrouw was zeer vriendelijk. Het interieur was modern, maar wel lawaaierig. We keerden tevreden en heel voldaan naar België terug! Een aanrader.

Gegeten op 8 november 2014

koen48

Via online reservering

Op aanraden van verscheidene mensen hier een 5-gangen jubileumverrassingsmenu genomen. Veel aparte combinaties gekregen die soms erg lekker waren en soms het net niet waren. De totale tijd was soms ook wat lang, tussen gang 3 en 4 zat bijvoorbeeld een uur, terwijl dit van ons ook best een half uur had mogen zijn. Het personeel was erg vriendelijk en goed op de hoogte van de gebruikte producten, verder heerste er een fijne, rustige en ontspannen sfeer. Erg leuk restaurant, kom er graag nog eens terug!

Gegeten op 1 november 2014

trumpet1

Via online reservering

Een smaakvol, kleurrijk diner in een warme entourage! Voor ons de grootste culinaire verrassing van de afgelopen jaren! Verrassende bereidingen! Ook werd rekening gehouden met een disgenoot die aangaf verschillende ingredienten niet te lusten. Prima opgelost! Mogen we graag weer een keer terugkeren?

Gegeten op 30 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Zuyd in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Zuyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.