Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

EddieDeKraay

Eten bij het Wereldmuseum is een mooie belevenis. De ambiance is fantastisch en vanaf onze tafel konden we ook de bedrijvigheid in de keuken zien. Het eten en de amuses waren heel smaakvol, waarbij het toetje met chocolade wat minder in de smaak viel. De wijnen bij het eten waren ook goed gekozen, maar het was jammer dat we bij twee gangen wel, maar bij drie gangen geen uitleg bij de wijnen kregen. Aangezien het wijnarrangement altijd iets is waar wij ons op verheugen heeft dit een negatief effect op het cijfer voor de service.

Gegeten op 23 maart 2013

catk

Wij hebben hier met twee personen gedineerd. Beiden het 4-gangen-Chef's-menu genomen. Werkelijk niets op aan te merken; het was uitstekend. Ook erg leuk om te zien dat hier gasten van verschillende pluimage eten en dat zij allen met evenveel égards behandeld worden. Wat ons in het bijzonder aansprak: de uitmuntende en alerte bediening (zelfs onze eigen, meegebrachte messen werden na elke gang gereinigd), de ruime opzet en de fijne fauteuils, de lekkere knapperige broodjes (met boter, olijfolie en grof zeezout), leuke amuses (zelfs een pré-dessert-amuse) en uitstekende (ook huis-) wijnen. Dan niets aan te merken? Jawel, vraag bij de koffie even of men nog ruimte heeft voor de lekkernijen die daarbij geserveerd worden, want dat hadden we eigenlijk niet. Maar ook deze waren voortreffelijk. Wij hebben genoten en zijn zeer voldaan huiswaarts gekeerd; dank allen!

Gegeten op 24 maart 2013

ilsegaatuiteten

Toch wel de prettigste ervaring van 2013 tot nu toe. Creatieve gerechten, uitmuntende bediening en enthousiaste sommelier met verstand van zaken. Een hoop restaurants zouden een voorbeeld kunnen nemen aan het team van het wereldmuseum.!

Gegeten op 12 maart 2013

mimpelmans

Absoluut heerlijk gegeten. Een aanrader voor iedereen die zich gastronomisch wil laten verwennen. We hebben het 5 gangen menu genomen. Na de smaakmakers cooraf werden we verrast door een rond vis georienteerd menu. De zeebaars met de garnaaltjes perfect, de coquilles, een feest. De schelvis, met verse wintertruffelschaafsel heerlijk. Zelfs het verzoek om wat extra schaafsel werd aan tafel ingewilligd! Het enige vlees bestond uit de tamme eend met verrukkelijke saus. Alle smaken harmonieus. Het bijpassende wijnarrangement was prima in balans met de verschillende gangen. De Zwitserse wijn "Trois blancs" was een zeer positieve verrassing. De prijskwaliteit was perfect. Wanneer krijgt dit restaurant zijn eerste ster? Dat zal zeker niet lang duren.
De bediening was nooit opdringerig, correct en altijd op tijd. We komen hier zeker terug.

Gegeten op 9 februari 2013

Wouter1981

Erg mooi ingericht restaurant, tafels lekker ver uit elkaar en erg confortabele stoelen. En heel mooi hoe de sfeer van het museum doorgetrokken. Eten was uitstekend je hoeft deze chef niet uit te leggen over technieken. Miste alleen een duidelijke signatuur van de chef proefde alleen techniek en niet wie het maakte. Deze passie miste ik ook bij bediening. Ze deden alles zoals het hoort, maar zonder duidelijke passie. Wijn spijs combi was ok maar niets vergeleken bij amarone. Topgerecht was de coquilles met ganzenlever. Nagerecht was de focus teveel op techniek en werd daardeen geen mooi gerecht.

Gegeten op 8 februari 2013

Jorgengiele

Over het eten waren wij het met alle tafelgenoten roerend eens, dat was top. Mooie gerechten met goede, bijpassende wijnen. Alleen de service viel ons in vergelijking met veel andere toprestaurants in de omgeving nogal tegen. De 5 gangen volgden elkaar in rap tempo op alsof we zo snel mogelijk buiten moesten staan, de uitleg over de wijnen was summier en weinig informatief. Zeker als je in zo'n restaurant eet is dit wel een minimale verwachting die je hebt. Verder waren ze in de keuken duidelijk wel op oorlogssterkte gezien de gerechten die op tafel kwamen.

Gegeten op 13 oktober 2012

Bomajola

Met twee personen een heerlijk en licht (vis) lunchmenu gegeten met bijpassend glas wijn. Goede keuze. Prettige bediening in sfeervolle en rustige omgeving. Niets op aan te merken. Niet goedkoop, maar de prijs/kwaliteit-verhouding is in orde.

Gegeten op 9 november 2012

Ivo76

Bij het wereldmuseum snappen ze dat uit eten gaan een totaalbeleving moet zijn. Op een prachtige lokatie word je verwend met voortreffelijk eten, prachtige wijnen en enthousiaste bediening. Je voelt je als gast ontzettend in de watten gelegd. Zo kan het dus ook! Het eten is uitstekend en de keuze van sommelier met de bijpassende wijn is verfrissend en passend. Eerlijk gezegd ontgaat het mij waarom Het Wereldmuseum is overgeslagen door Michelin bij het uitdelen van de sterren. Een ster zou meer dan verdiend zijn!

Gegeten op 20 december 2012

westvleteren

gisteren 3/1/2013 hier gegeten.
mooi pand aan het water met een zeer stijlvol ingericht restaurant.
gastvrij ontvangst door de verder vriendelijkke en kundige bediening.
amuse/apperatief hapjes lekker en duidelijk toegelicht.als apperatief een glas champagne.voor het 4-gangen menu gekozen met 2 maal het bob-wijnargement.heerlijk knapperig brood werd ruim geserveerd.entree canadese kreeft appel ganzelever en topinamboer.tussengerecht heilbot gegrild paddestoelen reductie van schaaldieren en granaatappel vooral dat laatste ingredient maakte het geheel tot een unieke smaakervaring.hoofdgerecht schots hert met knolselderei peer hazelnoot en postelein een plaatje om te zien.daarna een pre dessert :combinatie van mango en cocos heerlijk fris.
als dessert thaithi vannileijs met babbas en citrustonen.ook de friandises bij de koffie waren goed en de espresso goed warm.
de begeleidende wijnen werden op de juiste temperatuur geserveerd en indien nodig ook gedecanteerd.dit met
een prima uitleg van de wijnen en de gerechten maakt dit een restaurant waar iedere culinaire liefhebber moet zijn geweest in 2013.

Gegeten op 3 januari 2013

MCWA

In een woord: fantastisch. Oké, nog een woord dan: geweldig! Hier kan ik snel gewend aan raken, dat is duidelijk. Wat een lekker eten en een prachtige opmaak van de borden. Zeer smaakvol, verrassend en gevarieerd. Na een aantal heerlijke amuses, kwam het voorgerecht met zachte tonijn, gevolgd door het hoofdgerecht duif, wat ronduit een fantastisch gerecht was, zo smaakvol, ik heb hier echt van zitten genieten! En dan het nagerecht, hier zal ik nog dagen van na blijven zinderen: een citrussoufflé... wat een genot! En uiteraard bij elk gerecht een passende wijn, oef wat was dat lekker. De service was top, elk detail in orde en je wordt (op een positieve manier) in de gaten gehouden, niks wordt aan het toeval overgelaten. Kortom: bediening is zoals het hoort. Het restaurant zelf heeft een chique uitstraling, het is leuk om hier ook een beetje opgedoft heen te gaan maar gelukkig niet te stijf. Niet supermodern, maar wel fris met een klassieke uitstraling. Vast leuk in combinatie met een museumbezoek maar daar is het bij ons niet meer van gekomen.

Gegeten op 23 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.