a TripAdvisor company

foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 2 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 3 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 4 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 5 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 6 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 7 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 8

Het Restaurant Wereldmuseum

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

paddestoel71

Oei wat was dit lekker! Werkelijk niets op aan te merken. Fantastisch opgemaakte gerechten die recht deden aan de smaak. Ook het tempo waarin de gerechten elkaar opvolgden was prima, we kwamen om 19u en zaten om 22.00 aan de koffie. Bediening was zeer netjes en ontzettend aardig. Voor twee keer viergangenmenu, 1 fles water, twee wijnarrangement waarvan 1 bob, 1 koffie kostte 195 euro. Wij komen hier graag terug bij een bezoek aan Rotterdam!

Gegeten op 5 oktober 2013

ilse123

Voortreffelijk menu du chef van 5 gangen gehad afgelopen zaterdag. De bijpassende wijnen waren erg verrassend en creatief. Een beetje jammer dat ze zonder te vragen wel het duurdere wijnarrangement voor ons hebben geschonken. Hetzelfde geldt voor de koffie; dat ze er zonder te vragen een koffie compleet incl bonbons van maken. Naast dit gegeven was het voor ons een perfecte avond, een aanrader dit restaurant!

Gegeten op 28 september 2013

job1

Fantastische avond gehad in het wereldmuseum. Eten is zeer geraffineerd. Goede smaken, het bijpassende wijnarrangement was erg goed afgestemd op het eten. Minpuntje was de bediening. De kelner wist bijvoorbeeld bij de amuses niet goed wat deze waren. Ook het in- en uithalen van de borden ging niet zonder slag of stoot. Verder een parel in Rotterdam. Alleen waar blijft die ster?

Gegeten op 7 september 2013

yoroen

Eindelijk eens naar het wereldmuseum geweest om een hapje te eten, samen met een Franse zaken relatie. Een zeer correcte ontvangst luidde een geweldige avond in, waarbij de zintuigen gestreeld werden met de mooiste gerechten, een uitstekende service en fantastische bijpassende dranken. Sorry dat ik zo in superlatieven val, maar het is en was gewoon een geweldige ervaring!

Uiteraard hebben we ons laten verassen. ook de Franse zakenrelatie was erg onder de indruk van de geserveerde gerechten.

Jammer dat er recent wat negatieve verhalen in de media langs kwamen ivm de bezuinigingen bij het musuem, hopelijk zal dit het restaurant niet raken! Dat zou erg zonde zijn, gezien de kwaliteit eten die er wordt geserveerd.

Gegeten op 21 mei 2013

miwi5458

Een 8 voor het eten komt door de risotto waar het zoutvaatje in gevallen moet zijn. En een lunchmenu met twee gangen met vis vind ik jammer. Maar verder ...? Wat een pareltje aan de Maas! Heerlijk dat je hier op zondag kunt lunchen in een rustige sfeer en zo verzorgd zonder dat het te stijfjes is. Goed wijnadvies met een persoonlijke inslag. Top! Bij de volgende expositie komen we graag weer.

Gegeten op 1 september 2013

Ellen42

Met twee personen op vrijdagavond gegeten. Ondanks dat wij bij de reservering aanvankelijk op een wachtlijst werden geplaatst, was het op de avond zelf opmerkelijk rustig. Aan de sfeer en de kwaliteit van het eten heeft dit niet afgedaan. Wij hebben gekozen voor het vier respectievelijk het vijfgangen menu en hebben daar geen spijt van gehad. Er was één gerechtje (herinner mij niet meer of het een amuse of een voorgerechtje was) met haring met rode biet. Hoewel dit een klassieke combinatie is, deed de rode biet naar mijn mening afbreuk aan de uitgesproken smaak van de haring. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik persoonlijk geen fan ben van rode biet, dus anderen zullen hier wellicht wel van smullen. Prettig is dat je bij het menu ook een halve glazen wijnarrangement kunt nemen. Kleine slordigheid van de bediening was dat ik bij dat halve glazenmenu het eerste gerecht een vol glas kreeg, dat, toen de sommelier deze vergissing bemerkte, het half leeggedronken glas abrubt weghaalde. Ook hadden de gerechten wat mij betreft iets minder snel achter elkaar geserveerd mogen worden.
Het zijn echter details; als je op zoek bent naar een ontspannen avond, met goed en lekker eten, prima wijn op een typisch Rotterdamse locatie, ben je hier absoluut aan het goede adres.

Gegeten op 12 juli 2013

Pierredelamontagne

Na (te) lange tijd hier weer eens gegeten. Het valt ook niet mee hier een tafel te krijgen als je niet te ver van tevoren wil vast leggen . Absoluut een top restaurant. Heerlijke amuses en kleine tussengerechten. De gerechten zijn kleine kunstwerken op het bord. Ook de smaak is voortreffelijk. Zelf had ik de Angus welke niet alleen zeer mals was maar ook perfect qua smaak. Het voorgerecht osseworst met ganzelever zag er niet alleen fantastisch uit maar smaakte ook super. Bediening is vriendelijk en kundig. Kortom een restaurant dat voor de liefhebbers niet gemist mag worden en behorende tot de top van Rotterdam

Gegeten op 26 juli 2013

Opama

Wat onverwacht op woensdagavond probleemloos tafeltje.Vriendelijke ontvangst.Waarom toch ook hier de amuses op tafel nog voor we uit de vrij prijzige wijnkaart een overigens mooie betaalbare bio-riesling bestelden.Drie hapjes, lekker maar geen Oh-gevoel.A la carte: vooraf mooie portie lekker sappig gehouden heilbot; daarna voor partner fraai Baambrugs big, ruim van portie; zelf Anjouduif zoals het hoort: mals rosé gehouden gefileerde borststukjes, van de pootjes een heerlijkesuccade! Mooi garnituur.Toch bezweken voor het menudessert: diverse kersenbereidingen, een niet te zware lekkere afsluiting.Aardig tempo.Zonder koffie of aparte apero komen we toch uit op 156 E, niet echt een "koopje".Gingen wel culinair tevreden naar huis.

Gegeten op 17 juli 2013

boomlikesfood

Wow! Nog geen ster?
Een vriendelijke, nette maar niet 'te' ontvangst bracht ons aan de mooi gedekte tafel.
We gaan voor het menu, met wijnarrangement.
Elk detail vermelden leidt tot een veel te lang verhaal, maar elk detail was in orde: bediening, ambiance, wijnen en wijnkennis van de sommelier, het zelfgebakken glutenvrije brood, de amuses, de bereidingen tot aan pre dessert en dessert toe.
Goedkoop? Nee dat niet, maar wel elke euro dubbel en dwars waard!
Tot snel!

Gegeten op 4 juli 2013

proever010

Stond al lang op mijn lijstje en onverwachts was het ineens zover. We zouden eigenlijk ergens anders gaan eten maar dat restaurant bleek ineens dicht te zijn dus gebeld naar het Wereldmuseum of we nog terecht konden en dat was geen probleem.
De bediening is heel erg vriendelijk en professioneel. Ze zijn snel en letten goed op.
De inrichting is prachtig. Fijne stoelen waar je op zit en overal om je heen staat kunst.
We hadden het 4-gangen verrassingsmenu genomen. En dat was erg goed. We kregen ook nog meerdere amuses en brood werd heel de tijd aangevuld. Het gerecht met tonijn op verschillende manieren was heel mooi en het gerecht met langoustines en schuim was heerlijk.
We hadden ook het wijnarrangement en dat was perfect. De ene wijn was nog lekkerder dan de andere en ze pasten perfect bij het gerecht.
Het is echt een bijzondere ervaring om hier te eten. Het is echt een aanrader. Het is niet goedkoop maar wel elke cent waard.

Gegeten op 9 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.