• foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

Ellen42

Met twee personen op vrijdagavond gegeten. Ondanks dat wij bij de reservering aanvankelijk op een wachtlijst werden geplaatst, was het op de avond zelf opmerkelijk rustig. Aan de sfeer en de kwaliteit van het eten heeft dit niet afgedaan. Wij hebben gekozen voor het vier respectievelijk het vijfgangen menu en hebben daar geen spijt van gehad. Er was één gerechtje (herinner mij niet meer of het een amuse of een voorgerechtje was) met haring met rode biet. Hoewel dit een klassieke combinatie is, deed de rode biet naar mijn mening afbreuk aan de uitgesproken smaak van de haring. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik persoonlijk geen fan ben van rode biet, dus anderen zullen hier wellicht wel van smullen. Prettig is dat je bij het menu ook een halve glazen wijnarrangement kunt nemen. Kleine slordigheid van de bediening was dat ik bij dat halve glazenmenu het eerste gerecht een vol glas kreeg, dat, toen de sommelier deze vergissing bemerkte, het half leeggedronken glas abrubt weghaalde. Ook hadden de gerechten wat mij betreft iets minder snel achter elkaar geserveerd mogen worden.
Het zijn echter details; als je op zoek bent naar een ontspannen avond, met goed en lekker eten, prima wijn op een typisch Rotterdamse locatie, ben je hier absoluut aan het goede adres.

Gegeten op 12 juli 2013

Pierredelamontagne

Na (te) lange tijd hier weer eens gegeten. Het valt ook niet mee hier een tafel te krijgen als je niet te ver van tevoren wil vast leggen . Absoluut een top restaurant. Heerlijke amuses en kleine tussengerechten. De gerechten zijn kleine kunstwerken op het bord. Ook de smaak is voortreffelijk. Zelf had ik de Angus welke niet alleen zeer mals was maar ook perfect qua smaak. Het voorgerecht osseworst met ganzelever zag er niet alleen fantastisch uit maar smaakte ook super. Bediening is vriendelijk en kundig. Kortom een restaurant dat voor de liefhebbers niet gemist mag worden en behorende tot de top van Rotterdam

Gegeten op 26 juli 2013

Opama

Wat onverwacht op woensdagavond probleemloos tafeltje.Vriendelijke ontvangst.Waarom toch ook hier de amuses op tafel nog voor we uit de vrij prijzige wijnkaart een overigens mooie betaalbare bio-riesling bestelden.Drie hapjes, lekker maar geen Oh-gevoel.A la carte: vooraf mooie portie lekker sappig gehouden heilbot; daarna voor partner fraai Baambrugs big, ruim van portie; zelf Anjouduif zoals het hoort: mals rosé gehouden gefileerde borststukjes, van de pootjes een heerlijkesuccade! Mooi garnituur.Toch bezweken voor het menudessert: diverse kersenbereidingen, een niet te zware lekkere afsluiting.Aardig tempo.Zonder koffie of aparte apero komen we toch uit op 156 E, niet echt een "koopje".Gingen wel culinair tevreden naar huis.

Gegeten op 17 juli 2013

boomlikesfood

Wow! Nog geen ster?
Een vriendelijke, nette maar niet 'te' ontvangst bracht ons aan de mooi gedekte tafel.
We gaan voor het menu, met wijnarrangement.
Elk detail vermelden leidt tot een veel te lang verhaal, maar elk detail was in orde: bediening, ambiance, wijnen en wijnkennis van de sommelier, het zelfgebakken glutenvrije brood, de amuses, de bereidingen tot aan pre dessert en dessert toe.
Goedkoop? Nee dat niet, maar wel elke euro dubbel en dwars waard!
Tot snel!

Gegeten op 4 juli 2013

proever010

Stond al lang op mijn lijstje en onverwachts was het ineens zover. We zouden eigenlijk ergens anders gaan eten maar dat restaurant bleek ineens dicht te zijn dus gebeld naar het Wereldmuseum of we nog terecht konden en dat was geen probleem.
De bediening is heel erg vriendelijk en professioneel. Ze zijn snel en letten goed op.
De inrichting is prachtig. Fijne stoelen waar je op zit en overal om je heen staat kunst.
We hadden het 4-gangen verrassingsmenu genomen. En dat was erg goed. We kregen ook nog meerdere amuses en brood werd heel de tijd aangevuld. Het gerecht met tonijn op verschillende manieren was heel mooi en het gerecht met langoustines en schuim was heerlijk.
We hadden ook het wijnarrangement en dat was perfect. De ene wijn was nog lekkerder dan de andere en ze pasten perfect bij het gerecht.
Het is echt een bijzondere ervaring om hier te eten. Het is echt een aanrader. Het is niet goedkoop maar wel elke cent waard.

Gegeten op 9 mei 2013

michiel44

Heerlijk gegeten met een 4gangen menu van de chef. Goed verzorgd met goede uitleg van de bediening.
We hadden gekozen om er een bijpassend wijnarrangement te nemen en de wijnen pasten er uitstekend bij. Zelfs de dessertwijn (normaal absoluut geen favoriet), was erg lekker.
Zelf zat ik op de bank en ik vond dit net wat minder lekker zitten, maar verder weinig kritiek te melden. Zeker een aanrader wanneer je een luxe etentje hebt of er iets te vieren is!

Gegeten op 16 juni 2013

Aad

We zijn hier ter ere van de verjaardag van onze kinderen gaan eten. Omdat we met een gezelschap waren hebben we het 5-gangen menu vd. chef gekozen. Bediening was uiterst attent en vriendelijk en gaf bij ieder gerecht uitgebreid toelichting. Ook de wijnen werden goed toegelicht. Het eten was zeer goed en smaakte uitstekend. Ambiance leunde wat aan tegen die van een luxe herenclub. We hadden een ronde tafel en dat vonden wij een pluspunt.
Kortom: we hebben genoten en het restaurant is zeer aan te raden. Dit ondanks de stevige prijzen.
Kleine minuutjes: mijn dochter had een keer een niet schoon wijnglas en de rekening klopte niet (in het nadeel van het restaurant).

Gegeten op 2 juni 2013

Proever36344

Gegeten op 19 mei 2013

janwillem2

Eindelijk! Het wereldmuseum. Ontvangst was beetje rommelig. Maar de jassen werden aangenomen en we werden naar een tafel gebracht in het eetgedeelte bij de keuken.

Begonnen met een champagne van het wijnhuis Mailly. Jammer was dat op mijn vraag welke champagnes hier per glas geschonken werden ik maar één glas uitgelegd kreeg. Toen vervolgens de wijnkaart kwam bleken er meerdere soorten per glas geschonken te worden. Al met al niet een van de beste champagnes die ik ooit geproefd heb.

Daarna gekozen voor het 5 gangen menu van de chef, met daarin twee aanpassingen die zonder moeite verwerkt werden. Eigenlijk de hele avond maar twee keer echt gegeten naar mijn smaak. Een stukje Rode Poon was geweldig en een entrecote van kalf was subliem. De rest van de smaken waren allemaal vrij vlak te noemen.

Dan de bediening. De gehele avond bediend door 3 heren. Perfect. Echter tegen het einde van de avond toen mijn tafelgenoot even naar het toilet was, kwam een dame de friandises brengen, zij gaf er uitleg bij zonder te wachten op mijn tafelgenoot, jammer.

Al met al een prima avond gehad, maar het Wereldmuseum maakte mijn verwachtingen niet waar.

Gegeten op 26 april 2013

Rotterdams

Helaas was het eetgedeelte bij de keuken vol geboekt. De andere zaal vinden wij minder charmant. Tot nu toe hier heerlijk gedineerd. Deze keer kwamen we ietwat teleurgesteld thuis. De uitleg was prima, maar niet heel ontspannen. De wijnen waren ok, maar niet heel verrassend of bijzonder. Het hoofdgerecht (gegrilde rogvleugel) vond ik persoonlijk te zout waardoor de overige smaken naar de achtergrond verdwenen. Bovendien kreeg je enorme nadorst. De bediening reageerde hier goed op. Het blijft overigens een goed restaurant, maar dit maal kon het niet tippen aan onze verwachting.

Gegeten op 23 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.