Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

MCWA

In een woord: fantastisch. Oké, nog een woord dan: geweldig! Hier kan ik snel gewend aan raken, dat is duidelijk. Wat een lekker eten en een prachtige opmaak van de borden. Zeer smaakvol, verrassend en gevarieerd. Na een aantal heerlijke amuses, kwam het voorgerecht met zachte tonijn, gevolgd door het hoofdgerecht duif, wat ronduit een fantastisch gerecht was, zo smaakvol, ik heb hier echt van zitten genieten! En dan het nagerecht, hier zal ik nog dagen van na blijven zinderen: een citrussoufflé... wat een genot! En uiteraard bij elk gerecht een passende wijn, oef wat was dat lekker. De service was top, elk detail in orde en je wordt (op een positieve manier) in de gaten gehouden, niks wordt aan het toeval overgelaten. Kortom: bediening is zoals het hoort. Het restaurant zelf heeft een chique uitstraling, het is leuk om hier ook een beetje opgedoft heen te gaan maar gelukkig niet te stijf. Niet supermodern, maar wel fris met een klassieke uitstraling. Vast leuk in combinatie met een museumbezoek maar daar is het bij ons niet meer van gekomen.

Gegeten op 23 december 2012

avand

Vorige week met vier personen gegeten in het Restaurant Wereldmuseum. Bij de reservering wordt een tijd opgegeven, waarop je verwacht wordt; “om de gasten goed te kunnen ontvangen”. We waren wel op tijd, maar van die bijzondere ontvangst hebben we niet veel gemerkt.
De entree via de monumentale museumingang heeft allure, het restaurant is verder mooi beschaafd ingericht, met enkele museumstukken (?) als opvallend element. De brede open keuken maakt je deelgenoot met (vrijwel) alles wat in de keuken gebeurt.
We hadden een 4 gangen verrassingsmenu met een mooi bijpassend wijnarrangement. Doordat sommige gerechten op verrassende wijze waren opgesplitst (met o.a. een pre-amuse en een pre-dessert) werd het een royaal menu, van hoge kwaliteit.
Want het koken daar in het Wereldmuseum is van wereldklasse. Alle gerechten waren zeer smakelijk, maar de edelhertbiefstuk moet apart worden vermeld, zo voortreffelijk als die was.
De bediening was oplettend en snel. Soms wel eens een beetje té, waardoor het op haast begon te lijken. Maar het goede gastheerschap overheerste.
Al met al een mooie culinaire avond die zeer aanbevelenswaardig is. Ook al omdat de prijs, voor zo’n mooie avond, zeer prettig uitviel.

Gegeten op 13 december 2012

Jos46

Soms heb je zo'n avond dat alles klopt. Die ervaring hadden we (met z'n zessen) gisteravond in Het Wereldmuseum. Het 4-gangen menu, het wijnarrangement, het personeel, het tempo waarin de gangen doorkwamen, perfect.

michellevandoorn

Wij waren met z'n vieren en wilden allen graag het aangeboden 4-gangenmenu, echter allen zagen we als hoofd de fazant niet zitten, dit was geen enkel probleem en werd zonder morren vervangen voor hetgeen de heren wilden, vlees (entrecote) en de dames, vis (rog). Dit hebben wij in andere restaurants (met een ster in Rotterdam) wel anders gezien, waar men zonder blikken of blozen het gerecht voor het volle pond erbij pluste op de rekening. Bij het wereldmuseum is het personeel beleefd en correct, zit je op gepaste afstand van de andere gasten en het eten is super!

Gegeten op 1 december 2012

annabel81

Op het mooiste stukje Rotterdam, zit deze prachtige zaak.
Wat een kunstwerken en voortreffelijke gerechten. Wij hebben echt zitten smullen. De correcte bediening, maakte onze avond tot een waar genieten.
Hier komen wij zeker terug!

Gegeten op 8 november 2012

MLWP

Uitstekend gegeten bij het Wereldmuseum. Ik was zowel verrast door de locatie als door de zeer correcte bediening en de zeer smakelijke combinatie van schitterende gerechten en smaakvolle wijnen. Een aanrader!

SemK

Locatie en inrichting van de zaak is erg goed. Prachtige locatie die erg internationaal aandoet en het gevoel van een echte metropool weergeeft.
Van amuse tot nagerecht waren de gerechten en smaken uitgebalanceerd en zacht. Naar mijn smaak iets te zacht en weinig uitgesproken. Mag hierin iets hoger op smaak en meer uitgesproken zijn.
Wijnen waren voortreffelijk!
Wij zaten aan een lange tafel bij de keuken. Leuk om midden in de hustle en bustle van de zaak te zitten. Bij binnenkomst schrok ik van de stoelen; ze zien er erg leuk en stylish uit, maar nodigen niet uit om lekker op te zitten. Niets bleek minder waar; ze zitten heerlijk!
We waren met een grote groep en er gebeurden veel aan tafel. Van cadeau's tot en met speeches en stoelenwissel. Kan goed begrijpen dat dit niet altijd even prettig is voor de bediening. Echter vond ik dat de man die onze tafel onder zijn hoede had, wat meer mocht ontspannen. Hij bleef erg correct, voorkomend en misschien zelf beetje stoïcijns. Ik had het zelf anders gedaan. Echt een puntje van kritiek? Neen, maar het kan maar beter gezegd worden. Doe er je voordeel mee...

Gegeten op 24 oktober 2012

Jan Zellenrath

In een mooie chique ambiance van een heerlijk 4 gangen verrassingsmenu genoten. Het bijpassende wijnarrangement was top! Vooral de schitterende Trockenbeerenauslese bij het dessert was een feest! De gerechten zijn smakelijk en mooi opgemaakt. Bediening vriendelijk en attend. Minpuntje was dat een stukje van de, overigens heerlijke op de huid gebakken Griet, naar gal smaakte. Op een opmerking hierover werd niet gereageerd. Zit er een keurmeester die dat overkomt dan je kan een ster wel vergeten.Het restaurant is mooi gelegen in een fraai historisch pand naast de Veerhaven.

Gegeten op 3 november 2012

Henk-en-gezelschap

Een heerlijke avond gehad in dit restaurant. Zoals vaker in een één Michelin ster klopte alles, in een vriendelijke attente sfeer en zonder de overdrijving die me vaak zo lachwekkend overkomt in een meer sterren restaurant. Uit eten is een feest en geen eredienst.
Bij Het Restaurant Wereldmuseum is het dat feest. Bediening attent, vriendelijk en professioneel, entourage modern, comfortabel en precies voldoende aanwezig. Het eten uitstekend, de gegrilde griet helemaal goed en de twee bereidingen van het iberico varken was voor iedereen aan tafel een hoogtepunt. Dat in combinatie met een complete en aantrekkelijke wijnkaart maakte het voor ons tot een feest. Normaal van mij niet snel een tien, maar hier was een negen geen optie want te laag. Top.

Sebastiaan1983

Onlangs gegeten bij het Wereldmuseum. Gekozen voor het 5 gangen menu. Mooie gerechten, bescheiden porties en keurig opgemaakt. Bediening is goed, alert en heeft vakkennis (ieder gerecht wordt toegelicht). Behoord zeker tot één van de betere restaurants van Rotterdam.

Gegeten op 3 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.