• foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

Aad

We zijn hier ter ere van de verjaardag van onze kinderen gaan eten. Omdat we met een gezelschap waren hebben we het 5-gangen menu vd. chef gekozen. Bediening was uiterst attent en vriendelijk en gaf bij ieder gerecht uitgebreid toelichting. Ook de wijnen werden goed toegelicht. Het eten was zeer goed en smaakte uitstekend. Ambiance leunde wat aan tegen die van een luxe herenclub. We hadden een ronde tafel en dat vonden wij een pluspunt.
Kortom: we hebben genoten en het restaurant is zeer aan te raden. Dit ondanks de stevige prijzen.
Kleine minuutjes: mijn dochter had een keer een niet schoon wijnglas en de rekening klopte niet (in het nadeel van het restaurant).

Gegeten op 2 juni 2013

Proever36344

Gegeten op 19 mei 2013

janwillem2

Eindelijk! Het wereldmuseum. Ontvangst was beetje rommelig. Maar de jassen werden aangenomen en we werden naar een tafel gebracht in het eetgedeelte bij de keuken.

Begonnen met een champagne van het wijnhuis Mailly. Jammer was dat op mijn vraag welke champagnes hier per glas geschonken werden ik maar één glas uitgelegd kreeg. Toen vervolgens de wijnkaart kwam bleken er meerdere soorten per glas geschonken te worden. Al met al niet een van de beste champagnes die ik ooit geproefd heb.

Daarna gekozen voor het 5 gangen menu van de chef, met daarin twee aanpassingen die zonder moeite verwerkt werden. Eigenlijk de hele avond maar twee keer echt gegeten naar mijn smaak. Een stukje Rode Poon was geweldig en een entrecote van kalf was subliem. De rest van de smaken waren allemaal vrij vlak te noemen.

Dan de bediening. De gehele avond bediend door 3 heren. Perfect. Echter tegen het einde van de avond toen mijn tafelgenoot even naar het toilet was, kwam een dame de friandises brengen, zij gaf er uitleg bij zonder te wachten op mijn tafelgenoot, jammer.

Al met al een prima avond gehad, maar het Wereldmuseum maakte mijn verwachtingen niet waar.

Gegeten op 26 april 2013

Rotterdams

Helaas was het eetgedeelte bij de keuken vol geboekt. De andere zaal vinden wij minder charmant. Tot nu toe hier heerlijk gedineerd. Deze keer kwamen we ietwat teleurgesteld thuis. De uitleg was prima, maar niet heel ontspannen. De wijnen waren ok, maar niet heel verrassend of bijzonder. Het hoofdgerecht (gegrilde rogvleugel) vond ik persoonlijk te zout waardoor de overige smaken naar de achtergrond verdwenen. Bovendien kreeg je enorme nadorst. De bediening reageerde hier goed op. Het blijft overigens een goed restaurant, maar dit maal kon het niet tippen aan onze verwachting.

Gegeten op 23 februari 2013

Meiguihua

Ik kan het Restaurant Wereldmuseum van harte aanbevelen. De gerechten van het 5-gangen menu waren verfijnd en origineel, bijvoorbeeld in mooie combinaties van vis en vlees. Het wijnarrangement bestond uit wijnen met bijzondere smaken die goed bij de gerechten pasten. De bediening was keurig en vertelde veel over de gerechten, de wijnen en waarom ze bij elkaar pasten; heel interessant! De ambiance was chique, maar net iets minder sfeervol dan in de Salon boven, waarin donker hout verwerkt is.

Gegeten op 3 april 2013

EddieDeKraay

Eten bij het Wereldmuseum is een mooie belevenis. De ambiance is fantastisch en vanaf onze tafel konden we ook de bedrijvigheid in de keuken zien. Het eten en de amuses waren heel smaakvol, waarbij het toetje met chocolade wat minder in de smaak viel. De wijnen bij het eten waren ook goed gekozen, maar het was jammer dat we bij twee gangen wel, maar bij drie gangen geen uitleg bij de wijnen kregen. Aangezien het wijnarrangement altijd iets is waar wij ons op verheugen heeft dit een negatief effect op het cijfer voor de service.

Gegeten op 23 maart 2013

catk

Wij hebben hier met twee personen gedineerd. Beiden het 4-gangen-Chef's-menu genomen. Werkelijk niets op aan te merken; het was uitstekend. Ook erg leuk om te zien dat hier gasten van verschillende pluimage eten en dat zij allen met evenveel égards behandeld worden. Wat ons in het bijzonder aansprak: de uitmuntende en alerte bediening (zelfs onze eigen, meegebrachte messen werden na elke gang gereinigd), de ruime opzet en de fijne fauteuils, de lekkere knapperige broodjes (met boter, olijfolie en grof zeezout), leuke amuses (zelfs een pré-dessert-amuse) en uitstekende (ook huis-) wijnen. Dan niets aan te merken? Jawel, vraag bij de koffie even of men nog ruimte heeft voor de lekkernijen die daarbij geserveerd worden, want dat hadden we eigenlijk niet. Maar ook deze waren voortreffelijk. Wij hebben genoten en zijn zeer voldaan huiswaarts gekeerd; dank allen!

Gegeten op 24 maart 2013

ilsegaatuiteten

Toch wel de prettigste ervaring van 2013 tot nu toe. Creatieve gerechten, uitmuntende bediening en enthousiaste sommelier met verstand van zaken. Een hoop restaurants zouden een voorbeeld kunnen nemen aan het team van het wereldmuseum.!

Gegeten op 12 maart 2013

mimpelmans

Absoluut heerlijk gegeten. Een aanrader voor iedereen die zich gastronomisch wil laten verwennen. We hebben het 5 gangen menu genomen. Na de smaakmakers cooraf werden we verrast door een rond vis georienteerd menu. De zeebaars met de garnaaltjes perfect, de coquilles, een feest. De schelvis, met verse wintertruffelschaafsel heerlijk. Zelfs het verzoek om wat extra schaafsel werd aan tafel ingewilligd! Het enige vlees bestond uit de tamme eend met verrukkelijke saus. Alle smaken harmonieus. Het bijpassende wijnarrangement was prima in balans met de verschillende gangen. De Zwitserse wijn "Trois blancs" was een zeer positieve verrassing. De prijskwaliteit was perfect. Wanneer krijgt dit restaurant zijn eerste ster? Dat zal zeker niet lang duren.
De bediening was nooit opdringerig, correct en altijd op tijd. We komen hier zeker terug.

Gegeten op 9 februari 2013

Wouter1981

Erg mooi ingericht restaurant, tafels lekker ver uit elkaar en erg confortabele stoelen. En heel mooi hoe de sfeer van het museum doorgetrokken. Eten was uitstekend je hoeft deze chef niet uit te leggen over technieken. Miste alleen een duidelijke signatuur van de chef proefde alleen techniek en niet wie het maakte. Deze passie miste ik ook bij bediening. Ze deden alles zoals het hoort, maar zonder duidelijke passie. Wijn spijs combi was ok maar niets vergeleken bij amarone. Topgerecht was de coquilles met ganzenlever. Nagerecht was de focus teveel op techniek en werd daardeen geen mooi gerecht.

Gegeten op 8 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.