Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Het Restaurant Wereldmuseum

3. Topper 2014
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85

iemand niemand

Wauw wat een toprestaurant! Het hele plaatje klopt gewoon! Ik was eerst bang dat het 'te netjes' zou zijn.Dat ik me er niet thuis zou voelen.Maar dat was dus echt niet zo.Ten eerste is het gewoon een mooi gebouw en van binnen is het ook erg mooi en sfeervol ingericht.Een beetje een gezellige woonkamer idee.En ik heb nog nooit op zulke lekkere stoelen gezeten met uit eten gaan.Je hebt echt het idee dat je hier in een sterrenrestaurant zit te eten,terwijl je maar net een paar tientjes meer kwijt ben als een standaard eetcafe. De bediening was jong en ze behandelde je echt als hun gast,1 jongen wel een beetje zenuwachtig volgens mij,maar de rest kwam proffesioneel over.Je krijgt tussendoor amuses en het eten is top.Het enige minpuntje wat ik heb is dat het vegetarische hoofdgerecht een beetje weinig was, Maar heb hier verder echt heerlijk gegeten.Zeker 1 van de toppers van Rotterdam!

Dikke-Leo

Zomaar aan komen waaien in dit restaurant, men zat eigenlijk vol maar toch werd een tafeltje 'georganiseerd'. Vooraf tartaar van M R IJ-rund: mooie en frisse smaken waarbij een witte wijn uit Schouwen D(r)uiveland werd geschonken die erg goed combineerde. Hoofgerecht: wilde eend met een Australische shiraz--wijn spijs combinatie weer echt sterk. Gold ook voor de kaasplank met een mooie ietwat zoete rose als begeleider van het Italiaanse huis Friuli Isonzo. Spannend! Het jeugdige en enthousiaste bedienende personeel vervolmaakte deze zeer positieve ervaring.

Gegeten op 9 oktober 2012

Sdekreek

Onlangs op zondagmiddag weer bij het wereldmuseum geluncht. Er is verbouwd, waarbij de keuken groter is geworden en het cafégedeelte kleiner. Het menu was geweldig, o.a. langzaam gegaarde zalm smolt op de tong, duif was perfect. Alleen het dessert met perzik viel wat tegen, perzik wat hard en iets teveel verschillende bereidingen. De wijnkaart is subliem evenals de brigade die je ook zeer goed kan adviseren.

Gegeten op 16 september 2012

Daan7

Recent in het wereld museum wezen eten. In een rustig decor kan je genieten van een menu waar de smaken op elkaar afgestemd zijn. We kozen voor een 5 gangen menu samengesteld door de chef. Dit bleek een schot in de roos. We kregen vooraf nog wat amuses en een proeverijtje van de chef. Alleen de 2e gang te weten de rogvleugel was wat vlak van smaak. De rest van de gangen waren uitstekend. Spannende combinatie van saffraan in het zoete dessert. Een goede koffie tafel toe en de avond was voor ons compleet. Echt een aanrader om nog een keer terug te gaan. Goedkoop is het niet, maar men krijgt er eerste klas kwaliteit voor terug

JohanVer

Daar met twee geluncht en waren verrast over de kwaliteit. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht was een smaaksensatie, die we zelden eerder zijn tegen gekomen.

Gegeten op 28 augustus 2012

Frantiny

Dit restaurant zal ongetwijfeld verder stijgen naar een nog meer vooraanstaande plaats in de nieuwe Michelingids! De gast voelt zich hier echt "koning" en dat is vooral te danken aan de gastvrijheid en de voortdurende aandacht van de professionele bediening.De exclusieve gerechten zijn met grote vakkennis en creativiteit bereid, en stuk voor stuk verrassend mooi gepresenteerd. Het gevraagde wijnadvies was goed doordacht waarbij rekening werd gehouden met volgende gerechten en de weer daarbij passende wijnen om ongewenste smaakexplosies te voorkomen! Een topklasse restaurant in het fraaie Scheepvaartkwartier en zeer aanbevelenswaardig!

Gegeten op 27 juli 2012

foodloes

Heerlijk eten op sterrenniveau en dito service. Verrassende en betoverende smaakcombinaties. Bovendien is de sfeer er prettig; de stoelen zitten aangenaam en er zit voldoende ruimte tussen de tafels.

Mango1977

Echt fantastisch gegeten, super wijnen en geweldig personeel!
voor herhaling vatbaar!
En de prijzen zijn uiteraard ook heel netjes!

Outhouse

Rosimaku

Mooie locatie aan de Maas. Onverwacht prettige ontvangst.
Zeer prettige en professionele bediening. Stoelen wat aan de lage kant. Zeer uitgebreide wijnkaart.
Prachtig opgemaakte borden en het eten was ook bijzonder smakelijk. Mooie garing.
De kazen waren ook bijzonder, niet de gebruikelijke soorten. Bovendien alle kazen geserveerd met een bijpassende garnering.
Goede service van de sommeer. Onze Amarone was wat stroef. Na 2 maal overschenken, ging het een stuk beter, maar we mochten alsnog ruilen.

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.