• foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

• 8.6

• 8.4

Citroenenlimoen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant wereldmuseum laat een positieve gevoel bij me achter het ontvangst was hartelijk. Bij het zitten aan tafel worden echter in super rap tempo amuses gepresenteerd waardoor het een beetje gehaast aanvoelt . Al gauw presenteerde zich onze vriendelijke maitre met goed en duidelijk uitleg over het dagmenu.
Mijn partner besloot voor het 5 gangen menu te gaan maar ik dook zelf in de alacarte kaart.
De haastige opbouw maakte plaats voor een mooi tempo waarin het volgende voorbij kwam:
Amuse van pompoen met kalfswang ( te overheersende wang te vlakke pompoen smaken)
Eend met biet en witlof ( sublieme smaak combinatie !! Topper)

Langoustine met pastinaak( te zware saus en creme zorgde voor verdwijning van de langoustine smaak)

Anjou duif ( super malse duif met mooie pompoen garnituur inclusief top jus!)
Het dessert amuse was geweldig de combinatie van koud met warm is onbeschrijvelijk mooi
Dan voor het dessert koos ik voor het japanse mochi cake met yuzu en umibochi (pruim)
Dit dessert was ongelofelijk lekker heel doordacht mooi strak opgemaakt in de vorm van een japanse kersenbloesemboom en heeft voor mij de show gestolen kwa smaak .
Kleine minpuntjes verder waren : het brood werd koud geserveerd??
De vloer maakte teveel geluid. De bediening met uitzondering van de maitre kwam een beetje onzeker te stil en onwetend over omtrent kennis.
En de wc's mogen een beetje opgepimpt worden. Maar ach dit zijn kleine puntjes die snel weer vergeten zijn,
Wereldmuseum bedankt voor de gastvrijheid en een leuk avondje uit eten.

Gegeten op 1 november 2013

Smuller195
  • Recensies in de laatste twee jaar

Werelds is het eten in het restaurant van het wereldmuseum. Wel even wennen om te zitten op stoelen zonder armleuningen, een soort van poef, maar dat is dan ook de enige opmerking. Het eten is fantastisch, evenals de bediening. Het nekstuk en wang van het Iberisch varken smolt op de tong en ook de vier kazen met fruit was een heerlijke combinatie. Tot de volgene keer maar weer!!

Gegeten op 30 april 2013

paddestoel71
  • Recensies in de laatste twee jaar

Oei wat was dit lekker! Werkelijk niets op aan te merken. Fantastisch opgemaakte gerechten die recht deden aan de smaak. Ook het tempo waarin de gerechten elkaar opvolgden was prima, we kwamen om 19u en zaten om 22.00 aan de koffie. Bediening was zeer netjes en ontzettend aardig. Voor twee keer viergangenmenu, 1 fles water, twee wijnarrangement waarvan 1 bob, 1 koffie kostte 195 euro. Wij komen hier graag terug bij een bezoek aan Rotterdam!

Gegeten op 5 oktober 2013

ilse123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voortreffelijk menu du chef van 5 gangen gehad afgelopen zaterdag. De bijpassende wijnen waren erg verrassend en creatief. Een beetje jammer dat ze zonder te vragen wel het duurdere wijnarrangement voor ons hebben geschonken. Hetzelfde geldt voor de koffie; dat ze er zonder te vragen een koffie compleet incl bonbons van maken. Naast dit gegeven was het voor ons een perfecte avond, een aanrader dit restaurant!

Gegeten op 28 september 2013

job1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische avond gehad in het wereldmuseum. Eten is zeer geraffineerd. Goede smaken, het bijpassende wijnarrangement was erg goed afgestemd op het eten. Minpuntje was de bediening. De kelner wist bijvoorbeeld bij de amuses niet goed wat deze waren. Ook het in- en uithalen van de borden ging niet zonder slag of stoot. Verder een parel in Rotterdam. Alleen waar blijft die ster?

Gegeten op 7 september 2013

yoroen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk eens naar het wereldmuseum geweest om een hapje te eten, samen met een Franse zaken relatie. Een zeer correcte ontvangst luidde een geweldige avond in, waarbij de zintuigen gestreeld werden met de mooiste gerechten, een uitstekende service en fantastische bijpassende dranken. Sorry dat ik zo in superlatieven val, maar het is en was gewoon een geweldige ervaring!

Uiteraard hebben we ons laten verassen. ook de Franse zakenrelatie was erg onder de indruk van de geserveerde gerechten.

Jammer dat er recent wat negatieve verhalen in de media langs kwamen ivm de bezuinigingen bij het musuem, hopelijk zal dit het restaurant niet raken! Dat zou erg zonde zijn, gezien de kwaliteit eten die er wordt geserveerd.

Gegeten op 21 mei 2013

miwi5458
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een 8 voor het eten komt door de risotto waar het zoutvaatje in gevallen moet zijn. En een lunchmenu met twee gangen met vis vind ik jammer. Maar verder ...? Wat een pareltje aan de Maas! Heerlijk dat je hier op zondag kunt lunchen in een rustige sfeer en zo verzorgd zonder dat het te stijfjes is. Goed wijnadvies met een persoonlijke inslag. Top! Bij de volgende expositie komen we graag weer.

Gegeten op 1 september 2013

Ellen42
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met twee personen op vrijdagavond gegeten. Ondanks dat wij bij de reservering aanvankelijk op een wachtlijst werden geplaatst, was het op de avond zelf opmerkelijk rustig. Aan de sfeer en de kwaliteit van het eten heeft dit niet afgedaan. Wij hebben gekozen voor het vier respectievelijk het vijfgangen menu en hebben daar geen spijt van gehad. Er was één gerechtje (herinner mij niet meer of het een amuse of een voorgerechtje was) met haring met rode biet. Hoewel dit een klassieke combinatie is, deed de rode biet naar mijn mening afbreuk aan de uitgesproken smaak van de haring. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik persoonlijk geen fan ben van rode biet, dus anderen zullen hier wellicht wel van smullen. Prettig is dat je bij het menu ook een halve glazen wijnarrangement kunt nemen. Kleine slordigheid van de bediening was dat ik bij dat halve glazenmenu het eerste gerecht een vol glas kreeg, dat, toen de sommelier deze vergissing bemerkte, het half leeggedronken glas abrubt weghaalde. Ook hadden de gerechten wat mij betreft iets minder snel achter elkaar geserveerd mogen worden.
Het zijn echter details; als je op zoek bent naar een ontspannen avond, met goed en lekker eten, prima wijn op een typisch Rotterdamse locatie, ben je hier absoluut aan het goede adres.

Gegeten op 12 juli 2013

Pierredelamontagne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na (te) lange tijd hier weer eens gegeten. Het valt ook niet mee hier een tafel te krijgen als je niet te ver van tevoren wil vast leggen . Absoluut een top restaurant. Heerlijke amuses en kleine tussengerechten. De gerechten zijn kleine kunstwerken op het bord. Ook de smaak is voortreffelijk. Zelf had ik de Angus welke niet alleen zeer mals was maar ook perfect qua smaak. Het voorgerecht osseworst met ganzelever zag er niet alleen fantastisch uit maar smaakte ook super. Bediening is vriendelijk en kundig. Kortom een restaurant dat voor de liefhebbers niet gemist mag worden en behorende tot de top van Rotterdam

Gegeten op 26 juli 2013

Opama
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat onverwacht op woensdagavond probleemloos tafeltje.Vriendelijke ontvangst.Waarom toch ook hier de amuses op tafel nog voor we uit de vrij prijzige wijnkaart een overigens mooie betaalbare bio-riesling bestelden.Drie hapjes, lekker maar geen Oh-gevoel.A la carte: vooraf mooie portie lekker sappig gehouden heilbot; daarna voor partner fraai Baambrugs big, ruim van portie; zelf Anjouduif zoals het hoort: mals rosé gehouden gefileerde borststukjes, van de pootjes een heerlijkesuccade! Mooi garnituur.Toch bezweken voor het menudessert: diverse kersenbereidingen, een niet te zware lekkere afsluiting.Aardig tempo.Zonder koffie of aparte apero komen we toch uit op 156 E, niet echt een "koopje".Gingen wel culinair tevreden naar huis.

Gegeten op 17 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!