Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Het Restaurant Wereldmuseum

3. Topper 2014
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85

Ton Schroder

Met een gezelschap van 6 personen werelds gegeten. Wel jammer, dat je vanaf dit aantal gasten verplicht bent een menu te nemen, waarbij je van tevoren moet opgeven, wat niet gewenst wordt. Gekozen voor een vijfgangenmenu. Verwacht geen super innovatieve daden of moleculaire hoogstandjes uit de keuken. Wel tot in de perfectie uitgevoerde gerechten op basis van "klassieke"' ingrediënten. Aan de details wordt veel aandacht besteed en zo wordt van alles een kunstwerk gemaakt, een museum waardig. Na de gebruikelijke amuses begonnen met een gerecht op basis van coquilles en gerookte eendenlever. Daarna garnalen met kokkels en als derde gerecht een subliem gegaard stukje rog vleugel. Als hoofdgerecht had de chef een mooi stuk zijdelende van het Black Angus rund bedacht. Om te eindigen met diverse kleine toetjes, waaronder chocolade op basis van olijfolie. Een prachtig uitgebalanceerd menu, dat door het surplus aan ondersteunende entourage op het bord alle smaakfacetten in zich had. Dit alles begeleid en versterkt door een uitgekiend en prachtig wijnarrangement. Met mooie Italiaanse en Duitse wijnen. En een bijzondere Pinot Gris van De Kleine Schorre op Schouwen-Duiveland! In eerste aanleg een tikkeltje zilt door de nabijheid van de zee. In zijn afdronk komt dan het zo typerende zoetje van de Elzasser Pinot Gris tevoorschijn. Een Hollands product om trots op te zijn.
Het restaurant is ruim van opzet met tafels, die ver genoeg van elkaar staan om ongehinderd met elkaar te kunnen praten zonder meeluistereffecten. De fauteuils zitten heerlijk.
De bediening oogt in het begin wat stijf, maar komt allengs de avond meer los. Hun vakmanschap staat buiten kijf. In het begin kwamen de gerechten (te) snel achter elkaar door. Toen het wat drukker werd, kwam vanzelf het juiste tempo. Alles klopte dus, ook de uitleg bij gerechten en wijnen.
Een aanrader. Eerst het mooie en interessante museum bezoeken en dan heerlijk nagenieten in een prachtige ambiance, een wereldhavenstad meer dan waardig.

Gegeten op 1 februari 2014

realgoodfoodlover

al enige jaren het adres waar je wel naar terug moet komen.
iedere keer weer verrast men met een geweldige kaart en menu.
ontzettend smaakvolle gerechten en altijd met de juiste cuisson,laat deze begeleiden met het wijnarrangement en men gaat de gehele lunch of diner alleen maar genieten met een service tegen perfectie aan ,maar nooit zo dat men een opgelaten gevoel krijgt.
internationale top league dus en een restaurant,dat in iedere wereldstad zal scoren

Gegeten op 5 december 2013

MarcoSpice

Vind het wat lastig om een recensie te geven. Hier al heel vaak geweest voor de lunch en eigenlijk nooit teleurgesteld. Je voelde al lang dat er een ster in de lucht hing en die is dan ook eindelijk gekomen. In de bediening is er een andere wind gaan waaien en dat is ronduit jammer. De oude garde probeert nog op de oude voet verder te gaan, maar wordt overstemd door een nieuwe kille, licht arrogante afstandelijkheid. Het eten is van bekende statuur, de wijnkaart goed gebleven maar de "nieuwe sfeer" trekt het allemaal wat naar beneden.

Gegeten op 21 januari 2014

Mousje666

Veel over gehoord en veel over gelezen, maar klinkt het klinkt zeker vreemd dat ik blij was toen de lunch voorbij was. Natuurlijk is het eten van goede kwaliteit, dat mag ook wel gezien de hoge pretenties, de kabeljauw was prima te doen. De service is objectief gezien prima, maar inderdaad erg krampachtig en gemaakt. Het hele gebeuren komt niet over en voelt niet als een lekker uitgaan, maar meer als een bezoeker toeschouwer van een museum van eten en drinken, zonder de intense beleving van genieten. De open keuken bijvoorbeeld is een voorbeeld van discipline en extreme schoon zijn, met blinkend RVS de hele avond en nooit een stukje of een spatje voedsel ergens te zien. Ik kan me voorstellen dat mensen dit heel rustgevend vinden, maar voor mij was het een beetje te rustig en klinisch. Maar de leren stoelen/poefen waren heel mooi en zaten wel heel erg lekker.

Gegeten op 12 januari 2014

Pascha1912

Een zaak die chic wil zijn en geciteerd wordt voor michelinkwalificatie moet je strenger beoordelen. Dus beginnen we met de negatievere punten. De amuses waren mooi,creatief qua vorm en ingrediënten maar spijtig genoeg ook vrij smaakloos. De bediening lijdt onder een vorm van krampachtige correctheid die je nog wel eens bij sterrenrestaurants ziet (en waardoor foutjes al harder opvallen). Ook opletten dat de kleding netjes is. De geproefde wijnen kunnen beter voor de gevraagde prijs. De 3 gangen van het 40€ lunchmenu daarentegen waren zoals je het mag verwachten met een sublieme grietfilet als topper.
Conclusie :net iets duurder voor het lunchmenu dan voor de 2 diners van de vorige avonden elders. Ik zal wel eens terugkomen maar ga toch eerst die anderen weer proberen

Gegeten op 12 januari 2014

WVB60

Superlocatie en dito lunch! Bijzondere amuses, een voortreffelijk gruener veltliner van wijnhuis Nigl, passend bij een variatie op yellowfish tonijn met o.a. Linzen en kabeljauw op puree, spruitjes en kalfsjus! Subliem incl. Een topbediening!

Gegeten op 10 januari 2014

Moi78

Heerlijk a la carte gegeten met een gezelschapan 5 personen. Alle gangen waren mooi opgediend en perfect van smaak. Minpunt zijn de poefjes, lastig achteruit te schuiven en minder comfortabel. Ik kom toch graag terug.

Gegeten op 2 oktober 2013

Edwinvanooijen

Wij hebben hier een fantastische avond gehad met een uitstekend 5 gangendiner en bijpassende wijnen. Elk gerecht is een lust voor het oog en een streling van de tong. De atmosfeer is plezierig en de bediening weet hoe het hoort. De ster is meer dan verdiend.

Gegeten op 6 december 2013

petraderuiter

Met een gezelschap van vijf personen bij het Wereldmuseum gegeten. Iedereen had het viergangenmenu gekozen. Het eerste gerecht bestond uit blokjes tonijn in een soort boerenkoolsausje. Een aparte combinatie van smaken, maar wel lekker. Het volgende gerecht was een stukje vis met eendelever wat ik bijzonder lekker vond. De volgende gang was een vleesgerecht (entrecote geloof ik) en het dessert bestond uit een proeverij van een stuk of vijf verschillende dingen, zoals een meringue en een stukje witte chocolade (dat een beetje deed denken aan een Bros-reep met van die belletjes er in). De bediening was correct en vriendelijk. Je kunt aan alles merken dat hier een hoog niveau wordt nagestreefd. Het enige wat ik een nadeel vind van dit soort eten is de overdaad aan verschillende dingetjes die je op je bord krijgt. Elke gang weer een schuimpje en een torentje en cremepje, naast het gerecht waar het eigenlijk om draait, maakt dat ik op een bepaald moment geen idee meer heb wat ik allemaal gegeten heb. Wat mij betreft mag er wel wat meer gefocust worden, en hoef ik niet perse een dessert met weer al die verschillende smaken. Maar dat is waarschijnlijk inherent aan het eten in dit soort restaurants.
Mijn conclusie is dus: lekker gegeten, een fijne avond gehad, maar ik hoef er niet snel weer heen.

Gegeten op 3 december 2013

lekkereten101

sfeervol restaurant waar we heel hartelijk ontvangen worden, je voelt je hier direct thuis.
Goede kaart en gerechten perfect, bijpassende wijnen zijn minder.
Niets op aan te merken, zit dicht tegen ster aan wat ons betreft.

Gegeten op 24 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.