• foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

bacchus67

Gisterenavond heerlijk gegeten in het restaurant van het Wereldmuseum in Rotterdam. Eerst hebben wij de tenstoonstelling Goud der Goden bezocht. Daarna zijn we heerlijk verwend. We hebben gekozen voor een 5 gangen diner met beide een wijnarrangement. Omdat ik nog moest rijden was het mogelijk voor mij met halve glazen mee te genieten van de prachtige combinatie van gerechten en goedgekozen wijnen. De hele avond was een prachtige afsluiting van een mooie dag in Rotterdam. De bediening en het serveren ging op een vlotte en prettige manier. Goede uitleg van de geserveerde gerechten en wijnen. Bevlogen en goed op elkaar ingestelde brigade. Voor ons was het echt een feestje en een top avond met gerechten met top smaken en gekozen wijnen om bij weg te dromen. Niet goedkoop.. maar om dit eens in de zoveel tijd een keer te doen wel een dag met een gouden randje!

Gegeten op 24 oktober 2014

Heerlijkdineren2015

Afgelopen zaterdag gegeten in het Wereldmuseum, keurige ontvangst, heerlijke hapjes bij binnenkomst. Wij kozen voor het 5 gangen menu, heerlijke gerechten! Waarvan wij de tongschar met paddenstoelen en truffel heerlijk vonden en vooral de wilde eend met witte bonen en witlof, fantastisch! Heerlijk genoten in een fantastische ambiance! Aanrader!!

Gegeten op 18 oktober 2014

Giacomo01

Met zijn 4en gegeten bij het Wereldmuseum. Mooie ambiance aan het water en vriendelijke bediening. Keuken levert verzorgde gerechten op mooie borden. Na wat amuses voorgerecht vonkenlap: mooi stukje gemalen rundvlees met garnituur sie lekker maar wat onsamenhangend was. Tafelgenoten hadden coquilles - lekker en salade. Mooie wijn (Amarone en spaanse witte chardonnay). Dieptepunt was het hoofdgerecht. De viseters hadden het prima maar wij 2en gingen voor een mooie entrecote van speciaal rundvlees - de belofte was uiterst mals & heel bijzonder. Het bleek niet te eten. Borden werden weggehaald en even later werd ons verteld dat een kwestie van snijden is en dat de chef en de bediening het heerlijk vonden. Na 10 minuten de borden weer terug met hetzelfde (!) doorgewarmd vlees. Conclusie bleef hetzelfde: geen doorkomen aan. Dessert was amandeltoetje. Lekker en goed gemaakt maar opnieuw zonder veel samenhang. Het is te waarderen dat de keuken nieuwe smaak cbinaties probeert maar ze hebben nog een weg te gaan om deze pretentie met dito prijzen waar te maken. Met deze kwaliteit is hier eten niet feestelijk. Het zou fijn zijn als de witte en zwarte brigade zich hiervan bewust worden.

Gegeten op 18 oktober 2014

Wendenski

Voor het eerst hier gegeten met een groep van 5 personen. Geweldig restaurant, zeer mooie gerechten en een uitgebreide keuze aan wijnen. Het 5-gangen menu was een goede keus: de eerste 3 gerechten vis, gevolgd door een zeer smaakvolle en malse Black Angus. Niet te grote gerechten en plaatjes op het bord. De uitstekende stoelen, de voorkomende bediening en de heerlijke wijnen maakten het een erg geslaagde avond.

Gegeten op 8 oktober 2014

dantheman

Geluncht op deze mooie plek in Rotterdam. Gingen voor het lunch menu. De middag begon met een aantal goede amuses. Daarna kwam de 1e gang een niet zo mooi opgemaakt bord met wat blaadjes, sla wat stukjes tonijn en biet. Als toevoeging ook nog een sterke chorizo. Dit gerecht ging echt nergens over, de tonijn was niet gekruid, de biet paste er niet bij en de chorizo bepaalde de totale smaak van het gerecht. In tijden niet zo een teleurstellend gerecht bij een tent met een ster gegeten. 2e Gang was beter. Mooie gebakken griet met een goede saus en pastinaak. Prima maar weer geen ster waardig gerecht. Dessert was erg lekker en de topper van de middag. Bediening was prima alleen soms wat kort af. Wijnen waren heerlijk. Al met al geen ster beleving deze middag.

Gegeten op 7 oktober 2014

NenSJM

Heerlijk gegeten en gedronken. Zeer vriendelijk en correct personeel. We waren het laatste tafeltje met een menu en de sommelier was zo aardig om de karaffen bij ons leeg te schenken zonder daarvoor iets te rekenen. Het 5 gangen diner was super lekker, mooie composities op het bord en heerlijke smaakcombinaties. Ook de amuses deden niet onder en waren even lekker en mooi als de gerechten zelf. We zaten in het rustigere naastgelegen zaal want zeer prettig was want een intiemere sfeer en geen kookluchten in je kleding. Het is sowieso een prachtige locatie en overal in de zaal zie je kunstobjecten.

Wij hadden een heerlijke avond. Kleine noot van kritiek: de gerechten volgden elkaar rap op. We moesten echt vragen voor wat pauzes.

Gegeten op 20 september 2014

JK79

Het Wereldmuseum heeft de verwachtingen waar gemaakt. Fantastische sommelier en uitstekende bediening. De amuses waren heerlijk en het Black Angus vlees boterzacht. Het decor is klassiek. Niet zozeer mijn persoonlijke smaak maar wel degelijk smaakvol ingericht. Veel respect voor de mannen en vrouwen in de keuken die in stilte samenwerken als een geoliede machine en in rap tempo de lekkerste gerechten creëren. Kortom een toprestaurant!

Gegeten op 20 september 2014

RoelandFotograaf

Gegeten op 13 september 2014

Lr1981

Wat een geweldig restaurant! In het museum kwam ik al sinds mijn tienerjaren, maar sinds enkele jaren is er in dit prachtige gebouw ook een restaurant gevestigd met een uitstekende keuken en dito bediening.
Voorgerecht bestond uit langoustines, hibiscus, doperwten, kropsla en tuinbonen en was heerlijk. Hoofdgerecht bestond uit wilde zeebrasem, tomaat van de bbq, spelt, burrata, spinazie, Cantábrico ansjovis met groene kruidensaus en was ronduit perfect. Nagerecht een heerlijke frambozensorbet. Erbij een goed wijnarrangement waardoor we ons lieten verrassen door de deskundige kelner.
Ik kan me niet herinneren zo lekker te hebben gegeten. Bijkomend voordeel was dat de gasten die ik had uitgenodigd voor zaken ook onder de indruk waren. Kwam vast ook door de prima sfeer en prachtige uitzicht over de Maas. De volgende dag hebben we een mooie zakelijke intentieverklaring getekend. Ik ga hier vaker komen en kan dit restaurant van harte aanbevelen.

Gegeten op 14 augustus 2014

Aafjevanderberg

Geluncht tijdens ons jaarlijkse personeelsuitje. Tweegangenlunchmenu gegeten. Ik vond het best prijzig (30€). Maar het werd mooi opgediend. En alles was goed vers. Geweldig decor!!

Gegeten op 22 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.