• foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

• 8.6

• 8.4

Mousje666
  • Recensies in de laatste twee jaar

Veel over gehoord en veel over gelezen, maar klinkt het klinkt zeker vreemd dat ik blij was toen de lunch voorbij was. Natuurlijk is het eten van goede kwaliteit, dat mag ook wel gezien de hoge pretenties, de kabeljauw was prima te doen. De service is objectief gezien prima, maar inderdaad erg krampachtig en gemaakt. Het hele gebeuren komt niet over en voelt niet als een lekker uitgaan, maar meer als een bezoeker toeschouwer van een museum van eten en drinken, zonder de intense beleving van genieten. De open keuken bijvoorbeeld is een voorbeeld van discipline en extreme schoon zijn, met blinkend RVS de hele avond en nooit een stukje of een spatje voedsel ergens te zien. Ik kan me voorstellen dat mensen dit heel rustgevend vinden, maar voor mij was het een beetje te rustig en klinisch. Maar de leren stoelen/poefen waren heel mooi en zaten wel heel erg lekker.

Gegeten op 12 januari 2014

Pascha1912
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een zaak die chic wil zijn en geciteerd wordt voor michelinkwalificatie moet je strenger beoordelen. Dus beginnen we met de negatievere punten. De amuses waren mooi,creatief qua vorm en ingrediënten maar spijtig genoeg ook vrij smaakloos. De bediening lijdt onder een vorm van krampachtige correctheid die je nog wel eens bij sterrenrestaurants ziet (en waardoor foutjes al harder opvallen). Ook opletten dat de kleding netjes is. De geproefde wijnen kunnen beter voor de gevraagde prijs. De 3 gangen van het 40€ lunchmenu daarentegen waren zoals je het mag verwachten met een sublieme grietfilet als topper.
Conclusie :net iets duurder voor het lunchmenu dan voor de 2 diners van de vorige avonden elders. Ik zal wel eens terugkomen maar ga toch eerst die anderen weer proberen

Gegeten op 12 januari 2014

WVB60
  • Recensies in de laatste twee jaar

Superlocatie en dito lunch! Bijzondere amuses, een voortreffelijk gruener veltliner van wijnhuis Nigl, passend bij een variatie op yellowfish tonijn met o.a. Linzen en kabeljauw op puree, spruitjes en kalfsjus! Subliem incl. Een topbediening!

Gegeten op 10 januari 2014

Moi78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk a la carte gegeten met een gezelschapan 5 personen. Alle gangen waren mooi opgediend en perfect van smaak. Minpunt zijn de poefjes, lastig achteruit te schuiven en minder comfortabel. Ik kom toch graag terug.

Gegeten op 2 oktober 2013

Edwinvanooijen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier een fantastische avond gehad met een uitstekend 5 gangendiner en bijpassende wijnen. Elk gerecht is een lust voor het oog en een streling van de tong. De atmosfeer is plezierig en de bediening weet hoe het hoort. De ster is meer dan verdiend.

Gegeten op 6 december 2013

petraderuiter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap van vijf personen bij het Wereldmuseum gegeten. Iedereen had het viergangenmenu gekozen. Het eerste gerecht bestond uit blokjes tonijn in een soort boerenkoolsausje. Een aparte combinatie van smaken, maar wel lekker. Het volgende gerecht was een stukje vis met eendelever wat ik bijzonder lekker vond. De volgende gang was een vleesgerecht (entrecote geloof ik) en het dessert bestond uit een proeverij van een stuk of vijf verschillende dingen, zoals een meringue en een stukje witte chocolade (dat een beetje deed denken aan een Bros-reep met van die belletjes er in). De bediening was correct en vriendelijk. Je kunt aan alles merken dat hier een hoog niveau wordt nagestreefd. Het enige wat ik een nadeel vind van dit soort eten is de overdaad aan verschillende dingetjes die je op je bord krijgt. Elke gang weer een schuimpje en een torentje en cremepje, naast het gerecht waar het eigenlijk om draait, maakt dat ik op een bepaald moment geen idee meer heb wat ik allemaal gegeten heb. Wat mij betreft mag er wel wat meer gefocust worden, en hoef ik niet perse een dessert met weer al die verschillende smaken. Maar dat is waarschijnlijk inherent aan het eten in dit soort restaurants.
Mijn conclusie is dus: lekker gegeten, een fijne avond gehad, maar ik hoef er niet snel weer heen.

Gegeten op 3 december 2013

lekkereten101
  • Recensies in de laatste twee jaar

sfeervol restaurant waar we heel hartelijk ontvangen worden, je voelt je hier direct thuis.
Goede kaart en gerechten perfect, bijpassende wijnen zijn minder.
Niets op aan te merken, zit dicht tegen ster aan wat ons betreft.

Gegeten op 24 augustus 2013

yolanda14
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een hartelijk ontvangst! De huischampagne is verrukkelijk en een mooie start voor een bijzondere avond. Wij gingen allebei voor een 4-gangen diner die in een fijn tempo met bijpassende, bijzondere wijnen werd geserveerd. Voor mij waren de coquilles en de wilde eend twee hoogtepunten. De bediening is naar mijn smaak iets te formeel maar wel altijd vriendelijk en snel.

Gegeten op 20 november 2013

CarlavandenBerg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag 3 november hier geluncht met 4 personen. A la carte in plaats van een menu. Ik had als voorgerecht de oesters en helaas bleek de tweede oester fout. Hierover ontstond een naar mijn mening vervelende discussie, die er wel toe leidde uiteindelijk dat het gerecht van de rekening is gehaald, maar de sfeer is dan toch weg. De rest van de maaltijd was in orde, maar niet briljant; in zijn algemeenheid vind ik dat er hier wat hoger op smaak gekookt kan worden.

Gegeten op 3 november 2013

Gezellig8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hebben we weer genoten bij het wereldmuseum. Ik heb hier al een aantal keer gegeten en iedere keer is het een ware beleving.
We hadden gekozen voor het vijfgangen menu in combinatie met een wijnarrangement. De gerechten werden in een goed tempo geserveerd en we kregen een goede uitleg over de gerechten van de heren uit de bediening. De wijnen die door sommelier geschonken werden waren over heerlijk en sloten goed aan bij de gerechten. Dit kwam ook door de goede en entousiaste uitleg die we kregen bij alle wijnen.
Dank jullie wel voor de heerlijke avond!!
Owja broodjes horen afgekoeld te zijn als je ze eet:).

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!