• foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

loeklkws

Deze avond gaan we weer een keer naar restaurant Wereldmuseum en weten dan zeker dat het een geweldige avond gaat worden. De ontvangst is als altijd hartelijk en stijlvol en de zwarte brigade weet je achternaam. Terwijl wij naar de tafel worden gebracht fluistert de ober mij in dat mijn lievelingswijn al koel staat. Bijzonder want zo vaak komen wij er ook weer niet. Wij drinken een Chardonnay Main Divide. Wel een dominante houtgeur, maar niet een zware houtsmaak. We genieten. Dan komt er een parade van amuses. Alleen al doorvoor ga je naar dit restaurant. Wat een creatieve opmaak en wat een geweldig zorgvuldig gekozen smaakpalet. We kiezen voor het Chefs Menu van 4 gangen. Een salade van skrei, geroosterde tonijn met eendenlever, sukade, bavette en een nagerecht om nooit meer te vergeten zo bijzonder van smaak.
Chefkok Wim Severein werkt zonder veel woorden achter zijn fornuis. Eerder liet hij weten plezier in zijn werk te hebben en niet te koken voor een ster. Die kreeg hij wel.
Gisteren kwam hij even aan onze tafel. Bescheiden als altijd. Koken is zijn passie en neen hij ging niet voor een 2e ster.
Let maar op; die krijgt hij vroeg of laat. Wat ons betreft had hij die 2e ster allang moeten hebben. Want restaurant Wereldmuseum is wat ons betreft het beste wat Rotterdam te bieden heeft op culinair gebied. Het moet maar eens gezegd.
Zijn er geen minpunten dan ? Jawel, een. De stoelen zijn loodzwaar en geven een beetje het gevoel in een zitzak te verdwijnen. Daarbij is een stoel pas een stoel als er armleuningen aan zitten. Maar dat is een kwestie van smaak.
Loek Wijchers

Gegeten op 27 februari 2015

Nonino

Recent op zondagmiddag een 3 gangen lunch gebruikt. Keurige bediening. Alles klopt. Zeer verfijnde gerechtjes en goede bijpassende wijn.
Prima locatie en zeer betaalbaar ! Een aanrader

Gegeten op 15 februari 2015

rian20

We kregen een prachtige tafel aan het raam toegewezen. De serveerster begon met te luide stem haar verhaal te doen. Wat we wilden drinken. Mijn vriendin, die geen alcohol drinkt, vroeg of ze Aimé had. Tot drie keer toe praatte de serveerster er overheen en stelde plat water voor... Een genante vertoning. Al het eten wat geserveerd werd was super smakelijk en prachtig opgemaakt! Jammer dat we bij twee gangen om het bijbehorende glas wijn moesten vragen. Ook kwamen de gangen veel te snel na elkaar. Ons glas wijn was nog half vol en bord net leeg toen er al afgehaald werd. De bediening, behalve de sommelier, is erg zakelijk met alleen maar standaaard zinnen aan tafel. Niks persoonlijks... Dat gaf het geheel een kille,
zakelijke sfeer. Jammer, want je betaalt de hoofdprijs...

Gegeten op 31 januari 2015

Nicolo

Op woensdag lunch gebruikt met twee personen bij Restaurant Wereldmuseum. De ronde restaurantruimte was goed gevuld, deels zakelijk en deel privé-publiek.
De ruimte is royaal, de tafels ook. Niemand zit op elkaar.
We hebben à la carte gegeten: Hoender uit Les Landes en Langoustines vooraf, hoofdgerechten Snoekbaars en Iberisch Varken, kaas als dessert.
De voor- en hoofdgerechten waren uitstekend, de kazen ook, met de kaas werd goed rekening gehouden met persoonlijke voorkeur (lees: voor één van ons geen blauwader kaas maar een passende vervanger daarvoor). Echter de fruitbereidingen bij de kaas waren wat beperkt qua omvang en hadden meer op smaak mogen zijn.
Champagne Mailly vooraf, rijpe tonen, een mooi glas wijn. Bij de gerechten een wijnarrangement genomen: oorspronkelijke keuzes, verrassende wijnen, prima! Goede uitleg bij de wijnen.
Mooie koffie na, lekkere friandises. Kortom, twee tevreden klanten.

Gegeten op 7 januari 2015

mariska13

Geweldig genoten gisteravond van een prachtig origineel diner en vol met smaakexplosies.
Top bediening..zeer attent...goede service en uitleg...prachtig decor met heerlijke stoelen...kortom wij komen zeker terug!

Gegeten op 10 januari 2015

RonRoffa73

Op zaterdagavond bij Het Restaurant van het Wereldmuseum met z'n tweeën gegeten. De ontvangst bij de ingang is hartelijk, waar direct de jas wordt aangenomen, waarna na wij aan de tafel zijn geplaceerd. Het aperatief wordt aan tafel gebracht. Snel hierna wordt een voortreffelijke amuse aan tafel gebracht, wat uitblinkt in details qua presentatie en smaaksensatie. De menukaart wordt aangereikt en het dagelijks wisselende menu wordt aan tafel toegelicht, waar uiteindelijk voor de keuze van de Chef wordt gekozen, dit met bijpassend wijnarrangement bij elke gang. Als verrassing volgt er een extra amuse, wat wederom een klein meesterwerk mag worden genoemd. De wijnen worden duidelijk gepresenteerd, toegelicht qua smaak en herkomst en op het juiste moment geserveerd. Elke gang van het menu is gedetailleerd qua smaak en vooral de gewaagde combinatie van ingrediënten. Voorbeelden zijn het voorgerecht van verse tonijn gecombineerd met Japanse paddestoelen in combinatie met een creatieve terrine van eendenborst. De heilbotfilet siert door presentatie en bovenal de smaak. Het hoofdgerecht is hert op een excellente wijze gebakken en prachtig gepresenteerd. Het diner wordt met een espresso afgesloten. Ondanks de drukte was de sfeer in het restaurant aangenaam, waar de bediening voldoende oog voor gastvrijheid heeft. Geresumeerd kan ik zeggen dat dit restaurant een aangename plek is om een geweldige avond te dineren.

Gegeten op 20 december 2014

Sammy70

Heerlijk gegeten..5 gangen menu met vis genomen was heerlijk.het is niet het goedkoopste restaurant maar de prijs kwaliteits verhouding is goed!

Gegeten op 12 december 2014

Smulpapend

Echt heerlijk gegeten bij het wereldmuseum. Het eten is in verhouding tot de wijn helemaal niet duur. Het wijnarangement vond ik erg aan de dure kant, 5 glazen voor €50,00 en bijschenken zonder te vragen en dat ook nog op de rekening zetten. Vind ik niet zo netjes. Ik zal ook niet zo snel nog een wijnarangement bij het diner nemen.

Gegeten op 29 november 2014

frederik8

Met een kleine groep culinair genoten en een ‘hemelse ervaring’ rijker. In dit mooi gelegen, prachtige classicistische gebouw aan de Maas is niet alleen een museum, maar ook een fantastisch restaurant gevestigd.
Net als het gebouw straalt ook het restaurant een warme, weldadige sfeer uit: grandeur uit vervlogen dagen, prachtig bij de tijd gebracht. Zo zijn enkele objecten uit het museum op een mooie, maar niet nadrukkelijke wijze, in het aangenaam vormgegeven interieur van het restaurant verwerkt.
Wij kozen voor een zes-gangen menu met wijnarrangement. Allemaal bijzondere combinaties en smaaksensaties, die al veelbelovend met de amuses begonnen.
ik heb vooral genoten van de langoustines met salty fingers op een toefje van brie, de coquilles met kalfswang, het duo van tong en rog met een zachte eendenleversaus, de malse fazant in eigen jus met diverse paddenstoelen en truffel, het kaasplankje met wel heel unieke kaasjes. Het heerlijke dessert was bijna teveel....En dat allemaal begeleid met mooie passende Franse, Spaanse, Duitse en Griekse wijnen, uitgezocht door de vakbekwame sommelier. Kortom een heerlijke avond ook al door de vriendelijke en zeer attente bediening.
Het Wereldmuseum heeft die Michelinster niet voor niets!

Gegeten op 6 december 2014

jwverhagen

Prima locatie en zeer betaalbaar ! Een aanrader

Gegeten op 23 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.