a TripAdvisor company

foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 2 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 3 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 4 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 5 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 6 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 7 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 8

Het Restaurant Wereldmuseum

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

Gezellig8

Eindelijk kwam het er weer eens van :) dineren bij het Wereldmuseum. We komen hier vaker en het is altijd een groot feest, zo ook deze keer. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw die ons voorging naar tafel. Na dat we water en een heerlijk glas champagne hadden besteld werden gelijk hapjes geserveerd zodat we daarvan konen genieten tijdens ons aperitief. We hadden gekozen voor het chef's menu. De gemarineerde zeebaars die als eerste gang kregen proef ik nog :) de zachte structuur in combinatie met de frisheid van bergamot en het knisperende van de radijs. Het gerecht erna waren kokkels met coquilles maar dan op Thaise wijze, een echte beleving. Als hoofdgerecht kregen we Hoeder ( eindelijk is geen ree of Wagu, zoals in veel restaurants) deze was klassiek met verschillende paddestoelen en truffel. En als kers op de taart het dessert mango, bataat ( hoe verzin je het) met ijs van Macadamianoten. Voor de wijn lieten we ons adviseren, we wilde graag een fles volle witte wijn. De sommelier adviseerde ons Bellori een verdejo met houtrijping. We kenden hem niet wat het juist zo leuk maakte en hebben genoten tot op de laatste druppel. Naast de smaakbelevingen die je hier hebt moet je natuurlijk ook komen voor de frisse en spontane bediening, ze weten waar ze het over hebben en maken je avond compleet. Ik hoop tot snel

Gegeten op 11 maart 2015

rest-bezoeker

Vorige week hier met een aantal collega's geluncht. We hadden een "goud der goden luncharrangement". Voor het lunchen bezochten we eerst het museum.
Daarna werden we netjes ontvangen in het restaurant. We kregen een ronde tafel in een ruimte aan de straatkant. De dikke leren stoelen zaten heerlijk.
Aangezien we eerder meerdere sterrenrestaurants (o.a. FG, Amarone, Fred, Parkheuvel)hebben bezocht, waren we benieuwd hoe deze zou zijn. We kregen een vast menu, alleen degene die geen vis lust, kreeg een stuk vlees.
De bediening was netjes en ruim voldoende, maar niet altijd even attend, te lang lege glazen laten staan en de borden afruimen terwijl 1 collega nog niet klaar was. Toen de bediening dat opmerkte, stopte hij daar ook wel direct mee.
Het voorgerecht was niet warm genoeg en de combinatie van de smaken vond ik niet geheel passen.
De bedienig en het eten is zeker niet slecht, maar kan niet tippen aan de andere sterrenrestaurants.

Gegeten op 5 maart 2015

R-Muck

Beleving, smaak, ambiance, correctheid, voldoenig, dat verwacht ik van een top restaurant.
Beleving, de sneltrein service is uitgevonden in dit restaurant. Was het eerste gerecht nog net achter de smaakpappilen, kwam de volgende verrassing aan.
Smaak, combinaties die niet werken, zeker niet met koude, scallopes, en volgorders die ook niet klopte. We hadden het chefs-menu, eertse vraag, wat zijn de gangen ivm de te bestellen wijn. Men vertelde ons eerst vooraf vis, ok dus witte wijn, wat krijgen we "slow roasted angus beef.." foutje, op de vraag wat voor een soort beef, nou ja zoals we zeggen slow roasted angus beef, ok welk stuk van de koe, uhhhh de angus koe???
Correctheid, vliegens vlugge service en geen tijd om van de wijn bij een gerecht te genieten.
Kan toch niet. Van mooi eten dient men te genieten, echter dit kon hier niet.
Smaakcombinaties waren in niet in orde. Gewoon krom, terwijl het wel kan.
Het restaurant is wel schitterend, goede ambiance, voldoende goede wijnkeuzes.
Geen passend menu, ronduit teleurgesteld.

Gegeten op 4 februari 2015

Anne-Merle

Op een vrijdagavond hebben we met een groep klanten in het Wereldmuseum gegeten. Na een rondleiding die als erg indrukwekkend warden we ontvangen in een van de prachtige zalen van het Wereldmuseum, met uitzicht over de Erasmusbrug. Na een voortreffelijke amuse van eendenlever gingen we aan tafel voor een drie gangenmenu. Het eten met de bijpassende wijnen waren erg lekker. De bediening was heel servicegericht en het hadden geen problemen met het Engels van onze klanten. Het voorgerecht van tonijn zag er prachtig uit en de combinatie van smaken was heerlijk. Ook het hoofdgerecht en nagerecht waren fantastisch. De ster is zeker welverdiend!

Gegeten op 27 februari 2015

loeklkws

Deze avond gaan we weer een keer naar restaurant Wereldmuseum en weten dan zeker dat het een geweldige avond gaat worden. De ontvangst is als altijd hartelijk en stijlvol en de zwarte brigade weet je achternaam. Terwijl wij naar de tafel worden gebracht fluistert de ober mij in dat mijn lievelingswijn al koel staat. Bijzonder want zo vaak komen wij er ook weer niet. Wij drinken een Chardonnay Main Divide. Wel een dominante houtgeur, maar niet een zware houtsmaak. We genieten. Dan komt er een parade van amuses. Alleen al doorvoor ga je naar dit restaurant. Wat een creatieve opmaak en wat een geweldig zorgvuldig gekozen smaakpalet. We kiezen voor het Chefs Menu van 4 gangen. Een salade van skrei, geroosterde tonijn met eendenlever, sukade, bavette en een nagerecht om nooit meer te vergeten zo bijzonder van smaak.
Chefkok Wim Severein werkt zonder veel woorden achter zijn fornuis. Eerder liet hij weten plezier in zijn werk te hebben en niet te koken voor een ster. Die kreeg hij wel.
Gisteren kwam hij even aan onze tafel. Bescheiden als altijd. Koken is zijn passie en neen hij ging niet voor een 2e ster.
Let maar op; die krijgt hij vroeg of laat. Wat ons betreft had hij die 2e ster allang moeten hebben. Want restaurant Wereldmuseum is wat ons betreft het beste wat Rotterdam te bieden heeft op culinair gebied. Het moet maar eens gezegd.
Zijn er geen minpunten dan ? Jawel, een. De stoelen zijn loodzwaar en geven een beetje het gevoel in een zitzak te verdwijnen. Daarbij is een stoel pas een stoel als er armleuningen aan zitten. Maar dat is een kwestie van smaak.
Loek Wijchers

Gegeten op 27 februari 2015

Nonino

Recent op zondagmiddag een 3 gangen lunch gebruikt. Keurige bediening. Alles klopt. Zeer verfijnde gerechtjes en goede bijpassende wijn.
Prima locatie en zeer betaalbaar ! Een aanrader

Gegeten op 15 februari 2015

rian20

We kregen een prachtige tafel aan het raam toegewezen. De serveerster begon met te luide stem haar verhaal te doen. Wat we wilden drinken. Mijn vriendin, die geen alcohol drinkt, vroeg of ze Aimé had. Tot drie keer toe praatte de serveerster er overheen en stelde plat water voor... Een genante vertoning. Al het eten wat geserveerd werd was super smakelijk en prachtig opgemaakt! Jammer dat we bij twee gangen om het bijbehorende glas wijn moesten vragen. Ook kwamen de gangen veel te snel na elkaar. Ons glas wijn was nog half vol en bord net leeg toen er al afgehaald werd. De bediening, behalve de sommelier, is erg zakelijk met alleen maar standaaard zinnen aan tafel. Niks persoonlijks... Dat gaf het geheel een kille,
zakelijke sfeer. Jammer, want je betaalt de hoofdprijs...

Gegeten op 31 januari 2015

Nicolo

Op woensdag lunch gebruikt met twee personen bij Restaurant Wereldmuseum. De ronde restaurantruimte was goed gevuld, deels zakelijk en deel privé-publiek.
De ruimte is royaal, de tafels ook. Niemand zit op elkaar.
We hebben à la carte gegeten: Hoender uit Les Landes en Langoustines vooraf, hoofdgerechten Snoekbaars en Iberisch Varken, kaas als dessert.
De voor- en hoofdgerechten waren uitstekend, de kazen ook, met de kaas werd goed rekening gehouden met persoonlijke voorkeur (lees: voor één van ons geen blauwader kaas maar een passende vervanger daarvoor). Echter de fruitbereidingen bij de kaas waren wat beperkt qua omvang en hadden meer op smaak mogen zijn.
Champagne Mailly vooraf, rijpe tonen, een mooi glas wijn. Bij de gerechten een wijnarrangement genomen: oorspronkelijke keuzes, verrassende wijnen, prima! Goede uitleg bij de wijnen.
Mooie koffie na, lekkere friandises. Kortom, twee tevreden klanten.

Gegeten op 7 januari 2015

mariska13

Geweldig genoten gisteravond van een prachtig origineel diner en vol met smaakexplosies.
Top bediening..zeer attent...goede service en uitleg...prachtig decor met heerlijke stoelen...kortom wij komen zeker terug!

Gegeten op 10 januari 2015

RonRoffa73

Op zaterdagavond bij Het Restaurant van het Wereldmuseum met z'n tweeën gegeten. De ontvangst bij de ingang is hartelijk, waar direct de jas wordt aangenomen, waarna na wij aan de tafel zijn geplaceerd. Het aperatief wordt aan tafel gebracht. Snel hierna wordt een voortreffelijke amuse aan tafel gebracht, wat uitblinkt in details qua presentatie en smaaksensatie. De menukaart wordt aangereikt en het dagelijks wisselende menu wordt aan tafel toegelicht, waar uiteindelijk voor de keuze van de Chef wordt gekozen, dit met bijpassend wijnarrangement bij elke gang. Als verrassing volgt er een extra amuse, wat wederom een klein meesterwerk mag worden genoemd. De wijnen worden duidelijk gepresenteerd, toegelicht qua smaak en herkomst en op het juiste moment geserveerd. Elke gang van het menu is gedetailleerd qua smaak en vooral de gewaagde combinatie van ingrediënten. Voorbeelden zijn het voorgerecht van verse tonijn gecombineerd met Japanse paddestoelen in combinatie met een creatieve terrine van eendenborst. De heilbotfilet siert door presentatie en bovenal de smaak. Het hoofdgerecht is hert op een excellente wijze gebakken en prachtig gepresenteerd. Het diner wordt met een espresso afgesloten. Ondanks de drukte was de sfeer in het restaurant aangenaam, waar de bediening voldoende oog voor gastvrijheid heeft. Geresumeerd kan ik zeggen dat dit restaurant een aangename plek is om een geweldige avond te dineren.

Gegeten op 20 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.