Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

NenSJM

Heerlijk gegeten en gedronken. Zeer vriendelijk en correct personeel. We waren het laatste tafeltje met een menu en de sommelier was zo aardig om de karaffen bij ons leeg te schenken zonder daarvoor iets te rekenen. Het 5 gangen diner was super lekker, mooie composities op het bord en heerlijke smaakcombinaties. Ook de amuses deden niet onder en waren even lekker en mooi als de gerechten zelf. We zaten in het rustigere naastgelegen zaal want zeer prettig was want een intiemere sfeer en geen kookluchten in je kleding. Het is sowieso een prachtige locatie en overal in de zaal zie je kunstobjecten.

Wij hadden een heerlijke avond. Kleine noot van kritiek: de gerechten volgden elkaar rap op. We moesten echt vragen voor wat pauzes.

Gegeten op 20 september 2014

JK79

Het Wereldmuseum heeft de verwachtingen waar gemaakt. Fantastische sommelier en uitstekende bediening. De amuses waren heerlijk en het Black Angus vlees boterzacht. Het decor is klassiek. Niet zozeer mijn persoonlijke smaak maar wel degelijk smaakvol ingericht. Veel respect voor de mannen en vrouwen in de keuken die in stilte samenwerken als een geoliede machine en in rap tempo de lekkerste gerechten creëren. Kortom een toprestaurant!

Gegeten op 20 september 2014

RoelandFotograaf

Gegeten op 13 september 2014

Lr1981

Wat een geweldig restaurant! In het museum kwam ik al sinds mijn tienerjaren, maar sinds enkele jaren is er in dit prachtige gebouw ook een restaurant gevestigd met een uitstekende keuken en dito bediening.
Voorgerecht bestond uit langoustines, hibiscus, doperwten, kropsla en tuinbonen en was heerlijk. Hoofdgerecht bestond uit wilde zeebrasem, tomaat van de bbq, spelt, burrata, spinazie, Cantábrico ansjovis met groene kruidensaus en was ronduit perfect. Nagerecht een heerlijke frambozensorbet. Erbij een goed wijnarrangement waardoor we ons lieten verrassen door de deskundige kelner.
Ik kan me niet herinneren zo lekker te hebben gegeten. Bijkomend voordeel was dat de gasten die ik had uitgenodigd voor zaken ook onder de indruk waren. Kwam vast ook door de prima sfeer en prachtige uitzicht over de Maas. De volgende dag hebben we een mooie zakelijke intentieverklaring getekend. Ik ga hier vaker komen en kan dit restaurant van harte aanbevelen.

Gegeten op 14 augustus 2014

Aafjevanderberg

Geluncht tijdens ons jaarlijkse personeelsuitje. Tweegangenlunchmenu gegeten. Ik vond het best prijzig (30€). Maar het werd mooi opgediend. En alles was goed vers. Geweldig decor!!

Gegeten op 22 augustus 2014

Daarkomtie

Afgelopen weekend hier met mijn dochter gegeten. Zes gangen menu + wijnarrangement.
Chique tent, perfecte bediening, grandioze wijnen en heel bijzondere gerechtjes. Ik zeg gerechtjes, want de hoeveelheid was bij sommige gangen teleurstellend. Daarom werd het brood waarschijnlijk steeds aangevuld.
Al met al waren wij 280,- kwijt. En hoewel het een bijzondere smaakervaring was, vond ik dat toch wel veel geld.

Gegeten op 30 augustus 2014

Marnix010

Gegeten op 24 juli 2014

hennesy

Fantastische avond gehad in het wereldmuseum. Eten is zeer geraffineerd. Goede smaken, het bijpassende wijnarrangement was erg goed afgestemd op het eten. Een pareltje in Rotterdam.

Gegeten op 6 juli 2014

volgensbartjens

Na een 4-gangen Menu van de Chef zit ik nu met een pijnlijke kaak deze recensie te schrijven. Op zich hebben we genoten van een smakelijk diner, helaas werd in een aantal gevallen niet goed uitgelegd wat voor gerecht en ingrediënten werden geserveerd. De broodjes waren kogelhard, zo erg, dat een mede disgenoot zich afvroeg of er een notenkraker werd bijgeleverd. Ik zelf heb bij de eerste hap mijn kaakgewricht, dermate geblesseerd, dat iedere beweging nu nog steeds pijnlijk is. Jammer, op zich een goede maaltijd, echter niet ster-waardig en de service was niet wat je van een sterrenrestaurant mag verwachten. Wat mij betreft geen aanrader, voor hetzelfde geldt zijn er betere keuzes te maken.

Gegeten op 30 juli 2014

Alexander_B

Eten bij het Wereldmuseum is een prettige ervaring. De stoelen zijn comfortabel en de opzet van het restaurant is ruim, zodat je ongehinderd door andere tafels een gesprek kunt voeren. Bediening professioneel. Ik had als voorgerecht de noordzeekrab, gevolgd door een perfect gegrilde heilbot. Beide erg smakelijke gerechten. Vanwege het warme weer hebben we het nagerecht laten schieten ten gunste van een versneld vertrek richting terras, maar bij de koffie werden ruimschoots lekkere zoetigheden geserveerd.

Gegeten op 23 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.