Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

Daarkomtie

Afgelopen weekend hier met mijn dochter gegeten. Zes gangen menu + wijnarrangement.
Chique tent, perfecte bediening, grandioze wijnen en heel bijzondere gerechtjes. Ik zeg gerechtjes, want de hoeveelheid was bij sommige gangen teleurstellend. Daarom werd het brood waarschijnlijk steeds aangevuld.
Al met al waren wij 280,- kwijt. En hoewel het een bijzondere smaakervaring was, vond ik dat toch wel veel geld.

Gegeten op 30 augustus 2014

Marnix010

Gegeten op 24 juli 2014

hennesy

Fantastische avond gehad in het wereldmuseum. Eten is zeer geraffineerd. Goede smaken, het bijpassende wijnarrangement was erg goed afgestemd op het eten. Een pareltje in Rotterdam.

Gegeten op 6 juli 2014

volgensbartjens

Na een 4-gangen Menu van de Chef zit ik nu met een pijnlijke kaak deze recensie te schrijven. Op zich hebben we genoten van een smakelijk diner, helaas werd in een aantal gevallen niet goed uitgelegd wat voor gerecht en ingrediënten werden geserveerd. De broodjes waren kogelhard, zo erg, dat een mede disgenoot zich afvroeg of er een notenkraker werd bijgeleverd. Ik zelf heb bij de eerste hap mijn kaakgewricht, dermate geblesseerd, dat iedere beweging nu nog steeds pijnlijk is. Jammer, op zich een goede maaltijd, echter niet ster-waardig en de service was niet wat je van een sterrenrestaurant mag verwachten. Wat mij betreft geen aanrader, voor hetzelfde geldt zijn er betere keuzes te maken.

Gegeten op 30 juli 2014

Alexander_B

Eten bij het Wereldmuseum is een prettige ervaring. De stoelen zijn comfortabel en de opzet van het restaurant is ruim, zodat je ongehinderd door andere tafels een gesprek kunt voeren. Bediening professioneel. Ik had als voorgerecht de noordzeekrab, gevolgd door een perfect gegrilde heilbot. Beide erg smakelijke gerechten. Vanwege het warme weer hebben we het nagerecht laten schieten ten gunste van een versneld vertrek richting terras, maar bij de koffie werden ruimschoots lekkere zoetigheden geserveerd.

Gegeten op 23 juli 2014

Dekkerkerk

Vandaag deel genomen aan een WijnSpijs Wandeling rond de Veerhaven. De formule is dat je een route loopt waarbij je een 7 gangen menu krijgt geserveerd in 7 verschillende restaurants. Het Wereldmuseum en Karakter staken met kop en schouders boven de rest uit. Bij Het Wereldmuseum kregen gemarineerde geelvintonijn met een curry van wortel. Het gerecht zag er heel smakelijk uit en werd geserveerd in een glas. Het deed wat denken aan een gerecht uit een walking dinner. De smaakcombinatie met de postelein was fantastisch. Een prachtige Franse witte wijn combineerde perfect. Zeer vriendelijke bediening. In het tafelwater zat een schijfje limoen. Het zijn soms dat soort details. Prachtig decor, wel klassiek, maar dat is een kwestie van smaak. Absolute aanrader!!!!

Gegeten op 20 juli 2014

Nicolet67

Net terug van een diner bij het Wereldmuseum. Voorgerechten scheermessen en de salade. Beide erg smakelijk en mooi opgemaakt. Hoofdgerechten de Anjou duif en het Iberisch varken. Vooral het gestoofde pootjesvlees van de duif was erg lekker. De nagerechten waren de toppers van de avond, vooral het dessert met kersen zag er prachtig uit! Ook het chocoladedessert was mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Voorafgaand en tussendoor heerlijke amuses. Bij de koffie ook nog een bord met een vijftal heerlijke zoetigheden. Voor ons iets te veel want de porties waren beslist royaal. Bij het afrekenen eigenlijk een beetje verrast over de prijskwaliteitverhouding. Namelijk helemaal niet duur voor een zaak met een ster (die overigens zeker verdiend is!).
Het restaurant zelf was heerlijk koel (buiten was het immers 35 graden vandaag!). Mooie zaak met heerlijke stoelen, grote tafels, geluid goed en geen last van andere gasten, bediening attent, vriendelijk en bekwaam. Wij komen graag nog eens terug.

Gegeten op 19 juli 2014

JPstyling

Gisteren voor een verjaadag gegeten. Vanuit wijnbar naar restaurant, direct eten op tafel terwijl wijn nog niet op was. De 4 gangen kwamen erg snel achter elkaar, zo snel dat er geen tijd was om de wijn rustig te drinken. Bediening redelijk vriendelijk maar erg ongeïnteresseerd. Eten prima maar kan veel verfijnder en is niet sterwaardig naar onze mening.

Proever44946

Mijn favoriete restaurant in Rotterdam, een dik verdiende ster kwam hier vorig jaar binnen. Het eten hier is altijd uitdagend en continue in ontwikkeling, de zwarte brigade een feest en zeer deskundig op gebied van producten. Of het nu een maaltijd ingrediënt is, de koffie of wijn die mannen in het zwart weten alles. De wijnkaart is uitstekend en de wijnarrangementen altijd weer een surprise.

Gegeten op 17 mei 2014

shema

10 juni 2014 . Ben samen met mijn partner gaan eten. Geweldig locatie. We hebben lekker gegeten. De wijn arrangement paar perfect bij elk gerecht. De service was goed. ....We vonden alleen de bediening slecht!!!! Het kon beter!!! We kregen te snel achter elkaar ons gerechten. Mijn partner maakte hierover een opmerking. Desondanks kregen we toch tijdens het eten het nagerecht!!!! Ik hoop dat het in het vervolg wel anders gaat.

Gegeten op 10 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.