Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

JPstyling

Gisteren voor een verjaadag gegeten. Vanuit wijnbar naar restaurant, direct eten op tafel terwijl wijn nog niet op was. De 4 gangen kwamen erg snel achter elkaar, zo snel dat er geen tijd was om de wijn rustig te drinken. Bediening redelijk vriendelijk maar erg ongeïnteresseerd. Eten prima maar kan veel verfijnder en is niet sterwaardig naar onze mening.

Proever44946

Mijn favoriete restaurant in Rotterdam, een dik verdiende ster kwam hier vorig jaar binnen. Het eten hier is altijd uitdagend en continue in ontwikkeling, de zwarte brigade een feest en zeer deskundig op gebied van producten. Of het nu een maaltijd ingrediënt is, de koffie of wijn die mannen in het zwart weten alles. De wijnkaart is uitstekend en de wijnarrangementen altijd weer een surprise.

Gegeten op 17 mei 2014

shema

10 juni 2014 . Ben samen met mijn partner gaan eten. Geweldig locatie. We hebben lekker gegeten. De wijn arrangement paar perfect bij elk gerecht. De service was goed. ....We vonden alleen de bediening slecht!!!! Het kon beter!!! We kregen te snel achter elkaar ons gerechten. Mijn partner maakte hierover een opmerking. Desondanks kregen we toch tijdens het eten het nagerecht!!!! Ik hoop dat het in het vervolg wel anders gaat.

Gegeten op 10 juni 2014

PeterM

Na 2,5 jaar weer naar het Wereldmuseum. Het blijft een mooie zaak, goed ruim opgezet met lekkere luie stoelen. De bediening is werkelijk uitstekend en ook weet de sommelier met veel finesse en gevoel de werkelijk prachtige wijnen passende bij de gangen uit te leggen. Het eten is mooi en zeer lekker. Enige 'minpuntje' is dat de gangen niet spannend worden; het zijn geen aparte vernieuwende combinaties.

Gegeten op 28 mei 2014

JulianLR

Restaurant het Wereldmuseum bezocht voor een lunch. Een prachtige entree en direct professional opgevangen. De sfeer wordt daardoor wel direct formeel en statig. Een wijze van service die zich vervolgens niet consequent aan tafel voortzet. Iets dat ik persoonlijk kan waarderen vanwege het mensenwerk, maar wel opviel.
Uitstekend langoustine voorgerecht gegeten met diepe smaken en een prima Iberico hoofdgerecht, prima gegaard.
Zeer brede wijnkeus en derhalve ons lot overgelaten aan de bediening waarbij men zich uitstekend heeft gekweten.

Gegeten op 13 maart 2014

graagietslekkers

Gisteren avond met een gezelschap van 5 personen, we kozen voor het 5 gangen menu, we hadden wat te vieren en we waren met z'n vijven. Mooi restaurant en was de tweede keer dat we hier hebben gekozen. na de gebruikelijk amuses van de chef begonnen we met een kreeft tartaar, tomaat op diverse manier bereid, erg lekker en we hadden er zin. Gang twee was een yelow-vin tonijn in een curry van wortel, dit viel tegen, het gerecht was flauw en muffig en de tonijn was niet kraak vers. Niet getreurd, mooie Sancerre, fles twee en op naar de volgende....
Dit was werkelijk een DRAAK van een gerecht. Kalf tartaar met ansjovis, hollandaisesaus en diverse artisjokken, ik heb alle combinaties gemaakt en er was niets wat nou echt een smaak beleving op gang bracht waar ik van achter over viel. Ik heb tijdens deze gang niemand horen zeggen dat het lekker of bijzonder was. Hoofdgerecht was Kip van een bijzonder type, welke zeker niet perfect was, beetje droog en niet goed verhit. Het viel me tegen dat er van alle gangen niets a la minute bereid was, goed voorbereid, maar zeker niet briljant! Bij dit gerecht hebben we een nebiollo uit de Piemonte gedronken welke wel goed aansloot. Het dessert was zeer goed, framboos op diverse manieren. Dit restaurant mag dan een Michelin ster hebben, maar ik heb het niet kunnen proeven en beleven. Bediening correct, maar zeer jong, niet overtuigend! Na twee keer geven wij het op!

Gegeten op 17 mei 2014

WVB60

Vooraf een taartje van yellowfishtonijn en als hoofdgerecht heibot op een bedje van asperges. De bijbehorende Silvaner Trocken van Raddeck uit Duitsland was ok! Bediening verzorgd

Gegeten op 16 mei 2014

Mach

Eindelijk kregen we de kans het enige sterrenrestaurant in de regio te bezoeken, waar we nog niet waren geweest. Wat een geweldige avond hebben we gehad! De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk en de wijnen completeerden de gerechten uitstekend. We zijn voor het 5-gangen menu gegaan. Vooraf tonijn met lentegroenten, gevolgd door coquilles met strandkrabjus. Heerlijke tuinboontjes gegrild/gebbqt. Verrassend en lekker tussengerecht van asperge. Als hoofdgerecht een heerlijk stukje varken, werkelijk boterzacht. Ook de afsluiting was geweldig: aardbeien met cheesecake en zwarte olijf. Bij vrijwel alle gangen zouden we het liefst ons bord hebben afgelikt, maar zo zijn we nou eenmaal niet opgevoed. De bediening (onze jonge gastheer met hoog staartje/knotje) krijgt een dik verdiende 10. Ik geloof niet dat ik dat ooit heb gegeven. Zeer discreet, heel professioneel, erg vriendelijk en informatief.

Gegeten op 3 april 2014

bram_anke

Voor het eerst sinds ze een ster hebben wezen eten Was echt heel lekker. We kozen voor het 4 gangen diner met wijnarrangement. Werd prima met onze wensen (eenmaal geen vlees, eenmaal geen vis) rekening gehouden. Bijpassend wijnarrangement met prima toelichting. Lekkere tussendoortjes. Al met al echt prima, voor iets meer dan 100 euro pp. Kortom, een aanrader!

Gegeten op 1 april 2014

ckesovitz

Fantastisch 5gangen gegeten. Maar met de amuses lijken het er wel 10. Aanpassingen aan het menu worden creatief verwerkt.
Enige minpunt 5gangen in 2 uur tijd serveren mag voor mij wel een uurtje langer duren. Zeker met de vele voortreffelijke amuses. Aanrader.

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.