a TripAdvisor company

foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 2 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 3 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 4 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 5 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 6 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 7 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 8 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 9 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 10 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 11 foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 12

1. Restaurant

1. 8,6 10 1 107

2. 8,6

3. 8,6

Romantiek in Het Wereldmuseum

Alsof Het Wereldmuseum van Rotterdam op zichzelf niet boeiend genoeg is. Het museum over culturen van het heden en verleden heeft een restaurant met een eigen sfeer. De inrichting is gevuld met spullen van de collectie uit het museum, maar de ruimte heeft een eigen rustige en romantische setting.

RRK

Een culinaire verwennerij compleet met pré-amuses en pré-desserts. De kalfszwezerik was heerlijk. Als je een grote eter bent; let op; dit is wel echt nouvelle cuisine :-). Vriendelijk, losse bediening. Aardig, tikje afgelegen, gelegen aan een kade.

Gegeten op 6 februari 2016

Pantalones

Via online reservering

5 gangen menu van de chef gegeten. Amuses en eerste 2 gangen voortreffelijk . De zwezerik was niet helemaal mijn smaak aangezien deze niet krokant was. Het ibericovarken was heerlijk maar sommige stukjes oneetbaar door het ver. Dit mag niet voorkomen vind ik. Het nagerecht was gewoon mijn smaak niet. Muziekkeuze is een beetje raar voor zo,n restaurant . Lijkt af en toe op clubmuziek. Al met al geslaagde avond ahoewel het lijkt of ze steekjes aan het laten vallen zijn.

Gegeten op 5 februari 2016

steranijs

Jammer, vergeleken bij vorige keren zijn we deze keer erg teleurgesteld in zowel de presentatie als bereiding van het Chefs 4-gangenmenu. Het begon al met het voorgerecht. Plakjes coquille met ganzenlever; niet op smaak en een rommelig opgemaakt bord. Het hoofdgerecht was redelijk. Op aanraden van de bediening kregen wij geschaafde truffel over het gerecht. Het zag zwart van de truffel op mijn bord.....bij mijn partner werd er terecht minder kwistig gestrooid. De wijnen kwamen niet op tijd. De ene keer veel te vroeg, de andere keer moesten we er om vragen. Iedereen deed maar wat, er zat geen lijn in. De porties waren ook echt te klein. 2 hapjes en leeg was je bord. Weer een uur wachten op het volgende. 4 uur aan tafel gezeten voor 4 mini gerechtjes. Nee, voorlopig komen wij niet meer. Onze ervaring: geen Michelinster waardig!

Gegeten op 23 januari 2016

Alexander_B

Via online reservering

Een van de beste restaurants in Rotterdam. De gerechten zijn fraai vormgegeven en vooral buitengewoon lekker. Wij hadden met z'n tweeën oesters/coquille, nekstuk varken/kalfwangetjes en pruimen/kweepeer. Allemaal zeer in orde. Uitstekende service, comfortabele stoelen, ruime afstand tussen de tafels en fraaie setting ingericht met elementen uit het museum.

MarianneA

Via online reservering

Heerlijk gedineerd in een fraaie entourage. We kozen voor het 4 gangendiner met bijpassende wijnen. De gerechten waren allemaal heel smaakvol en verrassend en mooi geserveerd. Zeer attente en correcte bediening. Een schoonheidsfoutje is op zeer proffesionele en buitengewoon correcte wijze opgelost. Kortom een aanrader voor een bijzonder diner.

Gegeten op 30 januari 2016

heroldmetselaar

Via online reservering

Het eten was niet verrassend en het wijnarrangement uit de toon. Het hoofdgerecht met vlees was onder de maat. Wij zijn beter gewend van het Wereldmuseum.
Het restaurant is gezakt op onze lijst met favorieten.

Gegeten op 30 januari 2016

zwarthoff

Via online reservering

Heerlijke drie gangen lunch, perfecte bediening, interessant wijnarrangement. Kortom, een fantastische middag. Naderhand nog even de zalen boven bekeken samen met onze enthousiaste ober.

DdBV

Via online reservering

Eerst een cava besteld. Was erg lekker. We kregen meteen allerlei appetizers. Vijf gangen menu genomen met wijnarrangement. De bediening was snel, vriendelijk, flexibel, niet te aanwezig. Geen probleem om een gerecht te vervangen in het menu. De wijnen die we kregen waren heerlijk (en we zijn kritisch). Het water werd continu bijgeschonken, geen moment om hoeven vragen. Het eten was fantastisch! De voorgerechten: cocquilles met linzen en eendelever (heel bijzondere combi), wilde garnalen en inktvis (zo zacht en vlezig hmmm), en zwezerik. Hoofdgerecht was iberisch varken met frisse garnering van o.a. rode biet. Verrassend lekker. Omdat ik geen varken eet kreeg ik runderwang. Stevig maar toch zacht. Wederom met eendelever (hoera). De saus vond ik iets te sterk/zout. Voor het dessert, kwam tot onze verbazing eerst nog een predessert. Daarna een desert van ananas en o.a. ijs van macademianoten. Wij zijn supertevreden naar huis gegaan. Wat een heerlijke avond. Uiteraard is het duurder dan een gemiddeld restaurant, maar zooo veel beter, dat je uiteindelijk meer waar voor je geld krijgt.

rhetorique

Netjes ontvangen, en naar onze tafel toegewezen.
We hadden een mooi tafeltje en uitzicht op de keuken.

Alle gerechten waren beeldig om te zien en echt een smaakbeleving.
Wat ik ook heel netjes vond was de koffie na met alle bonbonnetjes. Dat zag er echt beeldig uit.
En normaal gesproken betaal je daar de hoofdprijs voor, nu zat het bij het menu.

We gaan hier zeker nog een keer dineren!

Gegeten op 15 november 2015

ariesafarie

Via online reservering

Sfeervolle plek aan de Rotterdamse haven. Warm welkom met diverse amuses. Mooie goed geprijsde huiswijn weiszburgunder. We namen het menu met twee gangen voor 30 euro. Coquilles met geconfijte ganzenlever. Smaakbom, misschien iets te veel van het goede. Hoofgerecht kabeljouw met gegrilde spruitjes, perfecte garing. Super vakkundige bediening. Hier staat de gast centraal.

Gegeten op 27 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.