Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 270 71 85
  2. www.wereldmuseum.nl

Romantiek in Het Wereldmuseum

Alsof Het Wereldmuseum van Rotterdam op zichzelf niet boeiend genoeg is. Het museum over culturen van het heden en verleden heeft een restaurant met een eigen sfeer. De inrichting is gevuld met spullen van de collectie uit het museum, maar de ruimte heeft een eigen rustige en romantische setting.

Sammy70

Heerlijk gegeten..5 gangen menu met vis genomen was heerlijk.het is niet het goedkoopste restaurant maar de prijs kwaliteits verhouding is goed!

Gegeten op 12 december 2014

Smulpapend

Echt heerlijk gegeten bij het wereldmuseum. Het eten is in verhouding tot de wijn helemaal niet duur. Het wijnarangement vond ik erg aan de dure kant, 5 glazen voor €50,00 en bijschenken zonder te vragen en dat ook nog op de rekening zetten. Vind ik niet zo netjes. Ik zal ook niet zo snel nog een wijnarangement bij het diner nemen.

Gegeten op 29 november 2014

frederik8

Met een kleine groep culinair genoten en een ‘hemelse ervaring’ rijker. In dit mooi gelegen, prachtige classicistische gebouw aan de Maas is niet alleen een museum, maar ook een fantastisch restaurant gevestigd.
Net als het gebouw straalt ook het restaurant een warme, weldadige sfeer uit: grandeur uit vervlogen dagen, prachtig bij de tijd gebracht. Zo zijn enkele objecten uit het museum op een mooie, maar niet nadrukkelijke wijze, in het aangenaam vormgegeven interieur van het restaurant verwerkt.
Wij kozen voor een zes-gangen menu met wijnarrangement. Allemaal bijzondere combinaties en smaaksensaties, die al veelbelovend met de amuses begonnen.
ik heb vooral genoten van de langoustines met salty fingers op een toefje van brie, de coquilles met kalfswang, het duo van tong en rog met een zachte eendenleversaus, de malse fazant in eigen jus met diverse paddenstoelen en truffel, het kaasplankje met wel heel unieke kaasjes. Het heerlijke dessert was bijna teveel....En dat allemaal begeleid met mooie passende Franse, Spaanse, Duitse en Griekse wijnen, uitgezocht door de vakbekwame sommelier. Kortom een heerlijke avond ook al door de vriendelijke en zeer attente bediening.
Het Wereldmuseum heeft die Michelinster niet voor niets!

Gegeten op 6 december 2014

jwverhagen

Recent op zondagmiddag een 3 gangen lunch gebruikt. Keurige bediening. Alles klopt. Zeer verfijnde gerechtjes en goede bijpassende wijn.
Prima locatie en zeer betaalbaar ! Een aanrader

Gegeten op 23 november 2014

christel5

Toen de amuses kwamen wisten we al dat het een topavond zou worden. We hadden gekozen voor een 5 gangendiner. Helaas heb ik deze recensie niet gelijk na het eten geschreven dus kan ik niet meer precies vertellen wat we hebben gegeten. Wel dat iedere gang heerlijk was. De bedieding was terughoudend aanwezig en alles werd perfect opgemerkt. Al met al een perfecte keuze voor een gezellig maar bovenal heerlijk avondje culinair genieten.

Gegeten op 9 november 2014

bacchus67

Gisterenavond heerlijk gegeten in het restaurant van het Wereldmuseum in Rotterdam. Eerst hebben wij de tenstoonstelling Goud der Goden bezocht. Daarna zijn we heerlijk verwend. We hebben gekozen voor een 5 gangen diner met beide een wijnarrangement. Omdat ik nog moest rijden was het mogelijk voor mij met halve glazen mee te genieten van de prachtige combinatie van gerechten en goedgekozen wijnen. De hele avond was een prachtige afsluiting van een mooie dag in Rotterdam. De bediening en het serveren ging op een vlotte en prettige manier. Goede uitleg van de geserveerde gerechten en wijnen. Bevlogen en goed op elkaar ingestelde brigade. Voor ons was het echt een feestje en een top avond met gerechten met top smaken en gekozen wijnen om bij weg te dromen. Niet goedkoop.. maar om dit eens in de zoveel tijd een keer te doen wel een dag met een gouden randje!

Gegeten op 24 oktober 2014

Heerlijkdineren2015

Afgelopen zaterdag gegeten in het Wereldmuseum, keurige ontvangst, heerlijke hapjes bij binnenkomst. Wij kozen voor het 5 gangen menu, heerlijke gerechten! Waarvan wij de tongschar met paddenstoelen en truffel heerlijk vonden en vooral de wilde eend met witte bonen en witlof, fantastisch! Heerlijk genoten in een fantastische ambiance! Aanrader!!

Gegeten op 18 oktober 2014

Giacomo01

Met zijn 4en gegeten bij het Wereldmuseum. Mooie ambiance aan het water en vriendelijke bediening. Keuken levert verzorgde gerechten op mooie borden. Na wat amuses voorgerecht vonkenlap: mooi stukje gemalen rundvlees met garnituur sie lekker maar wat onsamenhangend was. Tafelgenoten hadden coquilles - lekker en salade. Mooie wijn (Amarone en spaanse witte chardonnay). Dieptepunt was het hoofdgerecht. De viseters hadden het prima maar wij 2en gingen voor een mooie entrecote van speciaal rundvlees - de belofte was uiterst mals & heel bijzonder. Het bleek niet te eten. Borden werden weggehaald en even later werd ons verteld dat een kwestie van snijden is en dat de chef en de bediening het heerlijk vonden. Na 10 minuten de borden weer terug met hetzelfde (!) doorgewarmd vlees. Conclusie bleef hetzelfde: geen doorkomen aan. Dessert was amandeltoetje. Lekker en goed gemaakt maar opnieuw zonder veel samenhang. Het is te waarderen dat de keuken nieuwe smaak cbinaties probeert maar ze hebben nog een weg te gaan om deze pretentie met dito prijzen waar te maken. Met deze kwaliteit is hier eten niet feestelijk. Het zou fijn zijn als de witte en zwarte brigade zich hiervan bewust worden.

Gegeten op 18 oktober 2014

Wendenski

Voor het eerst hier gegeten met een groep van 5 personen. Geweldig restaurant, zeer mooie gerechten en een uitgebreide keuze aan wijnen. Het 5-gangen menu was een goede keus: de eerste 3 gerechten vis, gevolgd door een zeer smaakvolle en malse Black Angus. Niet te grote gerechten en plaatjes op het bord. De uitstekende stoelen, de voorkomende bediening en de heerlijke wijnen maakten het een erg geslaagde avond.

Gegeten op 8 oktober 2014

dantheman

Geluncht op deze mooie plek in Rotterdam. Gingen voor het lunch menu. De middag begon met een aantal goede amuses. Daarna kwam de 1e gang een niet zo mooi opgemaakt bord met wat blaadjes, sla wat stukjes tonijn en biet. Als toevoeging ook nog een sterke chorizo. Dit gerecht ging echt nergens over, de tonijn was niet gekruid, de biet paste er niet bij en de chorizo bepaalde de totale smaak van het gerecht. In tijden niet zo een teleurstellend gerecht bij een tent met een ster gegeten. 2e Gang was beter. Mooie gebakken griet met een goede saus en pastinaak. Prima maar weer geen ster waardig gerecht. Dessert was erg lekker en de topper van de middag. Bediening was prima alleen soms wat kort af. Wijnen waren heerlijk. Al met al geen ster beleving deze middag.

Gegeten op 7 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.