Mach
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk kregen we de kans het enige sterrenrestaurant in de regio te bezoeken, waar we nog niet waren geweest. Wat een geweldige avond hebben we gehad! De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk en de wijnen completeerden de gerechten uitstekend. We zijn voor het 5-gangen menu gegaan. Vooraf tonijn met lentegroenten, gevolgd door coquilles met strandkrabjus. Heerlijke tuinboontjes gegrild/gebbqt. Verrassend en lekker tussengerecht van asperge. Als hoofdgerecht een heerlijk stukje varken, werkelijk boterzacht. Ook de afsluiting was geweldig: aardbeien met cheesecake en zwarte olijf. Bij vrijwel alle gangen zouden we het liefst ons bord hebben afgelikt, maar zo zijn we nou eenmaal niet opgevoed. De bediening (onze jonge gastheer met hoog staartje/knotje) krijgt een dik verdiende 10. Ik geloof niet dat ik dat ooit heb gegeven. Zeer discreet, heel professioneel, erg vriendelijk en informatief.

Gegeten op 3 april 2014

bram_anke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst sinds ze een ster hebben wezen eten Was echt heel lekker. We kozen voor het 4 gangen diner met wijnarrangement. Werd prima met onze wensen (eenmaal geen vlees, eenmaal geen vis) rekening gehouden. Bijpassend wijnarrangement met prima toelichting. Lekkere tussendoortjes. Al met al echt prima, voor iets meer dan 100 euro pp. Kortom, een aanrader!

Gegeten op 1 april 2014

ckesovitz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch 5gangen gegeten. Maar met de amuses lijken het er wel 10. Aanpassingen aan het menu worden creatief verwerkt.
Enige minpunt 5gangen in 2 uur tijd serveren mag voor mij wel een uurtje langer duren. Zeker met de vele voortreffelijke amuses. Aanrader.

Vijfhuizen2013
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het mooie restaurant is ruim opgezet met prima stoelen, zodat je de hele avond heerlijk kunt tafelen. Wij hadden bovendien het geluk, dat we konden uitkijken op de Maas.
De 5-gangen (incl. de amuses) waren erg goed, waarbij de Langoustines, de Zeebaars (incl. de tomaat van de BBQ) en de zeer malse Barbarie-eend helemaal top waren.
De diverse wijnen sloten goed aan bij de gangen; zeker de volle Viognier uit de Pays D'oc was meer dan goed.
De bediening was vriendelijk en attent en speelde goed in op onze wensen.
Kortom, een heerlijke avond gehad en we gaan er gaan zeker nog eens naar toe.

Gegeten op 15 maart 2014

Aceituna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Elke 1e zondag van de maand ging ik kreeft eten bij het Wereldmuseum, heel creatieve bereidingen van chef Severijn. Afgelopen zondag even de kreeft vaarwel gezegd en een 2 gangen lunch genuttigd. Zalige zeebaars entree en hoofd kabeljauw.
Geen beter begin van de 1e zondag van de maand dan bij het inderdaad het wereldmuseum is Werelds.
Bij leven en welzijn doe ik dit tot aan mijn dood waarbij dhr. Severijn kookt i.p.v. bloemen.

Gegeten op 23 februari 2014

cpdekok
  • Recensies in de laatste twee jaar

Elke gang was een waar kunstwerk qua smaak en presentatie. Precies wat je op dit niveau mag verwachten. De bediening was zeer professioneel (oplettend en precies), bijna onzichtbaar, waardoor je volop van het tafelgezelschap kon genieten. Prachtige wijnkaart die werd voorzien van gedailleerde (achtergrond)informatie door de sommelier. We komen graag terug!

Gegeten op 2 februari 2014

Frank Herreveld
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een van mijn favoriete lunchgelegenheden in Rotterdam. De entourage spreekt mij erg aan, ruim opgezet en erg gemakkelijke stoelen. De bediening vind ik perfect, terughoudend bij een zakelijke bespreking en toegankelijk en assertief als het wat rustiger is aan tafel. Het voedsel is altijd hoog op smaak en zeer fraai op de borden gedrapeerd. Ik neem meestal een wijnarrangement, steeds mooie en verrassende wijnen. Tres sympathique!

Gegeten op 7 februari 2014

Ton Schroder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap van 6 personen werelds gegeten. Wel jammer, dat je vanaf dit aantal gasten verplicht bent een menu te nemen, waarbij je van tevoren moet opgeven, wat niet gewenst wordt. Gekozen voor een vijfgangenmenu. Verwacht geen super innovatieve daden of moleculaire hoogstandjes uit de keuken. Wel tot in de perfectie uitgevoerde gerechten op basis van "klassieke"' ingrediënten. Aan de details wordt veel aandacht besteed en zo wordt van alles een kunstwerk gemaakt, een museum waardig. Na de gebruikelijke amuses begonnen met een gerecht op basis van coquilles en gerookte eendenlever. Daarna garnalen met kokkels en als derde gerecht een subliem gegaard stukje rog vleugel. Als hoofdgerecht had de chef een mooi stuk zijdelende van het Black Angus rund bedacht. Om te eindigen met diverse kleine toetjes, waaronder chocolade op basis van olijfolie. Een prachtig uitgebalanceerd menu, dat door het surplus aan ondersteunende entourage op het bord alle smaakfacetten in zich had. Dit alles begeleid en versterkt door een uitgekiend en prachtig wijnarrangement. Met mooie Italiaanse en Duitse wijnen. En een bijzondere Pinot Gris van De Kleine Schorre op Schouwen-Duiveland! In eerste aanleg een tikkeltje zilt door de nabijheid van de zee. In zijn afdronk komt dan het zo typerende zoetje van de Elzasser Pinot Gris tevoorschijn. Een Hollands product om trots op te zijn.
Het restaurant is ruim van opzet met tafels, die ver genoeg van elkaar staan om ongehinderd met elkaar te kunnen praten zonder meeluistereffecten. De fauteuils zitten heerlijk.
De bediening oogt in het begin wat stijf, maar komt allengs de avond meer los. Hun vakmanschap staat buiten kijf. In het begin kwamen de gerechten (te) snel achter elkaar door. Toen het wat drukker werd, kwam vanzelf het juiste tempo. Alles klopte dus, ook de uitleg bij gerechten en wijnen.
Een aanrader. Eerst het mooie en interessante museum bezoeken en dan heerlijk nagenieten in een prachtige ambiance, een wereldhavenstad meer dan waardig.

Gegeten op 1 februari 2014

realgoodfoodlover
  • Recensies in de laatste twee jaar

al enige jaren het adres waar je wel naar terug moet komen.
iedere keer weer verrast men met een geweldige kaart en menu.
ontzettend smaakvolle gerechten en altijd met de juiste cuisson,laat deze begeleiden met het wijnarrangement en men gaat de gehele lunch of diner alleen maar genieten met een service tegen perfectie aan ,maar nooit zo dat men een opgelaten gevoel krijgt.
internationale top league dus en een restaurant,dat in iedere wereldstad zal scoren

Gegeten op 5 december 2013

MarcoSpice
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vind het wat lastig om een recensie te geven. Hier al heel vaak geweest voor de lunch en eigenlijk nooit teleurgesteld. Je voelde al lang dat er een ster in de lucht hing en die is dan ook eindelijk gekomen. In de bediening is er een andere wind gaan waaien en dat is ronduit jammer. De oude garde probeert nog op de oude voet verder te gaan, maar wordt overstemd door een nieuwe kille, licht arrogante afstandelijkheid. Het eten is van bekende statuur, de wijnkaart goed gebleven maar de "nieuwe sfeer" trekt het allemaal wat naar beneden.

Gegeten op 21 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Restaurant Wereldmuseum in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Restaurant Wereldmuseum. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!