a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 036 534 94 77

La cucina Siciliana

Waan je voor eventjes in het zonnige en zorgeloze Italië. Geniet van de warme gastvrijheid uit het zuiden en geef je over aan de prachtige smaken van de chef. De Sicilliaanse keuken staat hier centraal en de authenticiteit van het eten is goed bewaard gebleven. Dit proef je terug in de heerlijke lunch- en dinergerechten die je krijgt voorgeschoteld. Het vriendelijke personeel heeft kennis van zaken en adviseert je met liefde over een lekker glas wijn bij het eten.

marian98

We hebben een uur moeten wachten op een tafel. Daarna duurde het nog zeker 20 minuten voor de bestelling werd opgenomen. Gevraagd om wat brood,pesto, olijfjes. Dat moesten we nog een keer vragen en toen kregen we voor 3 personen een pistolet met wat kruidenboter waar €2,50 voor werd gerekend! ! Te triest! Eten was wel weer heerlijk, maar aan service kan heel wat verbeterd worden.

Gegeten op 24 mei 2015

MrFoody21

30 min gewacht. Pasta was koud en om alles moest gevraagd worden (bestek, servetten, drinken) pizza was deels verbrand en de porties waren behoorlijk klein. :(

Gegeten op 24 mei 2015

sofyan

Wij zijn met de klas wezen eten bij dit restaurant.
Dit is de eerste keer dat ik in dit restaurant heb gegeten. Mijn verwachtingen waren niet heel hoog omdat de prijzen niet echt duur waren. Maar het tegendeel is zeker bewezen, het eten was super, en goedkoop! De pasta was heerlijk en de pizza overtrefde deze zelfs.
Iedereen uit onze klas vond het over het algemeen top! Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 9 mei 2015

Jamjamfoodelicious

We hebben er onlangs met een groepje gegeten, het was echt heel slecht.
In Italiaanse restaurants vinden ze het altijd leuk als je de gerechten in het Italiaans besteld, dit leek meer een afhaal chinees want we moesten maar gewoon de nummers doorgeven, dat was veel makkelijker.
Eten was ook niet om over naar huis te schrijven.
In het voorgerecht (Antipasto vegetariano) zaten twee stukken porselein van zeker 2cm (rood aardewerk). We kregen de optie of we een nieuw gerecht wilde of dat het van de rekening afgehaald moest worden.... hebben maar voor het tweede gekozen omdat we ons afvroegen of we wel echt een nieuw gerecht zouden krijgen.Bediening reageerde vrij onverschillig. Later kwam de serveerster er nog wel even op terug, we mochten een borreltje van het huis bestellen. Persoonlijk zou ik het heel erg vinden als een gerecht zo de keuken zou verlaten, hoe kun je het niet zien en hoe komt het erin!
Runderbiefstuk was medium besteld maar helemaal doorbakken en grijs uitgeslagen.
Na dit alles besloot het personeel te gaan dineren aan het tafeltje naast ons, behoorlijk ongepast.
Gezien we geen zin meer in een borreltje hadden, hebben we gevraagd of het borreltje van de rekening gehaald kon worden en hebben we ergens anders een ijsje gegeten.

Kan een samenloop van omstandigheden zijn maar best was het niet!

Gegeten op 18 april 2015

Ankr

Lekker no nonsense restaurant. Met live music. Wat erg gezellig aandoet.
Miste een lepel voor de pasta en voor vocht/soep in het door mij gekozen vispannetje. Was lastig eten, mosselen met je vingers uit de soep halen (die lekker heet was overigens). Smaak was heerlijk, had wat meer rode pepers in gemogen, maar al met al prima.
Vingerdoekje werd gepresenteerd op een kapot bakje.
Partner had een biefstuk die goed mals was.
Bediening is zeer vriendelijk, al moet je overal zelf opletten en zelf vragen.
In de Scroppino zaten wat ijskristallen.
De inrichting daar kunnen ze nog wat aandacht aangeven. 4 verschillende, verkleurde foto's aan de muur. Even nieuw afdrukken en mooi inlijsten en dan ziet het er al wat beter uit.
Eindconclusie, lekker restaurant voor door de weeks.
Niks mis mee.

Gegeten op 18 april 2015

tvleeskr

BravaCasa is een goed restaurant. Maar het mist nogal wat finesse. De vissoep is zout (komt vaker voor), heel rijk gevuld (komt te weinig voor) maar voorzien van gamba's in hun jasjes en mosselen in hun huisjes. Dat is buitengewoon lastig eten. Jasjes even uittrekken draagt enorm bij aan de beleving!
Het hoofdgerecht, gamba op z'n Siciliaans, met een kleine pasta is uitstekend! maar weer die jasjes. Even insnijden voor het serveren maakt een wereld van verschil. De kleine pasta (AOP) was wel erg ruim voorzien van A. (knoflook), zoals alle gerechten eigenlijk. Nuance maakt het verschil. dat geldt ook voor het bestek, wat weinig verfijnd is en daardoor niet erg handig. Om een lepel voor de pasta moet je vragen. Overal moet je eigenlijk om vragen. De wijn is prima gekoeld in mooie wijnkasten. Waarom dan de fles nog eens in een koeler met flinke ijsblokken gezet? Muziek vanavond! Leuk en we hebben tot ons plezier ook een nummer van Paolo Conte gehoord. Maar waarom dan tijdens de pauzes tussen ge goede gitarist en vrolijke zanger een wat schrille orkestmuziek opgezet? Zo hard dat je elkaar nog maar slecht verstaat?
De keuken is goed. de afzuiger kan iets harder staan, zodat stoom en keukenluchtjes wat minder het restaurantdeel indrijven. Begrijp me goed, het is een goed restaurant, vol ambitie. En ik kom er graag terug. Maar ik hoop wel dat er wat meer tijd en aandacht komt voor meer finesse!

Gegeten op 21 maart 2015

robin25

In totaal 5 keer gegeten en iedere keer weer verbaasd hoe ontzettend lekker het eten is en hoe perfect de service is. Uitermate vriendelijke mensen, met een hart voor de Siciliaanse keuken. Heb nog nergens zo lekker gegeten. Alles van verse producten gemaakt en dat proef je. Het is jammer dat Groningen zo ver weg is, maar iedere keer als we in het westen zijn rijden we er graag voor om!

Gegeten op 15 maart 2015

adri13

Uitstekend gegeten!
Vooral de specialiteiten van het huis waren top!
Bediening was goed en vriendelijk.
Na hoofdgerecht wilden we een eindje lopen en daarna het dessert eten,
Was geen enkel probleem, hoefden niet eerst af te rekenen.

Gegeten op 23 november 2014

ALAVIE

Eten is goed, maar op een woensdag gegeten en om 21.45 uur zat de kok met bediening/vriendin aan tafel met hun schreeuwende kind van 2 jaar. Hij gooide al het aarde uit de planten, dat ging 35 minuten door, zodat onze cappucino met alcoholische versnapering van EUR 8,- geen pretje was. Om 22.10 uur hadden ze beiden hun jas (kok/eigenaar en bediening/vrouw kok?) en wij werden de deur uitgekeken, nogmaals 22.10 uur met krijsend kind, dat echt gilde (!!!) en moesten voor 2 glazen wijn, 2 hoofdgerechten, fles water (karaf water hebben ze niet...) en cappucino met dingetje bijna EUR 80,- afrekenen. Het is goed, maar veel te duur en dat voor Almere Haven, geen toplocatie..... Ook de inrichting is matig, zeer eenvoudig.

Gegeten op 22 oktober 2014

Pinkelotje

Mijn man en ik zijn hier afgelopen zaterdag, voor het eerst geweest.
Een leuk sfeervol tentje, met goede bediening gezellige life muziek.
Het eten was echt verrukkelijke, kortom voor ons saampjes een geslaagde avond en we zullen hier zeker nogmaals een keer terugkomen.
Voor het weggaan kregen we nog een zelfgemaakt drankje aangeboden...naam is mij ontschoten maar ook dit was een leuke afsluiter.

Gegeten op 30 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over BravaCasa Ristorante in Almere

Schrijf hieronder je recensie over BravaCasa Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.