1. Hotel-restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 036 534 94 77

tvleeskr

BravaCasa is een goed restaurant. Maar het mist nogal wat finesse. De vissoep is zout (komt vaker voor), heel rijk gevuld (komt te weinig voor) maar voorzien van gamba's in hun jasjes en mosselen in hun huisjes. Dat is buitengewoon lastig eten. Jasjes even uittrekken draagt enorm bij aan de beleving!
Het hoofdgerecht, gamba op z'n Siciliaans, met een kleine pasta is uitstekend! maar weer die jasjes. Even insnijden voor het serveren maakt een wereld van verschil. De kleine pasta (AOP) was wel erg ruim voorzien van A. (knoflook), zoals alle gerechten eigenlijk. Nuance maakt het verschil. dat geldt ook voor het bestek, wat weinig verfijnd is en daardoor niet erg handig. Om een lepel voor de pasta moet je vragen. Overal moet je eigenlijk om vragen. De wijn is prima gekoeld in mooie wijnkasten. Waarom dan de fles nog eens in een koeler met flinke ijsblokken gezet? Muziek vanavond! Leuk en we hebben tot ons plezier ook een nummer van Paolo Conte gehoord. Maar waarom dan tijdens de pauzes tussen ge goede gitarist en vrolijke zanger een wat schrille orkestmuziek opgezet? Zo hard dat je elkaar nog maar slecht verstaat?
De keuken is goed. de afzuiger kan iets harder staan, zodat stoom en keukenluchtjes wat minder het restaurantdeel indrijven. Begrijp me goed, het is een goed restaurant, vol ambitie. En ik kom er graag terug. Maar ik hoop wel dat er wat meer tijd en aandacht komt voor meer finesse!

Gegeten op 21 maart 2015

robin25

In totaal 5 keer gegeten en iedere keer weer verbaasd hoe ontzettend lekker het eten is en hoe perfect de service is. Uitermate vriendelijke mensen, met een hart voor de Siciliaanse keuken. Heb nog nergens zo lekker gegeten. Alles van verse producten gemaakt en dat proef je. Het is jammer dat Groningen zo ver weg is, maar iedere keer als we in het westen zijn rijden we er graag voor om!

Gegeten op 15 maart 2015

adri13

Uitstekend gegeten!
Vooral de specialiteiten van het huis waren top!
Bediening was goed en vriendelijk.
Na hoofdgerecht wilden we een eindje lopen en daarna het dessert eten,
Was geen enkel probleem, hoefden niet eerst af te rekenen.

Gegeten op 23 november 2014

ALAVIE

Eten is goed, maar op een woensdag gegeten en om 21.45 uur zat de kok met bediening/vriendin aan tafel met hun schreeuwende kind van 2 jaar. Hij gooide al het aarde uit de planten, dat ging 35 minuten door, zodat onze cappucino met alcoholische versnapering van EUR 8,- geen pretje was. Om 22.10 uur hadden ze beiden hun jas (kok/eigenaar en bediening/vrouw kok?) en wij werden de deur uitgekeken, nogmaals 22.10 uur met krijsend kind, dat echt gilde (!!!) en moesten voor 2 glazen wijn, 2 hoofdgerechten, fles water (karaf water hebben ze niet...) en cappucino met dingetje bijna EUR 80,- afrekenen. Het is goed, maar veel te duur en dat voor Almere Haven, geen toplocatie..... Ook de inrichting is matig, zeer eenvoudig.

Gegeten op 22 oktober 2014

Pinkelotje

Mijn man en ik zijn hier afgelopen zaterdag, voor het eerst geweest.
Een leuk sfeervol tentje, met goede bediening gezellige life muziek.
Het eten was echt verrukkelijke, kortom voor ons saampjes een geslaagde avond en we zullen hier zeker nogmaals een keer terugkomen.
Voor het weggaan kregen we nog een zelfgemaakt drankje aangeboden...naam is mij ontschoten maar ook dit was een leuke afsluiter.

Gegeten op 30 augustus 2014

evert-jan1

Voor mij is dit in Almere het beste adres voor de italiaanse keuken.
Steekt met kop en schouders uit boven de rest.
Geen doorsnee kaart.
Een piza met zeevruchten waarbij je een berg heerlijke verse mosselen op je bpiza vindt is beslist onverwacht, maar wat een verrassing als je de smaak combi met de rest van de zeevruchten proeft en de bodem nog steeds perfect. Dit is vanaf nu mijn absolute favoriet.
Koken met passie, koken met veel smaak. Prijs misschien wat hoog, maar wat mij betref kan het. Niet doorschieten hierin is wel mijn advies, want dan ge je de verwachtingen niet meer waarmaken. Wijn van het huis is prachtig en de witte zeker niet te koud geserveerd.
Ja voor mij is Casa Brava de aanwinst op restaurant gebied van de laatste jaren in Almere.
Een omrij adres.

Gegeten op 11 juli 2014

Aarrie

Onlangs ben ik in dit restaurant wezen eten. Gezien de goede recensies waren mijn verwachtingen misschien te hoog gespannen want ik moet zeggen dat het me tegen is gevallen! Als hoofdgerecht had ik de diverse soorten vlees voor 28,-. De smaak was eenvoudig maar niets speciaals. Tevens was het stukje ossenhaas van 2x2 cm helemaal doorbakken. In mijn te duur voor wat je kreeg.
Als nagerecht bestelde ik een coupe met diverse soorten ambachtelijk italiaans ijs. Helaas kreeg ik maar 1 soort... Tevens bleken de prijzen inmiddels allemaal een stuk duurder dan hun website aangaf en dat vind ik gewoon niet kunnen.

De bediening was ok, maar helaas wel te nadrukkelijk aanwezig (sommige renden van hot naar her en dat geeft een onrustige sfeer).

Kortom: Voor mij een matige ervaring.

Gegeten op 18 mei 2014

JeroenAlmere

Wanneer je je even in Italië wil wanen mag een bezoek aan Brava Casa, in Almere-Haven, niet ontbreken. Onder het genot van de authentieke Siciliaanse keuken, de altijd gastvriendelijke gastheer en bediening geniet je hier telkens weer van de diversiteit aan gerechten. Een grote aanrader zijn de gerechten welke op de menukaart als 'specialiteit van het huis' opgenomen staan, samen met de juiste keuze uit de wijnkaart letterlijk tongstrelend.

Gegeten op 20 mei 2014

herikJ

Wij zijn weer eens op bezoek geweest , na de tweede keer verrukkelijk te hebben gegeten , besloot ik toch maar wel een reactie te plaatsen als dankbaarheid.
De sfeer, de gastvrijheid van de mensen en vooral de kwaliteit van het eten hebben voor een onvergetelijke ervaring gezorgd.
Zoals altijd een warm onthaal door de vriendelijke bediening waardoor je je gelijk thuis voelt, met een heerlijk glas witte wijn.
Wij hebben runderbiefstuk gegeten met mooie sausmix en kruiden , ook betreft de aardappelen.
Ook de carpaccio's waren heerlijk goed gevuld met visfilet en sinaasappelen zover ik me kan herinneren.
Top werk , keep it up!

Gegeten op 17 mei 2014

Gerwindeklein

Dat de restaurantrecensies op de iens site meestal kloppen, is zaterdag weer bevestigd.
Mooi restaurant, dat valt bij binnenkomst gelijk op, warm/rustig aangekleed.
Ook leuk dat de chef kok langs de tafels kwam om uitleg te geven over de gerechten. Echt een aanrader!
Het eten smelt op je tong!’ De vis was heerlijk bereidt en geïnspireerd op Siciliaanse wijze.
Met mooi weer kan je op het terras eten , mooier kan je het niet hebben.
Het ijs was absoluut het beste , denk dat het ook temaken heeft met het weer , was namelijk warm , met koude ijs heb ik me zeker vermaakt.
Zeker een terugkomertje!

Gegeten op 17 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over BravaCasa Ristorante in Almere

Schrijf hieronder je recensie over BravaCasa Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.