a TripAdvisor company

1. 8,4 10 1 32

2. 8,4

3. 7,8

La cucina Siciliana

Waan je voor eventjes in het zonnige en zorgeloze Italië. Geniet van de warme gastvrijheid uit het zuiden en geef je over aan de prachtige smaken van de chef. De Sicilliaanse keuken staat hier centraal en de authenticiteit van het eten is goed bewaard gebleven. Dit proef je terug in de heerlijke lunch- en dinergerechten die je krijgt voorgeschoteld. Het vriendelijke personeel heeft kennis van zaken en adviseert je met liefde over een lekker glas wijn bij het eten.

cathrien4

Fantastisch met 8 man gegeten bij Bravacasa, wij waanden ons weer op Sicilie. We aten een mix uit de voorgerechten, o.a. caponetti, melanzane di parmigiane, salade, heerlijke ham met mozzarella. Heel erg goed! Spectaculair is de zeebaars in zoutkorst, wat een prachtige vis, mals met een vleugje zout! Perfect! De fettucine al nero de seppia en de pasta cche saddi , de spagghetti A.O.P , de bistecca en de bijgerechten , alles was top. Zeker ook de bediening, vrolijk en zeer attent en wisten alles van de overigens echte Siciliaanse wijnen! Je zou er elke week willen eten!

Gegeten op 21 juni 2016

KBertK

Al eerder met z'n tweeen gegeten en vandaag met familie.
Vriendelijk en gastvrij personeel.
Maar veel belangrijker, een uitstekende kaart van zeer goede kwaliteis gerechten en een zeer mooie opmaak. Dit is geen pizzeria maar een Italiaan.
Een aanrader voor iedereen die net iets meer wil.
ITALIAAN!

Gegeten op 29 mei 2016

Joossie123

Nog nooit waren wij bij Brava Casa geweest en dat is jammer, het is hier namelijk goed toeven.
We wilden eigenlijk alleen pizza eten maar hier is zoveel meer aan lekkers te bestellen dat de pizza's bijzaak zijn. De kaart vermeldt een keur aan Siciliaanse specialiteiten maar (helaas) hebben wij ons beperkt tot een Antipasto (voortreffelijk) en een pizza Siciliano (dat dan weer wel). De antipasto was zeer uitgebreid met overheerlijke ham, kazen, worst en andere heerlijkheden en de pizza zoals hij zou moeten zijn, heerlijke ansjovis en ruim belegd met kappers en olijven. Als klapper bestelden we Tiramisu (zelfgemaakt) en ook die was heerlijk. Al met was het een fijne avond, je zit hier heerlijk met het raam open met uitzicht op de haven en bovenal was de bediening super!
Tot de volgende keer.

Gegeten op 26 mei 2016

lisadeham1985

Echt hartstikke top. We hebben genoten! Rauwe “crudite” schelpldieren met een “Spumante millesimato” erbij. Bijna afrodisiacum ;-) …. jaa …. Je moet maar durven !!! Het is een heerlijke, frisse en fijne vis plateau die eigenlijk net zo makkelijk verwerkt wordt als andere vis gerechten.
De bediening is enthousiast en gastvrij. De sommelier is kundig in haar adviezen voor bijpassende wijnen. De exclusieve Siciliaanse wijnen is erg interessant voor wijnliefhebbers. Ook de huisgemaakt desserts zijn spectaculair bij BravaCasa. Voor ons staan de Siciliaanse cannoli toch echt wel bovenaan onze lijst wat betreft favoriete zoetigheden.

Gegeten op 3 mei 2016

odette817

hier wezen eten. Geen "pizzeria" maar een echt Italiaans (Siciliaans) restaurant met eten zoals "mama" het maakt. Verse ingrediënten, en dat proef je. Mensen die nog echt trots zijn op hun eten, en terecht. Ik kom zeker terug!Na de eerste avond kon ik niet meer wegblijven!

Gegeten op 25 maart 2016

ThomasenLinda

We hebben zondag avond met z'n zessen heerlijk gegeten.Gevonden via Google en geweldig verrast. We aten ieder 3 gerechtjes. Zodoende hebben we +/- van alles uitgeprobeerd. Alles goed op smaak.Vooral voor 1 persoon is het altijd moeilijk om buiten te eten in verband met een voedselintolerantie. Hier zou ik wel dagelijks willen eten. Het deeg van de pizza is heerlijk luchtig en krokant. Enorme keuze uit vegetarische hapjes. Leuk om eens van alles wat te proberen! Ik vond de prijzen erg goed voor de kwaliteit van de gerechten. BravaCasa behoort tot 1 van de betere (Italiaans) Restaurant van Flevoland. Enorme keuze aan gerechten (die vers worden bereidt), goede sfeer, personeel met zeer veel kennis.

Gegeten op 13 maart 2016

Robinexpert

Gezellige winkels en horeca gelegenheden in Almere Haven. Dus lunchen bij BravaCasa. Super plek om wat te eten als je 's avonds nog even door moet. Of voor een lunchbespreking. Wat een copieuze middag. Een zeer gepassioneerde affineur samen met een begeisterde chefkok. Een prachtig combinatie. Heerlijke gerechtjes geproefd. Later bij de lunch ook nog verrassende gerechten met Siciliaanse kazen en vleeswaren gegeten. Bijzonder terras op de hoek aan de havenkom.
Het eten en drinken is biologisch en heeft een goede prijs / kwaliteitsverhouding. Leuk detail vind ik dat na de maaltijd de kok zich even laat zien. Verwacht geen luxe setting maar toch de tafel stond netjes gedekt klaar. Ciao, xxx

Gegeten op 8 maart 2016

umbe

Het is alle keren een feest om dit te doen; heerlijke gerechten, lekkere wijn , enthousiaste bediening vriendelijk en gastvrij en je merkt dat ze plezier hebben in wat ze doen. Je kunt er heerlijk eten of er gewoon lekker een kopje koffie drinken . Complimenten voor de manier waarop deze italiaans restaurant met bijzondere jongeren een mooie en gezellige sfeer weet te creëren waar je echt heerlijk kunt eten!
Netjes, schoon, vriendelijk, en lekker eten. De eigenaar was ook heel erg aardig en leuk.
Kortom een perfecte gelegenheid om bij te praten. Opnieuw genoten van een voortreffelijke diner met goede bijpassende wijnen. Wat hebben wij genoten !! Wij hopen dit nog vele keren te herhalen.

Gegeten op 28 februari 2016

marylee1302

BravaCasa, een leuk klein restaurant waar je echt waar voor je geld krijgt. Voor een spotprijs van 20 euro konden wij al een 3 gangen menu bemachtigen. Ze hebben een uitgebreid menu die bestaat uit diverse voor- en hoofdgerechten. BravaCasa is een mooie naam voor dit restaurant.
Ze verwerken goede en eerlijke ingrediënten in het eten en dat proef je meteen bij de eerste hap. Het eten is erg lekker en de prijs en service zijn ook nog top. En dan heb je ook nog eens een ruime keuze uit diverse lekkere Italiaanse biertjes. Geweldig!
Het enige minpunt was dat er in de nagerechten niet zo een hele uitgebreide keuze was (exclusief de speciale koffies).En het was ook tamelijk druk toen wij daar dineerde, daardoor duurde het opdienen van de gerechten tamelijk lang, maar dit werd natuurlijk gecompenseerd door wat we geserveerd kregen. Ik heb hier meerdere malen gegeten, en geniet elke keer weer met volle teugen van de gerechten, een aanrader dus. Het is een mooi restaurant op een bijzondere locatie, namelijk aan de havenkom. Lekker eten en een mooi uitzicht, waar zoek je nog meer naar? Al met al Top!! Bravo !!!

Gegeten op 25 februari 2016

Christopher1984

Wij hebben dinsdag gegeten bij BravaCasa met ons gezin. Een zeer mooi restaurant met een mooie ligging aan de havenkom. Bij binnenkomst zijn wij zeer vriendelijk en origineel ontvangen op z'n Italiaans door de medewerkers. Het eten was in een woord overhééérlijk! Wat mij vooral is bijgebleven was de spaghetti carbonara en de pizza met zeevruchten, ze werden uitstekend gepresenteerd en de smaak was perfect. Daarnaast was er ook een goede sfeer in het restaurant met een mooi decor, het is niet zomaar een Italiaans restaurant, maar een restaurant dat er voor zorgt dat je je voor even in Italië voelt. Zeker een aanrader! Het was onze eerste keer dat we hier hebben gegeten en hier hebben we zeker geen spijt van.

Gegeten op 23 februari 2016

Schrijf zelf een recensie over BravaCasa Ristorante in Almere

Schrijf hieronder je recensie over BravaCasa Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.