a TripAdvisor company

1. Hotel-restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 036 534 94 77

La cucina Siciliana

Waan je voor eventjes in het zonnige en zorgeloze Italië. Geniet van de warme gastvrijheid uit het zuiden en geef je over aan de prachtige smaken van de chef. De Sicilliaanse keuken staat hier centraal en de authenticiteit van het eten is goed bewaard gebleven. Dit proef je terug in de heerlijke lunch- en dinergerechten die je krijgt voorgeschoteld. Het vriendelijke personeel heeft kennis van zaken en adviseert je met liefde over een lekker glas wijn bij het eten.

willem204

BravaCasa hadden wij gekozen voor een verjaardagsetentje. Met z'n zessen kozen we verschillende gerechten. Niet alleen spaghetti en pizza, want zelf nam ik een vleesgerecht waarvan ik de naam even niet weet (nr 25 op de kaart). Wat hebben we weer genoten, evenals de voorgaande keren dat we geweest zijn. Werkelijk alle gerechten zijn vers en goed van smaak, maar ook de bediening is goed en persoonlijk. We komen hier graag weer terug.
PS mijn vorige beoordeling over dit restaurant werd verwijdert omdat het te veel op marketing leek. Ik zit in de media, zou dat het kunnen zijn? Hopelijk accepteerd Iens nu wel deze oprechte beoordeling.

Gegeten op 19 augustus 2016

SimonBro

Omdat we wat te vieren waren gingen we uit eten. We houden van veel soorten eten, maar Italiaans vinden we altijd leuk. Almere Haven was een gok, plus een half uurtje rijden. Maar deze gok kwam wel heel gelukkig uit. Gratis parkeren vlakbij, toevallig een heerlijk zomers zonnetje, sfeervol gelegen aan een haventje en naast een sluis voor bootjes, maar het hoogtepunt was het eten bij BravaCasa. We zijn overal in Italië geweest en verwachten in Nederland altijd goed Italiaans eten, maar BravaCasa overtrof onze verwachtingen. De service was super vlug en alert. Het hoofdgerecht kwam vlot op tafel. We bestelden een oorspronkelijk gerecht uit Sicilië, “Grigliate mista di carne al salmoriglio” en kregen toen 4 soorten gegrild vlees (uitstekende lamskoteletjes en wat heerlijk malse stukken rundvlees, kip en varkensvlees) en kozen voor groenten als bijgerecht (gegrilde paprika, aubergine, bladpeterselie en een takje rozemarijn). De bestelde “Insalata pantesca” met gemengde sla, kappertjes, olijven en tomaat was bijna teveel van het goede, maar te lekker om te laten staan. Op ons bord hadden we prachtige kleuren rood, groen en geel. Van ons bezoek aan Sicilië wisten we dat de “Nero d’Avola” een topkwaliteit rode wijn is. We bestelden een fles “Cent’are”, niet de duurste, maar wel superieur bij dit gerecht. We zijn een fantastische ervaring rijker en hopen dat BravaCasa nog lang blijft bestaan en dat we er gauw weer eens terug zullen komen.

Gegeten op 26 juni 2016

cathrien4

Fantastisch met 8 man gegeten bij Bravacasa, wij waanden ons weer op Sicilie. We aten een mix uit de voorgerechten, o.a. caponetti, melanzane di parmigiane, salade, heerlijke ham met mozzarella. Heel erg goed! Spectaculair is de zeebaars in zoutkorst, wat een prachtige vis, mals met een vleugje zout! Perfect! De fettucine al nero de seppia en de pasta cche saddi , de spagghetti A.O.P , de bistecca en de bijgerechten , alles was top. Zeker ook de bediening, vrolijk en zeer attent en wisten alles van de overigens echte Siciliaanse wijnen! Je zou er elke week willen eten!

Gegeten op 21 juni 2016

KBertK

Al eerder met z'n tweeen gegeten en vandaag met familie.
Vriendelijk en gastvrij personeel.
Maar veel belangrijker, een uitstekende kaart van zeer goede kwaliteis gerechten en een zeer mooie opmaak. Dit is geen pizzeria maar een Italiaan.
Een aanrader voor iedereen die net iets meer wil.
ITALIAAN!

Gegeten op 29 mei 2016

Joossie123

Nog nooit waren wij bij Brava Casa geweest en dat is jammer, het is hier namelijk goed toeven.
We wilden eigenlijk alleen pizza eten maar hier is zoveel meer aan lekkers te bestellen dat de pizza's bijzaak zijn. De kaart vermeldt een keur aan Siciliaanse specialiteiten maar (helaas) hebben wij ons beperkt tot een Antipasto (voortreffelijk) en een pizza Siciliano (dat dan weer wel). De antipasto was zeer uitgebreid met overheerlijke ham, kazen, worst en andere heerlijkheden en de pizza zoals hij zou moeten zijn, heerlijke ansjovis en ruim belegd met kappers en olijven. Als klapper bestelden we Tiramisu (zelfgemaakt) en ook die was heerlijk. Al met was het een fijne avond, je zit hier heerlijk met het raam open met uitzicht op de haven en bovenal was de bediening super!
Tot de volgende keer.

Gegeten op 26 mei 2016

lisadeham1985

Echt hartstikke top. We hebben genoten! Rauwe “crudite” schelpldieren met een “Spumante millesimato” erbij. Bijna afrodisiacum ;-) …. jaa …. Je moet maar durven !!! Het is een heerlijke, frisse en fijne vis plateau die eigenlijk net zo makkelijk verwerkt wordt als andere vis gerechten.
De bediening is enthousiast en gastvrij. De sommelier is kundig in haar adviezen voor bijpassende wijnen. De exclusieve Siciliaanse wijnen is erg interessant voor wijnliefhebbers. Ook de huisgemaakt desserts zijn spectaculair bij BravaCasa. Voor ons staan de Siciliaanse cannoli toch echt wel bovenaan onze lijst wat betreft favoriete zoetigheden.

Gegeten op 3 mei 2016

odette817

hier wezen eten. Geen "pizzeria" maar een echt Italiaans (Siciliaans) restaurant met eten zoals "mama" het maakt. Verse ingrediënten, en dat proef je. Mensen die nog echt trots zijn op hun eten, en terecht. Ik kom zeker terug!Na de eerste avond kon ik niet meer wegblijven!

Gegeten op 25 maart 2016

ThomasenLinda

We hebben zondag avond met z'n zessen heerlijk gegeten.Gevonden via Google en geweldig verrast. We aten ieder 3 gerechtjes. Zodoende hebben we +/- van alles uitgeprobeerd. Alles goed op smaak.Vooral voor 1 persoon is het altijd moeilijk om buiten te eten in verband met een voedselintolerantie. Hier zou ik wel dagelijks willen eten. Het deeg van de pizza is heerlijk luchtig en krokant. Enorme keuze uit vegetarische hapjes. Leuk om eens van alles wat te proberen! Ik vond de prijzen erg goed voor de kwaliteit van de gerechten. BravaCasa behoort tot 1 van de betere (Italiaans) Restaurant van Flevoland. Enorme keuze aan gerechten (die vers worden bereidt), goede sfeer, personeel met zeer veel kennis.

Gegeten op 13 maart 2016

Robinexpert

Gezellige winkels en horeca gelegenheden in Almere Haven. Dus lunchen bij BravaCasa. Super plek om wat te eten als je 's avonds nog even door moet. Of voor een lunchbespreking. Wat een copieuze middag. Een zeer gepassioneerde affineur samen met een begeisterde chefkok. Een prachtig combinatie. Heerlijke gerechtjes geproefd. Later bij de lunch ook nog verrassende gerechten met Siciliaanse kazen en vleeswaren gegeten. Bijzonder terras op de hoek aan de havenkom.
Het eten en drinken is biologisch en heeft een goede prijs / kwaliteitsverhouding. Leuk detail vind ik dat na de maaltijd de kok zich even laat zien. Verwacht geen luxe setting maar toch de tafel stond netjes gedekt klaar. Ciao, xxx

Gegeten op 8 maart 2016

umbe

Het is alle keren een feest om dit te doen; heerlijke gerechten, lekkere wijn , enthousiaste bediening vriendelijk en gastvrij en je merkt dat ze plezier hebben in wat ze doen. Je kunt er heerlijk eten of er gewoon lekker een kopje koffie drinken . Complimenten voor de manier waarop deze italiaans restaurant met bijzondere jongeren een mooie en gezellige sfeer weet te creëren waar je echt heerlijk kunt eten!
Netjes, schoon, vriendelijk, en lekker eten. De eigenaar was ook heel erg aardig en leuk.
Kortom een perfecte gelegenheid om bij te praten. Opnieuw genoten van een voortreffelijke diner met goede bijpassende wijnen. Wat hebben wij genoten !! Wij hopen dit nog vele keren te herhalen.

Gegeten op 28 februari 2016

Schrijf zelf een recensie over BravaCasa Ristorante in Almere

Schrijf hieronder je recensie over BravaCasa Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.