• foto's van BravaCasa Ristorante in Almere - 1

• 8.4 10 45

• 8.0

• 7.6

La cucina Siciliana

Geniet van warme gastvrijheid uit het zuiden en geef je over aan de prachtige smaken van de chef. De Sicilliaanse keuken staat hier centraal en de authenticiteit van het eten is goed bewaard gebleven. Het vriendelijke personeel heeft kennis van zaken en adviseert je graag in een lekker glas wijn bij je eten.

Vandermaas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldige pasta"s gegeten op zondagmiddag. Echte authentieke ingrediënten. We gaan snel nog eens terug. Heel vriendelijke eigenaar. We zouden wel wat aan het interieur veranderen ; vooral qua kleur de boel opfrissen. Ook wat losse rekjes ed. eruit. Maakt het rommelig. Maar dit is ondergeschikt aan het heerlijke eten!

Gegeten op 6 april 2014

Zweersmc
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden er van gehoord, een goede Italiaan in Almere haven, dus bij een bezoek bij vrienden in de buurt op naar brava casa. Helaas voor ons een teleurstelling . Onze pasta met verse sardines , verse venkel, het eerste bord was koud! Bord gaat retour komt warm terug . Magnetron. ?? Geen sardine en venkel te zien, het zit in de saus was antwoord , maar wij proefden geen vleugje venkel. De biefstuk van de mannen was niet mals, de saus was prima, de aardappeltjes hadden een vreemde smaak, volgens ons niet vers. Een heerlijk toetje de profiterolles, alleen erg jammer van de nepslagroom, uit een spuitbus leek het wel, zo jammer van de voortreffelijke profiterolles! Doe toch 1 toefje echte slagroom ipv dat namaakspul. De huiswijn is goed.

Gegeten op 23 november 2013

floris1en2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als groot liefhebster sinds mijn jeugd van de Italiaanse keuken ging ik reeds zo'n 7-8 jaar voortdurend naar andere steden om italiaans te eten. Te vaak teleurgesteld, met name op het gebied van versheid en aldoor eten te proeven, dat naar mijn mening niet met genoeg liefde werd bereid, maakt ik mijn man helemaal gek, door hem min of meer te dwingen mij naar andere steden te rijden voor zoiets als gewoon een pizza bv. Niet wetende, dat een parel op het gebied van Italiaans eten op een kleine hoek in Almere Haven te vinden was en is al die tijd. De sfeer is goed, de prijzen voor pizza en pasta zijn naar mijn idee redelijk en de bediening is vriendelijk en correct. De eigenaren zijn buitengewoon vriendelijke mensen. Het eten smaakt niet alleen vers, er wordt met respect voor de ingredienten gekookt. En met liefde. Dat proef je terug in het eten. De pizza is goed (wat voor mij al heel wat is, moet ik eerlijk bekennen. Ik ben op het gebied van eten vaak zo kritisch, dat ik er zelf helemaal gek van word, want er zijn niet veel plekken, waar ik graag eet. (Niet dat ik overal gegeten heb, er zijn vast genoeg plekken, waar het eten authentiek en vers wordt bereid) Het liefst eet ik vers ambachtelijk eten, thuis door een kookexpert gemaakt en het moet echt nét gemaakt zijn en twee tellen later op mijn bord liggen wil ik het een beetje kunnen waarderen. Alles wat commercieel smaakt, geeft in mijn mond al gauw een nare nasmaak, letterlijk ! Sommige pasta's, die ik heb bij Brava Casa geproefd zijn molto buono en de toetjes zijn helemaal fantastico ! Ik heb dus in anderhalve maand reeds drie keer in Brava Casa gegeten. (ik ga zelden zo vaak terug naar hetzelfde restaurant) Ik wil gewoon de smaaksensatie daar ondervonden steeds herhalen, merk ik. De sgroppino (heel simpel toetje van vodka met ijs) was verrukkelijk en als je de ambachtelijk gemaakte profiteroles proeft, is het echt alsof er een engeltje over je tong pist !! I almost died and gone to heaven ! Kortom, wat mij betreft, qua italiaanse keuken in Almere, eindelijk een aanrader. Vanzelfsprekend hoeft niet iedereen het met míj eens te zijn ! Maar ik weet nu al, dat ik binnenkort weer terug hoop te gaan voor een bepaalde pasta en nog zo'n zálig toetje.

Bravo eigenaren van Brava Casa. Dank voor wederom een héérlijke middag !!

Caroline T.

Gegeten op 9 november 2013

melissa9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben hier laatst met mijn vriendinnen wezen eten. We namen alle drie pizza en de pizza's waren van goede kwaliteit! nergens anders heb ik zo een lekkere pizza gegeten. De bodem was lekker krokant en de pizza was erg goed gekruid. Gastvrije bediening erg gezellig en het eten was er snel! Zou er zeker nog eens terug komen!!

Gegeten op 31 oktober 2013

revonella
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb samen met mijn mede collega's een top avond gehad. Gezellig met de meiden lekker pizza gegeten. De sfeer en service was goed. Ik raad het iedereen aan.

Gegeten op 29 oktober 2013

Mdj036
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb hier zeer lekker gegeten met mijn vriendin, beide namen wij een pizza! Ik Hawaï en mijn vriendin salami! Beide pizza's waren zeer goed klaargemaakt en verrukkelijk om te eten! De bediening was zeer snel en niet opdringerig, maar aardig en beleefd! Het decor was erg netjes en in een Italiaanse romantische zweer! Maar vooral erg schoon! Zeker voor herhaling vatbaar wat betreft ons.

Gegeten op 24 oktober 2013

evert-jan1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Brava stond al een tijdje op mijn verlang lijstje. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel blij vandaan kwam. Geen fancy stuff, maar eerlijke producten met smaak producten waar de passie van af spat.ontvangst met een heerlijke crostini. Ik begon met de antipasti italiano, een schaal die makkelijk met 2 personen genuttigd kan worden vergezeld van een goed glas droge witte huiswijn. heerlijke vlees producten, olijven en fantastische kaas. dit was een goede start, ik daarnaast nog een sinaasappel salade gekozen, De salade doet zijn naam eer aan. heerlijke sinaas appel stukjes verwerkt tot een mooie salade die bij de antipasti paste. Als klapstuk had ik met paneermeel en tomaten gevulde sardines. Mijn avond kon niet meer stuk. De service was netjes en efficient, maar het was niet druk, ben benieuwd hoe dat gaat als het echt vol is, maar daar had ik nu niet mee te maken. correcte aandacht en goed advies . als digestief nog een perfecte doppio.
De prijs is misschien iets hoger dan gemiddeld, daar staat tegen over dat je authentiek siciliaans eten krijgt met passie bereid, wat mij betreft ligt hier prijs kwaliteit op een prima nivo.
Brava Casa heeft er aan mij een enthousiaste client bij.

Gegeten op 10 oktober 2013

ebony57
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aanleiding was een geslaagde heupoperatie en na 6 weken een controle dus vandaag een feestje waard. Aldus een Italiaanse Brava Casa uitgekozen. Heerlijke antipasti vooraf daarna een pasta voor mij en mix grill van vlees op z'n Sicilliaans voor mijn man weggespoeld met heerlijke Italiaanse witte wijn. Als digestief een heerlijke Amaro Averna gekregen.
Met vandaag een sub-tropische zon en temperatuur (30 C.) waan je in Sicilië. Top...!!

Gegeten op 5 september 2013

jandriest
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben op een zomerse avond op het terras bij Casa Brava gedineerd en gekozen uit echt Siciliaanse gerechten. We kunnen iedereen aanraden dat te doen. Je proeft de zorg voor het eten en de kennis van de Siciliaanse keuken.
De bediening is accuraat en betrokken bij de gasten. Er wordt kundige toelichting gegeven op vragen over de gerechten.
Het bracht ons weer helemaal in een vakantiestemming. Dat de buitentafeltjes wat wiebelig zijn kon de pret niet drukken.
Kortom, aan te bevelen.

Gegeten op 3 september 2013

Proever71002
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima italiaan, smaak is authentiek. Wel aan de prijs. Een eenvoudige pizza margarita kost 8,50. In Italië zelf eet je eenzelfde pizza anno 2013 voor 4,50 euro en dan zit je aan lago maggiorre en niet in betonnen haven van Almere. Ook de drankjes zijn duur. De inrichting is enigszins oubollig en op sommige punten echt aan vervanging c.q. renovatie toe. Toiletje ook beetje stinkerig en oud.

Gegeten op 27 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over BravaCasa Ristorante in Almere

Schrijf hieronder je recensie over BravaCasa Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!