Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

BravaCasa Ristorante

2. Italiaans
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 036 534 94 77

Pinkelotje

Mijn man en ik zijn hier afgelopen zaterdag, voor het eerst geweest.
Een leuk sfeervol tentje, met goede bediening gezellige life muziek.
Het eten was echt verrukkelijke, kortom voor ons saampjes een geslaagde avond en we zullen hier zeker nogmaals een keer terugkomen.
Voor het weggaan kregen we nog een zelfgemaakt drankje aangeboden...naam is mij ontschoten maar ook dit was een leuke afsluiter.

Gegeten op 30 augustus 2014

evert-jan1

Voor mij is dit in Almere het beste adres voor de italiaanse keuken.
Steekt met kop en schouders uit boven de rest.
Geen doorsnee kaart.
Een piza met zeevruchten waarbij je een berg heerlijke verse mosselen op je bpiza vindt is beslist onverwacht, maar wat een verrassing als je de smaak combi met de rest van de zeevruchten proeft en de bodem nog steeds perfect. Dit is vanaf nu mijn absolute favoriet.
Koken met passie, koken met veel smaak. Prijs misschien wat hoog, maar wat mij betref kan het. Niet doorschieten hierin is wel mijn advies, want dan ge je de verwachtingen niet meer waarmaken. Wijn van het huis is prachtig en de witte zeker niet te koud geserveerd.
Ja voor mij is Casa Brava de aanwinst op restaurant gebied van de laatste jaren in Almere.
Een omrij adres.

Gegeten op 11 juli 2014

Aarrie

Onlangs ben ik in dit restaurant wezen eten. Gezien de goede recensies waren mijn verwachtingen misschien te hoog gespannen want ik moet zeggen dat het me tegen is gevallen! Als hoofdgerecht had ik de diverse soorten vlees voor 28,-. De smaak was eenvoudig maar niets speciaals. Tevens was het stukje ossenhaas van 2x2 cm helemaal doorbakken. In mijn te duur voor wat je kreeg.
Als nagerecht bestelde ik een coupe met diverse soorten ambachtelijk italiaans ijs. Helaas kreeg ik maar 1 soort... Tevens bleken de prijzen inmiddels allemaal een stuk duurder dan hun website aangaf en dat vind ik gewoon niet kunnen.

De bediening was ok, maar helaas wel te nadrukkelijk aanwezig (sommige renden van hot naar her en dat geeft een onrustige sfeer).

Kortom: Voor mij een matige ervaring.

Gegeten op 18 mei 2014

JeroenAlmere

Wanneer je je even in Italië wil wanen mag een bezoek aan Brava Casa, in Almere-Haven, niet ontbreken. Onder het genot van de authentieke Siciliaanse keuken, de altijd gastvriendelijke gastheer en bediening geniet je hier telkens weer van de diversiteit aan gerechten. Een grote aanrader zijn de gerechten welke op de menukaart als 'specialiteit van het huis' opgenomen staan, samen met de juiste keuze uit de wijnkaart letterlijk tongstrelend.

Gegeten op 20 mei 2014

herikJ

Wij zijn weer eens op bezoek geweest , na de tweede keer verrukkelijk te hebben gegeten , besloot ik toch maar wel een reactie te plaatsen als dankbaarheid.
De sfeer, de gastvrijheid van de mensen en vooral de kwaliteit van het eten hebben voor een onvergetelijke ervaring gezorgd.
Zoals altijd een warm onthaal door de vriendelijke bediening waardoor je je gelijk thuis voelt, met een heerlijk glas witte wijn.
Wij hebben runderbiefstuk gegeten met mooie sausmix en kruiden , ook betreft de aardappelen.
Ook de carpaccio's waren heerlijk goed gevuld met visfilet en sinaasappelen zover ik me kan herinneren.
Top werk , keep it up!

Gerwindeklein

Dat de restaurantrecensies op de iens site meestal kloppen, is zaterdag weer bevestigd.
Mooi restaurant, dat valt bij binnenkomst gelijk op, warm/rustig aangekleed.
Ook leuk dat de chef kok langs de tafels kwam om uitleg te geven over de gerechten. Echt een aanrader!
Het eten smelt op je tong!’ De vis was heerlijk bereidt en geïnspireerd op Siciliaanse wijze.
Met mooi weer kan je op het terras eten , mooier kan je het niet hebben.
Het ijs was absoluut het beste , denk dat het ook temaken heeft met het weer , was namelijk warm , met koude ijs heb ik me zeker vermaakt.
Zeker een terugkomertje!

mikeverbruggen

De beste verrassing van de Restaurant Week sinds jaren.
Prachtig restaurant, heerlijke stoelen, attente en goed geïnformeerde bediening, mooi opgediend eten, verfijnd van smaak.
De ontvangst is heel gastvrij. Je voelt je onmiddellijk welkom.
De gerechten zien er uit als schilderijen. Plaatjes, mooi van kleur.
Ik heb twee keer in dit restaurant gegeten. De chef is bij beide keren naar me tafel gekomen, inclusief de eigenaresse om te checken of ik het naar me zin had.
Wat ik heb gegeten is het volgende : Als mooi rustig beginnetje Tomatensoep de soep van de dag , dit gaf de sfeer een mooie kick , lekker warm gevoel en gezellig.
Daarop gevolgd kwam de gevulde kalfsrolletjes heerlijk , zeker met de witte wijn.
hoofdgerecht; de branzino in crosta di sale ; Zeebaars uit de oven ! dit vulde goed.
En als dessert , heerlijke roomijs , vanille met slagroom en poedersuiker en het een en ander versierd , dit was echt de afmaker van de avond!

kaoutar1

Hallo ik ben muhanned ik schrijf deze recensie omdat ik met mijn vrouwtje heerlijk hebben gegeten en genoten van de siciliaanse sfeer wat wij hebben gegeten dat was de heerlijk antipasto italiano dat was zo uitgebreid en lekker ik heb als hoofdgerecht en lekkere filetto al pistacchio di bronte de combinatie van de ossenhaas met de pistacchio saus dat was niet tegeloven lekker en mijn vrouwtje hat beccafico al ?? Dad was gevulde sardientjes met rozijnen, pijnboompitten, uien dat vond zij heerlijk en als disser hebben wij grand disser voor twee personen genomen dat was egt heel veel sorteren wij hebben egt van genoten met vriendelijke groet m.

Gegeten op 15 mei 2014

renetje

Wij werden woensdag avond hartelijk ontvangen door de eigenaar van Brava casa.
De sfeer zat er lekker in , we hadden het wel naar onze zin.
Wat het eten betreft ; als voorgerecht hebben we mosselen gegeten , deze waren smakelijk lekker.
Als tussen gerecht hadden wij ledenhaas gegeten , zoals ik al had verwacht heerlijk , perfecte hoeveelheid olijfolie en de Parmezaanse kaas.
Als hoofdgerecht hebben we de welbekende Italiaanse pizza's , die smaakten het lekkerst!
Verder als dessert hadden we pistache ijs , een heerlijke afmakertje.
Mijn avond is volmaakt.
De chef heeft ons zeker verrast! Complimenten voor de chef-kok.

Gegeten op 14 mei 2014

ridderman

Een aanrader dit leuke Siciliaanse restaurant. Als voorafje hadden wij een heerlijke antipasti voor twee met, op advies van de ober, een droge witte wijn die een beetje natintelt in je mond. De keuken is wat kruidiger dan die van het de gewone Italiaanse restaurants, echt lekker. Als hoofdgerecht hadden wij gevulde sardientjes en zwaardvisrolletjes, smakelijk gepresenteerd op een versierd bord. Daarbij apart een schaaltje spaghetti met kaas en een schaaltje groente gemixt met aardappelpartjes. De porties zijn ruim voldoende, voor ons de reden om als toetje "slechts" een spoon met citroen en een kopje thee te bestellen. De theekeuze was ruim, er waren diverse luxe theepiramidebuiltjes. Vriendelijke bediening, met als afsluiting een borreltje van het huis voor degene die niet hoeven te rijden. Wij hebben in de serre gegeten, met uitzicht op de haven van Almere, en zullen zeker nog een keer terugkomen hier.

Gegeten op 9 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over BravaCasa Ristorante in Almere

Schrijf hieronder je recensie over BravaCasa Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.