• foto's van Calla's in Den Haag - 1
  • foto's van Calla's in Den Haag - 11
  • foto's van Calla's in Den Haag - 12

Calla's doet mee!

Reserveer nu!

De klassieke Franse keuken zonder poespas

Bij Calla's bedrijven ze gastronomie van de hoogste orde. In een ruimte met een serene schoonheid serveert de equipe van Marcel van der Kleijn ware kunstwerken. Klassiek Frans zonder tierlantijnen, noemt hij het zelf. Smaakvol, licht en prachtig om te zien. Menno Verhaar is de perfecte gastheer en zorgt samen met zijn team dat het je aan niks ontbreekt. Een culinaire topper!

zeeuw070
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de restaurantweek (tja ....) een plaats kunnen bemachtigen in Calla's. We konden verbazingwekkend genoeg makkelijk nog de tijd aanpassen omdat één van de tafelgenoten en strak reisschema had en direct van Schiphol door kwam. Al met al een zeeeeer aangename kennismaking en van a tot z prima geregeld en heerlijk gegeten. Wij kregen net als alle andere restaurantweekgasten de vierde gang van het huis én een amuse. De cappuccino van schaaldieren was erg vol en diep van smaak.. heerlijk!! De tartaar van zeebrasem met een keur aan garnituur kon ons ook bekoren. Met coquilles kun je ons te allen tijde verblijden dus ook deze gang was i.c.m. de tapenade van paddenstoelen en de Zuid-Afrikaanse chardonnay een schot in de roos! Vervolgens de kwartel was ook zeer smaakvol en we vonden een verrassend pepertje in de rode bieten terug. Het dessert van rijst en kokossorbet was een mooie afsluiter... oh nee dat waren de friandises bij de koffie :-)
Calla's bedankt en hopelijk tot binnenkort!

Gegeten op 13 maart 2014

Artisjokken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag geluncht vanwege de Restaurantweek, we hadden gekozen voor een 4 - gangen lunch menu met als dessert kaas. De amuse van schaaldierensoep met verse nootmuskaat was heerlijk, daarna tartaar van zeebrasem met citrus en mosterdsoep was een verrassende juiste combinatie. Als tussengerecht hadden gebakken coquille met prei en een duxelles van champignons, super lekker. Het hoofdgerecht was gebakken kwartel met linzen en rode biet, verfijnd en subtiel van smaak. We hadden gekozen voor het wijnarrangement en de glazen wijn sloten perfect aan bij de gerechten vooral de Saumur-Champigny bij de kwartel. De bediening was erg vriendelijk en voorkomend, gaf goede toelichting bij de wijnen en de gerechten. Kortom nog steeds één van de toprestaurants in Den Haag met een uitstekende keuken!

Gegeten op 18 maart 2014

maartenkuper
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de restaurantweek hebben wij maandag 10 maart 2014 bij restaurant Calla's in Den Haag aan de chef's table gegeten. Een fantastische belevenis. Heerlijk eten, super goede service en doordat wij zo dicht bij de keuken zaten, zagen wij met hoeveel passie, plezier en precisie ons eten bereid werd. Een echte aanrader!

Gegeten op 10 maart 2014

Miel2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op uitnodiging naar Calla's gegaan. Mooi 7 gangen menu gegeten zoals tartaar met kaviaar, coquille en de duif waren de uitschieters van het menu. En heerlijk brood! Allemaal begeleid met heerlijke wijnen.Kortom, echt een avondje uit! (Klein aandachtspuntje, in het tafellinnen zaten gaten, dit mag niet op dit niveau! )

Gegeten op 25 februari 2014

dereck
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als verjaardagskado door een vriend meegenomen naar dit top restaurant in hartje Den Haag. De inrichting is strak en kan kil aanvoelen maar dat is een kwestie van smaak. Bij aankomst netjes ontvangen en naar onze plaatsen zowat direct in de keuken aan de chef's table geleid. Dit was werkelijk waar een ervaring opzich. Hiervoor nog nooit aan een chef's table gezeten bij een soortgelijk restaurant. De rust die heerst bij het maken van de gerechten en in de communicatie onderling is van top niveau. Heel erg knap. De avond hield 7 gangen in incl. bijpassende wijnen.

We begonnen met een bruisend apperitief waarna we de amuse opgediend kregen. De amuse was rundertartaar met knolselderij en topinamboer. Het voorgerecht was een tartelette van coquilles met luchtige parmesaan en truffel. Erna kregen we gebakken stekelrugrog met bloemkool en jus van kerrie en saffraan. Hierop volgde kabeljauw met spinazie, bietjes, zwarte wintertruffel en schaaldierenjus. Als hoofdgerecht partrijs met linzen, rode wijnjus en mousse van knolselderij. Als volgt gemarineerde eendenlever, gelei van ‘Pruneaux d’Agen’ en hazelnoot. Als nagerecht gelaagde flensjes met exotisch fruit, citrus sorbet en vanille roomijs. Als afronder kregen we friandises voor bij de koffie welke stuk voor stuk subliem waren.

Wat is dit een beleving qua smaak! Ik ben eigenlijk geen visklant maar door chefkok Marcel ben ik dit nu meer gaan waarderen. Voor mij waren de hoogtepuntjes het hoofd- en nagerecht. Alles is subliem bereid en qua opmaak 'less is more'. Daar ligt dan ook de kracht van Calla's. Een paar maanden geleden ben ik bij een ander restaurant geweest welke twee sterren heeft. Restaurant Callas doet hier 0,0% voor onder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelfs gisteravond smaakvoller vond dan toen bij dat twee sterren restaurant! En dan de wijnen. Wat een wijnen! De wijn-spijs combinatie was perfect. En dan bedoel ik niet perfect van nou dat past wel bij elkaar, nee echt perfect. Heb dit nergens anders nog zo meegemaakt. Zoals hier al vermeld is de chef's table een unieke ervaring die eigenlijk vereist is bij een restaurant als deze. Het was beneden lekker rustig dus we konden goed genieten van de mooie plek.

Wat kan ik er nog meer over zeggen? Eigenlijk niets. Een 10 is een hoog cijfer en geeft aan dat iets perfect is. Natuurlijk is dat altijd zwaar en je zou kunnen zeggen dat er ruimte voor verbetering is (ze kunnen nog twee sterren omhoog natuurlijk; Michelin kom maar door!). Maar als ik kijk naar de algehele ervaring, wijn- en spijscombinatie en ambiance kan ik met zekerheid zeggen: dit is perfectie.

Gegeten op 16 januari 2014

Deliciousandra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer lekkere lunch genoten via de Heerlijke10daagse. De bediening was zeer gastvrij en oplettend. Het eten fantastisch en zeer verrassend. Zeer gezellige inrichting, warm en romantisch. Wijnarrangement erbij genomen. Elke gang werd een andere wijn geserveerd en werd er iets verteld over de herkomst van de wijn. Een zeer bijzondere ervaring.

Gegeten op 15 november 2013

gijsh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker eten waarbij de prijs kwaliteit van het 3 gangenmenu in evenwicht was. We waren de eerste gasten die zaterdagmiddag binnen kwamen voor de lunch. Een prettige ontvangst en begeleiding naar de gereserveerde tafel. Vooraf een heerlijke appetizer van 3 kleine kaas hapjes daarna een heerlijke pompoensoep als amuse. De opmaak van het voor- en hoofdgerecht moet volgens mij nodig vernieuwd worden. Dat neemt niet weg dat de coquilles voortreffelijk van smaak waren en de kalfssucade perfect gegaard. Als begeleiding rode kool met paddenstoelen en aardappelpuree. Heerlijk. Op het nagerecht was niets aan te merken. De aankleding van Calla's is niet geheel mijn smaak het strakke design spreekt mij niet aan.

Gegeten op 7 december 2013

Proever61007
  • Recensies in de laatste twee jaar

Calla's is me helaas niet meegevallen. Onlangs gegeten met een groep van 8 personen op een dinsdagavond. De zaak ziet er erg mooi uit, sfeervol ingericht waar je beneden leuk in de keuken kan kijken.

Op onze avond was het restaurant vrij leeg. Naast onze tafel waren er nog 2 tafeltjes gevuld. Dit was niet te merken aan het personeel. We gingen om 19:15 naar binnen en stonden pas om 00:30 weer buiten, alles duurde ontzettend lang. Op de koffie hebben we wel 25 minuten moeten wachten. Weinig aandacht verder van de bediening ook, regelmatig stonden de wijnglazen leeg op tafel, wellicht had dat ook iets te maken met de minimale hoeveelheid wijn die werd ingeschonken bij het wijnarrangement. De toelichting bij de wijnen was minimaal, wat jammer was. De waterglazen werden vervolgens wel gretig bijgevuld, iets te als je het mij vraag.

Het eten dan, we hadden toch wel wat verwachtingen van deze sterrentent. De gerechten waren lekker, met speciale ingrediënten en de borden zagen er mooi uit. Maar op dit punt is vooral blijven hangen dat de porties klein waren. Na 7 gangen waren we nog niet voldaan, toen we uitgegeten waren hadden we allen eigenlijk nog wel flinke trek.

Al met al niet tevreden over dit restaurant, zeker gezien wat je uit eindelijk moet afrekenen. Ik zou hier niet snel nog een keer gaan eten.

Gegeten op 9 oktober 2013

Xander1966
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een heerlijk restaurant. Ik kom hier al 10 jaar en het is me nog nooit tegengevallen. We aten een heerlijk menu en de wijnen waren mooi. De port was te eenvoudig voor dit restaurant maar na 1 opmerking kwam de sommelier met een geweldig alternatief. Ook de prijs was weer prima voor deze kwaliteit.

Gegeten op 29 november 2013

degroot80
  • Recensies in de laatste twee jaar

De sfeer in het restaurant is goed te noemen; mooie aankleding en indeling. Het voorafje was een carpaccio van coquille met bloemkool en een crème van schaaldieren, dit smaakte voortreffelijk. Hierna volgde de blamage van de middag; een gepofte ui op zeezout met daarin prei, parmezaanse kaas en iets wat voor Kreeft moest doorgaan. De combinatie was verschrikkelijk, door prei toe te voegen werd de uiensmaak te overdadig, daarbij kwam een enorme hoeveelheid parmezaan waardoor het leek alsof je een hap ui met parmazaanse aan het eten was. Ongelofelijk dat een chefkok dit durft de serveren. Het hoofdgerecht van rundersukade met een jus van zwarte truffel was goed, het vlees was goed bereid alleen jammer dat het zuur van de rode kool overheerste. Het dessert zag er prachtig uit en was een combinatie van couscous, pruneaux d'agen , amandel en honing roomijs. De smaken pasten perfect bij elkaar.
Het personeel was snel en oplettend, jammer genoeg waren ze drukker met elkaar en kwamen ze verschillende malen met de slappe lach aan tafel waardoor het geheel weinig serieus was.
Al met al is dit geen aanrader,en zijn er vele restaurants met en zonder ster die een beter totaalplaatje hebben.

Schrijf zelf een recensie over Calla's in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Calla's. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!