a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 1 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 2 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 3 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 4 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 5 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 527 78 56

Genieten in Bloemendaal

Restaurant Terra richt zich vooral op de Franse keuken. Provençaalse vissoep, escargots of een terrine van eendenlever, wie wordt daar nou niet blij van? De mooie wijnkast geeft sfeer, iets wat alleen maar versterkt wordt door de oplettende en attente bediening. Een perfecte afsluiter na een dagje wandelen in de Bloemendaalse duinen.

Painter1952

Begonnen met Escargots. Smaakten voortreffelijk. Ook de garnalenkroketten smaakten goed.
We hebben beide de Rib-eye gegeten en als dessert: Panna cotta.
We hebben op het terras in de zon genoten van ons driegangenmenu.
Echt een aanrader.

Gegeten op 2 augustus 2015

Frontier

Sfeervolle inrichting met comfortabele stoelen, vriendelijke en bekwame bediening maar bovenal werkelijk formidabel eten, dit restaurant is een echte aanrader!

Gegeten op 2 augustus 2015

lutske1

Ik zou nooit meer naar Terra toe gaan. Het is werkelijk te gek voor woorden dat een hoofdgerecht a 21.50 euro zonder bijgerechten wordt geserveerd. Ook mijn voorafje was ver onder de maat voor 12,50 euro!. Nee, nooit meer!

Gegeten op 31 juli 2015

brian22

Voorgerechten vitello tonato en bisque. Middelmatige bisque waar stukjes langoustine in zouden moeten zitten volgens de kaart. Kleine soepkom stevig geprijsd: € 12,50 Vitello OK.
Hoofdgerecht: Risotto met gegrilde gambas en "secreto" van Iberico varken. Het nekvlees was goed en ruim geportioneerd met 2 schijfjes gegrilde courgette en 2 gegrilde mini sliertjes aubergine en grote bos rauwe rucola als garnering bovenop. Lijkt op presentatie eetcafé. Risotto, nog niet op zijn gaarpunt en eveneens met een dot rucola. On the side haricovert met mini spekjes, op zich goede combinatie, maar de boontjes waren nog te hard om uitdrukking "boterzacht" te gebruiken.
Dessert: citroentaartje van uitstekende kwaliteit! Maar wat doen een paar aardbeien met slagroom ernaast. Weinig creativiteit in de keuken.
De wijnkaart is imposant met geprijsde wijnen die niet matchen met het menu en statuur van het restaurant. Terwijl het aanbod aan wijnen per glas minimaal is.
Onze kritiek op de bosjes rucola en de boontjes werden aangehoord en........verder niets. Zouden ze me willen terug zien????
Brian Brouwer (Haarlem)

Gegeten op 26 juli 2015

Gj19hm67

Het was een verassende avond, omdat wij iets te vieren hadden, maar ook omdat het restaurant een andere touch had gekregen sinds ons eerdere bezoek. Zeer gastvrij ontvangen, waarna wij de itialiaans georiënteerde kaart verkregen. De gerechten waren allemaal even lekker en smaakvol. De vleesgerechten waren van zeer goede kwaliteit. Kortom een prettige avond met goed eten voor een mooie prijs.

Gegeten op 13 juni 2015

WoutHaarlem

Het plafond van Terra bestaat uit wilt / zwarte tegels, het behang is overwegend wit, de vloer oranje bruin. De tafels zijn van kunststof met hout motief. Het is netjes maar niet in harmonie met elkaar.
De bediening laat veel steken vallen: na het opnemen van het aperitief komt de bediening terug om te vragen wat we precies besteld hadden. Als de kreeft al op tafel staat komen de bijbehorende attributen pas op tafel. Om water met citroen om de handen te ontvetten moeten we vragen. Na toilet bezoek van een gast meldt deze dat de handdoeken in het toilet op zijn. Er gebeurt niets. Dat blijkt bij het toiletbezoek van de volgende gast. Zelfde melding aan de bediening. Als ik bij het afrekenen vraag of het probleem is opgelost is het antwoord: nee, ik had het te druk. Verder wordt de verkeerde koffie bij de verkeerde gast neergezet en als dan de juiste koffie komt wordt die weer verkeerd neergezet. Over het niet in de jas helpen zal ik het maar niet hebben.
Je zou bijna vergeten dat de kok zijn vak beheerst. De voorgerechten (bocatini, ravioli, vitello tonato) zien er goed uit en smaken ook prima. De oosterscheldkreeft smaakt ook zeer goed. Dessert was ook prima.
Komen we terug: Terra is niet goedkoop (€ 105 voor 2 personen, 3 gangen, koffie, excl. wijn). Dat komt ook door de kreeft. Het eten is goed, maar zolang de bediening op dit niveau blijft presteren komen we niet meer terug.

Gegeten op 28 juni 2015

Paul Schnek

Al vaker hier gegeten en tot nu toe altijd wel redelijk tot goed. Niet voor niets heeft het in het verleden een Bib Gourmand gekregen. Maar het is nu wel erg achteruit gegaan. De eigenaar/kok heeft constant ckties lopen om de tent nog een beetje te vullen. Grouponaanbiedingen, Italiaanse weken en tegelijkertijd nu ook een weekend met Oosterscheldekreeft menu.
Op dat laatste kwamen wij af. Nog steeds was het restaurant ondanks alle deals en aabiedingen zeer matig bezet.
Daarbij komt dat de bediening bestaat uit 2 hele jonge meisjes die steeds door de eigenaar op luidruchtige (voor de gasten hoorbare en storende) wijze terechtgewezen werden en in de keuken staan overduidelijk ook een paar erg jonge leerlingkoks die ook op door de gasten hoorbare wijze door de eigenaar worden verbeterd. Beschamend om dat als gast te horen.

Dan de Oosterscheldekreeft. Volgens mij hadden mijn vrouw en ik allebei een helft van een andere kreeft. De mijne smaakte goed en was qua cuison prima. Die van mijn vrouw rook oud en was taai.
32,50 euro p.p durven vragen voor een halve kreeft op een bord met alleen wat rucola en daarbij een klein bakje tagliatelle als enige begeleiding vind ik erg duur.
Investeer in wat meer ervaren koks en personeel en probeer weer het niveau van enkele jaren geleden te halen, anders zal Terra het niet nog lang zal uithouden.

Al met al een teleurstellende ervaring en wat mij betreft de laatste keer daar we hier geweest zijn.

Gegeten op 27 juni 2015

PeterMulder

We hebben bij Terra met z'n vieren geluncht. Tafel op het zonnig terras met uitzicht op het kerkplein. Dat is al pure winst en goed voor de stemming. De kaart was beperkt (3 keer voor, hoofd en na). We kozen alle vier voor eend met crumble als voor-, procureur als hoofd- en citroen merengue als nagerecht. Niets op aan te merken, gewoon heel erg lekker. Dat gold ook voor de wijn; een zelf geïmporteerde rose. De prijs voor het menu is € 35 op maar wij hadden een Groupon en waren daardoor voor 4 personen slechts € 59 kwijt. Het menu was zeker de 'normale' prijs waard. Prima plek en lekker dicht bij huis. Altijd makkelijk als je alle vier van een paar glaasjes wilt genieten.

Gegeten op 22 mei 2015

vincentc

Gegeten op 9 mei 2015

ArjanKroonen

Restaurants op loopafstand hoor je natuurlijk te kennen, dus eindelijk eens een keer gereserveerd.

Vriendelijke, ontspannen ontvangst. We liepen qua schema wat achter op de andere tafels dus het duurde na het aperitief iets langer dan normaal voordat de bestelling werd opgenomen.
Kaart hebben we niet bekeken want zoals altijd houden wij van het "doe maar leuks, 1x vegetarisch, 1x alles". Bediening bleef in alles prettig ontspannen.

De 4 gangen waren prima in orde.
Eendenborst met madeirasaus niet heel origineel maar wel perfect uitgevoerd, kruidenrisotto met gepocheerd ei met hollandaisesaus en lamsoor misschien niet heel subtiel maar wel een hele originele keuze als vegetarisch hoofdgerecht.
Witte chocolade mousse met pinda merengue ook een stevige keuze maar wel heel erg lekker als dessert.
De "hoge techniciteit" die Michelin voorspelde zagen we niet echt terug.
Wij zagen een chef die creatieve keuzes durft te maken naast goed uitgevoerde klassiekers.
En dat alles voor een, in onze ogen, heel schappelijke prijs.

Gegeten op 3 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Terra in Bloemendaal

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Terra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.