• foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 1

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 023 527 78 56
  2. www.restaurantterra.nl

Genieten in Bloemendaal

Restaurant Terra richt zich vooral op de Franse keuken. Provençaalse vissoep, escargots of een terrine van eendenlever, wie wordt daar nou niet blij van? De mooie wijnkast geeft sfeer, iets wat alleen maar versterkt wordt door de oplettende en attente bediening. Een perfecte afsluiter na een dagje wandelen in de Bloemendaalse duinen.

Turkeystick

Weer eens langs geweest (in totaal 4de keer) bij Terra, deze keer weer eens voor een diner met 3 volwassenen.

Zonder op details in te gaan wil ik aangeven, dat de gerechten weer subliem waren (evenals de rode Lirac huiswijn), niet te grote (stamp)hoeveelheden, waardoor er ruimte was voor een heerlijk dessert (karnemelksorbet, heerlijke zachte, niet zure smaak) en een kop koffie.
Bediening prima, een van hen met een ontwapenende lach/hartelijkheid, waardoor eventuele fouten (iets vergeten e.d.) door ons met dezelfde lach/hartelijkheid snel vergeten werden.
Ook de chefkok cq eigenaar kwam even langs (altijd leuk, als een chefkok/eigenaar dat doet).

Aan de bediening, vergeet ajb niet de dranken op de rekening te zetten (in ons geval 2de glas Lirac, 2 grote flessen plat water en een klein flesje mineraalwater).
Ik controleer de rekening hier altijd op, omdat 't de laatste tijd in restaurantland de gewoonte lijkt te zijn, dat drankjes niet altijd meegenomen worden in de eindafrekening.
Genoeg andere klanten, die hier WEL moedwillig van profiteren.

Tot een volgende keer !

Gegeten op 26 februari 2015

hans413

Gisteravond Met 6 personen gedineerd. Ontvangst vriendelijk en warm. Een prima plekje met een door ons zeer gewaardeerde ronde tafel ( aan de onderzijde van geluid absorberend materiaal voorzien,! Perfect idee!!!) waaraan wij in heerlijk comfortabele stoelen aanschoven.
Het aperitief was fris, lekker en wekte op prettige manier de eetlust op.
Voorgerecht kalfstartaar met gebakken mosseltjes evenals de mini hamburger bijzonder lekker.
Hoofdgerecht biefstuk: een botermals ruimbemeten en perfect gebakken! De tarbotin bleek ook een absolute aanrader net als de op de huid gebakken kabeljauw!
Ons gezelschap bestond uit lieden die op bijzonder veel plaatsen op deze aarde van veel goede hebben genoten, maar iedereen is bijzonder tevreden!!!
Kaasplateau en toetjes: niets dan lof! De heerlijke Espresso maakte deze avond compleet!
Wij zien uit naar een volgende gelegenheid om hier weer te kunnen genieten!
De bediening vriendelijk en informeel! Hier volgt slechts 1 punt dat volgens ons verbeterd kan worden: geef deze heerlijke meiden wat charmantere kleding waarin zij zich bovendien prettiger zullen voelen!!!

Gegeten op 20 december 2014

Jeroen-Bourgondier

Het was ruim een jaar geleden dat wij de laatste keer bij Terra hebben gegeten. Helaas nog steeds grotendeels dezelfde gerechten op de kaart. Wat ook nog steeds niet is veranderd is de leeftijd van de bediening. Onze serveerster was een 'jonge dame' die gewoon nog niet genoeg ervaring heeft. Geen idee wat een cote a l'oss is en welke wijnen zij kan aanbevelen.

Gelukkig maakt het eten veel goed. De tartaar van kalf was smaakvol bereid en lekker van smaak. Combinatie met gefrituurde mossel wat ver gezocht, maar smaken verschillen. De ossenhaas was prima bereid en de kalfsjus was lekker. De groentjes waren iets te rauw en roze pepers zijn toch altijd weer spannend als je er per ongeluk op bijt.

De kaasplank was uitstekend en niet in de laatste plaats door de uitstekende toelichting van een meer ervaring collega in de bediening. De wijnkaart is klassiek maar wat er wordt geserveerd is prima. Beetje aan de prijs, dat dan wel. De huiswijn uit de Rhône is zonder meer een aanrader.

Al met al een prima avond waarmee Terra wederom een dikke 7 scoort wat ons betreft. Maar het kan nog veel beter al de kaart wat spannender wordt, de bediening iets meer ervaren en het interieur iets meer van vandaag. Tot volgend jaar.

Gegeten op 15 november 2014

j.p.1

De groupon actie met als hoofdgerecht de herten biefstuk. Taai. Taai. Taai.
Niet alleen op mijn bord, ook bij mijn tafelgenoten. Ik had bijna een tafel kettingzaag nodig om er door heen te komen.
Als het nou zo druk was met 6 tafels bezet, dat kon niet de reden zijn dat de keuken van 19:00 binnenkomen, pas om 21:45 de 4de gang kon op dienen. Er is in al die jaren weinig verbeterd.
Eigenlijk heb ik een verloren avond gehad.

Gegeten op 17 oktober 2014

Paul Schnek

Gegeten op 11 oktober 2014

Lucabella

Heerlijke avond met groupon. Prima terra burger, vissoep en eend. Malse ossenhaas voor ega, het eten is prima bereid.
Vooral het toetje met witte chocolade en mango ijs een echte aanrader.
Er zijn gerechten bij met een toeslag maar daar hoeft natuurlijk niet voor te worden gekozen.

Bediening uitstekend, werden ook voorzien van kleine amuses zoals ossenworst en broodje met boter en olijfjes.

Zeker een aanrader.

Gegeten op 5 oktober 2014

Henjet

Wij hadden onze familie uitgenodigd, voor een gezellig dinertje, wij hadden bij Terra een 4- gangen bon gekocht voor 6personen. In afwijking van het vaste menu werd er gekozen voor het wagyu rund voor 2 personen, die heerlijk mals was. Ook de zeetong was lekker gebakken, puur met apart botersaus, zo komt de vis goed tot zijn recht. Ook de voorgerechten waren gewoon goed, gesmikkeld van het dessert en de lekkere wijn. Bediening is attent en hartelijk. Wij hadden een heerlijke avond met onze familie

Gegeten op 24 mei 2014

Proever74195

Heerlijk aspergemenu gegeten. Alle gerechten waren goed. Bediening erg vriendelijk en attent en advies van de bijpassende wijn was helemaal goed.

Gegeten op 18 mei 2014

plekker

Toen de amuse gebracht werd, een zelfgemaakte kalfs grilworst met mosterd, kreeg ik het gevoel dat herken ik van vorige keer. Ondertussen is het menu uitgebreid met gerechten, die op een bord vermeld staan, het bord is maar door enkelen leesbaar. De gerechten worden rap vermeld. De gekonfijte eenden poot en mousse, een lust voor het oog, de mousse mag wat voller van smaak zijn, ik miste de groene asperge en de bospeen, die vermeld staan in het menu. De kabeljauwrugfilet met doperwten creme, prima. Tarbotje in de boter gebakken met wat sla en frietjes. Tarbot heerlijk, de gemengde salade matig en de frietsjes , goed maar te weinig. De zacht gegaarde big met stroganoff saus, botermals, wat te veel vet, te weinig groenten en frietjes.
De citroentaart goed, maar ook hier iets meer smaak toevoegen.
Bediening, jong, opgestroopte mouwen, soms is het moeilijk om hun aandacht te trekken.
Al het al is de kwaliteit en de bediening wat minder geworden.

Gegeten op 9 april 2014

Turkeystick

Gegeten op 8 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Terra in Bloemendaal

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Terra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.