a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 1 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 2 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 3 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 4 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 5 foto's van Restaurant Terra in Bloemendaal - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 527 78 56

Genieten in Bloemendaal

Restaurant Terra richt zich vooral op de Franse keuken. Provençaalse vissoep, escargots of een terrine van eendenlever, wie wordt daar nou niet blij van? De mooie wijnkast geeft sfeer, iets wat alleen maar versterkt wordt door de oplettende en attente bediening. Een perfecte afsluiter na een dagje wandelen in de Bloemendaalse duinen.

mw.lassing

Via online reservering

Gister bij Terra het driegangenmenu gegeten. Het was geen probleem om het vlees hoofdgerecht te vervangen door n visgerecht.
Helaas was de vis niet gaar, zonder excuses teruggenomen en n minuut later stond het weer op tafel( magnetron?) . Ook de hoeveelheden van de hoofdgerechten waren erg karig. Voor- en nagerecht waren wel oke.
Ook het tempo van de hele maaltijd lag hoog, zodra het op was werd het weggehaald en het volgende klaargezet, niet echt relaxed
Al met al n mindere ervaring bij Terra.

Gegeten op 30 april 2016

Restaurant - 1 maand geleden

Beste,

Vervelend dat u de vis niet gaar genoeg vond. Qua portionering is bij ons het tussengerecht als hoofdgerecht besteld, vandaar ook de portionering.
Graag ontvang ik u volgende keer met een bruisend apératief van het huis om dit misverstand goed te maken. Overigens hebben wij geen magnetron.

MVG

Matthieu

Mdv_

Gisteren hebben wij een heel bijzonder 5 gangen truffel diner gehad. Het eten was geweldig! Alles prachtig opgemaakt en vol liefde bereid.
De chefkok komt zelf aan je tafeltje!
Voor het eerst maar zeker niet voor het laatst.
Een echte aanrader!

Gegeten op 29 april 2016

Willem97vijfberkhof

Via online reservering

We waren afgekomen op het via email aangekondigde menu "asperges met morilles en eendenlever" / en inderdaad heel erg lekker! / een absolute aanrader!
Over de bediening waren we iets minder tevreden, weliswaar allemaal zeer vriendelijke jongelui die goed van wil waren, maar onervaren en niet op elkaar ingespeeld.
Tip: als de witte brigade meer ervaring heeft opgedaan en op elkaar is ingespeeld, dan is het zeer, zeer goed toeven in dit sympathieke restaurant!

Gegeten op 29 april 2016

Bakker67

Via online reservering

Mooi dat Terra op maandag open is voor lunch. Gastheer Matthieu is heel actief om zijn mooie plekje in Bloemendaal te promoten met leuke week arrangementen. Terra is gezellig ingericht en samen met mooi gedekte tafels voelen de gasten, mijn gasten en ik in ieder geval, meteen thuis. Die dag een mooi lunch menu maar ook de gerechten van de kaart waren heerlijk. Een tweetal opmerkingen: zorg er voor dat de menukaart en wijnkaart er schoon uitzien. De exemplaren die wij ter inzage kregen hadden hun beste tijd gehad! Het dessert en koffie liet veel te lang op zich wachten. Het restaurant was verre van vol. Een lunch gast, zakelijk, verwacht binnen twee uur voldaan weer buiten te staan.
Conclusie: Terra is een aanrader.

Gegeten op 25 april 2016

nbrem

Via online reservering

Kreeft ( Oosterschelde) gegeten. Top!
Bediening is oke, maar mag nog wat meer bezig zijn met de klanten. Sfeer heeft een formeel karakter dat is een keuze. Dat maakt dat je niet écht verbinding krijgt met het restaurant. Eten is altijd heel goed.

Gegeten op 17 april 2016

JP-Paul

Via online reservering

Onze boeking via seat me was niet doorgekomen maar ondanks dat het vol was er flexibiliteit en werd het mogelijk gemaakt om ons toch te laten eten. Bediening doet erg haar best, maken nog wel fouten maar is hen vergeten, het zijn aardige meisjes.
Eten niet verrassend maar degelijk goed.
Goede wijnen en glazen!

Gegeten op 8 april 2016

gourmands1

Heerlijke avond gehad in Rest.Terra. Prima ontvangst en een leuke tafel aan de raam met uitzicht op het prachtige kerkje. Na een lekker glas cava hebben wij met zijn 4-en van het chefs menu genomen. Lekkere krabkoekjes, steaktartaar en kimchimayonaise, origineel en smakelijk voorgerecht. Tarbot met een saus van tarbot. Ossehaas met saus van mini champignons en truffel met de lekkerste frietjes ever! Cheesecake met huisgemaakte sorbet na. Heerlijk gegeten en gedronken( wijnkaart heeft een zeer goede prijs/kwaliteit en enkele uitzonderlijke wijnen! ) met aangename bediening.

Gegeten op 2 april 2016

raaff

Via online reservering

Prijs/kwaliteit verhouding teleurstellend. Voor 3 personen ( 1 viergangen, 2 keer 2 gangen) :
€ 183,- !! We hadden 1.5 fles redelijke kwaliteit cava bubbels, koffie, thee, 1fles water. Het als surf en turf aangekondigde voorgerecht bestond uit 2 krabkoekjes en 2 lepels steak tartaar. Noem het dan geen surf en turf!!De tarbot was qua grootte als hoofdgerecht en voorgerecht niet alleen hetzelfde qua afmeting en gewicht maar bovenal minuscuul .Binnen een uur stond alles op tafel en waren we uitgegeten. Een duur en teleurstellend ( verjaardags) avondje uit.

Gegeten op 2 april 2016

haarlem16

Ambiance is prima, ook bij grotere groep genoeg afstand tafels ook. Bediening gewoon netjes. Lekker brood vooraf, men schenkt geen kraanwater. Voor gerecht salade langoustines matig, duurste voorgerecht van de kaart (26,50), beetje sla met 4 langoustines, maar smaak van truffel, uitjes enz gewoon niet helemaal wat je verwacht van zo'n bedrag. Bisque van kreeft en langoustines echt heerlijk. Garnalenkroketjes net te kort gefrituurd waardoor buitenkant te zacht en te licht van kleur, jammer. Vis van de dag lekker. Geen enkel vergetarisch gerecht op de kaart helaas, niet meer van deze tijd.

Gegeten op 24 maart 2016

lstuifbergen

Via online reservering

We komen een paar keer per jaar in dit klassiek/moderne restaurant in het hart van Bloemendaal.Ten opzichte van de vorige keer is het verbeterd qua bediening. Prijs -kwaliteit- kwantiteit is veel beter.
Eten is prima !Verrassend voorgerecht zalm oosters. Lekker pittig.
Garnalenkroketjes heerlijk.
Parelhoen met een rijke cepes saus heerlijk sappig vlees.
Tong puur zoals die moet zijn.
Jammer dat er geen uitleg werd gegeven bij het kaasplankje.
Peanutbutter(!) cheesecake een aanrader met een uitstekende dessertwijn.
Wij komen zeker terug.

Gegeten op 5 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Terra in Bloemendaal

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Terra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.