Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Terra

1. Toon telefoonnummer 023 527 78 56

Paul Schnek

Gegeten op 11 oktober 2014

Lucabella

Heerlijke avond met groupon. Prima terra burger, vissoep en eend. Malse ossenhaas voor ega, het eten is prima bereid.
Vooral het toetje met witte chocolade en mango ijs een echte aanrader.
Er zijn gerechten bij met een toeslag maar daar hoeft natuurlijk niet voor te worden gekozen.

Bediening uitstekend, werden ook voorzien van kleine amuses zoals ossenworst en broodje met boter en olijfjes.

Zeker een aanrader.

Gegeten op 5 oktober 2014

Henjet

Wij hadden onze familie uitgenodigd, voor een gezellig dinertje, wij hadden bij Terra een 4- gangen bon gekocht voor 6personen. In afwijking van het vaste menu werd er gekozen voor het wagyu rund voor 2 personen, die heerlijk mals was. Ook de zeetong was lekker gebakken, puur met apart botersaus, zo komt de vis goed tot zijn recht. Ook de voorgerechten waren gewoon goed, gesmikkeld van het dessert en de lekkere wijn. Bediening is attent en hartelijk. Wij hadden een heerlijke avond met onze familie

Gegeten op 24 mei 2014

Proever74195

Heerlijk aspergemenu gegeten. Alle gerechten waren goed. Bediening erg vriendelijk en attent en advies van de bijpassende wijn was helemaal goed.

Gegeten op 18 mei 2014

plekker

Toen de amuse gebracht werd, een zelfgemaakte kalfs grilworst met mosterd, kreeg ik het gevoel dat herken ik van vorige keer. Ondertussen is het menu uitgebreid met gerechten, die op een bord vermeld staan, het bord is maar door enkelen leesbaar. De gerechten worden rap vermeld. De gekonfijte eenden poot en mousse, een lust voor het oog, de mousse mag wat voller van smaak zijn, ik miste de groene asperge en de bospeen, die vermeld staan in het menu. De kabeljauwrugfilet met doperwten creme, prima. Tarbotje in de boter gebakken met wat sla en frietjes. Tarbot heerlijk, de gemengde salade matig en de frietsjes , goed maar te weinig. De zacht gegaarde big met stroganoff saus, botermals, wat te veel vet, te weinig groenten en frietjes.
De citroentaart goed, maar ook hier iets meer smaak toevoegen.
Bediening, jong, opgestroopte mouwen, soms is het moeilijk om hun aandacht te trekken.
Al het al is de kwaliteit en de bediening wat minder geworden.

Gegeten op 9 april 2014

Turkeystick

Gegeten op 8 februari 2014

Hesiod

Gisteravond bij Terra gegeten; Het was druk en meerdere mensen werd dan ook de deur gewezen of telefonisch verteld dat het toch echt 'vol' zat. En terecht!

Terra kookt volgens de Franse keuken. Dat wil zeggen; Geen poespas, maar gewoon goeie ingrediënten en sauzen. Een stukje vlees is 'gewoon' een heerlijk stuk vlees met goeie saus en wat groenten.

We begonnen beide met de Terra-burger (mini-hamburgertje van ossenhaas met eendenlever en appelrelish), gevolgd door een heerlijke ravioli van kreeft in zijn eigen bisque. Super! Als hoofdgerecht hadden we resp. de parelhoen en de bavette van Wagyu-rund. Beide waren goed in hun eenvoud; Goede hoeveelheid en lekkere saus.
De wijn die we dronken was een Pouilly-Fuisse die achteraf gezien nog wel een jaartje had mogen liggen, maar niet wegviel bij de hamburger noch de kreeft. Bij de bavette een glas Lirac (grenache), een mooie niet te zware combinatie.

Al met al heerlijk gegeten, zeer vriendelijke en kundige bediening in een relaxte dorpssetting. Wij komen zeker terug, veel dank.

Gegeten op 14 februari 2014

rob164

Gisteren met z'n vieren gegeten bij Terra. Sommige recenties over dit restaurant waren ronduit negatief dus ik was op mijn hoede. Gelukkig kan ik zeggen dat ik het eten compleet anders heb ervaren, het lijkt wel of de medewerkers van Terra de kritieken gelezen hebben. Het eten was heerlijk, de bediening prima en kundig en de gangen werden keurig op tijd uitgeserveerd. Het was de eerste keer dat wij hier kwamen maar wij gaan zeker terug !

Gegeten op 30 januari 2014

minerva1

Op woensdag 22 januari hebben we bij Terra gegeten.we hadden ons erop verheugd.Het eten smaakte goed maar was veel te weinig.De hertenbiefstuk was ter grootte van een 2 euro muntstuk.Jammer.De bediening was studentachtig.Er werd bij ieder gerecht verteld wat het was maar dit ging in zo'n rap tempo dat het onbegrijpelijk was.We hebben er 2 uur en 45 min.ober een heel klein beetje eten gedaan.Geen koffie genomen ivm de teleurstelling.Thuis nog 1 boterham gegeten.Daarvgaan we niet meer terug.

Gegeten op 22 januari 2014

aliedehaas

Op vrijdagavond hebben we met vier personen gegeten in Terra te Bloemendaal.
Een aanrader vraagt u zich af: nou helaas voor mij persoonlijk niet echt.
Er wordt bediend door aardige dames, maar het komt wel studentikoos en wat rommelig/te druk doende over. Ook wordt er bij elk gerecht uitgelegd wat het is, alleen met een snelheid dat het voor mij onverstaanbaar was.
Helaas is mijn uitdrukkelijk bij de opname van de bestelling aangegeven wens om de ossenhaas niet rood, maar licht roze te serveren, beslist niet over gekomen.
Allereerst een Terra burger, die nog net niet koud was. Jammer, want de smaak was goed.
De fazantsoep was smakelijk en goed op temperatuur.
De twee mannen hadden een ander hoofdgerecht dan wij (twee dames) en hun hoofdgerecht stond al enige minuten op tafel voordat wij ons hoofdgerecht kregen.
Toen eindelijk de ossenhaas kwam, bleek die net aangebraden te zijn en dat bleek helaas ook maar al te duidelijk uit het rode vochtvlees dat ruimschoots op mijn bord lag, hetgeen ik als zeer onsmakelijk ervaar. Hierover was ik negatief verbaasd, omdat ik het zo duidelijk had opgegeven.
Mijn bord ging terug richting keuken en even later bleek de ossenhaas nog vrij rood te zijn. Dus heel jammer.
Het desert was een stuk cheesecake met een bol mandarijnenijs, dat goed smaakte.
In de kop cappuccino was voor mij teveel melkschuim en te weinig koffie waarneembaar.
Iets bij de koffie werd eerst geserveerd toen deze al op was.
Kortom, voor mij blijft het bij deze ene keer.

Gegeten op 10 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Terra in Bloemendaal

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Terra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.