Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

La Cubanita Utrecht

1. Caribisch

La Cubanita Utrecht

1. Caribisch
  1. Toon telefoonnummer 030 2328648
  2. www.lacubanita.nl

Dirky4

Samen met een vriendin gingen wij op pad en wilde iets eten. Uiteindelijk beland in La Cubanita, ze hadden geen plek meer (onze fout) maar we konden gelukkig buiten terecht. Eenmaal aan tafel kregen we snel een broodje en een drankje. Eerste ronde en de tweede ronde kwamen ook vrij vlot alleen daarna leken ze ons te zijn vergeten. Een aanzienlijke tijd (ongeveer 20 min) is niemand naar buiten gekomen. Uiteindelijk zijn we zelf naar binnen gelopen om nog een drankje te bestellen en onze bestelling af te leveren.

Het eten was niet bijzonder. Ik ben Amersfoort gewend en daar is de kwaliteit beduidend beter. De meloen, carpaccio (ondanks veeeel te veel saus), varkenshaas, en de gamba's waten erg lekker. De geitenkaas met hamrolletjes waren veel te zout, de kaaskroketten waren niet gaar en de grote gamba's smaakloos. Jammer, volgende keer maar weer naar amersfoort.

Gegeten op 6 augustus 2014

Suzanna87

Met een vriendin hier op een maandag gegeten. We hadden gelukkig gereserveerd want het was heel druk. We kregen een tafeltje voor 2 aangewezen op een plak die we wat minder vonden,dus besloten we aan de bar te eten, wat wij altijd erg gezellig vinden. We hebben 4 rondes tapas besteld en het meeste was heel erg lekker, de zalm op toast hebben we zelf 2x besteld ook de carpaccio was erg lekker, de gehaktballetjes vonden we iets minder, een beetje flauw. De service was erg goed, drankjes kwamen snel en er werd geïnformeerd of alles naar wens was en of we toch een tafel wilde. De sfeer is altijd erg goed bij La Cubanita.

Gegeten op 30 juni 2014

AbbieT4food

Niet voor herhaling vatbaar. Ondanks het aardige personeel dat goed zijn/haar best doet.

De gerechten zijn standaard tapashappen die bij elke Mexicaan/Spanjaard te krijgen zijn. De smaak van de tapas is wel oke. Van een "decor" is bijna niet te spreken omdat alle muren, tafels en stoelen zijn ondergekliederd met namen en spreuken van gasten. De basis van dit idee(gasten wat te laten schrijven) is wel grappig, maar hier is het echt doorgeslagen: er is geen ruimte meer over! Daarbij is het erg gehorig en wordt het ook nog eens erg warm!
Het kraantje bij het toilet was kapot. Kan natuurlijk gebeuren, maar toen ik dit doorgaf aan het personeel was het antwoord: O dat is al tijden zo..

Gegeten op 10 juni 2014

elsvanbarten

De entourage in dit restaurant is erg fijn Het is een klein restaurant, maar heeft wel een fijne sfeer. De muren kunnen worden beschreven door gasten wat een erg leuk effect geeft. Ik heb gebruik gemaakt van het arrangement waarbij voor 17,50 onbeperkt tapas kan worden gegeten. Dit concept is makkelijk en goedkoop en daarnaast weet je aan het begin van de avond wat je kwijt zal zijn. Gerechten waar ik erg over te spreken was waren de inktvisringen en de garnalen in knoflook gebakken.

Gegeten op 7 maart 2014

Raimooij

Op zondagavond hebben we hier met z'n drieën gegeten. We dachten leuk te kunnen profiteren van het onbeperkt tapas (voor €17,50) per persoon. De prijs-hoeveelheid was soms volgens mij op deze aanbieding aangepast. Bepaalde tapas waren zeer klein (drie gevulde champignons, drie kroketjes etc.). De hapjes vond ik veelal zeer karig. We hebben dan in totaal ook vier ronden besteld (iedere ronde zes tapas). De meeste tapas smaakten wel goed. Het meest jammere was dat je lang moest wachten. We hebben van 17.30 tot 20.15 over vier rondes gedaan. Naar mijn mening is dit veel te lang. Bij het afrekenen kregen we te horen dat de keuken, door ziekte, onderbezet was. Dat had wel aan het begin gemeld mogen worden dan weet je dat je er rekening mee kan houden. Nu werd de ergernis alleen groter. Al met al waren we voor het eten en drinken totaal €60,00 kwijt.
Ik denk niet dat hier nog een keer ga eten.

Gegeten op 25 mei 2014

Youp22

Gisteren gegeten bij La Cubanita. We hadden niet gereserveerd en bij binnenkomst geluk dat er net een tafel had afgebeld. Het eten was prima, maar ik moet toegeven dat er erg veel uit de frituur komt. Toch is met de smaak niets mis.
Verder valt op dat de bediening erg druk is en het eten / drinken soms lang op zich laat wachten. Als je geen haast hebt, is dit geen probleem.
Tenslotte het decor. De hele muren staan volgeschreven met teksten van klanten. Zelf zie ik hier het nut niet zo van in. Samen met de weinige verlichting doet het mij meer denken aan een donker hol dan een leuk restaurant.

Gegeten op 11 mei 2014

Lady-C

Voor een all-you-can-eat restaurant smaken de gerechten die bij La Cubanita worden geserveerd prima. Het jammere vind ik van deze restaurants is vooral de bediening. Het is te druk en er is te weinig serverend personeel. De drankjes worden laat opgenomen, laat gebracht en voordat er een vraag beantwoord kan worden ben je al gauw een half uur verder. De bediening is wel vriendelijk, maar weet gewoon niet met de druk en stress om te gaan. Daarnaast ook niet vakbekwaam, want zelfs om 17.00 toen de eerste drankjes werden opgenomen, kostte het erg veel tijd om het te brengen en werd de helft vergeten. Erg slordig.
De inrichting bij La Cubanita vind ik altijd erg gezellig, het is er wel altijd erg druk waardoor het al snel een 'kippenhok' lijkt.

Gegeten op 10 maart 2014

A177

Al een aantal keer hier gegeten en de ene keer is het beter dan de andere keer. Laatste twee keer aan de bar gezeten en dat beviel ons goed! Niet hoeven wachten op het bestellen van drankjes of vragen naar viltjes. Ik vind de carpaccio erg lekker, maar helaas werd er de vorige keer (tegen sluitingstijd) véél te veel saus & sla overheen gegooid. Overal zit veel knoflook in en veel komt uit de frituur, maar dat valt te verwachten bij dit soort concepten en prijzen. Lekkere Mexicaanse (?) biertjes, fijne sfeer.

Gegeten op 5 maart 2014

maartje85

Bediening was vriendelijk, ondanks dat het iets minder leuk was dat we nog een kwartier een rondje moesten lopen buiten omdat onze tafel nog niet vrij was en de bar helemaal vol. Het is altijd druk en een gezellige sfeer (als je van donker, luidruchtig en studentikoos houdt). Een half jaar geleden heb ik hier nog een keer lekker gegeten met vriendinnen, maar het eten was deze keer helaas echt heel slecht!! De zalmspiesjes waren smakeloos en niet gaar, en de gamba's op het randje. De patatas bravas dan weer tot verkoold doorgefrituurd, de groentes veel te zout en bij een ander groente gerecht zat er duidelijk zand in.. Ook de huiswijn smaakte nergens naar (en 11% dus relatief jonge wijn en laag in alcohol percentage, maar dus ook gewoon geen smaak). Wij laten dit restaurant de komende tijd even links liggen..

Gegeten op 20 maart 2014

ievk

Een avondje tapas eten met een groepje van zes; altijd leuk! Volgens het principe van "all you can eat", kun je bestellen via een bierviltje. De porties zijn prima, dus het lukt best wel om meerdere dingen van de kaart te proberen. Vooral de roodbaars en varkenshaas in portsaus waren heerlijk! Verder is het ook allemaal lekker. De service is wat minder; weinig aandacht en door de drukte werden we bijna naar buiten geduwd. Reserveren is sowieso echt een must. Het decor is wel apart, je moet ervan houden. Iedereen is namelijk vrij om de muren, tafels en zelfs plafonds onder te kladderen.

Gegeten op 20 februari 2014

ruudvanwijnbergen

Prima eten bij deze tapasbar, prijs kwaliteit is erg goed. Het zijn geen culinair hoogstaande gerechten, ze serveren bijvoorbeeld kipnuggets ipv eigen gepaneerde kipfilet.. Meer moet je er niet van verwachten.

Gegeten op 11 januari 2014

Lotte1606

Om eerlijk te zijn was ik bij het reserveren in de veronderstelling dat ik een ander tapasrestaurant belde. Eenmaal aangekomen op locatie bleek dit niet het geval, dit maakte me eigenlijk niets uit. Jammer genoeg viel La Cubanita tegen: 'krokante kipstukjes met honing en mosterd' bleken kipnuggets, ofwel gemalen kippevlees in een jasje uit de frituur. De jasjes van ´aubergines in een jasje´dropen van het vet, ´paprika gevuld met paella´ smaakte naar kant-en-klaar groente gevuld met grote ongekruide rijstkorrels in een flauw sausje.
We hebben 3 x een gerecht geserveerd gekregen dat we niet hadden besteld. 1 flesje wijn, een cocktail, geen dessert, €80 met zn 2-en, ik vind dat niet goedkoop. Serveerster ging met ons in gesprek en stond open voor onze kritiek, van haar kregen we een drankje, daarom een 7 voor service.
Muren volgeschreven met liefdesverklaringen en teksten als 'Linda was here' verwacht ik op de toiletdeur van een kroeg, niet als ik in een restaurant zit te eten en naast me kijk... Kortom we hebben het geprobeerd, helaas niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 10 januari 2014

fredvandervelde

Prima tapasbar, vooral het concept van de onbeperkte tapas voor € 17,50 op ma t/m do is een succes. Gewoon de gebruikelijke kaart en geen terughoudendheid bij weer een nieuwe bestelling. Vooral de gamba's in diverse variaties zijn lekker. Een aanrader! Nu maar hopen dat ze de prijzen niet verhogen bij succes.

Gegeten op 8 januari 2014

cvvdk

Een gezellige avond bij La Cubanita met lieve meiden in de bediening. Wel zo druk dat ze ons af en toe over het hoofd zagen. Dan het eten. Ik begrijp best dat met een all you can eat concept het niet perfect kan zijn, maar veel van deze gerechten waren gewoon écht niet heel lekker. Gevulde paprika met paella bijvoorbeeld was heel jammer.. Ik moet zeggen dat ik de prijs in vergelijking tot de kwaliteit eigenlijk nog heel hoog vind. Jammer! Wel gezellig zoals ik al zei!

Gegeten op 17 december 2013

Lindavd123

Op een zondagavond hier gegeten met een grote groep van 9. Ik vond het erg leuk! Erg vriendelijk en behulpzaam personeel en het eten was lekker. We hadden het deluxe arrangement genomen (dat kan vanaf groepen van 9 personen) en kregen eigenlijk allerlei hapjes aangeleverd. Het was geen probleem dat 1 iemand vegetarisch was, het menu kon aangepast worden. De timing van de gerechten was goed en de hoeveelheden waren ook prima. We zaten allemaal erg vol. Aan het eind werd er zelfs nog gevraagd of het genoeg was geweest. Leuke, gezellige sfeer. Leuk ingericht restaurantje met leuke muziekjes. We hebben ons prima vermaakt! En de rekening viel me ook erg mee (30,- p.p. incl alle drankjes). Voor mensen die niet zo van knoflook houden is het aan te raden dat aan te geven, want in veel tapas zit knoflook.

Gegeten op 24 november 2013

Lysa

La Cubanita is een klein restaurant in het hart van Utrecht. Het restaurant is erg smal, er is niet veel ruimte. Het hout is veelal ook plakkerig, wat niet echt een schone indruk geeft. Het restaurant heeft echter wel een gezellige sfeer en er draait goede, passende latin muziek.
Het eten is heel erg lekker. De porties tapas zijn niet groot, behalve de patatas bravas. Favoriet is de eend met frambozensaus. De tapaskaart is erg uitgebreid, er is voor ieder wat wils. Je hebt keuze tussen warme en koude tapas en tapas met vlees, vis of groenten.
Het personeel is aardig en behulpzaam, we werden erg snel geholpen. Dit komt misschien ook doordat we vroeg zijn gaan eten, om vijf uur, maar het is in ieder geval erg fijn. Zodra de glazen leeg waren, stond er al iemand naast de tafel om een nieuwe bestelling aan te nemen.

Gegeten op 17 november 2013

jannemiek

Met een grote groep aten we in een overvol "la Cubanita". De service was niet slecht, niet echt vriendelijk. De warme tapas allemaal uit de frituur, de smaak niet echt verschillend, geen groenten.
Weinig origineel

Gegeten op 17 november 2013

MWills

De kwaliteit van de tapas middelmatig. Alles te vlak gekruid en te vettig klaargemaakt. We aten met een groot gezelschap en met de afstemming wanneer alles op tafel kwam, ging steeds iets mis. De warme tapas lauw. Niets sprong er werkelijk uit. Bediening okee maar ook bij ons werd lustig met schaaltjes gegooid en er werd niet gewacht als iemand een drankje bestelde om van de anderen de bestelling op te nemen. Ook bij ons geknoei op de kleren van een paar tafelgenoten.
Teleurstellend en fastfood is inderdaad niet ver weg bij deze formule.

Gegeten op 5 november 2013

NicB

Eten in La Cubanita was een enorme teleurstelling. De akoestiek is zo slecht dat een normaal gesprek voeren met tafelgenoten nauwelijks mogelijk is. Onze kleren moesten na afloop direct door naar de stomerij vanwege vette baklucht en de kwaliteit van de tapas (en de sangria) was zeer matig. De gefrituurde inktvisringen waren bijv. te koud en taai. Geen aanrader helaas.

Gegeten op 25 oktober 2013

Mirren

La Cubanita komt er helaas niet goed vanaf. Er is inmiddels sprake van een overtrokken fastfoodbenadering ten aanzien van Tapas waarmee de smaken van de authentiek klinkende gerechten geweld wordt aangedaan. Alles is vlak van smaak, matig van presentatie en soms een regelrechte teleurstelling, bijvoorbeeld krokante kip met honing-mosterd saus zijnde kipnugget-achtigen met een vlakke smaak.

Op deze manier verdwijnt de ziel en beleving uit tapas en het is te hopen dat de weg naar boven weer snel wordt ingeslagen. Uiteraard kan de betaalbaarheid niet uit het oog worden verloren, maar er zijn grenzen en juist zoveel mogelijkheden qua smaak.

De bediening lijkt mee te gaan in deze zielloze exercitie. Spijtig.

Gegeten op 10 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over La Cubanita Utrecht in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over La Cubanita Utrecht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.