Restaurant Will's

• 7.6

• 8.1

rgroen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op doorreis bij toeval, dus zonder te reserveren, bij dit restaurant beland om snel even een hapje te eten. De dame bij binnenkomst deed voorkomen dat de hele zaak vol zou zitten en bestudeerde de reserveringenlijst uitgebreid, om tot de conclusie te komen dat we mochten gaan zitten waar we wilden. Gedurende de avond was er nog redelijk wat aanloop, maar er bleef voldoende plaats leeg. Dat had dus anders gekunnen, wat gastvrijer had overgekomen. Ik neem aan dat je bij aanvang van de dienst precies weet hoeveel reserveringen er zijn en hoeveel plaats er leeg blijft.

Naast de kaart konden we nog kiezen uit verschillende gerechten. Gelukkig hadden ze die gerechten ook op het schoolbord aan de muur opgeschreven, anders ben je na het opnoemen van alle gerechten alweer vergeten wat de opties zijn.

Het voorgerecht smaakte heerlijk, maar was wel groot (rib-eye met zwezerik). Ook het hoofdgerecht was goed gevuld. Ik had iets met koude spaghetti. Ik vond de smaak niet zo lekker, maar over smaak valt niet te twisten. Het was leuk opgediend.

Tussen de gerechten door werden we steeds voorzien van amuses van het huis. Zelfs toen we geen nagerecht namen, vanwege de tijd die we niet hadden, kregen we nog snel de amuse van het nagerecht. Zeer attent.

Regelmatig kwam iemand van de bediening langs om te vragen of alles naar wens was. Naar onze mening iets te vaak.

De prijzen zijn iets aan de hoge kant, vooral van de frisdrank. De ambiance maakte dat wel weer goed.
Het is zeker een restaurant waar ik nog eens terug zou kunnen komen.

Gegeten op 14 maart 2014

rhooren
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond met 5 mensen bij Wills gaan eten. Décor is gezellig en warm. Bij binnenkomst direct welkom geheten. Erg vriendelijke bediening. Na een soort amuse (erg goed) voorgerecht genomen. Deze was perfect van smaak en ruim voldoende. Zowel carpaccio als mexicaanse salade zijn heerlijk. Rode huiswijn zacht en vol van smaak. Timing was ook ok. Hoofdgerecht varkenshaas en sate erg lekker en perfect gebakken. Daarna vrij lang moeten wachten op afruimen, kaart en nagerecht. Bij bestellen nagerecht was er iets misgegaan dus duurde veel te lang. Nagerecht van parfait (witte chocolade) was ook weer prima.
Prijzen van de gerechten zijn aan de hoge kant maar is geen probleem als dan ook de service perfect is.

Gegeten op 15 februari 2014

rosemary1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kregen heerlijke zoete aardappelsoep(vooaf) en een lekkere gebakken zeewolf.(buiten de kaart om)Doordat het erg donker was op onze plaats zagen we niet goed wat er voor groenten we erbij kregen.Sommige plaatsen in het restaurant zijn weet te fel verlicht omdat je dan net onder de spotjes zit!Ook in dit restaurant werd er uit het hoofd opgedreund wat er buiten de kaart om was..tip doe een inlegvel bij de menukaart! Tijdens het wachten kregen we vooraf 1 amuse en tussendoor ook,dat was wel leuk gedaan!Een ietwat prijzig restaurant maar we komen wel terug.

Gegeten op 30 januari 2014

dutchrush
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben erg te spreken over de service en bediening van Will's.
Nu ben ik ben vegetarisch, zou er iets anders bedacht kunnen worden voor het vegetarische gerecht? In de tijd dat Wills's in Nieuwegein zit, staat de puntpaprika al op de kaart. Dit weerhoudt mij er eerlijk gezegd van om naar Will's te gaan. Alvast bedankt!

Gegeten op 18 april 2013

Benschop_e
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellige ambiance en heerlijk eten. Ook de amuse en het tussengerecht zijn zeer in de smaak gevallen! In de buurt weet ik geen plek waar ik zo'n lekkere tournedos kan eten. Bieding representatief, netjes en correct maar dat is het dan ook (wat stijfjes).

Gegeten op 12 oktober 2013

Mick_72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren uit eten genomen door vrouwlief voor mijn verjaardag. En om je te laten verwennen is Will's best een goede plek. Je wordt vriendelijk door de gastheer ontvangen, jassen worden in ontvangst genomen en je wordt voorgegaan naar je tafel. Je ontvangt dan een zalmamuse en daarna de menukaart (met 2 extra gerechten die niet op de kaart staan, sukade en herterack). Als voorgerecht gekozen een heerlijke geitenkaassalade (lauwwarm en een gefrituurd filodeegpakketje met geitenkaas erin). Als hoofdgerecht hadden we de tournedeau's en varkenshaas gekozen (medium), en ook zo gekregen, misten geen zout en peper. Heerlijk mals vlees, en ook medium gekregen. Als garnituur friet en appelcompote (met heerlijke stukjes appel en kaneel). Als dessert cheesecake en de dame blanche genomen. Heerlijk gegeten, buikje stond op knappen.
Personeel ontzettend vriendelijk, voldoende tijd tussen de gerechten en als attentie een snoeppot naar keuze (drop, winegums, aarbeien). Het is een "duurder" en luxueuzer restaurant , maar wel meer laagdrempeliger als een sterrenrestaurant (die vaak dan niet te betalen zijn). Ik/wij hebben in elk geval heerlijk gegeten, en zou er zeker nog een keer heen gegaan.

Gegeten op 14 december 2012

erikvangelderen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie zaak, maar komt niet tot uiting in het eten. Hoofdgerecht waren onderdelen vergeten, niet opgemerkt door personeel. Dit werd gecorrigeerd, maar ondertussen vis koud en ook gerecht van tafelgenote. Smaken waren flauw, vis droog. De saus bestond uit een dun streepje langs het bord, volstrekt onvoldoende voor de vis en het ravioli, waarin de schaaldieren niet meer te herkennen waren. Garnituur werdt pas halverwege gebracht, simpel: patatje en appelcompote. (doet me ergens aan denken). Ook nagerechten weinig verfijnd. Kortom past niet bij de uitstraling welke mooi is, maar ook niet bij de gevraagde prijzen.

Gegeten op 16 november 2012

Kellydempsy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al meerdere malen hier geweest. Altijd weer goed. Vriendelijk behulpzaam personeel.

De amuse altijd leuk wat je krijgt en lust je het niet (kan gebeuren), geef je het toch aan iemand anders aan tafel :-).

Het eten is altijd lekker en zeker niet te weinig.

Gegeten op 31 oktober 2012

Wim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Begin augustus. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en mooi en smaakvol ingericht restaurant. De prijs was behoorlijk (2 personen € 100) voor voor- + hoofdgerecht+toetje met 1 drankje. Hadden wij €10 tot € 15 pp minder verwacht. Zal Will's wel als suggestie aandragen bij anderen, wellicht zelf ook nog een keer dineren.

nimenamenomi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom hier regelmatig. Laagdrempelig restaurant, leuke, spontane bediening met oog voor de gasten. Wat je geeft, krijg je terug, is mijn ervaring hier. Prijs-kwalitiet verhouding vind ik erg goed. De inrichting is niet mijn smaak, maar dat geldt voor wel meer dingen in het leven. Doet niet af aan waar het om gaat: een gezellig avondje uit eten zonder al te veel poespas.

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Will's in Nieuwegein

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Will's. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!