Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Smalle Haven

1. Internationaal

Smalle Haven

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 040 296 00 98

HRD

Heerlijk gegeten aan een mooie lange tafel buiten op het terras. Ambiance en sfeer zijn geweldig. De voorgerechten, waarbij de beef en coquilles nu nog sterk aanwezig zijn in mijn geheugen. Van de hoofdgerechten is de long haas meer dan perfect. Een dessert met echte hangop en een fantastische chocoladetaart maakt een en ander af. De bediening mag af en toe een tandje bij schakelen.

Gegeten op 6 juni 2014

IkMathijs

Een restaurant naar mijn hart: een fijne ambiance met vintage en modern (industrieel) design, en er wordt gekookt met goede, dagverse ingrediënten. Dus geen vast menu, waarbij je soms iets moet serveren dat die dag misschien niet het beste van kwaliteit is, maar ’s ochtends naar de markt om te kijken wat die dag de beste vis is, of wat de slager die dag het beste te bieden heeft. We waren met een grote groep, en de tafel werd langzaam volgezet met allemaal mooie producten: een hele zeebaars en een forel, een prachtige rode poon, in zijn geheel gegaard en opgediend ware hij opgezet, mooie stukken biefstuk wat mij longhaas leek; iets meer kauwen voor veel meer smaak, en een hele gegrilde kip. Mooie, grove frieten, die nog beter hadden kunnen zijn met een iets betere mayonaise. Deze vond ik te zoet, en niet zuur genoeg. Bediening was prima. Het is geen brasserie, het is niet nouveau ruig, het is simpel eten, maar de producten zijn fantastisch en daar gaat het om.

Gegeten op 7 november 2013

letty1

We waren met vijven en kregen de optie aangeboden om zowel voor als hoofdgerecht te laten bestaan uit allerlei gerechtssecretaris, een 'tafeltje vol' zoals ze het zelf noemden. De gerechten waren allemaal heerlijk. Soms verrassende smaakcombinaties en meer dan voldoende.
Ondanks dat we van te voren hadden aangegeven nog door te gaan naar een concert en op tijd weg te moeten, moesten we regelmatig moeite doen de aandacht te krijgen van iemand van de bediening.
De entourage is studentikoos, heel informeel. Op zich prima, maar er mag wel een keer schoongemaakt worden. Op de lampenkap kon je je naam schrijven, het tafelkleed was van papier en dan van de goedkope versie, de glazen ook niet erg proper.
Prijs was heel redelijk voor hetgeen we hebben gekregen , zowel de hoeveelheid als de kwaliteit.

Gegeten op 2 november 2013

Pukje

Nog enthousiaster dan de vorige recensie; kom hier regelmatig, ze zijn in de zomer dichtgeweest en nu met nieuwe inrichting en nieuwe keukenbrigade een nieuw pad ingeslagen; nog steeds vers en veel vis, maar meer kleinere gerechten. Mijn favoriet: kroket van stoofvlees, huisgemaakt!! Ze zijn nog wat zoekend naar definitieve concept, maar vertellen dat eerlijk en vragen ook feedback om menu voor de toekomst te helpen bepalen. Dat is prettig en eerlijk. Bovendien heerlijk gegeten en de sfeer is als vanouds relaxt hier. Extra plus: ze hebben enkele dessertwijnen voor bij een lekker kaasje.

Gegeten op 11 oktober 2013

stan1974

Leuk, enigszins pretentieus, tentje hoor, daar niet van; maar consistent kunnen we het geheel niet noemen. Had ik enige tijd geleden een lekker broodje beenham met huisgemaakte piccalilly, vandaag werd ons geen keuze gelaten anders dan met z'n drieën van een leisteen te knabbelen met daarop een zeer (of te) eenvoudige gemengde salade en -vanwege 2 vegetariërs en 1 alleseter- wat meer kaas (mosterdkaas, geitenkaas en brie) dan vlees (1plakje gerookte zalm en 2 ieniemini plakjes parmaham.)
Dit alles voor het luttele bedrag van slechts Euro 22,50! Ofschoon voldoende brood: schandalig overpriced!

Bovenstaande conclusie overschaduwt voor mij alles; de originele inrichting die 'des Eindhoven' is (link naar design, philips etc) en de goede eerdere ervaring kunnen mijn oordeel niet positief beïnvloeden.

Gegeten op 20 april 2013

missbAmsterdam

Leuk concept en on Eindhovens leuk ingericht ;) het is altijd leuk mensen kijken daar en eten is redelijk goed. Al valt het mij op dat je steeds beter en beter in Eindhoven kan eten dus in vergelijk met de andere goede zaken is Smalle Haven te duur versus de kwaliteit. Vooral omdat de kwaliteit van het eten niet altijd consistent is. Ene keer is het heerlijke, vooral de vis en de proeverijen maar de andere keer lijk het alsof de ingrediënten weer minder van kwaliteit zijn.
Nog een laatste opmerking; als je kiest voor een concept waarbij klanten daadwerkelijk naar een balie gaan en daar met ' de chef' gaan bespreken wat ze gaan eten, ingrediënten etc. zou het fijn zijn als ze ook fijn worden behandeld..voel mij toch iedere keer een beetje op neer gekeken als ik vragen stel, lijkt alsof hij snel snel snel alles wil doornemen en je een beetje weg sjjooehht..
maar blijft een leuk concept!

Gegeten op 16 november 2012

JochemH

We hebben hier heel smakelijk gelunched. Met 2 van 1 plankje eten; niet zo praktisch, wel lekker. Eenvoudige gerechtjes, goed klaargemaakt. Interieur is helemaal Eindhoven; design (kunst, techniek en textiel) kom je overal tegen. Aanrader: rustpunt in drukke stadscentrum.

fritsflitspaal

2 keer wezen eten en ik wil hier zeker nog wel eens komen. Het restaurant is flink anders dan andere restaurants mede door de inrichting (je kan bijna alle kunst, tafels, stoelen en lampen kopen), bediening (beetje alternatief maar wel erg vriendelijk), eten (geen kaart maar echte verse producten en iedere keer anders, de samenstelling is ook erg goed) het enigste wat jammer is de prijs, die is wat aan de hoge kant maar het is wel een aparte ervaring om er te eten. Je moet trouwens wel een beetje een makkelijke eter zijn omdat er geen menu is waar je uit kunt kiezen.

elsenpepe

Teleurstellend. Voorgerecht van proeverijen was lekker, maar hoofdgerecht (ook proeverijen) viel erg tegen. Stukje gegaarde zeebaars zonder saus, rode poon ook zonder al teveel toevoegingen met wat groenten op een bord en het gegrilde piepkuiken was rauw binnenin (bloederig). Terug naar de keuken en toen kregen we de tegenwerping dat het net op het randje was volgens de kok, maar dat je er niet ziek van zou worden. Maar drie van de vier hebben er niet van durven eten en de kip was weg. Dus daar schoten we weinig mee op. Na een hoop geaarzel de aanbieding voor nog een kipje. Dat hoefde niet meer. Ook de opmerking na het eten dat thee waarschijnlijk niet mogelijk was, aangezien het apparaat stuk was en dus geen heet water kon produceren. En het gasfornuis dan? Kun je daar water mee koken misschien?
Het kaasplateau voor twee, kwam met precies één mes en verder geen bordjes of bestek of i.d. Dus hoe de uienchutney naar binnen krijgen? En de verschillende kazen?
Voor een restaurant zonder kaart met maar zo weinig om van te kiezen uit de vitrine (poon, baars en wat garnalen lagen er) is het ook nog eens veel en veel te duur.

Gegeten op 19 oktober 2012

TM&FJ

We zijn inmiddels zo wat vaste klant bij deze zaak en het is één van de eerste plekken waar we aan denken als we gewoon even een hapje willen eten in de stad. Eten is altijd lekker, de sfeer gezellig en losjes, de bediening spontaan. Gisteren met een vriend erbij die vegetarisch eet. Beperkte keus dan maar ook wat hij kreeg smaakte goed. We spraken af dat de tapas-plaat als voorgerecht wat "meer vegetarisch" zou zijn, maar toen de "standaard-plaat" van de dag verscheen met toch erg veel vlees en vis viel ons dat een klein beetje tegen. Geen probleem: ze losten het binnen een paar minuten op met een extra bordje. Dat is dan goede service, wat ons betreft, en het was al met al weer een prima avond. Smalle Haven blijft een aanrader.

Gegeten op 4 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Smalle Haven in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Smalle Haven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.