Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Smalle Haven

MRDavE

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Ondertussen een vaste klant geworden, perfect voor een snelle hap of een lang diner in een fijne en design achtige setting. Vooral de wisselende menu kaart en inrichting spreekt ons aan, de menu kaart veranderd steeds aan de hand van vers verkregen producten. Je wordt bijna nieuwsgierig hoe het er elke keer uitziet en wat er op de kaart staat, wat het telkens tot een nieuwe ervaring maakt. Personeel werkt hard en is misschien niet altijd even bekwaam maar de vriendelijk- en openheid maakt het 200% goed. Een aanrader voor de restaurantliefhebbers!

Gegeten op 17 oktober 2014

MarVal

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Gisteren hebben wij op aanraden van vrienden een gokje gewaagd op de Smalle Haven, en in dit geval gaat het gezegde gokje wagen, gokje winnen zeker op. Wat een leuke aparte tent, een inrichting zoals je die nergens ziet, een top sfeer en ondanks de drukte nog steeds een leuke en vlotte bediening. We hebben de combinatie van vis filets en een diamanthaas gegeten, beide perfect gebakken met heerlijke knapperige groentes. Tevens kan er friet bijbesteld worden als je nog niet genoeg op hebt, kosteloos! dat zie je op niet veel plekken meer. En als je van toetjes houdt is dit de place to be, heerlijk! Al met al een heerlijke ontspannen en vooral gezellige avond met lekker eten.

Gegeten op 24 oktober 2014

Pukje

Alweer jaartje geleden dat ik hier was, nu met Dutch Design Week. Als verwacht: gezellig druk. Ze hebben een aangepaste kaart gemaakt daarvoor, begrijpelijk. En nog steeds alles vers en huisgemaakt. Vooraf bordje diverse vis gegeten, hoofd gevulde forel, toetje home-made cheesecake.
DDW of niet... voortreffelijk gegeten! Weinig plaatsen waar je zo een hele vis kunt eten, super mals met lekkere groenten erbij. Ben zelf niet zo van de friet maar volgens tafelgenoten was die ook erg lekker. Flesje Montepulciano erbij genomen; heerlijk! Cheesecake mogen ze van mij als take-away invoeren, goddelijk. Kan niet anders zeggen dan dat we een fantastische avond hebben gehad. Dessertwijn maakte het feest compleet, vind je ook op heel veel plaatsen niet. Bediening was vriendelijk ondanks drukte, de inrichting was weer anders dan de laatste keer dat ik er was, vrolijke kleuren, origineel, eigenzinnig.
Enige tip die ik heb aan de ondernemer: maak zichtbaar wat spullen kosten (de hele inrichting is te koop, mix van vintage en nieuw design), nu is denk ik voor veel gasten niet bekend dat je alle stoelen, tafels, lampen, stoffen etc. kunt kopen en dat is jammer.
Ik kom zeker snel weer terug!

Gegeten op 21 oktober 2014

ronny6

Afgelopen zaterdag avond gaan eten in de smalle haven. Wat was dit slecht. We hebben tot 3 maal toe voor 1 persoon van ons gezelschap van 6 drinken moeten vragen (warme choco is ook weel erg moeilijk te maken). Als gerecht gevraagd om een en ander op tafel te zetten rekening houdend met 3 vegetariers. Na 1,5 uur kwam het karige eten. 2 vega burgertjes, 2 vissen en een paar stukjes biefstuk. de makreel was veel te gaar (drap in je mond), van de kruiden was niets te proeven. De dorade was veel te zout. Na opdienen hoofdgerecht hebben we nog expliciet om de friet moeten vragen, dat duurde nog eens bijna 10 minuten. En als klap op de vuurpijl, geen groenten. Alleen de garnituur (onder het vlees en de vis, lekker voor de vegetariër). De garnituur was 1 winterpeen in stukjes en gegrild (25% verbrand) en 1 paprika in 2-en gesneden. De frietjes waren overigens wel lekker. Dit alles voor de belachelijke prijs van 17.50€. 1 gerecht werd (vanwege slecht) kwijtgescholden. Thuis gekomen de koelkast ingedoken en een salade gemaakt met loempia's om de knorrende maag te stillen. Dit was ronduit slecht en voor niemand aan te raden. Zelfs de excuses waren slecht.

Gegeten op 18 oktober 2014

HRD

Heerlijk gegeten aan een mooie lange tafel buiten op het terras. Ambiance en sfeer zijn geweldig. De voorgerechten, waarbij de beef en coquilles nu nog sterk aanwezig zijn in mijn geheugen. Van de hoofdgerechten is de long haas meer dan perfect. Een dessert met echte hangop en een fantastische chocoladetaart maakt een en ander af. De bediening mag af en toe een tandje bij schakelen.

Gegeten op 6 juni 2014

IkMathijs

Een restaurant naar mijn hart: een fijne ambiance met vintage en modern (industrieel) design, en er wordt gekookt met goede, dagverse ingrediënten. Dus geen vast menu, waarbij je soms iets moet serveren dat die dag misschien niet het beste van kwaliteit is, maar ’s ochtends naar de markt om te kijken wat die dag de beste vis is, of wat de slager die dag het beste te bieden heeft. We waren met een grote groep, en de tafel werd langzaam volgezet met allemaal mooie producten: een hele zeebaars en een forel, een prachtige rode poon, in zijn geheel gegaard en opgediend ware hij opgezet, mooie stukken biefstuk wat mij longhaas leek; iets meer kauwen voor veel meer smaak, en een hele gegrilde kip. Mooie, grove frieten, die nog beter hadden kunnen zijn met een iets betere mayonaise. Deze vond ik te zoet, en niet zuur genoeg. Bediening was prima. Het is geen brasserie, het is niet nouveau ruig, het is simpel eten, maar de producten zijn fantastisch en daar gaat het om.

Gegeten op 7 november 2013

letty1

We waren met vijven en kregen de optie aangeboden om zowel voor als hoofdgerecht te laten bestaan uit allerlei gerechtssecretaris, een 'tafeltje vol' zoals ze het zelf noemden. De gerechten waren allemaal heerlijk. Soms verrassende smaakcombinaties en meer dan voldoende.
Ondanks dat we van te voren hadden aangegeven nog door te gaan naar een concert en op tijd weg te moeten, moesten we regelmatig moeite doen de aandacht te krijgen van iemand van de bediening.
De entourage is studentikoos, heel informeel. Op zich prima, maar er mag wel een keer schoongemaakt worden. Op de lampenkap kon je je naam schrijven, het tafelkleed was van papier en dan van de goedkope versie, de glazen ook niet erg proper.
Prijs was heel redelijk voor hetgeen we hebben gekregen , zowel de hoeveelheid als de kwaliteit.

Gegeten op 2 november 2013

Pukje

Nog enthousiaster dan de vorige recensie; kom hier regelmatig, ze zijn in de zomer dichtgeweest en nu met nieuwe inrichting en nieuwe keukenbrigade een nieuw pad ingeslagen; nog steeds vers en veel vis, maar meer kleinere gerechten. Mijn favoriet: kroket van stoofvlees, huisgemaakt!! Ze zijn nog wat zoekend naar definitieve concept, maar vertellen dat eerlijk en vragen ook feedback om menu voor de toekomst te helpen bepalen. Dat is prettig en eerlijk. Bovendien heerlijk gegeten en de sfeer is als vanouds relaxt hier. Extra plus: ze hebben enkele dessertwijnen voor bij een lekker kaasje.

Gegeten op 11 oktober 2013

stan1974

Leuk, enigszins pretentieus, tentje hoor, daar niet van; maar consistent kunnen we het geheel niet noemen. Had ik enige tijd geleden een lekker broodje beenham met huisgemaakte piccalilly, vandaag werd ons geen keuze gelaten anders dan met z'n drieën van een leisteen te knabbelen met daarop een zeer (of te) eenvoudige gemengde salade en -vanwege 2 vegetariërs en 1 alleseter- wat meer kaas (mosterdkaas, geitenkaas en brie) dan vlees (1plakje gerookte zalm en 2 ieniemini plakjes parmaham.)
Dit alles voor het luttele bedrag van slechts Euro 22,50! Ofschoon voldoende brood: schandalig overpriced!

Bovenstaande conclusie overschaduwt voor mij alles; de originele inrichting die 'des Eindhoven' is (link naar design, philips etc) en de goede eerdere ervaring kunnen mijn oordeel niet positief beïnvloeden.

Gegeten op 20 april 2013

missbAmsterdam

Leuk concept en on Eindhovens leuk ingericht ;) het is altijd leuk mensen kijken daar en eten is redelijk goed. Al valt het mij op dat je steeds beter en beter in Eindhoven kan eten dus in vergelijk met de andere goede zaken is Smalle Haven te duur versus de kwaliteit. Vooral omdat de kwaliteit van het eten niet altijd consistent is. Ene keer is het heerlijke, vooral de vis en de proeverijen maar de andere keer lijk het alsof de ingrediënten weer minder van kwaliteit zijn.
Nog een laatste opmerking; als je kiest voor een concept waarbij klanten daadwerkelijk naar een balie gaan en daar met ' de chef' gaan bespreken wat ze gaan eten, ingrediënten etc. zou het fijn zijn als ze ook fijn worden behandeld..voel mij toch iedere keer een beetje op neer gekeken als ik vragen stel, lijkt alsof hij snel snel snel alles wil doornemen en je een beetje weg sjjooehht..
maar blijft een leuk concept!

Gegeten op 16 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Smalle Haven in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Smalle Haven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.