Restaurant Benjamin

• 8.5

• 7.8

RalphL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was druk en dat maak theet een gezellige boel bij Benjamin. We hadden de laatste tafel. Door de inrichting was het echter niet mogelijk om tegenover elkaar te zitten maar moesten we naast elkaar. Neemt niet weg dat het een leuke intiem richting heeft en ondanks de drukte wel gezellig.

Het eten liet echter te wensen over. De coquilles (voorgerecht) waren nog koud en rauw (niet voldoende gebakken) met als commentaar uit de keuken dat die nog een beetje nagaren op je bord. Daarvoor moeten ze natuurlijk wel warm zijn :-( en is flauwekul. De Skreifilet (hoofdgerecht) zwom in zijn water op het bord waardoor de het een sompig iets werd.
Mijn vrouw daarentegen had de Curry en die was erg lekker maar wel wat koud ook.

Overigens zijn de Coquilles die ik teruggestuurd heb gewoon nog een keer in de pan gegooid en weer geserveerd. Er even aan voorbij gegaan dat ze in stukken waren en ik 1 stuk weer uitgespuugd had. Je mag toch hopen na zo'n blunder dat er even opnieuw de koelkast in wordt gedoken voor een verse set.

Alle mensen in de bediening zijn stuk voor stuk vriendelijk en ok. Echter het concept waarbij je bedient wordt door iedereen aanwezig (4 personen) in dit geval werkt niet. Men weet niet van elkaar wat er gedaan is en in ons geval leverde dat na het terugsturen van de Coquilles rare taferelen op waarbij men vroeg of het gesmaakt had zonder voorkennis. Daarnaast is on behalve 2 minuten nadat we zaten nooit meer gevraagd of we iets wilde drinken en hebben we elke keer zelf iemand aan moeten schieten voor elke volgende stap in het proces.

Op basis van de IENS toppers 2014 voor Benjamin gekozen maar dat viel dus heel erg tegen. Dit was geen topervaring.

Gegeten op 15 februari 2014

rweges
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heerlijk gegeten bij Benjamin. Een gezellige en ongedwongen sfeer. Zeer attente en vriendelijke bediening en heerlijke wijnen. En bovenal heerlijk eten voor een vriendelijke prijs!

Gegeten op 16 januari 2014

Lisavdh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten Bin dit restaurant. Kaart op de muur geschreven, erg origineel. Tafeltjes staan wel wat strak naast elkaar, als je een buurman hebt die luidruchtig is zou dat wat storend kunnen zijn. Wij hebben ons er niet aan gestoord. Het eten was heerlijk. Wij gingen nog naar de film en moesten tijdig weg. Er werd door het vriendelijk ervaren personeel goed op ingespeeld. We hadden zelfs nog tijd voor een kopje koffie. De gerechten zijn zorgvuldig bereid. Van het seizoen. Echt een aanrader!

sebasisstoer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant in een achteraf straatje in centrum Arnhem. Goed eten tegen goede prijs, een gastvrij onthaal (vrolijke, snelle begroeting, aannemen jas, korte introductie van de kaart die op een groot schoolbord staat uitgeschreven) en ook tussen de gangen door voldoende snelle en geïnteresseerde bediening. Voor €65 met zijn 2en klaar.

We namen een simpel voorgerecht: boerenbrood met aioli en zoute boter. Lekker brood. Als hoofdgerecht nam mijn partner zalm met zuurkool en ikzelf de kalfs ribeye. De ribeye was heerlijk. Precies goed medium klaar gemaakt en de saus ernaast en niet eroverheen, zodat je nog zelf kan beslissen hoeveel saus je wilt gebruiken. Ook de zalm was erg goed. De zuurkool een beetje sterk van smaak (wel lekker!). Frietjes en salade erbij. Portie frietjes kleiner dan elders, maar meer is ook niet nodig. De salade wat fantasieloos: paar soorten sla, rode ui, komkommer, stukje paprika en wat dressing. Dat kan makkelijk beter. Binnen de prijs mag je misschien niet meer verwachten, maar tegenover de rest van het prima hoofdgerecht steekt het karig af.

Het dessert was lastig kiezen; alles zeer aantrekkelijk. Mijn partner genoot van haar cheesecake kersen, waar wel wat weinig kers in zat. Het kaneel- en vanilleijs met appel en een stroop van appel calvados was ook lekker.

Kortom: mocht je aansluitend aan het winkelen nog eens lekker willen gaan eten in Arnhem zonder de hoofdprijs te betalen, dan is Benjamin zeker een aanrader.

Gegeten op 28 december 2013

Arno2u
  • Recensies in de laatste twee jaar

Benjamin is een klein restaurant met modern concept zonder echte verrassingen. Wij hadden niet gereserveerd en het restaurant was deze zaterdagavond vol. De keurige gastvrouw gaf aan dat er binnen 5 vijf minuten een tafel vrij werd verwacht. Netjes vroeg zij ons of we wilden wachten, echter een bar om alvast een drankje te doen is er niet. Dus dan maar bij de entree wachten. Bij volle bezetting is het luidruchtig binnen. Personeel is vriendelijk en goede service. Menukaart staat op een muur geschreven, dus geen menukaart op tafel. Doet wat relaxter aan, echter zit jij vlak bij deze muur, heb je kans dat andere klanten jou kant op staren om het menu te bestuderen. Zit je te ver van de muur, moet je even gaan staan om het menu alsnog te bekijken. Het menu is divers met voldoende keuze. De gerechten zijn goed bereidt en goed van smaak, echter de eenvoudige salade en bakje frietjes doen daar wat aan af. Jammer. Nagerecht, bij. Chocolade3, zeer lekker, opmaak wel modern, maar weinig creatief. Kracht bij Benjamin zit in het jonge vlotte behulpzame personeel en snel verloop van de gerechten. Ik heb heerlijk gegeten, maar ben niet overtuigd geraakt.

Yust-taste-it
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant in het hartje van Arnhem.

Beknopte kaart, echter zeer divers qua smaak.
Vlotte en attente bediening die goed inspeelt op de vragen van de klant.
We hadden de gamba's en geitenkaas salade als voorgerecht, deze waren beide goed van smaak. Als hoofd gerecht de Gamba's en Zwaardvis van de grill. De zwaardvis was perfect rose (zoals weinige dit doen) een goede combinatie met de mangosaus Ook het toetje van limoncello en frambozen ijs met witte munt-portdressing was niet te versmaden.

Al met al met de goede wijnen op advies geserveerd een prima avond gehad.

Gegeten op 27 augustus 2013

SjaakRutten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vlotte en prima bediening. Smakelijke gerechten. Goed op te merken dat de gemiddelde prijzen voor hoofdgerecht en menu wel hoger zijn dat op deze site vermeld (overigens wel het geld waard).
Was er met een buitenlandse gast, dan zou de beschikbaarheid van een Engelstalige menukaart het verder compleet maken.

Gegeten op 3 september 2013

sanebrink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten Benjamin vooraal de Gamba's gebakken in knoflook. De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend. Bediening is attent engastvrij . Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 28 juli 2013

Pauline78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een verrassing om hier te eten.
Een overzichtelijke kaart, met heerlijke gerechten welke met zorg worden opgediend. Ook bijzondere gerechten voor vegetariërs.
Op verzoek kregen we ook passende wijn bij elk gerecht.
Bediening erg vlug, attent en vakkundig.
Echt een aanrader! Wij komen zeker terug.

Gegeten op 13 juli 2013

irenedenoever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke zaak in centrum Arnhem. Eten is van goede kwaliteit maar wellicht had ik voor de gerekende prijs iets meer verwacht. Wel goed gegeten. Lekkere wijnen en leuke, correcte bediening.

Gegeten op 16 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Benjamin in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Benjamin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!