Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Benjamin

2. Frans-internationaal
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 026 370 29 55

marieke135

We zijn min of meer toevallig bij Benjamin terecht gekomen
Wat een heerlijk restaurant! Het eten was heel goed. Mooie porties, smaken en presentatie. HEERLIJK! De bediening was hartelijk, vrolijk en snel. Absoluut een aanrader!

Gegeten op 30 augustus 2014

MH2826

Gegeten op 12 augustus 2014

svbe

Heerlijk gegeten! Benjamin is een ontdekking in het Arnhemse centrum. Het restaurant zit wat achteraf in de Wezenstraat. De ontvangst en bediening is erg hartelijk en dat maakt het uit eten al direct aangenaam. Het kan er met veel gasten wel wat luidruchtig worden, zeker omdat je dichtbij elkaar zit. We hebben daar echter geen last van gehad. De gerechten zijn op een duidelijk geschreven krijtbord te vinden. Leuke originele gerechten. Duidelijk wordt ook lactose- en glutenvrij vermeld. We kwamen alleen voor een hoofdgerecht en kozen de spies lamsbiefstuk en daar hebben we geen spijt van gehad! Heerlijk rosé klaargemaakt zoals we dat hadden gevraagd. Het prettige van dit restaurant is ook dat de bediening je duidelijk informeert over de -maar liefst zeven!- open wijnen: 3 witte, 3 rode en 1 rosé. We kozen voor de tempranillo, een plezierige soepele licht kruidige wijn. De serveertemperatuur had voor ons iets lager gemogen. De salade was heerlijk, ook de saus (apart op het bord), de knapperige broccoli en de tabouleh. Een mooi en smaakvol gerecht. De wijnkaart biedt overigens een keuze uit veel smakelijke wijnen, o.a. van Muga en Esporão. Benjamin is zeker een bezoek waard. De bediening en keuken verdienen beide een compliment, zoals zij het gasten naar de zin maken.

Gegeten op 11 juli 2014

willeke10

Weer heerlijk gegeten bij Benjamin. We zijn begonnen met wat brood en daarna tapas, als hoofd gerecht de kalfs ribeye en de marokaanse stoof. Beiden heerlijk. Met een lekker wijntje erbij en onze avond kon niet meer stuk.

Gegeten op 25 mei 2014

Leniepenie

Afgelopen donderdag weer heerlijk gegeten bij Benjamin. Ik had de salade buffelmozzaralla en mijn dinergenoot de pastrami. Regelrechte aanraders. Om je vingers bij af te likken. Ons hoofdgerecht waren dit keer de groene asperges voor mij en voor mijn dinergenoot de eendenborstfilet. Een genot.
Wij zijn zeer tevreden over het eten, alles is vers en van zeer goede kwaliteit, de geweldige gastvrije bediening, de goede keuze voor de wijn, en de entourage. En dat alles voor een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. We komen hier dan ook zeer regelmatig en voelen ons zeer welkom. Een regelrechte aanrader.

Gegeten op 22 mei 2014

RalphL

Gegeten op 15 februari 2014

rweges

Gisteren heerlijk gegeten bij Benjamin. Een gezellige en ongedwongen sfeer. Zeer attente en vriendelijke bediening en heerlijke wijnen. En bovenal heerlijk eten voor een vriendelijke prijs!

Gegeten op 16 januari 2014

Lisavdh

Heerlijk gegeten Bin dit restaurant. Kaart op de muur geschreven, erg origineel. Tafeltjes staan wel wat strak naast elkaar, als je een buurman hebt die luidruchtig is zou dat wat storend kunnen zijn. Wij hebben ons er niet aan gestoord. Het eten was heerlijk. Wij gingen nog naar de film en moesten tijdig weg. Er werd door het vriendelijk ervaren personeel goed op ingespeeld. We hadden zelfs nog tijd voor een kopje koffie. De gerechten zijn zorgvuldig bereid. Van het seizoen. Echt een aanrader!

sebasisstoer

Leuk restaurant in een achteraf straatje in centrum Arnhem. Goed eten tegen goede prijs, een gastvrij onthaal (vrolijke, snelle begroeting, aannemen jas, korte introductie van de kaart die op een groot schoolbord staat uitgeschreven) en ook tussen de gangen door voldoende snelle en geïnteresseerde bediening. Voor €65 met zijn 2en klaar.

We namen een simpel voorgerecht: boerenbrood met aioli en zoute boter. Lekker brood. Als hoofdgerecht nam mijn partner zalm met zuurkool en ikzelf de kalfs ribeye. De ribeye was heerlijk. Precies goed medium klaar gemaakt en de saus ernaast en niet eroverheen, zodat je nog zelf kan beslissen hoeveel saus je wilt gebruiken. Ook de zalm was erg goed. De zuurkool een beetje sterk van smaak (wel lekker!). Frietjes en salade erbij. Portie frietjes kleiner dan elders, maar meer is ook niet nodig. De salade wat fantasieloos: paar soorten sla, rode ui, komkommer, stukje paprika en wat dressing. Dat kan makkelijk beter. Binnen de prijs mag je misschien niet meer verwachten, maar tegenover de rest van het prima hoofdgerecht steekt het karig af.

Het dessert was lastig kiezen; alles zeer aantrekkelijk. Mijn partner genoot van haar cheesecake kersen, waar wel wat weinig kers in zat. Het kaneel- en vanilleijs met appel en een stroop van appel calvados was ook lekker.

Kortom: mocht je aansluitend aan het winkelen nog eens lekker willen gaan eten in Arnhem zonder de hoofdprijs te betalen, dan is Benjamin zeker een aanrader.

Gegeten op 28 december 2013

Arno2u

Benjamin is een klein restaurant met modern concept zonder echte verrassingen. Wij hadden niet gereserveerd en het restaurant was deze zaterdagavond vol. De keurige gastvrouw gaf aan dat er binnen 5 vijf minuten een tafel vrij werd verwacht. Netjes vroeg zij ons of we wilden wachten, echter een bar om alvast een drankje te doen is er niet. Dus dan maar bij de entree wachten. Bij volle bezetting is het luidruchtig binnen. Personeel is vriendelijk en goede service. Menukaart staat op een muur geschreven, dus geen menukaart op tafel. Doet wat relaxter aan, echter zit jij vlak bij deze muur, heb je kans dat andere klanten jou kant op staren om het menu te bestuderen. Zit je te ver van de muur, moet je even gaan staan om het menu alsnog te bekijken. Het menu is divers met voldoende keuze. De gerechten zijn goed bereidt en goed van smaak, echter de eenvoudige salade en bakje frietjes doen daar wat aan af. Jammer. Nagerecht, bij. Chocolade3, zeer lekker, opmaak wel modern, maar weinig creatief. Kracht bij Benjamin zit in het jonge vlotte behulpzame personeel en snel verloop van de gerechten. Ik heb heerlijk gegeten, maar ben niet overtuigd geraakt.

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Benjamin in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Benjamin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.