• foto's van Brasserie SenT in Amsterdam - 1

• 8.0

Brasserie SenT doet mee!

Reserveer nu!

Geliefde plek in de Pijp

Een culinaire belevenis van de Franse cuisine met hier en daar een spannend uitstapje naar exotischer oorden. In de keuken zorgt de Big Green Egg voor mals vlees met een heerlijke rooksmaak. SenT heeft terecht een grote schare fans en mag zich tot de meest geliefde restaurants van de Pijp rekenen.

James2102
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het viel ons tegen, slechte akoestiek mede omdat de tafels kaal zijn. Op de site staan mooie foto's met tafellinnen! Zeer lange wachttijd voor het hoofdgerecht. Alles moet bijna via de Green Egg die dan ook de bottleneck is. Gegrild vlees kwam met een wel erg laffe salade.
Bij het afrekenen werd ook niet gevraagd of het gesmaakt had en of het naar wens was.
Hoeft voor ons geen tweede keer.

Gegeten op 11 april 2014

Sven020
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zelden heb ik een restaurant in meer verwarring verlaten. Ik heb heerlijk gegeten. We zijn goed bediend door een enthousiaste, correcte en leuke mevrouw, met kennis van spijs en wijn. Maar ga ik terug? Nee. Ik werd er gek. Gek van de herrie. De bijna tegen elkaar geschoven tafeltjes, de kakofonie. Been there, done that. Ik wil dit niet meer.
We genoten van een prachtig stuk vlees, een chateaubriand. Goed rood en sappig van binnen, mooi gebraden aan de buitenzijde. Maar voor €28,95 pp nog geen 3 lapjes de man, kan niet (vandaar de 7 en niet hoger). De kwaliteit, de smaak, de bereiding: top. Evenals de huisgemaakte frieten en de frisse salade. Het woog niet op tegen de ruis in mijn oren en de rammelende maag bij vertrek. Jammer.

Gegeten op 28 februari 2014

GSP
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond gegeten bij brasserie Sent. Heerlijke Thaise currysoep vooraf, mijn vriend nam de ballotine van Poulet Noir. Allebei goed op smaak, de ballotine iets subtieler. Als hoofdgerecht nam ik de lamsbout en hij de lamsrack. Erg lekker, medium rare en lekker gekruid. Het dessert was ook top! Vooral de yoghurt-honing roomijs was heerlijk. Goede bediening en een warme sfeer.

Gegeten op 20 februari 2014

EscoffierDeux
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Pijp is the place to be als het om leuke eettentjes gaat. Ons bezoek aan Brasserie SenT is ook weer een schot in de roos. We werden zonder veel plichtplegingen ontvangen in een alleraardigst restaurantje met bar en open keuken. Ze hebben een goede wijnkaart met ruime keuze (voor de bierliefhebbers is er naast de onvermijdelijke Heineken ook het heerlijke Brand Urtyp van de tap). Als voorgerecht koos ik de Ballontine van poulet noir en truffel met anijsmayonaise en gebakken champignons. Het bleek een waar kunstwerkje op het bord en smaakte heerlijk. Ook de graved lax van mijn vrouw zag er lekker uit en was dat ook. Hierna ging ik voor een mooi stukje lamsbout uit de green egg, een houtskool-bbq. Perfect gegaard met heerlijke saus. De kabeljauw met beurre blanc saus van mijn vrouw was ook weer perfect. Hierbij werd zelfgesneden friet (met schil) met zelfgemaakte mayonaise geserveerd. Als dessert een kaasplankje. Mooi opgemaakt en de kazen waren goed op temperatuur. Dit was voor ons een perfect avondje uit. Bij een volgend bezoek aan de hoofdstad staat dit restaurant weer hoog in ons lijstje van te bezoeken eetgelegenheden. Chapeau!

Gegeten op 11 februari 2014

liz88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond "even een hapje eten" met mijn vader werd onverwachts een fantastisch diner. Eigenlijk alles wat ik er over te zeggen heb wordt hieronder door Bella26 al verteld. Ik heb ook de overheerlijke gravad lax en runderlende gegeten (+ als toetje nog de crème brûlée - ook erg lekker!) Heerlijke fles rode wijn (Zinfandel) erbij maakte het helemaal af :) Absoluut een aanrader. Vlakbij waar ik al ruim 2 jaar woon, maar nog nooit eerder van gehoord! Hier komen we zeker terug.

Gegeten op 23 januari 2014

Bella26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat is het genieten bij SenT. Het eten is zo ontzettend lekker, van hoge kwaliteit en de lekkerste smaakcombinaties krijg je op je bord. Ook de bijpassende wijnen zijn heerlijk. Ik overdrijf niet als ik zeg dat je hier het lekkerste kan eten in Amsterdam, en desondanks is het niet duur.
Vooraf hadden we gravadlax met zalmtartaar, wat opzich niet heel bijzonder klinkt, maar de verfijnde smaakjes van de bijkomende garnering (een gambaworstje hmmmm, limoenmayonaise en mosterdijs!) maakt het onovertreffelijk lekker. Ook de runderlende wordt zodanig bereid, dat 't niet beter kan. Verder: prachtige wijnen, een zeer leuke,vriendelijke, vlotte bediening en een fijne ambiance in het restaurant. Wij komen graag terug!

Gegeten op 6 december 2013

Johan78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na eerdere zeer plezierige bezoeken aan SENT nu een tegenvallende avond. Het was erg druk en erg lawaaiig. Ondanks de drukte waren er maar 2 dames in de bediening en die waren wel alleraardigst, maar ook zeer gehaast - en konden het gewoon niet aan (ook omdat 1 ook nog af en toe op haar kind moest letten). Het eten was prima, maar niet van de verrassende kwaliteit van eerdere bezoeken. En de porties friet waren erg klein en prijzig. Al met al een kleine teleurstelling, maar volgens mij makkelijk te verhelpen met wat extra handjes in de bediening. SENT is met haar brasserie concept weer helemaal uit het dal gekomen, nu niet op de automaat (en kassa) gaan!

Gegeten op 30 november 2013

herman26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Woensdag 27 november genoten van een heerlijke Chateaubriand. De ambiance, kwaliteit van het eten, de wijn en service is uitstekend. Zeker een aanrader voor een fijnproever.

Gegeten op 27 november 2013

Andre
  • Recensies in de laatste twee jaar

Snel een hap gegeten, met mijn zoon en vrouw, alleen een hoofdgerecht en een flesje wijn. Hun vlees is altijd heerlijk, gebraden in de big green egg. Zeer charmante bediening en goed, ondanks dat de baas en leiding afwezig was;-). Aanrader en redelijke priijzen.

Gegeten op 14 november 2013

John888
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de 2e keer geweest met z'n vijven. Heerlijk eten uit de Big Green Egg, de runderlende en Chateaubriand waren perfect! Gezellige, relaxte sfeer, vriendelijke en goede bediening.

Gegeten op 14 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie SenT in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie SenT. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!