Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Brasserie SenT in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 676 24 95

Geliefde plek in de Pijp

Een culinaire belevenis van de Franse cuisine met hier en daar een spannend uitstapje naar exotischer oorden. In de keuken zorgt de Big Green Egg voor mals vlees met een heerlijke rooksmaak. SenT heeft terecht een grote schare fans en mag zich tot de meest geliefde restaurants van de Pijp rekenen.

HannekeZ

Goede bediening, gevarieerde kaart. Leuk dat ik beide huiswijnen mocht proeven om juiste fles te kiezen! En de lamsbout was heerlijk mals.

Gegeten op 22 augustus 2014

Proever61752

Byzonder voorgerechten die verrassen. Hoofdgerechten klassieker maar goed klaar gemaakt. Een aanrader, ook qua prijs/kwLiteit verhouding.

Gegeten op 8 augustus 2014

leonie35

Ontzettend leuke zaak! Bij sent krijg je echt een bijzonder goed gebakken stuk vlees van hoogstaande kwaliteit, voor een hele redelijke prijs. Ook de wijnkaart is goed, fijne en betaalbare wijnen. Sent heeft geschikt en spontaan personeel. Al met al een echte aanrader voor een heerlijke avond genieten!

Gegeten op 7 augustus 2014

MarianNP

Vanavond met drie vriendinnen weer heerlijk bij Sent gegeten.
Heerlijke olie met brood bij de borrel.
Van de hoofdgerechten, o.a. Lamsvlees en Dorade, hebben we genoten, maar vooral van de frites.
De aardbeiencheesetaart en de crème brûlee waren verrukkelijk.
We komen zeker terug.

Gegeten op 6 augustus 2014

Blokkok

Daar zaten we dan, buiten op de stoep, vlak naast de auto's en fietsenrekken en voorbijgangers ( soms met hond), die zeer dicht langs je tafel liepen. Ja, het is mooi weer en iedereen wil op het terras, ook wij...en binnen ziet het er allemaal veel gezelliger uit..
Ceviche van zeebaars en gazpacho waren de voorgerechten, allebei heerlijk. Hoofdgerechten ravioli en gegrilde lamsbout, die viel wat tegen, te gaar en daardoor ook niet echt mals meer. Daarbij werden heerlijke grote frieten in een puntzak en een zomerse salade geserveerd. Nog afgesloten met caramelijs met zee-zout. Mooie wijnkaart met redelijk geprijsde wijnen. Wij kozen de Californische chardonnay, topwijn! De service was heel ontspannen en vriendelijk, we komen nog een keer terug in de winter, als we weer binnen moeten gaan zitten.

Gegeten op 1 augustus 2014

annamaria1

Wij hebben een drie-gangen diner gegeten op het terras. Jammer dat er geen mogelijkheid was om een drie-gangen voordeel menu te eten. Nu was het namelijk toch 90 euro met wat wijn erbij. Het voorgerecht was heerlijk. Huisgemaakte ravioli en salade fruits de mer. Het hoofdgerecht vonden we wel lekker maar saai. Vlees en vis op het bord. Patatjes en ijsbergsla! met komkommer en 1 tomaatje. Beetje karig. Mijn man heeft nog een heerlijke creme brulee gegeten.

Gegeten op 27 juli 2014

Heerlijk gegeten bij SenT, een beetje verborgen in De Pijp. Vooraf Ceviche van zeebaars en Burrata-tomatensalade. Allebei errug lekker en mooi gepresenteerd. Als hoofdgerecht Cateaubriand voor twee: Zelden zo heerlijk vlees, zeg maar Vleesch, gegeten in Amsterdam. Wij dronken een fles Amarone della Valpolicella, wij vonden hem heerlijk, score 4.3 op Vivino. Tot slot twee klassieke desserts: Crème brûlée en cheesecake. Een verrukkelijke afsluiting van een heerlijke avond.

-Robbie-

Aangenaam buiten op een mooie zomerdag in De Pijp. Eten zowel als de dranken redelijk geprijsd. Het brood wordt wel extra berekend. Meteen maar bestellen want het kan even duren voordat u wat geserveerd krijgt. Het heeft mij allemaal gesmaakt. De ceviche van zeebaars vond ik wat aan de zoete kant. Voor de tomaten bij de inmiddels populaire Burrata (de Mozzarella uit Puglia) zijn wel smaakvollere te vinden vind ik. Iets meer Basilicum had ook gemogen.
Op de ravioli met groene asperges was niets aan te merken. De ossenhaas uit de
Green Egg had van mij wat meer bleu gemogen maar was wel lekker. De bearnaise saus precies goed en van de Patates Frites kon ik niet afblijven. De
mayonaise daarbij haalde het niet bij de bearnaise. Smakelijk ijs, kaastaart en
goede espresso. Wijn prima. Karaf water uit kraan helaas lauw !
Wat wil een mens nog meer ! Gelukkig heb ik een onderkomen in de buurt.

Gegeten op 24 juli 2014

IMH_Rotterdam

Verbazend goed (en goed geprijsd!) gegeten bij Brasserie SenT tijdens de Iens dinerdagen. Onze gehele tafel was enthousiast! Leuk ook dat er een aantal gerechten (zoals de chateaubriand) van de BGE komen! Zou er zeker nog een keer terug komen al was het alleen maar om het heerlijke toetje dat we hadden!

Gegeten op 15 mei 2014

maartenrem

Hier gisteren gegeten met mijn partner. Ontzettend genoten. We begonnen op het terras, en konden vervolgens zelf een plekje binnen uitzoeken. Als voorgerecht had ik Aspergesoep, mijn partner gemarineerde zalm. De zalm was zeer verfijnd, de soep was een tikkeltje aan de zoete kant, maar evengoed erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de runderlende (met eveneens ietwat zoete jus), heerlijk vlees met een krokant korstje, maar mooi rood van binnen. De frietjes erbij waren goed, de salade erg eenvoudig. Mijn partner had de asperges met Hollandaisesaus (die net als de mayonaise iets aan de zure kant was). Ook het petit grand dessert was goed. De porties waren mooi en de bediening vriendelijk.

Gegeten op 16 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie SenT in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie SenT. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.