Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Brasserie SenT in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 676 24 95

Geliefde plek in de Pijp

Een culinaire belevenis van de Franse cuisine met hier en daar een spannend uitstapje naar exotischer oorden. In de keuken zorgt de Big Green Egg voor mals vlees met een heerlijke rooksmaak. SenT heeft terecht een grote schare fans en mag zich tot de meest geliefde restaurants van de Pijp rekenen.

Stephanieg

Via online reservering

SenT blijft een van mijn favoriete restaurants van De Pijp! Wat ik het allerfijnst vind, is dat je iedere keer weer op hetzelfde niveau eet en de service ook altijd goed is. Je ziet in de Amsterdamse horeca niet vaak hetzelfde personeel na een jaar weer terug, hier is dat wel het geval. Dit keer voor de DinerDagen gaan eten met 5 personen na een slopende dag woonboulevard. Geen aanrader op een zaterdag, maar dat terzijde..

Gestart met een heerlijke terrine van eend met vijgen en zelf gebakken brioche. Om je vingers bij op te eten zo lekker. Daarna gekozen voor de lamsbout van de Green Egg, en my oh my, waanzinnig! Het vlees komt zo mals op je bord, en is zo mooi gegaard dat het smelt op je tong. Het eten bij SenT heeft geen liflafjes en tierlantijntjes nodig, het is van zichzelf goed genoeg! Dessert was een mini creme brulee, een bolletje yoghurtijs en een stukje cheesecake. Vooral de bodem van de cheesecake was heerlijk.

Al met al is dit een aanrader, tot snel!

Gegeten op 4 oktober 2014

dantheman

Lekker gegeten tijdens de Iens dinerweek. Menu was met €25 scherp geprijsd maar doordat we kozen voor de Chateaubriand werd het toch iets duurder. Start met Rilette van eend was erg goed. Had wat mij betreft iets hoger op smaak gemogen maar het was en zeer smakelijk gerecht. De chateaubriand was subliem. Mooi gebakken in de Green egg , mals, goed op smaak en overvloedig. De bijgeleverde friet vond ik te vet en de salade was standaard. Nagerecht was een heerlijke combi van verschillende desserts. Erg mooie wijnen gedronken die voor belachelijk lage tarieven op de kaart staan. Start met een mooie fles Sancerre die volgens Vivino 31 Euro kost en waar wij 32 voor betaalde! Ook de rode wijn uit chili en de dessert wijn die beide bij het arrangement hoorde waren voortreffelijk. Bediening was ietwat chaotisch door de drukte van de Iens week en het werken met shifts maar dit was niet heel storend. Al met al een heerlijke avond gehad!

Gegeten op 4 oktober 2014

Hennies

Via online reservering

Afgelopen vrijdag voor de eerste keer hier gegeten. Heerlijk! Voorgerecht gemarineerde zalm met bietjes en appel, hoofdgerecht lamsbout en mijn partner de supermalse runderlende. Daarbij prima basic salade en overheerlijke patat. Als nagerecht een trio van creme de catalana, cheesecake en joggertijs. Een lekkere frisse argentijnse wijn.
Geen minpuntje te vinden, heerlijk gegeten! Een aanrader!

Gegeten op 3 oktober 2014

Signy

Gisteren hier gegeten tijdens de Iens dinerdagen. Inrichting van het restaurant is erg gezellig en knus. Leuke lampjes boven de tafels die heen en weer geschoven kunnen worden. Wij begonnen met brood vooraf en als voorgerecht had ik zalm met rode biet, een combinatie die superlekker was. Goed begin vd avond. Als hoofdgerecht Cateaubriand voor twee, wat p.p. 12.50 duurder was (iens diner was 25 euro). Het was dus best prijzig maar uiteindelijk wel echt geweldig lekker vlees gegeten, man o man. Ik zat te genieten. Ook de sausjes bij het vlees waren erg lekker. Bij het gerecht werd een salade geserveerd en frietjes met schil. Als nagerecht drie kleine toetjes: creme brulee (top), yoghurtijs (top) en cheesecake (iets minder spectaculair). Ik zat goed vol na het eten! Wat minder was, was dat de zaak niet goed vol zat toen wij er waren (half 7 - half 9) maar na het eten werd de rekening al op tafel gebracht zonder iets te vragen omdat we ruimte moesten maken voor de volgende lichting. Dus eventueel een kopje koffie of thee zat er niet meer in. We voelden ons een beetje te veel toen, dat was jammer.
Voor de rest een hele fijne avond gehad met mooie borden en heerlijk eten.

Gegeten op 3 oktober 2014

Mrijkie

Tijdens de Iens Dinerdagen hebben we hier met z'n tweeën gegeten. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en binnen no time kwam de gastvrouw ons een wijntje brengen, top! Mijn voorgerecht was zalm met een frisse salade en rode bietjes, heerlijk! Mijn partner had een voorgerecht met eend wat ook erg lekker was. Als hoofdgerecht hadden we beide de lendenbiefstuk. Deze was echt heerlijk, evenals de jus. De salade die erbij geserveerd werd, was simpel, maar ook lekker. De patatjes van verse ongeschilde aardappelen vond ik ook super. Vaak ben ik zulke patatten na 3 happen zat, maar deze hebben we allemaal opgegeten. Het dessert bestond uit cheese cake, crème brulee en een bollteje ijs. Het klinkt saai, maar ook dit was heerlijk! Wat ik ook erg positief vond was het toilet, dat maak je niet vaak mee. Het rook er heerlijk fris, er werden gastendoekjes gebruikt en er stond een heel arsenaal aan lekker Ritualszeepjes en -crèmetjes. Wij gaan hier zeker vaker eten!

Gegeten op 28 september 2014

Margot_86

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij Brasserie SenT. Echt een aanrader als je van lekker vlees houdt. Het eten heeft veel smaak en de borden zijn mooi opgemaakt. De sfeer is chique maar informeel en de bediening is heel vriendelijk.

Gegeten op 20 september 2014

niels95

Via online reservering

Lekker gegeten. Vlees kwam uit de befaamde egg BBQ wat een heerlijk rokerige smaak geeft. De rode merlot (huiswijn) smaakte er erg goed bij! Bediening was vriendelijk en goed en het zag er leuk uit met de betimmering van wijnkistjes etc.

Gegeten op 12 september 2014

HannekeZ

Goede bediening, gevarieerde kaart. Leuk dat ik beide huiswijnen mocht proeven om juiste fles te kiezen! En de lamsbout was heerlijk mals.

Gegeten op 22 augustus 2014

jasperp

Byzonder voorgerechten die verrassen. Hoofdgerechten klassieker maar goed klaar gemaakt. Een aanrader, ook qua prijs/kwLiteit verhouding.

Gegeten op 8 augustus 2014

leonie35

Ontzettend leuke zaak! Bij sent krijg je echt een bijzonder goed gebakken stuk vlees van hoogstaande kwaliteit, voor een hele redelijke prijs. Ook de wijnkaart is goed, fijne en betaalbare wijnen. Sent heeft geschikt en spontaan personeel. Al met al een echte aanrader voor een heerlijke avond genieten!

Gegeten op 7 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie SenT in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie SenT. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.