Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Brasserie SenT in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 676 24 95

Geliefde plek in de Pijp

Een culinaire belevenis van de Franse cuisine met hier en daar een spannend uitstapje naar exotischer oorden. In de keuken zorgt de Big Green Egg voor mals vlees met een heerlijke rooksmaak. SenT heeft terecht een grote schare fans en mag zich tot de meest geliefde restaurants van de Pijp rekenen.

nathalie65

Via online reservering

SenT heeft vriendelijke bediening en het vlees uit The green Egg is voortreffelijk! Jammer dat je gezien de prijzen extra moet betalen voor het brood. De banken zijn helaas minder comfortabel dan je verwacht. Men heeft dit getracht op te lossen door losse kussens maar is daardoor toch niet optimaal. Verder wel een erg gezellige avond gehad!

Gegeten op 14 november 2014

marria1

Via online reservering

Eerlijk en heerlijk! Het voorgerecht was het lekkerst! De tafels stonden wat kriskras door elkaar. De bediening goed, de wijn heerlijk en er werd goede uitleg gegeven over de wijn!

Gegeten op 9 november 2014

lennert4

Via online reservering

Gezellig restaurant, mooie opmaak van de borden en een goed stukje vlees van de green egg. Het is alleen niet meer dan dat.

Gegeten op 8 november 2014

Lene

De leveranciers van de Big Green Egg gaf ons de tip om hier te gaan eten omdat de Green Egg een prominentie plaats in de keuken inneemt. We hebben heerlijk gegeten. De Ceviche was bijzonder, de Cote de Boef subliem. Dankzij SenT zijn we nog meer er van overtuigd een BGE aan te schaffen.
Bediening was informeel met oog voor de gast. Chapeau!

Gegeten op 23 augustus 2014

martijng

Via online reservering

De Chateaubriand uit de Green Egg blijft geweldig en het voorgerecht Tonijn Nicoise was klein maar fijn!
Het was wat druk waardoor we soms even wat langer moesten wachten, maar dat mag geen naam hebben. Wel vervelend dat het gordijn naar buiten steeds op een kier stond waardoor het bij ons nogal afkoelde soms.

Gegeten op 19 oktober 2014

Stephanieg

Via online reservering

SenT blijft een van mijn favoriete restaurants van De Pijp! Wat ik het allerfijnst vind, is dat je iedere keer weer op hetzelfde niveau eet en de service ook altijd goed is. Je ziet in de Amsterdamse horeca niet vaak hetzelfde personeel na een jaar weer terug, hier is dat wel het geval. Dit keer voor de DinerDagen gaan eten met 5 personen na een slopende dag woonboulevard. Geen aanrader op een zaterdag, maar dat terzijde..

Gestart met een heerlijke terrine van eend met vijgen en zelf gebakken brioche. Om je vingers bij op te eten zo lekker. Daarna gekozen voor de lamsbout van de Green Egg, en my oh my, waanzinnig! Het vlees komt zo mals op je bord, en is zo mooi gegaard dat het smelt op je tong. Het eten bij SenT heeft geen liflafjes en tierlantijntjes nodig, het is van zichzelf goed genoeg! Dessert was een mini creme brulee, een bolletje yoghurtijs en een stukje cheesecake. Vooral de bodem van de cheesecake was heerlijk.

Al met al is dit een aanrader, tot snel!

Gegeten op 4 oktober 2014

dantheman

Lekker gegeten tijdens de Iens dinerweek. Menu was met €25 scherp geprijsd maar doordat we kozen voor de Chateaubriand werd het toch iets duurder. Start met Rilette van eend was erg goed. Had wat mij betreft iets hoger op smaak gemogen maar het was en zeer smakelijk gerecht. De chateaubriand was subliem. Mooi gebakken in de Green egg , mals, goed op smaak en overvloedig. De bijgeleverde friet vond ik te vet en de salade was standaard. Nagerecht was een heerlijke combi van verschillende desserts. Erg mooie wijnen gedronken die voor belachelijk lage tarieven op de kaart staan. Start met een mooie fles Sancerre die volgens Vivino 31 Euro kost en waar wij 32 voor betaalde! Ook de rode wijn uit chili en de dessert wijn die beide bij het arrangement hoorde waren voortreffelijk. Bediening was ietwat chaotisch door de drukte van de Iens week en het werken met shifts maar dit was niet heel storend. Al met al een heerlijke avond gehad!

Gegeten op 4 oktober 2014

Hennies

Via online reservering

Afgelopen vrijdag voor de eerste keer hier gegeten. Heerlijk! Voorgerecht gemarineerde zalm met bietjes en appel, hoofdgerecht lamsbout en mijn partner de supermalse runderlende. Daarbij prima basic salade en overheerlijke patat. Als nagerecht een trio van creme de catalana, cheesecake en joggertijs. Een lekkere frisse argentijnse wijn.
Geen minpuntje te vinden, heerlijk gegeten! Een aanrader!

Gegeten op 3 oktober 2014

Signy

Gisteren hier gegeten tijdens de Iens dinerdagen. Inrichting van het restaurant is erg gezellig en knus. Leuke lampjes boven de tafels die heen en weer geschoven kunnen worden. Wij begonnen met brood vooraf en als voorgerecht had ik zalm met rode biet, een combinatie die superlekker was. Goed begin vd avond. Als hoofdgerecht Cateaubriand voor twee, wat p.p. 12.50 duurder was (iens diner was 25 euro). Het was dus best prijzig maar uiteindelijk wel echt geweldig lekker vlees gegeten, man o man. Ik zat te genieten. Ook de sausjes bij het vlees waren erg lekker. Bij het gerecht werd een salade geserveerd en frietjes met schil. Als nagerecht drie kleine toetjes: creme brulee (top), yoghurtijs (top) en cheesecake (iets minder spectaculair). Ik zat goed vol na het eten! Wat minder was, was dat de zaak niet goed vol zat toen wij er waren (half 7 - half 9) maar na het eten werd de rekening al op tafel gebracht zonder iets te vragen omdat we ruimte moesten maken voor de volgende lichting. Dus eventueel een kopje koffie of thee zat er niet meer in. We voelden ons een beetje te veel toen, dat was jammer.
Voor de rest een hele fijne avond gehad met mooie borden en heerlijk eten.

Gegeten op 3 oktober 2014

Mrijkie

Tijdens de Iens Dinerdagen hebben we hier met z'n tweeën gegeten. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en binnen no time kwam de gastvrouw ons een wijntje brengen, top! Mijn voorgerecht was zalm met een frisse salade en rode bietjes, heerlijk! Mijn partner had een voorgerecht met eend wat ook erg lekker was. Als hoofdgerecht hadden we beide de lendenbiefstuk. Deze was echt heerlijk, evenals de jus. De salade die erbij geserveerd werd, was simpel, maar ook lekker. De patatjes van verse ongeschilde aardappelen vond ik ook super. Vaak ben ik zulke patatten na 3 happen zat, maar deze hebben we allemaal opgegeten. Het dessert bestond uit cheese cake, crème brulee en een bollteje ijs. Het klinkt saai, maar ook dit was heerlijk! Wat ik ook erg positief vond was het toilet, dat maak je niet vaak mee. Het rook er heerlijk fris, er werden gastendoekjes gebruikt en er stond een heel arsenaal aan lekker Ritualszeepjes en -crèmetjes. Wij gaan hier zeker vaker eten!

Gegeten op 28 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie SenT in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie SenT. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.