• foto's van Kitch& in Leiden - 1

• 7.9

Kitch& doet mee!

Reserveer nu!

Mis geen enkele smaak

Ook altijd zoveel keuzestress als je een menukaart bekijkt? Bij Kitch& heb je hier geen last van. De chef serveert een keur aan bites, zodat je geen enkel smaakje hoeft te missen. Mix & match, en geniet van een culinaire avondje uit!

FritsKlaver
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met valentijnsdag. Leuk menu, maar we vonden het wel vrij kleine hapjes.

Flesje wijn erbij, keurig bijgeschonken wanneer glas bijna leeg was. Bediening was erg vriendelijk. Per ongeluk viel er een gerecht op de grond bij het serveren. Binnen een paar minuten was er een nieuw gerecht, waardoor de situatie netjes opgelost was.

Enige nadeel was dat we vlak bij de deur zaten, waardoor het een beetje koud was. Toen we dit aangaven is de verwarming hoger gezet. Daarna minder last van gehad.

Gegeten op 14 februari 2014

plurki
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n vijven zondagavond gezellig en heerlijk gegeten bij Kitch&. Het restaurant is trendy en sfeervol en de bediening geeft goede uitleg bij de gerechten en is attent en vriendelijk. Na een start met huisgemaakt Leids brood kozen twee van ons de 'Classic Dining". De voorgerechten (gegrilde forelfilet voor de één en de bombe van runderlende voor de ander) vielen zeer goed in de smaak evenals het hoofdgerecht (gebakken eendenborst (precies goed!)). De anderen kozen voor de 'bites'. Aangeraden wordt een 'foodshot'(=amuse), twee bites (=voorgerecht), een big bite (= klein hoofdgerecht) en een nagerecht te kiezen voor een volledige maaltijd.
Met z'n drieën kozen wij voor 5 bites, twee big bites, de kaas creatie en een chocolade moelleux en konden zo genieten van een grote variatie. De Noordzeekrab werd geserveerd met gerookte peer (iets te sterk gerookt naar onze smaak). De ossenhaas en het zoete uitje waren bijzonder en erg lekker. Ook de coquilles waren precies goed. De begeleidende frieten waren knapperig, maar de groente is een ondergeschoven kindje, want ontbrak geheel. Groot pluspunt is dat ze hier gewoon kraanwater schenken. Maar daarnaast genoten we van een Sauvingnon Blanc Viognier uit de Pay D'oc, zeer betaalbaar. Met onze dinerkortingskaart (25%korting op de totale rekening) rekenden we €150 af. We komen graag terug

Gegeten op 16 februari 2014

waldorf en statler
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst een hartelijk ontvangst in deze mooie sfeervolle zaak. Op aanraden van een collega gekozen voor het 5 gangen verrassings menu. Een heel leuk idee maar in praktijk minder leuk door de manier van presenteren. De "bites" werden geserveerd in een amuse glaasje. 4 verschillende glaasjes met elk een ander hapje. We waren een beetje in verwarring gebracht; samen uit een glaasje eten of kiezen voor n glaasje?? We wilden alle twee de 4 smaken proeven dus dan maar optie 1. Thet smaakte heerlijk en toen we dit achteraf melden bleek het de bedoeling dat je kiest uit de amuses en dus niet alles kunt proeven, vreemd. De volgende gang zou op bordjes zijn zodat je zelf kunt "opscheppen". Klinkt heel logisch maar als je n mooi opgemaakt bordje met geitenkaaousse met uitjes wilt verdelen over 2 borden is dit niet een heel smakelijk gezicht. Leuk, gezellig, knus restaurant met heerlijk eten maar volgende keer gaan we voor a la carte.

TaraL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Favoriete plek om te eten in Leiden. Onlangs gegeten voor een speciale gelegenheid. Door omstandigheden waren we er al erg vroeg, om 16:30 en hadden niet direct enorm veel honger. Dit was geen enkel probleem door de opzet van de menu kaart. Er werd ook niet moeilijk gedaan over het feit dat we zelf een volgorde hadden bedacht voor de gerechten. Huiswijnen waren erg goed. Het dessert was echter het sublieme toppunt. We hadden vier verschillende gerechten, elk verrassend en verrukkelijk. Echt een aanrader!

Gegeten op 30 oktober 2013

Narm01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super service. En verrassingsmenu is geweldig. Subtiele smaken. Huiswijn Languedoc is goed gekozen. Op verzoek kan het verrassingsmenu ook niet gedeeld worden, dus ook zeker geschikt voor zakelijke afspraken.

Gegeten op 2 oktober 2013

joost71
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met 5 personen hier gegeten. Het was heerlijk. We hadden de bitesparade, en alle gerechtjes waren erg smaakvol! Bij de eerste hapjes was het even moeilijk kiezen omdat het in glaasjes zit en je eigenlijk alles wel wilt proeven, en er maar 2 dezelfde zijn. De wijnen die er geserveerd worden zijn ook erg lekker. De gastheer en gastvrouw waren ook erg vriendelijk en attent. Al met al een erg gezellige en smaakvolle avond gehad!

Gegeten op 20 oktober 2013

EllenvH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben gisteren tijdens de Iens Dinnerweken met 9 personen gegeten bij Kitch& in Leiden. Het restaurant is gevestigd in een mooi oud pandje in de oude stad. Van binnen is het strak modern en heel sfeervol ingericht. We werden hartelijk ontvangen door de bedrijfsleider en het meisje dat ons de hele avond (heel goed en attent) bediende.
Heerlijke Pinot Grigio en Merlot (It. huiswijnen, onder de 20 euro per fles) gedronken en kraanwater werd in karaffen neergezet.
Het Iens menu (25 euro) bestond uit 2 amuses, een 'bite' (soort klein tussengerechtje), een heerlijk soepje (recept gekregen van de kok!), scholfiletjes met huisgemaakte frieten en een dessert van proeverijen van allerlei zoetigheden. Alles was even lekker en werd mooi opgediend. 2 opmerkingen: het brood met dip dat op tafel werd gezet stond extra op de rekening (3x) en we kregen de keuze uit kaas of een zoet dessert, zonder dat er bij werd gezegd dat er voor de kaas een toeslag van 3 euro p.p. berekend zou worden. Fijner als je dat gewoon even weet.
Maar dit even terzijde; het heeft ons gevoel over de fijne avond absoluut niet beïnvloed. Wij raden Kitch& aan!!

Gegeten op 28 september 2013

gourmet of gourmand?
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst valt het al op: het is hier gezellig. Er zijn vooral jonge mensen te gast. Je kunt de "bites" zowel aan tafel als aan de bar gebruiken. De start was goed: verse gerechten, die ons enigszins verrasten. De wachttijd naar de XL bite was echter te lang. en deze gang was bepaald niet verrassend: gebakken schol met spinazie crème. Al met al niet slecht maar zeker geen topper. Veruit de meeste gasten zaten in een deel van het restaurant; dat is misschien makkelijk voor het bedienend personeel maar het was zeer rumoerig, mede gezien het lage plafond. Het personeel is vriendelijk en alert. We kregen aandacht als het nodig was.

Gegeten op 27 september 2013

greefj
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een paar maanden tijd hebben we bij kitch& een drietal keer gegeten. Opvallend is de creativiteit van de keuken met uitgebalanceerde gerechten en vaak een wisselend menu. De laatste keer bestelde we zogenaamde bites van mosselen, gebakken in knoflook, eend, heilbot en groentekroketjes. Vooral de vulling van de kroketjes waren voortreffelijk. Personeel is altijd attent en zeer vriendelijk. Wij komen hier graag.

Gegeten op 7 september 2013

euskadi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met 2 personen gaan eten. Omdat je weet dat je bij kitch& bijna altijd goed eet. Deze avond was het eten redelijk. Er zaten veel schoonheidsfoutjes in. De eend was te zout. Te veel uiencompot bij de reypenaer, waardoor deze wegviel, en wat ons het meeste tegenviel een Leiden-culinair menu van al meer dan een maand geleden. Echter de meeste gerechten waren wel heerlijk van smaak, en een goede verhouding tussen de prijs en de hoeveelheid. De services is ook altijd goed. Al met al kan je hier altijd redelijk tot goed eten. De ene keer heel goed de andere keer weer wat minder

Gegeten op 31 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Kitch& in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Kitch&. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!