Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Goedheyd in Utrecht - 1

4. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 246 84 72
  2. www.degoedheyd.nl

petergourmet

Van het begin (zalig zuurdecembrood) tot het eind met friandises bij de koffie hebben we een uitstekende avond gehad. Lof aan de bediening en de keuken die heel verfijnde gerechten bereidt. Ook de prijs kwaliteit verhouding is goed. we komen terug!

Gegeten op 26 november 2014

FamNijenhuis

We hebben ons laten verrassen door een overheerlijk menu. Vooraf charcuterie en champagne, zowel het voorgerecht en hoofdgerecht waren geweldig lekker en het dessert was een toppertje. De wijn was uitstekend. De bediening was vriendelijk en alert. We hadden een prima plek met uitzicht op de keuken waar we de koks in opperste concentratie bezig zagen. Het was in één woord top en we komen hier zeker terug!

Gegeten op 8 november 2014

ilse123

Gister echt een topavond gehad bij de Goedheyd. We zijn hier al vaker geweest en kennen het niveau, maar gister toch weer opnieuw verrast!
We hebben gekozen voor het verrassings- 3-gangen menu. Alle 3 smaaksensaties met daarbij ook heerlijke passende wijnen.
Een uitstekend gastheerschap, fijne ambiance, goede muziek.
Dus alles wat je nodig hebt voor een avond uit!

Gegeten op 26 oktober 2014

stan1974

'Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.' Dat is het eerste dat bij mij opkomt als ik aan ons etentje gisteren terugdenk.

We hebben erg lekker gegeten bij De Goedheyd; mooie klassieke gerechten (foie gras, zwezerik en herterugfilet), perfecte bereiding en dit alles werd begeleid met mooie wijnen.
De extra bestelde zwezerik bij het hoofdgerecht, was in eerste instantie erg karig. Toen wij daar een opmerking over maakten, werd dat direct en zonder discussie opgelost met een extra portie; zo hoort het!
Ik heb misschien wel de beste frieten gegeten met truffel-mayonaise; krokant van buiten, smeuig van binnen.

De mensen in de bediening zijn vlot en correct en hebben verstand van zaken. Het is een gezellig, maar erg klein restaurant. WIj hadden een redelijk ruime tafel in de nabijheid van de keuken (op verzoek), maar de overige plekken zijn aan de krappe kant.

Gegeten op 18 oktober 2014

copes culinair

Op woensdagavond het 3 gangen menu met tussengerecht + wijnarrangement genomen. Op aanvraag ook de Gebakken foie gras, Munster en truffel bij (uiteindelijk) het hoofdgerecht gekregen. Heerlijke passende wijnen bij de mooie maar niet echt heel verrassende gerechten en superbediening. Minpunt was enigszins kleine tafel en rumoerige grote groep. En uiteindelijk betaal je richting de 100 euro p.p. en dat is toch enigszins aan de prijs voor decor & eten.

Gegeten op 8 oktober 2014

ChefWim

De Goedheyd is een leuk klein en gezellig restaurant waar je goed kunt eten. Wij waren er op vrijdagavond en het was, voor zover wij konden zien, helemaal vol. Op zichzelf is dat een goed teken, maar in de Goedheyd zit je wel erg krap. Het vierpersoons tafeltje paste maar net en ook de ruimte achter je stoel is beperkt.
Wij hadden het 3-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen en hadden het dessert ingeruild voor een tussengerecht. Voorgerecht van zalm met ingemaakte biet en begeleidend garnituur was prima. Tussengerecht van risotto en een stukje witvis was ook lekker, jammer dat één van de risotto’s niet helemaal gaar was. Overigens werd dit door de bediening soepel opgelost en binnen enkele minuten werd er een nieuw bord geserveerd.
Hoofdgerecht van een stukje langzaam gegaard rund, lekker rosé, paste erg goed bij de geserveerde rode wijn, een lekkere combinatie.
Jammer van de iets te kleine tafeltjes, misschien een beetje afhankelijk van waar je zit, maar bij De Goedheyd kun je gewoon lekker eten.

Gegeten op 10 oktober 2014

Odysseia

Mooi restaurant, mooi gelegen, maar het verschil dat het verschil maakt zijn de mensen. Ik was een moeilijke klant, want wist net een paar dagen dat ik zuivelallergie had. Vegetarisch zonder zuivel, en dat zonder aankondiging… De bediening was vriendelijk, behulpzaam en enthousiast; de koks hebben zo uit de losse pols twee mooie gerechten met spannende ingrediënten voor me op de borden getoverd. Ge-wel-dig. Echt een aanrader!

Gegeten op 21 september 2014

songkie

Had een geweldig diner in Restaurant 'Goedheyd' in Utrecht. Zeer mooie Frans / Internationaal stylo met een klassieke uiterlijk. De 4-gangen diner was een genot, vooral Wagyu beef. Ook had ik mijn eerste wijnproeverij ervaring. Het personeel nam de tijd om 4 verschillende wijnen die we hadden uit te leggen en ze smaakte erg lekker. Lekker eten, klein knus atmosfeer en goede service. Ben er volgende x weer!

Gegeten op 5 september 2014

bellisima

Na een dagje gezellig winkelen besloten mijn vriendin en ik weer eens een hapje te gaan eten bij
De Goedheyd. Wij werden hartelijk ontvangen en namen als aperitief een lekker glas huis-Chardonnay die we lekker buiten in het zonnetje opdronken vergezeld met een klein borrelhapje
bestaande uit verrukkelijke zeewierchipjes en een glaasje met een soort kappertjes erin.
Terwijl we hiervan genoten bestelden we allebei alleen een hoofdgerecht. In afwachting hiervan
kregen we nog warme broodjes met wat mooie olijfolie en roomboter. We zijn wel binnen gaan
eten want het werd te fris buiten. We zaten in een knus hoekje bij het raam waar we echter maar
weinig beenruimte hadden helaas. Niet echt geschikt voor mensen met lange benen dus...
Mijn tafelgenote had de gegrilde zeebaars met heerlijke garnituren en ook ik was erg in mijn
nopjes met de uitstekende lamsfilet met allerlei smakelijke toebehoren. Beide gerechten waren
ook mooi opgediend. Allebei een mooi glas huiswijn erbij uiteraard en genieten maar! We hebben er nog wel wat extra groenten bij besteld i.p.v. de huisgemaakte frieten en dat bestond uit een soort gesmoorde spitskool met wat tuinboontjes erdoorheen. Daarna nog een verse muntthee gedronken en afgerekend en afscheid genomen met een welgemeend "tot ziens"

Gegeten op 24 augustus 2014

Proever81217

Een van de beste restaurants van Utrecht als je het mij vraagt! Zowel vanuit keuken als bediening word er geen enkele concessie gedaan op de kwaliteit. Wij hadden iets te vieren en hebben vijf gangen gegeten met wijnarrangement. Vooraf charcuterie met een glaasje bubbels gehad. Bediening hield een fijn tempo aan en schatte dit prima in. Ook aan tafel super. Goede kennis van producten en gerechten en geven ook goed advies. Eten was simpelweg fantastisch! Van gerechten met Munster kaas met Foie Gras tot carpacio van Wagyu. Gewoon top! Zou iedereen aanraden hier eens te gaan eten!

Gegeten op 19 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over De Goedheyd in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Goedheyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.