• foto's van De Goedheyd in Utrecht - 1

4. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 246 84 72
  2. www.degoedheyd.nl

Proev

Mooie avond met stel oude vrienden gehad. Zeer bevlogen personeel. Kennis van zaken en wist het leuk te vertellen. Spontaan, maar niet te aanwezig. Het eten was prima. We kregen het 5-gangen verrassingsmenu geserveerd. Voor-en tussengerecht goed om smaak, leuke combinaties. Het hoofdgerecht , biefstuk, viel echter wat tegen. Het was niet slecht, maar zeker niet zo mals en goed van smaak als ik gehoopt had voor de kwaliteit die het restaurant pretendeert na te streven.
Het wijnarrangement was lekker, maar persoonlijk vond ik het niet in verhouding tot de prijs die er voor gevraagd werd (6 euro per glas). Evenals de flessen water die steeds bijgevuld werden...
Al met al een mooie en gezellige avond. De prijs voor het geheel vond ik echter buiten proportie. Jammer. Ik denk niet dat er een volgende keer zal volgen.

Gegeten op 20 maart 2015

Proever42285

Na alle enthousiaste verhalen hebben we afgelopen week met z'n drieen getafeld bij De Goedheyd. Locatie is top, bediening heel attent en wijn-arrangement was heerlijk. Echter, eten was OK, maar niet meer dan dat. Tijdens prosecco bestelden we anti-pasti, wat bord met wat standaard plakjes vlees bleek te zijn. Bij voorgerecht zat eitje dat 8 uur lang was behandeld in groot apparaat, aldus de serveerster. Eitje smaakte nergens naar, dus zonde van de energie. Hoofdgerecht was OK, maar dessert was weer tegenvaller; bavarois-taartje had weinig smaak. Kortom, geen aanrader.

Gegeten op 27 februari 2015

Poezenbeest

Wat een geweldig restaurant is dit toch! Heb hier nu een paar keer gegeten en ben nog nooit teleurgesteld. Verrassende combinaties die toch perfect bij elkaar passen en waarbij alle componenten goed op smaak zijn. Service is erg vriendelijk en correct maar (gelukkig) toch informeel. Je eet hier bijzondere gerechten die nét even anders zijn dan anders en daarbij vind ik de prijs zelfs aan de lage kant. Ik ben fan!

Gegeten op 14 februari 2015

MMM1968

Een bevriend stel neemt ons mee naar De Goedheyd. Wat een sfeervol restaurant in een mooi oud pand tegenover de oude rechtbank. Het is vol en dan is het wel lawaaierig, we hebben soms moeite om de uitleg van de zwarte brigade te verstaan. De bediening is overigens uitstekend en de gangen worden in een prettig rustig tempo geserveerd.
We kiezen voor het vijf-gangen verrassingsmenu en dat is heel goed. Vooral het voorgerecht van zalm in een lichte oosterse setting smaakt uitstekend. Het hoofdgerecht is zeker lekker met rundvlees, maar het is de klassieke en ook wel wat veilige keuze. We krijgen het al zo vaak als hoofdgerecht en dat mag wel wat origineler. Misschien eerder een algemene kritiek dan kritiek voor De Goedheyd specifiek, want we vinden De Goedheyd een fijn restaurant.

Gegeten op 14 februari 2015

Moods71

Wat doe je met vrienden die verder af wonen? Juist, halverwege afspreken voor een heerlijke maaltijd waarbij de Goedheyd een meer dan uitstekende keuze is. Laat je verwennen door middel van een heerlijk verrassingsmenu en gegarandeerd dat er meerdere culinaire creaties je tong strelen.
Bijzondere plus (en leuk) vonden wij het proeven van de wijnen door alle disgenoten en dus niet door 1 persoon en ook de aanwezigheid van een en dezelfde ober. Zeker als deze zijn vak verstaat en zijn gasten goed aanvoelt. Kortom eten in Utrecht? Gewoon een top avondje Goedheyd doen!

Gegeten op 21 februari 2015

Bock78

Al sinds tijden onze favoriet in Utrecht en gisteren heeft de goedheyd wederom bewezen dat ze dat verdienen. Ik vroeg me af of ze het niveau hadden kunnen handhaven sinds de eigenaars ook de artisjok runnen. Dat lukt ze zeker! Het eten is echt voortreffelijk, prachtige smaken, mooie opmaak, top. Wij gaan eigenlijk altijd voor het menu met wijnen en dat is altijd goed. Service is ook altijd prima in orde en de sommelier doet zijn werk goed.

Gegeten op 20 februari 2015

désirée50

Het verrassingsmenu was voortreffelijk! Prijs/kwaliteit helemaal in orde. De service was uitstekend. We waren met 11 personen en hadden een leuke aparte hoek. Het is echt een aanrader!

Gegeten op 8 februari 2015

Gevertz

Recent met mijn vriendin bij De Goedheyd gegeten. We waren hier al eens geweest en ondanks het feit, dat het een goed restaurant is, vonden we het dit keer wel wat minder goed dan de vorige keer. Zowel qua gerechten als service. Ik had zelf alleen een hoofdgerecht tarbotfilet met langoustines en huisgemaakte frieten erbij. Gerecht was prima, maar wat mij betreft niet bijzonder, gegeven de prijs van het gerecht. Al met gewoon een goed restaurant, waar we zeker nog eens terugkomen.

Gegeten op 16 januari 2015

tprins

Niets is perfect en daarom drie maal een 9. Maar het scheelt niks. Het is een feest bij de Goedheyd. Alles klopt. Het is er warm en gezellig. Hoewel alle tafels bezet zijn is het geluidsniveau prima. De bediening is alom aanwezig wanneer gewenst. Valt er een servet op de grond: er is al een schone voordat de eigenaar van het servet gemerkt heeft dat hij de zijne kwijt is. De wijn wordt vaak in kleine hoeveelheden bijgeschonken zodat de glazen vol blijven maar de wijn nooit te warm wordt. Het eten is perfect, precies de goede hoeveelheden en de smaakcombinaties zijn fantastisch. Eten moet er natuurlijk mooi uitzien en het geheel moet het een belevenis zijn, maar uiteindelijk moet het ook gewoon lekker zijn. En dat is het! Als je nog nooit bij De Goedheyd hebt gegeten: doe jezelf een plezier en maak dat verzuim zo snel mogelijk goed!

Gegeten op 25 december 2014

m_778

Het 4-gangen menu was erg lekker en vooral het hoofdgerecht, kalf, was erg goed klaargemaakt. Ook portiegroottes waren waren precies goed. De prijs neigt naar die van een sterrestaurant hoewel het interieur daar helaas niet aan meedoet

Gegeten op 7 december 2014

Schrijf zelf een recensie over De Goedheyd in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Goedheyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.