a TripAdvisor company

2. Wereldkeuken
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 4702302

karlos

Leuk restaurant in een mooie ruime setting. Wij hadden het mezzes-menu besteld en kregen ruim voldoende en heerlijk divers eten. De mezzes waren goed gekruid en divers, waardoor je een breed smakenpalet had tussen vis, vlees en vegetarisch. In combinatie met een pittige Marokkaanse wijn was onze avond zeker geslaagd en een aanrader!

Gegeten op 25 april 2015

Zappa123

Lekker gegeten bij Data. Mezzes menu is een leuke manier van eten, soort van tapas. Kwaliteit van de mezzes is wisselen, er zitten heerlijke gerechtjes tussen maar ook van mindere kwaliteit. Al met al lekker en gezellig gegeten. De bediening was uitstekend, de serveerster was zeer vriendelijk, snel en alert (Lotte).

Gegeten op 25 april 2015

JanPost

Dara is een leuk restaurant maar de smaak van gerechten is zeer matig. Bovendien wordt niet gereageerd op het antwoord dat het eten niet smaakvol was.

Gegeten op 28 maart 2015

sMoes

Heel lekker gegeten, mezesmenu. Veel variatie en alles was even lekker. Leuk en gezellig bediend door het personeel; je voelde je echt welkom. Ik stond ervan te kijken hoe druk het was, ik zat met mijn rug naar de zaal en had het niet eens door. Leuk ingericht, hier kom ik echt nog eens terug!

Gegeten op 26 maart 2015

Wilm6

Restaurant Dara is geen onbekende plek, maar ik was er even niet geweest vanwege een teleurstellende vorige keer. Waar mijn teleurstelling van toen zat in een beperkt aanbod aan mezzes bij het verrassingsmenu, was dit deze keer helemaal niet aan de orde. Er was meer dan voldoende keuze aan heerlijke mezzes. We waren nu met 7 personen, misschien dat dit ook in ons voordeel werkte. Een klein nadeel is dat de warme mezzes snel afgekoeld zijn. De hoeveelheid was ruim voldoende en de variatie in mezzes ook. Het toetje behorend bij het menu was heerlijk. Precies voldoende voor na zo'n volle mezzes tafel. De bediening was ok, niet heel bijzonder. We zaten boven en in mijn beleving is het geluid daar beter te doen dan beneden. De vorige keer herinner ik me dat ik het heel rumoerig vond.

Gegeten op 27 februari 2015

linda188

Gisteren heerlijk gegeten bij Dara! Had hoge verwachtingen en had lang uitgekeken naar dit etentje, dus was een beetje bang dat ik het had overschat. Gelukkig voldeed het precies aan mijn verwachtingen; het restaurant is prachtig ingericht en de service is vanaf het moment dat je binnenloopt perfect. Onze jassen werden aangenomen en we werden netjes begeleid naar boven naar een tafeltje. Het duurde even voordat we de drankenkaart en menukaart kregen, maar we hadden gelukkig geen haast. Het personeel neemt echt de tijd voor je. We kozen met zijn 2en voor 9 verschillende mezzes van de kaart, fijn dat er zoveel vegetarisch aanbod is! We kregen een amuse vooraf, een soort wrap met walnoot-honing saus die echt heerlijk was en het duurde niet lang voordat de mezzes geserveerd werden. Er werd netjes uitleg gegeven bij de mezzes. Ze waren allemaal mooi op smaak en lekker gekruid. Nadeel was dat alles tegelijk geserveerd werd, dus de warme mezzes (die niet heel warm waren) snel koud werden. Verder was elke mezze een verrassende smaakcombinatie. Na deze mezzes zaten we allebei propvol, maar een dessert (ijs!) kan er altijd nog wel bij. We vroegen om de dessertkaart, maar helaas hadden ze alleen koffie en gember ijs, wat mij een beetje een gekke combinatie lijkt. Dus zijn we maar voor de scroppino gegaan, die wel iets te dun was naar mijn mening, ik had meer citroensorbetijs verwacht. Al met al tevreden naar huis gegaan, echt een aanrader!

Gegeten op 27 februari 2015

borealis

Vorige week maar eens weer gegeten bij Dara. Als je hier gaat eten, kies dan voor een mezze-menu. Heerlijke hapjes, met zowel vis als vlees. Lust je iets niet geef het aan. Je kunt dan een hele tijd snoepen van alle heerlijke hapjes en smeerseltjes voor op het bijgeleverde Turkse brood. Lekkere wijn erbij en je avond kan niet meer stuk. Op naar de volgende keer ;-)

Gegeten op 17 februari 2015

keeslau

Dara serveert een grote variëteit aan gerechten uit werkelijk alle windstreken. De keuze is tussen een gewoon voor-hoofd-nagerecht of de mezze-kaart waarbij je een aantal kleinere gerechten kiest en zo een maaltijd samenstelt.

Dat leek onze groep postmoderne eters wel het proberen waard. Ieder koos 4 gerechten en de variëteit is inderdaad bijzonder. Rendang (West-Sumatra), Kalfswang (Noord-Europees), Cangrejo (Spaans) en Udang (Indisch). De zachte kalfswang delft het onderspit helaas wat betreft uitgesproken smaken in dit kwartet. De smaken van de verschillende gerechten zijn goed waarbij ik de Cangrejo, een lichte salade van krabvlees met saffraan-limoenmayonaise het beste vond.

Het is een leuk restaurant waar het interieur met fonkelende lampen en een spectaculaire trappartij, en versierd servies het plaatje compleet maken. De bediening is vlot en serveerde ons zelfs briefjes om al die gerechten op te kunnen noteren en ze bij het uitserveren nog te weten.

Die grote verscheidenheid is wat mij betreft ook wel een beetje een proleem. Je zou uit de gerechten een keuze moeten maken van op elkaar afgestemde smaken en dat is lastig. Maar dat kan je weten als je hier gaat eten natuurlijk.

Gegeten op 13 februari 2015

Jackietje

Leuk format, aparte uitstraling en aardig personeel. Alleen jammer dat het eten de laatste keer verschrikkelijk slecht was.
met 4 personen allemaal gekozen voor de tajine met Kippedijtjes, één droge schaal met erg veel wortelstukjes en erg weinig kip. Geen saus, geen vruchten, kortom ontzettend droog en eigenlijk niet te eten. Dit had echt niet gehoeven. ( Grappig) detail was dat het personeel ons aan raadde extra brood te bestellen zodat je dat in de saus mee kon nemen als de tajine besteld werd...jammer dat het van droogheid bijna karton leek. Zonde, een gemiste kans.
Wij komen hier voorlopig even niet meer terug..

Gegeten op 16 januari 2015

thomas75

Zaterdag laat op de avond naar Dara voor een late supper, na een film bij Pathe Eemplein. Heel vriendelijk ontvangen, vlotte bediening. Hoewel de keuken bijna dicht ging kregen we alle tijd om te bestellen. Aantal warme en koude mezze besteld, vooral de pompoenspread en labneh smaakten erg goed.

Gegeten op 7 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Wereldrestaurant Dara in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Wereldrestaurant Dara. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.