Kohinoor van India

• 8.1

• 8.0

BJV
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig restaurant! Eten is lekker, veel keuze en goede prijzen. Personeel vriendelijk en attent, de kok kwam spontaan met extra eten aan om te proberen.

Gegeten op 3 maart 2014

Pino1976
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mede door de goede recensies wezen kijken of het wat is. We hadden samen een grill menu besteld echter was deze niet goed bereid mede doordat de smaak aan de bittere kant was. De smaak was niet zoals we gewend waren als bij andere Indiase restaurants. Voor ons dus niet weer.

Gegeten op 17 januari 2014

Cinna99
  • Recensies in de laatste twee jaar

In korte tijd hier 2 keer gegeten en het was weer heerlijk!
Gezellige sfeer, prima bediening en het eten is zoals het hoort: mooie smaken, bereid met verse kruiden en je krijgt ook wel eens wat van het huis, zodat je je echt gast voelt:)

Gegeten op 27 december 2013

michiel61
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week hier erg goed gegeten! Bijzondere keuken toch, de Indiase, die hier uitstekend wordt uitgevoerd in een leuke sfeer. Kruidig, smaakvol. Op verzoek niet te pittig, wat ook goed was uitgevoerd. We hebben drie gangen gegeten, met veel kleine gerechtjes, zodat van alles geproefd kon worden. Wijn spijs klopte. Attente bediening, voldoende aanwezig, zorgde ervoor dat het lekker doorliep. En de rekening was alleszins redelijk. Gewoon een leuke ontspannen tent, wij komen terug!

Gegeten op 3 december 2013

Mark1995
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds het moment dat ik voor het eerst heb gegeten bij dit restaurant ben ik letterlijk fan geworden van de Indiase keuken, en dan met name die van de Kohinoor natuurlijk! Het eten heeft mij tot dusver keer op keer weer positief verbaasd, zowel qua smaak (één hapje Indiaas eten van de Kohinoor heeft al meer smaak dan een complete Nederlandse maaltijd) als qua diversiteit (ze hebben werkelijk alles: van zoete gerechten met fruit tot aan ongelofelijk pittige gerechten). Een goede manier om al deze verscheidenheid te proeven is door middel van het bestellen van een Thali of een 2- of 3-gangenmenu, ik heb beide gerechten al eens gehad en je kan er in beide gevallen op rekenen dat je én met een volle buik naar huis gaat, én ontzettend veel dingen geproefd hebt. Voorheen bestelde ik vooral losse gerechten maar sinds ik weet wat de Thali inhoudt bestel ik ook die een stuk vaker! Verder is de service meer dan voldoende en het decor maakt een luxe indruk. Overigens is dit luxe element gelukkig niet terug te vinden op de rekening;) Kortom: een toprestaurant met topbediening, en dat voor een zeer schappelijke prijs.

Gegeten op 22 oktober 2013

Vrier
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hebben mijn vriendin en heerlijk bij De Kohinoor van India gegeten. Het personeel is vriendelijk en talrijk: bij opdienen van voorafje, drankjes en gerechten zagen we steeds weer andere gezichten aan onze tafel verschijnen. Niet elk personeelslid bleek even geschikt voor de functie: een meisje vergat de door ons bij haar bestelde karaf wijn te brengen. Die kwam pas nadat we een van haar collega´s hierop hadden geattendeerd. Na het voorgerecht van het huis, een schaaltje papadam met drie lekkere sausjes, met smaak te hebben verorberd, kozen wij allebei voor een kip en lams tahli: een combinatie van rijst met zeven vleesgerechten en groenten. Een en ander werd mooi opgediend op een schaal met kommetjes. Heerlijk geurende gerechten met een rijk scala aan kleuren en smaken, variërend van zoetig tot mild en scherp gekruid. Zowel de vlees- als groentegerechten waren lekker. Mijn favoriet was de aubergine in een zoetige saus. Alleen de tuinbonen (is dat ook Indiaas?) heb ik grotendeels laten staan. Als nagerecht bestelden we allebei kulfi: huisgemaakt roomijs met mango, amandelen en kardemon. Dit smaakte eveneens goed, met als minpuntje dat het ijs kristallen bevatte, waardoor wij vermoedden dat het eerder was ontdooid en opnieuw ingevroren. Dat hoort natuurlijk niet; we hebben het personeel er dan ook op gewezen. Een ander verbeterpunt zijn de extra kosten (€ 2,50) die in rekening werden gebracht voor bijbestellen van rijst. Het schaaltje rijst dat bij de tahli werd geserveerd was zo klein dat je bijna niet aan bijbestellen ontkwam. Niet erg gastvrij dat je daar dan voor moet betalen. Dit laat echter onverlet dat we in dit sfeervol ingerichte restaurant enkele aangename uurtjes hebben gehad, en dat we hier graag zullen terugkomen.

Gegeten op 28 september 2013

EdmondV
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen een twee, drie keer per jaar bij de Kohinoor en gaan elke keer (nog altijd) tevreden naar huis. Lekker eten en goed zitten. Zeker nu, schoolvakanties en een stad zonder studenten doen de avond bij de Kohinoor stiekem toch ook wel een beetje goed. Het was er lekker rustig en ook de bediening nam meer de tijd dan anders.

Wat me wel opvalt als je de Kohinoor nog wel eens afwisselt met Indiase restaurants in andere steden, is dat langzamerhand de authenticiteit wat kwijt raakt. De Nederlandse smaak sluipt erin. Het is allemaal net even zoeter en vooral minder pittig dan bij Indiase restaurants in bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam of Berlijn. Van mij mag men wel terug op het oude pad en hoeft er niet voor terugschrikken ons Nederlanders het echte India te laten proeven.

Gegeten op 10 juli 2013

NinaK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier nu zo'n drie keer gegeten (de thali) en elke keer weer genoten. Heerlijke smaken en gezellige zaak. Ik lees dat de zaak is uitgebreid, maar sinds de verbouwing ben ik er nog niet geweest. Ik ben wel benieuwd, en doordat we alle keren heerlijk gegeten hebben kom ik zeker nog weer terug.

Gegeten op 4 april 2013

huizinga006
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een beetje teleurstellend.

Wij hadden zeer veel positieve geluiden gehoord over dit Indiase restaurant. Mede hierdoor besloten wij het afstuderen van onze schoonzoon met een diner alhier luister bij te zetten.

De zaak heeft zijn oppervlakte inmiddels verdubbeld door het aanpalende pand erbij te betrekken. Wel leuk dat de 2 dinerzalen elk hun eigen karakteristieken hebben. De bediening valt op door de aantallen, toen wij er waren al gauw een man of 6. Helaas bleek dit geen garantie voor een goede bediening. Toegegeven ze deden erg hun best, maar moeste klaarblijkelijk nog erg veel leren.

Het eten zelf viel ook een beetje tegen. Als voorgerechten besloten wij het een en ander te delen waaronder de mixed kebab, boti kebab, raita, garlic nan. Op zich allemaal lekker, maar wij kwamen ook regelmatig een storend bittertje tegen, een beetje alsof de knoflook verbrand was.

Wij waren met 5 personen, 3 daarvan besloten tot een thalis, een soort Indiase rijsttafel. En om de keuken het niet al te gemakkelijk te maken meteen ook maar 3 verschillende. Ook hier kwam weer het vervelende bittertje naar voren, maar wat veel vervelender was (voor ons tenminste) dat er zeer ruim van de honingpot gebruik was gemaakt tijdens het koken. Zo’n beetje alle gerechten blonken uit door zoet, sommige een beetje, maar anderen veel te veel. Niet lekker.

Bij de garlic lam (die overigens best pikant is) en chicken tandoori ook weer dat bitter alsof de knoflook verbrand was.

Tot slot nog gezamenlijk lassi gedronken die best goed was.

Maar het allervervelendste was wel dat wij van binnenkomst tot vertrek niet langer dan anderhalf uur binnen zijn geweest. Misschien lag het aan de overdaad aan bedienend personeel (hoeveel man er in de keuken staan weet ik niet), maar dit is niet echt mijn idee bij een feestelijk avondje uit.

Misschien waren onze verwachtingen te hoog gespannen, mede door de uitstekende recensie van Hermus & Zandstra in het dagblad van het Noorden, aan de andere kant zie ik zaken die erg eenvoudig te verbeteren zijn, c.q. niet hoeven voorkomen.

Gegeten op 29 juni 2013

joepmeloen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst weer eens wat opgehaald. Sommige gerechten zijn er erg smakelijk, zoals de gehaktspies vooraf. De sfeer is er aangenaam, de bediening is goed. Het is niet mijn nr 1 Indiaas restaurant van de stad, maar goede 2e en steekt wat mij betreft wel met kop en schouders boven de rest uit.

Gegeten op 22 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Kohinoor van India in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Kohinoor van India. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!