Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

George W.P.A.

1. Internationaal

George W.P.A.

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 020 470 25 30

Gastronam

het is altijd een verademing om 's middags 'even' wat te lunchen op de willemsparkweg. Het eten is simpel maar altijd goed. Geen poespas, gewoon eerlijk en lekker. Personeel is erg jong en veel met elkaar bezig maar daar stoor ik me niet aan.

een klein beetje Parijs en New York in Amsterdam

Gegeten op 1 oktober 2014

Ronaldodinordi

George is voor ons een plek waar je 'even' wat gaat eten, een goede pasta, steak friet, rocket parmezaan, prima.
De laatste twee bezoeken (in 2 weken) waren echter zeer teleurstellend, geen bestek op tafel, ook niet ná dat het bestelde brood was gebracht, twee maal pasta carbonara uitverkocht (da's knap) en een brem-zoute bisque.
Bediening vriendelijk maar mist kunde, en heeft geen oog voor detail.
ik mocht afrekenen met een meisje die al omgekleed met een kopje thee aan de bar zat...

Gegeten op 12 oktober 2014

RvN-hospitality

Leuke bitro/restaurant. De steack was goed, mals, de saus mocht wat krachtiger van smaak. De Confit de canard was wat aan de droge kant maar kon nog net. De gegrilde groente waren heerlijk. Al met al een aanrader al liggen de prijzen wat hoog voor het product.

Gegeten op 11 april 2014

linda0000

Bediening is uitermate slecht en arrogant! Hoe is het mogelijk??!!! Totaal geen aandacht voor ons dan wel voor andere tafels. Het was niet eens druk!
De steak die we hadden besteld was redelijk. Frietjes waren koud toen wij hier een opmerking over maakte was het antwoord; de keuken is druk... Ok.. Daar heb ik geen boodschap aan... Echt super jammer want de salade was prima en de lokatie is fijn, maar door dit soort bedienend personeel kom ik hier nooit meet terug!

Gegeten op 1 oktober 2014

Rowanrenee

George is één van mijn favoriete restaurants, vroeger was de service erg slecht, bediening was arrogant maar nu zijn er nieuwe mensen aangenomen die erg leuk zijn. Eten blijft lekker maar het kan soms iets te zout zijn, vooral de kip is erg zout. Ik woon ook in zuid en bij mij om de hoek komt de nieuwe bistro van George (excited!!)

Gegeten op 8 september 2014

Henri II

Café restaurant George W.P.A. ligt midden in het duurdere deel van trendy Zuid aan de Willemsparkweg tussen de PC en de Cornelis Schuyt. Een grote zaak met een brasserieformule met op zonnige dagen een zeer populair terras naast ostentatief geparkeerde automobielen uit de hogere prijsklasse. We bestelden Norwegian eggs (9,50), één portie frietjes voor twee (3), twee sapjes gemixt sinaasappel met grapefruit (5 per st), een koffie (3,50) en kraanwater. Men zit er vol in de zon of onder grote parasols, weliswaar lekker warm maar op minimale oude tweedehands krakkemikkige houten opklapstoeltjes stoeltjes die elk moment lijken in te storten. De buren zitten op decimeters afstand waardoor een privé gesprek onmogelijk is voor beide partijen. Het meisje dat de bestelling opneemt belooft dat “het in orde komt”. Dat laatste blijkt verre van waar te zijn. De eggs zijn prachtig bereid met een soort hollandaise saus. Echter de frietjes komen niet. Het water ook niet. De koffie ook niet. Voor elk besteld onderdeel moeten we de bediening herhaaldelijk vragen waar het blijft. De twee sapjes worden vanuit de keuken door een man met een plons op de met wit tafelpapier gedekte tafel van de Engelse buurvrouw gezet die daar alleen zit en vervolgens een natte jus-tafel heeft. Dan verhuizen de sapjes naar onze eveneens met wit tafelpapier gedekte tafel die dezelfde beurt krijgt. Wat een lompe man. Uiteindelijk komt in onlogische fases het eten. De frietjes zijn uitstekend met goede mayonaise die zelfgemaakt lijkt. Het geperste sap is wel precies wat men wil in grote glazen.
Afrekenen blijkt niet makkelijk. Na veel pogingen een blik te vangen van de Cum Laude afgestudeerde wegkijkers maar zelf naar binnen gelopen. “Alles naar wens meneer?” Mijn obligate antwoord: “het was heerlijk”. En dat was het ook. Maar alles was niet naar wens. Het is een hatseflatstent op een trendy locatie. Het instortende undersized houten meubilair geeft een benepen en soms beangstigend gevoel. De te dicht geplaatste tafels maken een ieder deelgenoot van het gesprek van de buren. Kortom, wie van afzien houdt en wie gezien wil worden, zijn auto wil showen, of gewoon lekker wil lunchen met een slechte bediening op een te klein stoeltje: een aanrader!

Gegeten op 13 september 2014

JEroen

Het eten was zeer redelijk doch bediening erg slecht. Er waren 4 tafeltjes op het terras bezet, er liepen 4 personen bedienend personeel rond, maar na 15 minuten en steeds maar weer wenken nog geen drankje kunnen bestellen. De verschillende wijnen verkeerd neergezet, kaart gevraagd, na 5 minuten nog geen kaart. Toen we de kaart kregen direct brood besteld. Eten van de kaart bestellen ging niet, althans er kwam na 15 minuten niemand langs om de bestelling op te nemen. Toen zelf maar naar binnen gegaan om de bestelling door te geven; we zaten inmiddels al een half uur met nog maar 1 wijntje... eindelijk, daar kwam het brood, maar ook gelijk het hoofdgerecht. Het meisje van de bediening had niet begrepen dat we het brood voor het hoofdgerecht wilden hebben. Met mijn opmerking dat ik nog nooit brood bij mijn hoofdgerecht heb gehad, maar altijd ervoor, kon ze niet veel. Ze had niet begrepen dat we het brood tevoren wilden... Al met al, ook gezien de rekening, jammer maar helaas....

Gegeten op 1 september 2014

RuudMusman

Een vroeg diner, dus dat zou wat betreft het aanbod wel goed zitten, dachten we. Bovendien hadden we aangename ervaringen met de lunch op het terras, dus waren we hoopvol gestemd. Om te beginnen was de bediening allervriendelijkst, alleen werd het ons al snel onduidelijk waarom we een tafeltje op de tochtige hoek bij de rumoerige keuken toegewezen kregen. Er was immers plaats genoeg. De entree van spinaziesoep met gorgonzola kwam dermate koud aan, dat we ons afvroegen of dat de bedoeling was. Niet dus. De magnetron zal het hebben opgelost. Als vervolg leek me de dagaanbieding van risotto met truffels wel aantrekkelijk. Om 19.00 al op, zo bleek. Omdat we 'klein' wilden eten bestelden we een spaghetti vongole en een penne Arabiata. Deze waren goed op smaak, wat op zich natuurlijk niet heel ingewikkeld is. Opvallend was wel, dat onze buren, op zeer korte afstand dus te hoorbaar, drie gerechten bestelden, die alle uitverkocht waren. Wat ons betreft is dit toch meer een lunchtent dan een avondrestaurant, hoewel het helemaal vol liep.

Gegeten op 24 augustus 2014

ddelange

Kwaliteit van het eten is goed maar bediening is slecht. We moest lang wachten op ons eten terwijl het tijdens de lunch niet bijzonder druk was. Mijn man had een makreelsalade besteld, deze bestond uit een bord met heel veel sla en twee kleine stukje makreel. Toen hij de bediening hierover aansprak, kreeg hij te horen dat dit eigenlijk als voorgerecht bedoeld was en dus niet meer moest verwachten. Dat het een voorgerecht betrof, was ons niet verteld. Het gerecht behoorde tot de specialiteit van de dag en werd mondeling aangeraden. Ook moet de bediening nooit met de klant in discussie gaan, is mijn mening. Bovendien is twee kleine stukjes makreel op een bed van heel veel sla ook voor een voorgerecht aan de magere kant. Na afloop hadden wij bij de koffie friandises besteld. Echter, 10 minuten nadat wij de koffie op hadden, waren de friandises nog steeds niet gearriveerd. Toen maar de rekening gevraagd, waarop we ook nog eens lang moesten wachten (personeel stond binnen te keuvelen).

Gegeten op 30 juli 2014

galina1

Visited George with a group of 6 and this time was pleasantly surprised by the service! Seems like the team has changed and the arrogance and attitude of the staff has transformed into attention to clientele and great service. Even though it took a while to get the food served (the terrace was packed on a Tuesday evening), the food itself was excellent. I have been many times to George venues and this experience really stands out. Keep up the good work.

Gegeten op 29 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over George W.P.A. in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over George W.P.A.. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.