a TripAdvisor company

1. Eetcafé
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 050 318 03 23

Mrijkie

Op een drukke vrijdagavond stapten we hier met z'n vieren binnen. We hadden gereserveerd, maar moesten aan de bar even wachten op een plekje. Dat deed men goed en vriendelijk en na 10 minuten konden we naar onze tafel. Het interieur is prima en leuk ingericht met de brandweerattributen. Als voorgerecht hadden we allen de carpaccio. Deze bestond uit een bijzondere combinatie, de smaken pasten niet goed bij elkaar. Er zat een soort sojasausje op, maar ook rucola, kool en cougette en het smaakte vaag naar saté. Mijn hoofdgerecht was een burger van kikkererwten, maar deze was vrij nat en er zat niet heel veel smaak aan. Wel droop de saus er aan alle kanten vanaf. Mijn tafelgenoten hadden de biefstuk gemarineerd in cola met kalfsjus. Deze was oké. Bij een van de gerechten waren ze de jus vergeten en dit werd meteen en met een lach opgelost. We moesten redelijk lang wachten op alle gangen, terwijl het inmiddels al niet meer zo druk was, maar het personeel was allemaal erg vriendelijk en attent en we werden van drankjes steeds op tijd voorzien.

Gegeten op 6 februari 2015

Proever83244

Met 6 personen hier gegeten na een middagnieuwsbrief bij Pathé. Als gedeeld voorgerecht brood met mix van kruidenboter, tapenade o.a.mvan grunneger worst met mosterd. Lekker, al kwam ons tweede schaaltje brood pas toen het hoofdgerecht al op tafel stond. Ik had spareribs: lekkere marinade en mals maar veel te veel. De bijgerechten minder geslaagd: redelijk schaaltje sla, maar veel te zoute patat en karig schaaltje rabarbermoes. Bediening prima behalve glaasje water bij de wijn waar we 3 om moesten vragen. Niet direct voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 30 december 2014

jaapzwerver

Wat teleurstellend deze keer. Saté van kalkoen te droog en dat voor 15 euro, wat geraspte pinda's en huisgemaakt zuur. Dat was het. waardeloos dus. Spareribs een enkel stukje voor 19 euro. Zalm was redelijk maar de garnituur was vaag . Patat en een bakje kale sla en een schoteltje rode moes dit was erg mager. Jammer want nu gaan we er niet meer heen. Dessert was wel goed Positief is de bediening!

Gegeten op 8 november 2014

drhenk

Gelukkig waren de friet en mayo goed, net als de koffie. Helaas was de parelhoen alleen maar vet, de bijgeleverde aardappelpuree koud en had de aardappelgratin maar 5 minuten in de oven gestaan. Niet meer doen dus, ondanks de schappelijke prijs.

Gegeten op 29 oktober 2014

sven31

Heerlijk eten voor een prima prijs. Leuke ouderwetse inrichting en een goeie ambiance. Service is zo snel pf langzaam als je wenst. Reserveren is wel verstandig vooral op donderdagavond en in het weekend.

Gegeten op 9 oktober 2014

leokok

Op een doordeweekse dinsdag neergestreken in Groningen bij d'Ouwe Brandweer. Gezellig knus eetcafé. Wat me opvalt is dat de bediening enorm gemotiveerd en service gericht is. Actief met bijverkoop maar niet dwingend. De manier hoe onze gastvrouw en barman met haar gasten omging vond ik prettig. Dan het eten, vooraf brood met diverse smeersels. Heerlijke verse pesto, tapenade en tapenade van grunninger worst. Minpuntje vond ik de kruidenboter, frisgroen van kleur maar helaas bijna geen smaak. Hoofdgerechten hadden we oosters gemarineerde varkenshaas en gegrillde sardines. Beide een mooie smaak en garing, de salsa bij de sardines vond ik geen salsa maar een grove gesneden tomat en olijf welke ook niet op smaak waren. Bijgerechten fris, goed op smaak, salade lekker fris met huisgemaakte dressing. Heerlijk versgetapt bockbier en prima wijnen. Kortom, voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 14 oktober 2014

yvettej.

Heerlijk gegeten gisteravond bij D'Ouwe Brandweer. Bediening goed. Gezellige sfeer. Zat helemaal vol op zaterdagavond dus dat zegt wat. Om bij het lekkerste nagerecht in tijden te beginnen. Ik zou zeggen een super aanrader, het Pyromaantje. Een proeverij met ijs, chocolade taartje met vulling, soort bonbons, fudge. Om je vingers bij af te likken. Als voorgerecht had ik de kalfswang, smaakte heerlijk en mooi opgemaakt bord. Als hoofdgerecht de rib eye. Wederom een mooi stuk vlees met lekkere salade. Ik heb genoten en kom snel weer!

Gegeten op 27 september 2014

es15

Nadat ik de recensies op Iens had gelezen, was ik een beetje huiverig over Eetcafé D' Ouwe Brandweer. Maar een vriendin van me had er gereserveerd, dus ik had geen keus. Daar aangekomen heb ik echt een top avond gehad! Het eten was heerlijk, en ook de bediening was erg vriendelijk. Ik had de maaltijdsalade geitenkaas (echt een aanrader!) en mijn vriendin de saté. Als voorgerecht hadden we de broodjes met verschillende tapenades, dat smaakte ook prima. De service was veel beter dan ik had verwacht, er werd even een praatje met ons gemaakt en dat vonden wij erg leuk. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 13 september 2014

AHoog

Zondag gegeten bij de brandweer, echt ontzettend leuke bediening! Twee vlotte dames in de bediening die ondanks drukte tijd hadden voor een praatje en uitleg. Een ander stel dat 37 jaar getrouwd was, werd verrast met klein vuurwerk bij het dessert. Heel erg attent. Eten was prima, zoals ik het graag heb in een eetcafe. De zeebaars was heerlijk, risotto iets te gaar (maar niet storend) kruiden over de frites erg lekker. Kom ik zeker nog eens terug.

Gegeten op 7 september 2014

Quichote

De start leek goed. Eerste drankje menukaart, niks mis mee. Maar daarna wachten, wachten, wachten. Na ruime een half uur nog maar eens gevraagd en toen stond het eten plotseling op tafel. Lekker gebakken frieten, maar verder een afknapper.
Droge mixed grill en saté van kalkoen zonder smaak op een koud bord met onduidelijke garnering. De saus was wel aardig, maar die haal ik thuis zo ook uit een pot. Standaard sla in een te klein bakje waar de dressing ver te zoeken was.
Hier gaan we dus nooit meer heen.

Gegeten op 23 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over D' Ouwe Brandweer in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over D' Ouwe Brandweer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.