D' Ouwe Brandweer

• 7.0

• 7.3

Henkjansen85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer slecht, eten was ver ver onder de maat. Het vlees was droog en doorbakken voor zijn soort (varkenshaas). De vis was echt smerig en papperig met een veel te dikke lading paneer of iets van die aard. Verder was de rest matig. De groente was mwa, niks bijzonders. Thuis heb je het beter. De versiering op het bord was bruin verkleurd.

Totaal geen smaaksensatie. Geen moment gehad waarbij ik dacht; oh heerlijk zeg.

De algehele kwaliteit is gewoon heel laag en de prijs-kwaliteitverhouding is helemaal zoek.
De bediening had haast met het opnemen van de bestelling. We hadden de kaart nog niet open gehad (letterlijk) of er wel al gevraagd of we wisten wat we wilde eten.

Gegeten op 25 januari 2014

Martinbsverige
  • Recensies in de laatste twee jaar

Te vaak bediening aan de tafel. Wel is dat nog altijd beter als het omgekeerde. Maar... Spareribs veel te donker.
Eigenlijk verbrand. Glazen wijn worden niet goed uitgeschonken. Je krijg glazen 1/4 gevuld.

Kasabian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed eetcafe, waar je meer voor de gezelligheid en gemak heen gaat dan voor culinaire gehalte.
Lasvlees met couscous (laatste niet geweldig van smaak), crème brulee met caramelsmaakje; jammer. Vond ik niet lekker.

Gegeten op 27 juni 2013

dennisdennis
  • Recensies in de laatste twee jaar

Even voor de bioscoop een hapje eten bij de ouwe brandweer,
Mijn partner had de dagschotel en ik had de goudmakreel, Heerlijk gegeten kan ik zeggen, de smaak super, hoeveelheid was echt genoeg, perfect in orde.
Gastvrouwen namen de tijd voor de gasten, super allemaal, komen zeker nog een keer terug

Gegeten op 25 augustus 2013

Atlas
  • Recensies in de laatste twee jaar

slecht en smakeloos eten. Couscous is namaak couscous die bestaat uit gekleurde pastabolletjes en wat bleek gegrilde groenten. Scholfilet is papperig (het leek ontdooid in de magnetron?) en geserveerd met ??n groene asperge en ??n worteltje. Eigenaar/bediende zei geen idee te hebben. Hij kon het niet proven want dan zou hij over zijn nek gaan omdat hij niet van vis houdt. Dat was fijn om te horen aan tafel... Aardappelgratin was hard met geschifte room onderin. Hier werden wij niet vrolijk van. Daarom maar geen nagerecht genomen en met drie kwartier stonden we weer buiten.

Gegeten op 23 mei 2013

jwalstra
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Brandweerkazerne lag tegen over dit leuke restaurant aan het Zuiderdiep waar nu de bioscoop staat. die van allerlei brandweer gerelateerde zaken in huis heeft. Opmerkelijk bij binnenkomst lijkt er iemand via een paal je tegemoet te willen glijden. Eten is er goed en ook voldoende de bijlage is ook goed en voldoende aanwezig. Het is gewoon lekker wat ze voorzetten. Namen van de gerechten corresponderen met voorvallen bij de brandweer . zo is de op hete kolen geen zwart geroosterd vlees gerecht met staart maar een varkensrack (Ribkarbonade met een stuk schoon been er nog aan). Men serveert goede wijnen en er is Nederlands speciaalbier van Gulpener en alle types gelukkig (helaas gepasteuriseerd). De bediening was ietwat onpersoonlijk maar deed haar best om het de gast naar de zin te maken. Men moet volgende keer oppassen dat ze niet met teveel mensen per tafel gaan bedienen. Gewoon leuk en gezellig. Een volgende keer voor deze goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 10 mei 2013

Noggeenster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inderdaad is dit eetcafe een oude brandweerkazerne geweest. Lampen van oude helmen, foto's van brandweerwagens en brandweerteams aan de muur. Veel brandweerrood in het interieur. Brandweertermen in de naam van de gerechten. Speciaal menu voor bioscoopgangers. Het aanwezige publiek kon ook allemaal filmbezoeker zijn. Eten was pub food en wat aan de vettige kant en pittig betekend hier dat kinderen het ook kunnen eten. Wijnen zijn goed, even als de salade en frietjes. Personeel is wel brandweer vlot, maar aan de onpersoonlijke kant. Leuk om eens te hebben gegeten.

Gegeten op 10 mei 2013

AfkeXx
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk, sfeervol eetcafe! Aangezien ik moeite had met kiezen heb ik gekozen voor 2 voorgerechten in plaats van een hoofdgerecht. De salade met geitenkaas en macadamianootjes was heerlijk. De salade met huisgerookte forel was ook zeker lekker, maar niet heel bijzonder. Erg positief vind ik dat er op verzoek kraanwater wordt geschonken, ook zonder dat er een ander drankje bij wordt besteld.

Gegeten op 5 mei 2013

rogierr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten in d'Ouwe Brandweer, hier geweest naar aanleiding van de recensies op Iens. Niet mijn decor, maar wel gezellig. Leuke gerechten met streekproducten. En vriendelijk personeel.

Gegeten op 23 augustus 2012

lizsaaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na op een koopzondag gewerkt te hebben, dus nogal trek, leek D' Ouwe Brandweer ons erg leuk. Het was een mooie dag, dus plaatst genomen op het terras( het was één van de laatste mooie dagen van 2012). Om half 7 zaten we op het terras, om kwart voor 7 bestelling gedaan. Het duurde nogal lang, serveerster kwam aldoor langs om te zeggen dat het eten er zo aan zo komen, stond bijna op het punt om op te stappen, maarja het eten kon ieder moment komen! 2 uur later kwam ons eten pas! Het was erg lekker, maar nog eens 2 uur wachten, voor mij niet weer. Bij het afrekenen werd mij gevraagd of ''alles naar wens was''. Heb eerlijk gezegd dat het eten lekker was maar dat 2 uur wachten toch écht teveel is. Vooral voor mij als suikerpatient. Als excuus werd gegeven dat het druk was.. 2 uur.. Voor mij één keer en niet weer.

Gegeten op 23 september 2012

Schrijf zelf een recensie over D' Ouwe Brandweer in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over D' Ouwe Brandweer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!