Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

D' Ouwe Brandweer

1. Eetcafé
  2. Frans

D' Ouwe Brandweer

1. Eetcafé
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 050 318 03 23

sven31

Heerlijk eten voor een prima prijs. Leuke ouderwetse inrichting en een goeie ambiance. Service is zo snel pf langzaam als je wenst. Reserveren is wel verstandig vooral op donderdagavond en in het weekend.

Gegeten op 9 oktober 2014

leokok

Op een doordeweekse dinsdag neergestreken in Groningen bij d'Ouwe Brandweer. Gezellig knus eetcafé. Wat me opvalt is dat de bediening enorm gemotiveerd en service gericht is. Actief met bijverkoop maar niet dwingend. De manier hoe onze gastvrouw en barman met haar gasten omging vond ik prettig. Dan het eten, vooraf brood met diverse smeersels. Heerlijke verse pesto, tapenade en tapenade van grunninger worst. Minpuntje vond ik de kruidenboter, frisgroen van kleur maar helaas bijna geen smaak. Hoofdgerechten hadden we oosters gemarineerde varkenshaas en gegrillde sardines. Beide een mooie smaak en garing, de salsa bij de sardines vond ik geen salsa maar een grove gesneden tomat en olijf welke ook niet op smaak waren. Bijgerechten fris, goed op smaak, salade lekker fris met huisgemaakte dressing. Heerlijk versgetapt bockbier en prima wijnen. Kortom, voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 14 oktober 2014

yvettej.

Heerlijk gegeten gisteravond bij D'Ouwe Brandweer. Bediening goed. Gezellige sfeer. Zat helemaal vol op zaterdagavond dus dat zegt wat. Om bij het lekkerste nagerecht in tijden te beginnen. Ik zou zeggen een super aanrader, het Pyromaantje. Een proeverij met ijs, chocolade taartje met vulling, soort bonbons, fudge. Om je vingers bij af te likken. Als voorgerecht had ik de kalfswang, smaakte heerlijk en mooi opgemaakt bord. Als hoofdgerecht de rib eye. Wederom een mooi stuk vlees met lekkere salade. Ik heb genoten en kom snel weer!

Gegeten op 27 september 2014

es15

Nadat ik de recensies op Iens had gelezen, was ik een beetje huiverig over Eetcafé D' Ouwe Brandweer. Maar een vriendin van me had er gereserveerd, dus ik had geen keus. Daar aangekomen heb ik echt een top avond gehad! Het eten was heerlijk, en ook de bediening was erg vriendelijk. Ik had de maaltijdsalade geitenkaas (echt een aanrader!) en mijn vriendin de saté. Als voorgerecht hadden we de broodjes met verschillende tapenades, dat smaakte ook prima. De service was veel beter dan ik had verwacht, er werd even een praatje met ons gemaakt en dat vonden wij erg leuk. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 13 september 2014

AHoog

Zondag gegeten bij de brandweer, echt ontzettend leuke bediening! Twee vlotte dames in de bediening die ondanks drukte tijd hadden voor een praatje en uitleg. Een ander stel dat 37 jaar getrouwd was, werd verrast met klein vuurwerk bij het dessert. Heel erg attent. Eten was prima, zoals ik het graag heb in een eetcafe. De zeebaars was heerlijk, risotto iets te gaar (maar niet storend) kruiden over de frites erg lekker. Kom ik zeker nog eens terug.

Gegeten op 7 september 2014

Quichote

De start leek goed. Eerste drankje menukaart, niks mis mee. Maar daarna wachten, wachten, wachten. Na ruime een half uur nog maar eens gevraagd en toen stond het eten plotseling op tafel. Lekker gebakken frieten, maar verder een afknapper.
Droge mixed grill en saté van kalkoen zonder smaak op een koud bord met onduidelijke garnering. De saus was wel aardig, maar die haal ik thuis zo ook uit een pot. Standaard sla in een te klein bakje waar de dressing ver te zoeken was.
Hier gaan we dus nooit meer heen.

Gegeten op 23 augustus 2014

Jondako

Heerlijk gegeten op het terras waar genoeg valt te zien. Heerlijk fris zomerbiertje van de tap. De broodjes kruidenboter zijn uitzonderlijk lekker, warm, vers knapperig brood. Mijn man had spareribs, vielen van het bot en in de smaak. Ik had de runderhaas met Stroganoffsaus, lekker! Ideale plek om even lekker te eten voor de film aan.

Gegeten op 5 augustus 2014

rosalein

Ik heb hier met een groep gegeten. Decor is geweldig, genoeg te zien aan snuisterijen uit de oude brandweerkazerne die ooit aan het Zuiderdiep stond. Verder was mijn ervaring wat matig. De bediening was jong en onervaren, overmatig vaak drankjes opnemen.
Het eten was zo-zo. Broodjes vooraf waren simpel, maar er zaten verrassende smeerseltjes bij. Navraag deed ons geloven dat het om onder meer Groningerworst in een soort pestovorm ging.
Tagliatelle met zalm was een te kleine portie en de zalm was iets aan de droge kant. De vegetarische lasagne was onderin niet helemaal gaar, wel genoeg voor een gemiddelde eter. Dit werd aangevuld met friet en een zeer eenvoudige salade.
Voor een makkelijke hap voor je naar Pathe gaat is D'ouwe Brandweer handig, maar een spetterende aanrader vind ik het niet.

Gegeten op 5 juli 2014

AenE

Het 'Pathe-menu' geprobeerd omdat we naar de bioscoop wilden die recht tegenover D'Ouwe Brandweer zit. Het is een driegangenmenu inclusief foucher waarmee je naar de bios kunt. Bleek een goede keuze, want het menu was heerlijk en de prijs/kwaliteitverhouding ook. Vooraf een flinke kom mosterdsoep met spekjes (iets zoetig maar niet storend) en stokbrood met kruidenboter. De dagschotel met vlees bleek een prima steak met een pittige jus. De zalmmoot was een moot (geen mootje) en zacht van smaak. De borden waren opgemaakt met onder andere asperge en zagen er aantrekkelijk uit. De bijgerechten waren zoals het bij een eetcafe hoort. De salade was in orde, evenals de frietjes. Nagerecht van het menu bestond uit twee bolletjes ijs, gepresenteerd met chocoladesaus, nootjes en een vruchtje. De bediening was vlot, zodat we ons niet hoefden te haasten. Prima eetcafe met overeenkomstige ambiance qua interieur. Dit gaan we vaker doen in combinatie met bioscoop.

Gegeten op 15 juli 2014

Janneman1985

Gister hier gegeten met mijn partner. Van te voren even gebeld om een tafel te reserveren, het kon nog net want het restaurant zat vol. Heerlijk gegeten, mijn partner had de pittige gamba's vooraf die sierlijk werden gepresenteerd. Ik had de rundercarpaccio. Heerlijk zelfgemaakt en superdun gesneden. Vervolgens had mijn partner de victoria baars. Vers bereid en lekker sappig. Ik had de runderhaas. Mooi medium gebakken en heerlijke stroganoff saus erbij. Als afsluiter hebben we gekozen voor koffie. Wat een leuke eetgelegenheid, sfeervolle ambiance. Pluim voor het personeel. Dit is echt een aanrader.

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over D' Ouwe Brandweer in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over D' Ouwe Brandweer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.