La Luna

• 6.4

• 7.7

Geclautje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij aankomst, vuile en kapotte glazen. Moesten zeer lang wachten op het voorgerecht en ze probeerde alle tafels tegelijk te bedienen. De bediening was niet op de hoogte van de service etiquette. De bediening was niet in t restaurant maar in de keuken, waardoor er geen drank te bestellen was. Daarna heel lang, anderhalf uur, gewacht op hoofdgerecht dat droog was. Geprobeerd terug te sturen maar zitten nu al 15 minuten te wachten tot de eigenaar komt. Iedereen in het restaurant is er klaar mee en wil opstappen.
Aangegeven dat we de rekening wilde maar niet het volle pond wilde betalen. Na 10 minuten kwam de serveerster vertellen dat we konden opstappen zonder te betalen.

AnL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel de locatie prachtig is, was het eten bij dit restaurant een zeer teleurstellende ervaring. Op het gereserveerde tijdstip stonden we voor een gesloten deur, zonder bel. Na enige tijd kloppen werd er open gedaan, men leek zeer verstoord over het feit dat er al gasten waren. Iedereen zit hier met Social Deal-coupons, en er wordt geprobeerd zoveel mogelijk tegelijkertijd de gangen te serveren, ongeacht het tijdstip waarop men binnen is gekomen, dit houdt dus in dat je óf veel te lang moet wachten op een volgend gerecht, óf dat ze in sneltreinvaart voor je neus staan. Het bestelde wijn-arrangement á € 27,50 p.p. bestond uit zéér middelmatige wijnen, waarvan de eerste pas ná de eerste gang (en na herhaaldelijk herinneren van onze kant) werd geschonken. De mousserende dessertwijn bleek geen bubbels meer te bevatten (het was het laatste restje uit de fles, en er was geen nieuwe voorradig, zodat 2 van ons weer de wijn van het voorgerecht kregen). De, op zich vriendelijke maar onpersoonlijke, bediening had nog nooit gehoord van 'bubbels' in mousserende wijn.. Bij reclamatie over de kwaliteit van het wijn-arrangement bij 'de baas' werden we op een onbeschofte manier te woord gestaan. Uiteindelijk snauwde hij dat hij de wijnen dan apart zou aanslaan i.p.v. als arrangement, wat een vermindering van € 50,- op de eindrekening tot gevolg had?! Kortom, dit was voor ons eens maar helemaal nooit weer!

Gegeten op 28 januari 2014

lovegoodfoodies
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee leuke dames in de bediening, het ontbrak hun alleen aan een dienblad. Bij prosecco kregen we ontzettend dikke glazen, dat drinkt niet zo lekker. De tafel was gedekt met niet goed gereinigd bestek en iedereen had een verschillend wijnglas. De borden waren warmer als het eten, dit hebben wij aangegeven maar hier werd verder niets mee gedaan.

Beetje jammer van deze prachtige locatie..

Gegeten op 5 februari 2014

karinenwim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige locatie, kasteeltje in een gracht en zeer sfeervolle inrichting. Gastheerschap zwaar onder de maat. Stonden gisteren met 16 gasten voor de gesloten deur. Geen deurbel. Na 10 minuten aankloppen zwaaide deur open en liet de restaurateur weten niet gediend te zijn van gasten die "op de deur staan te bonken" en liep scheldend terug naar de keuken. We voelden ons niet welkom. Later verontschuldigde de gastvrouw zich voor het gedrag van de eigenaar.
We maakten gebruik van een Social Deal zoals alle op dat moment aanwezige gasten. Dat was de reden, het menu was betaald, waarom we niet direct rechtsomkeert maakten maar de crew een tweede kans gaven.
Menukaart zag er veelbelovend uit. 4 gangen menu voor € 19 i.p.v. € 44. Voorgerecht carpaccio was zo flinterdun gesneden dat we het gerecht van het bord af moesten schrapen.
Tussengerecht ( eetlepel, hoeveelheid van een amuse) risotto goed van smaak. Tussengerecht groene asperges (3) aangebrand geroosterd. Hoofdgerecht Livarlende met zuurkool, te doorbakken. Dessert chocolademousse slechts een veeg over het bord.
Gastvrouwen geen kennis van horeca-etiquette. Drankenpakket a € 27.50 te duur voor het gebodene.
Zeer teleurstellende ervaring.

Gegeten op 11 januari 2014

phertogen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na wat vouchers gekocht te hebben voor een avondje eten bij restaurant La Luna hadden wij de recensies hier pas gelezen. Die waren niet altijd even goed. Dus met gemengde gevoelens gingen wij met ons clubje van 6 er naartoe.
Bij aankomst vonden wij de entourage best heel erg leuk en gezellig.
De bediening (allen dames) waren zeer vriendelijk en zeer gedienstig.
Na het eerste gerechtje geproefd te hebben, groeide toch het vertrouwen in de zaak.
Alle gerechten smaakte heerlijk en ook de wachttijden waren heel schappelijk.
Wij vonden het dus een heel geslaagde keuze.
Mocht het voorheen inderdaad slechter geweest zijn, zij hebben zich helemaal hersteld en bewezen.
Bij deze, La Luna is zeker een bezoek waard.
Namens ons clubje van 6...

Gegeten op 4 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Via Social Deal hier gaan eten.Hoewel het restaurant mooi is aangekleed is er heel veel mis het totaal plaatje klopt niet:
-Bediening vriendelijk maar zeer onpersoonlijk en laat regelmatig steekjes vallen.Je voelt je niet welkom.
- Wachttijden te lang voor het gebodene en het hele restaurant krijgt zijn gerecht op het zelfde moment en wordt weer gezamenlijk snel afgeruimd.Het busidee dringt zich aan je op.
-Waar wij zaten was de hele avond een zeer irritante brom te horen waarschijnlijk van een apparaat in de keuken(spoelmachine?) Dit aangegeven en de reactie was: oh echt ,nooit wat van gemerkt en dat was het dan.
-Eten was oké maar zeer minimalistisch en niet bijzonder.De ravioli was droog en de zalmcarpacio werd bedolven onder een hoop sla.
-Na het afrekenen moest jezelf maar je jas zien te vinden en het personeel was nergens meer te zien.
-De potten met snoep bij de uitgang snappen we niet
-De haard bleef uit en wax lichtjes werden niet ververst maar wel uitgeblazen aan de tafel als klanten vertrokken.
-Lege glazen bleven op tafel staan.
-Geen amuse maar een bak brood,wel lekker brood
-Positief: De tafels waren mooi gedekt, de entourage en de muziek maar uiteindelijk gaat het om het eten! Jammer want de locatie is heel mooi maar alleen daarvoor komen we echt niet meer terug.

Gegeten op 30 november 2013

Jeroen76
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom best lekker gegeten bij La Luna, al was de ervaring duidelijk minder dan bij vorige bezoeken. We kregen geen amuse meer, in plaats van het aperitief van het huis dat ik hier altijd bestel, kreeg ik een glaasje prosecco of iets dergelijks waar geen bubbels meer in zaten (dat werd overigens meteen rechtgezet toen ik er een opmerking over maakte), en op de eerste gang hebben we ruim drie kwartier moeten wachten, en dat is toch echt te lang. Daarna volgden de gangen elkaar echter in goed tempo op. Het viel wel op dat de diverse gangen bij alle tafels min of meer gelijktijdig werden opgediend, zoals anderen hier ook al hebben opgemerkt.
De kwaliteit van het eten was goed in verhouding tot de prijs van de Social Deal waar wij gebruik van maakten, maar indien wij het volle pond hadden moeten betalen, zou ik de kwaliteit als matig hebben bestempeld. De twee meisjes in de bediening (die ik overigens bij eerdere bezoeken niet heb gezien) deden overigens hun best en waren bijzonder vriendelijk.
Ik hoop, mede gezien de andere recente beoordelingen hier, dat er sprake is van een tijdelijk dipje en dat La Luna snel weer terug gaat komen op het oude niveau. In het verleden heb ik hier prima gegeten en het zou jammer zijn indien de kwaliteit op het huidige niveau blijft.

Gegeten op 19 november 2013

ArnoR
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier voor het eerst gegeten en dat zal ook direct voor het laatst zijn. Als je uitgaat van de locatie zou je heel wat verwachten, maar er is veel mis met dit restaurant. Dankzij Groupon vouchers zat het goed vol. Te vol wellicht, voor een relatief kleine ruimte. De haard was niet aan. Wij kregen vooraf geen informatie over het menu. Je moet maar eten wat je krijgt voorgezet. De door ons gekozen wijn was niet voorradig, we moesten dus maar een andere uitzoeken. Alle tafels kregen de gangen gelijktijdig uitgeserveerd. We kregen het gevoel of we met een bus op stap waren...De carpacio had weinig smaak, te weinig dressing en een pluk sla erop. De spinazie ravioli was droog en had weinig smaak. De daarna geserveerde groene asperges waren deels verbrand en het erbij geserveerde mini schijfje ham was te weinig voor een smaaksensatie. Het hoofdgerecht was kloostervarken (?) op een bedje van puree met rode en gele bietjes. Het vlees was taai... De saus erbij was lekker. Het dessert en de koffie als afsluiting hebben ons nog het beste gesmaakt, maar deze konden het geheel niet compenseren. De meisjes van de bediening deden hun best, maar ze maken fouten die je in een restaurant dat zich goed wil presenteren niet wil zien. Het keukentje ziet uit als een slagveld, en daar heb je dan de hele avond uitzicht op. Het onderhoud van stucwerk, lampen, kaarsjes Ed. is slecht. De manager en de kok hebben veel werk als ze nog iets van dit restaurant willen maken, maar ik vraag mij af of dit nog gaat lukken. Wij zullen niet meer komen en kunnen helaas ook geen positieve reclame hierover maken.

Gegeten op 9 november 2013

Joris_Vierpitter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het zat er waarschijnlijk al een tijdje aan te komen, als we op de overige recensies op IENS afgaan, maar inderdaad: La Luna lijkt definitief de inspiratie en weg kwijt. Waar merk je dat zoal aan? Welnu: waxinelichtjes die niet branden, of niet vervangen zijn, waardoor ze halverwege de avond uitgaan, gashaard die niet meer brandt, kapotte lampen in de kroonluchter die niet zijn vervangen, bediening die na de eerste gang vraagt of je je bestek wil laten liggen, het gelijktrekken van de gerechten van alle tafels, zodat het bij ons meer dan twee uur duurde voordat we het hoofdgerecht kregen, terwijl de gasten die zo'n anderhalf uur later arriveerden binnen een half uur aan datzelfde hoofdgerecht zaten. (Een kwestie van de eerste twee gangen tegelijk serveren en gang twee en drie omdraaien...)
Op die manier heeft de avond weinig meer van een avondje gezellig tafelen, en dringt de vergelijking met een eetschuur zich al snel op. Een opmerking van de serveerster was hiermee ook wel in lijn: "Ik leg het bestek maar vast klaar, dan kunnen de nagerechten tenminste allemaal door..."
Ook het eten was vele malen minder van smaak en kwaliteit dan we van La Luna gewend waren. Allereerst een carpaccio van coquilles die nogal waterig smaakte en volledig overheerst werd door de paprikasmaak; absoluut niet subtiel of in balans. Daarna tortellini met spinazie, die een vergelijkbare, waterige smaak had. Bij drie van de vijf tortellini's ontbrak bovendien de vulling, iets wat een kok toch moet merken. Toen wij hier een opmerking over maakten was de reactie slechts: "Oh, echt?"
Hierna asperges met ham. Een eenvoudig gerecht, maar met lekkere ham. Ook weer slordig: het verschil in porties op de borden. De chef lijkt niet aan een laatste controle van zijn gerechten te doen.
Over het hoofdgerecht niets dan lof: een prima bereid stuk kloostervarken (?? we nemen aan dat Livar bedoeld werd) met biet, een puree van zwarte wortel en aardappelpuree. De saus was op zich lekker, maar verdiende de naam truffelsaus nauwelijks.
Als nagerecht wederom het grote stuk tiramisu dat we hier al eerder aten, maar nu een stuk beter van smaak. Gewoon lekker.
Wel een aparte ervaring: het dessert werd eerst geserveerd aan de tafel naast ons, maar toen de (hevig ontevreden) gasten daar aangaven hier geen prijs meer op te stellen, werd de tiramisu van die tafel zonder blikken of blozen onmiddellijk bij ons neergezet. We hadden weliswaar kunnen zien dat onze buren er nog niet aan gegeten hadden, maar toch...

Ook aan de eigenaar, die een klacht aan de tafel naast ons kwam oplossen, was te merken dat hij weinig interesse in het welzijn van zijn gasten had. De verkeerd bereide koffie met grappa werd onder hevig protest van de gast weggehaald en vervangen door een nieuwe. Alles op een buitengewoon badinerende manier.

Kortom: na vijf bezoeken aan La Luna is het voor ons mooi geweest. We hebben hier vier keer een prima avond beleefd, maar na onze ervaring tijdens ons vijfde bezoek gaan wij zeker nooit meer terug. Jammer.

Gegeten op 8 november 2013

Eed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een donderdagavond met twee personen met een grouponvoucher gegeten in La Luna te Maastricht. La Luna is een bijzondere lokatie. Een sfeervol kasteeltje omringd door een gracht. Nadeel is dat La Luna in een volkswijk ligt waar verder niets te doen is. Dit betekent dat je er speciaal voor La Luna naar toe moet. Kennelijk lukt dit niet, gelet op de vele social deals en grouponacties die dit restaurant aanbiedt. Ook met de acties lukt dit echter niet goed. Toen wij er zijn geweest, waren maar 4 tafeltjes met ieder 2 personen bezet. allemaal overigens met een voucher.
Het eten was zeker niet slecht, behalve de tiramisu (komt ik later op terug). De porties waren echter zelfs voor een vijf gangen diner te klein. Het komt nooit voor dat ik na een vijf gangen diner thuis nog iets eet, maar gisteren heb ik dat wel gedaan. Wat echter als een rode draad door de avond liep was dat wij de indruk kregen dat men restjes aan het opmaken was.
Bij binnenkomst vroeg ik om een tripel. Los van het feit dat het, bijzonder aardige, meisje in de bediening niet wist wat een tripel is, had men alleen bier uit de tap. Dus geen enkel flesje bier.
Mijn partner vroeg om een spa rood. Ook die was er niet. Vervolgens een spa blauw. Evenmin beschikbaar. Wij hebben toen maar een karaf kraanwater besteld. Normaliter doen wij dat nooit omdat wij een restaurant ook iets willen laten verdienen. Achteraf bleek dat La Luna voor een karaf kraanwater € 4,50 in rekening brengt.
Er waren geen amuses, er werden kleine stukjes stokbrood in een bak geserveerd, de verschillende tafeltjes met dezelfde vouchers kregen verschillende gerechten geserveerd (hetgeen bij de gasten die aan twee naastgelegen tafeltjes zaten voor enig leedvermaak zorgde), de tiramisu bestond alleen uit een klodder slagroom en zelfs de cantuccini bij de koffie was in stukjes gebroken. Het meisje van de bediening dat ik aan het einde van de maaltijd vroeg om een Irish Coffee was zo gewend om te zeggen dat iets niet beschikbaar, gaf als reactie hierop aan dat men geen Irish Coffee had. Vervolgens verontschuldigde ze zich en gaf aan dat ze de koffie ging maken.
We hebben haar zelfs nog een fooi gegeven. Ze deed haar best en kon er ook niets aan doen dat er niet veel van te maken viel.
De originele prijs van het diner stond absoluut niet in verhouding met datgene wat ons werd gepresenteerd.
Uiteraard de laatste keer dat wij La Luna hebben bezocht.

Gegeten op 24 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over La Luna in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over La Luna. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!