a TripAdvisor company

foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 1 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 2 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 3 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 4 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 5 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 6 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 7 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 8 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 9 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 10 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 11 foto's van Borgo D'Aneto in Rotterdam - 12

Borgo D'Aneto

4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 290 77 32
  2. www.borgodaneto.nl

Authentiek met een missie

Arriveer op een bijzondere manier op de plaats van bestemming, namelijk met de watertaxi! Uiteraard is Borgo d’Aneto ook perfect met de auto te bereiken, maar je leert Rotterdam pas echt kennen tijdens een bijzonder tochtje in de eigenwijze kleine bootjes. Dit restaurant kan worden omschreven als ‘authentiek met een missie’ en serveert de lekkerste gerechten uit de Italiaanse keuken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van verse en seizoensgebonden ingrediënten. Een heerlijke beleving!

basilico

Wederom hebben we genoten van de excellente gastvrijheid op dit adres. Het eten was subliem. Antipasti misti met mosselen, kaas, asperges, alle met een verrassend element, geen standaard receptje. Dan de pasta met limoen. Het hoofdgerecht was saltimbocca, kalfsvlees met Italiaanse spek en de zomerse desserts waren lekker fris. Dit alles werd begeleid door uitstekende wijnen. Het personeel is heel erg attent, vriendelijk, op tijd behulpzaam. De locatie met het geweldige uitzicht op de Maas en De stad. Dit is mijn lievelingsrestaurant!

Gegeten op 13 juli 2016

Franske_W

Bij Borgo d'Aneto zitten is een verademing. Buiten glijden de schepen over de Maas, binnen zet de eigenaar die naar de sprookjesachtige naam Faouzi Chihabi luistert, van Belgisch-Marokkaanse afkomst is, je in het middelpunt. De jonge bediening, vaak jongeren die werkervaring opdoen, is soms wat onervaren, maar doet enorm zijn best. Het eten, ik ben er nu vier keer geweest, is mediterraan, smaakvol en steeds verrassend. Van verse seizoensgebonden ingrediënten, geen poespas, een wisselende kaart waar altijd iets voor iedereen bij is. Ik ben vegetariër, maar het is hier nooit een tegenvallende geitenkaashap geweest. De eigenaar komt altijd een praatje maken en wil oprecht weten wat je ervan vond. (dus niet "heeft het gesmaakt?", maar het antwoord niet echt willen weten...). Ik hou erg van restaurants als dit, die zonder hoogmoed je een mooie avond willen bezorgen, maar ook een maatschappelijke taak op zich nemen. Ik kom dus zeker terug, vooral in de zomer, als het terras aan de Maas staat!

Gegeten op 16 april 2016

TimAnouk

Bijzonder leuk restaurant op een verrassende locatie met attente en bevlogen bediening.

Eten was erg goed. Antipasti vers met o.a. heerlijke gamba's in een verrukkelijke limoncello saus.
Hoofdgerecht, vlees, ook erg smaakval maar wel wat aan de kleine kant. Dit kun je oplossen door ipv voor een drie-gangen voor een vier-gangen menu te gaan. Altijd doen!
Bijpassende wijn erg lekker en prima prijs/kwaliteit. De sommelier is erg bevlogen en trakteerde ons aan het eind van de avond op een heerlijke limoncello.

Service is zoals gezegd bijzonder attent en bevlogen. Zoals het hoort!
Decor en locatie prachtig. Op een plek waar je het niet verwacht.

Wij komen zeker nog een keer terug voor het terras.

Gegeten op 4 mei 2016

laurenslechef

Wat later op de avond streken we neer bij Borgo. Fantastisch uitzicht, uniek in Rotterdam. We zochten zelf onze tafel op, wat deze plek o.a. zo typeert. Geen gemaaktheid maar gewoon een relaxed houding van het personeel, mensen die zichzelf zijn. Verrukkelijke wijnen die ons op verrassingstour werden ingeschonken. Pure smaken van het eten van anti pasti tot dessert een waar genot. A bientôt!

Gegeten op 13 april 2016

rob566

Heerlijk gegeten met 12 personen. Feestje voor (o)ma 85 jaar. 5 gangen menu alles perfect van smaak. Ook gluten vrij en veganist geen probleem. Onwijs uitzicht en zeer goede gezellige bediening.

Gegeten op 2 april 2016

Dasten

Met een groep van 28 gegeten op vrijdagavond. Wat een mooie, sfeervolle locatie aan het water is dit. Het terras zal bij mooi weer geweldig zijn. Ontvangst en bediening waren hartelijk. We kregen een 3-gangen menu geserveerd, antipasti gevolgd door vlees of vis en mandarijn-pannacotta. De kwaliteit van de ingrediënten is goed en dat proef je. Alles smaakte voortreffelijk. Puntjes van kritiek zijn de hoeveelheden, ook voor een gemiddelde eter was het echt te weinig, en het lange wachten tussen de gangen door. Begeleidende wijnen prima. Al met al een smakelijk avond en voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 18 maart 2016

bart48

Na een prima ervaring jaren terug opnieuw door de watertaxi naar de Nassauhaven gebracht. Borgo d'aneto is nog steeds een heerlijk intiem restaurant op een prachtige wonderlijke plek, zo rustig en toch prachtig gelegen aan de Nieuwe Maas.
Helaas leken er personeelsproblemen te zijn, er waren slechts twee obers waarvan er één invalkracht was. Hoewel uiterst vriendelijk leken ze toch nogal gestresst, er was weinig tijd voor praatje. We hadden een prima avond met heerlijk eten maar de wachttijd tot we werden bediend was echt wel op het randje. Helaas werd de primi vergeten, die mijn tafelgenoot toen maar alsnog na de secondi heeft genomen.
Ik hoop dus van harte dat er sprake was van een noodgeval.

Gegeten op 12 maart 2016

ceesvink

Weer uitstekend gegeten in dit voor vele Rotterdammers nog onbekend restaurant "op Zuid".
Na een hartelijke ontvangst hebben we het 4-gangen menu besteld, met een van lekkerste antipasto die we ooit hebben gegeten. Na een tussengerecht met coquille en zwarte pasta kwam een mooi stuk Griet. Evenals het heerlijke dessert was dat top.
Kortom: uitstekend.

Gegeten op 5 februari 2016

karin 1

Ach... het is weer eens wat anders...
Met windkracht 5 aan de Maas zitten. Hopen dat er niets wegwaait.
Na het borrelen besloten we dapper te blijven zitten. We konden natuurlijk naar binnen, waar het er leuk uitzag, maar suf-saai, want leeg, omdat iedereen waarschijnlijk het zelfde dacht.
Het eten was heerlijk. Ooohhh… de garnalen in Limoncello saus… Wat een feest.
Heerlijk eten, gezellig personeel, leuke ambiance... wie maalt er nu om een windkrachtje meer of minder..

Gegeten op 20 juni 2015

toros

Heerlijke ambiance waar het met liefde bereidde lekkernijen een pure beleving is.
De gastheer is zeer hartelijk en er heerst het thuis gevoel.
Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.
Neem als transportmiddel de watertaxi, die stopt vlak voor de deur.
We zullen hier vaker komen.

Gegeten op 16 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Borgo D'Aneto in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Borgo D'Aneto. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.