a TripAdvisor company

2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 070-3924180
  2. www.sushimorikawa.com

perpvan

Het decor van het restaurant past erg goed bij stijl van het restaurant. Het eten was erg lekker en bijzonder. Heel erg vers en smaakvol en verschillende verse vissen waar ik nog nooit van had gehoord. Het restaurant wordt gerund door twee personen en de man in de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 14 februari 2016

rutger69

Erg goed gegeten van het Izumi 7 gangen menu - sobere gerechten en ruime porties waar koud geserveerde verse vis de hoofdrol speelt. Sashimi van garnaal, st Jacobsschelp en Maguro Tonijn erg goed en het gerecht van ingemaakte groenten en vis in jelly roept fijne herinneringen op aan Japan. Sushi platter helemaal ook niets op aan te merken - velen malen beter dan gemiddeld in NL met echte krab, inktvis, dorade, aal.

Prijs - kwaliteit verhouding is in balans en no-nonsens / eenvoudiger alternatief voor Yamazato. Fijne zaak voor de liefhebber van de meer traditionele Japanse keuken. Bediening en decor passend bij concept - helemaal okay.

Gegeten op 8 januari 2016

skai1027

Twee maanden geleden Sushi Morikawa geprobeerd op aanraden van vrienden. De keuze viel op een 5-gangen en 7-gangen diner. Het was van begin tot eind met veel zorg voorbereid; simpel en clean, zoals zij zelf adverteren. Een minpunt vanwege de paling-sushi, die zodanig aangebrand was dat deze erg bitter uitviel.
Het decor is sober, schoon en Japans; strak en geen poespas. Ruime zitplaatsen en goed verlicht.
Uitermate correcte bediening: Ik zie meerdere recensies over de wat afstandelijke, snelle bediening. Heb zelf een hospitality- en horeca achtergrond en ben van mening dat een correcte, vriendelijke doch afstandelijke bediening prettiger is als ik met gezelschap ben, dan een overvriendelijke, maar incompetente bediening. De taalbarriere was weinig problematisch, de bediening legt netjes uit wat ik op mijn bord krijg en ik kreeg alles wat ik had besteld.
Qua prijs duurder dan de all-you-can-eat sushi, maar dat is appels met verrotte peren vergelijken. 5-gangen diner voor 48 euro, ik betaal met liefde 18 euro meer voor echt Japanse kwaliteit, expertise en ervaring.

Gegeten op 24 september 2015

Lynne76

Wij waren om 18:00 uur de eerste en enige gasten in een helder verlicht sober ingericht restaurant met achterin een open sushi bar.
Onze ober was een oudere Japanse heer, die naast Japans alleen Engels sprak. De chef bleek ook een heel klein beetje Engels te spreken.
Wij kozen voor het Arima menu, waarbij de verschillende gangen aan de chef worden overgelaten. De eerste gang was een subtiele bouillon met zalm, fijngesneden bosuitjes en sperzieboontjes, die wij heel lekker vonden. De volgende gang was een koud gerecht met diverse groenten (die we niet allemaal thuis konden brengen), een grote garnaal en ei. Dit gerecht viel bij mij niet zo in de smaak, terwijl ik niet kan zeggen dat er iets mis mee was. Mijn echtgenoot vond het wel lekker. Het volgende gerecht was een salade van rettich, zeewier, bosuitjes en geschroeide tonijn met een pittige saus. Dit gerecht vonden wij een topper. Heel smaakvol en mooi geserveerd. Daarna een schotel Sashimi (tonijn, zalm, rauwe gamba), waar niets op aan te merken was. In eerdere recensies hadden we gelezen dat de wasabi pittig was. Dat waren wij eens. Lekker, maar scherp. De laatste gang was een gemengde sushi schotel, zorgvuldig bereid en verfijnd. Afsluitend kregen we een partje meloen. Als het aan mij had gelegen had ik de meloen achterwege gelaten. Het voegde weinig toe. Het was geen uitzonderlijk lekkere meloen en alle gangen ervoor waren voor ons meer dan voldoende. En voor zover wij kunnen beoordelen ook authentiek Japans. Er was 1 minpuntje en dat was het tempo waarmee het eten opgediend werd. Terwijl wij onze soep nog aan het eten waren, stonden de 2 volgende gangen al klaar. En zodra je je eetstokjes neerlegde, werden de borden weggehaald en stond de volgende gang op tafel. We hebben overwegend heerlijk gegeten en zullen er nog wel terugkeren als we weer in Den Haag zijn.

Gegeten op 7 november 2015

alexander5

Bij binnenkomst zijn wij vriendelijk ontvangen. De bediening is stipt, niet snel maar wel vriendelijk. Deze Japanners spreken echter geen Nederlands dus alles moet in het Engels. Wij hadden het menu van de Chef. Wat begon met een fantastisch gevoel over de kookkunsten van de kok, een heerlijke soep en een aantal kleinere voorgerechten eindigde in een teleurstelling. We kregen een heel mooi bord opgemaakt met Sushi. Door de rijst van de Sushi hadden ze alleen de wasabi al gedaan. Echt zoveel dat je alleen maar wasabi proeft en geen sushi meer. Als ze de wasabi los zouden serveren zodat je dit zelf indien gewenst kan toevoegen zouden ze zeker een 7 of 8 krijgen voor het eten. Echter was dit gewoon niet goed en niet lekker.

Gegeten op 25 september 2015

gerardbrennink

Authentiek Japans zoals je niet vaak krijgt in Nederland. Op het dessert na, zijn alle gerechten zeer goed gemaakt. Misschien niet al te spannend, maar gedegen, zoals ik het ook in Osaka heb mogen ervaren. Het zijn stevige prijzen, maar als je authentiek Japans wil eten, dan is het hier of bij Yamazoto in het Okura, en daar liggen de prijzen nog hoger. Geen grote wijn/sake kaart, maar wel goed sake's en wijnen.

Gegeten op 9 september 2015

martinB160

Heel anders dan een all-you-can-eat restaurant. We hebben sashimi gegeten van verschillende soorten vis, toen zoete paling met komkommer (als ik daar aan denk loopt het water me nog in de mond), daarna geweldige sushi!
Mooie grote plakken vis op rijst die heerlijk van smaak is. Ook de zeer dun gesneden groenten smaken prima.
De chef heeft ons laten zien (we zaten aan de sushibar) dat dit allemaal met de hand gesneden wordt. Het menu werd afgesloten met meloen, desserts is waarschijnlijk niet zo Japans? De bediening was zeer voorkomend en vriendelijk. We komen zeker terug.

Gegeten op 8 september 2015

petert1

Naar aanleiding van de vele recensies een bezoek gebracht. Bij binnenkomst hartelijk begroet. De service van heg restaurant is netjes en verzorgd. Voor het eten is het echt Japans, verwacht geen schalen met sushi. Maar authentieke Japanse gerechten. Waar je van moet houden. Het voorgerecht vissoep was lekker. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende kleine gerechten welke wisselend waren van smaak. De rekening is prijzig en niet on verhouding met het eten.

Gegeten op 13 september 2014

arpol

Morikawa is een heel bijzonder restaurant, hier eten is een ervaring die niet te vergelijken is met een bezoek aan een al you can eat restaurant. (Helaas ook de prijs niet) De chef hier serveert alleen vis, geweldige sashimi van bekende en minder bekende vis en prachtige sushi door gebruik van verschillende snijtechnieken. Het is een feest om aan de bar te zitten en te kijken naar de sushishef. Je kunt dan ook aanwijzen wat je graag wilt eten want Nederlands wordt er niet gesproken en Engels is soms ook lastig voor deze Japanse eigenaren.

Gegeten op 17 oktober 2014

Aafjevanderberg

Heerlijke Sushi van baars, heilbot en zeebrasem gegeten. Wel belangrijk om hier te reserveren. Het was er druk. Daardoor moet je wel rekening houden met enige wachttijd. Maar goed, als je uit eten gaat dan moet je daar de tijd voor uittrekken. Beetje prijzig wel...

Gegeten op 25 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Sushi Morikawa in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Sushi Morikawa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.