Sushi Morikawa over zichzelf

Yasunari Morikawa is de chefkok van Sushi Morikawa. Omdat zijn familie reeds een restaurant bezat is hij geboren en getogen met koken. Wanneer U aan de bar van Sushi Morikawa gaat zitten kunt hem uw gerecht voor uw ogen zien bereiden.

Anne-Noordeloos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goede sushi restaurant waarvan de uitbater geen chinees is. Is ook te merken want de sushi's smaken erg authentiek, vers en lekker. Het interieur is ook erg japans en je kan je auto makkelijk kwijt. Wel ietwat prijzig, maar voor kwaliteit en smaak betaal je immers als je dat belangrijk vindt, zoals in Japan zelf ook diverse prijsklasse in sushi te vinden is. De sfeer is goed en je wordt klantvriendelijk geholpen

Gegeten op 4 maart 2014

Natalie-Keesmaat
  • Recensies in de laatste twee jaar

De sushi hier is werkelijk niet te vergelijken met ayce-concepten en is zuiver en puur zoals het hoort te zijn. Japanse keuken staat bekend om zijn eenvoud, dat is de kunst en dat is hier zeker geslaagd!
Sushi hoort geen toeters en bellen te hebben en moet een op zichzelf staand belevenis zijn. Dat is het iedere keer weer als ik hier ben geweest.

Absolute aanrader voor de fijnproevers.

Gegeten op 5 maart 2014

Firegirl
  • Recensies in de laatste twee jaar

We namen het uitgebreide zes gangen menu om alles voor het eerst te kunnen proberen. De soep, daarna gevulde inktvis, de unagi en de red snapper. Deze gerechten waren heerlijk. Een inktvisje was leeg terwijl de andere drie gevuld waren met... rijst? Iets? Daarna kwam de dikke en dun gesneden sashimi en de sushi. Vooral op de sashimi en sushi hadden we ons enorm verheugd. Helaas voerde vanaf gang vier zuur een grote boventoon. Deze chef staat erom bekend zijn eigen sushi azijn te bereiden, en dat hebben we geweten. Zuur, zuur en zuur. Het was de twijfel om een zes of zeven te geven omdat de gerechten in het begin prachtig waren, maar het is door de dikke zuurtjes een zes geworden. Dit door de sushi; Sauerness from Mordor. Intens zonde. Ongetwijfeld heel Japans of wellicht hadden wij gewoon pech, maar de eerdere keren dat ik echt Japans at, dus geen all you can eat of door Chinezen-japans was het echt verfijnder. Ook mijn man (wij hadden ons jubileum vandaag) vond het echt allemaal zeer zuur. Op de beroemde battera, deze met zalm, was zuur en bijzonder karig belegd met zalm. Tel daar een vette rekening en intens beleefde, maar niet zo capabele bediening bij op, en wij vragen ons af of we dit nog eens gaan doen. De bediening was dan wel japans knip-messerig, maar er is geen een keer gevraagd of het naar wens was, en enige vorm van kritiek is lastig want de Nederlandse taal is een groot probleem. Als je 70 euro per menu wegtikt lijkt deze service me niet overbodig. Het tempo lag bizar hoog, en dat was ook jammer. De Isabel Marlborro wijn was briljant, maar daar doet de kok of bediening niks zelf aan. Het stukje verse meloen toe, was qwa zoet zo een verademing dat we er zelf van schrokken. We weten dat iedereen onverdeeld enthousiast is, wij zijn dat niet. Tot onze spijt. De zaak is sober en mooi, maar alles bij elkaar opgeteld zullen we hier niet snel meer uitgebreid gaan eten. Misschien een keer een rolletje afhalen om te kijken of de zuurheid een eenmalig iets was? We denken er nog over na. Met de rennies binnen handbereik.

Gegeten op 25 februari 2014

jmpb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sushi Morikawa van de week geprobeerd. We bestelden het 5-gangen menu van 48 euro. De kwaliteit was uitstekend, alle gerechten waren smaakvol en goed bereid. De bediening sprak geen Nederlands maar was hoffelijk. Het interieur en de sfeer in de zaak was wat stijfjes.

Gegeten op 21 januari 2014

Anoniemproever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mag ik hier ronduit positief over zijn? Dit overtreft met gemak het all you can eat.
De bediening is vriendelijk en zorgzaam.

Kort gezegd, PRIMA

Gegeten op 9 november 2013

D1ed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk om een keer échte Japanse sushi te eten, maar ik was niet ondersteboven; de sushi is vrij eenvoudig, maar wel van uitstekende kwaliteit. Het restaurant zelf is niet denderend en de bediening goed, maar behoorlijk koel en afstandelijk. Voor het eten de moeite waard hier een keer te eten, maar door de ambiance en forse prijs blijft het wat mij betreft bij deze keer.

Gegeten op 30 november 2013

Proever10925
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier dinsdag gegeten met twee personen. De zee-egel special vooraf was van onnavolgbare kwaliteit, de Sochu erbij smaakte perfect. Ik heb zelden in Europa zulke goede Unagi gegeten, werkelijk mooi romig van binnen en de perfecte grillsmaak. Ik blijf mij elke keer verbazen over de simpelheid en kwaliteit van dit Osaka restaurant. Geweldig!

Gegeten op 19 november 2013

Mbouwens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een woord geweldig! Wow, wat smaakt de sushi hier geweldig, super vers! Dit is japans eten op zn best, een absolute aanrader, wat een verschil met de all you can eat restaurants.

benjamin-0
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben gek op sushi. Voortreffelijk voorbereidt dit. Kon er geen genoeg van krijgen. Zelfde gold voor mijn gezelschap. Het was heerlijk. Als het eten heerlijk is bereidt kan er al haast niks meer fout gaan. Service was ook prima in orde. Het personeel was toegankelijk en stonden ons netjes te woord.

Gegeten op 28 september 2013

van_dijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een kwaliteitsproducten worden hier geleverd! De versheid en smaak van de vis en sushi zijn voortreffelijk! De prijs is er wel naar, maar gezien de prijs-kwaliteit komen wij zeker nog een keer terug. De ontvangst door de bediening had iets hartelijker kunnen zijn. De inrichting is vrij basic en kaal, past niet helemaal bij de kwaliteit van het eten, wel erg leuk dat je ‘in de keuken’ kunt kijken.

Gegeten op 19 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Sushi Morikawa in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Sushi Morikawa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!