• foto's van De Pauw in Groningen - 1

• 8.5

• 8.0

De Pauw doet mee!

Reserveer nu!

Modern Frans met een internationaal tintje

In de fraaie binnenstad van Groningen in de buurt van de Grote Markt vind je de ingang van restaurant De Pauw. Vergeet de hectiek van de stad in het rustgevende interieur en de gastvrije sfeer. Je voelt het meteen: ik ben hier welkom. Het uitgangspunt is de moderne Franse keuken, maar chef Stefan Riksten en zijn brigade maken regelmatig uitstapjes naar andere landen.

11-jes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten bij de Pauw!
Wat me iedere keer weer op valt is de manier waarop er met de wensen en voorkeuren van de gasten rekening wordt gehouden. Daarnaast zijn de wijnen die bij de gerechten geschonken worden telkens weer mooie bijpassende pareltjes. Het voorgerecht was een klein kleurrijk kunstwerkje, bijna zonde om daar je vork in te zetten. Daarbij smaakte het zoals het er uit zag! Het hoofdgerecht bestond uit lam, op verschillende manieren bereid en elk onderdeel was een totaal ander smakelijk gerechtje.
We hebben afgesloten met een kaasplankje van de kaastrolley waarbij we bij het uitzoeken vakkundig geholpen werden door Marjon, de gastvrouw van die avond: zij verstaat haar vak als geen ander; met grote kennis van zaken en een ongekende hartelijkheid.
Kortom ; weer een topavond bij de Pauw!!!

Gegeten op 14 april 2014

11-jes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de restaurantweek hier weer lekker gegeten.
Er werd, zelfs bij de amuse, rekening gehouden met het feit dat één van ons niet van vis houdt. Het driegangenmenu was 29,50 en het bijpassende wijnarrangement 12,50. De licht gekoelde rode pinot noir bij het hoofdgerecht, dat bestond uit verschillende bereidingen van eend, was voortreffelijk. De dessert-trolley bood ruimschoots keus uit gebakjes en ijs. Samengevat was het weer een heerlijke avond. Wij blijven terugkomen!

Gegeten op 11 maart 2014

maarten111
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed eten en goeie (al ietwat stijve) bediening, maar de volledig witte aankleding van het restaurant ademt nou niet bepaald sfeer uit en doet een beetje kil aan. Verrassend voor een restaurant dat 'de pauw' heet, je zou meer kleur verwachten.

Gegeten op 4 februari 2014

miss_manou
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tweede kerstdag hier (zoals eigenlijk altijd) een top avond gehad. Ik eet geen vlees en ipv daarvan werd ik echt verwend met prachtige vegetarische gerechten met lekker veel truffel!!
Mijn hoogtepunt is toch altijd de dessert trolly, een mooie en speelse manier van het presenteren van de nagerechten.
Een top restaurant onder leiding van een top gastheer Theo, dank voor de heerlijke tweede kerstdag. We teren er nog steeds op gezien de late recensie ;-)

Tot heel snel

Gegeten op 26 december 2013

JeroenvdB
  • Recensies in de laatste twee jaar

De keuken van de pauw is een moderne met oog voor detail en interessante smaakcombinaties. Zeer fijn voorgerecht en hoofdgerecht gegeten, in het nagerecht zat een bittere smaak waar ik zelf niet kapot van was maar mensen in mijn gezelschap vonden het wel passen.
Bediening is verder uitstekend als je in een restaurant van dit niveau mag verwachten. Inrichting en decor zijn netjes maar niet per se bijster origineel.

Gegeten op 18 januari 2014

hessel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten: begonnen met lekkere soep van knolselderij met truffel (had wel iets warmer gekunt), hoofdgerecht met vis en natuurlijk ... eindigen met de toetjestrolley! Dit alles gecombineerd met een wijnarrangement: fijn dat dat ook met halve glazen kon.
En de bediening was weer erg vriendelijk en attent. Kortom: alle ingrediënten voor een heerlijk avond!

Gegeten op 23 november 2013

henksandra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Topzaak. We komen er 1 keer per jaar en het is altijd idik in orde.
Galante, deskundige en ook ontspannen bediening. We kozen voor het Pauw menu dat aan tafel wordt uitgelegd op zo'n manier dat het water je al in de mond loopt nog afgezien van de samenstelling van het menu. Het hoeft niet altijd kreeft en ganzenlever te zijn om lekker te kunnen genieten. En dat hebben we gedaan. Kalfssucade, knolselderijsoep, snoekbaars, eend en fazent en kaas (van de trolley). Men heeft 2 wijnkaarten. Een "gewone" en een "speciale". Ruime en gevarieerde keuze. Goed wijnadvies waar je niet meteen een duurdere fles wordt aangeraden. Decor is al vele jaren ongewijzigd. Beetje chic maar zeker niet te. Je kunt er zowel in stijl je promotie vieren als gewoon met een stel vrienden lekker en ontspannen smullen.

Gegeten op 9 november 2013

Gery
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten! Een 3 gangenmenu all-in met wijn arrangement en koffie na. Een geroosterd scholfilet met zoetzure rettich, een zacht gestoofde wang van een Iberico varken en filet van Zweeds varken met warme salade en het bekende Grand dessert van de trolley! Een goede service, terwijl het restaurant helemaal vol was, toch een perfecte timing van de bediening. Pure verwennerij in een sfeervol modern restaurant. Na ruim 30 jaar nog steeds een aanrader!

Gegeten op 5 oktober 2013

Chantalverhoeven
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fijne Franse keuken. Vriendelijke bediening. Mooie wijnkaart tegen schappelijke prijzen. Absoluut een aanrader. Het enige verbeterpuntje is het decor. Dat is dringend aan een update toe.

esther_
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoals altijd hier ook nu weer heerlijk gegeten. Begonnen met superzachte kalfswang, gevolgd door een heerlijke paddenstoelenbouillon met pastrami. Vervolgens gegrilde schol en als hoofdgerecht een kalfsbiefstukje en kalfsravioli. Het bijbehorende wijnarrangement was eveneens voortreffelijk. De bediening is attent, bereid mee te denken en kwam voor mijn tafelgenoot die geen vlees eet direct met goede alternatieven, zowel vega als vis. Dit restaurant blijft een absolute topper!

Gegeten op 3 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over De Pauw in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Pauw. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!