Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Pauw in Groningen - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 13 32

Modern Frans met een internationaal tintje

In de fraaie binnenstad van Groningen in de buurt van de Grote Markt vind je de ingang van restaurant De Pauw. Vergeet de hectiek van de stad in het rustgevende interieur en de gastvrije sfeer. Je voelt het meteen: ik ben hier welkom. Het uitgangspunt is de moderne Franse keuken, maar chef Stefan Riksten en zijn brigade maken regelmatig uitstapjes naar andere landen.

paul229

Via online reservering

Ten eerste was het eten perfect, het lijkt wel een ster restaurant, maar dan voor betaalbare prijs. We hadden een 5 gangen Pauw menu, met een aperatief ervoor en koffie na, en 1 wijnarrangement. De amuse was trouwens ook heerlijk. De Pauw is al 32 jaar een begrip in Groningen en is kwalitatief nog beter geworden dan het al was. De bediening is trouwens ook top, alles klopte, we hebben 3,5 uur getafeld maar dat was zo voorbij. De rekening 147,50 euro en dat was het zeker waard !

Gegeten op 17 oktober 2014

annet9

Via online reservering

Bij binnenkomst vind ik het interieur erg kil en wit overkomen, het past wel bij het restaurant maar erg gezellig vind ik het zelf niet. Het iens-dinerdagen menu van mijn man, daar is hij zeer tevreden over. De voor mij vegetarische variant van de kaart, daarvan vond ik het hoofdgerecht, de proeverij van gerechtjes, eruit springen. Veel verschillende smaken die toch allemaal bij elkaar pasten. De gnocchi vooraf vond ik niet heel bijzonder (opgebakken gnocchi met wat truffelschaafsel en een eitje). Van de desserttrolley kiezen we beide een proeverij, en hiervan vinden we beide niet alles even bijzonder smaken, ook al ziet alles er op het oog erg lekker uit .
Ik vond het personeel correct en aardig, maar er zaten blijkbaar nogal veel oude bekenden in de zaak deze avond, want die kregen allemaal toch een persoonlijker en uitgebreidere aandacht dan wij die hier voor het eerst kwamen.

Gegeten op 4 oktober 2014

markengberts

Via online reservering

Sinds lange tijd weer een bij De Pauw geweest. De inrichting doet vermoeden dat je de tachtiger jaren binnenloopt. Wel zo leuk..gekozen voor 3 gangen. Amuse van linzen met bouillon van kreeft. Niet geheel onze smaak. Voorgerecht van rauwe zalm/tonijn: prachtig opgemaakt en heerlijk! Hoofdgerecht Zweedse varkenshaas, lekker zacht en alles weer mooi opgemaakt en prima op smaak! Dessert uiteraard altijd goed van de desserttrolley. Daarbij heerlijke Pouilly Fume. Volgende keer gerust weer heen...

Gegeten op 13 september 2014

sebastiaan41

Via online reservering

Ter gelegenheid van ons eerste jubileum, onze eerst trouwdag, zijn wij uit eten geweest bij De Pauw.
Het eten en de bediening waren in één woord; super.
Het personeel feliciteerde ons met onze trouwdag en rozenblaadjes werden op onze tafel gestrooid. Daarnaast was er bij het dessert ook nog wat extra aandacht voor ons.

We hebben een erg fijne avond gehad!

Gegeten op 13 september 2014

herman49

Via online reservering

Het was een gezellige avond en de kwaliteit van het eten was prima. We waren met z'n vieren. Twee van ons namen het Pauw menu. Dat waren 5 gangen. Bij de eerste gang (tonijn en zalm) zouden calamaris ringen worden geserveerd. Die waren er niet bij. Na onze feedback kwamen ze alsnog. De derde gang (rivierkreeftjes) bleef helemaal uit. Dat bleek bij het serveren van het hoofdgerecht. Dat was gang 4. Er volgden excuses. De tijd tussen het opdienen van de gangen was aan de lange kant.
Op de rekening werd de menuprijs gecorrigeerd voor de ontbrekende gang van de Pauw menus

Gegeten op 5 september 2014

janjongmans

Via online reservering

Bij de Pauw eten is gewoon een avondje uit, met garantie op lekker eten en goede service. Alles loopt goed, ook als we met vijf personen meerdere verschillende 5-gangenmenu's bestellen. En wat wij erg waarderen: bij een wijnarrangement wordt er ruimhartig (bij)geschonken. Tja, gewoon top!

Gegeten op 30 augustus 2014

elmy

Min of meer op goed geluk binnengelopen bij Pauw om een hapje te eten. Het interieur is erg rustig met veel wit (linnen). Iets te saai naar mijn smaak, maar het draagt wel bij aan de focus op het goede eten en het gezelschap waarin je bent.
De bediening is vriendelijk, erg professioneel, met humor en neemt de tijd.
De kaart is klein, maar de kwaliteit uitstekend en voor de vegetariërs in ons gezelschap werden buiten de kaart om mooie alternatieven geboden. Zij kregen als amuse met kwarteleitje. Wij een kreeftenbouillonnetje propvol smaak, maar misschien iets aan de zoute kant. Als voorgerecht namen we allemaal de artisjok met gefrituurde komkommer, frisse groene boontjes en bloemkool-mayonaise. Heerlijk.
Mijn man smulde van zijn hoofdgerecht van heerlijk (Zweeds) varken. Als hoofdgerecht nam ikzelf de zeebaars met mosseltjes "en papilotte" met een mooi groenten garnituur. Het bordje was (zoals bij alle gerechten) prachtig opgemaakt, maar eigenlijk zou het helemaal "en papilotte" opgediend moeten worden, want vooral het stukje vis dat daadwerkelijk werd geserveerd in het folie was zo mals en zacht en vol van smaak dat ik niet eens heb opgelet wat de vegetarische vrienden voorgeschoteld kregen. Ik weet alleen dat ze heel erg tevreden waren met hun bordje met zes kleine gerechtjes.
Of misschien lette ik niet op omdat we flink door dronken van de fruitige en pittig kruidige Grüner Veltliner (met een klein natuurlijk bubbeltje), die wonderwel goed samenging met al onze gerechten.
Tot slot nog een mooi stukje chocoladetaart van de dessert trolley en een prima kopje koffie.
Voor zo'n € 60- p.p. hadden we een heerlijke en genoeglijke avond bij Pauw. Prima prijs voor de kwaliteit die geleverd werd.

Gegeten op 13 augustus 2014

richard115

Via online reservering

Uitstekend ontvangst, met de nodige humor. Eten, van amuse tot aan de afsluitende koffie was bijna perfect.
Gastvrijheid en bediening erg vriendelijk en behulpzaam. Al met al een verademing en een heerlijk ontspannen avondje.

Gegeten op 20 augustus 2014

Topexpertproever

Hier zijn de ingrediënten te vinden voor een perfecte avond uiteten: originaliteit van de gerechten, kwaliteit van de ingrediënten, sublieme wijnkaart, zeer correcte (en niet opdringerige) bediening en een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 23 juli 2014

buteryjc

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten, menu de Pauw met wijnarrangement. Jammer was dat de eerste en tweede wijn dezelfde rosé waren, dat had beter/anders gekund. Verder hebben we een heerlijke, gezellige avond gehad!

Gegeten op 16 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over De Pauw in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Pauw. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.