rafdegroot

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

super. Vriendelijke bediening en maken ondanks dat er genoeg te doen is graag een praatje met je. Overheerlijke wijnen. van tophuizen. En het menu is ook variërend en mooi op elkaar afgestemd. Gewoon een heerlijk avondje romantisch uit eten in italie.

Gegeten op 4 april 2014

HenkvH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als we de recensies mogen geloven dan is dit zo ongeveer het beste Italiaanse restaurant van Nederland. Maar recensenten overdrijven graag. In Mediterraneo eet je prima en de sfeer is gemoedelijk. Wat niet wil zeggen dat alles perfect is.
We kiezen het 4- en 5-gangendiner, dat opent met een uitstekend gegrilde moot tonijn op een bedje van rode uien. Uit Tropea, jawel. Geen idee of die lekkerder zijn dan de Nederlandse, maar ze klinken lekkerder, dat staat vast. Daarna ravioli met kalfswang in een saus van tomaat en parmezaan. Prima. Als visgerecht is er een kleine tong met een saus van prosecco en dragon. Een simpele combinatie. De vleesliefhebber krijgt een even simpele ossenhaas (uit Australië, maar dat proef je niet) met gebakken kaas en truffel. Ook lekker. Als desert een zoet gerecht (profiterols en ijs) of kaas. Helaas liggen op het kaasplankje ook twee soorten kaas, pecorino en parmezaan, die we heel geschikt vinden om te raspen, maar die op zo'n plankje niet het einde zijn.
We hebben dus lekker gegeten, maar het is allemaal wel wat traditioneel. De obers doen wat ze moeten doen, zonder uitgesproken vriendelijk te worden. De chef vertoont zich een paar keer, maar hij heeft uitsluitend belangstelling voor een tafeltje in de hoek - wat we overigens niet erg vinden.
Tenslotte een opmerking over de prijzen. Die zijn stevig (55 euro voor een 4-gangendiner). Vooral de dranken weten de rekening tot grote hoogte te brengen. Dus wie de avond betaalbaar wil houden, kan de wijnkaart beter gesloten houden.

Gegeten op 30 december 2013

3ki
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn erg te spreken over dit restaurant. Wij aten hier met vrienden (4 personen in totaal)

Eten:
Wij hadden gekozen voor een 4-gangen menu à E55,- p.p. Vooraf kregen we scampi's met parmezaanse kaas en een sausje van pompoen. Een hele goede combinatie van een beetje pittig met het zoete van pompoen. Het tweede gerecht was tagliatelle met wildragout. Het was heel lekker klaargemaakt maar wij vonden het niet heel bijzonder. Het derde gerecht was ossenhaas met zwarte truffel of zeebaars. Ik had de ossenhaas, deze was perfect medium klaargemaakt. Als nagerecht has ik een selectie van kazen. Ze lagen netjes op de goede volgorde en smaakten goed. De andere tafelgenoten hadden een soort van chocoladefondant met vanille-ijs. De binnenkant was nog netjes vloeibaar. We sloten af met heerlijke sterke koffie en verse muntthee. Wat ons opviel (in positieve zin) is dat de porties groot waren. Hier houden wij wel van!

Kortom: een cijfer 9. Het enige verbeterpunt dat wij konden verzinnen is, dat er misschien nog wat meer spannende combinaties gemaakt kunnen worden. De vraag is echter wel of dit bij het restaurant zou passen...

Service:
Heel goed. Je wordt netjes ontvangen door het personeel en naar de tafel begeleidt. Twee van onze tafelgenoten wilden enkele varianten op het "vaste" viergangenmenu. Dit was geen probleem, men dacht graag mee. Het personeel is correct maar niet stijf. Het geeft een ontspannen sfeer. Cijfer: 10 (ik zou niet weten wat beter zou kunnen / moeten).

Decor:
Mediterraneo wordt gerund door eche Italianen en het restaurant ademt een Italiaanse sfeer uit. Nadat je rustig zit, laat het personeel met trots de verse truffels (wit en zwart) zien, dit draagt ook bij aan de Italiaanse sfeer. Cijfer: 9.

Gegeten op 23 november 2013

petonesa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Woensdag met een relatie uit Italië in deze topper gegeten. In een woord fantastisch. Genoten van 5 gangen menu van chef Pino waarvan 2 met witte truffel. Italiaanse restaurant zonder poespas maar met allure. De wijnen die hier geschonken worden zijn van hoge kwaliteit. Zeer vriendelijke (Italiaanse) personeel met de supervisie van gastvrouw Angelica. Zelfs onze Italiaanse gasten waren onder de indruk.

Gegeten op 20 november 2013

Hautehorlogerie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitgenodigd door mijn zwager naar Maastricht. Sfeer van genieten en gourmand straalt het restaurant uit. Ik heb kalfswangen met truffel en een sausje die daar perfect bij paste. Daarna een halve Kreeft heerlijk opgemaakt met verschillende garnituur en heerlijk op smaak en dan het hoofdgerecht langoustine heerlijk perfect op smaak. Geen kleine porties .. Nee als je hier hebt gegeten dan heb je genoeg. Top kwaliteit voedsel in een mooie professionele omgeving. Ik heb echt genoten, mij mag je weer uitnodigen perfect.

Gegeten op 16 november 2013

MarcelTP
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat moet je hier over zeggen? Alles was goed. Het eten was fenomenaal. Echt italiaans met allure door echte italianen. Verfijnde wijnkeuze. Hele avond hier gezeten en de meest prachtige gerechten gekregen. Een aanrader voor iedereen die in (de buurt van) Maastricht is.

Gegeten op 27 september 2013

Joris_Vierpitter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mediterraneo staat al jaren bekend als het beste Italiaanse restaurant van de regio en dat begrijpen wij heel goed. Wat kun je hier geweldig genieten van de fijnste en puurste smaken die de Italiaanse keuken te bieden heeft!
De inrichting is eenvoudig chique, met een wat modernere touch in het deel waar wij zaten.
De ontvangst is in het Italiaans, waardoor je je vreemd genoeg toch meteen welkom voelt.
Over de gerechten niets dan lof: na de amuse (geweldige parmaham met meloen, eenvoudig maar erg goed) het voorgerecht: coquilles met asperges in een krachtig sausje. Zelden proefden wij betere coquilles, die ook nog perfect bereid waren.
Vervolgens twee reuzenravioli's gevuld met kreeft. Ook weer fantastisch van smaak, ook door de bijzondere, zoete saus.
Hierna een perfect gegrilde zeebaars. De geur van de gril kwam ons al tegemoet nog voordat het bord onze tafel bereikt had.
Het hoofdgerecht was een perfecte ossenhaas met cantharellen met een aardappeltje en eveneens perfect bereide boontjes in een stukje spek.
Als nagerecht kozen wij voor het zoet: een chocoladetaartje (heerlijk warm met zachte gesmolten chocola van binnen) met een bolletje ijs. Ook weer een topper.
Bij de koffie zaten confectiefriandises, maar wie klaagt daarover als ook die weer overheerlijk blijken te smaken?
De enige reden waarom we geen 10 voor het eten geven is het kleine stukje schaal van de kreeft in de ravioli en het feit dat Mediterraneo natuurlijk niet erg goedkoop is.

Gegeten op 31 mei 2013

ReaHagen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na lovende recensies zijn we hier gaan eten, maar wellicht dat we net op een offday waren gekomen, aangezien het ons niet goed beviel.

Het begon goed door de lekkere prosecco en het vriendelijke ontvangst van de gastheer en vervolgens de chef.

We hadden een taglioni met scampi's genomen. Een van de drie scampi's had jammer genoeg een muffe smaak en voor 25 euro had ik toch iets meer verwacht van het gerecht.

Mijn tafelgenoot had een tarbot genomen van de grill en deze was te gaar, waardoor het vlees droog was geworden. Erg jammer van deze mooie vis.

Uiteindelijk geen dessert genomen en afgerekend voor ongeveer 50 euro per persoon. Jammer genoeg geen goede ervaring, maar wellicht dat ik terugkom voor een herkansing.

Gegeten op 26 januari 2013

Seesum
  • Recensies in de laatste twee jaar

zaterdagavond, maastricht, dineren bij mediterraneo. mijn vrouw en ik hadden hier lang naar uitgekeken. veel over gelezen dus zeer benieuwd. wat een avond, restaurant volledig vol, bediening in topvorm en de keuken natuurlijk ook. de chef, pino, kwam ons welkom heten, dat deed hij met iedereen en dat is natuurlijk heel aardig. later kwam zijn vrouw ook hetzelfde doen. wij kozen voor het 4 en 5 gangen menu.
voor mijn vrouw twee kleine aanpassingen en we konden starten.
we hebben heerlijk gegeten, alles met zeer veel smaak, en de wijnen waren perfect. een ruime keuze eventueel in de wijnkaart maar wij kozen voor een arrangement. de reputatie van dit restaurant werd bij ons in iedergeval volledig waargemaakt.
als liefhebbers van de italiaanse keuken is dit een van de beste italiaanse restaurants die wij inmiddels hebben bezocht. een echte aanrader

Gegeten op 2 februari 2013

petonesa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een geweldig Italiaans restaurant. Dit is het beste Italiaanse restaurant van Nederland. Angelica en medewerkers zorgen voor een top beleving. Pino met zijn team in de keuken bereiden de klassieke Italiaanse gerechten met heerlijke verse producten en met veel zorg. Wij komen hier een paar keer per jaar sinds 22 jaar en het is altijd perfect vooral tijdens de witte truffel periode.
De wijnkaart is perfect samengesteld met hele mooie wijnen.
Het is een feest om hier te gaan eten (dineren).

Gegeten op 22 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Mediterraneo in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Mediterraneo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!