Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Mediterraneo

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 043 325 50 37
  2. www.ristorante-mediterraneo.nl

debbie33

Voor de tweede keer gegeten bij Mediterraneo, en gelukkig; nog steeds super! wat een heerlijke (Italiaanse) sfeer! Bediening die weet hoe het werkt, de keuken helemaal top!
Onze complimenten voor de sommelier, de wijnen pasten perfect bij het menu van de chef.
Graag tot de volgende keer! (eerste even sparen ;-)

Gegeten op 10 januari 2015

FritsStegen

Uitstekend en degelijk restaurant. En dat is meteen een beetje mijn probleem. Het eten was goed bereid en lekker, maar het was tegelijkertijd best saai. Zo saai dat ik inmiddels echt niet meer weet wat we er hebben gegeten. Al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat het inmiddels ook al weer een poosje is geleden dat we aten bij Mediterraneo.
Mediterraneo heeft wel een punt waarin het enorm uitblinkt, de service. Supersympathieke en voorkomende bediening. En ontzettend ter zake kundig. Bij het openen van de wijn ontdekte de ober zelf al dat die wijn niet in orde was voordat we dat zelf konden zeggen. Er kwam meteen een nieuwe fles. Hulde!
Kortom: een uitstekend restaurant, maar tegelijkertijd een beetje saai.

Gegeten op 2 mei 2014

fvanderveld

Het gaat allemaal wat minder de laatste tijd, bediening te traag...tijd tussen voor en tussengerecht meer dan een uur. Verkeerde hoofdgerecht doorgegeven waardoor ook hier weer erg lang wachten...De sleet komt erin....ook Angelica zelf straalt het niet meer uit..Paolo loopt op zn laatste benen..en de nieuwe obers hebben niet de flair en kennis..Jammer

Gegeten op 1 november 2014

Fleurtjuh

Best populair restaurant in Maastricht. De prijs kwaliteit verhouding viel tegen. De zwarte brigade mag vind ik een stuk klantvriendelijker zijn. De rekening na afloop valt niet te lezen.

Gegeten op 19 september 2014

floor40

Tja wij hadden echt hoge verwachtingen, die zijn helaas niet waargemaakt vinden wij. Het eten was prima, maar voor de prijs had ik echt iets subliem lekker verwacht. De service daarentegen was door Angelica prima, maar de andere obers die gunde ons nauwelijks een blik waardig. De sfeer was redelijk maar veel te licht, kaarsen en sfeerlicht mogen ook best!

Gegeten op 25 oktober 2014

Brehaan

Via de Iens beoordeling kwamen we bij dit intieme restaurant terecht. Heerlijk gegeten, Insalato pazzo oa. met truffel en groentes, zeer smakelijk, de carpaccio van tonijn,iets te weinig smaak .
De wilde zeebaars en de tonijn van de grill waren beiden uitstekend. Ook de semifreddo als dessert was zeer smakelijk. Het enige minpunt was dat onze 2 persoonstafel tussen 2 luidruchtige tafels van 5-6 personen stond, dat verstoorde de sfeer enigszins. De chef kan daar natuurlijk niets aandoen, de gasten bepalen de decibellen.

Gegeten op 22 oktober 2014

LemmensR

Perfect gegeten. Italiaans zoals het hoort. De chef zelf nog achter de kachel. Zijn hand is duidelijk te proeven.
De service vriendelijk, attent en charmant.
Prachtige warme inrichting.

Gegeten op 22 augustus 2014

wshoe

Wij waren voor een lang weekend in Maastricht en hebben de gelegenheid te baat genomen om ook te genieten van de culinaire mogelijkheden in deze stad. We aten achtereenvolgens bij de Mangerie (restaurant in hotel Crowne Plaza), Le Bon Choix en Mediterraneo. Nu mijn laatste recensie: Mediterraneo.

Mediterraneo komt over zoals je van een Italiaans restaurant verwacht: meerdere ronde tafels voor (maximaal) zes personen. Dus ook meer geroezemoes, maar dat hoort bij de Italiaanse sfeer. Het werd ons in de loop van de avond duidelijk dat er veel vaste gasten komen. De tafels zijn wit gedekt met mooi servies. De ruimte is mooi licht. De ontvangst was vriendelijk en de latere bediening zeer attent. Wij namen als voorgerecht de risotto, die rijkelijk bestrooid was met truffel: heerlijk. Als hoofdgerecht kozen we de ossenhaas (Australisch) met lardo en de fijngesneden Australische steak. Allebei voortreffelijk bereid. We kregen een goed wijnadvies (dat nog enigszins betaalbaar bleef). De wijn sloot mooi aan bij de gerechten. De prijs/kwaliteitverhouding was gezien het gebodene prima.

Gegeten op 6 september 2014

Irene1980

Viel tegen. De tarbot was te gaar. Het voorgerecht was te koud. De obers probeerden hartelijk te zijn maar dat kwam niet tot uiting.

Gegeten op 15 maart 2014

Klus

Na een vermoeiende fietstocht door de Limburgse heuvels met z'n 8-en hartelijk welkom geheten bij Mediterraneo. 7 van de 8 kozen voor het 5 gangenmenu. Als amuse kregen we een salade met zeevruchten waarbij prima rekening werd gehouden met mossel-allergie van 2 van ons. Daarna vitello tonato als voorgericht; de tonijnmayo was heerlijk superzacht met timbaaltje van tomaat dat was afgewerkt met mooie cressjes die voor goede hartige bite zorgden. Tweede voorgerecht was gegrilde tarbot met st jacobsschelpen. Ook hier weer prima rekening gehouden met ondergetekende en vervangen door mooie scampi. De gegrilde tarbot was verrukkelijk. Daarna pasta met zomertruffel als tussengerecht met een mooie saus. De porties waren voor een 5 gangen diner aan de grote kant dus toen het hoofdgerecht van ossenhaas kwam was iedereen redelijk voorzien. De ossenhaas was mooi rose van binnen, mooie port-achtige saus erbij. De bediening was heel vriendelijk en had zeker later op de avond tijd voor een gezellig praatje, zowel over het eten als over fietsen (1 ober ging dag erna even 120 km doen), als over Maastricht. Zeer uitgebreide wijnkaart waardoor het moeilijk kiezen was, zeker voor 8 personen. Daarom maar voor arrangement gekozen; halve glazen of keertje overslaan was helemaal geen probleem. Er wordt goed rekening gehouden met de persoonlijke wensen.
Het kaasplankje of dessert hebben we niet meer gered. Het was half 12, tijd voor koffie en sommigen er nog iets erbij (mooie muskaat grappa) en daarna nog even de binnenstad van Maastricht onveilig maken.

Gegeten op 27 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Mediterraneo in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Mediterraneo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.