Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Mediterraneo

3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 043 325 50 37
  2. www.ristorante-mediterraneo.nl

floor40

Tja wij hadden echt hoge verwachtingen, die zijn helaas niet waargemaakt vinden wij. Het eten was prima, maar voor de prijs had ik echt iets subliem lekker verwacht. De service daarentegen was door Angelica prima, maar de andere obers die gunde ons nauwelijks een blik waardig. De sfeer was redelijk maar veel te licht, kaarsen en sfeerlicht mogen ook best!

Gegeten op 25 oktober 2014

Brehaan

Via de Iens beoordeling kwamen we bij dit intieme restaurant terecht. Heerlijk gegeten, Insalato pazzo oa. met truffel en groentes, zeer smakelijk, de carpaccio van tonijn,iets te weinig smaak .
De wilde zeebaars en de tonijn van de grill waren beiden uitstekend. Ook de semifreddo als dessert was zeer smakelijk. Het enige minpunt was dat onze 2 persoonstafel tussen 2 luidruchtige tafels van 5-6 personen stond, dat verstoorde de sfeer enigszins. De chef kan daar natuurlijk niets aandoen, de gasten bepalen de decibellen.

Gegeten op 22 oktober 2014

LemmensR

Perfect gegeten. Italiaans zoals het hoort. De chef zelf nog achter de kachel. Zijn hand is duidelijk te proeven.
De service vriendelijk, attent en charmant.
Prachtige warme inrichting.

Gegeten op 22 augustus 2014

wshoe

Wij waren voor een lang weekend in Maastricht en hebben de gelegenheid te baat genomen om ook te genieten van de culinaire mogelijkheden in deze stad. We aten achtereenvolgens bij de Mangerie (restaurant in hotel Crowne Plaza), Le Bon Choix en Mediterraneo. Nu mijn laatste recensie: Mediterraneo.

Mediterraneo komt over zoals je van een Italiaans restaurant verwacht: meerdere ronde tafels voor (maximaal) zes personen. Dus ook meer geroezemoes, maar dat hoort bij de Italiaanse sfeer. Het werd ons in de loop van de avond duidelijk dat er veel vaste gasten komen. De tafels zijn wit gedekt met mooi servies. De ruimte is mooi licht. De ontvangst was vriendelijk en de latere bediening zeer attent. Wij namen als voorgerecht de risotto, die rijkelijk bestrooid was met truffel: heerlijk. Als hoofdgerecht kozen we de ossenhaas (Australisch) met lardo en de fijngesneden Australische steak. Allebei voortreffelijk bereid. We kregen een goed wijnadvies (dat nog enigszins betaalbaar bleef). De wijn sloot mooi aan bij de gerechten. De prijs/kwaliteitverhouding was gezien het gebodene prima.

Gegeten op 6 september 2014

Irene1980

Viel tegen. De tarbot was te gaar. Het voorgerecht was te koud. De obers probeerden hartelijk te zijn maar dat kwam niet tot uiting.

Gegeten op 15 maart 2014

Klus

Na een vermoeiende fietstocht door de Limburgse heuvels met z'n 8-en hartelijk welkom geheten bij Mediterraneo. 7 van de 8 kozen voor het 5 gangenmenu. Als amuse kregen we een salade met zeevruchten waarbij prima rekening werd gehouden met mossel-allergie van 2 van ons. Daarna vitello tonato als voorgericht; de tonijnmayo was heerlijk superzacht met timbaaltje van tomaat dat was afgewerkt met mooie cressjes die voor goede hartige bite zorgden. Tweede voorgerecht was gegrilde tarbot met st jacobsschelpen. Ook hier weer prima rekening gehouden met ondergetekende en vervangen door mooie scampi. De gegrilde tarbot was verrukkelijk. Daarna pasta met zomertruffel als tussengerecht met een mooie saus. De porties waren voor een 5 gangen diner aan de grote kant dus toen het hoofdgerecht van ossenhaas kwam was iedereen redelijk voorzien. De ossenhaas was mooi rose van binnen, mooie port-achtige saus erbij. De bediening was heel vriendelijk en had zeker later op de avond tijd voor een gezellig praatje, zowel over het eten als over fietsen (1 ober ging dag erna even 120 km doen), als over Maastricht. Zeer uitgebreide wijnkaart waardoor het moeilijk kiezen was, zeker voor 8 personen. Daarom maar voor arrangement gekozen; halve glazen of keertje overslaan was helemaal geen probleem. Er wordt goed rekening gehouden met de persoonlijke wensen.
Het kaasplankje of dessert hebben we niet meer gered. Het was half 12, tijd voor koffie en sommigen er nog iets erbij (mooie muskaat grappa) en daarna nog even de binnenstad van Maastricht onveilig maken.

Gegeten op 27 juni 2014

yvonne1953

Wij begonnen met een kleine vitello tonnato als amuse, heerlijk! Daarna een salade pazzo, een kleine tagliatelle met verse truffel, gevolgd door de tagliata di manzo (rundvlees) met rucola en parmezaanse kaas. Alles begeleid door lekkere wijnen geadviseerd door Angelika. Daarna nog een scroppino......
Kortom dit is en blijft mijn favoriete restaurant in Maastricht en wellicht in heel Nederland. Ode aan Pino en Angelina!!!

Gegeten op 10 juni 2014

Schatjes

Zeer goed Italiaans restaurant. Overheerlijk gegeten met z'n tweeën van het 4- en 5-gangen menu, welke een goede balans vertegenwoordigde van de hele menukaart. Topwijnen staan vermeld op de wijnkaart. Zeer kundige bediening in een prachtig decor met glazen kunst.

Gegeten op 7 juni 2014

mark126

met 6 man 4 gangen diner. authentiek italiaans zoals men zegt. goede porties, prima smaak. hier en daar enkele kleine opmerkingen te plaatsen echter over het geheel meer dan goed. De wijnkaart vergt wel enige inspanning, sommige wijnen erg duur. n.b. de grappa liefhebber kan hier prima terecht.

Gegeten op 26 april 2014

rafdegroot

super. Vriendelijke bediening en maken ondanks dat er genoeg te doen is graag een praatje met je. Overheerlijke wijnen. van tophuizen. En het menu is ook variërend en mooi op elkaar afgestemd. Gewoon een heerlijk avondje romantisch uit eten in italie.

Gegeten op 4 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Mediterraneo in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Mediterraneo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.