Restaurant Lundi

4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 071 566 54 66
  2. www.restaurantlundi.nl

MaartjeRosalia

Heerlijk gegeten bij Lundi!
We hebben er al diverse keren gegeten en elke keer was het erg lekker allemaal. Dit keer het vier gangen menu van de chef maar uitgebreid naar een vijf gangen menu, omdat we niet konden kiezen tussen de kaas of het zoete nagerecht. En dat was een goede keus! Het eten was erg lekker allemaal en het bijpassende wijnarrangement maakte het helemaal compleet.
De bediening heeft een juiste vorm gevonden tussen betrokken zijn en leuke dingen over de wijn en het eten vertellen en daarnaast je ook lekker samen laten praten en niet storen, terwijl ze bijv wel je lege glas bijvullen of juist opruimen.
Hier eten is echt een aanrader!!

Gegeten op 6 februari 2015

VirginieF

Ons dagje Leiden hebben wij afgesloten met een etentje bij Lundi. Vanwege het goede eten en de gunstige ligging nabij het station werd dit restaurant ons aangeraden door een plaatselijke winkelier. Via een opstapje kom je door de oude toegangsdeur van een historisch pandje in het restaurant. De langgerekte ruimte met aan weerszijden de tafeltjes is vrij smal. Met een neutraal fris interieur en smaakvolle details oogt het zeer verzorgd. Dit zien wij ook terug in het eten. Allereerst de verrassende amuse van o.a. polenta en geitenkaas. Knapperig en toch tongstrelend zacht. Het tussengerecht van de dag kiezen wij als voorgerecht. Het is een prachtig bord met repen Koningsboleet, een kwarteleitje, wat cassoulet met voor de vegetariër kleine stukjes gerookte tofu. Perfect van smaak. Het daaropvolgende visgerecht en de bietenrisotto voor de vegetariër getuigden eveneens van een vakkundige bereiding. De bediening was attent en had persoonlijke aandacht. Een speciaal gewenste wijn werd op verzoek geopend en per glas geserveerd. Bij de rekening werd nog een schaaltje met zeer dunne plakjes erg lekkere pepermunt geserveerd. Bij wijze van afscheidscadeautje kregen wij een blauw flesje met ingrediënten en een beschrijving voor de pepermuntbereiding mee. Al met al een op en top verzorgde avond!

Gegeten op 7 januari 2015

FemkeB

Gezellige avond gehad bij Lundi. De zaak was bijna helemaal leeg (het was een dinsdagavond), maar omdat het zo klein is, is het best sfeervol.
We werden bediend door een vriendelijke, meedenkende ober die graag veel wilde vertellen.
De gerechten waren niet helemaal naar mijn persoonlijke smaak, maar op zich waren het prachtige producten en erg vakkundig bereid.

Gegeten op 25 november 2014

pieter118

Gisteren verzorgde restaurant Lundi in de ontvangstruimte van de Pieterskerk voor ons een diner voor 10 personen. Zoals altijd waren de gerechten weer voortreffelijk (patrijs, heilbot) evenals het wijnarrangement. Genoten hebben we!

Gegeten op 8 november 2014

Anke2013

Aanrader! Wat hebben we hier heerlijk gegeten!
We hadden het vier gangen verrassingsmenu van de chef gekozen en iedere gang was weer een feestje!!! We hebben onder andere genoten van rode mul, geitenkaas, een heerlijk zwijntje gestoofd in trappiste bier (heel goed bereid)! Als hoofdgerecht hadden we heilbot met bietenrisotto en een gerookte beurre blanc saus, ik heb nog nooit zo'n lekkere sappige vis voorgeschoteld gekregen. Toe een appel gerechtje met rozijn, abrikoos en gegratineerde spijs. Wederom heerlijk!
De bediening is ontzettend vriendelijk, je voelt je erg welkom.
Het restaurant is knus en gezellig, er hangt een goede sfeer van een soort grote huiskamer!
De wijnen zijn ook heerlijk.
Kortom: een goede keuze voor een fijn en goed avondje tafelen!

Gegeten op 31 oktober 2014

suikerbuikje

Al twee keer hier gegeten en is prima te doen. Leuke gerechten met zorg gemaakt en het personeel is er heel vriendelijk. Goed wijn advies. Wij vonden het wel jammer dat er weinig jus (saus) bij het hoofdgerecht werd geserveerd. Buiten op het terras zit je fantastisch binnen iets minder.

Gegeten op 15 augustus 2014

astrid80

Ook wij gingen voor het eerst bij Lundi eten na op Iens veel positieve recensies te hebben gelezen. Wij waren er op een woensdag. Het was niet druk in de zaak, maar daar merk je niets van omdat het een klein restaurant is. De eigenaar van de zaak stond zelf in de bediening, heel persoonlijk en prettig! Ook fijn dat er met ons meegedacht werd qua hoeveelheid wijn: we konden per gerecht kiezen of we een nieuwe wijn wilden en zo ja, of we dan een heel of een half glas (of 'een drupje', maar dat hebben we niet gedaan want daar waren de wijnen te lekker voor) wilden. Ideaal!
We hebben genoten van het eten: van hoog niveau! Het kaasplankje toe was lekker, maar niet heel bijzonder: het zou leuk zijn als we kazen konden kiezen, of als er iets meer bijzondere kazen werden geserveerd.
Al met al absoluut een aanrader!

Gegeten op 1 oktober 2014

Mahender

Voor het eerst bij Lundi gegeten door de positieve recensies. De amuse en voorgerechten waren lekker en verrassend. Het hoofdgerecht was prima op smaak maar niet heel bijzonder. We namen het kaasplankje na. Een goede selectie kazen met een uitgebreide en goede aankleding! De bijpassende wijnen bij de verschillende gerechten waren heel erg goed! Ook de begeleiding was zeer persoonlijk en voor ons echt met de juiste insteek (niet formeel en stijf, maar ook niet te amicaal). Echt een zeer goede avond gehad en dus ook zeker een aanrader!

Gegeten op 9 augustus 2014

RoyvanDorssen

Gisteren onverwachts gegeten bij Lundi op de Turfmarkt in Leiden. Overall > een top restaurant met (h)eerlijke gerechten, goede bijpassende wijnen en een service vanuit het hart en met passie!! Dit restaurant ga ik van harte aanbevelen bij mijn zakelijke relaties en Bourgondische vrienden uit de Duin & Bollenstreek. We komen zeker snel weer bij je eten Bas!!

Gegeten op 3 juni 2014

hans269

In de laatste twee weken heb ik drie keer bij Lundi gegeten. Daar is een goede reden voor: je kunt hier voor een alleszins redelijke prijs exceptioneel goed eten en drinken. Ik heb me laten verrassen en zonder uitzondering was ik blij verrast. Onder meer door inktvis gevuld met coquilles; krab met appel en avocado; rode mul. Goede ingrediënten, goede bereiding, subtiele smaken. Wijnsuggesties bijzonder goed. Origineel ook, zoals hier eerder is gemeld. Bovendien is de service is vriendelijk en attent. De meewerkende eigenaar is enthousiast, behulpzaam en deskundig. Oh ja, dezer dagen kun je lekker buiten eten.

Gegeten op 31 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Lundi in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Lundi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.