Loekepoek
  • Recensies in de laatste twee jaar

In dit van buiten onopvallende restaurantje kun je heerlijk eten. Maar vooral heerlijk wijn drinken, de gastheer heeft er verstand van en plezier in om het over wijn te hebben. Er staan bijzondere flessen op de kaart, dus wijnliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen.

Over het eten zijn we ook zeer te spreken. Ik heb oa. de eend gegeten, was perfect bereid.

Een klein minpuntje is het pand; het is een pijpenla en komt soms wat benauwd over. In een wat groter en anders ingericht pand zou dit restaurant beter tot zijn recht komen, want koken kunnen ze er wel!

Gegeten op 14 februari 2014

jeroen102
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het geconfijte eendepootje ('drumstick'?) was heerlijk lichtroze gebleven. Het bijgeleverde pasteitje was een smaaksensatie. Het paling voorgerecht was een beetje sneu. Een slordig stukje huisgerookte paling op een bedje van groente, appel en aardappel. Als de paling zo slordig uit zijn vel komt kun je er beter een mousse van maken. Verrassend wijnaanbod, bijv. een solide tempranillo+shiraz uit de buurt van Toledo. En Jansz sparkling uit Tasmanië. Waar krijg je dat in NL? De zaak is erg klein en gezellig, maar hang mijn jas de volgende keer niet in de keuken, alsjeblieft. Ik ruik het nog.

Gegeten op 25 maart 2014

HdZ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdagavond bij Lundi gegeten. We werden vriendelijk ontvangen en we werden naar een tafel bij de muur verwezen, wat wel jammer was, want het was koud. We kregen eerst een amuse: popcorn en dat was heel gewoon alsof je met kinderen ergens ging eten. Toen een amuse van een soort soesje, ook heel gewoon. Toen een 3 gangenmenu met een staartstuk van de koe als voorgerecht. Ook gewoon, zonder veel kruiden en fijne smaken. Een klein voorgerecht. Toen een vis op een bedje van groenten met een taai stukje aardappelgratin zonder smaak. Niet om over naar huis te schrijven. Nagerecht was tarte tatin met een bolletje ijs en dat was lekker. De wijn, een gruner veltinger was heerlijk!
De tweede helft van de avond kwam een luidruchtig gezelschap van 4 personen naast ons zitten en toen kon ik mijn tafelgenoot niet goed meer verstaan. Het noodde niet uit tot rustig natafelen.

Gegeten op 21 maart 2014

aljmvr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je zou er zo voorbij lopen want dit restaurant is een pijpenla dat aan de buitenkant nauwelijks opvalt. Dat zou jammer zijn want het eten is voortreffelijk en de inrichting is aangenaam. Wij, met z'n drieën, krijgen het achterste tafeltje waar je heerlijk rustig zit.
Al snel blijkt dat hier meer dan gemiddelde aandacht aan de wijn geschonken wordt. We worden verrast met een uitstekende witte wijn uit een voor ons totaal onbekend Spaans gebied. En die verassingen gaan de hele avond, we hebben gekozen voor een wijnarrangement, door. Dat we van de verschillende wijnen, vakkundig toegelicht door de eigenaar, een proefslokje mogen nemen voordat we een definitieve keuze maken, is haast uniek te noemen. Waarom gebeurt dit niet meer in restaurants?
Twee van ons hebben gekozen voor het 4-gangenmenu van de chef. Niet al te grote porties, met zorg bereid en origineel van samenstelling met heerlijke, verse ingrediënten. Mooie smaakcombinaties.
De derde tafelgenoot eet a la carte en is eveneens verrukt over de door haar gekozen gerechten.
Hier wordt met passie en overgave op een originele en creatieve wijze gekookt.
Ook de manier waarop we door de eigenaar en zijn medewerkster bediend worden is professioneel: vriendelijk, attent en gastvrij.
We hebben heerlijk gegeten en gedronken en kunnen dan ook niet anders concluderen dat dit knusse restaurant een bezoek meer dan waard is.

Gegeten op 12 maart 2014

lluijks
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdagavond heerlijk gegeten bij Lundi. Het viergangen-menu was zeer goed samengesteld en de gerechten met zorg en liefde klaar gemaakt. Een aanpassing in het menu van vis naar vlees, was geen enkel probleem.
De bediening was zeer correct en vriendelijk.
Voor een ontspannende avond onder het genot van overheerlijk eten en goede wijnen: restaurant Lundi!

Gegeten op 8 februari 2014

jgraaffvander
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn niet echt in Leiden geweest en als we niet bij Restaurant Lundi hebben gegeten. Het is jammer dat Leiden voor ons niet naast de deur is, wij wonen in de omgeving van Eindhoven anders zaten we er veel vaker. Eten bij Lundi is een belevenis. Ik ken geen ander restaurant waar het eten zo lekker is, de ambiance zo sfeervol en gezellig en waar de gastheer je beste vriend zou kunnen zijn.
Het is wel een opgave om te kiezen uit de verschillende gerechten want je zou overal wel een stukje van willen proeven. Gelukkig neemt Bas echt de tijd om alles goed met je door te nemen zodat je precies voor jou de beste keuze maakt.
De wijnen zijn voortreffelijk. Je mag altijd de wijn eerst proeven en wil je graag rood bij vis dan komt hij ook weer met precies de goeie aan.
Echt, eten is genieten bij Lundi,een toprestaurant!!!

Gegeten op 19 december 2013

Moi78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Woon je in Leiden en omstreken dan moet je hier beslist eens gegeten hebben. Heerlijk eten, mooie presentatie, aangevuld met uitstekende service en mooie wijnen. Elke gang plus wijn werd kort toegelicht en was iets niet naar je smaak, dan werd er meteen een alternatief geboden. Ik kijk uit naar ons volgende bezoek!

Gegeten op 20 december 2013

Robicheaux
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij gaan regelmatig naar Lundi. Helaas was de "beleving" van de eigenaren en het personeel de laatste tijd minder. Gelukkig was dit onlangs weer helemaal terug en dat in combinatie met lekker eten en goede wijnen.

Gegeten op 15 november 2013

marleendenhaak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben wij een heerlijke avond gehad! Het 4 gangen menu van de chef was voortreffelijk! Alles heel goed op smaak, goede porties (zeker niet zuinig), echt smullen! We hebben het wijnarrangement erbij genomen, en ook dat was een hele goede keuze!
De service en persoonlijke aandacht zoals bij Lundi zie je niet vaak meer. Bij ieder gerechtje en glas wijn kwam een goede en leuke tekst en uitleg. De bediening wist waar ze het over hadden, en vertelden allemaal vol enthousiasme over de wijn en spijzen. En bij eigenaar Bas spat de passie voor het vak er van af! Ook de sfeer is heel prettig, het is een knus restaurant.

Conclusie: wij hopen snel weer te gaan, en raden dit restaurant bij iedereen aan die eens iets anders wil dan een eetcafé maar geen sterrenprijzen wil betalen!

Gegeten op 23 november 2013

feestelijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van welkom, aperitief en amuse tot dessert: uitsluitend positieve ervaringen. Ons gezelschap van 4 was enthousiast over alle verschillende voor-, tussen- en hoofdgerechten, vegetarisch, vis en vlees: perfect klaargemaakt, heerlijke smaakcombinaties en vergezeld van bijzondere wijnen per glas. De Oostenrijkse rode bleek uitstekend bij de tortellini van ossenstaart en van de Italiaanse sangiovese bij de wilde eend wil ik wel een aantal flessen aanschaffen: een goed advies dat met veel enthousiasme gebracht werd.

Gegeten op 19 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Lundi in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Lundi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!