Toine Hermsen

• 8.3

• 8.1

Zjeffrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helaas een slechte ervaring rijker. Het is een sterrenrestaurant en dan verwacht je toch net iets meer. Het eten was niet slecht, maar had net zo goed geserveerd kunnen worden voor 29,50 per menu. Zeker niet uitzonderlijk en eigenlijk niet sterwaardig. Daarnaast was ook de bediening niet sterwaardig. We kregen absoluut niet het gevoel dat we een gewaardeerde gast waren en dat kwam deels door de plek van onze tafel. Ons uitzicht bestond uit.... de garderobe!! Te bizar voor woorden voor dit soort restaurants. De rekening werd de zogenaamde genadeklap. Mijn vriend had een cadeaubon besteld voor 2 x het 5 gangen diner. Deze bon was nog niet door hem betaald. Echter op de rekening stond de bon als zijnde betaald. We moesten €67,- betalen ipv €217,-. Dit vonden we niet fair, dus we hebben eerlijk opgebiecht dat we de bon ook nog moesten betalen. De eerste reactie van de bediening was: 'goh, wat bent u eerlijk'. Ze ging een nieuwe bon opmaken en kwam terug met de rekening van € 217,-. Geen excuus, geen kop koffie/drankje, of iets van korting of überhaupt iets!! Absoluut een afrader zowel qua eten, bediening en service. Aangezien wij al aardig wat gewend zijn qua eten kunnen we stellen dat andere restaurants die al jaren vechten voor een ster deze meer verdienen dan dit restaurant.

Gegeten op 12 april 2014

janssenjmh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Stond al jaren op verlanglijst, nu met 30 jarig huwelijk kon het eindelijk, gingen voor 4 gangen en dat was af, prima en met enkele amuses zeker compleet. Wijn arrangement goed passend en bij dessert gevraagd voor de 10 jaar oude port, beter dan de dessert wijn, kwestie van smaak, maar prima match. Prijs-kwaliteit in orde. Was trouwens afgeladen vol en dat op een doordeweekse dinsdag.

Gegeten op 19 november 2013

amsterdamlikes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds mijn voorlaatste bezoek aan Toine Hermsen, circa 10 jaar geleden, wilde ik graag vanwege de zeer goede herinnering, nog eens in dit restaurant dineren.

Gedurende het gehele diner was er 1 amuse: te weten oester met Thaise yoghurt(saus?). Alhoewel het geheel niet onsmakelijk was, vond ik het vreemd om de oester te serveren in wat smaakte naar tzatziki.
Tussendoor werd er brood geserveerd (simpel bruin of wit mini pistolet).

Per 1 november 2013 zijn er nieuwe menu's: 3 gerechten voor 40 euro, 4 gerechten voor 55 euro en 5 gerechten voor 70 euro. Daarnaast wisselende lunch menu's.

Wijnen per glas varieeren tussen de 5 - 8 euro per glas. Wij kozen voor een Sauvignon Pinot Blanc, die uitstekend smaakte.

Wij hebben gekozen voor de St. Jacobsschelpen als voorgerecht, zeeduivel en kalfszijde als hoofdgerecht en assortiment boerenkaasjes en chocoladetaart als nagerecht. Alle gerechten smaakten goed.

De verrassing kwam bij de rekening waar voor koffie en thee (thee 1 kopje) met friandise (1 mini creme brulee, 3 gevulde cholcolaatjes) per persoon 7,50 werd gerekend.

Het is wat cru dat bij de koffie de menuprijs weer wat wordt 'rechtgetrokken'.

In de trend van Ron Gastrobar is het spijtig dat ook Toine Hermsen geen haute cuisine meer kan serveren. De prijzen die voor deze kwaliteit en culinaire kunsten werden gerekend, had ik er liever voor over gehad.

Gegeten op 8 november 2013

wendelien
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig! De rekening 5x na gekeken, maar deze klopte toch. Een sublieme prijs-kwaliteit verhouding en een service waar je U tegen zegt. Van een heerlijke lunch genoten; het smaakte naar meer en we komen zeker terug. Er is prachtig rekening gehouden met mijn zwangere vriendin; we kregen zelfs een fles heel bijzondere ice tea mee naar huis. Nog een keer? Alstublieft? Overigens was datum december 2010, maar deze kon ik niet kiezen.

Gegeten op 1 november 2013

OGR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hebben weer heerlijk gegeten bij Toine Hermsen. Een mooie en warm restaurant waar je op je gemak voelt.Het voorgerecht van pate van parelhoender en kalszwezerik. Het was wat flauw van smaak en het geheel op het bord was wat bleek van kleur. Dat was anders met het hoofdgerecht. Heerlijk gegaarde patrijs met zuurkool en worst. Ook de reebout was perfect bereid met een prachtige port rode wijnsaus. De wijnen maakten het geheel heel mooi af. Het dessert van de verschillende mokka bereidingen was keurig van smaak. De Bailyes kwam hierbij ook goed tot zijn recht.
Dit blijft een van de toprestaurants van Maastricht.

Gegeten op 10 oktober 2013

bohemian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van verschillende kanten was Toine Hermsen ons aanbevolen.

Wij gaven de chef de vrije keuze in het 5 gangen diner en kregen een menu wat ons in elk geval niet in vervoering bracht. Het was prima eten, maar wij kwamen voor goed, dan wel bijzonder goed. Bij een dergelijk restaurant met passende prijsklasse verwacht je balans, finesse en bijzonderheid. Wij werden teleurgesteld en zullen niemand aanraden er te gaan eten.

Huîtres en cheval à ma façon
Franse fine de claire oestertjes met flinterdunne spekjes geroosterd en gegratineerd met basilucumsaus
- de smaak van de oesters ging totaal verloren in de te overheersende smaak van spek, basilicum en veel olie.

Bisque de homard à ma facon
Groententaartje met Basmati en garnalen, geserveerd met een krachtige kreeftensoep en kokoscappuccino
- geen goede balans tussen het niksbijzonders groentetaartje en de krachtige bisque

Cuisses de grenouilles fraîches (spécialité depuis 1990)
Verse kikkerbilletjes snoepen uit 't vuistje (supplument € 15,-)
- de prima kikkerbilletjes hadden wel in een beetje spanning gebracht kunnen worden

Turbot grillé au champagne aux pointes vertes
Geroosterde tarbot met asperges in luchtige champagnesaus (supplument € 20,)
- opnieuw prima tarbot en dan...

Crêpe Suzette et glace à la vanille
Crêpe Suzette met vanilleroomijs
- gelukkig lag er een kleine beetje sinaasappelrasp bovenop.

Gegeten op 28 september 2013

Slotjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij heer Toine altijd heerlijk genieten. Deze keer een 4 gangen menu. Mooie visgerechten en het hoofdgerecht Kalfsleden. Prima bijpassende wijnen. De dame en heer van de zwarte brigade geven je het gevoel "echt gast"v te zijn. Prijsstelling aan de hoge kant, maar de avond is het zeker waard. Deze week in de media dat Toine een andere goedkopere formule met toch kwaliteit gaat introduceren. Wij zijn benieuwd. Dank, Elly & Bert Slot

Gegeten op 8 augustus 2013

Proever68993
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een top klassiek restaurant,bij binnenkomst een goed ontvangst .
Mooie klassieke inrichting en zeer vriendelijk personeel.
De gerechten in combinatie met wijnen echt super op elkaar afgestemd.
Mooie producten super fris en vers top team bedankt voor een onvergetenlijk diner.

Gegeten op 24 januari 2013

Silvanio
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een lunch op een vrijdagmiddag gereserveerd bij Toine Hermsen. Dit restaurant is zeker in Maastricht en omgeving een begrip (ik denk zelfs op veel plekken in Nederland) en staat vanwege de goede reputatie al een tijdje op mijn verlanglijst.

De patron zelf was die middag helaas niet aanwezig. Beetje spijtig maar mocht verder de pret niet drukken. Ik begrijp nu waarom dit restaurant bij een van de beste restaurants in Limburg behoort. Zoals bekend kookt het team van Toine Hermsen vanuit de klassieke Franse keuken. De gerechten waren stuk voor stuk van de amuses tot aan het dessert erg goed te noemen. Goede ingrediënten, uitstekende bereidingen en hele mooie combinaties op het bord. Bij iedere gang past de chef veel spannende smaakcombinaties toe. Erg goed!

Ook de bediening bij Toine Hermsen is zoals je bij een Michelinsterrestaurant mag verwachten. Bekwaam, attent en met veel oog voor de gast. Vooral de maître verdient een compliment voor de uitstekende service.

De inrichting is naar mijn mening ietswat gedateerd en mag hier en daar wat spannender. Storend is het echter zeker niet. Gekozen is voor een comfortabele omgeving met veel warme kleuren.

Binnen dit segment zeker een aanrader.

Gegeten op 19 april 2013

machi220
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dineren bij "de oude meester" Toine Hermsen. Heel vroeger al eens bij hem gegeten in Prinses Juliana en nu dus in Mestreech waar hij al 23 jaar gevestigd is.

De ontvangst is hartelijk en als vervolgens blijkt dat de gastheer een oude bekende is zit de stemming er goed in.

Wat volgt zijn een aperitief, 4 lekkere kleine amuses en de kaart.
We kiezen voor het meest uitgebreide menu en laten ons verwennen. Water en wijnen erbij, heerlijk brood dat constant wordt aangevuld en tot mijn verbazing geen peper, zout en olijfolie op tafel. Zoals vroeger alleen een lekkere roomboter en daar is niks mis mee.

De salade met Alaska koningskrab, bloemkool en coquilles,
gepocheerd scharrel-eitje, vinaigrette van bieslook en kaviaar is mooi van smaak en heeft enkele zoet zure tonen maar wat mij betreft mogen al die hedendaagse "knapperige groentjes" zoals bietjes weggelaten worden.

Wat volgt is de tarbot zacht gebakken in een luchtige saus van truffeljus en topinambour, Italiaanse Porto Bello paddenstoelen, geschaafde
Parmezaanse kaas en wintertruffel uit P?rigord. Mooi stukje vis die helaas een beetje ondersneeuwt in het geweld van truffel waardoor de fijne smaak van de tarbot niet optimaal tot zijn recht komt.

We vervolgen met geroosterde langoustines uit Bretagne, jus van kerrie, ananas en gember en drie bereidingen van prei: krokantje, stoof en ravioli. Heerlijke langoustines vergezeld van een lekkere saus met pit. Brood erbij, wit wijntje uit Epen erbij, niks meer aan doen. Lekker.

Dan de specialiteit van het huis nl. gebakken kikkerbilletjes in een licht romige saus van peterselie met een vleugje look. Lang geleden gegeten maar het blijft zalig. Een ruime hoeveelheid malse pootjes en een heerlijke saus waar je zo lekker je brood in kunt dippen. Terecht een blijvertje op de kaart, heerlijk !

Het hoofdgerecht bestaat uit gebraad van gelaqueerde reebout in een lichte rode wijn saus van Pinot-Noir met smaken van biet en wortel, compote van vijgen, sjalot en rode Port. De saus is perfect, de garnituur een prima aanvulling maar het is jammer dat een van de twee stukken ree niet zo mals is als de ander. Zonde.

Voor de tafelheer vervolgens een proeverijtje van Vacherin Mont d%u2019Or kaas namelijk naturel, als bavarois en ijs met een cake van peer, Munster, kummel en rozijnen en een saus van Pedro Ximenez. Voortreffelijk gerecht met mooi zacht ijs, romige bavarois en een lekkere crunch van de noten. Een aangename verrassing!

Als dessert wederom een traditioneel gerecht nl. Crepes Suzettes dus flensjes met warme sinaasappelcompote, vanille roomijs, krokante gesuikerde amandelen, sinaasappel-kletskop en Grand-Marnier-saus. Heerrlijk ijs, mooie saus en prima op smaak. Ouderwets maar niks mis mee.

Tot slot nog twee kopjes koffie met (gelet op de prijs) opvallend weinig en simpele friandises. Niet indrukwekkend dus daar moet nog aan gewerkt worden.

Al met al lekker gegeten bij Toine Hermsen maar met een aantal pieken en een paar lichte dalen wellicht veroorzaakt door de afwezigheid van de chef zelf die avond. Conclusie is 1* dineren voor 2* prijzen.

Gegeten op 1 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Toine Hermsen in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Toine Hermsen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!