Toine Hermsen

2. Frans-klassiek
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 043 325 84 00

jacky9

Oeps, wat een desillusie! Na tijden geprobeerd te hebben in dit restaurant te gaan eten is het gelukt maar wat een enorme tegenvaller. We geven de drukte tijdens de TEFAF de schuld maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn. Personeel dat lijkt ingevlogen, gerechten die uit het menu lijken te komen terwijl het à la carte moet zijn (carpaccio die in de olie drijft, halve kreeft - zonder schaal geserveerd - die je moet zoeken in de bouillaibaise en veeeeeeeeeeeeeeel te lang wachten op de gerechten (om 22:45 uur nog geen hoofdgerecht na binnenkomst om 20:00 uur) en geen enkele verklaring! Hier komen we nooit meer.

Gegeten op 13 maart 2015

bobduynstee

Gegeten op 18 maart 2015

Gjwoudenbeeg

Kom al meer dan 20 jaar bij Toine Hermsen. De ambiance is nog steeds voortreffelijk.
De bediening is ontzettend aardig, maar ontbeert elke kennis van zaken. Een somelier of iemand die iets weet van de wijn op de wijnkaart ontbreekt.
Elk jaar wordt het iets minder, maar vandaag was een absoluut dieptepunt.
Klap op de vuurpijl waren de Crèpes Suzettes.
Smakeloze , dikke, bijna koude pannenkoeken met een niet te traceren sausje en daarboven een bonk ijs die volgens mij regelrecht uit de ijsvoorraad van de supermarkt kwam. Hoe is het mogelijk dat een kok die vroeger de sterren van de hemel kookte, zulke bagger durft voor te zetten!

Gegeten op 12 maart 2015

rob121

Mijn vrouw en ik hebben afgelopen zaterdavond voor het eerst bij Toine Hermsen - Maastricht gegeten. We lazen toevallig een artikel uit de Lekker waaruit hij niet zo goed kwam dus ik ging er met gemengde gevoelens heen......

We begonnen met een ossenstaart soepje met 2 stokbroodjes waarop een tomaten prutje zat en een stukje parmezaan. Dit was echt top! De smaak was perfect dus we begonnen hoopvoller.

Voorgerecht was carpaccio met truffel maar door de ui proefde je dat niet zo best. Daarna een stukje kabeljauw met een saus van paprika echt heerlijk. Als hoofdgerecht parelhoen dun gesneden met zuurkeel zelf gemaakte jus en aaardappltjes. Dit vond ik het allerlekkerst. wat een smaak en d ecombi gewoon zalig. We wilden geen dessert en vroegen of we daarvoor in de plaats kaas konden krijgen geen enkel probleem.

We hebben de laatste tijd niet zo lekker gegeten. Dat hij zijn ster kwijt is geeft niets want wij gaan daar zeker nog een keer heen.

Gegeten op 20 december 2014

MarcelEnkids

In de lokale krant gelezen dat Hermsen nu sympathieker, minder haute is gaan koken. Wij verwachtten dus een uitstekende creatieve keuken met mooie eerlijke producten. Geen moleculair, geen poespas, maar kwaliteit en originaliteit, dat doet de nog steeds zeer stevige prijs en zijn imago verwachten. Echter, de ervaring was ronduit teleurstellend, dit restaurant drijft op historie die niet meer waargemaakt wordt. Eenvoudig eten dat je als je een beetje kookt ook zelf maakt (hoe bedenk je het: gefrituurde aardappelpuree! Wat een minachting voor je gasten), fantasieloos, zeer matige want onervaren bediening (knoeide met de saus over de borden en het tafelkleed maar deed net of dat normaal was), te veel tafels, (je zult maar in de garderobekast neergezet worden!) wij konden alleen nog maar bij de open keuken zitten met ons vieren terwijl de grote ronde tafel de hele avond onbezet bleef, daar mochten we niet zitten, ook niet op verzoek, dan ruik je tijdens je hoofdgerecht dus de ranzige afwaskeuken geuren langskomen, vieze afgetrapte matjes bij de keukenopening, afgebladderde verf, tocht, kortom heel veel geld betalen voor heel weinig restaurant. Net daarvoor in Frankrijk bij een Bib Gourmand gegeten, nou dan heb je voor veel minder geld een hoop meer culinair genoegen. Wij hadden huiswijn (die was heel goed) maar de sommelier was niet attent, geen volgende wijn bij je hoofdgerecht, zit ze op de kop in de keukenkastjes ipv bij haar gasten!
Smakeloos nagerecht maakte het helemaal af voor ons, nooit meer naar een kok die het moet hebben van zijn glorie ipv zijn gastvrijheid en creativiteit (Hermsen ging ook al aan het begin van de avond weg, en liet de zaak de zaak, de mensen die hij achterliet hadden bepaald geen enthousiasme voor hun vak). Deze cuisinier moet zich gaan beraden op zijn loopbaan......
Er zijn in de directe omgeving heel wat betere klasserestaurants voor een milder budget dan dit!

Gegeten op 22 oktober 2014

Noordeman

Onze ervaring is matig en zeker niet 1 ster waard! Bediening niet persoonlijk
Na amuse anderhalf uur gewacht op voorgerecht. Toen er wat over gezegd en 1 minuut later op tafel. Raar!
Gerechten waren goed op smaak maar mist detail en finesse wat je met 1 ster mag verwachten. Ondanks ontevredenheid geuit niets ter compensatie aangeboden. Voor 220,00 euro gaan wij voortaan ergens anders eten. Teleurstellend.

Gegeten op 25 oktober 2014

Tom75

Genoten van het 4-gangen menu met wijnarrangement. Ambiance prima, service redelijk; behoorlijk informeel. Zalmsalade was "gewoontjes", paté was beter. Langoustines waren super. Reerug was ok. Wijn was zeer goed en prima afgestemd. Er was helaas geen alternatief voor kaas of zoet.

pascal16

Toine Hermsen was de locatie voor het viering van mijn Jubileum. Na 10 jaar werken voor de baas, mocht een etentje bij Toine Hermsen er wel vanaf.
Eerste indruk van het interrieur was: te chic, tikkeltje oubollig. Eten was perfect en de bediening was goed.
Zou hier graag terug gaan, maar dat zal nog wel 10 jaar duren!

Gegeten op 7 maart 2014

johan4

Gegeten op 16 augustus 2014

dwan

zeer klassieke en dus wat zware keuken van een kwaliteit die onnederlands is in goede zin des woords. de keuken doet meer Belgisch of Frans aan, in ieder geval klassiek en zeer bourgondisch van een zeer hoog niveau. ook de sfeer, bediening en ambiance is wat formeel en wat stijf maar zeer elegant en uberchique. conservatieve luxe inrichting in een mooi historisch pand. chique en ouder publiek en vrijwel geen kinderen. erg goede en zeer gerenommeerde keuken in de hoge prijsklasse en al jaren een constant begrip in Maastricht. helaas vanwege de hoge prijsklasse voor slechts een klein publiek toegankelijk

Gegeten op 14 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Toine Hermsen in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Toine Hermsen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.