Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Au Coin des Bons Enfants in Maastricht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 321 23 59

Voor de ware bourgondiër

In dit oude pand met zeer warm decor en sfeervolle ambiance zijn ze met name gespecialiseerd in het serveren van perfecte klassiek Franse gerechten. Liefde voor het vak is de grote drijfveer, dat merk je aan alles. De schitterende wijnkaart bevat een ruime selectie uitgelezen wijnen. Een paradijs voor de bourgondiërs onder ons.

lanser

Via online reservering

De dag van te voren werd er nog geïnformeerd of we nog steeds zouden komen eten. Het was wel even lastig om een parkeerplek te vinden, maar uiteindelijk gelukt vlakbij. Bij binnenkomst werden we heel hartelijk ontvangen en naar onze tafel begeleidt. Aperitief werd snel opgenomen en gebracht. De menukaart sprak voor zichzelf en er is voldoende keus.
De gerechten waren allen heel goed van smaak en de borden bijzonder van opmaak, onze complimenten. Zelfs de koffie was met een mooi servies helemaal af en een heerlijke créme caramel als toevoeging echt klasse. Het enige wat iets beter zou kunnen is de kleding van de bediening, dat was iets te alledaags en het rode toilet papier begreep ik ook niet helemaal.

Gegeten op 15 november 2014

pvalkier

Na jaren weer eens terug naar Au Coin en ook nu weer valt mij de goede kwaliteit ingredienten en productenop. Heerlijke amuse en zeer smakelijke carpaccio van super mals vlees als eerste gerecht. Chapeau. Het aanbod huiswijnen is niet echt geweldig, en ook niet slecht. De wijnen die per fles worden verkocht zijn naar mijn mening gewoonweg te hoog geprijsd, dus die zijn dicht gebleven. De Belgische ossenhaas bllek ook weer schot in de roos. Ondertussen begint mij op te vallen dat de bediening weinig tot geen interactie met onze tafel aangaat. Ik was dit niet gewend van Au Coin en ik vind het ook een gemis. Zo word ook mijn gemis van de kaaswagen, die ik mij nog herinnerde van het vorige bezoek enigszins flauwtjes afgedaan als een onhandige handeling. Niet voor mij, ik vond het een hoogtepunt tijdens mijn vorige bezoek. Alle kazen rustig kunnen bekijken, iets leren over kwaliteit van de kazen en kleine beetjes proeven. Niet meer dus.
Voor mij wordt sfeer zeer zeker bepaald door de uitstraling van de uitbaters/bediening en ik miste daarin de nodige bezieling. Dat is jammmer want het staat in schril contrast tot de hoge kwaliteit van het eten. Het restaurant voelt daardoor net iets 'kouder' aan wat betreft de sfeer.
De prijs-kwaliteitverhouding is normaal en goed in balans. Het eten is zeer goed en de prijzen zijn ook niet zacht.
Zeker een aanrader en een terugkomer al hoop ik dan wel op iets meer restaurant-enthousiasme bij de Au Coin staf.

Gegeten op 8 november 2014

Vita

Via online reservering

Au coin is een mooi traditioneel restaurant in Maastricht met een stevige Franse basis. Personeel is enorm attent en behulpzaam. Menu was prima geprijsd. We hadden zalm voor - mooi opgemaakt, mooi van smaak. De hertenrug was heel mals en zacht van smaak. De saus van kruidkoek paste er prachtig bij. De bijgeschonken wijnen waren goed. Het dessert was een woest geheel van smaken die wat minder goed bij elkaar pasten - het was vooral ook heel veel. Alles bij elkaar een prima restaurant.

Gegeten op 7 november 2014

karl-heinz

Via online reservering

Zoals altijd een heerlijke smaakvolle avond gehad.
Ik was er dit keer om een aantal zaken te bespreken met mijn tafel genoot en de bediening heeft daar zeer goed op gereageerd.
George kwam ook, nog aan het eind van onze besprekingen, even gedag zeggen aan tafel.

Gegeten op 4 november 2014

esschertbeheer

Via online reservering

als je dit vergelijkt met de alom bekende restaurants in Maastricht dan verdienen zij hier een grote pluim! vriendelijke bediening, producten super , netjes verzorgd , smaakvol.
als je dan een avond daarvoor bij een restaurant bent geweest met een ster waar de producten overgoten worden met een saus wat op soep lijkt om de smaak te verbergen, dan kan je beter hier gaan dineren top top

Gegeten op 1 november 2014

AVroomen

Via online reservering

Het jubileummenu met hertebiefstuk was heerlijk Ook de bijbehorende wijnen van het wijnarrangement pasten prima bij de gerechten en werden op tijd bijgeschonken. In het begin leek het er even op dat de gangen elkaar wat te snel opvolgden. Bij de laatste 2 gangen was er gelukkig wat meer tijd tussen de gangen.

Gegeten op 16 oktober 2014

hanneke52

Via online reservering

We zaten boven in het aparte zaaltje, erg fris tijdens de avond. Dit werd wel aangepast toen we hier iets over zeiden.
Eten was erg goed, portionering was wel erg royaal waardoor we het niet altijd op kregen. Absolute aanrader is de terrine van gekonfijte eendenbout met gesmolten eendenlever!

Gegeten op 4 oktober 2014

leonique1

Via online reservering

Top restaurant met top medewerkers. Eten op sterrenniveau tegen aantrekkelijke prijzen. Zeer aan te bevelen voor iedereen die van culinaria houdt.

Gegeten op 4 oktober 2014

benitamdl

Via online reservering

bediening heel behulpzaam en aardig. het speciale iens dagen menu was lekker, goed klaar gemaakt, maar niet heel origineel. al met al een prima avond gehad met goed eten.

Gegeten op 2 oktober 2014

wimuitsog

Via online reservering

De ontvangst was enigszins onwennig, net of men nog moest opstarten. Maar de bediening heeft dit later ruimschoots goed gemaakt. Onze vaste ober was wat zenuwachtig omdat hij voor de eerste keer in functie was. Hij maakte alles goed door zijn hartverwarmende vriendelijkheid en ijver en hij werd goed en vriendelijk aangestuurd door zijn collega.
De kaart was gevarieerd, de producten waren streek- en regiogebonden.
De amuse met venkel met een piccalilyhoedje en een geconfijt tomaatje was origineel en heel lekker van smaak en mooi om te zien.
De eerste gang was een koude soep met limoen en gember, rijk gevuld met stukjes zalm,paling en garnalen. Het was een zeer smaakvol gerecht dat ook erg mooi op het bord was.
De tweede gang was een brandade van kabeljauw met een mooi stuk kabeljauw en een groenten garnituur. Weer een streling voor de smaakpapillen en de ogen.
Met de derde gang was de keuken in de weer met diverse bereidingswijzen van appel. De smaak van alle hapjes was uitstekend, maar hier is een woord van Goethe op zijn plaats: In der Beschraenkung zeigt zich der Meister.
Op advies van de sommelier kozen we voor open wijnen. Het advies en de wijnen waren bijzonder passend.
De behangmuziek ontbrak gelukkig, maar doordat de tafels voldoende afstand hebben, is er voldoende privacy en toch is een contact met de andere gasten goed mogelijk.
Wij waren zeer tevreden en er is alle reden om het hoekje voor de lieve kindjes nog eens te bezoeken.

Gegeten op 3 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Au Coin des Bons Enfants in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Au Coin des Bons Enfants. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.