• foto's van Au Coin des Bons Enfants in Maastricht - 1

Toon telefoonnummer 043 321 23 59

• 8.5 10 21

• 8.4

• 8.3

Au Coin des Bons Enfants doet mee!

Reserveer nu!

Voor de ware bourgondiër

In dit oude pand met zeer warm decor en sfeervolle ambiance zijn ze met name gespecialiseerd in het serveren van perfecte klassiek Franse gerechten. Liefde voor het vak is de grote drijfveer, dat merk je aan alles. De schitterende wijnkaart bevat een ruime selectie uitgelezen wijnen. Een paradijs voor de bourgondiërs onder ons.

Wimtien
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond heerlijk gegeten in Au coins.
Na twee heerlijke amuses, vooral die met de pittig smakende bloemkool, het a la carte diner.
Twee hadden gekozen voor de Hollandse garnalen met Ierse gerookte zalm, en eenmaal voor de asperges met Kreeft. Het was allebei heel goed. Zachte asperges met malse kreeft, een super combinatie. Het andere voorgerecht was ook bijzonder lekker. Een hele mooie Sauvignon Blanc uit Oostenrijk smaakte er prima bij.
Als hoofd twee maal ossenhaas en eenmaal lamsrug. Ossenhaas heerlijk mals en met heerlijk soervlees en de lam met dubbelgedopte tuinbonen in een zeer smakelijke 'bouillon'. Mano Mano Temperanillo erbij, top.
Twee desserts en eenmaal kaas met witte port.
Heerlijke ambiance, relaxed en weer zo lekker gegeten!

Gegeten op 18 april 2014

lyanvf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldige locatie, vlak achter het Vrijthof in een rustig straatje. Je wordt hartelijk ontvangen en de sfeer is semi sjiek. Het personeel is vrolijk en heeft er duidelijk zin in.

Ze hebben een uitgebreide wijnkaart, wij hebben een Amarone gedronken €95 euro, was erg goed! Het water per fles is ook niet overpriced.

We kregen meteen een vers gebakken zuurdesembroodje, hij was nog warm.

De amuse was een tomaatje op zuur, moest even wennen aan de harde zure nasmaak

Mijn vrouw had als voorgerecht Bisque van kreeft met rouille en croutons, met verse kreeft erin. Mooi geserveerd, soep werd uit een kannetje in het bord gegoten. Altijd een leuk effect. €16
Zelf had ik een Steak tartaar met een gepocheerd Freiland ei, perfect gepocheerd ei, naar mijn mening mocht er iets minder mayonaise door het tartaar en miste een klein pepertje erin. Maar was echt goed op smaak. Het was ook duidelijk een favoriet, want veel mensen bestelden dit voorgerecht. €16

Onze hoofdgerechten Krokante kalfszwezerik met gegrilde asperges en Béarnaise saus €32.
Simmenthaler tournedos met pastinaak, zoervleis en mergel-paddenstoel €32
Het waren beide goede porties en zeker qua prijs kwaliteit zeer in balans.

Als desert hebben we samen Chocoladetaart met Van Wees Advocaat en Tahiti vanille ijs gegeten. We hebben maar 1 desert gegeten, maar we vonden het niet erg spannend.

We hebben super gezellig gegeten, het is absoluut een prettig restaurant om rustig en toch een beetje sjiek te eten. Prijs kwaliteit krijgt van ons echt een 10.

Gegeten op 29 maart 2014

cdd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jaarlijks diner met zussen en broer. Een terugkerend feestje.
Eerst twee amuses, de gekonfijte tomaat was heerlijk, toen het voorgerecht met Hollandse garnalen en tartaar van Ierse zalm. Prachtig bord en puur van smaak. De skrei was ook zo goed bereid, net zoals de runderlende met zalig zoervleis. De keuze aan kazen is geweldig!
Heerlijke wijnen erbij, weer een topavond!

Gegeten op 1 februari 2014

Princesss
  • Recensies in de laatste twee jaar

Misschien wel 1 van de beste restaurants waar we gegeten hebben. Het toont allemaal erg chique aan maar er hangt een ongedwongen sfeer. Het eten is echt van een hoog niveau, alle vier de gangen waren heerlijk! De amuse van het huis was het enige mindere. Je wordt constant voorzien van verse warme broodjes en de bediening is erg professioneel maar niet te zeer aanwezig. Het is een beetje prijzig maar voor 30€ kan men al van een 3gangen diner genieten. En dan krijg je ook heerlijke gerechten voorgeschoten! Een echt top restaurant!!

anna1058
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een winterse avond hier met het gezin gegeten. Het eten was echt geweldig en van hele hoge kwaliteit. Sterwaardig! Bijzondere combinaties en hele vriendelijke bediening die alles goed uit legde. Wij hadden allemaal een vijf gangen menu, maar verschillende gangen gekozen. Lekker van elkaar proeven. Wijnarrangement met heerlijke wijnen. Zaten in een soort kamertje met open haard, ontzettend sfeervol. Ondanks dat het wat lang duurde hele goede herinneringen aan dit restaurant overgehouden. Chique, maar niet over the top. Kom graag terug!

Gegeten op 23 november 2013

sjesco
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant bevindt zich in een oud pand in Maastricht, het decor doet warm aan, een huiselijke sfeer.
De bediening was goed, ze leggen ook mijn vriendin uit welke gerechten geserveerd werden. Haar Nederlands is niet zo goed.
Amuse met radijs ; koud curry soepje met rivierkreeftjes en appel : 4 vissoorten op verschillende wijzen bereid, eendenbout en gekonfijte eendenborst en een dessert aardbeien ,chocolade sorbet en Lychee gelei. Alles verrassend lekker. Ik heb maar één soort wijn genuttigd, namelijk een witte huiswijn. Deze was lekker, dit was een Sauvignon.

Gegeten op 2 oktober 2013

BIESSIE7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met mijn jarige zus top gegeten in dit legendarisch Maastrichts restaurant. Schappelijke prijzen voor een extra tussengerecht (tevens lekkerste gang) en ook voor het bijpassend wijnarrangement.
Vriendelijke en gemakkelijk toegankelijke bediening.
Dessert was niet mijn favoriet, anders was het menu een 10 waard.
Ik keer graag nog ns terug.

Gegeten op 4 oktober 2013

alphonsius
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het viel me op dat we welkom werden geheten door jonge mensen.
We kregen een mooi en ruim plekje. Heerlijke broodjes, goede wijn, mooie amuses en gerechten. De geconfijte eend vond ik erg lekker en ook het soepje vooraf. We moesten lachen dat de open haard steeds uitging. Daar moeten ze nog op oefenen!

Gegeten op 1 oktober 2013

fransgunning
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zaten buiten onder de druiven rank, prachtig, binnen vind ik de sfeer minder en naar mijn smaak te strak en de kunstwerken hebben we nu ook wel gezien. Het eten was fantastisch , ben een liefhebber van authentiek Frans eten en de foie gras en kalfszwezerik waren beide top ! Later hoorde ik dat ze een ster ingeleverd hebben, mooi zo dan kunnen ze nu voor een echt goede prijs kwaliteit verhouding gaan ! Dan zou ik de prijzen van de wijn fors naar beneden doen , er zijn echt uitstekende wijnen voor rond de 30-40 euro, maar nog beter gewoon een wijnarrangement ook voor gasten die a la carte eten ! Mijn vriendin had coquilles en dat was ook uitstekend ! Stoelen kunnen beter en alhoewel de kaasplak zeer uitgebreid en goed was zou ik hem wat vaker in de koeling duwen, de kaasjes waren nu wat zweterig. We komen echter zeker terug !

Gegeten op 6 september 2013

boar
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden een feest te vieren en zochten een locatie om dat in alle harmonie te doen. Dan is dit restaurant een perfecte keuze. Uit eerdere ervaringen wisten wij dat keuken moeilijk te overtreffen is ; daarover dus geen zorgen. De chef is een bescheiden grootheid met een warm hart en een onnederlandse vorm van fatsoen. De bediening is adequaat en respecteert voorkeuren voor tempo en andere wensen. Het eten was ook ditmaal van 2 sterrenniveau.
Hulde !! We komen graag terug.

Gegeten op 19 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Au Coin des Bons Enfants in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Au Coin des Bons Enfants. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!