a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 036 521 58 33

Creativiteit en vakmanschap

Aan de havenmond van Almere Haven eet je een uitgebreide lunch of een subliem diner. Chef kok Jonathan Zandbergen heeft zich de afgelopen jaren culinair op hoog niveau kunnen profileren. De smaken worden puur en oorspronkelijk gehouden met uitsluitend dagverse en zoveel mogelijk lokale producten. Je proeft de ambitie!

fransarthur

Na al een aantal keren, onder de bezielende leiding van Jonathan Zandbergen, in 't Veerhuys gegeten te hebben, hadden wij geruime tijd geleden voor gisteren avond gereserveerd i.v.m. mijn verjaardag, niet wetend dat er een op handen zijnde wisseling van chef kok zou plaatsvinden. Ook gisteren avond werden wij weer verrast door het hoge peil waarop hier gekookt wordt. Wij hadden het vijf gangen menu, met enkele aanpassingen gekozen, hetgeen zonder problemen kon. Ik vond de samenstelling van het menu nog in de trant van Jonathan Zandbergen maar de samenstelling van de ingrediënten was heel verrassend. Teveel om hier op te noemen. De amuses zijn al geweldig, de langoustines met wortel garnituur en met een krokante cannelloni eveneens gevuld met langoustines in een woord fantastisch, een bio hoender met diverse peer varianten: verbluffend. Als afsluiting een dessert van kersen vergezeld door een licht mousserende kersenwijn. We zoeken weer een aanleiding om weer snel terug te mogen komen. Kortom: RODERIK JE MAG BLIJVEN"!

Gegeten op 22 augustus 2015

xander8

Fantastische amuses: Creatief, verrassend, goed bereid en lekker. De watermeloen met sesam en wasabi en de gouden bonbon met eendenlever sprongen eruit. We hebben gekozen voor het Kennismakingsmenu. Hierbij viel de pastinaak met witte chocola positief op.

Bediening was zeer vriendelijk en kundig. De sommelier leek wat teleurgesteld zijn liefde voor wijn niet te kunnen delen met mij. Erg sympathiek dat de nieuwe chef zich kwam voorstellen.

Mooi gelegen aan het Gooimeer met uitzicht op Huizen. Interieur neutraal zonder saai te zijn.

Tot nu toe beste restaurant in Almere.

Gegeten op 20 augustus 2015

LCG

De serre voor ons alleen (12 man) is wel heel luxe en gezellig. De mooi gedekte tafel is sfeer verhogend. Ik vond het eten echter de vorige keer verrassender. Niets aan te merken op de mooi opgemaakte borden, creativiteit genoeg maar geen uitroep van 'wat is dit geweldig' het was gewoon erg lekker, dat wel maar ik had net iets meer verwacht. En een menu met duif en lever vind ik wel gewaagd, dat is niet voor iedereen een geheide lekkernij.

Gegeten op 20 juni 2015

johan205

Via online reservering

Gebruik gemaakt van het nieuwe Veerhuys Arangement, 6 gangen + wijnarrangement.
Prachtige combinaties van smaken, begeleid door uitstekende wijnen.
De presentaties van de gerechten waren kleine kunstwerkjes.
Zeker een aanrader en gegarandeerd een restaurant om naar terug te keren!

Gegeten op 13 juni 2015

sophia2

Op 5 april hebben wij in dit restaurant met zijn tweeën mogen genieten van vier gangen Paasmenu.

Het menu bestond uit Hoeve ei, Sint-Jacobsmossel, Polderhoen en Grand Cru chocolade. Vooraf broodjes en een drietal amuses.

Ik kan niet anders zeggen dat we heerlijk hebben gegeten. Voor mij sprong het voorgerecht, gepocheerde hoeve ei met mousse van Bellota ham, truffelcroutons en Parmezaanse kaas eruit. Heerlijk. Dat doet geen afbreuk aan de overige gerechten die ook heel erg lekker waren. Daarbij een wijnarrangement met wijnen die uitstekend bij de gerechten pasten.

Ook een pluim voor de bediening. We hoefden niet eindeloos te wachten op de gerechten en alles verliep vlot en soepel.

Wat een verwennerij dineren in dit restaurant. We hebben een heerlijke avond gehad en echt genoten.

Gegeten op 5 april 2015

anita201

Via online reservering

Eten was met aandacht en passie bereid. Echter viel de entourage wat tegen. Terras buiten stond onkruid op, en een goede lik verf op de kozijnen zou geen overbodige luxe zijn. Het presenteren van het apperatief (gin-tonic) mag ook wat creatiever ipv alleen een schijfje citroen. Kleine dingen die een wereld van verschil maken........

Gegeten op 23 mei 2015

Carolarp

Via online reservering

We hadden online gereserveerd en een bevestiging gekregen, maar men was niet op de hoogte toen we aankwamen. En dat terwijl er bloemen voor ons, op naam, waren bezorgd ivm ons 40-jarig huwelijk. Pas bij de betaling vroeg het meisje of we de bloemen "nu" (?) mee wilden nemen..... Eten was verder uitstekend!

Gegeten op 21 mei 2015

badis

Ook in Almere kun je fijn eten, in een mooie ambiance. Gerechten zijn werkelijk een pláátje, aandacht voor de opmaak. Smaken soms niet helemaal goed op elkaar afgestemd, maar duidelijk potentie. Ook de geadviseerde wijnen zijn mooi en passen goed, deskundige sommelier. Gastheer ook vriendelijk en reageert alert.

Gegeten op 17 april 2015

Almeerse proevers

We namen het 6-gangen menu Veerhuys, zelf uitgebreid met kazen. Op ons verzoek werd de kalfszwezerik ingewisseld voor de Cervelas de Fruits de Mer. Wat was het weer een feestje om hier te eten! Verrassende eerste amuse ronde, mooi en heerlijk tegelijk. Tweede amuse (bij lage temperatuur gegaard ei) was wat minder. De twee voorgerechten (noordzeekrab en polderhoen) waren heerlijk van smaak en prachtig opgediend. Het tussengerecht van de coquille vonden we iets minder door de Pata negra die ook de wijn overstemde. De Cervelas was geweldig van smaak en bijzonder. Het lamsvlees was ook goed van smaak en uitstekend bereid. Veel keuze in de kazen, waarschijnlijk voor elk wat wils. Het dessert was ook weer geweldig, verrassende smaken en combinaties. Dit blijft 1 van onze favorieten vooral voor als we iets te vieren hebben!

Gegeten op 8 april 2015

rombertus

Alles klopt van amuse tot lekkers bij de koffie. Wijnkaart doet gerechten er aan en biedt originele keuzes. Ongedwongen sfeer en alle aandacht. Glazen blijven gevuld en gerechten van hoog niveau. Uitzicht op water, bootjes en drijvende eenden houdt conversatie vanzelf gaande. Maar keuken zorgt natuurlijk voor een avond lang genieten. Tot volgende keer!!

Gegeten op 21 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Veerhuys in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Het Veerhuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.