a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 036 521 58 33

Creativiteit en vakmanschap

Aan de havenmond van Almere Haven eet je een uitgebreide lunch of een subliem diner. Chef kok Jonathan Zandbergen heeft zich de afgelopen jaren culinair op hoog niveau kunnen profileren. De smaken worden puur en oorspronkelijk gehouden met uitsluitend dagverse en zoveel mogelijk lokale producten. Je proeft de ambitie!

anita201

Via online reservering

Eten was met aandacht en passie bereid. Echter viel de entourage wat tegen. Terras buiten stond onkruid op, en een goede lik verf op de kozijnen zou geen overbodige luxe zijn. Het presenteren van het apperatief (gin-tonic) mag ook wat creatiever ipv alleen een schijfje citroen. Kleine dingen die een wereld van verschil maken........

Gegeten op 23 mei 2015

Carolarp

Via online reservering

We hadden online gereserveerd en een bevestiging gekregen, maar men was niet op de hoogte toen we aankwamen. En dat terwijl er bloemen voor ons, op naam, waren bezorgd ivm ons 40-jarig huwelijk. Pas bij de betaling vroeg het meisje of we de bloemen "nu" (?) mee wilden nemen..... Eten was verder uitstekend!

Gegeten op 21 mei 2015

badis

Ook in Almere kun je fijn eten, in een mooie ambiance. Gerechten zijn werkelijk een pláátje, aandacht voor de opmaak. Smaken soms niet helemaal goed op elkaar afgestemd, maar duidelijk potentie. Ook de geadviseerde wijnen zijn mooi en passen goed, deskundige sommelier. Gastheer ook vriendelijk en reageert alert.

Gegeten op 17 april 2015

Almeerse proevers

We namen het 6-gangen menu Veerhuys, zelf uitgebreid met kazen. Op ons verzoek werd de kalfszwezerik ingewisseld voor de Cervelas de Fruits de Mer. Wat was het weer een feestje om hier te eten! Verrassende eerste amuse ronde, mooi en heerlijk tegelijk. Tweede amuse (bij lage temperatuur gegaard ei) was wat minder. De twee voorgerechten (noordzeekrab en polderhoen) waren heerlijk van smaak en prachtig opgediend. Het tussengerecht van de coquille vonden we iets minder door de Pata negra die ook de wijn overstemde. De Cervelas was geweldig van smaak en bijzonder. Het lamsvlees was ook goed van smaak en uitstekend bereid. Veel keuze in de kazen, waarschijnlijk voor elk wat wils. Het dessert was ook weer geweldig, verrassende smaken en combinaties. Dit blijft 1 van onze favorieten vooral voor als we iets te vieren hebben!

Gegeten op 8 april 2015

rombertus

Alles klopt van amuse tot lekkers bij de koffie. Wijnkaart doet gerechten er aan en biedt originele keuzes. Ongedwongen sfeer en alle aandacht. Glazen blijven gevuld en gerechten van hoog niveau. Uitzicht op water, bootjes en drijvende eenden houdt conversatie vanzelf gaande. Maar keuken zorgt natuurlijk voor een avond lang genieten. Tot volgende keer!!

Gegeten op 21 maart 2015

eliane3

Dit restaurant zit wat verscholen aan de uitloper van de havenkom, in het - de naam zegt het al - oude veerhuis van het pontje tussen Almere-Haven en Huizen. Binnen herken je dat echter niet meer terug, een chique entourage en een mooi uitzicht over de haven. Aandachtspuntje: met wat verlichting op het terras heb je in het donker wellicht net een interessanter uitzicht, nu zie je op een gegeven moment alleen nog een donker gat en de lichtjes van Huizen verderop.

Wij hebben gekozen voor het menu Gastronomique en kregen hier twee amuses bij, plaatjes op het bord, smaaksensaties in de mond. Dat geldt voor alle gerechten.

De bediening legt keurig uit wat je gaat proeven (opmerkelijk: in elk gerecht zit wel een ingrediënt dat voor een zoete touch zorgt). De wachttijd tussen gangen verschilt wel - zo was de overgang tussen voor- en hoofdgerecht vrij vlot, maar hebben we lang op het voorgerecht moeten wachten. Verder een pluspunt dat er ook klassieke gerechten op de kaart staan die nergens anders in Nederland meer worden gemaakt, zoals de cervelas de fruits de mer.

Minpuntje: de porties zijn aan de karige kant. Na een maaltijd die voor 2 personen (incl. wijn) 122 euro kost, verwacht je niet dat je diezelfde avond nog een zak chips moet opentrekken (en dat was wel nodig). Dat verklaart het cijfer 8 - anders was dit op een 9 of 10 geëindigd.

Kortom: hebben heerlijk gegeten, zijn flink in de watten gelegd en hebben een mooie avond gehad. Wel iets aan de prijs, en we hopen dat de porties iets ruimer bemeten kunnen worden. Dan komen we zeker nog eens terug.

Gegeten op 27 maart 2015

wfj_j

Diner in kader Restaurantweek.
Eten maakte minder indruk, dan recensies deden verwachten: meer uiterlijk vertoon, dan verrassende smaken. Zoals bv een prima coquille die letterlijk ondergaat in een loodzware eekhoorntjespaddestoelensaus en niet gered kan worden met een blaadje witlof. Of een mooi stukje vlees dat 't verliest van de overdadige saus met truffel, paddenstoel en meer.
Een amuse op een boomstronk ziet er grappig uit, maar de vettige (na)smaak is geen grapje.
Het dessert was een overdaad aan chocolade-onderdelen met allemaal een eigen smaak, die tezamen een rommeltje vormden.
Na afloop geen voldaan gevoel, maar een volgedaan gevoel.
Ambiance 's avonds is wat somber. Er is geen buitenverlichting dus kijk je in een groot zwart gat.
Overdag zal dat ongetwijfeld aantrekkelijker zijn.
Dat zullen we dus nog maar eens gaan proberen.
De wijnkaart is uitgebreid, maar pittig aan de prijs. De sommelier loopt over van de kennis, maar of je op een avondje uit zo'n hele encyclopedie tot je wilt nemen, is de vraag.
De bediening doet zijn best, maar 't zijn robotjes die teksten opdreunen. Onpersoonlijk.
Halfvolle borden worden uitgenomen met de vraag of het gesmaakt heeft. Geheel volgens het protocol, maar erg plastic.

Gegeten op 8 maart 2015

pascal47

Met een vriendin die vegetarisch is, heerlijk gegeten bij het Veerhuys. De gerechten waren creatief, fantasierijk en qua smaak goed uitgebalanceerd, verrassend en soms zelfs zinnestrelend. De amuses waren leuk, het idee van drie amuses als een soort van voor, hoofd en na gerecht voordat je gaat eten was creatief en smakelijk. Leuk is ook de keuzes van kazen die je hebt als je voor het kaasplankje gaat.
De service is prima, vriendelijk en correct. Het decor is prima, leuke foto's aan de muur, het gebouw op zich spreekt mee niet zo aan vandaar een 8 maar dat is gewoon goed.

Gegeten op 4 maart 2015

Riekus

Afscheidsdinertje van de voorzitter RvT. Met een aardige groep gegeten. En dan is het een kunst om voor een groot aantal mensen de heel erg verzorgde gerechten prachtig op tafel te krijgen. En de gerechten waren niet alleen prachtig om te zien maar de smaak was verbluffend. Wat een mooie combinaties. Een uitstekende avond met goede service op een prachtig plekje in Almere.

Gegeten op 14 januari 2015

Vlekkie

Via online reservering

Vrijdag weer heerlijk geluncht bij het Veerhuys. Een dungesneden ossenhaas met ossenstaart om je vingers bij af te likken en Coquille st. Jacques die heerlijk smaakte. Mijn partner had hert van de Veluwe en hoewel ik niet zo van wild hou was deze wel heel erg lekker! We kijken alweer uit naar ons volgende etentje bij het Veerhuys!

Gegeten op 30 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Veerhuys in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Het Veerhuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.