Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Veerhuys in Almere - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 036 521 58 33

Creativiteit en vakmanschap

Gelegen aan de havenmond van Almere Haven. Chef kok Jonathan Zandbergen heeft zich de afgelopen jaren culinair op hoog niveau kunnen profileren. De smaken worden puur en oorspronkelijk gehouden met uitsluitend dagverse en zoveel mogelijk lokale producten. Je proeft de ambitie!

TTrecentie

Gister 22 oktober bij het Veerhuys gegeten. We hebben het wildmenu genomen en het was in een woord fantastisch. Heerlijke gerechten voorafgegaan aan 4 amuses. Alle gerechten waren met veel zorg bereid en de smaken pasten goed bij elkaar. Ook de bijpassende wijnen waren uitstekend.
De ober wist ons heel veel te vertellen over de wijnen en de gerechten. Top!

Gegeten op 22 oktober 2014

dickys

Afgelopen zondag gegeten, vanwege de Iens dinnerdagen. Wederom een prima menu voorgeschoteld gekregen incl spoon, en broodjes met olijfolie / boter en zout.De ravioli van wilde cepes vooraf was heerlijk.De gebraden black angus met sjalottencompote was erg lekker evenals het dessert original beans beni wild chocolade. Wij waren met twee personen incl wijn / water voor 75 euro klaar. zeker de moeite waard voor de fijnproever om dit restaurant eens te bezoeken. De bediening is keurig. enige hele kleine minpuntje was de muziek die aanstond, veel van alles wat maar af en toe wat jazzachtige klanken die mijn eetlust niet bevorderen. Ik zou voor zo'n restaurant kiezen voor wat rustige achtergrondmuziek.

Gegeten op 5 oktober 2014

jennifermg74

Via online reservering

We hebben lekker gegeten al was het wel wat weinig en duurde elke gang erg lang. De ambiance is eenvoudig en er hangt niet echt een gezellige sfeer.

Gegeten op 4 oktober 2014

rlelie

Via online reservering

Gezellige sfeer en uitstekende service.
Het hoofdgerecht "Black Angus" in braadjus met truffels vond ik het lekkerst.
De limoensaus in het nagerecht "Original Beans Beni Wild Chocolade" in combinatie met
de pure chocolade kon mij niet echt bekoren.

Gegeten op 3 oktober 2014

htk1964

Al eerder gegeten maar nu nav restaurant week. Vooraf gegaan door amuses die heerlijk waren.
Het menu was heerlijk van smaak en dus genieten . De huiswijn viel tegen vw naar mijn mening teveel aan tannines maar de geadviseerde GARZON wijn was perfect. Heerlijke geur naar fruit en bijbehorende smaak. Weer tevreden en met een lach het restaurant verlaten. Een zeer aan te raden restaurant.

Gegeten op 4 oktober 2014

leni2

We hebben bij Het Veerhuys gegeten tijdens de IENS dinerdagen. De service was werkelijk waar fantastisch. We vonden de aubergine ontzettend zout en dat werd ook meegenomen naar de keuken. Alle gerechten waren bijzonder en verrassend. Zeker de moeite waard om een keer terug te komen!

Gegeten op 1 oktober 2014

th4545

jammer dacht ik, er is alleen een lunchmenu te bestellen, maar helemaal terug gaan, pfff, dus geprobeerd. Ik schrok opnieuw, want er werd onduidelijke uruguyaanse wijn naarbinnen gebracht door een leverancier. Dat kan niet veel worden, geen terroir enz., maar de luch bleek een prettige verrassing!!
een goede huischampagne,deveaux, pinot noir en chardonnay, echt een eetchampi en dat bij voortreffelijke amuses.3x. inktvis,ijs en canneloni, echt fraai en ik doe ze te kort met deze omschrijving , wat een smaak!!
vooraf door de chef zelf geplukte paddestoelen met een jus, mmm, jongens zalig ,ik heb het helemaal met brood weggedept.
En dan als hoofd: goede sukade ,mooi dik stuk en daarbij haut marbuzet 2009 gedronken, feestje dus. De bijgerechten hadden wat spannender gemogen dat wel .
Echt almere is een attractie rijker!! o ja, het uitzicht op het water is natuurlijk ook fraai zowel met zon als met ijs ,denk ik

Gegeten op 23 september 2014

george7

Via iens hier gegeten(daarvoor ook al eens). Drie gangen voor 30 euro. Amuse vooraf en brood met lekkere olie,zout en boter. Er wordt hier heel behoorlijk gekookt! lekkere gerechten gehad, wel een beetje karig. Wellicht hoort dit bij haute cuisine? wijn bij de gerechten(wijnarrangement) was perfect. Goede uitleg hiervan! Klein minpuntje was het dessert. Er zaten 2 hele kleine bolletjes sorbetijs bij. Waren mi. toch te waterig?niet goed doorgeroerd evt iets meer suiker bij het bereiden?(erg bevroren laagje).Zeker weer een keer terug

Gegeten op 27 september 2014

mickey3

Via online reservering

Late lunch op zondag( een van de weinige restaurants in d eomgeving, die open zijn op die dag).
Warme ontvangst. Prachtig uitzicht op haven Almere en binnenmeren. Kozen beiden het drie gangen menu. Ontvingen eerst twee voortreffelijke amuses: cannelloni van rivierkreeft en een bavarois. Voorgerecht aangeklede tartaar op basis van lokaal rund schitterend opgemaakt en voortreffleijk van smaak. Hoofdgerecht kalfsvlees met truffle jus werd door d ejonge chef persoonlijk geserveerd. Goed, maar niet uitzonderlijk. Dessert weer voortreffelijk.
Bediening heel prettig. Goed wijnen. Open Viognier prima, maar jammer, dat er geen open Chardonnay is. Ambiance uitstekend. Prima product voor zijn relatief bescheiden prijs

Gegeten op 7 september 2014

Anna2511

Heb hier wel vaker gegeten, maar deze keer was naar aanleiding van de Restaurantweek. Zoals altijd mooi opgemaakte borden, goede smaakcombinaties, goede wijnen en goed op elkaar afgestemde gerechten. Deze keer niet echt uitschieters naar boven, alles was gewoon lekker en van een goed niveau. Een 8,5.
Nog iets over de service: er was sprake van een wegomleiding en daar werden wij keurig en ruim van tevoren over gebeld. Top!

Gegeten op 3 september 2014

Vlekkie

Gelukkig wonen we in Almere en hebben we daardoor een fantastisch restaurant als het Veerhuys vlakbij. Heerlijk eten op prachtige wijze geserveerd. Kies niet je eigen wijn maar laat de keuze over aan de sommelier. Hij weet altijd heerlijke wijnen te serveren die uitstekend passen bij de gerechten. Altijd weer een feestje om hier te eten!

Gegeten op 31 augustus 2014

jon8

Afgekomen op alle goede recensies en het restaurantweek menu. Over de sfeer bleek geen woord gelogen, inderdaad eigentijds, warm en sfeervol. Ontvangst prima, evenals het menu, incl. amuse. Echt niets op aan te merken, alle gangen even heerlijk, op mooi opgemaakte borden. Uitstekende huiswijn ook, een heerlijke koele Sauvignon Blanc. Vriendelijke bediening. Wat aperitief betreft, als gin / tonic kenner aangenaam verrast met het aanbod van Hendricks / Fever-Tree. Kost een paar euro, maar dan heb je ook wel wat! Als enig punt van kritiek, maar dan echt zout op slakken leggende, het zicht over het Gooimeer vanaf ons tafeltje aan het raam. Deze werd enigszins getemperd door het hoge riet voor het terras en de ietwat vuile ramen. Ook bemerkten wij boven de de deur naar het buitenterras een zweem spinrag. Puntje van aandacht! Maar anders dan dat, zonder meer een aanrader en herhaling waard!

Gegeten op 23 augustus 2014

ElisabethW

Het was weer heerlijk, en zag er prachtig uit! De amuses waren niet te overtreffen: eerst koude amuses en vervolgens ook nog een warme amuse. De tartaar was subliem, de Gooimeer paling vond ik zelf wat minder (te weinig paling, te veel mouse/crème). De coquilles waren perfect, evenals het vlees en de rode poon. De Bronte's Pistachio was heerlijk, alleen jammer dat het ijs al half gesmolten was toen we het kregen, dan krijg je toch een beetje het gevoel dat je snel moet dooreten. De wijnen waren goed, een water arrangement is altijd fijn (onbeperkt water voor 4,50 per persoon geloof ik). Zelfs toen we het dessert bijna ophadden, kregen we nog een nieuwe fles heerlijk koel water terwijl we nog een bodempje / half glas hadden.

Gegeten op 10 augustus 2014

LCG

Het eten was in 1 woord verrukkelijk. Wat een verfijning, wat een prachtig opgemaakte borden, wat een heerlijke smaken en het uitzicht op het water maakt de avond compleet.
Paling zacht van smaak, black angus steak al smeltend op de tong en popcorn verwerkt in het nagerecht: aan creativiteit geen gebrek.

Gegeten op 9 augustus 2014

evertvdl

We waren hier met de kerst geweest en nu weer in verband met het jubileum menu van 4 gangen.
Dit restaurant is echt een pareltje en het zou me niets verbazen als ze binnen 2 jaar een ster krijgen.
Mooie, creatieve gerechten (Huisgerookte paling met zoet-zure komkommer/Kabeljauw met gesmolten spek), met mooie smaken en prima verhoudingen. Dat met een aantal zeer goede wijnen in het wijnarrangement.
De omgeving met uitzicht is leuk, het interieur warm en ruim van opstelling, het ontvangst en bediening zeer vriendelijk en kundig, jaja een echt goed restaurant dus en dat maakt de avond zeer geslaagd.
Tot snel!

Gegeten op 20 juni 2014

woutwoltz

Gisteravond gegeten. De service was overdadig: drie obers bijna voor ons tweeën. Alleen binnen zaten nog twee mensen, die vaak elkaars hand vasthielden dus daar hadden wij geen last van. Verklaring voor de aangename rust: Nederland tegen Spanje .
Het Veerhuys gelooft in veel liflafjes: kunstige amuses, sierlijke opgemaakte borden met kleine gerechtjes : een toefje O.I kers, wat bloemkoolsaus, kleine stukjes lam op twee manieren, plakjes koude vis in saus, etcetera. Het is zeker niet slecht, smaken zijn interessant maar warrelen wat door elkaar en op éen of andere manier doet het al ouderwets aan. Een mens gaat verlangen naar een stevige in boter gebakken vis of een eerlijk stuk vlees met aardappel en dubbel gedopte tuinbonen. Ik wil eigenlijk een 7.5 geven.
Bij de vele toegiften ook twee kommen met stukjes paling, waarvan éen warm. Geen goed idee, want uit warme paling loopt olie en die is niet lekker. Komische noot: de hoofdchef vertelde vol vuur dat ze achter de bar een filtertoestel hebben dat water tot bronkwaliteit zuivert. Dus, is het kraanwater? Ja, dat moest hij toegeven. En dus 4.50 Euro, of 4.75, daar wil ik af zijn. En het Veerhuysis niet goedkoop: 3 gangen, koffie (met friandises) 2 bier, 1 jenever en vier glazen wijn: 134 Euro voor twee. Aardige mensen, maar niet meer.

Gegeten op 13 juni 2014

Rmia

Al vaker met veel genoegen gegeten bij het Veerhuys. Deze week het asperge menu gegeten bij Chefkok Jonathan Zandbergen. Het was weer subliem. Hele mooie smaken bij elkaar. Ook de wijnen, uitgekozen door Ferdi Dols pasten weer fantastisch. Twee mensen uit het gezelschap waren geen liefhebber van lamsvlees. Ze konden natuurlijk een vervanging krijgen maar toch maar geprobeerd. Ze zijn helemaal om. Door de mooie bereiding en versheid van de producten een fantastisch gerecht. Natuurlijk ik combinatie met de asperges geweldig. Niet te vergeten de geweldig heerlijke amuses die er ook nog eens mooi uitzien, niets dan lof. De smaak, in combinatie met het plaatje op het bord, de mooie locatie, vriendelijke bediening een geweldige aanrader!

Gegeten op 7 mei 2014

CleoP

Het restaurant, gelegen aan de kop van Almere-haven, is stijlvol ingericht.
Via de Paradontax actie in dit restaurant beland met hoge verwachtingen gezien de gunstige waarderingen op Iens. De verwachtingen zijn zeker uitgekomen, want chef-kok Jonathan Zandbergen maakt van elk gerecht een visuele- en culinaire sensatie.
Zelfs de amuses en friandises zijn met zorg bereid en een lust voor het oog en de smaakpapillen.
De bediening is wat stijfjes, maar voor de culinaire kunsten van de chef-kok kom ik graag terug.

Gegeten op 30 april 2014

a-loutin

Gegeten op 6 maart 2014

KenM

Het is alweer een tijd geleden dat wij hier gegeten hebben. Volgens mij is dit nog steeds de enige plek in Almere waar je verfijnde gerechten kunt eten. Fantastische smaken, combinaties daarvan en bordopmaak. De locatie en het decor is mooi.

Een minpunt: aan het einde van de avond kreeg een stel dat aan het tafeltje achter ons zat een woordenwisseling. Dit was heel vervelend voor ons en de andere gasten omdat we alles konden horen. Onze avond zat er op dat moment 'gelukkig' op.

Schrijf zelf een recensie over Het Veerhuys in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Het Veerhuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.