Het Veerhuys

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 036 521 58 33

Creativiteit en vakmanschap

Aan de havenmond van Almere Haven eet je een uitgebreide lunch of een subliem diner. Chef kok Jonathan Zandbergen heeft zich de afgelopen jaren culinair op hoog niveau kunnen profileren. De smaken worden puur en oorspronkelijk gehouden met uitsluitend dagverse en zoveel mogelijk lokale producten. Je proeft de ambitie!

wfj_j

Diner in kader Restaurantweek.
Eten maakte minder indruk, dan recensies deden verwachten: meer uiterlijk vertoon, dan verrassende smaken. Zoals bv een prima coquille die letterlijk ondergaat in een loodzware eekhoorntjespaddestoelensaus en niet gered kan worden met een blaadje witlof. Of een mooi stukje vlees dat 't verliest van de overdadige saus met truffel, paddenstoel en meer.
Een amuse op een boomstronk ziet er grappig uit, maar de vettige (na)smaak is geen grapje.
Het dessert was een overdaad aan chocolade-onderdelen met allemaal een eigen smaak, die tezamen een rommeltje vormden.
Na afloop geen voldaan gevoel, maar een volgedaan gevoel.
Ambiance 's avonds is wat somber. Er is geen buitenverlichting dus kijk je in een groot zwart gat.
Overdag zal dat ongetwijfeld aantrekkelijker zijn.
Dat zullen we dus nog maar eens gaan proberen.
De wijnkaart is uitgebreid, maar pittig aan de prijs. De sommelier loopt over van de kennis, maar of je op een avondje uit zo'n hele encyclopedie tot je wilt nemen, is de vraag.
De bediening doet zijn best, maar 't zijn robotjes die teksten opdreunen. Onpersoonlijk.
Halfvolle borden worden uitgenomen met de vraag of het gesmaakt heeft. Geheel volgens het protocol, maar erg plastic.

Gegeten op 8 maart 2015

pascal47

Met een vriendin die vegetarisch is, heerlijk gegeten bij het Veerhuys. De gerechten waren creatief, fantasierijk en qua smaak goed uitgebalanceerd, verrassend en soms zelfs zinnestrelend. De amuses waren leuk, het idee van drie amuses als een soort van voor, hoofd en na gerecht voordat je gaat eten was creatief en smakelijk. Leuk is ook de keuzes van kazen die je hebt als je voor het kaasplankje gaat.
De service is prima, vriendelijk en correct. Het decor is prima, leuke foto's aan de muur, het gebouw op zich spreekt mee niet zo aan vandaar een 8 maar dat is gewoon goed.

Gegeten op 4 maart 2015

Riekus

Afscheidsdinertje van de voorzitter RvT. Met een aardige groep gegeten. En dan is het een kunst om voor een groot aantal mensen de heel erg verzorgde gerechten prachtig op tafel te krijgen. En de gerechten waren niet alleen prachtig om te zien maar de smaak was verbluffend. Wat een mooie combinaties. Een uitstekende avond met goede service op een prachtig plekje in Almere.

Gegeten op 14 januari 2015

Vlekkie

Via online reservering

Vrijdag weer heerlijk geluncht bij het Veerhuys. Een dungesneden ossenhaas met ossenstaart om je vingers bij af te likken en Coquille st. Jacques die heerlijk smaakte. Mijn partner had hert van de Veluwe en hoewel ik niet zo van wild hou was deze wel heel erg lekker! We kijken alweer uit naar ons volgende etentje bij het Veerhuys!

Gegeten op 30 januari 2015

theo65

Vandaag geweldig gegeten bij Het Veerhuys. Lekkere, diepe smaak. Vakkundig bereid en opgediend. Vriendelijke bediening, schone WC,. Al met al was het een geslaagde lunch! Proficiat!

Gegeten op 22 januari 2015

MikeHotel

zeer goed gegeten. We waren hier voor de lunch. Kwalitatief erg goed. Porties zijn goed op elkaar afgestemd. lunchmenu is beperkt maar ruim afdoende. Bediening is top. Wordt tijd voor een Michelinster!

Gegeten op 16 januari 2015

Oyra

Het Veerhuys is een ware beleving. We hebben genoten van het drie gangen menu en een heerlijke fles rode wijn. Het eten was voortreffelijk. Het begon met de amuse en brood met gezouten boter, daarna drie verschillende voorgerechten op een bord. Kleine delicate gerechtjes met veel ingrediënten, alles precies op smaak gemaakt. Het hoofd gerecht was ook heerlijk en wederom bij het toetje drie verschillende gerechtjes op een bord. Wij hebben nog nooit ergens zo genoten als bij het Veerhuys.

De bediening is gewoon weg top. Wijn en water worden direct bijgeschonken als je glas leeg is. Alles wordt netjes uitgeserveerd en alles wordt direct opgeruimd als iedereen klaar is. De bediening is vriendelijk en heeft ook kennis van wijn. Er werd ons een mooi verhaal verteld over de wijn die wij hadden gekozen.

De ligging van het restaurant is subliem. Het uitzicht op de haven en het water is prachtig. Binnen ziet het er ontzettend mooi en chic uit.

Gegeten op 8 juli 2014

GeBraadslee

Een echte parel tussen de vele neppers. Het restaurant oogt aan de voorkant niet bijzonder spectaculair, maar binnen is het aangenaam sjiek. Fijne stoeltjes waar je gemakkelijk een hele avond in kunt blijven zitten.
Jammer dat ze buiten geen lampjes hebben branden, dat zou gezelliger ogen en je zit niet zo in een donker gat te staren.
De gerechtjes zijn ware schilderijtjes en pure smaaksensaties. Daar is heel veel aandacht aan besteed. Ook leuk dat je voor je voorgerecht nog een paar amuses krijgt waaraan je al kunt zien dat het met de komende gangen helemaal snor zit.
Wat ik persoonlijk altijd jammer vind is als bediening niet allemaal in dezelfde kleding loopt die past bij de uitstraling van het restaurant. Over de bediening niets anders dan lof. Aardig, niet afstandelijk en met kennis van zaken.
Tikkie jammer is dat je constant een ander aan je tafel hebt. Ik zou het prettiger vinden als ik de hele avond 1 of 2 dezelfde gezichten zou zien aan mijn tafel.
Kortom: gaat dat zien en proeven. Als je een beetje culinair bent aangelegd, dan kom je er zeker weer terug.

Gegeten op 1 november 2014

TTrecentie

Gister 22 oktober bij het Veerhuys gegeten. We hebben het wildmenu genomen en het was in een woord fantastisch. Heerlijke gerechten voorafgegaan aan 4 amuses. Alle gerechten waren met veel zorg bereid en de smaken pasten goed bij elkaar. Ook de bijpassende wijnen waren uitstekend.
De ober wist ons heel veel te vertellen over de wijnen en de gerechten. Top!

Gegeten op 22 oktober 2014

dickys

Afgelopen zondag gegeten, vanwege de Iens dinnerdagen. Wederom een prima menu voorgeschoteld gekregen incl spoon, en broodjes met olijfolie / boter en zout.De ravioli van wilde cepes vooraf was heerlijk.De gebraden black angus met sjalottencompote was erg lekker evenals het dessert original beans beni wild chocolade. Wij waren met twee personen incl wijn / water voor 75 euro klaar. zeker de moeite waard voor de fijnproever om dit restaurant eens te bezoeken. De bediening is keurig. enige hele kleine minpuntje was de muziek die aanstond, veel van alles wat maar af en toe wat jazzachtige klanken die mijn eetlust niet bevorderen. Ik zou voor zo'n restaurant kiezen voor wat rustige achtergrondmuziek.

Gegeten op 5 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Veerhuys in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Het Veerhuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.