Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Veerhuys in Almere - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 036 521 58 33

Creativiteit en vakmanschap

Gelegen aan de havenmond van Almere Haven. Chef kok Jonathan Zandbergen heeft zich de afgelopen jaren culinair op hoog niveau kunnen profileren. De smaken worden puur en oorspronkelijk gehouden met uitsluitend dagverse en zoveel mogelijk lokale producten. Je proeft de ambitie!

GeBraadslee

Een echte parel tussen de vele neppers. Het restaurant oogt aan de voorkant niet bijzonder spectaculair, maar binnen is het aangenaam sjiek. Fijne stoeltjes waar je gemakkelijk een hele avond in kunt blijven zitten.
Jammer dat ze buiten geen lampjes hebben branden, dat zou gezelliger ogen en je zit niet zo in een donker gat te staren.
De gerechtjes zijn ware schilderijtjes en pure smaaksensaties. Daar is heel veel aandacht aan besteed. Ook leuk dat je voor je voorgerecht nog een paar amuses krijgt waaraan je al kunt zien dat het met de komende gangen helemaal snor zit.
Wat ik persoonlijk altijd jammer vind is als bediening niet allemaal in dezelfde kleding loopt die past bij de uitstraling van het restaurant. Over de bediening niets anders dan lof. Aardig, niet afstandelijk en met kennis van zaken.
Tikkie jammer is dat je constant een ander aan je tafel hebt. Ik zou het prettiger vinden als ik de hele avond 1 of 2 dezelfde gezichten zou zien aan mijn tafel.
Kortom: gaat dat zien en proeven. Als je een beetje culinair bent aangelegd, dan kom je er zeker weer terug.

Gegeten op 1 november 2014

TTrecentie

Gister 22 oktober bij het Veerhuys gegeten. We hebben het wildmenu genomen en het was in een woord fantastisch. Heerlijke gerechten voorafgegaan aan 4 amuses. Alle gerechten waren met veel zorg bereid en de smaken pasten goed bij elkaar. Ook de bijpassende wijnen waren uitstekend.
De ober wist ons heel veel te vertellen over de wijnen en de gerechten. Top!

Gegeten op 22 oktober 2014

dickys

Afgelopen zondag gegeten, vanwege de Iens dinnerdagen. Wederom een prima menu voorgeschoteld gekregen incl spoon, en broodjes met olijfolie / boter en zout.De ravioli van wilde cepes vooraf was heerlijk.De gebraden black angus met sjalottencompote was erg lekker evenals het dessert original beans beni wild chocolade. Wij waren met twee personen incl wijn / water voor 75 euro klaar. zeker de moeite waard voor de fijnproever om dit restaurant eens te bezoeken. De bediening is keurig. enige hele kleine minpuntje was de muziek die aanstond, veel van alles wat maar af en toe wat jazzachtige klanken die mijn eetlust niet bevorderen. Ik zou voor zo'n restaurant kiezen voor wat rustige achtergrondmuziek.

Gegeten op 5 oktober 2014

jennifermg74

Via online reservering

We hebben lekker gegeten al was het wel wat weinig en duurde elke gang erg lang. De ambiance is eenvoudig en er hangt niet echt een gezellige sfeer.

Gegeten op 4 oktober 2014

rlelie

Via online reservering

Gezellige sfeer en uitstekende service.
Het hoofdgerecht "Black Angus" in braadjus met truffels vond ik het lekkerst.
De limoensaus in het nagerecht "Original Beans Beni Wild Chocolade" in combinatie met
de pure chocolade kon mij niet echt bekoren.

Gegeten op 3 oktober 2014

htk1964

Al eerder gegeten maar nu nav restaurant week. Vooraf gegaan door amuses die heerlijk waren.
Het menu was heerlijk van smaak en dus genieten . De huiswijn viel tegen vw naar mijn mening teveel aan tannines maar de geadviseerde GARZON wijn was perfect. Heerlijke geur naar fruit en bijbehorende smaak. Weer tevreden en met een lach het restaurant verlaten. Een zeer aan te raden restaurant.

Gegeten op 4 oktober 2014

leni2

We hebben bij Het Veerhuys gegeten tijdens de IENS dinerdagen. De service was werkelijk waar fantastisch. We vonden de aubergine ontzettend zout en dat werd ook meegenomen naar de keuken. Alle gerechten waren bijzonder en verrassend. Zeker de moeite waard om een keer terug te komen!

Gegeten op 1 oktober 2014

th4545

jammer dacht ik, er is alleen een lunchmenu te bestellen, maar helemaal terug gaan, pfff, dus geprobeerd. Ik schrok opnieuw, want er werd onduidelijke uruguyaanse wijn naarbinnen gebracht door een leverancier. Dat kan niet veel worden, geen terroir enz., maar de luch bleek een prettige verrassing!!
een goede huischampagne,deveaux, pinot noir en chardonnay, echt een eetchampi en dat bij voortreffelijke amuses.3x. inktvis,ijs en canneloni, echt fraai en ik doe ze te kort met deze omschrijving , wat een smaak!!
vooraf door de chef zelf geplukte paddestoelen met een jus, mmm, jongens zalig ,ik heb het helemaal met brood weggedept.
En dan als hoofd: goede sukade ,mooi dik stuk en daarbij haut marbuzet 2009 gedronken, feestje dus. De bijgerechten hadden wat spannender gemogen dat wel .
Echt almere is een attractie rijker!! o ja, het uitzicht op het water is natuurlijk ook fraai zowel met zon als met ijs ,denk ik

Gegeten op 23 september 2014

george7

Via iens hier gegeten(daarvoor ook al eens). Drie gangen voor 30 euro. Amuse vooraf en brood met lekkere olie,zout en boter. Er wordt hier heel behoorlijk gekookt! lekkere gerechten gehad, wel een beetje karig. Wellicht hoort dit bij haute cuisine? wijn bij de gerechten(wijnarrangement) was perfect. Goede uitleg hiervan! Klein minpuntje was het dessert. Er zaten 2 hele kleine bolletjes sorbetijs bij. Waren mi. toch te waterig?niet goed doorgeroerd evt iets meer suiker bij het bereiden?(erg bevroren laagje).Zeker weer een keer terug

Gegeten op 27 september 2014

mickey3

Via online reservering

Late lunch op zondag( een van de weinige restaurants in d eomgeving, die open zijn op die dag).
Warme ontvangst. Prachtig uitzicht op haven Almere en binnenmeren. Kozen beiden het drie gangen menu. Ontvingen eerst twee voortreffelijke amuses: cannelloni van rivierkreeft en een bavarois. Voorgerecht aangeklede tartaar op basis van lokaal rund schitterend opgemaakt en voortreffleijk van smaak. Hoofdgerecht kalfsvlees met truffle jus werd door d ejonge chef persoonlijk geserveerd. Goed, maar niet uitzonderlijk. Dessert weer voortreffelijk.
Bediening heel prettig. Goed wijnen. Open Viognier prima, maar jammer, dat er geen open Chardonnay is. Ambiance uitstekend. Prima product voor zijn relatief bescheiden prijs

Gegeten op 7 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Veerhuys in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Het Veerhuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.