• foto's van Het Veerhuys in Almere - 1

• 8.2

Het Veerhuys doet mee!

Reserveer nu!

Creativiteit en vakmanschap

Gelegen aan de havenmond van Almere Haven. Chef kok Jonathan Zandbergen heeft zich de afgelopen jaren culinair op hoog niveau kunnen profileren. De smaken worden puur en oorspronkelijk gehouden met uitsluitend dagverse en zoveel mogelijk lokale producten. Je proeft de ambitie!

a-loutin
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben 6 maart gegeten tijdens de restaurantweek. We waren met 4 personen, waarvan een vegetariër is. Dit werd prima geregeld. De styling bleef hetzelfde van dit menu, uiteraard met plantaardige ingrediënten.

De menues konden met 1 of 2 gangen uitgebreid worden. Ook kon er een wijnarrangement verkregen worden.

De keuken hier is van heel hoog niveau.
De styling van de borden is erg mooi. Kleine kunstwerkjes. Maar gelukkig ook de smaak.

Vooraf hadden we een filorol met zalm, prima van smaak en lekker krokant. Daarna stukjes boerenkip, heerlijk mals. Niet droog, erg lekker.

Wij namen als tussengerecht een kaasplankje met 6 stukjes kaas. Opgediend in een logische volgorde van smaken en op de goede temperatuur.
Als nagerecht peer met ijs. Ook weer mooi opgemaakt en heerlijk van smaak.

De begeleidende wijnen combineerde goed.

Minder was de plek waar we zaten. Het restaurant gedeelte loopt enigszins taps toe. Er is een serre gebouwd, daar zal je meer contact hebben met de haven. Probeer daar met reserveren een tafel te bemachtigen.

Puntje van kritiek alleen voor de bediening. Men is een beetje afstandelijk en vrij snel met het geven van informatie over het menu en de extra mogelijkheden. We kregen nauwelijks gelegenheid om te acclimatiseren.

Al met al een prima restaurant. Onze rekening bedroeg uiteindelijk € 221.

Gegeten op 6 maart 2014

KenM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is alweer een tijd geleden dat wij hier gegeten hebben. Volgens mij is dit nog steeds de enige plek in Almere waar je verfijnde gerechten kunt eten. Fantastische smaken, combinaties daarvan en bordopmaak. De locatie en het decor is mooi.

Een minpunt: aan het einde van de avond kreeg een stel dat aan het tafeltje achter ons zat een woordenwisseling. Dit was heel vervelend voor ons en de andere gasten omdat we alles konden horen. Onze avond zat er op dat moment 'gelukkig' op.

Willemvb
  • Recensies in de laatste twee jaar

8 januari hebben we met twee man geluncht bij Het Veerhuys.
Het leek ons het beste om chef Jonathan Zandbergen de vrije hand te geven om ons te verrassen.
Dat is buitengewoon goed gelukt.
Het is absoluut niet aan de orde om een bepaald gerecht alle credits te geven. Alles was verzorgt tot in de puntjes, ieder gerecht op zich was een smaak explosie. Als ik er toch een uit zou moeten pikken zou ik de andere gerechten te kort doen.
De wijn bij de diverse gerechten klopte precies en werd door goede uitleg begeleid uitgeschonken.
Niets dan lof.

Gegeten op 8 januari 2014

MarcVG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top gegeten bij Chef Zandbergen. Heerlijke gerechten, mooi gepresenteerd en prachtige keuze van de wijnen. Ook prettig is dat er makkelijk wordt aangepast aan de beperkingen van iedereen aan tafel. We komen zeker terug.

Gegeten op 22 december 2013

RobRavestein
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met mooie gerechten en subtiele smaken. De wijnen waren passend en lekker. Mooi adres in Almere-Haven! Een aanrader!

Gegeten op 22 november 2013

GeorgeslaPorte
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondagavond met de familie hier ons laten verrassen door de Chef en zijn team. We hebben geweldig genoten van de verrassende gerechten en het wijnarrangement dat het verhaal helemaal compleet heeft gemaakt.

De presentatie en de combinaties van smaken waren top.

De bediening was zeer toegewijd en wist bij iedere gang het gerecht en de wijn helder te presenteren met passende uitleg.

Mooie ambiance, helemaal af.

Gegeten op 17 november 2013

judith54
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aan het einde van de zomer een aangename kennismaking met Het Veerhuys. Het verrassingsmenu bood een aantal aangename gerechten. De meeste memorabele was het gerecht dat op twee borden boven elkaar werd geserveerd. Het werd neergezet, maar het duurde te lang voordat de bediening ons kwam uitleggen, wat de bedoeling was. Gelukkig was de smaak van het gerecht er uiteindelijk niet minder om.
De bediening wil het graag "goed" doen, maar daardoor komt het soms nog wat stijfjes en onhandig over. Het gaat nog niet vanzelf. Maar ik verwacht dat dat een kwestie van tijd is.
Al met al toch een aanrader.

Gegeten op 28 augustus 2013

Almeerse proevers
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden iets te vieren, dus gingen we graag weer terug naar Het Veerhuys. Weer zeer bijzondere gerechten gegeten, bijzonder qua smaak, uiterlijk en ook herkomst (Gooimeer). Het aperitief was van het huis, omdat we onze trouwdag vierden. Uitstekende service weer! 1 van onze favorieten.

Gegeten op 16 augustus 2013

mickey3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een moeilijk te vinden parel aan het havenhoofd in Almere. Schitterend uitzicht over het water. Mooi gedekte tafel. Voortreffelijke - desgewenst snelle - bediening met een sommelier, die zijn wijnen goed kent en een chef met een bijzondere flair voor unieke combinaties

Gegeten op 10 oktober 2013

bonita1
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik heb met mijn vriend tijdens de actie 'vegetarisch restaurantweek' heerlijk gegeten, om te beginnen erg lekkere amuse, zeer verassend. de gerechten waren met veel paddenstoel, waar ik zeker van hou, mits het goed is bereid, complimenten aan de chef, want alle gerechten waren prima opgedient en top kwaliteit van smaak, op de menukaart is helaas niet terug te lezen wat het gerecht precies inhoud, jammer.. de gerechten zijn veel interesanter dan het menu doet lijken, vooral het hoofd gerecht; Eekhoorntjesbrood
Pompoen, knolselderij, gort. nogmaals complimenten, ik en mijn vriend waren bijde erg verrast en enthousiast over dit gerecht.
ik heb genoten van de gastvrijheid, sfeer locatie en het eten.
al vond ik 40eu p.p vrij prijzig voor de gerechten die je kreeg, niet vanwege gebrek aan kwaliteit, maar aan de inhoud van bijvoorbeeld het tussengerecht. ook een simpele zoete huiswijn vond ik vrij prijzig.
toch zou ik hier zeker nog eens terug willen komen.

Gegeten op 8 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Veerhuys in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Het Veerhuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!