a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 1 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 2 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 3 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 4 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 5 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 6 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 7 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 8 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 9 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 10 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 11

Restaurant Wilhelminapark

4. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 06 93
  2. www.wilhelminapark.nl

AnnieBB

Fantastisch zomerweer en een lunchafspraak smeekt om een perfect terras en dat is er! Het terras van Wilhelminapark is alsof je je even onderdompelt in een andere wereld. Rustige jazz muziek, attente en vriendelijke bediening en oesters gevolgd door heerlijke salade met kreeft , Ibericoham, avocado, eendelever en nectarine geserveerd met een frisse koele witte wijn.
Een ultiem vakantiegevoel in eigen stad!

Gegeten op 5 juni 2015

Gijsbert-J

Vanmiddag zijn mijn vrouw en ik even een klein hapje wezen eten bij het Wilhelminapark. Het was prachtig weer en ondanks dat het al rond 15.30 uur was deelde de zeer attente bediening mee dat het geen enkel probleem was om nog te lunchen. we wilden alleen een voorgerechtje en een glas wijn.
Buiten de kaart om had men een ceviche van zeebaars ( rauw gegaarde zeebaars in de limoensap). Daarbij was een mousse van avocado en zoete tomaat en salade. Een en ander werd nog vervolmaakt met chips gemaakt van inktvis.
Het was een overheerlijk gerecht met bijpassende wijn. Ik heb de ober geadviseerd om dit gerecht toe te voegen aan de vaste kaart. Ik ben er van overtuigd dat het een "topper" zal worden.
We hadden een plekje in de zon op het mooiste terras van Utrecht met uitzicht op de fontein. Het kon niet beter! Zowel van mij als mijn vrouw 3 x een 10!

Gegeten op 23 augustus 2015

elselien1

Het uitzicht is fantastisch en een mooie inrichting. Wij hadden het lunchmenu van de dag en vonden heel erg verrassend en smaakvol zelfs met enkele (kleine) aanpassingen voor een zwangerschapsdieet. Wat een klein minpuntje was, is dat we heel hartelijk zijn ontvangen door de gastvrouw, maar toen iemand anders ons het voorgerecht kwam serveren, niet uitlegde wat we voor ons hadden en vroeg of we nog wat drinken wilde. Dit in tegenstelling tot de gastvrouw die ons bij het hoofdgerecht weer uitgebreid kwam vertellen wat we voor verrassends op ons bord hadden liggen. Ook het dessert was een mooie afsluiting. Bedankt!

Gegeten op 17 augustus 2015

StijnC

De gerechten bij Wilhelminapark waren erg lekker. Bijzondere gerechten van bijvoorbeeld artisjok en krieltjes en alles prima in balans. Ik trek één punt af van de 10 voor twee minpuntjes. 1) Ik bestelde de vegetarische variant van het 4-gangen-menu van de chef. Ik kreeg de drie vegetarische gerechten die al op de kaart stonden plus een dessert. Nadeel daarvan was dat al die gerechten sterk op zuivel gebaseerd waren: kaas en crème bij de artisjok, beurre noissette bij de krieltjes, een geitenkaassouffle als hoofdgerecht en ijs toe. Dat maakt het minder milieuvriendelijk en de basissmaak van de gangen was daardoor vergelijkbaar. 2) Ik vond de prijs net ietsje te hoog voor wat je kreeg, zeker ook voor de wijnen. Niet veel, maar de prijs/kwaliteit was net iets over het randje.

Service was prima, niks mis mee, lekker ontspannen. De ambiance is prachtig: het weer was goed, dus we konden buiten eten. Het is daar mooi ingericht met stijlvol meubilair en precies de goede ruimte tussen de tafels: niet opgepropt, maar je zit ook niet alleen.

Gegeten op 9 augustus 2015

mariokarts

Ronde tafel gevraag en die hadden ze binnen uur geplaast. Makkelijk parkeren. Correcte en soepele bediening. Voortreffelijke visgerechten genomen. Koffie als Baristo's. Zou willen aanraden geen Pouilly Fume te adviseren als starter omdat je daarna niet meer 'terug kunt' en je tong en witte vis niet meer proeft.

Gegeten op 4 augustus 2015

reiniele

Vooral wanneer je buiten kunt eten is de sfeer hier idyllisch. Uitkijkend vanuit het terras in het park op de enorme fontijn in de vijver. Het eten is voortreffelijk. Wij aten als voorafje een carpacio van Sint Jacob schelpen. Heerlijk qua smaak en mooi opgemaakt. Als hoofdgerecht 3 soorten lamsvlees, alle op verschillende wijze bereid. Top! Het kaasplankje toe was mooi gevarieerd en van uitmuntende kwaliteit. Prettig is dat je diverse voortreffelijke wijnen per glas kunt bestellen. Wij dronken een rode Rioja, vol, soepel en krachtig van smaak. De bediening is attent en vriendelijk. En de prijs? Niet goedkoop, maar absoluut waar voor je geld.

Gegeten op 20 juli 2015

simone24

Een restaurant op een prachtige plek, ook van binnen heel sfeervol. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk welkom geheten en naar onze tafel gebracht. Wij kozen voor een a la carte diner bestaande uit 4-gangen met bijpassende wijnen. Onze ober had niet veel kennis van wijn, hij vertelde het nodige (land/streek en druif) maar wist er verder niet veel over te vertellen.
De gerechten waren allemaal even smakelijk en ook vooral verrassende combinaties, deze werden met een korte uitleg geserveerd.
Wat wij fijn vonden aan dit restaurant is dat de bediening wat ouder en kundiger is. Minpuntje vonden wij na het betalen van de rekening zelf de jassen moesten pakken en geen gedag werden gezegd, dat zou de avond helemaal hebben afgemaakt!
Zeker een restaurant om nog een keer terug te komen!

Gegeten op 25 juli 2015

ruud73

Heerlijk gegeten op deze prachtige locatie. Springt er echt uit binnen Utrecht, ook door het prachtige uitzicht richting het water. Service was gemiddeld, steeds wisselend (deskundig) personeel aan tafel.

Gegeten op 20 juli 2015

azra1

Top!
Locatie is geweldig!
Lekker eten en top bediening!
het begon te regenen terwijl wij buiten zaten, er was al een tafel voor ons klaar gezet binnen voordat we doorhadden dat het begon te regenen.

Gegeten op 16 juli 2015

MichielM

Op een prachtige zwoele zomeravond is het buiten geweldig toeven op één van de mooiste locaties in Utrecht. Het eten is uitstekend, een bijpassend wijnarrangement maakte e.e.a. af. Wij kozen het 5 gangen menu van de chef en werden niet teleurgesteld. Alleen verwacht je van een restaurant van deze (prijs)klasse een attente en persoonlijke bediening. Helaas was dat minder het geval.

Gegeten op 26 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Wilhelminapark in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Wilhelminapark. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.