Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 1

4. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 06 93
  2. www.wilhelminapark.nl

AnnieBB

Wat een heerlijke plek in Utrecht om je zelf eens te laten fêteren op lekker eten, fijne bediening op een romantische plek.
De bediening is uiterst correct, soms een tikkeltje tè formeel, maar toch ook wel vriendelijk.
De sfeer in het restaurant is heel aangenaam en warm, lekker kussentjes op de banken die je naar eigen believen in je rug kan schikken, wit damast, verse bloemen, fles molijfolie op je tafeltje en mooi servies van Arabia.
De bediening heeft precis goede timing met opnemen van drankjes en de bestelling.
Het eten is zalig. De carpaccio van langoustine een aanrader. De wijnen die erbij geserveerd werden waren goed.
Een kleine misser in de keuken werd keurig opgelost.
Al met al hebben we deze avond enorm genoten in een fijne ambiance en heel prettige bediening. Chapeau voor Restaurant Wilhelminapark!!!

Gegeten op 22 januari 2015

Sherryblackberry

Rond kerst hier met een groep gegeten. Erg gezellige sfeer. Goede stoelen. De bediening was bijzonder kundig. We hebben een 4 gangen menu gegeten. Uitstekend bereid en goed op smaak. De veloute sprong er boven uit. Heerlijk. In mijn optiek is dit restaurant er erg op vooruit gegaan nu het een nieuwe eigenaar heeft.

Gegeten op 27 december 2014

sylviabodbijl

We hebben genoten van heerlijke chocolademelk en voortreffelijk gebak. Helaas vonden we het personeel erg uit de hoogte.

Gegeten op 4 januari 2015

roeli

Erg lekker gegeten met de verjaardag van mijn moeder. We zaten prachtig in een soort serre achterin het restaurant. Mooi, met een grote tafel en een beetje privé, een aanrader als je met een groep bent!
Het eten was goed! Er werd een mooi klassiek menu geserveerd met vis, wild en een lekker dessert.

Gegeten op 17 december 2014

edward61

Voor de tweede keer gegeten en een prima restaurant. Is een Michelinster waardig.
Een lekkere 4-gangenmenu van de chef gegeten en ook de overheelijke hertenbiefstuk was geweldig.
Lekker tafelen daar.

Gegeten op 9 december 2014

gastroneut

In relatief korte tijd hier voor de tweede keer gegeten en net als de eerste keer blij verrast.
Erg leuke frisse inrichting, vriendelijk personeel een aardige kaart met voor elk wat wils zeer goede prijs kwaliteitverhouding, inclusief de wijnen waarvan meerdere per glas te bestellen.
Aanpassingen voor een tafelgenoot met allergie werd soepel en creatief opgelost.
De verschillende gerechten zijn hoog op smaak, een fraaie niet overdreven opmaak met verse hoogwaardige ingrediënten.
Enig puntje van kritiek en daarom iets lagere score bij service de pauze tussen tussengerecht en hoofdgerecht, we zaten inmiddels al bijna 2,5 uur aan tafel met als gevolg dat we het nagerecht of koffie zeer tot onze spijt moesten laten passeren.
Het personeel deed erg haar best maar waarschijnlijk in de keuken een kleine onderbezetting, los daarvan niets dan lof, een van de meest aanbevelenswaardige restaurants van Utrecht waar je bovendien makkelijk kan parkeren (betaald tot 21.00 ) !
Wij komen zeker terug en dan liefst inclusief nagerecht.

Gegeten op 4 december 2014

Proever84915

Afgezien van het feit dat de rekening niet bleek te kloppen ( teveel drankjes aangeslagen- en dat bij 2 personen..) was het eten wel erg lekker. De bediening niet al te vlot, maar wel erg vriendelijk. Het restaurant zat helemaal vol, wat over het algemeen natuurlijk al een goed teken is. ( en dat op zondagavond) Keuze uit lekkere wijnen en het was gezellig zitten zonder dat de buren je gesprekken kunnen volgen.

Gegeten op 23 november 2014

ArieH

We hadden het viergangen menu ingekort tot drie stuks. Het was geen probleem om de tussengerechten of voorgerechten te vervangen. Ik had een uitstekend hoofd gerecht. Mijn tussengerecht (als voorgerecht) was krokant gebakken kalfszwezerik, hij was prima maar niet echt krokant. De bediening gaf ons prima advies ten aanzien van de wijnkeuze voor het hoofdgerecht.

Gegeten op 25 november 2014

Marie13

Ik ben hier 4 keer geweest. De eerste keer voor thee en een drankje; het restaurant ligt prachtig in het Wilhelminapark en ik dacht dat het ons vaste punt in de buurt kon zijn, m.n. in de zomer. We waren de enige gasten en vroegen of de muziek zachter kon, of helemaal uit. Reactie: "dit is gezellig; dit willen de mensen". Je zit in een park, aan een vijver met fontein en er zijn absoluut geen andere gasten...
De tweede keer wilde iemand er graag gaan lunchen. We waren geschokt door de ontvangst; een zeer aggressieve houding van de ober, op het intimiderende af. We hebben beleeft gevraagd of we iets konden eten... Dat mocht. Een van ons kreeg het verkeerde gerecht voorgezet. Wel excuses maar niet bijvoorbeeld een koffie van de zaak voor het ongemak; onze lunch liep nogal in de war doordat 2 mensen hun eten hadden en de ander nog een hele tijd moest wachten. Daar gaan we niet meer heen, dachten wij. Ik ben toch nog een keer geweest met een vriendin, omdat zij er zo graag wilde zitten. Wederom dezelfde onaangename ober en we moesten veel moeite doen om zijn aandacht te krijgen en dan nog eens heel lang wachten op zijn service. Enfin, uiteindelijk kregen we de rekening en de ober (een andere) had het pinapparaat al bij zich om de rekening onmiddellijk af te handelen. Ik vroeg of we nog even konden overleggen hoe we zouden betalen, waarop de ober met pinappaat verdween zonder iets te zeggen. We hebben het maar contant bij elkaar geschraapt en zijn -zonder een fooi achter te laten- weggegaan. Jammer, leuke plek maar een zeer onaangename sfeer. Het eten is heel redelijk, al vind ik het wel tè duur voor wat er wordt geboden. Inmiddels hebben we een andere plek in de buurt gevonden; helaas niet op die schitterende plek in het park...

Gegeten op 3 oktober 2014

CuliSteph

Vaak genoeg gegeten bij Wilhelminapark om te weten dat kwaliteit gerechten okee-tot-top is, de setting prettig, de bediening wisselend van heel gezellig tot tikje formeel. Nu geluncht op zondagmiddag. Echt een aanrader als je niet zo maar een lunch wil. Je zit, eet en drinkt in stijl. Ik had me verheugd op de steak tartare, 1 van de vaste waarden op de kaart. Deze was nu in de metamorfose, geen gepocheerd eitje maar een veeg eierdooier, geen krokante tegenhanger erbij, hierdoor vond ik het teveel van hetzelfde qua textuur. Geen verbetering dus wat mij betreft. Als hoofdgerecht de gebakken griet met beurre noisette, kalfsjus en stukjes bloedworst. Een heerlijk gerecht! Perfect klaargemaakt. Andere gerechten vielen volgens tafelgenoten eveneens in de smaak, waarbij uitstekende bereiding echt opvalt. Samen met het lekkere brood, goed wijn-per-glas advies, gratis karaf water en adequate bediening hadden wij een fijne middag. Al met al leg je snel heel wat eurootjes neer. Wat ons betreft was het het waard

Gegeten op 23 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Wilhelminapark in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Wilhelminapark. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.