Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 1

3. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 06 93
  2. www.wilhelminapark.nl

johannes2

Ambiance prima. Gastvrij ontvangen . Het 2 gangenmenu van de dag besteld. Vooraf tonijn, mooi
opgemaakt en goed van smaak vergezeld van een lekker glas Cascogne. Vervolgens een lekkere moot zeebaars,op de huid gebakken op een bedje van groente.
Attente en vlotte bediening.

Gegeten op 9 september 2014

theuveg

Aanrader ! Wij hebben vanavond heerlijk gegeten; goede service, mooi gedekte tafels (alleen de ronde tafels, andere tafels ook met linnen dekken zou goede aanvulling zijn !), mooi opgemaakte gerechten, goede ingrediënten. Komen hier zeker terug.

Gegeten op 24 augustus 2014

shjvp

Prima avond gehad in restaurant Wilhelminapark. Stond al een tijd op de 'to do list' , maar afgelopen vrijdag eindelijk hier gegeten. Locatie is werkelijk prachtig ! Midden in het mooiste park van Utrecht ligt dit stijlvolle restaurant. Ook het interieur zorgt voor een prettige sfeer; stijlvol, rustig maar bovenal sfeervol. Bediening was ook prima deze avond; bij binnenkomst was tafel nog niet gereed, maar we werden netjes ontvangen en konden aan de bar plaatsnemen om wat te drinken en alvast wat brood te nuttigen. De rest van de avond was de bediending attent, zakelijk en proactief als het ging om advies van wijn/gerechten.

Als voorgerecht deelden mijn vriendin en ik Salade ‘Riche’ ; lauw warme kreeft, krokant gebakken kippendij, salade van rabarber, venkel en asperges, zuurdesem croutons, kreeftenmayonaise en geschaafde eendenlever. Salade was prima op smaak; meer dan genoeg kreeft. Wellicht had de mayonaise ietwat minder gemogen, maar een prima start van de avond.

Het hoofdgerecht; Gebraden Texels lamszadel en gestoofde schouder, violet artisjokken, gekonfijte aardappel, zachte knoflookcrème en lamsjus met citroen. Perfecte lamszadel; mals en prima medium gebraden. Ook de jus met citroen matchte prima met de lam. Punt van kritiek; de hoeveelheid groente bij dit gerecht. Naar verhouding kreeg ik erg veel vlees en amper groenten geserveerd.

Eerste ervaring met dit restaurant was prima ! Geweldige locatie, en op enkele schoonheidsfoutjes een vlekkeloze avond. Voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 8 augustus 2014

whammy

Gegeten op 31 juli 2014

JenH

Na vele jaren met z'n 4-en weer eens gegeten in Wilhelminapark. Ooit een bekend zakelijk etablissement waar je verzekerd was van goede service en goed eten met stevige prijzen. De inrichting is zoals je die tegenwoordig overal ziet: aan weerszijden lange banken en in het midden ronde tafels voor 4- of meer personen. Het restaurant is goed bezet met jong, hip publiek en waarschijnlijk moet muziek de sfeer nog extra verhogen. Nauwelijks aan tafel vroeg de ober ons -beide handen in de zij- wat we wilden drinken. Dat hadden we eerlijk gezegd zo snel nog niet bedacht. We hebben hem niet meer teruggezien, maar kregen bij elke gang telkens een andere ober. Tegen 22.00 liep het restaurant leeg en werd de muziek -gelukkig- uitgezet. Wat een verademing. Helaas om 22.30 ging de volumeknop opnieuw voluit en waren wij gelukkig klaar voor vertrek. Op het eten valt niets aan te merken, goed en smakelijk en stevig geprijsd voor de geboden kwaliteit.
We zullen nog eens terugkomen om te kijken of we hier ook in stilte kunnen dineren. We hebben gespreksstof genoeg die bij voorkeur niet wordt opgevuld met muziek die in elk winkelcentrum wordt afgespeeld.

Gegeten op 14 juni 2014

dewitmolendijk

Gisteren avond perfect diner met perfecte service en perfecte locatie. We hebben gesmuld en genoten en zijn vriendelijk en professioneel op onze wenken bediend.
In tegenstelling tot de andere recensies: gewoon gaan en beleven. Bevalt je iets niet (hetgeen bij ons niet t geval was) gewoon melden aan de bediening. Top avond!

Gegeten op 23 juli 2014

Samflores

Na een eerder bezoek dit jaar weer een bezoek gebracht aan dit restaurant. We hebben qua uitzicht en decor heerlijk aan de vijver zijde gezeten met drie kinderen die zich buiten prima konden vermaken. Bij binnenkomst werden we niet hartelijk ontvangen door de vrouwelijke bediende die ons naar de tafel verwees waar we konden plaatsnemen. We gaven het restaurant weer een kans tav de service. Helaas hebben we na een avond opnieuw geen positieve ervaringen; de service is erg beroerd. De vrouwelijke bediende had een erg onvriendelijke houding en ze was erg onhartelijk. Het decor is erg mooi maar het voelt alsof je in een buurtcafe zit ivm de beroerde service. Het eten smaakte hierdoor ook niet lekker. Erg jammer want de plek is erg mooi.

Gegeten op 13 juli 2014

Giacomo01

Weer eens gegeten bij restaurant Wilhelminapark. Was een genoegen: heerlijk voorrecht met tonijntartaar en hoofdgerecht met veel vlees (entrecote). Bijzonder lekker nagerecht met yoghurtijs. Kaart is redelijk beperkt, maar klassiek lekker met franse gerechten. Als de mannelijke (!) bediening nou ook nog zou glimlachen en niet zou vragen of het heeft gesmaakt, dan is het er perfect eten.

Gegeten op 29 juni 2014

Proever45949

Vandaag heerlijk geluncht in het Wilhelminapark. De salade riche was bijzonder goed. Het terras is prachtig. Binnen is het plafond misschien wat laag maar dat zie je niet meer zodra het eten op tafel komt. Het eten is verrassend, goed bereid en mooi gepresenteerd. Klassieke gerechten met een 'twist'. De bediening is attent en vriendelijk, maar niet opdringerig.
Fijn is ook de flexibiliteit. Een van mijn gasten eet geen tuinbonen en dus werd het gerecht ongevraagd aangepast en werden de tuinbonen niet gewoon weggelaten maar vervangen door paddenstoelen. Dit restaurant is beslist een aanrader en de prijs/kwaliteit verhouding is bijzonder goed. Fijn ook om een restaurant te vinden dat een volwaardige lunchkaart heeft.

Gegeten op 13 juli 2014

Giusy1982

Mooie locatie met uitzicht op de vijver van het Wilhelminapark. We besloten om het driegangenmenu van de chef te nemen. Als vooraf kregen we een tartaar van dorade, met ceviche gemarineerde coquille. Dit was voortreffelijk! Zo zacht als boter, heerlijk!
Als hoofdgerecht hadden we kalfszijlende met heerlijke groenten. Dat het kalfje voor mij iets verder moest worden doorgebakken, was geen probleem. Het dessert bestond uit aardbeien en yoghurtijs. Helaas was de smaak van de yoghurt niet erg aanwezig, maar het geheel was wederom erg lekker.
De bediening is snel, netjes en erg servicegericht. Heel fijn!

Gegeten op 30 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Wilhelminapark in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Wilhelminapark. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.