a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 1 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 2 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 3 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 4 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 5 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 6 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 7 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 8 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 9 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 10 foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 11

Restaurant Wilhelminapark

4. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 06 93
  2. www.wilhelminapark.nl

RosaX

Aangenaam verblijf op een unieke plek met bijzondere gerechten. Bij het overhandigen van de menukaarten werd ons het menu van de chef uitgebreid verteld. Mijn eetgenote koos daarvoor, zelf koos ik de vegetarische gerechten. De presentatie en uitleg van elk gerecht was uitstekend. Sommige elementen hadden iets langer op het vuur gemogen, waren wat hard en taai, zowel groente (pompoen en bloemkool) als vis en vlees. De sauzen waren tongstrelend ! De hoeveelheid juist goed, niet te veel, niet te weinig, zodat elke gang genoeg ruimte en aandacht krijgt van de eter. Prachtige locatie in paviljoen met rieten dak, ook terrasmogelijkheid, uitzicht op de vijver van het statige Wilhelminapark in Utrecht. Na afloop prettig vertrokken zonder "overvol gevoel", voldaan maar niet te. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Bediening is vriendelijk en deskundig. Wel vier verschillende mensen aan onze tafel gehad. Zelf heb ik liever een en dezelfde persoon, die je door de gangen begeleidt. We hoefden niet lang te wachten tussendoor, precies goed. Reserveren is aan te raden, vooral in het weekend.

Gegeten op 16 augustus 2016

muffinimal

Lunch hier gedaan. Gerechten kwamen niet echt samen in onze beleving. Alles zag er mooi uit, was lekker, maar vormde geen geheel. Waardering zou tegen de tien hebben gelegen als de prijzen lager zouden hebben gelegen, maar voor deze prijs verwacht je toch iets anders. Bediening was vriendelijk, maar gaf onvoldoende aandacht: verzoeken werden vergeten, wijn kwam pas nadat het gerecht op tafel stond, er bij het hoofdgerecht ook geen uitleg wat er op je bord lag, tussendoor kwam men niet langs en lege waterglazen werden niet bijgevuld bij het opdienen van gerechten. Rekening klopte uiteindelijk ook niet. Dit is in lijn met onze eerdere ervaring hier. Service is vooruitgegaan, maar lijkt nog steeds gewoon te doen wat ze zelf goed lijkt in plaats van principes vanuit het restaurant.

Omdat er ook om rating gevraagd wordt van het decor: wiebelende tafel bij aankomst, toiletten zien er gedateerd uit, maar verder is het practig gelegen in het park en de tuin van het restaurant zelf wordt heel mooi onderhouden.

Negatief? Er is inderdaad veel te verbeteren; dit was de tweede en wat mij betreft laatste keer dat ik hier gegeten heb, maar ik heb wel genoten van een prima lunch op een prachtige locatie.

Gegeten op 24 juli 2016

kok-o-vin

Afgelopen dinsdag weer als vanouds heerlijk gegeten op deze wereldplek.
Tafeltje t.o. de fontijn schitterend uitzicht op het park.
Ondanks dat de bediening een beetje chaotisch verliep ( eerste keer dat ik dit meemaak ) en onze bon niet ingevoerd was , hebben we weer genoten van een heerlijke kreeftensalade, tussengerecht met Harder en een MRIJ dry- aged entrecote.
Alles op de kaart is aantrekkelijk , klassiek met een moderne schwung, evenals de wijnen die naadloos passen ( veel open wijnen ). Toch vreemd dat dit restaurant bij vrienden nog steeds wordt geassocieerd met oudbollig en duur . Gewoon doen !

Gegeten op 19 juli 2016

ilona24

Hier gegeten voor mijn verjaardag. Hele fijne kaart en ook nog een keuze voor vegetariërs. Ik kon bijna niet kiezen. Alle gerechten waren waanzinnig opgemaakt. Het hoofdgerecht voor mij was een soort 'reep' (ik kan geen beter woord bedenken) van peulvruchten, ontzettend origineel en lekker en met fijne bijgerechtjes.
Het chocolade dessert was het meest waanzinnig lekkere dessert dat ik en mijn partner ooit hebben gehad. Zeer verfijnde smaken met uiteenlopende ingrediënten, ik telde er wel tien in één dessert! Maar het werd nooit te 'veel'.

We hadden eerlijk gezegd een forse rekening verwacht, maar zelfs dat vonden we meevallen. En met uitzicht op het prachtige park zit je hier helemaal goed. Als ik dan toch iets moet noemen, is dat ik de inrichting nogal klassiek en niet echt 'jong' vind. Dat is misschien ook niet waar ze voor gaan, maar ik vond het dus geen plek waar een jong stel (zoals wij) zich per se heel erg thuis voelt.

Gegeten op 25 juni 2016

NickyvanOosterhout88

Wat een avond. Veel bijzonders te vieren en daar de perfecte plek voor gekozen. Heerlijke oesters met een lekkere bubbel. Waanzinnig uitzicht in de tuin, wat een prachtig terras! Vijf gangen chefs menu; gang na gang een plaatje en streling voor de tong. Passende wijnen geschonken door vriendelijke, professionele bediening. Prijs/kwaliteit ongelofelijk goed. Aanrader!

Gegeten op 26 juni 2016

jesper7

Afgelopen woensdag bij Restaurant Wilhelminapark in Utrecht gegeten. Een stijlvol en chique restaurant, zowel qua uitstraling, als bediening en ook qua doelgroep. Het eten is er prima. Als voorgerecht had ik de salade van zomergroenten en Canadese kreeft genomen, als hoofdgerecht het gerecht van de dag (de Black Angus Runderbavette), die echt heerlijk mals was. Nagerecht was de Chocoloco. Al met al was het eten een goede 9. De service was prima, een 8. Het decor is erg mooi, stijlvol en chique. Wel wat jammer vond ik dat alle gasten nogal redelijk dicht op elkaar zitten, waardoor ik het eten hier wel echt als een stukje minder intiem heb ervaren. In de directe omgeving van het restaurant is verder prima parkeergelegenheid

Gegeten op 29 juni 2016

Markvangaal

Een tijdje geleden gegeten bij restaurant Wilhelminapark. We kozen voor een 4-gangen menu. Als voorgerecht kregen we salade van zomergroentes met kreeft. Bereiding was prachtig en erg smakelijk. Als tussen kregen we een zwezerik. Als hoofdgerecht kregen we een fantastich opgemaakte bord met daarop dry aged entrecote. Zeker smakelijk!! Ons nagerecht we millefeuille met combinaties van gember. Bediening was erg professioneel zoals verwacht, het was ook fijn dat ze af en toe een gesprekje aangaan. Over het restaurant zelf, dat is natuurlijk niet te beschrijven! Heel erg genoten en we komen zeker meerdere malen terug!

Gegeten op 7 juni 2016

michelmeulman

Gezellig met vrienden gegeten in wilhelmina park
lekker buiten gezeten!
We namen verschillende gerechten waaronder heerlijke tournedos
Erg lekker met goede smaken en mooi opgemaakt
Bediening was prima

Gegeten op 8 juni 2016

maddyberg

Heel erg lekker gegeten in dit mooie restaurant. Wij namen het 4 gangen menu en deze gerechten waren allemaal even lekker en mooi opgemaakt. Met zorg bereid. De bediening was uitermate vakkundig en we hebben genoten van deze avond.

Gegeten op 1 april 2016

daniel144

Gisteren weer gegeten. Onwijs goed, lekker en gezellig.
Vooral de Macron op het tussengerecht is een fantastische combinatie. Steak tartaar was ook weer ouderwets goed

Gegeten op 22 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Wilhelminapark in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Wilhelminapark. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.