• foto's van Restaurant Wilhelminapark in Utrecht - 1

• 8.0 10 93

• 7.8

• 8.7

Restaurant Wilhelminapark over zichzelf

Met veel bewondering genieten wij elke dag weer van dit prachtige stukje Utrecht. Een park en pand vol historie waar arbeiders vroeger voor een lichte onthaasting naar toe kwamen om melk en thee te drinken.

Wij laten u wederom in een warme en comfortabele sfeer op culinaire wijze genieten van dit prachtige park. Toegankelijkheid van het restaurant is voor ons een begrip.

MissMvdB
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ultieme zondag besteding is wat mij betreft uitgebreid lunchen in het mooiste park van Utrecht! En dit is wat ik afgelopen zondag met gezelschap heb gedaan. We werden zeer gastvrij ontvangen met een glas bubbles, vervolgens de keukenbrigade de vrije hand gegeven want creativiteit staat hoog in het vaandel bij Wilhelminapark hebben wij in het verleden al gemerkt. 4 gangen kregen we, van rauw gemarineerde tonijn tot langoustines met mozzarella (geweldige combi) en aardbeitjes met geitenkaascreme...wow wat een feest voor de smaakpapillen! Begeleidende wijnen top, koffie met liefde gemaakt en dat alles mogelijk gemaakt door de zeer oplettende, vriendelijke, gezellige en vlotte bediening! Heel veel dank en tot gauw! Minpunten, ik kan er geen bedenken! Ps, ik kan mij totaal niet vinden in de negatieve uitingen van de recensie verder hieronder en hoop dat deze meneer dit Utrechtse pareltje nog eens aandoet!

Gegeten op 6 april 2014

Dirk-J87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op de onderstaande recensie kunnen wij ons helemaal niet in vinden. Wilhelminapark is een van onze favoriete restaurants in Utrecht. Wij hebben hier gisteren weer gegeten en de bediening ( vormelijk gastheren ) heeft er bij ons echt een feestje van gemaakt. Na een warm ontvangst plaats genomen aan een mooie tafel met uitzicht over het mooie park. Ze hebben hier altijd een wisselend menu naast de kaart ( 4-gangen ) waar we gebruik van hebben gemaakt. Ook deze keer was het top! We zijn van start gegaan met Tonijn met Coquilles, beide rauw gemarineerd. De tonijn in soya met gember en coquilles in frisse zuren, dat kwam samen met gegrilde avocado met radijsjes. De wijn die we erbij kregen was een Pouilly Fumé mooi complex en vol mineralen. Vervolgens door met Heilbot zacht gegaard met terrine van octopus en zwarte knoflook, daarbij zeekraal met beurre blanc. Als wijn kregen we een glas Chardonnay uit de Beaujolais, mooi vol en zacht van smaak. Hoofdgerecht waren witte asperges met lamsfilet uit Texel. Erbij zat een flan van asperge met creme van doperwten met een jus van lam. De wijn was een Pinot Noir uit Argentinië. Deze was mooi kruidig en redelijk vol voor een Pinot Noir en paste perfect bij het gerecht. Tot slot het dessert. Hollandse aardbeien op smaak gebracht met aceto en basilicum met een mouse van jonge geitenkaas. Het was weer fantastisch! Namens ons alleen maar Hulde voor de zwarte en witte brigade, super mooi en leuk eten op een top locatie voor een nette prijs!

Gegeten op 8 april 2014

Piet05
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een dinsdagavond met z'n 4-en gegeten. De omgeving is prachtig, de inrichting en ambiance is schitterend! Ondanks de drukte die avond lijken de diverse obers alles soepeltjes op te vangen. Lijken. Na een glas wit als aperitief wordt ons voor- en hoofdgerecht opgenomen en bestellen we een mooie Pouilly Fumé. Ober 1 schenkt 3 glazen in, de 4e aan tafel zit nog aan haar aperitief. Een fractie later komt ober 2 die prompt de Pouilly Fumé royaal bijschenkt bij het aperitief (en dat terwijl er een brandschoon glas naast staat). De slordigheid is tot daar aan toe, maar als we hem op z'n fout wijzen is het net of wij het fout hebben gedaan. Zijn reactie is bot: nou wat wilt u: nog zo'n glas witte wijn dat u als aperitief had of gaat u meteen over op deze wijn?
Bij de voorgerechten is de steak tartare voortreffelijk, de salade Riche is lekker, maar de smaak wordt volledig overheerst door de veel te sterke vinaigrette. Jammer.
Als de hoofdgerechten komen vragen 2 tafelgenoten alsnog om een portie huisgemaakte frieten bij de ossenhaas. Ober 3: tja, dat kan wel even gaan duren, maar eh... het kan. De ossenhaas en tonijnsteak zijn uitstekend! Helaas is er geen uitleg over wat er nog meer op de borden wordt geserveerd. Nadat we ruimschoots klaar zijn met het hoofdgerecht schitteren de frieten door afwezigheid. Als we ober 2 (of was het 1) die de borden afneemt hierop wijzen is zijn enige commentaar: maar die hebt u niet bij mij besteld!
Nee, dat is juist. We verzoeken vriendelijk de frieten te schrappen.
Na de dessertkaart te hebben bestudeerd komt ober 2 de bestelling opnemen. Hij heeft waarschijnlijk net buiten 2 sigaretten staan roken, want hij brengt een enorme rook/stank mee over de tafel. Slordig en vies.
Op de koffie/thee met friandises is weinig aan te merken, maar echt speciaal is het schaaltje niet. Het restaurant loopt inmiddels lee en wij zijn ok ready to go. We praten nog wat na en vragen intussen binnen een tijdsbestek van zo'n 20 (!) minuten 3x om de rekening. Een tweetal obers is enkel bezig met veel lawaai (bestek/glazen) de tafels voor de volgende dag in te dekken, ons verzoek wordt met een begrijpend knikje beantwoord, maar in de praktijk eigenlijk genegeerd. Uiteindelijk is er bij het 4e verzoek iemand (ober 4?) bereid te komen afrekenen. Treurig.
En daarmee drukken de diverse en telkens van tafel wisselende obers een zeer negatief stempel op deze avond. Tijd voor een cursus klantvriendelijkheid!

Gegeten op 1 april 2014

Midagter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een prachtige locatie! De sfeer binnen ademde overigens ook dezelfde ontspannenheid als het park zelf. Prettige, ongedwongen, vakkundige bediening. Kraanwater is geen probleem (hulde).
Het eten is prima bereid, maar niet echt verrassend. Behoort absoluut tot de betere restaurants van Utrecht.

Gegeten op 26 maart 2014

Pvm66
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gelunched, zaak zat redelijk gevuld. Op een schitterende locatie in het centrum van Utrecht. Weinig spannende menukaart met veel klassiekers. Begon met 3 langoustine staartjes in een kreeftensaus vergezeld met mozzarella gevolgd door Steak Tartare. Was prima maar niet speciaal. Bediening was goed en wist er mooie wijnen bij te schenken.

Gegeten op 26 maart 2014

PVM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke avond hier gehad. Bediening zeer vriendelijk en attent. En het eten!! Goede bereiding en smaak sensatie. We begonnen met een charcuterie hierna gevolgd door een steak tartaar en marbre van eendenlever (echt een aanrader). Als hoofd hadden we samen de Cote de Boeuf, deze smelt letterlijk op je tong. Je ziet hier midden in de stad in een oase van rust. Wij komen zeker vaker terug!!

Gegeten op 21 maart 2014

HarrieBoogaard
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant doet wat het belooft, gezelligheid combineren met goed, culinair eten.
Mooi wijnarrangement en deskundig en vriendelijk personeel.
Mooie ambiance. Wij waren er van 19.00 uur tot 23.45 uur te gast.
een aanrader!

Gegeten op 15 februari 2014

Smullie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke avond gehad met vrienden bij Wilhelminapark. Mooie locatie, middenin het park waardoor je in de zomer vast ook lekker buiten kunt eten. Ambiance binnen is gezellig. We kozen het 3 gangen bistro-menu. Vooraf zalm, een halve kreeft als hoofdgerecht en een overheerlijke creme brulee als dessert. Bediening is jong, vriendelijk en attent. Zo kregen we zonder vragen een karaf kraanwater geserveerd. We komen zeker nog eens terug voor diner op een mooie zomeravond op het parkterras.

Gegeten op 8 februari 2014

OnnovanC
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verrassend geweldig goed gegeten bij Wilhelminapark. Het huidige concept is toegankelijker en levert totaal niet in op de kwaliteit.
De tournedos Rosini is echt TOP. Niet vaak zo lekker gegeten. Mabre van eendelever was echt van geweldige (Franse) kwaliteit.
Leuke betaalbare wijnkaart.
Service is meer dan prima. In een eerdere recensie stond iets over een te losse medewerker. Daar hebben ze kennelijk iets aan gedaan want daar was niets van te merken. Wel een beetje raar om een hele brigade daar dan zo op af te rekenen.
Wat mij betreft zou het linnen terug mogen op de tafels maar dat is dan ook het enige kleine minpuntje.
Wij komen zeker terug voor weer zo een geslaagd avondje uit eten.

Gegeten op 21 januari 2014

Mooss
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij het zeer sfeervol gelegen Restaurant Wilhelminapark in Urecht voor het eerst gegeten afgelopen weekend. Zoals de buitenkant al doet vermoeden, is het binnen ook bijzonder sfeervol waarbij het personeel zeker van toegevoegde waarde is gebleken. Heerlijk gegeten, prachtige gerechten en mooie bijpassende wijnen. Dit in combinatie met de ongedwongen sfeer en goede aandacht van de beide gastheren maakt dit restaurant, wat mij betreft, tot een goed aanrader voor een mooie avondje uit.

Gegeten op 28 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Wilhelminapark in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Wilhelminapark. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!