Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Maydanoz in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 676 11 95

Een exotische reis

Ingewijden weten het al een tijdje: bij Maydanoz kun je fantastisch eten! Je proeft er het oostelijke gedeelte van het Middellandse Zeegebied: Syrië, Libanon, Israël, Griekenland en vooral Turkije. Beroemd om hun mezedes en hun onvolprezen gerechten van de houtskoolgrill, is dit er echt een om aan te raden!

Peter Goedkoop

Ik heb hier veel vaker gegeten en altijd was het goed tot zeer goed. En ook gisteren was dat zo toen ik na een lange tijd met mijn culi-vriend weer eens kwam eten. De prijs/kwaliteit-verhouding is ronduit gewéldig. We hadden na drie lekkere voorgerechtjes de lamskoteletten en een lamsspies, die beide zeer mals waren.Het eten was prima, helemaal in orde, meesterlijk in eenvoud zou ik bijna zeggen, maar wat vooral opviel was dat de meneer in de bediening ons meteen herkende en ons zelfs kon vertellen waar we de vorige twee keer gezeten hadden. Dat was minstens een jaar geleden! Naast het uitstekende eten is de gastvrijheid ongelooflijk goed en dat maakt dit eethuis tot een van mijn favorieten in De Pijp. Geen moeilijk culinair gefrutsel, maar gewoon een heel goede maaltijd waarbij je je in de watten gelegd voelt.

Gegeten op 9 oktober 2014

krade

Via online reservering

Als voorgerecht waren zowel geitenkaas met honing en kofte zeer lekker. Hoofdgerecht was nr 28 en 29, lamsvlees en lamvlees in deeg; goed gebruik van kruiden, zeer goede gebakken aardappelen: niet te zout, niet te groot, niet te veet. Dessert van baklava eveneens zeer goed omdat het niet te zoet was.
Einige wat de kritiseren valt is dat de porties erg klein zijn en mijn partner en ik met honger naar huis gingen.

Gegeten op 5 oktober 2014

Niesjeb

Vriendelijk ontvangen , kregen gelijk brood met tapende erg lekker!
Eten was heerlijk malse lams koteletten en kip karbonades .
Zeer vriendelijke bediening . Komen zeker terug!

Gegeten op 3 oktober 2014

Reichling

Met 14 gasten gisteren mijn verjaardag gevierd bij Maydanoz. In de aanloop vooraf was het overleg al allervriendelijkst met duidelijke adviezen. Op de avond zelf gezellige ontvangst en bediening, precies goeie timing van de gangen en heerlijke gerechten. We zijn gestart met een keuze van mezzes, de keuze voor een hoofdgerecht was bij de start opgenomen en die werden vervolgens vlekkeloos gelijktijdig geserveerd en het dessert was verrukkelijk. Niets dan enthousiasme reacties van mijn gasten, heerlijk gegeten allemaal. Ik ben blij dat ik uit diverse alternatieven Maydanoz gekozen heb, overigens op basis van recensies, 't was de eerste keer dat ik er at.

Gegeten op 4 oktober 2014

dago

Heerlijk met mijn kleinzoon hier gegeten. Begonnen met de beroemde Turkse metzes. 5 koude en 3 warme, ze waren allemaal heerlijk. De ezme was heeeel erg lekker. Echter geen kofte en die moest mijn kleinzoon ook zeker proeven. Dus nog maar 1 portie besteld. Het hoofdgerecht lamshaas en lams kotelet van de gril. Super! Goed gekruid en rose van binnen.
De baklava en koffie als afsluiter meer dan ok. De bediening was zoals het hoort, vriendelijk en snel. Dit is een leuke, lekkere en gezellige eetplek. En dit alles incl. wijn en water voor € 100,- Wij gaan dit snel weer doen het was een feest.

Gegeten op 25 september 2014

Usje

Via online reservering

Voor de 2e maal heerlijk gegeten bij Maydanoz. De voorgerechten Saksuka (met o.a. aubergine) en Cacik waren uitstekend van smaak. Als hoofdgerecht hadden we gemarineerde lamskoteletjes die mooi mals en zeer smakelijk waren. Daarnaast was de bediening uitstekend.

Gegeten op 19 september 2014

Eggers

Op zaterdagavond hier gegeten met z'n tweeen. Na een vrolijke en gastvrije ontvangst kregen we heerlijk brood met een paprikatapenade. De kaart is vooral voor voorgerechten zeer uitgebreid! Om te voorkomen dat we moesten kiezen, namen we de 'mix meze' (combinatie van verschillende koude en warme voorgerechten) en deze waren allemaal erg smakelijk. Lekker gekruid en verrassende gerechtjes.
Als hoofdgerecht bestelden we twee gerechten met de intentie deze te delen omdat het wederom moeilijk kiezen was :) . Wat we enorm waardeerden aan onze gastheer (die in opperbest humeur was en duidelijk z'n best deed om het ons naar de zin te maken) is dat hij op onze bestelling reageerde met: "gaan jullie dat echt allemaal opeten?" Hij adviseerde ons samen een hoofgerecht te bestellen, wat een uitstekend advies bleek te zijn! De Yoghutlu Kebap (lamsgehakt in lawashbrood met Yoghurt) was heerlijk. Ons nagerecht en niet te vergeten de Turkse wijn die hij ons adviseerde waren net zo smakelijk. Al met al een zeer gezellige en ontspannen avond gehad bij Maydanoz. Deze ga ik onthouden!

Gegeten op 6 september 2014

marlou5

We hebben ontzettend genoten bij dit leuke restaurant. Bij binnenkomst kregen we van de eigenaar gelijk een mandje brood met een heerlijke paprikapasta. Een warm welkom! We konden kiezen voor allerlei tapas en vroegen of we in twee etappes konden eten, de koude eerst en dan de warme. Was geen enkel probleem, we mochten het doen hoe het ons het leukst leek. Het eten was echt heel erg lekker. Verse producten die verrassend goed bereid waren. Alle bordjes waren zo leeg dat je er geen broodje meer doorheen kon halen, dus dat is een goed teken. Het was een geweldige avond om romantisch te eten. De eigenaar was ontzettend vriendelijk en leuk, maar niet overdreven aanwezig. Tot slot was de sfeer en aankleding goed. Kalme Turkse muziek en een simpel maar doeltreffend decor. Gaf een leuke uitstraling. Je gunt het deze mensen en als je het eten proeft weet je dat ze het jou ook gunnen!

Gegeten op 31 augustus 2014

wend2cu

Via online reservering

We zijn met een groep van 6 gaan eten bij Maydanoz. De eigenaar heeft ons waarschijnlijk bediend, en stelde een mix van (koude) voorgerechten voor als proeverij. Erg handig als je nog weinig van de Turkse keuken hebt geproefd.

De hoofdgerechten (lamskoteletten, mixed grill) waren mals, hadden een heerlijke houtskoolgeur, en waren uitstekend qua portie. Ook de vegetarische maaltijd werd goed ontvangen. Na afloop nog een lekker toetje besteld (pompoen met walnoten, baklava), waarbij de pompoen lekker fris was en de baklava rijkelijk gevuld met walnoten. In totaal waren we ong 35eu p.p. kwijt voor 3 gangen en 2 flessen wijn. Super!

Gegeten op 13 augustus 2014

proef999

wij komen regelmatig met mijn vrouw hier eten. De sfeer is top! Echt een heel mooi restaurant. vriendelijk personeel
Ik vind het wel lekker eten. De mezze's zoals acili ezme , maydanoz kalamar, babagunuc en karides guvec waren verrukkelijk,ben er altijd zeer tevreden over. De porties zijn meer dan voldoende , het is het waard! we komen graag weer terug!!

Gegeten op 2 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Maydanoz in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Maydanoz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.