Mevrouw Meijer

2. Frans
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 010 466 33 67

rob344

Verrassend om zo'n restaurant dit deel van Rotterdam tevinden.
Het eten is erg lekker en verrassend bijzonder. Ook de bediening attent, alleen bij binnenkomen was het nog stil, maar later op de avond steeds drukker en dat op een doordeweekse dag.
Een aanrader.

Gegeten op 22 januari 2015

joycerotterdam

Mevrouw Meijer stond al tijden op mijn verlanglijstje om er is te gaan eten. Laatst was het eindelijk zover. De bediening is heel gastvrij en vriendelijk, echt zoals service het hoort te zijn! Drie gangen menu voor 34,-. Een karaf water op tafel amuse en broodjes met boter als je binnenkomt. Prettige porties, goed eten en heerlijke wijn. Ik had vooraf de pathé en die kon je zo afsnijden uit de schaal die je op tafel kreeg. Deed mij denken aan de kleine restaurantjes in Frankrijk waar dit ook zo gaat. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Inrichting van het restaurant is gedateerd.

Gegeten op 20 februari 2015

R-S

Voor de derde keer hier gegeten en het lijkt wel of het eten iedere keer lekkerder wordt!
Richard Meijer kookt met Franse inborst met groot respect voor traditie en klassieke bereidingen. Mijn partner en ik hadden iets te vieren en het menu van Mevrouw Meijer heeft hier zeer zeker aan bijgedragen.
Drie gangen voor 34 euro. Erg duidelijk en verfijnde en verfrissende gerechten op de kaart. Natuurlijk is Mevrouw Meijer een zaak waar het snel vol zit en wat aan de rumoerige kant kan zijn. Laat dat je niet weerhouden om heerlijk te eten met een prijs-kwaliteitverhouding waar je U tegen zegt.

De wijnen zijn prima in orde en ook prettig geprijsd.
Ik geef niet snel een negen voor eten maar deze is meer dan terecht. Toptent!

Gegeten op 9 december 2014

loeklkws

Wij gaan op bezoek bij Mevrouw Meijer. Een gezellige knusse woonkamer. Soort bloemetjes behang, huiselijke verlichting en een plankje aan de muur met wat boeken. Het is er bom en bomvol maar wij krijgen een prachtige tafel gedekt met een fris en vrolijk tafelkleed. Wel afgedekt met een papieren tafelkleed zoals vroeger bij de Chinees. Gelukkig wel met echte servetten van een behoorlijk formaat
Het is echt een restaurant voor hen die een ongedwongen avond willen hebben.
Over de bediening kunnen wij melden dat ze onopvallend hun werk doen. Het is bijna of ze zelf die avond te gast zijn. Chefkok Richard Meijer (zijn lange haar keurig in een knotje gebonden) doet heel rustig zijn werk in de open keuken. En hoe.
Uit de keuken komen de heerlijkste gerechten waar we veel over zouden kunnen schrijven. Maar dat zou afleiden van dat waar Richard zeer goed in is. Zelfgemaakte bloedworst. Waar kun je dat nu nog krijgen? De smaak is zeker een 10 waard. En als wij aan het eind van de avond vragen hoe hij dat doet dan horen wij dat het toch echt niet zo moeilijk is. Maar zo'n reactie hoor je wel vaker van mensen die ergens heel goed in zijn.
Verder is de menukaart zeer overzichtelijk. Drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en drie nagerechten en dan ook nog wat andere gerechten op het krijtbord. Kiezen is moeilijk. De wijnkaart is ook beperkt maar wat erop staat is goed en geeft voldoende keus.
Op weg naar het restaurant liet de chauffeur weten dat hij regelmatig mensen naar Mevrouw Meijer bengt en vervolgt: het schijnt daar goed te zijn.
Nou, dat weten wij wel zeker.
En Richard, haal de bloedworst nooit van jouw kaart. Je bent er uniek mee.

Gegeten op 12 december 2014

meg1971

Gezellige ongedwongen sfeer, heerlijk eten en vriendelijke bediening! Ondanks dat ik regelmatig uit eten ga en redelijk wat gewend ben wist de kok mij te boeien met verrassende smaken en heerlijke combinaties. Ik ga zeker terug .

Gegeten op 13 november 2014

roel66

Voor de eerste keer hier gegeten , de gerechten zijn erg origineel en zeer goed bereid , ook de porties waren prima qua omvang. Uitschieters : de terrine waar je zelf kunt bepalen hoeveel je ervan neemt en de fazant met zuurkool . Het dessert - de kweepeer was verrukkelijk.
De witte wijn paste uitstekend bij de gerechten.
Bediening was losjes maar zeer correct. Helaas is het decor niet optimaal , erg rumoerig zodat het snel een schreeuwpartij wordt , jammer .

Gegeten op 7 november 2014

saskia147

Wat leuk dat dit restaurant op fietsafstand van ons huis is. Zeer vriendelijke en attente bediening, leuke sfeer met zicht op de keuken en een heerlijke menukaart met variatie in keuze.
Heerlijke paté, fazantenborst met zuurkool en chocoladetoetje, alles met een goede bijpassende wijn.
Ook de longhaas en Iberico varkensvlees van tafelgenoten waren heerlijk.
Wij komen terug!!

Gegeten op 6 november 2014

Proever22463

Gisteren bij Mevrouw Meijer gegeten. Na een korte zoektocht door diverse eenrichtingsverkeerstraatjes, zagen we de gezellige uitstraling van Mevr. Meijer op de hoek van een van die straten. De tafels zijn ruim opgesteld langs de ramen. De open keuken blinkt je tegemoet. De gerechten op de kaart zijn verrassend.
Ik heb gekozen voor de terrine mevrouw Meijer, die tot onze grote verrassing in zijn geheel op tafel werd gezet. Enkele plakken waren voorgesneden, een extra plakje behoorde tot de mogelijkheden. Erg gastvrij! Ook het knapperige stokbrood en de flessen plat Rotterdams water die onafgebroken werden aangevuld, betekenen een grote plus! Het hoofdgerecht was fazantenbout, mooi roze gebraden, de zuurkool erbij smaakte voortreffelijk. Als dessert had ik gecaramelliseerde kweepeer op rijstepudding en een bolletje ijs. Heel apart.
De bediening was correct, de gastvrouw vriendelijk. Ik zou zeggen: ga ook eens bij mevr. Meijer op bezoek!

Gegeten op 5 november 2014

IngeborgR

Wat een zeurpieten zeg, sommige recensenten, die zijn zeker van de concurrent! Heerlijk gegeten! 3 gangen, maar 2 voor en1 hoofd was geen probleem. Fazant met zuurkool als hoofdgerecht, hmm. Goede wijn, attente bediening en gezellig restaurant. Wij komen zeker terug!!!

Gegeten op 29 oktober 2014

pientje64

We hadden gehoord dat het heerlijk moest zijn, niet goedkoop, maar lekker....niets was minder waar. Voor het geld een zeer mager menu.....het rundvlees, 2 keleine stukjes el mals, de biefstuk niet, 3 kleine stronkjes sla en aardappeltjes, die we niet aangeraakt hebben....na de vraag of het gesmaakt had, nee, niet echt, oh...jammer....tegenvaller, te veel geld voor wat er geserveerd werd...het kaasplankje kan je overal kopen...sorry...nooit meer

Gegeten op 21 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Mevrouw Meijer in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Mevrouw Meijer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.