a TripAdvisor company

2. Frans
  3. Topper 2016
  1. Toon telefoonnummer 010 466 33 67

niek10

Op vrijdagavond ( ruim van te voren gereserveerd !! ) met ons vieren gedineerd bij Mevrouw Meijer. Eerst heerlijk buiten in de zon genoten van een drankje en olijven. Daarna na naar binnen en een keuze gemaakt uit het menu. Wat een heerlijke relaxen sfeer en bediening echt top.
Een drie gangen menu met een keuze voor vis , vlees en vegetariërs, alles perfect zowel smaak als de porties en een heerlijke ( Franse) huiswijn. Kortom het was genieten maar.... naar maten het voller werd nam het geluidsniveau wel erg toe, een "normaal" gesprek werd moeilijker.
Dit was voor mijn een reden om niet uitgebreid na te tafelen, iets wat echt hoort bij zo'n sfeer en gerechten. Gaan we hier nog een keer naar terugkomen.. zeker wel maar dan op een maandag, dinsdag of zo maar niet meer op een vrijdagavond,

Gegeten op 3 juni 2016

ikje1

Heerlijk gegeten! Als vooraf een ossenstaartbouillon, deze was niet heel bijzonder. Maar het hoofdgerecht en dessert maakte het helemaal goed. Lamsvlees was heerlijk en super mals! Franse boterkoek met karamelsaus en ijs was zalig!

Goede wijnen op de kaart. Hondjes zijn ook zeer welkom en krijgen een eigen waterbakje, potje snoepjes en een kussentje.

Jammer dat ze altijd vol geboekt zitten, je moet echt van te voren reserveren, anders kwam ik zeker vaker!

Gegeten op 20 mei 2016

Sophiek

Vanavond voor het eerst hier gegeten. Samen met een vriend die veel van wijn houdt. Ik had zalm en zeebaars. Ik vond de zalm lekker, maar niet heel speciaal, zeebaars idem dito. Toetje was erg simpel: kwak mascarpone, ijs erop, aardbeien erop en 4 schuimpjes. Kortom echt beetje boerse niet verfijnde Franse keuken wat dat betreft dus klopt het wel. Overigens hebben we nauwelijks fooi gegeven aangezien de serveerster er niet echt veel zin in leek te hebben. Gerechten werden niet uitgelegd, ik bedoel bij een menu van €34 euro mag dat wel. En toen er een misverstand ontstond over het kiezen van de wijn had ze daar ook n grapje van kunnen maken, maar dat kon er kennelijk niet vanaf.
Voor deze prijs zou ik lekker elders gaan eten, helaas kon de entourage het ook niet meer goed maken.
Het enige positieve wat ik kan zeggen Is dat het zowel echt Frans eten als service was.

Gegeten op 16 mei 2016

miesenplas

Het is een huiskamer/bistro-achtige zaak met houten stoeltjes. De tafeltjes voor 2 personen staan zeer dicht bij elkaar. Als je elkaar niks meer te vertellen hebt dan kan je je gemakkelijk mengen in het gesprek van de buren of gewoon lekker meeluisteren. De wc zit gewoon midden in de zaak wat een beetje vreemd oogt en als je er naast zit krijg je bijna de wc deur tegen je stoel aan mocht iemand niet opletten.
Wij kregen geen amuse maar het voorgerecht had de grootte van een amuse dus we dachten eerst dat we wel een amuse kregen tot we zagen dat het het voorgerecht betrof.
Helaas waren onze beide voorgerechten smakeloos. We hadden zeeduivel en artisjokken. Dit hebben we gezegd tegen de zeer vriendelijke serveerster die met ons mee hoopte dat het hoofdgerecht beter zou zijn. Het hoofdgerecht, kalfswangen en zeebaars, smaakte ons goed. Maar beetje sobertjes blijft het wel ondanks de prijs. Een klein schaaltje gebakken aardappelen erbij en een klein stronkje sla ernaast. ( die...... nauwelijks aangemaakt was en eigenlijk naar water smaakte). Onze eerlijkheid werd wel gewaardeerd en we kregen een glas wijn van t huis. Wat attent is.
Als nagerecht gekozen voor kaas en wijn wat prima was. De porties van de gerechten zijn klein en we hebben dus al het brood (zoutloos brood?) opgegeten.

Gegeten op 21 april 2016

Floor-5

Op een rustige maandagavond hebben wij heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Een knusse inrichting met een bijzonder geel behangetje en geblokte tafelkleedjes... je voelt je meteen op je gemak. We hadden gereserveerd maar dat was niet nodig geweest. De bediening was attent en vriendelijk en zorgde steeds voor aangevuld tafelwater en brood. Vooraf namen wij Ierse en Franse oesters; leuk om die met elkaar te vergelijken! Daarna hadden wij een salade van asperges met kokkels en zeekraal (heerlijk!) en een kalfstartaar (lekker en héél zacht - naar mijn smaak eigenlijk iets té; hij had van mij iets meer op smaak mogen zijn). Daarna de varkenswang met linzen en de zeeduivel. Allebei superlekker. Het eten is vrij no-nonsense: de borden zijn niet overdreven opgemaakt en de hoeveelheden zijn goed. Lekkere salade en heerlijke aardappeltjes erbij maakten het wat ons betreft helemaal af. Als dessert een flink stuk boterkoek met karamel, en comté met peer. Ook die waren allebei zeer geslaagd... Wij komen zeker terug!

Gegeten op 4 april 2016

Marije den Hartog

We hebben een hele goede ervaring bij mevrouw Meijer gehad. Er heerst een ongedwongen sfeer en de bediening is over het algemeen erg attent. Zo vragen ze of je al toe bent aan de volgende gang en of je meer stokbrood wilt bijvoorbeeld. De orginele gerechten waren erg lekker en mooi opgediend. Naar onze smaak was het iets te zout maar wij zijn gewend weinig zout te gebruiken. Bij navraag schijnt dat bij de Franse keuken te horen. Ik vond het leuk dat we duidelijk het verschil proefden tussen de Franse en Zeeuwse oesters. Zeker een aanrader!

Gegeten op 10 maart 2016

Guusrdam

Gisteravond voor mijn verjaardag gegeten in dit restaurant. Wij schoven om 18:30 uur aan en namen een menu van 3 gangen met oesters. Na het hoofdgerecht, waar wij heel lang op moesten wachten, wilden wij het nagerecht bestellen. Maar tot onze grote verbazing deelde de de serveerster ons mede dat wij nog 5 minuten hadden omdat er andere gasten kwamen en dat er geen tijd meer was voor het nagerecht (het was op dat moment 20:05 uur!). Wel konden we van haar nog een kop koffie krijgen. Ik had me mijn verjaardagsetentje toch anders voorgesteld... Zeker omdat de tafel achter ons leeg was en er niemand wachtte op een tafeltje. We hadden toen ook geen zin meer in koffie en hebben afgerekend. Wij hebben ons overigens goed gedragen voordat u denkt dat we wegens wangedrag zijn weggestuurd.

Gegeten op 4 maart 2016

P_i_e_r_r_e

Qua sfeer echt heel erg leuk. Je denkt in een oud Frans restaurant te zijn terwijl het midden in Rotterdam is. Hele gezellige en ongedwongen sfeer met leuke mensen. Het eten was van vooraf tot dessert heerlijk. Niet goedkoop, maar kwaliteit mag wat kosten vind ik. Ik ga zeker nog een keer terug.

Gegeten op 11 februari 2016

ava4321

Eerste keer in dit restaurant geweest en het was heerlijk! Duidelijk geïnspireerd door franse keuken met aantal klassiekers. De bediening is heel prettig aanwezig en zeer toegankelijk voor uitleg en wijadvies. Dit restaurant is echt een aanrader! Het zat goed vol ondanks de lokatie die niet op een doorgaande route ligt.

Gegeten op 15 februari 2016

ellymarien

Tja, gewoon erg lekker en gezellig.
In hun eigen klasse een van de betere restaurants waar we gegeten hebben.
We vonden het alleen erg rumoerig, het is moeilijk een geanimeerd gesprek te voeren als je buren 30 centimeter van je vandaan zitten.
Absoluut een aanrader

Gegeten op 12 februari 2016

Schrijf zelf een recensie over Mevrouw Meijer in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Mevrouw Meijer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.