Mevrouw Meijer

• 8.7

• 8.2

ljv

Heerlijk gegeten.
We begonnen met de oesters die je per stuk kan bestellen, heel lekker.
Helaas was het hoofdgerecht dat we wilden bestellen (eend) op, wat jammer was met de al beperkte keuze.
Onze 2e keus smaakte daarentegen ook lekker. En de olijven ook, jammie!!!
De bediening was vriendelijk.
Het decor ziet er frans huiskamerachtig uit, inclusief bloemetjesbehang, heel grappig.
Er wordt trouwens geen muziek afgespeeld, en dat is ook zeker niet nodig.
Er is een open keuken.
Het was een fijne avond met prima eten.

Gegeten op 9 oktober 2013

Nathalie88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van iedereen hoor ik goede verhalen over Mevrouw Meijer. Vol verwachting afgelopen woensdag naar Noord gereden. Het restaurant ziet er erg leuk, huiskamerstijl, uit. Echt Frans behang wat mooi staat met de houten vloer. Een centraal gelegen open keuken wat de sfeer nog meer ten goede komt.
We worden vriendelijk ontvangen en mogen een plaatsje voor twee uitzoeken. De tafels staan erg dicht op elkaar wat voor mij een beetje onprettig aanvoelt maar ik snap het wel. Vakkundig en snel krijgen we water, olijfjes en brood op tafel. Het belooft veel goeds.
De kaart is wel erg karig met slechts, drie voor- drie hoofd- en drie nagerechten. Op het bord ook nog een drietal gerechtjes. De hoofdgerechten zijn Poon, Kipfilet en Lam. Ik heb trek in vlees als hoofd maar lust geen lam. Kipfilet zal ik nooit bestellen in een restaurant dus ik besluit twee voorgerechten als hoofdgerecht te nemen. Mijn collega neemt wel voor en hoofd.
Als amuse nemen we oesters. Ze zijn een beetje aan de kleine kant maar smaken prima. Als hoofd heb ik het taartje van ui, coquilles met lardo. Helaas is de ui zo sterk dat de coquilles nergens meer naar smaken. ook de lardo is zo subtiel aangebracht dat de smaak niet aanwezig is. Mijn partner heeft de langoustines die uit de vriezer komen en te snel lijken ontdooid. Het is net of dat ze in de melk hebben liggen marineren. Helaas komt er niemand vragen of alles naar wens is en eten we hongerig het geheel maar op.
Als hoofd had ik de steak tartare en de huisgemaakte terrine. De tartare was bedolven onder kappertjes, ui, peterselie en cornichons. zo veel dat het vlees helaas niet meer te proeven was. De terrine was redelijk maar aan de droge kant. Het lam van mijn collega was helaas niet tot slecht ontvliest en ook nog eens doorgeslagen. Wat opviel is dat we telkens weer een nieuwe fles water kregen als de oude nog meer dan half vol zat. Liever hadden we gehad dat iemand kwam vragen of alles naar wens was. Wederom gebeurd dit pas bij het weghalen van de borden.
Teleurgesteld zijn we weggegaan om ergens anders een dessert te gaan eten.
Door de vele goede verhalen in mijn vriendenkring ga ik toch over een half jaar of zo nog een poging wagen. Het leek op een algehele off-day van de keukenbrigade en dat kan uiteindelijk iedereen overkomen.

Gegeten op 12 maart 2014

taartje010
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk eens gegeten bij mevrouw Meijer, we hebben al een paar keer geprobeerd te reserveren , maar telkens was het vol. Gisteren gebeld en ja hoor, we konden een tafeltje reserveren, alleen om 20.30 kwamen de volgende gasten. Prima we hebben voor 18.00 gereserveerd. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen, ik was verbaasd over de ruimte, het is groter dan ik had verwacht. Het ziet er aangenaam, fris, licht, gezellig en romantisch uit. Personeel is vriendelijk en alert, zeker niet opdringerig. Er werd brood met boter, olijfjes en een fles water op tafel gezet. Brood en water werden de hele tijd aangevuld. Wat een fijne service. Voldoende keus, ook wanneer je geen vlees maar wel vis eet. Op de kaart stond bij geen voorgerecht zonder vlees, maar er waren nog 2 gerechten buiten de kaart om waar we uit konden kiezen. Gekozen voor de asperges, ze waren heerlijk klaargemaakt met een zachtgekookt ei, die over de asperges uitliep wanneer je hem opensneed. Echt een aanrader. Als hoofdgerecht poonfilet met schorseneren en hazelnoten. Ook dit gerecht was erg goed, mijn tafelgenoot vond de roomboter waar de vis in was gebakken wat overheersen, maar verder een goed gerecht, de babysla als bijgerecht was goed op smaak en aardappeltjes prima gebakken. We hadden bij de twee gerechten verschillende wijnen gedronken en pasten er goed bij, de touraine bij de asperges een goede keuze.
het nagerecht , ik had gekozen voor de friandises, kleine verschillende lekkernijen waren precies goed als afsluiting. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Ik heb lekker gegeten

Gegeten op 14 maart 2014

hmaeijer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren bij Mevrouw Meijer gegeten, en het was een heerlijke ervaring!
Het plezier wat het personeel in hun werk heeft straalt er vanaf, en hiervan word je vanzelf als gast ook vrolijk.
Veel ongedwongen persoonlijke aandacht, ondanks een volle bezetting is al een positieve verrassing maar dan wacht je nog het eten zelf.
Dan besef je pas wat een bijzondere prestatie ze verrichten, in één woord fantastisch! Met 5 personen hebben we alle verschillende gerechten van de kaart geprobeerd en een ieder zat zijn vingers af te likken.

Mooi om te zien dat in een echte oude volksbuurt mensen met passie zo'n uitdaging aan gaan en wat mij betreft volledig slagen.

Chapeau!

Gegeten op 25 februari 2014

ronaldkievit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst hier wezen eten. Perfecte bediening: je merkt niet dat ze er zijn, maar ze houden alles in de gaten.En je voelt je zo welkom als je binnenstapt. Eten was heerlijk. wijntjes waren lekker. Eindelijk weer eens een restaurant waar alles klopt. (ook het licht en aankleding waren prima). Hier werken mensen met passie voor hun vak, dat voel,merk en proef je in alles. We komen zeker terug.

Gegeten op 21 februari 2014

kim10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn afgelopen week met een groep bij Mevrouw Meijer gaan eten, de verwachtingen waren hoog! Bij binnenkomst viel direct de informele en knusse huiskamersfeer op met uitzicht op een moderne open keuken (zag er super schoon uit)! Het deed mij een beetje denken aan een knusse bistro in Frankrijk waarvan je weet dat het eten voortreffelijk is! De keuze uit het menu is niet breed maar er zit voor ieder wat wils bij. Prijs kwaliteit ook meer dan goed in verhouding. Het eten was voor iedereen super, allemaal lachende gezichten aan tafel! Wij hebben gebruik gemaakt van de witte en rode huiswijn die overigens beiden heerlijk waren. Het enige nadeel vond ik dat bij het serveren van de kaasplank (2 personen bestelden deze) er totaal geen uitleg kwam over het soort kazen. Erg zonde naar mijn idee want er lagen erg goede kazen op het plateau! Tijdens het dessert werd wel gevraagd of er al koffie gewenst was maar er werd geen wijn/port suggestie gedaan voor bij deze heerlijke kazen...een misser volgens mij...
Op Iens las ik meerdere positieve reacties over de uiterst hartelijke bediening. Er is ons deze avond niks aan de bediening tegengevallen, echter er is niet 1 maal aan ons gevraagd of het smaakte. Wel werd er goed gelet op de (lege) glazen. Bij het weggaan stond een personeelslid glazen te drogen. Zij zei ons gedag maar was niet voornemens mee te lopen om onze jassen aan te geven (wat wel gebeurde bij binnenkomst), ze sjokte na een paar minuten op ons af om ons nog eens gedag te zeggen.

Kortom: wij gaan zeker terug en hopen dan op iets meer attentie van het personeel!

Gegeten op 18 februari 2014

Angelala
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden iets te vieren, daarom op zoek gegaan... Keuze gevallen op Mevrouw Meijer, een restaurant in een erg leuke wijk van Rotterdam, het Oude Noorden. Vantevoren een tafel gereserveerd en voila, daar zaten we dan. Een gezellig interieur en warm welkom geheten. De voorgerechten: 1x slakken en 1x de bloedworst met peer, een bijzonder goed begin. Heel lekker op smaak en goed bij elkaar passende ingrediënten. Als hoofdgerecht kozen we voor eend, op twee manieren klaargemaakt, ook top. Bij het eten hadden we een Italiaanse rode wijn, een Primitivo. Helemaal prima. En ook het nagerecht was 100% genieten: 1x brownie met karamelijs en 1x pain perdu (wentelteefje-brood met ijs). Het was een heerlijk culinair avondje. En de service is bijzonder goed, heel aardig en attent. Aanrader!

Gegeten op 12 februari 2014

realgoodfoodlover
  • Recensies in de laatste twee jaar

de grondleggers van de bistronomique in rotterdam en nog steeds onovertroffen.
geweldige ongedwongen sfeer,prachtige gerechten geweldige service.
waar real good food nog heel gewoon is.

Gegeten op 19 december 2013

Michael-leahciM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de 2e keer gegeten bij mevrouw meijer. Wederom een geweldige avond gehad. Het eten is zeer goed in dit restaurant maar de bediening wint het nog net van de keuken. Wat is deze nml. Geweldig. Zeer vriendelijk, scherp, attent en kundig. Aanrader!

Libel1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er valt weinig anders van te maken. Het was weer lekker bij mevrouw Meijer. De belofte van de kok om goede spullen van leveranciers te voorzien van een ’final touch’ werd weer waargemaakt met zaken die buiten de kaart vielen zoals rundertong. Ook het hoofdgerecht, kabeljauw, zag er niet alleen oogstrelend en appetijtelijk uit , maar smaakte overheerlijk. Niet minder was het andere hoofdgerecht: ossenhaas op gepureerde wortel. De fles rode wijn was prijzig, maar dronk heerlijk weg, de belofte van de bediening inlossend dat die passend was bij zowel vlees als vis, en het kaasplateau, en de citroentaart. Een leuke avond, evenals de vorige malen, in een zaak waar op deze woensdagavond weinig tafeltjes onbezet waren.

Gegeten op 15 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Mevrouw Meijer in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Mevrouw Meijer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!