La Bocca

• 7.9

• 7.8

Proever59372
  • Recensies in de laatste twee jaar

De vitello tonato maakt voor ons vaak "de Italiaan" was op zich goed maar een beetje te dik belegd met een tonijnmayonaise die we - ook hier - wel eens (veel) verfijnder hebben meegemaakt. Ander recept of kok ? Dan maar aan de vis met een pizza tonata. Daar was niets op aan te merken. Lekker krokante bodem en voldoende belegd en daarom op korstrand na volledig opgegeten. Na een prima droge wijn met een heerlijke cappuccino afgeblust. Niet bijzonder goed maar vooral ook niet slecht.

Gegeten op 16 februari 2014

Tina489
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kort: heerlijk eten dat echter niet tot zijn recht komt door de inrichting en ambiance van het restaurant.

De verschillende gerechten die wij hadden besteld waren goed. De vitello tonnato was lekker (ietwat overvloed aan tonijnmayonaise), de carpaccio en de mosselen ook. De pasta met truffel smaakte heerlijk en de zwaardvis was precies goed gebakken. We sloten af met tiramisu. Vers gemaakt waarbij de structuur van de lange vingers nog zichtbaar was. Top!

Grote minpunt van dit restaurant vind ik de inrichting en de akoestiek. Het geheel oogt als een standaard pizzeria en dat is zonde, want het eten verdient beter! Als er een grote groep aanwezig is, zorgt dit ervoor dat je elkaar slecht kunt verstaan. Wij hadden een tafel op de begane grond. Men moet echt iets aan de entree doen, want elke keer als er een gast binnenkomt of weggaat zit je enorm in de kou.

Een aanrader wat betreft eten, de inrichting kan beter.

Gegeten op 25 januari 2014

richard75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kom hier geregeld voor een zakenlunch. Mooie zaak zonder pretenties. Goed eten, prima bediening. Favoriet is bij mij de truffelpasta. Echte Italianen achter de kachel met passie voor koken. Zomers heerlijk lunchen uit de wind op het terras.

Gegeten op 10 oktober 2013

Eetkabouter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was mijn eerste keer in La Bocca, Badhoevedorp. Ik vond het een van 'de betere' Italiaanse restaurants in Nederland.
De menukaart staat in PDF op hun website.
La Bocca ligt naast brasserie La Bouche. Een grappige woordspeling, want beide namen betekenen ‘mond’ (of monding).
Parkeren voor La Bocca kan achter La Bouche.
Je kunt in La Bocca kiezen uit een hoge tafel of een normale, lage tafel.
- Ik had om te beginnen de Bruschetta al pomodoro (Geroosterd brood met Italiaanse tomaten, olijven en kappertjes). Een licht en fris 'zomers' voorgerecht. Bruschetta spreek je overigens uit als 'broeskettaa'. Het was een royale portie van drie stuks op een bord. Een heerlijk begin.
- Daarna kwam de vis, een 'Orata sotto sale' (hele dorade uit de oven in een korst van zeezout). Die kun je met huid of zonder huid laten opdienen. Ik had deze (forse) dorade met huid. Daarop lagen grote zoutkristallen bezaaid als korst. Als je de huid er af haalt is het de kunst om de zoutkristallen niet in de onderliggende saus terecht te laten komen anders wordt de saus erg zout. Toen deze operatie eenmaal gelukt was bleek er een voortreffelijke dorade tevoorschijn te komen. Er waren twee verschillende salades bij als bijgerecht.
- Na de heerlijke dorade hebben we een tiramisu genomen. Omdat het voor- en hoofdgerecht overvloedig waren hebben we de tiramisu maar gedeeld. Het was wel een van de beste tiramisu's die ik ooit gegeten heb.
Met dank aan Marijn voor deze gulle traktatie en de fijne avond!

Gegeten op 14 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke (grote) pizza's gegeten aan leuke hoge tafel. Met tonijn, ham en pizza margarita. De service was top en oprecht, onze complimenten! Leuke, vriendelijke dames in de bediening, vlot en sfeervol.

Gegeten op 3 mei 2013

sansjo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 3 vriendinnen super lekker gegeten in La Bocca. Eten was echt Italiaans en dat proef je. De antipasti was vers gemaakt en had voor elk wat wils. Daarna hadden we allemaal een verschillende pasta besteld. Het werd netjes geserveerd op een speciale schaal. Heel attent. Binnenkort eens met de lunch proberen. Aanrader.

Gegeten op 7 maart 2013

patricialu
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig modern Italiaans restaurant met mooie gerechten van pizza tot gegrilde ossenhaas en prima wijnkaart en een betaalbare rode en witte huiswijn. Lekkere ciabattini met huisgemaakte tapenade van het huis voor bij het aperitief Wij gingen voor de Valpolicella bij het hoofdgerecht en die stelde niet teleur. Bijzonder vriendelijk en service gerichte bediening. Attent en alert, extra wijn inschenken en informeren of alles naar wens is.

Gegeten op 3 maart 2013

WilmaDol
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben heerlijk gegeten bij La Bocca in Badhoevedorp. Ik heb een pasta gerecht Frutti di Mare gegeten en mijn partner een pasta met zalm. Het leek wel of ze eerst met een bootje de zee op waren gevaren alvorens wij de vis op ons bord geserveerd kregen. Zo vers was het!

Er waren tevens 2 kinderen mee, die kregen een aparte tafel, dat was geen enkel probleem. Zij hebben een kinderpizza gegeten, niets bijzonders maar zag er wel erg lekker uit. Dat vonden de kinderen ook. Voor het ijstoetje mochten ze meekijken in de keuken. Dat doet het altijd goed zowel bij kinderen als bij ouders!

De bediening was erg vriendelijk. We werden bediend door een Nederlandse jongen, erg sympathiek en leuk voor kinderen. Daarnaast werd de cappuccino door een leuk Italiaans meisje geserveerd.

De ambiance was modern met een Italiaans tintje. Netjes en schoon met fijne achtergrond muziek.

Wij komen graag nog een keer terug!

Gegeten op 12 januari 2013

arieuiteten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een bovengemiddelde Italiaan. Niet spannend wel smakelijk. Aardige bediening. Snelle keuken en pizza's met lekkere dunne bodem.

bas91965
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij eten hier altijd top. Italiaans eten bereid door echte Italiaanse koks. De pasta met truffelsaus is hier mijn favoriet en voor de kinderen natuurlijk pizza margarita.

Gegeten op 6 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over La Bocca in Badhoevedorp

Schrijf hieronder je recensie over La Bocca. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!