• foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 465 11 75
  2. www.restaurantdiner.nl

HenkvH

Bij restaurant Diner zijn we nog nooit teleurgesteld vertrokken. Het eten is er lekker, de bediening hartelijk en de wijnen goed en niet duur.
Op de menukaart staan altijd gerechten die de naam van de twee hoofdingrediënten dragen, bijvoorbeeld: forel en rode biet, zeebaars en venkel, schelvis en zeekraal. Wat niet betekent dat de gerechten zo simpel zijn als ze klinken. Want de drie koks hebben er allerlei smaken aan toegevoegd die de basisingrediënten nog beter tot hun recht laten komen. Neem de heerlijke bisque en (knoflook) gamba. Die worden opgediend met crème van peen en yuzu (een citrusvrucht), schuim van saffraan en zoetzure komkommer. Het andere gerecht dat wij proberen is een combinatie van eend en zoete aardappel, met gekarameliseerde pompoen en gel van bittere sinaasappel. Ook lekker, al smaakt de rouleaux van gekonfijte eend een beetje monotoon. Daar hadden we liever één of meer uitgesproken ingrediënten in geproefd.
Over de hoofdgerechten zijn we erg te spreken. Heerlijk lam met witte asperges en een al even smakelijke Ierse bavette met atjar, kruim van cashewnoten, rouleaux van paksoi, mousseline van aardappel en jus van pinda. Top.
In het creatieve nagerecht, diverse bereidingen van appel met een crumble van groene thee, gel van zuring en sorbetijs van watermunt, hadden ze wel wat minder suiker mogen doen. Nu is de nasmaak alleen maar zoet.
De rekening is, zoals altijd, bescheiden. En de meiden en jongen van de bediening zijn, als vanouds, vriendelijk en gastvrij. Dus bij Diner zien ze ons nog wel eens terug.

Gegeten op 14 juni 2014

janwillem2

Hoewel we probeerde wat te eten op het evenement Proef Amersfoort zijn we uiteindelijk terecht gekomen in Restaurant Diner. Er was gelukkig plaats en we werden prima ontvangen, aan de keuken werd doorgegeven dat er twee passanten waren en binnen de kortst mogelijke tijd stond er een heerlijk pallet met hapjes op tafel. Hierna volgde een amuse van buikspek en een kommetje komkommer soep; hiervan vielen we niet om maar er was ook niets mis mee.

Na het menu ingekeken te hebben kozen we voor een drie gangen verrassingsmenu. Dit is ons uitermate goed bevallen. Vooraf een gerookt visje (koud geserveerd, ben helaas de naam kwijt) gevolgd door twee bereidingen van varken. Het dessert was chocolade; wit en puur in allerlei structuren.

Dan nog even de wijnen; wij eten regelmatig buiten de deur maar zo voordelig wijn gedronken hebben we zelden. Dit terwijl er prima wijnen (en glazen) geschonken worden. Alleen de begeleiding van de mousserende wijn had beter gekund.

Kortom; een restaurant met veel, heel veel potentie.

Gegeten op 31 mei 2014

schapie

Op een zondagavond hier met zn tweetjes gegeten.
Van begin tot eind werden we door de bediening attent en vriendelijk behandeld.

In een prettige ambiance volgden entree, amuses en gangen elkaar in perfecte timing op.
Heerlijke smaakvolle charcuterie
Verrassende amuse met komkommersoep
Prachtig zeebaars gerecht met krokante huid
En heel veel meer heerlijks!
Alles hoog op smaak, mooi vormgegeven
én... vergezeld van heerlijke bijpassende wijnen en toelichting

Voor we het wisten was de avond om...
Een zekere aanrader voor amersfoort!

Gegeten op 11 mei 2014

Lia1985

Ik ben verliefd!!
Het eten, de smaakjes, de wijnen, de vinoloog! Wow wat een sensatie!!

Alle vrouwen, ga erheen de mannen die daar werken zijn ook mooie hapjes!!

Gegeten op 5 april 2014

sander109

Voor het eerst gegeten bij Restaurant Diner. Van buiten ziet het er niet direct uit alsof er binnen fantastisch gekookt wordt. Dat is wel zo. Voor een schappelijk prijsje ons laten verrassen. Bijzonder smaakvol gegeten. De sommelier was enthousiast over zijn wijnen, die goed gekozen waren bij de gerechten.

Gegeten op 28 maart 2014

chrissy1

Het was alweer veel te lang geleden dat we hier gegeten hadden, maar het was gelukt om te reserveren voor eerste kerstdag. En we zijn heerlijk in de watten gelegd. Vooraf via email kon je twee keuzes doorgeven vis/vlees keuzes). Met allergieen wordt altijd rekening gehouden en ze zijn hier erg alert op. Vanavond heerlijk gegeten en dingen uitgeprobeerd. Zo'n BOB wijnarrangementje is daar ideaal bij; lekker proeven en niet dronken worden, alleen maar een beetje teut van die 6 1/3 glaasjes wijn. Bediening als vanouds fantastisch. 5 sterren eten voor een heel normale en redelijke prijs. Kan niet anders zeggen dat dat het weer fantastisch was en we snel weer terugwillen naar Diner (of naar Sloop, iets verder in dezelfde straat, zelfde eigenaars, zelfde keuken maar dan met tussengerechtjes voor een vaste prijs). Dank aan Diner voor een fantastische avond!

Gegeten op 25 december 2013

Puregroove

Met zn vieren hier heerlijk gegeten. We hebben gekozen voor a la carte, en niet voor het verrassingsmenu. het is het wildseizoen, dus ook voor wild gekozen. inclusief bijpassend wijn arrangement. Aan het eten is niks op te merken. Dat is goed en voldoende. dat geldt ook voor de wijnen. je moet er wel een avondje voor uittrekken. Bij Diner ben je nog echt aan het dineren, dus niet hap slik weg. Aanrader. Enige minpuntje is dat de tafels relatief dicht op elkaar staan.

Gegeten op 2 november 2013

mbol

In een erg leuk straatje zit Diner gevestigd. Keurige ontvangst, aftrap met een heerlijke tonijnrilette, amuse met een soesje, als voorgerecht een filet americain van runderlende (deze was iets te koud geserveerd) en scholfilet in bietensap met couscous. Verrassende combinaties, uitstekende attente bediening en een erg nette prijs om af te rekenen. Een aanrader!

Gegeten op 3 oktober 2013

Heggie

Wij zijn vorige week voor de derde keer bij Diner geweest. Ondertussen is het zo'n beetje onze lievelingsrestaurant in Amersfoort! De bediening is heel professioneel, maar ook gezellig en deskundig. We waren er in de Restaurant week en hadden dus het vaste menu. Mijn man eet geen vis, maar dit was geen probleem: de amuse en het voorgerecht werden gewoon aangepast. De wijnen waren ook prima! Wij zullen hier zeker blijven terugkomen.

Gegeten op 23 augustus 2013

clpas

Mooie gerechten, verrassende smaakcombinaties en goede wijn/spijs adviezen. Wij kozen het rondje van de chef en werden verrast, ook met glutenvrij dieet werd goed rekening gehouden. Enige minpuntje was het bankje waarop twee van ons gezelschap zaten. Dit zat op de lange duur niet zo prettig.

Gegeten op 18 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Diner in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Diner. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.