• foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 465 11 75
  2. www.restaurantdiner.nl

acharya

Heerlijk gegeten van de verassingsmenu. Zat heel veel verschillende smaakjes in.

Bediening goed,vriendelijk.

Décor heel netjes en mooi.

Gegeten op 7 januari 2015

Pieter08

Waanzinnig. Mooie smaakcombinaties, veel afwisseling en een goede aandacht voor wijnen. Service toch een puntje extra aangezien je gastvrijheid in deze tijd weinig meer zó naar voren ziet komen! Pluim!

Gegeten op 24 september 2014

jvandergrint

Op zo maar een zondagavond zijn we naar binnengestapt. De beide jongemannen in de bediening heetten ons welkom en we mochten zelf een tafeltje uitkiezen. We kozen een hoge tafel, vlak bij de (half open) keuken.
Meteen werd er een assortiment van worst en huisgemaakte rillette aangeboden. We hadden dat al voorbij zien komen en dat zag er lekker uit, dus doe maar. Het plankje met lekkers deed het goed samen met de witte huiswijn. Aangezien we nog naar de film zouden gaan, kozen we slechts één hoofdgerecht. Het werd eend. De witte brigade (man & vrouw) ging aan de slag en niet veel later werd een groot bord met eend en bijpassend garnituur geserveerd. De aanbevolen rode huiswijn paste er prima bij. Het gerecht op zich smaakte prima, al was er hier en daar sprake van wel heel veel smaaksensaties. Wanneer keren de chefs terug naar een goed stuk vlees met een lekkere jus ? Van de min of meer verplichte puzzelstukjes van " krokantjes van rookworst" (ja het stond er echt) worden gasten toch langzaamaan moe.
Toe: een heerlijke espresso/cappuccino met bijpassende drankjes en huisgemaakte gevulde koek. De rekening bleek zeer mee te vallen.
Kortom: Prima restaurant, prettige bediening en lekker eten. Prijzen zijn overeenkomstig. Zeer aan te raden !

Gegeten op 14 december 2014

BerryH

Voor ons 4-jarig huwelijksjubileum besloten we om te gaan eten bij dit restaurant. De verwachtingen die we hadden zijn goed waargemaakt. De binnenkomst was prettig, de sfeer in het restaurant gezellig druk en de service en vriendelijkheid van de bediening uitstekend. Hieronder volgen een aantal positieve elementen en een iets minder positief punt.
+ Vriendelijke bediening.
+ Goede service (drankje van het huis omdat we iets langer moesten wachten, wijnnamen die opgeschreven werden omdat ik ze zo lekker vond, oplettende bediening)
+ Culinaire ontdekkingstocht in het 4-gangenmenu! Zeer diverse en mooie smaken die je niet dagelijks tegenkomt.
+ Leuk om in de open keuken te kijken
+ Netjes verzorgde toiletten.
- Soms waren de smaken wat te complex of niet goed terug te proeven. In het bijzonder merkten we dat bij de zalm met diverse bereidingen van komkommer.
- Het was vrij warm in het restaurant.
Al met al een zeer geslaagde en gezellige avond. We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 20 september 2014

Monsieur-Septime

De manier waarop een reservering wordt opgenomen zegt vaak al iets voor dat wat komen gaat. Dat blijkt in het geval van restaurant 'Diner' te kloppen: zeer gastvrij en vriendelijk.

Het verrassingsmenu zit inderdaad verrassend in elkaar en met wensen wordt creatief rekening gehouden. Een smaaksensatie. Zoals wij daar groenten proefden...

Een aanrader en wat ons betreft hoge cijfers. Hier gaan we vaker langs.

Gegeten op 22 augustus 2014

Jazz

Een heerlijke avond in restaurant Diner. De bediening was meer dan excellent, fantastisch wijnadvies met veel kunde, kennis en enthousiasme overgedragen door de vinoloog. Twee van de aanwezige gasten zijn zelf uitstekende wijnkenners, en daar werd buitengewoon goed op ingehaakt. We waren met 4 personen en hadden een hele fijne tafel aan het raam. We kozen voor het 4-gangen menu, chef's choice systeem waarbij je toch vrij nauwkeurig kan aangeven wat je beslist - en liever - niet wil. Soms pakt zo'n keus verkeerd uit, maar in dit geval was uitstekend. Zelf het buikspek, iets dat geen van de gasten zelf gekozen zou hebben, viel toch heel goed in de smaak. Dit restaurant verstaat de kunst om het eten in verfijnde combi's op je bord te laten verschijnen. De porties waren ook keurig. Niet te veel, niet te weinig. De prijs kwaliteit verhouding is mijns inziens uitstekend. Ik kom hier zeker terug.

Gegeten op 12 juli 2014

GerardS

Met een stel collega's het drie-gangen verrassingsmenu gekozen. Forel met asperge vooraf, eendenborst daarna en afgesloten met een kaasplankje. Alles vergezeld met voortreffelijke wijnen. Weinig woorden aan vuil maken; heerlijk! Komen zeker nog een terug.

Gegeten op 25 juni 2014

HenkvH

Bij restaurant Diner zijn we nog nooit teleurgesteld vertrokken. Het eten is er lekker, de bediening hartelijk en de wijnen goed en niet duur.
Op de menukaart staan altijd gerechten die de naam van de twee hoofdingrediënten dragen, bijvoorbeeld: forel en rode biet, zeebaars en venkel, schelvis en zeekraal. Wat niet betekent dat de gerechten zo simpel zijn als ze klinken. Want de drie koks hebben er allerlei smaken aan toegevoegd die de basisingrediënten nog beter tot hun recht laten komen. Neem de heerlijke bisque en (knoflook) gamba. Die worden opgediend met crème van peen en yuzu (een citrusvrucht), schuim van saffraan en zoetzure komkommer. Het andere gerecht dat wij proberen is een combinatie van eend en zoete aardappel, met gekarameliseerde pompoen en gel van bittere sinaasappel. Ook lekker, al smaakt de rouleaux van gekonfijte eend een beetje monotoon. Daar hadden we liever één of meer uitgesproken ingrediënten in geproefd.
Over de hoofdgerechten zijn we erg te spreken. Heerlijk lam met witte asperges en een al even smakelijke Ierse bavette met atjar, kruim van cashewnoten, rouleaux van paksoi, mousseline van aardappel en jus van pinda. Top.
In het creatieve nagerecht, diverse bereidingen van appel met een crumble van groene thee, gel van zuring en sorbetijs van watermunt, hadden ze wel wat minder suiker mogen doen. Nu is de nasmaak alleen maar zoet.
De rekening is, zoals altijd, bescheiden. En de meiden en jongen van de bediening zijn, als vanouds, vriendelijk en gastvrij. Dus bij Diner zien ze ons nog wel eens terug.

Gegeten op 14 juni 2014

janwillem2

Hoewel we probeerde wat te eten op het evenement Proef Amersfoort zijn we uiteindelijk terecht gekomen in Restaurant Diner. Er was gelukkig plaats en we werden prima ontvangen, aan de keuken werd doorgegeven dat er twee passanten waren en binnen de kortst mogelijke tijd stond er een heerlijk pallet met hapjes op tafel. Hierna volgde een amuse van buikspek en een kommetje komkommer soep; hiervan vielen we niet om maar er was ook niets mis mee.

Na het menu ingekeken te hebben kozen we voor een drie gangen verrassingsmenu. Dit is ons uitermate goed bevallen. Vooraf een gerookt visje (koud geserveerd, ben helaas de naam kwijt) gevolgd door twee bereidingen van varken. Het dessert was chocolade; wit en puur in allerlei structuren.

Dan nog even de wijnen; wij eten regelmatig buiten de deur maar zo voordelig wijn gedronken hebben we zelden. Dit terwijl er prima wijnen (en glazen) geschonken worden. Alleen de begeleiding van de mousserende wijn had beter gekund.

Kortom; een restaurant met veel, heel veel potentie.

Gegeten op 31 mei 2014

schapie

Op een zondagavond hier met zn tweetjes gegeten.
Van begin tot eind werden we door de bediening attent en vriendelijk behandeld.

In een prettige ambiance volgden entree, amuses en gangen elkaar in perfecte timing op.
Heerlijke smaakvolle charcuterie
Verrassende amuse met komkommersoep
Prachtig zeebaars gerecht met krokante huid
En heel veel meer heerlijks!
Alles hoog op smaak, mooi vormgegeven
én... vergezeld van heerlijke bijpassende wijnen en toelichting

Voor we het wisten was de avond om...
Een zekere aanrader voor amersfoort!

Gegeten op 11 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Diner in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Diner. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.