maarten84
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na hier verschillende keren vanaf de opening te hebben gegeten (zo gister ook weer), is het eens tijd voor een recensie. Ik ben namelijk vol lof over dit restaurant! Het is mijn favoriete restaurant in Amersfoort!

Een restaurant waar, wat mij betreft, de prijs/kwaliteit perfect in orde is. Een restaurant (welke overigens de prijzen vanaf het begin niet verhoogd heeft!) waar het eten bijna op Michelinster niveau is en het gastheerschap zeker ook! Dit alles tegen hele goede en betaalbare prijzen. Ze zijn wat mij betreft onderscheidend in kwaliteit en gastheerschap tegenover prijs.

Wij hebben, zoals meestal, een verrassingsmenu genomen. Vooraf werd ook netjes gevraagd waar de chef rekening mee moest houden, keurig. Een 5-gangen verrassingsmenu waarbij alle componenten op het bord en het gehele menu waren afgestemd. Het was een erg smakelijk geheel!. We dronken daarbij een wijn-arrangement. De sommelier wist, met veel passie, alles te vertellen over de wijnen en ook onze vragen te beantwoorden.

Het gastheerschap verdient een aparte alinea, die vind ik namelijk geweldig en zeker voor het geld dat je betaald. De heren zijn gepassioneerd, vlot en zeer professioneel. Ze vertellen elke gang wat er op je bord ligt en beantwoorden eventuele vragen. Ook maken ze een persoonlijk praatje, niet te lang, niet te kort. Ze nemen er in ieder geval de tijd voor en luisteren ook echt. *Overigens bleek na het inschenken van het water er een vlieg in het glas te zitten, als compensatie kregen we de 2e fles water van het huis, keurig en had zeker niet gehoeven.

Het is mooi om te zien dat de beide brigades goed samenwerken. Ze behouden de rust waardoor het lijkt alsof ze alles onder controle hebben.

Kortom en wat mij betreft; dè topper van Amersfoort, ga zo door heren!

Gegeten op 8 augustus 2013

aquafemme
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik als net zwangere dame ging eten bij Diner en zowel de heren van de bediening als de heren in de keuken hebben er alles aan gedaan om mijn avond geweldig te maken! Zo hadden mijn man en ik een 4-gangen verassingsmenu. Bij iedere gang vertelde ze wat we gingen eten en waarom ik dit wel mocht eten (gepasteuriseerd en langzaam gegaard etc). Twee keer hebben ze voor mij een non-alcoholische cocktail gemaakt, zodat ik ook een beetje met mijn man mee kon 'drinken'. Kortom; een topavond! Het is heerlijk om zelf een keer niet te nadenken; wat mag ik nou wel en niet? Ik ben vol lof over deze zaak. Alleen nog de leren stoelen vervangen voor stoffen, dan zijn mijn man en ik super tevreden. Je zitvlak wordt nogal warm en plakkerig. Nog een klein nadeel; de tafels zorgen ervoor dat je je benen niet over elkaar kan doen. Ga zo door heren! In het najaar komen we graag (met dikke toeter) terug voor al het lekkers wat jullie dan gaan bereiden.

Gegeten op 13 juli 2013

jobos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier heerlijk gegeten gisteren. Eten is zeer prima, en de service steelt daar nog wat bovenuit; vriendelijk, plezierig en wakker. Aanrader

Gegeten op 12 juli 2013

Proef1979
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zondagavond Diner weer bezocht. De ontvangst was hartelijk en vriendelijk. Bij het aperitiefje kregen we wat hapjes erbij. Simpel maar wel een goed voorafje. De amuses (ook die voor het dessert) waren dik in orde. De eendeleverpaté was, ondanks dat dit nooit tot mijn favorieten heeft behoord, erg lekker. De schelvis was een belevenis op zich. Het gestoofde rund was erg smakelijk en het was goed om te zien dat niet overal garnituren als opvulling van een bord dienen maar dat bij sommige restaurants ook serieus aandacht aan de smaak wordt besteedt. Bij het dessert viel met name het ijs van zoete aardappel op. Heel apart en erg lekker. De wijnkeuzes bij de gerechte waren goed. Dat laatste geldt ook voor de bediening. Vriendelijk, niet stijf en ook professioneel en kundig. Hier ga ik zeker terugkomen.

Gegeten op 30 juni 2013

ireenster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het hapje met de worst vooraf had van mij niet gehoeven, aangezien dit niet erg speciaal was. De brioche (of iets dergelijks) was daarentegen en zalig! Deze ga ik een keer zelf proberen te maken :)
De amuse van biet en asperge was verfrissend.
Het voorgerecht was makreel met rolletjes van zuur. Dit was op zich een mooi gerecht, maar als de zure rolletjes tot mousse waren gemaakt en onder de makreel was gesmeerd, was het mooier in balans geweest.
De eendenleverpate was op zich wel lekker, maar te sterk en qua hoeveelheid ook overheersend over de andere elementen op het bord.
De amuse was hangop, vlierbloesemijs en limoengelei. Het ijs was zalig, alleen was ik de limoen vergeten en schrok ik nogal van de brute wrange smaak. De drie op de lepel samen smaakte wel goed.
De schelvis en kokkels met asperge en meer was een kunstwerk op zich! Echt prachtig! De smaak was ook goed en mooi qua combinatie.
Het hoofdgerecht was entrecote met stoofvlees. Dit smaakte goed en vooral de smaak van de garnering was erg goed.
Het dessert van vanille/witte chocoladecake was echt goddelijk! En het zoete aardappelijs ook!
De creme brulee was heerlijk, maar nog niet perfect. Hopelijk in de toekomst wel ;)

De wijn die erbij geserveerd werd paste goed bij de gerechten, maar daar zijn ook nog wel wat verbeterpunten mogelijk.

De inrichting is gezellig.

De bediening is erg vriendelijk.

Hier kom ik zeker nog wel terug!

Gegeten op 30 juni 2013

MdeWitte
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met twee andere vrienden hier gegeten. Nooit geweten dat Amersfoort zoveel leuke restaurants heeft en daardoor zo gastronomisch is op 1 vierkante kilometer.

Wat leuk was van Diner, dat de bediening en bedrijfsleider jong zijn en ook ogen, maar dat ze wel degelijk kennis van zaken hadden.

Bij elke wijn kregen we een goede uitleg door de sommelier en de wijn, spijs combi was heerlijk.

Enige minpunt vind ik het decor. Beetje gezapig. Mag wat mij betreft een stuk hipper, om er nog meer bovenuit te steken.

Wel heel leuke avond,

Gegeten op 18 mei 2013

kooieend
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig opgemaakte gerechten, een plaatje...mooie zuivere biologische producten. Soms liggen er iets teveel smaken op het bord, waardoor de smaak van het hoofdingrediënt minder wordt. Maar wat een gastheren. Geweldig. Een aanrader.

Gegeten op 16 juni 2013

maris1982
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een mooi, modern maar toch gezellig ingericht restaurant in het leukste straatje van Amersfoort. Vriendelijke en kundige bediening en in voor een gezellig praatje. Fijn dat ze kennis hebben van de wijnen en daarover leuk kunnen vertellen. De gerechten zijn erg goed, verfijnd en mooi opgediend. Wij hadden beiden een viergangenmenu en de gerechten waren stuk voor stuk bijzonder en smakelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 3 februari 2013

Proever62033
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij 'iets te vieren' hoort een lekker etentje. Waar naar toe? Via speuren op internet viel door de menukaart en de foto's de keuze op dit restaurant. Telefonisch gereserveerd, dit was achteraf niet nodig want het was erg rustig. Op de hele avond slechts 3 tafels bezet. Ontvangst was netjes. Inrichting erg sfeervol.
De kaart is zeker niet doorsnee, er staan ook verrassende gerechten op, ook vegatarische. Van het huis krijgen we een lekker amusehapje en een glaasje met schuim en tomaten. Later komt er ook een echt heerlijke zelfgemaakte brioche broodje op tafel.

Alles wordt modern en verrassend gepresenteerd en het ziet er heerlijk uit.

Voorgerecht van kastanjeravialo en sorbetijs van biet smaakt heerlijk en alles ziet er oogstrelend uit. Ook de groentegelei heeft een geweldige subtiele smaak.

We worden van een goed wijnadvies voorzien door een heel enthousiaste medewerker die voor vinoloog studeert. Hij vertelt veel en laat mijn partner ook verschillende dingen proeven om een keus te kunnen maken.
De zwaardvis en coquilles zijn prima en de lam, spitskool en polenta van mij tafelgenoot is ook heerlijk.
Kaasplateau toe. Ik kies voor de combinatie van 3 kazen en daarna nog 2x zoet dessert. Dit zoetige dessert vind ik het minst van alle gerichten, wat vlak van smaak. Met een lekkere koffie genieten we nog na van dit heerlijke eten in een fijne omgeving met vriendelijk personeel. Ik verheug me nu al op een volgende keer.

Gegeten op 7 februari 2013

bianca23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk genoten van een 4 gangenmenu. Zalm met citroengelei, schelvis met zwaarvis, hert en yogurt met stoofpeer. Samen met een spannende spaanse wijn heeftvdit menu on een heerlijke culinaire avong bezorgd. Ook de service was attent,goed op de hoogte van wijn en spijs en bovenal erg vriendelijk.

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Diner in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Diner. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!