• foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 465 11 75
  2. www.restaurantdiner.nl

ProperFood

Heerlijk eten, sfeervol ingericht, enige minpuntje was de bediening. Bij binnenkomst en begin van de avond prima, maar dat werd naar mate de avond vorderde steeds trager.

Gegeten op 20 september 2014

mark212

Leuk restaurantje op aanraden van collega bezocht. Eten goed; goede balans prijs/kwaliteit. Bediening een beetje klungelig. erg jonge mensen weinig passie. Inrichting hint naar romantisch maar in detail weinig bijzonder.

Gegeten op 8 januari 2015

Confuscius

Na vooraf vier restaurants geselecteerd te hebben kozen wij ditmaal voor Diner op basis van de menukaart. Bij binnenkomst worden we vriendelijk onthaald, jassen worden direct aangenomen. Een tafel bij het raam is gereserveerd, maar het staat ons vrij om ergens anders te gaan zitten. Druk is het niet voor een doordeweekse dag. Bij de reservering via internet hadden we al aangegeven te gaan voor een 4 gangen diner. De gastheer refereert daar correct aan en herhaalt daarbij tevens de, door ons aangegeven, te vermijden producten, o.a. i.v.m. allergieën. Vooraf consumeren we een drankje, een milde Chardonnay en niet lang daarna verschijnt een 2-delige amuse, gevolgd door een broodje. Als dit de toon zet voor wat nog komt dan belooft dit veel goeds. De gastheer houdt gedurende de gehele avond goed in de gaten wanneer de volgende gang moet verschijnen en deze verschijnen vervolgens dan ook allen mooi op tijd. Het voorgerecht, de vismozaïek en het eerste hoofdgerecht, de zeebaars zagen er niet alleen fraai uit, maar smaakten ook superb, tot in de details. Over het 2e hoofdgerecht, hert en wellington van wild waren we iets minder enthousiast. Het hert was prima, maar de wellington was minder verfijnd van smaak en contrasteerde daarmee met de voorgaande gerechten. Toen we dit opmerkten werd dit direct aan de keuken doorgegeven. Vervolgens werd ons ter compensatie een fraai opgemaakt bord met stukjes hert aangeboden, een lovenswaardige service. De begeleidende Italiaanse, rode wijn was ook bijzonder. We sloten af met zoet voor de dame en kaas voor de heer, gevolgd door koffie. Al met al een bijzondere culinaire belevenis, een herhaling zeker waard.

Gegeten op 27 januari 2015

lekkerbezig

Lekkere gerechten met altijd verse ingredienten. We hebben al een paar keer gegeten bij Diner en het is eigenlijk altijd prima!

Gegeten op 13 september 2014

acharya

Heerlijk gegeten van de verassingsmenu. Zat heel veel verschillende smaakjes in.

Bediening goed,vriendelijk.

Décor heel netjes en mooi.

Gegeten op 7 januari 2015

Pieter08

Waanzinnig. Mooie smaakcombinaties, veel afwisseling en een goede aandacht voor wijnen. Service toch een puntje extra aangezien je gastvrijheid in deze tijd weinig meer zó naar voren ziet komen! Pluim!

Gegeten op 24 september 2014

jvandergrint

Op zo maar een zondagavond zijn we naar binnengestapt. De beide jongemannen in de bediening heetten ons welkom en we mochten zelf een tafeltje uitkiezen. We kozen een hoge tafel, vlak bij de (half open) keuken.
Meteen werd er een assortiment van worst en huisgemaakte rillette aangeboden. We hadden dat al voorbij zien komen en dat zag er lekker uit, dus doe maar. Het plankje met lekkers deed het goed samen met de witte huiswijn. Aangezien we nog naar de film zouden gaan, kozen we slechts één hoofdgerecht. Het werd eend. De witte brigade (man & vrouw) ging aan de slag en niet veel later werd een groot bord met eend en bijpassend garnituur geserveerd. De aanbevolen rode huiswijn paste er prima bij. Het gerecht op zich smaakte prima, al was er hier en daar sprake van wel heel veel smaaksensaties. Wanneer keren de chefs terug naar een goed stuk vlees met een lekkere jus ? Van de min of meer verplichte puzzelstukjes van " krokantjes van rookworst" (ja het stond er echt) worden gasten toch langzaamaan moe.
Toe: een heerlijke espresso/cappuccino met bijpassende drankjes en huisgemaakte gevulde koek. De rekening bleek zeer mee te vallen.
Kortom: Prima restaurant, prettige bediening en lekker eten. Prijzen zijn overeenkomstig. Zeer aan te raden !

Gegeten op 14 december 2014

BerryH

Voor ons 4-jarig huwelijksjubileum besloten we om te gaan eten bij dit restaurant. De verwachtingen die we hadden zijn goed waargemaakt. De binnenkomst was prettig, de sfeer in het restaurant gezellig druk en de service en vriendelijkheid van de bediening uitstekend. Hieronder volgen een aantal positieve elementen en een iets minder positief punt.
+ Vriendelijke bediening.
+ Goede service (drankje van het huis omdat we iets langer moesten wachten, wijnnamen die opgeschreven werden omdat ik ze zo lekker vond, oplettende bediening)
+ Culinaire ontdekkingstocht in het 4-gangenmenu! Zeer diverse en mooie smaken die je niet dagelijks tegenkomt.
+ Leuk om in de open keuken te kijken
+ Netjes verzorgde toiletten.
- Soms waren de smaken wat te complex of niet goed terug te proeven. In het bijzonder merkten we dat bij de zalm met diverse bereidingen van komkommer.
- Het was vrij warm in het restaurant.
Al met al een zeer geslaagde en gezellige avond. We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 20 september 2014

Monsieur-Septime

De manier waarop een reservering wordt opgenomen zegt vaak al iets voor dat wat komen gaat. Dat blijkt in het geval van restaurant 'Diner' te kloppen: zeer gastvrij en vriendelijk.

Het verrassingsmenu zit inderdaad verrassend in elkaar en met wensen wordt creatief rekening gehouden. Een smaaksensatie. Zoals wij daar groenten proefden...

Een aanrader en wat ons betreft hoge cijfers. Hier gaan we vaker langs.

Gegeten op 22 augustus 2014

Jazz

Een heerlijke avond in restaurant Diner. De bediening was meer dan excellent, fantastisch wijnadvies met veel kunde, kennis en enthousiasme overgedragen door de vinoloog. Twee van de aanwezige gasten zijn zelf uitstekende wijnkenners, en daar werd buitengewoon goed op ingehaakt. We waren met 4 personen en hadden een hele fijne tafel aan het raam. We kozen voor het 4-gangen menu, chef's choice systeem waarbij je toch vrij nauwkeurig kan aangeven wat je beslist - en liever - niet wil. Soms pakt zo'n keus verkeerd uit, maar in dit geval was uitstekend. Zelf het buikspek, iets dat geen van de gasten zelf gekozen zou hebben, viel toch heel goed in de smaak. Dit restaurant verstaat de kunst om het eten in verfijnde combi's op je bord te laten verschijnen. De porties waren ook keurig. Niet te veel, niet te weinig. De prijs kwaliteit verhouding is mijns inziens uitstekend. Ik kom hier zeker terug.

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Diner in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Diner. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.