a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 1 foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 2 foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 3 foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 4 foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 5 foto's van Restaurant Diner in Amersfoort - 6

Restaurant Diner

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 465 11 75
  2. www.restaurantdiner.nl

Pi3pser003

Wij hebben hier met z'n vieren gegeten, een 3 gangen menu met bijpassende wijnen.
Achteraf zou ik op z'n minst voor viergangen hebben gekozen. De inrichting is prima en je kunt hier prima converseren zonder last te hebben van andere tafels. Ruim opgezet.
Het eten was redelijk, maar naar mijn menig gedateerd. Niet vernieuwend en de wijnen waren niet goed gekozen bij de gerechten. Bij het eerste gerecht een veel te zware te zoete witte wijn( zeebaars) en bij het laatste gerecht de(kaas) een veel te zoete dessertwijn.
Toch met een goed gezelschap een fijne avond gehad.

Gegeten op 2 juli 2016

Balderic

Uitstekend gegeten met goede begeleidende wijnen. Het enige waar wat op aan te merken viel was de tafeldekking. Je verwacht in een goed restaurant geen placemat en een klein papieren servetje met het bestek daarop. Dat mag best iets luxer dan een bistro.

Gegeten op 14 mei 2016

marco267

Op een vrijdagavond op de bonnefooi binnengestapt en vier uur later helemaal voldaan en blij naar huis. Heerlijk gegeten en verrast met een viergangen diner met bijpassend wijnarrangement. De samenstelling van de opgediende gerechten, de kwaliteit en de liefde waarmee de gerechten klaar zijn gemaakt waren elk hapje opnieuw een belevenis.

Ook werd er heel netjes gevraagd naar bijzonderheden en verdraagzaamheid van verschillende ingrediënten waarop het menu werd aangepast, chapeaux!

Het heerlijke eten, de gastronomische verwennerij én de bediening laten restaurant diner schreeuwen om vaker door verrast te worden!

Gegeten op 8 april 2016

limabaco

Prachtige combinaties, ook mooie bijpassende wijnen en een bediening die wist waar hij het over had. De volgende keer geen staartstuk meer voor ons die was aan de taaie kant. De andere gerechten waren allemaal subliem!

Gegeten op 12 december 2015

luukvanbeers

Op maandag bezocht en echt heerlijk gegeten. Fijne tafel, prettige bediening had verstand van zaken, mooi opgemaakt eten van goede kwaliteit en een heel goed kaasplankje. Denk er met genoegen aan terug.

Aputter

We zijn hier gisteren wezen eten. We habben gekozen voor het 5 gangenmenu. De gangen waren allemaal erg lekker, wel misten wij het verschil (qua hoeveelheid) tussen het hoofdgerecht en de verschillende voorgerechten. Verder vonden we het voor een zondagavond erg rustig. Er waren maar 3 tafels bezet, hierdoor was het een rustige en beetje saaie bedoeling.

JoopLingeman

Deze keer het kerstdiner gereserveerd. En ook nu weer klopte alles. Iets aan het interieur veranderd waardoor er meer zitplaatsen zijn, we zaten iets ingeklemd tussen wijnrek en de stoel van de achterbuurman, maar verder goed. Zicht op de keuken, waar hard maar niet gehaast werd gewerkt, control & controle dus! Mooi menu, borrelplank, amuses en de diverse gangen mooi in evenwicht zowel qua smaak (smaken!) als hoeveelheid. Wijn door Thomas laten verzorgen, en dat is altijd OK. Ook de pauzes tussen de gangen waren goed, uiteindelijk een hele avond fijn verzorgd gezeten en gegeten. Complimenten voor de gehele crew en tot de volgende keer! Oh ja, één tip dan: concentreer je op goed eten en mooie wijn, en zet het water gewoon 'van 't huis' neer...

Gegeten op 25 december 2015

chrissy1

Op eerste Kerstdag bij Diner gegeten en als altijd was het weer fantastisch. Fijne, uitgelezen en goed uitgebalanceerde gerechtjes die een hele avond vulden - zoals ook gepland. Het uitgebreide menu was vooraf bekend gemaakt en je had keuze uit 2 gerechtjes die tussen de lange rij stonden om te kiezen voor vlees of vis. Service is fantastisch, zelfs als je lange tijd niet bent geweest weet men nog steeds wie je bent. Om een allergie wordt keurig heengewerkt. Een BOB wijn arrangement is voor een kleine drinker als ik perfect. We voelden ons in de watten gelegd deze avond en hebben er erg van genoten. Het was een lange zit van 18:30 tot 0:45, maar wel comfortabel meubilair. Uitmuntend!

Gegeten op 25 december 2015

HenkvH

Het is niet ons eerste bezoek aan Diner. We komen er vaker, omdat je er over het algemeen aardige, ongecompliceerde gerechten op tafel krijgt. Perfect is het nooit, want er is altijd wel een gerecht bij dat niet helemaal uit de verf komt, om het vriendelijk te zeggen. Ook over de wijnen zijn we niet altijd enthousiast. De witte huiswijn, een sauvignon blanc, is bijvoorbeeld zurig. Niet lekker, vinden wij.
Als voorgerecht nemen we een rouleau van gerookt hert met verschillende bereidingen van paddestoelen. Dat klinkt lekkerder dan het is: de hoopjes hert zijn te koud en de paddestoelen hebben we niet kunnen ontdekken. Over tartaar van zeebaars met een kwarteleitje zijn de tafelgenoten wel te spreken. Heerlijk, zeggen ze. Het hoofdgerecht is een filet van wilde moeflon (dat is zo'n schaap met kromme hoorns) met flowersprouts en linzen. Heel smakelijk. Nagerecht is een crème brulee. Gewoon zoals hij hoort, staat er op de kaart bij. En dat klopt.
Het broodbeleid is curieus: een piepklein bolletje aan het begin, waar je het de hele avond mee moet doen. Dat maakt een karige indruk.
De bediening is, zoals altijd, vriendelijk en informeel. Erg moeilijk hebben ze het vanavond niet, want er zijn maar een paar tafels bezet. Maar dat schijnt op woensdagavond niet ongewoon te zijn.

Gegeten op 9 december 2015

roosje1st

Vanwege de nette entourage, de keurige bediening en de imposante menukaart waren onze verwachtingen hooggespannen. Diner ziet er netjes uit, maar de akoestiek is wat minder geslaagd.
Het borrelplateau was aardig: de verhouding tussen beleg/smeersel (veel) en geroosterd zuurdesem brood (weinig) was echter wat scheef.
Vervolgens twee fraaie amuses: een tompouce met zwaardvis en een stukje gerold buikspek in een sausje van aardappel met alg (?). Het eerste was lekker, het tweede kon ons niet zo bekoren. Het sausje smaakte naar niets.
Het voorgerecht was een prachtig ogende ceviche van makreel. Makreel is erg vissig, zeker als hij rauw is, en is een gewaagde keuze om als ceviche te serveren. Wat meer zuur en saus was lekkerder geweest en had het gerecht "opgehaald".
Het hoofdgerecht was een filet van fazant, opgeleukt met een korstje van aardappel en enkele "nieuwsoortige spruitjes". De fazant was droog, een boutje zou veel lekkerder zijn geweest, en de groente was hierbij te dominant van smaak. Het gerecht was niet zo fantasierijk.
Als nagerecht een kaasplankje dat erg smakelijk was. Wel had hier nog een zachtere, neutrale kaas bij gekund, omdat de geitenbrie, Engelse blauwschimmel en overjarige kaas het geheel erg zout maakten.
De bediening was erg netjes en vakkundig. Een van de kelners was duidelijk gespecialiseerd in de keuze van de wijnen, en lepelde zijn kennis op alsof hij die elke avond van buiten leert. De wijnen waren redelijk, pasten wel goed bij de maaltijden.
We hebben een fijne avond gehad, de borden zagen er prachtig uit, maar de maaltijden zelf en de wijnen vielen ons helaas dus wat tegen. Dat kan zeker beter voor een ambitieus restaurant als Diner, denken wij!

Gegeten op 3 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Diner in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Diner. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.