Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Alexander in Den Haag - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 070 364 8175

Gemoedelijk restaurant in het culinaire hart van de stad

Wie op zoek is naar een perfecte avond uit, moet langs bij Restaurant Alexander aan de Denneweg. Speciale vermelding voor de wijnkaart, die uitstekend aansluit bij de Franse, Italiaanse en internationale gerechten op kaart. Een voortreffelijk restaurant met een geweldige sfeer en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

BOBERTSIDERIUS

Prima zaak ! Genoten van de uisgemaakte tortelloni gevuld met zeekreeft en zalm
Echt een aanwinst voor de Denneweg. Als dessert nam ik chocoladetaart met frambozen en pistache. Heeerlijk!

Gegeten op 3 december 2014

Ja77

Ik heb afgelopen zaterdag met mijn vriendin bij Alexander lekker gegeten. Het personeel was zeer attent, correct en vriendelijk. Wij aten allebei het 3 gangen menu met een extra tussengang. Als voorgerecht smaakte de Soupe de Poisson Rijke mediterrane vissoep heerlijk, zeker omdat we met de fiets door de frisse Novemberavond waren gekomen had een warm voorgerecht mijn voorkeur. Mijn vriendin nam Wild Oz Steak. Gegrilde kangoeroe steak met veenbessensaus en dat smaakte haar bijzonder goed . Als toetje hadden we Aardbeien met mascarpone, balsamico en chocolade, hoewel erg calorierijk toch wel erg lekker. Moet een keertje kunnen zullen we maar zeggen. Onder de streep hebben we gewoon lekker gegeten, gedronken en gezeten. Na afloop nog even met de chef en het personeel besproken, erg aardige mensen die zeer hun best doen om het je naar de zin te maken en een pluim zeker verdienen.

Gegeten op 19 november 2014

Jos1947

Onlangs heerlijk gegeten bij Alexander. Zoals gereserveerd hadden wij met 6 personen een tafel aan het raam. Echt gezellig daar aan de Denneweg want Sinterklaas te paard reed ook nog even voorbij. Wij werden allervriendelijkst begroet en kozen voor het drie gangenmenu. Er wordt bij dit menu nog de mogelijkheid geboden om voor een meerprijs een van de gerechten te vervangen door een wat luxer gerecht zoals bijvoorbeeld Carpaccio van gerookte zalm met truffel vinaigrette, waar ik persoonlijk voor ging. Echt buitengewoon smakelijk. Wij arriveerden even voor 6 uur en waren de eerste gasten die avond maar een halfuur later zat de zaak al stampvol. Opvallend was dat de bediening het toch vrij gemakkelijk aan kon al moest er wel wat geschuif met tafels aan te pas komen. Glazen werden tijdig bijgeschonken en de keuken kon het tempo behoorlijk bijbenen. Als hoofdgerecht kozen wij bijna allemaal iets anders maar over het dessert waren wij het snel eens; Tartine di panettone. Rozijnen taart met ricotta crème, echt voortreffelijk. Na de koffie en een glaasje Limoncello van het huis haalden wij het nog op het nippertje voor ons toneelavondje. Kortom, wij hadden niets te klagen.

Gegeten op 20 november 2014

emmef

Via online reservering

Het eten was zeer smakelijk! De bediening wist niet altijd wie wat had besteld, maar was verder eg vriendelijk. Fijn idee dat garderobe door personeel beidend werd en elke jas een nummertje had.

Gegeten op 22 november 2014

David_BA

Gegeten op 9 november 2014

strapatz

Gisteren weer eens de Denneweg bezocht, het blijft toch één van de leukste "eetstraatjes" in Den Haag. Gekozen voor Alexander, mede door de positieve recensies. Vaak wordt als pluspunt de prijs/kwaliteit verhouding genoemd - dat kan zeker van toepassing zijn voor het keuzemenu, maar als je voor à la carte kiest valt dat beslist minder gunstig uit. Dan verwacht je toch iets bijzonders en dat werd het voor ons helaas niet. De roquefortsalade was op zich prima en smakelijk, maar toch wel te simpel. Lamscarré idem dito en de "signature dish" poulet noir ging schoon op, maar liet totaal geen unieke smaaksensatie na. Braaf koken volgens het boekje kunnen we zelf ook wel, maar we gaan graag naar een restaurant om verrast te worden met nieuwe smaakcombinaties of ingrediënten maar daarvoor is restaurant Alexander niet het ideale adres. En dan is een rekening van een kleine 150 euri voor 2 personen (incl. aperitief en fles wijn) dus het meest pittige wat dit restaurant te bieden heeft....

Gegeten op 18 oktober 2014

HenrietteH

Prima restaurant. We hebben heerlijk gegeten voor een goede prijs (menu van 25 euro). Echt een aanrader. De Shiraz per glas is echt super. Tip voor 't restaurant: verbeter de verlichting, dat kan al met wat extra kaarsjes. Nu zie je niet altijd wat je eet en dat is een beetje jammer. Al met al komen we zeker nog een keertje terug.

Gegeten op 15 oktober 2014

mmaan

Gegeten op 11 oktober 2014

Yvonne01

Afgelopen zaterdag weer eens bij Alexander langs geweest. Een voortreffelijk restaurant.
Als voorgerecht roquefortsalade met aardbeien, buitengewoon smakelijk met witte wijn van het huis.
Als hoofdgerecht Ossenhaas Rossini met foie gras met een mooi glas Pinot Noir.
De bediening was als we dat van Alexander gewend zijn. Uiterst attent ondanks een volle zaal met o.a. een grote groep.
Bij de koffie nog een glaasje cognac en voldaan weer op huis aan. Een prima avond met z'n tweetjes.

Gegeten op 4 oktober 2014

Rahuls

Wij hadden ons verheugd om bij een goed restaurant te gaan eten. Het was echter toch niet zo goed als de recensies deze voorkomen. Eigenlijk heel gewoontjes met bijzondere soms vreemde combinaties van russisch en frans. Ook de bediening was nogal "in your face". Allemaal heel goed bedoeld maar ik wil niet telkens gevraagd worden of alles naar wens is. Het decor laat nogal te wensen over. Het lijkt nogal oud en moe, niet echt van deze tijd.
Ik denk niet dat ik hier snel terug ga.

Gegeten op 23 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Alexander in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Alexander. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.