• foto's van Restaurant Alexander in Den Haag - 1

Toon telefoonnummer 070 364 8175

• 8.5 10 69

• 8.6

• 8.0

Restaurant Alexander doet mee!

Reserveer nu!

Gemoedelijk restaurant in het culinaire hart van de stad

Wie op zoek is naar een perfecte avond uit, moet langs bij Restaurant Alexander aan de Denneweg. Speciale vermelding voor de wijnkaart, die uitstekend aansluit bij de Franse, Italiaanse en internationale gerechten op kaart. Een voortreffelijk restaurant met een geweldige sfeer en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

wiskey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondagavond, met onze vrienden heerlijk gegeten bij Restaurant Alexander op de Denneweg in Denhaag .Bij binnenkomst werden wij keurig naar naar onze tafel gebracht.
Wij kozen allemaal voor een kompleet menu á Eur. 25,00 .Als voorgerecht een salade met garnalen, daarna biefstuk die was heerlijk mals en de bijbehorende aardappeltjes waren ook heerlijk gebakken , daarbij hebben we een fles huiswijn genomen (merlot) smaakte heerlijk bij dit gerecht. Als toetje een heerlijk ijsje. De bediening was zeer correct en vriendelijk, wij voelden ons echt een avondje uit, ook dit is voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 13 april 2014

bregjedeboer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier al eens eerder met Valentijn gegeten. Omdat zij nu heerlijke 3-gangen menu's hebben van € 25,00 moest het er maar weer eens van komen. De wijn is super, het eten heerlijk en mooi opgemaakt, en het 3-gangen menu is meer dan voldoende. Het decor is niet onze smaak maar wel erg stijlvol. Maakte ons tripje naar Den Haag wederom compleet!

Gegeten op 20 maart 2014

Anne-Noordeloos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier met 3 vriendinnen afgelopen week gegeten. Het was rustig in het restaurant. Jammer want de bediening en het eten waren super. Zeer attente serveester en heerlijk gegeten. We konden geen keus maken uit de rose en alle 4 kregen we volop de gelegenheid om te proeven v d rose die zij standaard serveren. Ook een zeer schappelijke prijzen.
Wij gaan zeker terug naar Alexander!

Gegeten op 23 februari 2014

robbertkje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een paar vrienden naar restaurant Alexander gegaan. Het keuzemenu zag er leuk uit en dus bestelde we dit. We hebben lekker gegeten. De melanzane was zo lekker, dat ik bij een vriend nog een hapje vroeg. De bediening was wat afwezig, maar verder wel vriendelijk. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed, je loopt aan het einde van de avond met een lage rekening de deur uit, terwijl je toch goed gegeten hebt.

Recensie123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ter gelegenheid van mijn verjaardag heb ik samen met mijn vriend bij Restaurant Alexander gegeten. Wij hadden gekozen voor het drie-gangen-diner. Het eten was erg lekker en meer dan voldoende. Personeel was erg gastvrij, en we werden snel bediend. Het enige nadeel was, dat er naast ons nog een groep van 25 à 30 man in het restaurant was, waardoor wij elkaar wat slecht konden verstaan.

Gegeten op 20 februari 2014

jomilu
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima restaurant ! Uitstekende en attente bediening, geven je echt het gevoel 'betrokken' te zijn bij je diner. Ook de keuken is van uitstekende kwaliteit, vooraf carpaccio, toen tortellonie met zalm en kreeft, nagerecht de kaas. Uitstekende wijn. Qua bediening en eten echt een klasse tent !

Gegeten op 5 februari 2014

purplerainbow
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier vrijdag 24 januari (opnieuw!) gegeten. Het was weer fantastisch. Opnieuw het heerlijke 3 gangendiner genomen. Hoe kan het toch?? Deze kwailteit voor zo'n lage prijs in zo'n net restaurant op zo'n toplokatie!! Begonnen met de geitenkaas. Heerlijk. Als hoofdmenu de eend, ook top. Lekkere kleine aardappeltjes erbij, niet van die vette patat! Huiswijn was anders dan de vorige keer, maar ook prima. Kortom: blijft super-aanrader!

Gegeten op 24 januari 2014

lucien1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er was vrijwel geen keus als het gaat om vegatarische gerechten. Toch was dat geen enkel punt want de tortellonie met bospaddenstoelen en zwarte truffel was top. De tiramisu was goed alhoewel wat vlak van smaak. Deze had van mij wat uitgsprokener mogen zijn en iets minder cacaopoeder op de bovenzijde. De serice was bijzonder goed. Er werd goed meegedacht en voldoende aandacht geschonken zonder irritant te zijn. Aanvullende wensen werden zondermeer gehonoreerd. Citroentje bij het water, olijfolie bij het brood geen enkel probleem en geen vervelende naheffing bij de rekening. Prima!

Gegeten op 24 januari 2014

Jan Cantarelli
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 27 december hier gegeten, dus derde Kerstdag.
We troffen het want het Kerstmenu werd nog steeds geserveerd.
Wij werden onthaald op een glas Cremant De Bourgogne met een Zeeuwse oester als amuse.
Als voorgerecht kozen zalmtartaar met avocado, een prachtig gepresenteerde smaakvolle combinatie.
Als hoofdgerecht kozen wij het bij uitstek traditionele kerstgerecht Hertenbiefstuk met cranberrysaus, een niet te missen voltreffer.
De bediening hield onderwijl onze glazen onopvallend doch nauwlettend in het oog om de bij elk gerecht passende wijn tijdig bij te schenken. Overigens was de bediening uiterst charmant en vriendelijk.
Het restaurant is opgesierd met een aantal prachtige olieverf schilderijen van de hand van Jean Elliot, een Britse schilderes woonachtig in Den Haag.
Deze schilderijen zijn overigens tevens te koop, zodat het restaurant ook als galerie functioneert. Een sympathiek initiatief.
Als tussengerecht werd ons een cappuccino van pompoen geserveerd.
Een aangename verrassing al was dit gerecht ons tot dan toe onbekend.
Bij nagerecht was ook buitengewoon smakelijk ook al hadden wij toen al een voldaan gevoel.
Bij de koffie kregen wij nog een glaasje grappa of limoncello aangeboden waarmee de avond op gepaste wijze werd afgesloten.
Wij als dikke vrienden afscheid van de chef en zijn staf.

Gegeten op 27 december 2013

Hans0909
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voortreffelijk restaurant. Ik kom niet vaak in Den Haag er weet daarom niet goed de weg, maar bij toeval hier terecht gekomen.
Gezellig ingerichte zaak, niet dat strakke trendy gedoe maar gemoedelijk. Ook de bediening geeft je het gevoel thuis te zijn.
Vooraf Vitello tonato met heerlijke saus en wat salade. Als hoofdgerecht Gekonfijte eendenbout met appel en Calvados.
Als nagerecht witte chocolade pannacotta met bosfruitsaus.
En alles huisgemaakt, of zoals de Vlamingen zeggen'" Artisanaal".
Ik zou zeggen fenomenaal. Vlekkeloos ! !

Gegeten op 18 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Alexander in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Alexander. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!