• foto's van Restaurant Alexander in Den Haag - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 070 364 8175

Gemoedelijk restaurant in het culinaire hart van de stad

Wie op zoek is naar een perfecte avond uit, moet langs bij Restaurant Alexander aan de Denneweg. Speciale vermelding voor de wijnkaart, die uitstekend aansluit bij de Franse, Italiaanse en internationale gerechten op kaart. Een voortreffelijk restaurant met een geweldige sfeer en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

michael155

Via online reservering

De aandacht, attentheid en service naast de prima gerechten hebben deze avond tot een mooie avond gemaakt. Het totaalplaatje van Alexander doet het hem.

Gegeten op 4 april 2015

justinverbeek

Gegeten op 27 februari 2015

Anna1845

Met een oude vriend afgelopen zaterdag bij Alexander gegeten. Wij werden uiterst vriendelijk ontvangen. Vooraf een lekker glas prosecco, daarna de licht aangebraden tonijn, een goede ossenhaas rossini met een stevige barolo. Prima kaasplateau toe. Leuk restaurant met mooie schilderen aan de wand. Na afloop nog even met de chef gesproken, erg aardige mensen die erg hun best doen om er iets moois van te maken. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 8 maart 2015

123Roosje

Via online reservering

Eten was heerlijk! Maar vooral de service was geweldig; heel vriendelijk, gezellig en attent. Bediening kwam met een lekker stukje brownie met een kaarsje erop zingen voor mijn vriend omdat hij jarig was, heel leuk!

Gegeten op 27 februari 2015

PeterNovi

Via online reservering

Prima Valentijns diner en ondanks de drukte kwam het eten in goed tempo door. Driegangen keuze menu á €25 genomen, alle gerechten lekker en mooi opgemaakt. Wel net even te lang wachten om te kunnen afrekenen (maar in welk restaurant niet?) en onze IENS Postcodeloterij bon werd nog net niet onder een vergrootglas gelegd, maar uiteindelijk wel gewoon geaccepteerd.

Gegeten op 14 februari 2015

paul281

Zeer hartelijke ontvangst, tafel mooi linnen gedekt met mooi zwaar bestek.
Vooraf mijn partner carpaccio runderhaas en ik crêpes zalmkaviaar, top!
Niet minder voortreffelijk waren de lamscarré en de poulet noir als hoofdgerecht, vergezeld van in
de schil gebakken roseval aardappels en het noodzakelijke mandje brood.
Als dessert tweemaal crêpes suzettes, jammer genoeg niet aan tafel geflambeerd (minpuntje), maar overheerlijk! Bij de espresso werd heerlijke limoncello aangeboden en gecombineerd met de heerlijke bonbons ook dit smaakstrelend.
Dit, met vooraf campari, de volle goede rode huiswijn en de zeer vriendelijke bediening en het beschaafde publiek maakte dat we voldaan huiswaarts keerden.

Gegeten op 8 februari 2015

mirjam126

De ontvangst was bijzonder gastvrij. De jassen werden aangenomen en in de garderobe gehangen. Ik kreeg een kaartje met een nummer zodat de bediening je de goede jas ook weer aan kon reiken bij vertrek.
We kregen een tafel aan de raamzijde met, voor één persoon, een goed overzicht over het hele restaurant.
Aan de muren hingen kleurrijke, ronde schilderijen ter decoratie, maar deze waren ook te koop. Informatie hierover vond je terug achterin de menukaart.
De tafel was niet erg groot, maar voor twee personen groot genoeg. Er lag een linnen loper over de tafel met servetten van linnen met een A erop geborduurd, hetgeen een verzorgde uitstraling geeft.
We namen een stokbroodje met kruidenboter en heerlijke tapenade vooraf met een glas Pinot Grigio. Later bestelden we nog een flesje van deze wijn en we namen er een fles San Pellegrino naast.
De voorgerechten, licht aangebraden tonijn en de St. Jakobsschelpen met blini's van aardappel
waren uiterst smaakvol en werden mooi gepresenteerd.
Alexander raadde ons de poulet noir aan als hoofdgerecht. Mijn gezelschap nam dit advies ter harte en heeft hier geen spijt van gekregen. Het was heerlijk. Zelf ging ik voor de ossenhaas Rossini met fois gras en truffel. Ook erg lekker en precies gebakken zoals ik het wenste, medium. De groentes waren lekker divers en de aardappeltjes in de schil gebakken.
Tijdens het eten werd af en toe gevraagd of alles naar wens was door bijzonder vriendelijke dames.
Met de tartuffo nero als nagerecht kon dit diner niet meer stuk. Cappuccino met een lekkere bonbon en een glaasje Sambucca ernaast maakten de avond helemaal compleet. We hebben ervan genoten en komen graag terug!

Gegeten op 6 februari 2015

LucienIens

Met een groep van 9 gegeten. Dan kan het in dit pand niet anders dan dat je 'in de loop zit'. Hoewel het in het begin niet prettig leek, viel het na een tijdje niet meer op. De akoestiek is wat minder, zeker als andere gasten hun conversatie alleen met stemverheffing kunnen voeren. De medewerkers zijn zeer vriendelijk. De jas wordt aangenomen bij binnenkomst zodat niemand daar in het restaurant last van heeft.
Het eten is van een voldoende kwaliteit, maar niet uitmuntend. Als hoofdgerecht had ik kangoeroesteak. Hoewel medium gevraagd, was deze net iets te droog. De groente was qua hoeveelheid echt minimaal. Als dessert een crème brûlée gekozen. Helaas was de vlammenwerper er snel overheen gevlogen en was er weinig 'brûlée' aan.

Gegeten op 24 januari 2015

mariamariamaria

Gegeten op 23 januari 2015

fjvanhees

Via online reservering

Het personeel was zeer voorkomend en bevrasgend of het naar wens is
prijs/kwaliteit goed we hebben het menu genomen en prima bevonden
Ook de huiswijn was ok
Wij komen graag terug

Gegeten op 10 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Alexander in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Alexander. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.