• foto's van Paloma Blanca in Amsterdam - 1

• 8.7

• 8.6

Elsje3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten en sfeer waren geweldig feestelijk en lekker. Met vijf personen verschillende voorgerechten gedeeld (pil pil, 2 pastella kip, garnalensalade, geroosterde aubergine & courgette) en als hoofd tajines (zeeduivel en kabeljauw) en couscous lam met groente en de door Johannes van Dam geprezen smek. Hier spaar je een reis naar Marokko uit. De avond was een groot succes.

Gegeten op 30 maart 2014

yasminabent
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een mooie ervaring, een kleine knus mooie aangekleed restaurant, de eigenaar (gastheer)die zijn zaak serieus runt, wij beginnen met salade garnalen, avocado, en pastella kip beiden lekker en mooie opgemaakt, tagine zeeduivel met aubergine en arganolie bio olie heerlijke vol van smaak, en zo was de couscous met lams mals en smeuïg, de baklawa 3stuks verukkelijke, deze zaak draait al 14 jaar ben er vaak geweest de kwalitiet is altijd erg goed

Gegeten op 28 maart 2014

TjB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat we alle vier een verschillend voor- en hoofdgerecht kiezen werken wij ongeveer de hele kaart door. Veel bevalt uitstekend, mede door de prettige entourage. Vooraf eten wij smakelijke worstjes en lekkere Marokkaanse soep. De salade is lekker maar bevat wel heel weinig zeefruit als calamares. De zelfde salade komt bovendien weer terug bij het hoofdgerecht mixed grill, die zeer royale porties vlees bevat. De couscous en de Tagine met lamsvlees bevalt mijn disgenoten uitstekend. De zachte enigszins zoete Marokkaanse rode wijn drinkt soepel weg. De enige tegenvaller is de kabeljauw die niet vers lijkt te zijn. Bij de maaltijd wordt heerlijk brood geserveerd.
Helaas hebben we geen tijd voor de desserts, omdat we wel erg lag op de bediening moeten wachten. De enige ober is vriendelijk maar kan duidelijk niet een zaak die op zaterdag volstroomt in zijn eentje belopen, ofschoon een dame uit de keuken zo nu en dan bijspringt.
We rekenen een alleszins redelijke 140 euro af. Een simpel maar goed eethuis.

Gegeten op 22 maart 2014

spiens48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hè, pas om 18.00 uur open. We willen naar een theater in de buurt, hadden dus gemikt op een half uurtje eerder met een kopje thee of glaasje wijn. Dan maar een straatje om. Hè, oude studentenflat verdwenen. Halve buurt rond de J.P. Heijestraat ging de afgelopen jaren kennelijk op de schop. Maar dan mogen we naar binnen. Eenvoudig restaurant, maar met sfeer (muziek mag wel iets zachter) en een zeer voorkomende gastheer. Forse amuse met tonijn, genoeg als voorgerecht, laat ons voelen, dat we zeer welkom zijn. De huiswijnen (wit Italiaans, rood Marokkaans) zijn heerlijk. Samen een voorgerecht met gegrilde aubergine, in een korstje van gebakken ei, met wat frisse salade. Meer dan voldoende voor twee. Dan twee loeihete tajines, de ene met verrukkelijke roodbaars, de andere vegetarisch. Forse porties. Met allerlei knapperige groentes. Zeer smakelijk, vers, geurend, pure gezondheid. Mandje vers Turks brood blijft bijna vol. De rekening brengt de volgende glimlach. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Om terug te komen!

Gegeten op 27 februari 2014

sanne212
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geen twijfel mogelijk , we zitten hier in een Marokkaans restaurant.gekleurde lampjes,terracottamuren,mooie sfeer,heerlijk harrira soep en pastella kip vooraf. De tajine ,overduidelijk de specialiteit hier,de tagine kip met geconfijte citroen , olijven niet weerstaan.Die wordt loeiheet opgediend, zacht gestoofd kip knap combi van zoete en zoute smaken, ook de vegetarische tagine is uitermate delicaat, een prima service en een goede vak mensen dit is enn zeker aanrader prima.

Gegeten op 18 februari 2014

Salicooper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een restaurant waar je goed kennis kunt maken met Marokkaanse traditionele keuken, de harrira soep , lekker de merquez worstjes ook goed, tagine lamsvlees met pruimen en amandelen , goed lams schinkel kwalitatief erg goed mals en valt zo van de bot, de tagine met zetduivel en aubergine , arganolie wat een heerlijk smaak erg apart, de echte munt thee met koekjes erg aangenaam, dit restaurant bestaat heel lang en het verbaas mij niet dat ze de kwaliteit hoog houden simpel man en zijn vrouw die sterk achter hun producten staan , simpel kan ook erg lekker zijn

Gegeten op 14 februari 2014

harmpool
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb een goede avond beleefd bij Paloma blanca ( wit duif) de bij naam van een stad in noord Marokko , dat heb ook geleerd , vond de naam Spaans maar nu begrijp ik het, de erwten soep v/d dag ook genaamd( bissara) was heerlijk met komijn en olijfolie, briwat vis , filodeeg gevulde met garnalen, inktvis, en kabalauw, prima van smaak, de tajine met lams vlees, was zo mals mooie schinkel dat is pas kwaliteit vlees, mooie ingericht restaurant , wc schoon , als je zonder poespas wil goed eten is dit een zeker aanrader , bedankt voor de attent bediening.

Gegeten op 31 januari 2014

postmawebster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke gerechten (vis van de dag (kabeljauw) en couscous royal), plezierige sfeer, goede service. Een aanrader! Wij komen hier zeker vaak terug!

Gegeten op 1 februari 2014

wouterproever
  • Recensies in de laatste twee jaar

dit kleine autentiek knus restaurant, heeft door de jaren heen een goede naam opgebouwd ben lang niet geweest maar het kwaliteit van het eten is absoluut niet verander kwam hier voor de eerste keer toen johannes van dam en 9/5 had gegeven was toen een gek huis , de gast heer eigenaar en zijn vrouw staan sterk achter hun vers producten , de harrira soep lekker van smaak en niet zwaar , merguez worstjes lekker gekruid, tussen gerecht pastilla ( filodeeg gevuld met kip en amandelen ) heerlijk, tagine lams groenten vol van smaak , en zo was de tagine met zeeduivel , geen overdreven smaken, subtiel, heb marokkansse buren en die hebben ooit verteld dat hun keuken is net een erfenis van moeder aan dochter , de kunsten heb je in je vingers het is een keuken van gevoel en dat proef ik hier , er zijn weinigen die dit kwaliteit hoog houden na lang jaren . RESPECT

Gegeten op 22 januari 2014

ankstaven
  • Recensies in de laatste twee jaar

met zijn 6 een diner genoten bij deze zeker exclusief zaak , omdat ze zijn autentiek en traditionel , en dat bevestigd onze marokkanse tafel genoot, dan maar een feest van maken 6 voor 6 hoofd, noem een paar pastilla kip, salade met vis , gebakken aubergine en courgette , gegrilde merguez, de regie is aan onze tafel genoot om te kiezen , heerlijk entree´s alles heeft zijn eigen smaak, hoofd: cous cous royal een met lams en groenten, tagine lams pruimen en tagine vega, ohh smullen kan niet geloven dat dit wordt door een vrouw in de keuken gemaakt , wij mochten een kijkje nemen in de keuken want de eigenaar gastheer wild laten zien wat voor producten ze gebruiken dat het versa was hebben wij geproefd , en nu ook gezien, 2 mensen die op zijn minste 12 uur draaien om onze van dienst te zijn waarderen wij met zijn allen
snap ook niet sommige negatief recensies wij raden dit aan iedereen aan dit is geen poespas restaurant wel een waar je kan genieten van je eten in een mooie sfeer

Gegeten op 12 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Paloma Blanca in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Paloma Blanca. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!